Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Април 27, 2024, 14:32:14

Автор Тема: Икономически войни  (Прочетена 104869 пъти)

0 Потребители и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #900 -: Август 18, 2022, 20:08:05 »
Не е ли обратното?
КЕВР гледа на каква цена и колко газ има и се съгласява или не с Булгаргаз.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23767
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #901 -: Август 18, 2022, 20:11:35 »
Не е ли обратното?
КЕВР гледа на каква цена и колко газ има и се съгласява или не с Булгаргаз.
Ти чакай Булгаргаз да купи газ на двойна цена, а после няма на света КЕВР който да не одобри цената за потребителите.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8091
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #902 -: Август 18, 2022, 20:18:55 »
Не е ли обратното?
КЕВР гледа на каква цена и колко газ има и се съгласява или не с Булгаргаз.
То тъй, ама кое ли правитество, независимо какво е ще е на кеф от едно трикратно дигане на цената. На революция отива рабтата.  А от конфедерацията на индестриалците ще накупят пушкала.  :smokin:
Да ги арестуват навреме, преди да са затънали в золумите, мисля.
 
Апропо неска видях и пуснах за латишите, 4 ойро киловат еленергията, кво му плащаш на ойроинтеграцията  :lol:

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #903 -: Август 18, 2022, 20:19:16 »
Логиката от последните месеци е че КЕВР винаги се съгласява с предложението на Булгаргаз.
А това на каква цена и от кого ще купи се оказва че лесно се оправдава с геополитика.
И нужните посредници да купят от врага лесно се намират.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #904 -: Август 18, 2022, 21:47:00 »
Шарл Гав: Ембаргото върху руския петрол ще вкара Европа в невъобразима рецесия
https://glasove.com/na-fokus/sharl-gav-embargoto-varhu-ruskiya-petrol-shte-vkara-evropa-v-nevaobrazima-retsesiya

Заглавието е традиционно, но съдържанието не.
Струва си да се прочете.

Неактивен Butch

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4530
  • Victoria Nuland "Fuck the EU"
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #905 -: Август 18, 2022, 22:23:19 »
https://glasove.com/na-fokus/sharl-gav-embargoto-varhu-ruskiya-petrol-shte-vkara-evropa-v-nevaobrazima-retsesiya
"Шарл Гав: - В този момент трябва да се взема под наем. Аз, например, когато реших да замина за Лондон през 80-те години, защото не исках да живея в страна, в която има министри комунисти, с жена ми имахме три деца, но нямах нито стотинка и нищо не бях купил. Така че върнах ключовете от апартамента, който бях наел, казах “много благодаря” и на 14 септември бях в Лондон, децата ни бяха записани в гимназията."

Още един който не харесва сегашният ред, но комунистите са му пречели. Кой беше премиер в Лондон осемдесетте ? Маги Тачър 1979- 1990. Всичко е ясно. Борец с недъзите на капитализма. Тоест с лошият кaпитализъм - при който се купува на кредит. Сякаш има някакъв "добър" човечен капитализъм? :t0174: Нале?
Но сме избягали от "лошите" министри - комунисти. WTF Във Франция на Митеран добре се е живеело. Тук май Muktata ще каже по-добре.
От "Празната тенджера по калдъръма"

Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 9562
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #906 -: Август 19, 2022, 10:54:43 »
Да  се насърчи пазарът на алкохолни напитки – това е необичайната цел на кампанията, започната от данъчната агенция на Япония, информира испанската телевизия "Сеста". Като част от инициативата данъчният орган обяви конкурс за бизнес идеи, приканвайки младежите да предложат планове за съживяване на сектора и стимулирането на търсенето на алкохолни напитки сред хората на тяхната възраст, предаде БТА.
Когато Господ иска да накаже някого, първо му взима акъла.

Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 9562
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #907 -: Август 19, 2022, 11:11:58 »
Украйна в резултат на СВО е загубила 12,4 трл. долара, пише Washington Post. Киев е загубил контрол на 63% от находищата на въглища, 11% от нефтените, 20% на природен газ. Загубени са и 42% от залежите на метални руди, в които влизат редкоземни метали, в това число 33% литий. Русия установи контрол над урановите и златни находища. В общи линии Украйна загуби 2/3 от своите енергийни и минерални находища.
Когато Господ иска да накаже някого, първо му взима акъла.

Неактивен Shabaan_bin_Robert

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1378
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #908 -: Август 19, 2022, 11:18:04 »
Да  се насърчи пазарът на алкохолни напитки – това е необичайната цел на кампанията, започната от данъчната агенция на Япония, информира испанската телевизия "Сеста". Като част от инициативата данъчният орган обяви конкурс за бизнес идеи, приканвайки младежите да предложат планове за съживяване на сектора и стимулирането на търсенето на алкохолни напитки сред хората на тяхната възраст, предаде БТА.
Това май е за темата „Светът е полудял...“

Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 9562
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #909 -: Август 19, 2022, 11:23:21 »
БЕРЛИН, 19 авг - РИА Новости. Вице-спикер бундестага ФРГ Вольфганг Кубики выступил за немедленный запуск работы трубопровода "Северный поток 2".
"Федеральный министр экономики должен сделать все, чтобы мы имели больше энергии. Мы должны сейчас немедленно открыть "Северный поток 2", чтобы заполнить наши газохранилища на зиму", - заявил представляющий Свободную демократическую партию Германии (СвДП) Кубики в интервью медиагруппе RND.
Когато Господ иска да накаже някого, първо му взима акъла.

Неактивен PlaNed

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 930
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #910 -: Август 19, 2022, 14:02:24 »
Мы должны сейчас немедленно открыть "Северный поток 2"
Мисля, че целта е постигната!
Номерът "освобождаване на турбина под ембарго", може да се счита за успешен?!
Ако стигнете дъното, не се отчайвайте.
Налейте си пак!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #911 -: Август 19, 2022, 17:12:23 »
Издание Hurriyet сообщило, что туркомпании и отельеры Антальи предложили европейским пенсионерам "пакеты длительного проживания" в местных отелях на ближайшую зиму, объясняя, что это обойдется дешевле, чем зимовать на родине.
https://www.mk.ru/economics/2022/08/19/turciya-predlozhila-evropeyskim-pensioneram-perezhdat-zimu-bez-gaza-u-nikh.html

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #912 -: Август 19, 2022, 18:19:33 »
Мы должны сейчас немедленно открыть "Северный поток 2"
Мисля, че целта е постигната!
Номерът "освобождаване на турбина под ембарго", може да се счита за успешен?!

Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лицензионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.
« Последна редакция: Август 19, 2022, 19:43:45 от zorzaman »

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #913 -: Август 19, 2022, 18:25:44 »
Мы должны сейчас немедленно открыть "Северный поток 2"
Мисля, че целта е постигната!
Номерът "освобождаване на турбина под ембарго", може да се счита за успешен?!

Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лецинзионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.

И ако си спомним вируса при иранската ядрена програма беше в сименсова продукция.
Навява някакви асоциации.

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #914 -: Август 19, 2022, 19:47:28 »
Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лецинзионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.

И ако си спомним вируса при иранската ядрена програма беше в сименсова продукция.
Навява някакви асоциации.
[/quote]

не знам откъде ми дойде това "лецинзионни" :)

Те турбините са в същност канадски. Сименс е само табелката с параметрите. Това са Rolls-Royce Trent 700/800 с първоначално предназначение самолетни двигатели :)

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #915 -: Август 19, 2022, 19:52:04 »
Абе хубаво си е да се има едно наум.

Активен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1704
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #916 -: Август 19, 2022, 20:13:38 »
Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лецинзионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.

И ако си спомним вируса при иранската ядрена програма беше в сименсова продукция.
Навява някакви асоциации.

не знам откъде ми дойде това "лецинзионни" :)

Те турбините са в същност канадски. Сименс е само табелката с параметрите. Това са Rolls-Royce Trent 700/800 с първоначално предназначение самолетни двигатели :)
[/quote]...ако са Ролс Ройс са британски.
като гледам онова, на което се пулеше Шолц, надали са били за самолети.
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

Активен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1704
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #917 -: Август 19, 2022, 20:20:39 »
Мы должны сейчас немедленно открыть "Северный поток 2"
Мисля, че целта е постигната!
Номерът "освобождаване на турбина под ембарго", може да се счита за успешен?!

Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лицензионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.
А имат ли интерес? По моему нямат интерес - вече се изплати.
Чувам, че ако изобщо се стигне до това, първо (с възпитателна цел) ще поставят въпроса за компенсация за простоя и пропуснатите ползи.
Второ, след изказването на Кубицки се изказват мнения, че евентуалното разрешение за пускане на тръбата ще бъде ограничено по време - макс. за 9 месеца.
Да видим.
« Последна редакция: Август 19, 2022, 20:30:22 от фелдкурат Ото Катц »
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1631
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #918 -: Август 19, 2022, 21:59:46 »

Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лецинзионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.

Турбините на СП-2 са РУСКИ!

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #919 -: Август 19, 2022, 22:14:36 »

Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лецинзионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.

Турбините на СП-2 са РУСКИ!

Капитане, как сте с българския? Или тук е въпрос на когнитивни способности?

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #920 -: Август 19, 2022, 22:17:18 »
А имат ли интерес? По моему нямат интерес - вече се изплати.

The show must go on. Газовите доставки са важно перо от руския бюджет, пък и какво да го правят този газ? Щом се е изплатил е време да започнат да печелят...

Активен noooo

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1366
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #921 -: Август 19, 2022, 22:30:33 »
След днешните новини - спиране на СП1 от 1 септември - работите загрубяват. Русия тръгва на тотален икономически сблъсък. Днес е само 8% нагоре цената, но до датата на спиране не ми се мисли. Вчера гледах как Шолц го освиркаха на някаква среща, но след като германците получат новата сметка на газ тогава... тогава вече ще има оставки.

Неактивен Aсол

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5255
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #922 -: Август 19, 2022, 22:38:30 »
След днешните новини - спиране на СП1 от 1 септември - работите загрубяват. Русия тръгва на тотален икономически сблъсък. Днес е само 8% нагоре цената, но до датата на спиране не ми се мисли. Вчера гледах как Шолц го освиркаха на някаква среща, но след като германците получат новата сметка на газ тогава... тогава вече ще има оставки.

Не бих казала, че е тотален. Това е бегина. Тотален ще стане га ги оставят гладни и боси. И да те изпреваря - ние няма да влезем в  тази схема, независимо от управляващия в момента шкарт. Той е най-лесен

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1631
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #923 -: Август 19, 2022, 22:41:29 »

Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лецинзионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.

Турбините на СП-2 са РУСКИ!

Капитане, как сте с българския? Или тук е въпрос на когнитивни способности?

---

Много съм добре, а ти не пиши глупости, че турбините на СП-2 са канадски!

ПЛУВАЙ!


zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #924 -: Август 19, 2022, 22:43:56 »

Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лецинзионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.

Турбините на СП-2 са РУСКИ!

Капитане, как сте с българския? Или тук е въпрос на когнитивни способности?

---

Много съм добре, а ти не пиши глупости, че турбините на СП-2 са канадски!

ПЛУВАЙ!

Определено когнитивен проблем.

Неактивен Алиса

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5571
  • Алиса в страната на кривите огледала
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #925 -: Август 19, 2022, 22:45:30 »
Канадски, руски, скоро СП2 няма да го пуснат
Да зъзне Ханса

Неактивен Aсол

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5255
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #926 -: Август 19, 2022, 22:46:01 »

Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лецинзионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.

Турбините на СП-2 са РУСКИ!

Капитане, как сте с българския? Или тук е въпрос на когнитивни способности?

---

Много съм добре, а ти не пиши глупости, че турбините на СП-2 са канадски!

ПЛУВАЙ!

Определено когнитивен проблем.

Не мисля. По-скоро и неговите уши долавят фалшивото чуруликане...и естествено реагират.  :smokin:

Активен noooo

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1366
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #927 -: Август 19, 2022, 22:48:07 »
И да те изпреваря - ние няма да влезем в  тази схема
Ние няма да влезем в тая схема по една проста причина - от тая цена на газа, няма да имаме внос. Цената на хляба ще се вдигне драстично (над 90% от хлебозаводите са на газ), но централно отопление, част от заводите - няма да има кой да плаща.

