Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Март 28, 2024, 12:06:01

Автор Тема: АвтоМото  (Прочетена 36066 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
АвтоМото
« -: Юли 07, 2019, 20:39:53 »
Quote (selected)
Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, каза министърът на околната среда и водите Нено Димов.
По думите му не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС. "Директна забрана не може да има”, беше категоричен министърът.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/38715-nyama-da-ima-zabrana-za-vnos-na-stari-dizeli
Значи яко ще се дизелираме.
« Последна редакция: Юли 17, 2019, 19:03:04 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #1 -: Юли 17, 2019, 19:08:41 »
Quote (selected)
На днешната среща с правителството е била постигната договореност в рамките до два месеца да бъде изработена изцяло нова стратегия за развитието на автомобилостроенето в България, съобщи Плевнелиев. В нея ще бъдат интегрирани всички необходими инструменти за държавна подкрепа, както и помощ на национално, общинско, регионално ниво. Включително и еврофондове за бъдещите периоди. Амбицията е да се удвои броят на заетите в сектора - от 60 000 да станат 120 000. Целта да се удвои броят на компаниите - от 230 да станат поне 500, посочи той.
Договорено е интегрирането на нов проект в стратегията, който ще започне да се изпълнява скоро. В базата на летище Доброславци, която е в момента е собственост на НСО, държавата и „Аутомотив Клъстер“ ще започнат да изграждат елементи на тестово трасе за автономни автомобили и 5G мрежа.
По време на днешната среща е било договорено още на територията на София тех парк да бъде изградена 5G лаборатория. Тя ще бъде свързана и физически интегрирана към изграждащия се център на супер компютър. По думите на Плевнелиев по този начин ще се подкрепят вече работещи в България компании в областта на масивите данни, аналитичността и подготовката на софтуер. "Знаете, че автомобилите на бъдещето са свързани с много сензори, много данни, които трябва да бъдат обработвани в реално време", уточни Росен Плевнелиев.

https://www.investor.bg/novini/444/a/plevneliev-dokato-volkswagen-ne-podpishe-s-turciia-sme-v-igrata-285869/
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7387
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #2 -: Юли 17, 2019, 19:15:22 »
Quote (selected)
Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, каза министърът на околната среда и водите Нено Димов.
По думите му не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС. "Директна забрана не може да има”, беше категоричен министърът.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/38715-nyama-da-ima-zabrana-za-vnos-na-stari-dizeli

Значи яко ще се дизелираме.


Забрана може да няма, но допълнителни екотакси за всеки стар дизелов мотор всяка една година -- със сигурност.
the lamers club honourable member …

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7387
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #3 -: Юли 17, 2019, 19:16:31 »
Quote (selected)
На днешната среща с правителството е била постигната договореност в рамките до два месеца да бъде изработена изцяло нова стратегия за развитието на автомобилостроенето в България, съобщи Плевнелиев. В нея ще бъдат интегрирани всички необходими инструменти за държавна подкрепа, както и помощ на национално, общинско, регионално ниво. Включително и еврофондове за бъдещите периоди. Амбицията е да се удвои броят на заетите в сектора - от 60 000 да станат 120 000. Целта да се удвои броят на компаниите - от 230 да станат поне 500, посочи той.

Договорено е интегрирането на нов проект в стратегията, който ще започне да се изпълнява скоро. В базата на летище Доброславци, която е в момента е собственост на НСО, държавата и „Аутомотив Клъстер“ ще започнат да изграждат елементи на тестово трасе за автономни автомобили и 5G мрежа.

По време на днешната среща е било договорено още на територията на София тех парк да бъде изградена 5G лаборатория. Тя ще бъде свързана и физически интегрирана към изграждащия се център на супер компютър. По думите на Плевнелиев по този начин ще се подкрепят вече работещи в България компании в областта на масивите данни, аналитичността и подготовката на софтуер. "Знаете, че автомобилите на бъдещето са свързани с много сензори, много данни, които трябва да бъдат обработвани в реално време", уточни Росен Плевнелиев.


https://www.investor.bg/novini/444/a/plevneliev-dokato-volkswagen-ne-podpishe-s-turciia-sme-v-igrata-285869/