Активен noooo

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1366
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #928 -: Август 19, 2022, 22:49:01 »
Турбините на СП 2 са руски.

Неактивен Aсол

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5255
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #929 -: Август 19, 2022, 22:51:12 »
И да те изпреваря - ние няма да влезем в  тази схема
Ние няма да влезем в тая схема по една проста причина - от тая цена на газа, няма да имаме внос. Цената на хляба ще се вдигне драстично (над 90% от хлебозаводите са на газ), но централно отопление, част от заводите - няма да има кой да плаща.

Аз имам съвсем практична и цинична причина за това, което казах. И тя е следната - нас руснаците са ни платили два пъти - веднъж с кръв, втория път със злато/Освобождение и Независимост/. Считай, че става дума за окраината....

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #930 -: Август 19, 2022, 23:07:07 »
Те турбините са в същност канадски. Сименс е само табелката с параметрите. Това са Rolls-Royce Trent 700/800 с първоначално предназначение самолетни двигатели :)
...ако са Ролс Ройс са британски.
като гледам онова, на което се пулеше Шолц, надали са били за самолети.

Преди години Сименс купи канадският завод на Ролс-Ройс за газонагнетателни агрегати. Турбината на която се пулеше Шолц е същата каквато се използва в турбовентилаторните двуконтурни двигатели за Airbus A330, A340, Airbus A380, Boeing 777 и 787 Dreamliner.

Rolls-Royce Trent-700

Industrial Trent 60 за сега е най-мощната газотранспортна установка в света.

Турбините които се използват на СП-2 са руски, произвеждат се от "РЭП Холдинг' в цеховете на "Невски Завод" по лиценз с американската GE Oil & Gas.
« Последна редакция: Август 19, 2022, 23:30:03 от zorzaman »

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #931 -: Август 19, 2022, 23:09:35 »
Не мисля. По-скоро и неговите уши долавят фалшивото чуруликане...и естествено реагират.

Развам се да ви приветствам отново! Без вас чорбата е безвкусна, липсва ми миризма на леко вмирисана риба.

Неактивен Aсол

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5255
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #932 -: Август 19, 2022, 23:12:51 »
Не мисля. По-скоро и неговите уши долавят фалшивото чуруликане...и естествено реагират.

Развам се да ви приветствам отново! Без вас чорбата е безвкусна, липсва ми миризма на леко вмирисана риба.

Това обикновено се случва при затъпено обоняние. Англосаксите имат един лаф - че лисицата никога не се впечатлява от собствената си миризма. А на тях може да се има доверие за лисиците...сепак им е национален спорт

Активен noooo

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1366
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #933 -: Август 19, 2022, 23:18:00 »
И да те изпреваря - ние няма да влезем в  тази схема
Ние няма да влезем в тая схема по една проста причина - от тая цена на газа, няма да имаме внос. Цената на хляба ще се вдигне драстично (над 90% от хлебозаводите са на газ), но централно отопление, част от заводите - няма да има кой да плаща.

Аз имам съвсем практична и цинична причина за това, което казах. И тя е следната - нас руснаците са ни платили два пъти - веднъж с кръв, втория път със злато/Освобождение и Независимост/. Считай, че става дума за окраината....
Времето на Путин е - време без сантименти. Днес гледах срещата с казахстанеца - за втори път този месец. Сърдечно посрещане, но за какво са си говорили нито дума.
А ние кои сме? Деветата дупка на кавала. Лошото за нас е, че ние нямаме приятели. За да ни обърнат някакво внимание руснаците трябва да си свалим гащите до колене. Ама и тогава не е сигурно дали ще го забележат. Единствено геополитическите интереси може да са в наш интерес - връзката на Русия със Сърбия (разбирай присъствие в Европа).

Неактивен Aсол

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5255
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #934 -: Август 19, 2022, 23:33:02 »
Quote (selected)
Единствено геополитическите интереси може да са в наш интерес - връзката на Русия със Сърбия (разбирай присъствие в Европа).

Аз това от доста време го отбелязвам. Даже си отбелязвам и екстра - северна срещу южна България. По времето на социализма най-индустриализирана беше северна България. "Демокрацията" почти напълно я ликвидира съвсем умишлено. Никой да не се заблуждава, че реваншът е избежен. Княжество България срещу източна Румелия..даже и това си мисля, и не е невъзможно. Дори, ако някога тръгнат да ни орязват по геополитически причини - ще почнат от  Югоизточна България. Зона понастоящему пълна с пълни глупаци

п. п. Между другото, знаете ли откъде минават повечето тръби на боковия Балкански поток?

п. п. п. За мен най-небългарския град е Пловдив. Рядко съм срещала нещо читаво от там.
« Последна редакция: Август 19, 2022, 23:46:59 от Aсол »

Активен noooo

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1366
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #935 -: Август 20, 2022, 00:08:15 »
да ни орязват по геополитически причини - ще почнат от  Югоизточна България. Зона понастоящему пълна с пълни глупаци Много си крайна. За да стигнем до тук едва ли са виновни само те. Все пак станахме от 9 на 6 милиона. До колкото имам спомени си от Варна (и аз основно живея там). Доволна ли са как варненци гласуват на избори? Едва ли.

Активен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1704
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #936 -: Август 20, 2022, 10:55:37 »
Те турбините са в същност канадски. Сименс е само табелката с параметрите. Това са Rolls-Royce Trent 700/800 с първоначално предназначение самолетни двигатели :)
...ако са Ролс Ройс са британски.
като гледам онова, на което се пулеше Шолц, надали са били за самолети.

Преди години Сименс купи канадският завод на Ролс-Ройс за газонагнетателни агрегати. Турбината на която се пулеше Шолц е същата каквато се използва в турбовентилаторните двуконтурни двигатели за Airbus A330, A340, Airbus A380, Boeing 777 и 787 Dreamliner.

Rolls-Royce Trent-700

Industrial Trent 60 за сега е най-мощната газотранспортна установка в света.

Турбините които се използват на СП-2 са руски, произвеждат се от "РЭП Холдинг' в цеховете на "Невски Завод" по лиценз с американската GE Oil & Gas.
Уважаемий, независимо къде се намира заводът, ако е бил на Ролс Ройс, турбините са били британски, произведени в канадския им завод.
Сега са немски.

Въпреки апломба Ви, силно се съмнявам онова, което гледаше Шолц - с размерите почти на 20 футов контейнер - да виси под всяко крило на самолет, пък бил той най-големия.

В немската преса се твърди, Nach Informationen der Deutschen Presse-Agentur handelt es sich um das Modell SGT-A65, eine sogenannte aeroderivative Turbine, deren Konstruktion ursprünglich aus dem Flugzeugbereich stammt, действително конструкцията е била някога предназначена за самолетната индустрия.

Въпреки дискретността на производителя относно ТТ данните, ето една малка извадка - Zur Größe kursieren Zahlen zwischen 10 und 14 Metern Länge und 20 Tonnen Gewicht.  Трудно може да си представим 2 х 20 тона да висят под крилата на самолет, дълги от 10-14 метра.

Това са първите технически параметри за въпросната турбина, които срещам (не съм и търсил задълбочено)
Нейсе, инженерите знаят винаги повече.

!!!! https://etn.global/gas-turbine-products/sgt-a65/

!!! https://www.amasenergy.com/sites/default/files/products/amas_import/mechanicaldrivegasturbine_3523_1594747735_1594747735.pdf

https://www.yahoo.com/now/explainer-nord-streams-turbine-tussle-161012150.html

https://www.reuters.com/business/energy/nord-stream-turbine-tension-puts-focus-gas-pipeline-parts-2022-08-03/

https://www.stern.de/wirtschaft/news/sgt-a65---die-turbine--auf-die-es-bei-nord-stream-1-ankommt-32558058.html
« Последна редакция: Август 20, 2022, 11:19:59 от фелдкурат Ото Катц »
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

Активен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1704
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #937 -: Август 20, 2022, 10:59:56 »

Руснаците искат да пуснат СП-2 защото е с руски турбини. Макар и лецинзионни, но руски и ремонтът и поддръжката може да се правят в Русия.

Турбините на СП-2 са РУСКИ!

Капитане, как сте с българския? Или тук е въпрос на когнитивни способности?
Вашето е разговор между глухонеми слепци.
Четете бре, какво сте написали - практически едно и също (с някои малки нюанси, почти неуловими за публиката).
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #938 -: Август 20, 2022, 12:01:30 »
Уважаемий, независимо къде се намира заводът, ако е бил на Ролс Ройс, турбините са били британски, произведени в канадския им завод.
Сега са немски.

Ами айде тогава да преминем на технико-търговски език.

Ако трябва да бъдем пределно точни, не, не са немски. Както на кутийките с телефони пише Made in China, независимо от логото на кутийката.

По правилата на ВТО, газотранспортните агрегати (ГТА) са произведени в Канада, в канадски клон на немска фирма, с английски турбини. В certificate of origin 100% пише Канада.

Въпреки апломба Ви, силно се съмнявам онова, което гледаше Шолц - с размерите почти на 20 футов контейнер - да виси под всяко крило на самолет, пък бил той най-големия.

Под крилото на самолета виси  турбовентилаторен двуконтурен двигател Rolls-Royce Trent 700 (или 800), който (по някакво удивително съвпадение) се използва като двигател и в ГТА Industrial Trent 60.

Като в автомобил. Двигателят е едно, а автомобила - друго. Двигателят може да тежи 200 кила, автомобилът - 2000.

В немската преса се твърди, Nach Informationen der Deutschen Presse-Agentur handelt es sich um das Modell SGT-A65, eine sogenannte aeroderivative Turbine, deren Konstruktion ursprünglich aus dem Flugzeugbereich stammt, действително конструкцията е била някога предназначена за самолетната индустрия.

Въпреки дискретността на производителя относно ТТ данните, ето една малка извадка - Zur Größe kursieren Zahlen zwischen 10 und 14 Metern Länge und 20 Tonnen Gewicht.  Трудно може да си представим 2 х 20 тона да висят под крилата на самолет, дълги от 10-14 метра.

Това са първите технически параметри за въпросната турбина, които срещам (не съм и търсил задълбочено)
Нейсе, инженерите знаят винаги повече.

Отново, двигателят Rolls-Royce Trent 700/800 е само ЧАСТ от газотранспортните агрегати Industrial Trent 60, които Siemens преименува на SGT-A65

http://www.fi-powerweb.com/Engine/Industrial/Trent-60-MT30.html

The Siemens SGT-A65 (formerly Industrial Trent 60) is a 50-55 MW three-shaft, axial flow, aeroderivative industrial 50/60 Hz gas turbine based on the Rolls-Royce Trent 800 high-bypass turbofan aircraft engine developed for the Boeing 777.

1. Шолц
2. STG-A65
3. Industrial Trent 60
4. Самолет
5. Двигател





« Последна редакция: Август 20, 2022, 12:10:09 от zorzaman »

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #939 -: Август 20, 2022, 12:22:50 »
А това е руският еквивалент на двигателя, който е още в стадий на изпитания:


Активен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1704
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #940 -: Август 20, 2022, 14:06:31 »
Уважаемий, независимо къде се намира заводът, ако е бил на Ролс Ройс, турбините са били британски, произведени в канадския им завод.
Сега са немски.

Ами айде тогава да преминем на технико-търговски език.

Ако трябва да бъдем пределно точни, не, не са немски. Както на кутийките с телефони пише Made in China, независимо от логото на кутийката.

По правилата на ВТО, газотранспортните агрегати (ГТА) са произведени в Канада, в канадски клон на немска фирма, с английски турбини. В certificate of origin 100% пише Канада.

Въпреки апломба Ви, силно се съмнявам онова, което гледаше Шолц - с размерите почти на 20 футов контейнер - да виси под всяко крило на самолет, пък бил той най-големия.