Тези не са идиоти, а нещо по-тежко. За какво автомобилостроене говорим при липса на тежка индустрия зад него?!
the lamers club honourable member …

Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #4 -: Юли 17, 2019, 19:20:38 »
Quote (selected)
За какво автомобилостроене говорим при липса на тежка индустрия зад него?!
За същото, като военните действия с армия която нямаме. Ще участваме с походната баня - дребни чаркове от китайски заготовки, тапицерии, някой датчик, някой кабел... По същата линия имаме и самолетостроене, та и за там не е лошо да се приготви стратегия. :smokin:

Неактивен Eisblock

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2576
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #5 -: Юли 17, 2019, 23:21:14 »
Quote (selected)
...а нещо по-тежко...

- За ТОЗИ специално съм убеден, че страда от възможно най-тежката *френия!

Въобще в момента се разиграва някакъв невероятен цирк...

фелдкурат Ото Катц

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #6 -: Юли 18, 2019, 09:32:56 »
На страната ни не й трябва автомобилостроене.
За мен това е поредната пушилка, вдигната от Него и подхваната от съпруга на синоптичката.

Говоря от личен опит : (1) в началото на 80-те О.Дойнов имаше мераци да започне производство на автомобили у нас. Беше възложено проучване на икономическата целесъобразност - не е целесъобразно - по данни на UNCTAD и OECD от онова време за да е икономическо оправдано производството трябва да се произвеждат около 200 000 бройки. По онова време само България и Унгария от СИВ не произвеждаха леки коли, предложението беше отхвърлено
(2) вторият напън беше по-интересен - след посещение на ТЖ при Carl Hahn в средата на 80-те се договаря доставката и сглобяването на VW в НРБ по интересна схема - на първия етап VW започва изкупуване на българска продукция (6 месеца обиколиха заводите ни), парите се трупат по специална сметка в БВТБ и след това се внасят VW Golf TAS от Югославия, след това започва monkey assembly у нас. Договорът между VW и Асоциация "Тежко машиностроене" беше изготвен и подписан, за съжаление избухна демокрацията и немците предпочетоха да създадат свое Unitrade X ООД като вносител вместо да купуват наша продукция. Ако някои се интересува, мога да му подаря копие от договора.
(3) интересно е сътрудничеството с Рено в края на 60-те, някои знае ли нещо, интересно ще е.
Помня красивите "Рено Алпин" - с такъв модел братя Чубрикови печелеха по абонамент ралитата в страната.

Допълнително, "производството" на леки автомобили изисква договарянето с огромен брой поддоставчици, наемането на квалифицирани работници и инженерни кадри, каквито ние нямаме, за големите концерни е безинтересно при съществуващи капацитети (от време на време немската преса подскача за изнасянето на такива производства извън Германия).

Неактивен otvrat

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10076
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #7 -: Юли 18, 2019, 09:56:15 »
На страната ни не й трябва автомобилостроене.

На всяка страна ѝ трябва. Автомобилостроенето е с много висока принадена стойност и развива стотици съпътстващи производства. Вярно е, че ние ги нямаме, както и кадри, но те се създават. При добро желание за пет години можем да имаме всичко

фелдкурат Ото Катц

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #8 -: Юли 18, 2019, 10:10:34 »
На страната ни не й трябва автомобилостроене.

На всяка страна ѝ трябва. Автомобилостроенето е с много висока принадена стойност и развива стотици съпътстващи производства. Вярно е, че ние ги нямаме, както и кадри, но те се създават. При добро желание за пет години можем да имаме всичко
Отврате, теоретично е вярно, практически няма как да стане - (а) съпътстващите производства при сегашното международно разделение на труда съществуват по света, евентуално ще трябва да внасяме, (високи, практически неоправдани разходи), (б) за да се реализира високата добавена (принадена) стойност, колата първо трябва да се продаде - съмнявам се, че произведена тук кола ще бъде конкурентноспособна, на кои пазари бихме продавали, за ценообразуването не ми се мисли ... 
Струва си да се чуят и други мнения, а?

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #9 -: Юли 18, 2019, 10:12:01 »
А на шестата, ако не ние минал добрия мерак ще копнем тунел под Шипка.
Не мисля че може да се говори за конкуренция на големите, но може би нещо като индийците за вътрешния пазар - някаква евтина талига да кара народа примерно.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен otvrat

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10076
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #10 -: Юли 18, 2019, 10:51:33 »
Отврате, теоретично е вярно, практически няма как да стане - (а) съпътстващите производства при сегашното международно разделение на труда съществуват по света, евентуално ще трябва да внасяме, (високи, практически неоправдани разходи), (б) за да се реализира високата добавена (принадена) стойност, колата първо трябва да се продаде - съмнявам се, че произведена тук кола ще бъде конкурентноспособна, на кои пазари бихме продавали, за ценообразуването не ми се мисли ... 

Са, и твойто на теория е така, но на практика не е съвсем така. Съпътстващите производства се създават постепенно. При автомобилите има милиони части и детайли, някои от които спокойно могат да се изработват в некой гараж. Местни предприемачи бързо ще намерят ниши. Държавата много лесно може да разреши тези въпроси. Да, това е бавен процес, но той води след себе си развитие на десетки отрасли в икономиката. Пазарите не са проблем. При ниска цена и добре организиран лизинг можеш да продаваш навсяъде. Познавам хора, които в държава с огромно местно автомобилостроене карат индийски, китайски и дори руски коли (Нива) Даже и Запорожци Таврия. Ако качеството е добро, много хора избират евтиното. Юго как пробиха навремето в САЩ? Със смешно ниската цена. Тогава чифт Елан струваше повече от Юго-то.
Но не може да се почне от нулата. Задължително трябва да се почне със сгобяване, но сериозно  сглобяване. Покрай него постепенно се натрупва и развива собствен потенциал. България го е правила постоянно. Ние сме сглобявали 3 модела Рено, 1 модел Фиат, 2 модела Москвич, 2 модела Ровър и накрая китайските. Но всичко бе несериозно организирано и се отече.

фелдкурат Ото Катц

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #11 -: Юли 18, 2019, 11:55:47 »
...по принцип съм съгласен, но ако идеше реч за производство на роден, български автомобил.

Посочените от теб примери за "пазарни пробиви" до един се отнасят за автомобили, разработени и произведени от фирми на съответната страна (индийски, сръбски...).

Ако ще "произвеждаме" например VW Golf, ще ни предпишат от къде по каква цена да "вземаме" окомплектовката, частите, кабелите, всичко.
И цената, по която ще "купуват" готовия продукт ще ни наложат.
И цената, по която ще ни разрешат да изнасяме ще ни предпишат.И ограничения за износа ще ни наложат, да не се конкурираме ако случайно колата ни е качествена и по-евтина.
Не виждам как ще реализираме добавената стойност.

Моята теза е, че не ни е нужно нито разработване и стартиране на производство на роден автомобил нито производство на "лицензионен" такъв - поради малкия вътрешен пазар и практическата липса на достъп до международните пазари.


Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #12 -: Юли 18, 2019, 13:57:55 »
Цитат на: фелдкурат Ото Катц
малкия вътрешен пазар и практическата липса на достъп до международните пазари.
Т.е. без интеграция с голяма икон. общност не можем. Преди бяхме интегрирани в СИВ, сега в ЕС.
Обаче Началниците в ЕС решиха изгодните икон. отрасли да са в Зап. Европа, средно изгодните в Централна, а ние да сме ... рисунката на Давид Черни.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #13 -: Юли 18, 2019, 18:57:11 »
Интересна тема обаче и нея сте я захапали от "идейни позиции".
Няма как да създадем от нищо автомобил с ДВГ и не е нужно.
Светът на автомобилостроенето се обръща с главата на долу точно сега.
Автомобилите след 5-10 години ще са версия 3. 1 на нашите стари електрокари, а там бяхме сила. При подходящ подход за 5 години можем да излезем доста напред.
Обаче си трябва глава, а не тиква. Времето е прекрасно, американците и ЕССС ейците го проспиват и ние разбира се. "Стимулите" в  новите автомобили са съсредоточени в санкции  за ДВГ, толкова могат управниците с евроатлантически ценности.
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #14 -: Юли 18, 2019, 19:26:05 »
Интересна тема обаче и нея сте я захапали от "идейни позиции".
Няма как да създадем от нищо автомобил с ДВГ и не е нужно.
Светът на автомобилостроенето се обръща с главата на долу точно сега.
Автомобилите след 5-10 години ще са версия 3. 1 на нашите стари електрокари, а там бяхме сила. При подходящ подход за 5 години можем да излезем доста напред.
Обаче си трябва глава, а не тиква. Времето е прекрасно, американците и ЕССС ейците го проспиват и ние разбира се. "Стимулите" в  новите автомобили са съсредоточени в санкции  за ДВГ, толкова могат управниците с евроатлантически ценности.