Под крилото на самолета виси  турбовентилаторен двуконтурен двигател Rolls-Royce Trent 700 (или 800), който (по някакво удивително съвпадение) се използва като двигател и в ГТА Industrial Trent 60.

Като в автомобил. Двигателят е едно, а автомобила - друго. Двигателят може да тежи 200 кила, автомобилът - 2000.

В немската преса се твърди, Nach Informationen der Deutschen Presse-Agentur handelt es sich um das Modell SGT-A65, eine sogenannte aeroderivative Turbine, deren Konstruktion ursprünglich aus dem Flugzeugbereich stammt, действително конструкцията е била някога предназначена за самолетната индустрия.

Въпреки дискретността на производителя относно ТТ данните, ето една малка извадка - Zur Größe kursieren Zahlen zwischen 10 und 14 Metern Länge und 20 Tonnen Gewicht.  Трудно може да си представим 2 х 20 тона да висят под крилата на самолет, дълги от 10-14 метра.

Това са първите технически параметри за въпросната турбина, които срещам (не съм и търсил задълбочено)
Нейсе, инженерите знаят винаги повече.

Отново, двигателят Rolls-Royce Trent 700/800 е само ЧАСТ от газотранспортните агрегати Industrial Trent 60, които Siemens преименува на SGT-A65

http://www.fi-powerweb.com/Engine/Industrial/Trent-60-MT30.html

The Siemens SGT-A65 (formerly Industrial Trent 60) is a 50-55 MW three-shaft, axial flow, aeroderivative industrial 50/60 Hz gas turbine based on the Rolls-Royce Trent 800 high-bypass turbofan aircraft engine developed for the Boeing 777.

1. Шолц
2. STG-A65
3. Industrial Trent 60
4. Самолет
5. Двигател





...харесва ми това технико-търговски език - нищо не казване, мяза на упражнението от тия дни, когато двама инженери взаимно и заедно се опитвахте да (се) поучавате на тема "коносамент".
Трогателно прозвучаха тогава следните слова
Quote (selected)
...Да, особено когато през последните години на "Кремиковци" през ръцете ми са минали поне хиляда коносамента и още толкова акредитива. 100 хиляди тона износ (2 милиона евро на ден) и 300 000 тона внос на месец. При това, представете си, без да ставам от дивана!
... тогава реших да пропусна това, но сега не мога - да приемем последните 5 години или 60 месеца от живота на МК "Л.И.Брежнев" по времето на П. Митал или 100 000 тона износ + 300 000 внос = 400 000 тона Х 60 месеца, разделено на 1000 коносамента или средно по ХХХХ тона на експедиция, звучи странно, излиза, че са правени групажни пратки.
Нейсе, говорете си с Бъди, интересно йе, особено за професионалист.

Да се върнем на технико-търговската страна - неправилно и манипулативно  се опитахте да ни хързулнете авиационния Trent 800 - сравнявайки го с промишления вариант Trent 60. Опитахте се да се поправите след като Ви посочих ТТ данните от пресата.
И нищо не казвате за простите ТТ параметри - дължина - 12 до 14 метра, височина, тегло - 20 тона -> в първите два сайта, показани от мен с (!!!) са посочени ТТ параметри.
Нейсе, и това го отдавам на инженерното мислене, макар и с технико-търговска насоченост.
Толкоз от мен по темата.
Дерзайте.
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #941 -: Август 20, 2022, 14:49:18 »
.. тогава реших да пропусна това, но сега не мога - да приемем последните 5 години или 60 месеца от живота на МК "Л.И.Брежнев" по времето на П. Митал или 100 000 тона износ + 300 000 внос = 400 000 тона Х 60 месеца, разделено на 1000 коносамента или средно по ХХХХ тона на експедиция, звучи странно, излиза, че са правени групажни пратки.
Нейсе, говорете си с Бъди, интересно йе, особено за професионалист.

Не разбирам в какво искаш да ме хванеш. Много ли ти се струват или малко?

Аз казах "поне 1000" май... Пък и не съм специфицирал периода, нали?

Да, особено когато през последните години на "Кремиковци" през ръцете ми са минали поне хиляда коносамента и още толкова акредитива.

Но затова пък, си пазя някои стари файлове и мога да ги сметна.

Всъщност са били много повече. Само за периода от 25.11.2005 до 30.04.2006 Кремиковци е изпълнил 553 поръчки, или около 100 на месец през Бургас и Лом. Повечето над ~1000 тона са били с частични доставки, т.е. с повече от един коносамента. Да приемем, някъде по 120 коносамента. Или това прави 1440 коносамента на година. Без да броим входящите. Те обикновено са по 4-8-10 коносамента на кораб (за да може да се усвояват частично).

Edit: имай предвид, че на един кораб може да се натоварят повече от една поръчка (частично или комплектно). За всяка от тях се издава отделен коносамент, не само защото са за различни купувачи, но даже и да са за един, те са по различни акредитиви.

Сега си спомням още един интересен факт. Поръчките на Salzgitter за Чикаго бяха сборни, за по 5-10 крайни потребители, и те бяха разбити на по 5-10 коносамента, за всеки клиент отделно.

А за някои има и "60% red clause" :)

В кафявата графа има формула за проверка на latest day of shipment на акредитива. На последните пише "expired", защото проверява с днешна дата.
 
« Последна редакция: Август 20, 2022, 15:24:57 от zorzaman »

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #942 -: Август 20, 2022, 15:01:45 »
Да се върнем на технико-търговската страна - неправилно и манипулативно  се опитахте да ни хързулнете авиационния Trent 800 - сравнявайки го с промишления вариант Trent 60. Опитахте се да се поправите след като Ви посочих ТТ данните от пресата.
И нищо не казвате за простите ТТ параметри - дължина - 12 до 14 метра, височина, тегло - 20 тона -> в първите два сайта, показани от мен с (!!!) са посочени ТТ параметри.
Нейсе, и това го отдавам на инженерното мислене, макар и с технико-търговска насоченост.

Вие сравнявате самолетен двигател с комплектен ГТА. ГТА се състои от турбовентилаторен двуконтурен двигател плюс нагнетяваща турбина плюс един куп други неща, включително двете греди които се виждат на снимката с Шолц и демпферите между тях. Нямам представа колко тежи един ГТА и никога не съм твърдял друго.