Ключовата дума е БЯХМЕ.
Тогавашните специалисти в най-добрия случай са пенсионери.
В момента резервните части за нашите кари ги правят в Китай.
Някой да е очаквал нещо друго.
За бутиковото родно производство на кари даже е смешно да се говори.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Ако германският автомобилен концерн Volkswagen избере за местоположение на своя нов завод Турция, а не България, страната ни ще започне преговори с друг голям автомобилен концерн – южнокорейския Hyundai, за чийто интерес към региона се знае отдавна.
За потенциалните преговори става ясно от интервю за „24 часа“ на министъра на икономиката Емил Караниколов.
По думите му обаче, на този етап все още няма окончателно решение от страна на VW. 
„България и Турция остават в състезанието. Убеден съм, че направихме всичко съобразно българското и европейското законодателство, предложихме изключително добри условия. Надявам се, че те ще бъдат прегледани и оценени още веднъж, преди да се вземе финалното решение... Поддържаме връзка с консултантите, търсим възможност да оптимизираме офертата, която сме направили, но спазвайки изцяло нашето законодателство и европейските директиви“.
Караниколов потвърждава, че в края на 2017 г. българската държава е изпратила предложения за стратегическо партньорство до двама инвеститори, единият от които е VW, а другият -  Hyundai.
„И там сме в начални преговори, но все пак трябва да изчакаме процедурата с инвеститора, с когото сме я започнали. Така ще е коректно, а не, докато все още сме в състезанието, да започваме разговори с някой друг. През 2017 г. изпратихме писмо до Hyundai, а след това Volkswagen, но първо ни отговори германската компания и започнахме разговори с нея“, казва министърът.
Караниколов допълва, че в автомобилния сектор на България има 250 компании, които дават работа на 65 000 души. Дори VW да не избере България, министърът бил сигурен, че много от дистрибуторите и подизпълнителите на компанията ще дойдат и у нас.
Той коментира и други бъдещи потенциални инвеститори, добавяйки, че страната ни е получила две запитвания за изграждане на заводи за батерии за електрически автомобили. Караниколов разказва  и за посещение преди дни на главния изпълнителен директор на Philips, която има интерес за изграждане на завод за електромобили, електрически автобуси и батерии. Подобен интерес има и от страна на Южна Корея.

https://www.investor.bg/novini/444/a/ako-volkswagen-predpochete-izmir-bylgariia-shte-pregovaria-i-s-hyundai-286511/
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Bacho Кольо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4319
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #16 -: Юли 28, 2019, 13:42:37 »
Автомобилостроенето е с много висока принадена стойност и развива стотици съпътстващи производства. Вярно е, че ние ги нямаме, както и кадри, но те се създават. При добро желание за пет години можем да имаме всичко
Една от причините за  високата  принадена стойност на автомобилостроенето е ниската принадена стойност на съпътстващите производства. А ние можем да разчитаме само на такива.

А твърдението, че пет години след като започнем /отново, за кой ли път!?!/ да сглобяваме некви хечбеци,  ще имаме инфраструктура и кадри за пълноциклово автомобилостроене е плод на  безпочвен оптимизъм.

Неактивен otvrat

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10076
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #17 -: Юли 28, 2019, 14:06:05 »
А твърдението, че пет години след като започнем /отново, за кой ли път!?!/ да сглобяваме некви хечбеци,  ще имаме инфраструктура и кадри за пълноциклово автомобилостроене е плод на  безпочвен оптимизъм.

Ако прочетеш това, което съм писал, ще разбереш, че имам предвид сериозна държавна политика по въпроса, че говоря за сериозно сглобяване като първа стъпка и т.н. и т.н. Сериозно означава да произвеждаме части и детайли, да подготвяме инженери и т.н. и т.н. Нищо невъзможно няма ако има желание, държавна подкрепа и участие. Може да се купи лиценз и на негова база постепенно да се надгражда. Ако преди 10-ти разсъждаваха като теб, България нямаше да стигне 27-мо място в света по индустриално развитие, защото до 1950 не беше произвеждала нищо.

Неактивен Bacho Кольо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4319
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #18 -: Юли 28, 2019, 14:29:06 »
Без излишна скромност ще кажа, че и аз,  новоизлюпеният инженер-технолог  от отдел "Термообработка" на дирекция "Металургия" на КТМ Радимир , съм дал  своя, макар и микроскопичен дял, макар и само за две години, щото България да го достигне това 27 място.

А колкото до твоите пет години, ще обърна внимание на условността, с която си написал всичко това. Само колко "ако" има, докато стане ... Тъкмо оттам произтича моят скептицизъм.
А иначе, някъде по света това може да стане и за по-малко от пет години.
« Последна редакция: Юли 28, 2019, 14:31:40 от Bacho Кольо »

Неактивен otvrat

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10076
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #19 -: Юли 28, 2019, 14:41:18 »
Само колко "ако" има, докато стане ... Тъкмо оттам произтича моят скептицизъм.

Tц! Има само едно "ако". Ако държавата желае. Държавата като евфемизъм за всеки управляващ.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #20 -: Юли 28, 2019, 14:44:30 »
Само колко "ако" има, докато стане ... Тъкмо оттам произтича моят скептицизъм.

Tц! Има само едно "ако". Ако държавата желае. Държавата като евфемизъм за всеки управляващ.
И ако и разрешат. Всъщност, то май е по-важното "ако"...
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #21 -: Юли 28, 2019, 14:48:47 »
А твърдението, че пет години след като започнем /отново, за кой ли път!?!/ да сглобяваме некви хечбеци,  ще имаме инфраструктура и кадри за пълноциклово автомобилостроене е плод на  безпочвен оптимизъм.

Ако прочетеш това, което съм писал, ще разбереш, че имам предвид сериозна държавна политика по въпроса, че говоря за сериозно сглобяване като първа стъпка и т.н. и т.н. Сериозно означава да произвеждаме части и детайли, да подготвяме инженери и т.н. и т.н. Нищо невъзможно няма ако има желание, държавна подкрепа и участие. Може да се купи лиценз и на негова база постепенно да се надгражда. Ако преди 10-ти разсъждаваха като теб, България нямаше да стигне 27-мо място в света по индустриално развитие, защото до 1950 не беше произвеждала нищо.
Така е, класически пример е Сингапур, който успя за 30 години, като започна с неграмотни и изостанали китайски и индийски селяни, които се настаняваха в новопостроените за тях квартири с домашните си животни, да създаде елитна високотехнологична промишленост. Тоест, ако едно правителство реши, стига да има твърда и последователна политика, може да постигне много.
Даже има буквално учебник в който се описва как да постигнеш това, стига да имаш желание:
Учимся у Ли Куан Ю: «Из третьего мира – в первый»
http://ice.od.ua/uchimsya-u-li-kuan-yu-iz-tretego-mira-v-perviy-chast-1/
The Singapore Story
Сингапурская история: из «третьего мира» – в первый
https://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=4796340
Бащата на Сингапур изгради супердържава от едно блато
Quote (selected)
Създателят на модерен Сингапур - Ли Куан Ю, е една от най-харизматичните фигури на отминалия ХХ век. Почти няма световен лидер, който да не е изказвал възхищението си от него - като се започне от Маргарет Тачър и се стигне до Хенри Кисинджър и Владимир Путин. В същото време Ли си позволява да критикува всичко, което смята за неразумно - от сляпата увереност на Харвардските учени, че хората от всички раси и националности са “равни”, до “прекалено либералната политика на Путин”. Ли е единственият лидер, който без капка петрол, само за едно поколение, пренесе държавата си от Третия свят сред най-развитите в света. Випускникът на Кеймбридж до края на дните си е привърженик на боя с тояги като възпитателно средство и не се срамува да критикува Конфуций и неговата вяра, че “хората са добри”. “Това е едно прекрасно пожелание и нищо повече. В живота не е така”, уверен е Ли.
Преди 80-те години на миналия век Сингапур е важно пристанище на британската корона. Градът е част от колонията Британска Малая. Малък е и около него на острова има само блата. За разлика от съседните владения, тук има много китайци и индийци.
https://www.marica.bg/bashtata-na-singapur-izgradi-superdyrzhava-ot-edno-blato-Article-97999.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #22 -: Юли 28, 2019, 14:56:38 »
Quote (selected)
Италия е демокрация в която има мафия, България е мафия в която има демокрация.
:m1731:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
1,5 лв. за отключване плюс 0,3 лв. за всяка минута
« Отговор #23 -: Август 23, 2019, 08:39:15 »
Quote (selected)
„Електрическите тротинетки стават все по-популярни за придвижване в градска среда и това поставя въпроса за сигурността на всички участници в движението като основен приоритет. Проучихме опита на други градове и предизвикателствата, с които трябва да се справят. Затова София е един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане”, заяви кметът Йорданка Фандъкова.