Отново ще цитирам това което пише горе:

The Siemens SGT-A65 (formerly Industrial Trent 60) is a 50-55 MW three-shaft, axial flow, aeroderivative industrial 50/60 Hz gas turbine based on the Rolls-Royce Trent 800 high-bypass turbofan aircraft engine developed for the Boeing 777.

aeroderivative: An aviation propulsion gas turbine (jet engine) used in a non-aviation applications (that is, an electric power plant) to provide shaft power.

Активен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1704
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #943 -: Август 20, 2022, 15:18:14 »
.. тогава реших да пропусна това, но сега не мога - да приемем последните 5 години или 60 месеца от живота на МК "Л.И.Брежнев" по времето на П. Митал или 100 000 тона износ + 300 000 внос = 400 000 тона Х 60 месеца, разделено на 1000 коносамента или средно по ХХХХ тона на експедиция, звучи странно, излиза, че са правени групажни пратки.
Нейсе, говорете си с Бъди, интересно йе, особено за професионалист.

Не разбирам в какво искаш да ме хванеш. Много ли ти се струват или малко?

Аз казах "над 1000" май... Пък и не съм специфицирал периода, нали? Но затова пък, си пазя някои стари файлове и мога да ги сметна.

Всъщност са били много повече. Само за периода от 25.11.2005 до 30.04.2006 Кремиковци е изпълнил 553 поръчки, или около 100 на месец през Бургас и Лом. Повечето над ~1000 тона са били с частични доставки, т.е. с повече от един коносамента. Да приемем, някъде по 120 коносамента. Или това прави 1440 коносамента на година. Без да броим входящите. Те обикновено са по 4-5 коносамента на кораб (за да може да се усвояват частично).

А за някои има и "60% red clause" :)

В кафявата графа има формула за проверка на последната дата на акредитива. На последните пише "expired", защото проверява с днешна дата.
 
...странна таблица, ако не ме мързеше, бих могъл да произведа барем една дузина подобни. По същество -  интересни дестинации - от Лом до Бургас, странно твърдение. Как ли стои въпросът с претоврването? С крайния получанел в Бургас?
 Така представена, кафявата графа не казва нищо, евентуалната формула не е видна, сефте, поредния трик за балъци.