Вече са обособени са около 200 локации за паркиране на велосипеди, тротинетки и мотопеди, допълни тя. „Все повече хора търсят алтернатива на придвижването с автомобили и е важно това да става безопасно. Затова работим заедно с Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата за регламентиране на  ползването на електрическите тротинетки с промени в Закона за движение по пътищата”, каза Фандъкова.

https://technews.bg/article-118718.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7387
    • Профил
Re: 1,5 лв. за отключване плюс 0,3 лв. за всяка минута
« Отговор #24 -: Август 23, 2019, 08:49:35 »
Quote (selected)
„Електрическите тротинетки стават все по-популярни за придвижване в градска среда и това поставя въпроса за сигурността на всички участници в движението като основен приоритет. Проучихме опита на други градове и предизвикателствата, с които трябва да се справят. Затова София е един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане”, заяви кметът Йорданка Фандъкова.

Вече са обособени са около 200 локации за паркиране на велосипеди, тротинетки и мотопеди, допълни тя. „Все повече хора търсят алтернатива на придвижването с автомобили и е важно това да става безопасно. Затова работим заедно с Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата за регламентиране на  ползването на електрическите тротинетки с промени в Закона за движение по пътищата”, каза Фандъкова.

https://technews.bg/article-118718.html

И ако ти трябват 30 минути да стигнеш до там, за където си тръгнал, излиза че е по-евтино да вземеш такси :m1731:
the lamers club honourable member …

Неактивен пешo

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2946
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #25 -: Август 23, 2019, 09:44:41 »
Quote (selected)
излиза че е по-евтино да вземеш такси
Екологията е скъпо удоволствие.
Against stupidity the very gods themselves contend in vain.

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7387
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #26 -: Август 23, 2019, 11:49:36 »
Quote (selected)
излиза че е по-евтино да вземеш такси

Екологията е скъпо удоволствие.

Ами те и такситата са екологични -- всички са с газови уредби :m1731:
the lamers club honourable member …

Неактивен Bacho Кольо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4319
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #27 -: Август 23, 2019, 12:04:50 »
Екологични ли са тротинетките, зареждани с елктроенергия, произвеждана в Мариците или в Бобов дол?

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #28 -: Август 24, 2019, 02:46:03 »
Писал съм го и оттатък.
Не мога да разбера защо не се използва инженерното решение което го има и е екологично?
Става въпрос за газовите уредби?
Електрокарите имат голям недостатък. Трябва да се измисли какво да се прави с акумулаторите. Еколозите май не се замислят за такива неща.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Търсенето на нови дизели в България се срива
« Отговор #29 -: Септември 04, 2019, 18:17:51 »
Quote (selected)
Търсенето на нови дизелови автомобили в България се е сринало през първото полугодие на годината с над една пета (22,3 на сто) на годишна база. За целия Европейския съюз свиването  е със 17,2 на сто, става ясно от публикуваните днес данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). По този начин делът на продадени бензинови коли за второто тримесечие вече възлиза на почти 60%.
В България в периода април-юни са продадени с 26% по-малко автомобили с дизелови двигатели, като те вече са 3992 срещу 5546 за същия период на 2018 г. За полугодието търсенето на дизели е 22,3 на сто по-ниско, като са купени 7928 модели с такива двигатели.
Оказва се, че тази тенденция е трайна и се дължи преди всичко на планираното въвеждане на рестрикции за влизане в определени зони на дизелови коли и намеренията забраните да обхващат все по-големи части от населените зони. Друга причина са все още неотшумелите скандали около манипулираните данни за разхода на гориво на тези автомобили.