A red clause "of a letter of credit"  няма нищо общо с коносамента, `ма нищо общо, може би с Еднообразните правила за документарния акредитив, издадени от МТК, Париж?
Нейсе!
Вероятно я знаете, ако ли не, питайте ме, ще Ви избърша гурелите.
~~~~~
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

Активен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1704
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #944 -: Август 20, 2022, 15:30:51 »
Да се върнем на технико-търговската страна - неправилно и манипулативно  се опитахте да ни хързулнете авиационния Trent 800 - сравнявайки го с промишления вариант Trent 60. Опитахте се да се поправите след като Ви посочих ТТ данните от пресата.
И нищо не казвате за простите ТТ параметри - дължина - 12 до 14 метра, височина, тегло - 20 тона -> в първите два сайта, показани от мен с (!!!) са посочени ТТ параметри.
Нейсе, и това го отдавам на инженерното мислене, макар и с технико-търговска насоченост.

Вие сравнявате самолетен двигател с комплектен ГТА. ГТА се състои от турбовентилаторен двуконтурен двигател плюс нагнетяваща турбина плюс един куп други неща, включително двете греди които се виждат на снимката с Шолц и демпферите между тях. Нямам представа колко тежи един ГТА и никога не съм твърдял друго.

Отново ще цитирам това което пише горе:

The Siemens SGT-A65 (formerly Industrial Trent 60) is a 50-55 MW three-shaft, axial flow, aeroderivative industrial 50/60 Hz gas turbine based on the Rolls-Royce Trent 800 high-bypass turbofan aircraft engine developed for the Boeing 777.

aeroderivative: An aviation propulsion gas turbine (jet engine) used in a non-aviation applications (that is, an electric power plant) to provide shaft power.
Да се върнем на технико-търговската страна - неправилно и манипулативно  се опитахте да ни хързулнете авиационния Trent 800 - сравнявайки го с промишления вариант Trent 60. Опитахте се да се поправите след като Ви посочих ТТ данните от пресата.
И нищо не казвате за простите ТТ параметри - дължина - 12 до 14 метра, височина, тегло - 20 тона -> в първите два сайта, показани от мен с (!!!) са посочени ТТ параметри.
Нейсе, и това го отдавам на инженерното мислене, макар и с технико-търговска насоченост.

Вие сравнявате самолетен двигател с комплектен ГТА. ГТА се състои от турбовентилаторен двуконтурен двигател плюс нагнетяваща турбина плюс един куп други неща, включително двете греди които се виждат на снимката с Шолц и демпферите между тях. Нямам представа колко тежи един ГТА и никога не съм твърдял друго.

Отново ще цитирам това което пише горе:

The Siemens SGT-A65 (formerly Industrial Trent 60) is a 50-55 MW three-shaft, axial flow, aeroderivative industrial 50/60 Hz gas turbine based on the Rolls-Royce Trent 800 high-bypass turbofan aircraft engine developed for the Boeing 777.

aeroderivative: An aviation propulsion gas turbine (jet engine) used in a non-aviation applications (that is, an electric power plant) to provide shaft power.
О-п-п-а - Зоре - аз нищо не сравнявнам - Вие сравнявате, че и ни поучавате да Ви верваме, като истината от последна инстанция.
Аз изказах простото съмнение, че онова, пред което се кланяше Шолц, не е самолетен двигател - както Вие ни убеждавахте - нещо по-тежко и по-дълго е.
Вие си трайката все още досежно тези параметри, разбираемо - техническо-търговско мислене - питайте Бъди.

И се гънете като червей, продължавайте!
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #945 -: Август 20, 2022, 15:39:22 »
...странна таблица, ако не ме мързеше, бих могъл да произведа барем една дузина подобни. По същество -  интересни дестинации - от Лом до Бургас, странно твърдение. Как ли стои въпросът с претоврването? С крайния получанел в Бургас?

С удоволствие бих отворил курсове за ограмотяване, но не виждам интерес, просто любопитство, при това неподплатено с някакви базови знания.

Лом и Бургас са пристанищата от които се товари. Дестинациите ги има в графата. Стоката пътува с влак до пристанищата, където се товари на кораби, дестинация Бургас е само FOB.

Така представена, кафявата графа не казва нищо, евентуалната формула не е видна, сефте, поредния трик за балъци.
И какво ще ви каже формулата?

Ред 5:
=IF(AF5=0;"COMPL";IF(U5<=(TODAY()-21);"EXPIRED";IF(U5<=(TODAY()+$V$1);"EX "&DAY(U5)&"-"&MONTH(U5);U5)))

Пак не разбирам. Какъв трик? Какви балъци? Какво искате да кажете?

Ето още една формула в L-48. Айде ако не ви мързи да я разтълкувате:



A red clause "of a letter of credit"  няма нищо общо с коносамента, `ма нищо общо, може би с Еднообразните правила за документарния акредитив, издадени от МТК, Париж?

Някой да е твърдял друго?
« Последна редакция: Август 20, 2022, 15:46:47 от zorzaman »

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1631
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #946 -: Август 20, 2022, 16:50:25 »
Кратък дайджест на баталията:
1. Какви са турбините на СП-2 – РУСКИ СА!
На зорзаманът ТОВА НЕ МУ БЕШЕ ЯСНО – мънкаше канадски, лицензни и сие неясна пушилка.

2. Какви са турбините на СП-1
Зорзаманът  твърди:
„…. това са Rolls-Royce Trent 700/800 с първоначално предназначение самолетни двигатели“….
„Турбината на която се пулеше Шолц е същата каквато се използва в турбовентилаторните двуконтурни двигатели за Airbus A330, ТA340, Airbus A380, Boeing 777 и 787 Dreamliner.“
Горните твърдения просто не са верни и в един момент зорзаманът разбира глупавите си твърдения и започва една пушилка баластра мохабет, картинки, да разводни дискусията и да потули голямото епистоларна лайно, което е изтропал. Стига до там САМ ДА СИ ПРОТИВОРЕЧИ:
 The Siemens SGT-A65 (formerly Industrial Trent 60) is a 50-55 MW three-shaft, axial flow, aeroderivative industrial 50/60 Hz gas turbine based on the Rolls-Royce Trent 800 high-bypass turbofan aircraft engine developed for the Boeing 777.
Или не знае английски или пореден опит за въвеждане в заблуда:
Siemens SGT-A65 (преди наречен Industrial Trent 60) е 50-55 MW тривалова, аксиална дебитна, аеродериватна индустриална газова турбина 50/60 Hz, базирана на авиационен турбовентилаторен двигател Rolls-Royce Trent 800 с висок байпас, разработен за Boeing 777.
От горния цитат става ясно, че това е мощна индустриална турбина 50-55 МЕГАВАТА! SGT-A65 разработена на базата на самолетна, но е мощна и огромна (12,4м, 20 тона!) в сравнение със самолетните и няма как да се монтира на самолети!

3. Какви са турбините на СП-1 – Канадски, немски, британски?
Зависи от гледната точка. В края на деня се доставят и се обслужват и сервизират гаранционно и извън гаранционно от доставчика СИМЕНС ЕНЕРДЖИ АГ!!!
Смешни са опитите на зорзамана да ни наложи своята аподиктична истина! Толкова си може солташакът на Сашо Апашо-

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #947 -: Август 20, 2022, 17:14:01 »
Кратък дайджест на баталията:
1. Какви са турбините на СП-2 – РУСКИ СА!
На зорзаманът ТОВА НЕ МУ БЕШЕ ЯСНО – мънкаше канадски, лицензни и сие неясна пушилка.

Капитане....гледай си там коносаментите, не се бъркай където не ти е ясно.

P.S. и още нещо: "axial flow" не е "аксиална дебитна", каквото и да твърди Google translate...
« Последна редакция: Август 20, 2022, 17:30:18 от zorzaman »

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1631
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #948 -: Август 20, 2022, 18:15:09 »
Капитане....гледай си там коносаментите, не се бъркай където не ти е ясно.

 
Аз си гледам бизнеса, макар и от морето, всичко е под контрол.
Ти обаче стана за смях и на кокошките с 20 тонните индустриални турбини за самолети.
Освен плювки не успя нито един верен факт да обориш.
То и огромните печалби на Кремиковци, резултат от твоята дейност е печален, въпреки твоите акредитиви и коносаменти. Остана за поколенията като кражбата на века. Дано поне макар и послушен изпълнител си успял да краднеш и ти нещо, за да не ти е баровството сега просто въздух под налягане!
Сума сумарно си COMPLETE FAILURE. Дребен джебджия!
За разлика от теб, докато бях капитан, служех на републиката и успях да вкарам няколко крадци в затвора, даже и от Кремиковци.

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1631
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #949 -: Август 20, 2022, 18:34:10 »
P.S. и още нещо: "axial flow" не е "аксиална дебитна", каквото и да твърди Google translate...
---

"axial flow"
Я да чуем твоето тълкование, какво означава "axial flow" и защо "аксиална дебитна" е грешно!
Провери значението на аксеана и дебитна, пък тогава пиши глупости!


zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #950 -: Август 20, 2022, 19:52:16 »
P.S. и още нещо: "axial flow" не е "аксиална дебитна", каквото и да твърди Google translate...
---

"axial flow"
Я да чуем твоето тълкование, какво означава "axial flow" и защо "аксиална дебитна" е грешно!
Провери значението на аксеана и дебитна, пък тогава пиши глупости!

реших все пак да отговоря, просто от любопитство как ще опиташ да се измъкнеш сега:

Може би, като се опиташ да ме убедиш, че "дебит" е равно на "поток"?

т.е. че "дебитът" на работният флуид е паралелен на оста?

An axial turbine is a turbine in which the flow of the working fluid is parallel to the shaft, as opposed to radial turbines, where the fluid runs around a shaft, as in a watermill. An axial turbine has a similar construction as an axial compressor, but it operates in the reverse, converting flow of the fluid into rotating mechanical energy.

Пак ти казвам, гледай си коносаментите, не се занимавай с мен.

Неактивен dabedabe

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8138
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #951 -: Август 20, 2022, 20:09:09 »
Влизате в хуманитарен спор. Според мен, в конкретния случай ми се струва по-уместно да се говори за поток. Дебитът обикновено го свързваме и с количествени мерки. Има и много нюанси. Потокът навежда по-скоро на нещо материално. То и там ... . Паричен поток например има много форми.
« Последна редакция: Август 20, 2022, 20:20:21 от dabedabe »

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1631
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #952 -: Август 20, 2022, 20:13:24 »
Очевидно нямаш представа как функционира турбината!
За това пишеш смешката:
„…. това са Rolls-Royce Trent 700/800 с първоначално предназначение самолетни двигатели“….
„Турбината на която се пулеше Шолц е същата каквато се използва в турбовентилаторните двуконтурни двигатели за Airbus A330, ТA340, Airbus A380, Boeing 777 и 787 Dreamliner.“

Как я виждаш в самолетен двигател.
Опитът ти за превод на  "axial flow"  също толкова успешен.
Дебит на български значи: Количеството течност или газ, което преминава през дадено място за единица време. Воден дебит на извор.

Манталитетът на дребен джебджия си казва думата - лъже и отрича до дупка!

Активен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1704
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #953 -: Август 20, 2022, 21:10:40 »
...странна таблица, ако не ме мързеше, бих могъл да произведа барем една дузина подобни. ......
.....
С удоволствие бих отворил курсове за ограмотяване, но не виждам интерес, просто любопитство, при това неподплатено с някакви базови знания.
....
Странно самочувствие, много странно - казва го учен металург, евентуално учил нещо си и в школата за следдипломна квалификация на ВИИ "Карл Маркс", казва го на човек, учил 10 семестъра точно тези науки и практикувал след това 42 години само този занаят.

Няма как, инженер с извинение.
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #954 -: Август 20, 2022, 21:40:49 »
...странна таблица, ако не ме мързеше, бих могъл да произведа барем една дузина подобни. ......
.....
С удоволствие бих отворил курсове за ограмотяване, но не виждам интерес, просто любопитство, при това неподплатено с някакви базови знания.
....
Странно самочувствие, много странно - казва го учен металург, евентуално учил нещо си и в школата за следдипломна квалификация на ВИИ "Карл Маркс", казва го на човек, учил 10 семестъра точно тези науки и практикувал след това 42 години само този занаят.

Няма как, инженер с извинение.

Кой занаят? За какво ви беше екселската формула, какво искахте да кажете с това съмнение? Какво му е странното?

..странна таблица, ако не ме мързеше, бих могъл да произведа барем една дузина подобни. По същество -  интересни дестинации - от Лом до Бургас, странно твърдение. Как ли стои въпросът с претоврването? С крайния получанел в Бургас?

Горе виждам само тотално неведение за спедицията и външната търговия. Или може би аз нещо не разбирам? Обяснете, недейте да ви мързи.

А за сведение, евентуално имам две специализации в Япония и една в Британия. И една следдипломна в Москва, но тя не се брои, щото тя беше част от общото.

Айде да не почваме?



Неактивен AR-15

  • Administrator
  • *****
  • Коментари: 20
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #955 -: Август 20, 2022, 21:43:40 »
 :t1207: :t1233: :t1244:

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23767
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #956 -: Август 21, 2022, 21:55:46 »
Quote (selected)
Рейтинговата агенция S&P Global Ratings се присъедини към колегите си от Fitch и повиши кредитния рейтинг на Украйна. Това стана след като разкъсваната от война нация осигури двегодишно отлагане на външния си дълг, съобщи Kyiv Post.

Повишаването на кредитния рейтинг на външния дълг на страната до CCC+ „отразява силна ангажирана международна финансова подкрепа за Украйна, съчетана с ерозиращи, макар и все още относително високи, валутни резерви. В резултат на това краткосрочните рискове за ликвидната позиция на правителството и в по-широк план способността му да погасява търговски дълг, включително в чуждестранна валута, изглеждат управляеми“, се казва в официалното изявление на S&P Global Ratings.
https://manager.bg/%D1%84%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%B8/s-p-global-ratings-sasto-povishi-kreditnia-reiting-na-ukraina

Quote (selected)
Международните рейтингови агенции S&P и Fitch понижиха в петък рейтинговите си оценки за Украйна в чуждестранна валута до селективен дефолт и рестриктивен дефолт, тъй като смятат, че преструктурирането на дълга на страната е затруднено, съобщи Reuters.

По-рано тази седмица задграничните кредитори подкрепиха искането на Украйна за замразяване на плащанията по почти 20 милиарда долара в международни облигации за срок от две години. Според украинския премиер Денис Шмихал това ще спести на Украйна около 6 милиарда долара.
S&P понижи рейтинга на Украйна в чуждестранна валута от "CC/C" до "SD/SD".

https://news.bg/int-economics/ukrayna-e-v-defolt-spored-s-p-i-fitch.html
Някой им е издърпал ушите.
Първото е от вчера, а второто от 13.08.2022
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #957 -: Август 21, 2022, 22:16:54 »
Това защото са независими и обективни.

Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 9562
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #958 -: Август 21, 2022, 22:21:03 »
Някой още ли им вярва? Вдигат врява и хвърлят прах в очите. След като гръмнаха ония банки със супер дупер кредитен рейтинг преди петнайсетина години не знам кой още ги слуша.
Когато Господ иска да накаже някого, първо му взима акъла.

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #959 -: Август 21, 2022, 23:45:33 »
Някой още ли им вярва? Вдигат врява и хвърлят прах в очите. След като гръмнаха ония банки със супер дупер кредитен рейтинг преди петнайсетина години не знам кой още ги слуша.

Това е единствено за да се преодолеят вътрешните правила на разни международни, държавни, наддържавни и прочие демократични кредитни институции. Правила в които пише, че пари се дават само ако рейтинга е над едиколко си.

А иначе, да, всички са наясно за какво става въпрос.