https://www.investor.bg/novini/444/a/tyrseneto-na-novi-dizeli-v-bylgariia-se-sriva-s-edna-peta-za-pyrvoto-polugodie--288770/
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #30 -: Септември 04, 2019, 18:42:59 »
То у нас и Фолксваген намали броя на заводите си драстично и май ще ходи на юг.
Дизеловите автомобили бяха отговор на късогледите решения на чиновниците.
Поеха борба срещу въглеродния окис и дизелът се оказа победител.
Сега водят битка срещу победителя заради азотните окиси.
Важното е чиновника винаги да води "битки" и да въвежда нови данъци и такси.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Истинската революция
« Отговор #31 -: Декември 02, 2019, 20:30:33 »
Quote (selected)
Скутерите и триколките са маломерни, заемат значително по-малко място от колите, движат се много по-лесно. Те са идеално решение за големите, гъсто населени градове, където трафикът е натоварен, а пътните възли са склонни да се „задъхват” в плен на огромни задръствания.
Това означава, че маломерните електрически превозни средства – електрифицирани скутери, триколки и други дребни возила – има много повече смисъл за големите градове, отколкото създаването на още едно двутонно 4- или 5-местно чудовище с лъскав изглед. Те са тези, които могат да сбъднат новия идеал на градските власти във все повече страни по света – по-малко място, заето от автомобилите, повече пространство за хората, повече зеленина, по-чист въздух.
Освен това превозните средства от класа на скутерите не се нуждаят от най-новото поколение скъпи литиево-йонни батерии, казват Хостър и Мейсън. Това колко енергия могат да съхраняват е по-малко важно от способността за лесна подмяна или дори поправяне на батериите. Където е възможно, резервните части за превозни средства като колела или спирачки трябва да бъдат идентични на предлаганите на съответните местни пазари.
 Истинската революция
Това са факторите, които могат да променят мобилността и да осмислят появата на новия източник на енергия за движение – електричеството. Това би била и истинската, смислена „революция” в света на автомобилите. Когато се отървем от илюзията, че е нормално да задвижваме 1-2 тона „желязо”, за да се превозят 1-2 души, и проектираме превозните средства малки, пъргави и енергийно ефективни, електрическото задвижване наистина ще има смисъл и транспортът ще бъде далеч по-адекватен.

https://technews.bg/article-121113.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Истинската революция
« Отговор #32 -: Декември 02, 2019, 21:18:48 »
Цитат на: Engels
https://technews.bg/article-121113.html
:way_to_go-1308:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Maximus II

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8690
  • Fuck the EU
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #33 -: Декември 03, 2019, 10:08:03 »
Електрическите возила, са с по-голям въглероден отпечатък от дизеловите, за "екологичната" Германия, където над 50% от електроенергията е въглищарска (нищо че нас сочат с пръст).

Налагането на електрически транспорт не е свързан с грижа за околната среда, защото елитите не живеят в замърсените градове и изобщо не им пука за обикновените хора, за тях сме мравки, целта е друга - съживяване на умиращия капитализъм, с измисляне на нови потребности, нови технологични мании,  нови дългове, производство, реклами,  търговия, редене на нощни опашки за закупуването на поредния нов модел ненужна джаджа...

Помните ли Segway , трябваше според тогавашните технологични гурута, да са в цял свят, къде са сега? Кой ги помни, след само 10 г?

По онова време, Заимов джиткаше по Витошка със Segway - колко съм cool.
« Последна редакция: Декември 03, 2019, 10:10:33 от Maximus II »
Вие си ги избрахте!

Неактивен zLaGaD

  • Full Member
  • ***
  • Коментари: 180
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #34 -: Декември 03, 2019, 15:21:55 »
Тежките индустрии и автомобилни такива вървят ведно с липса на ценности и дефицит на стоки от първа необходимост - банани, например.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #35 -: Декември 03, 2019, 16:03:51 »
енгелсе,

поредни тъпизми. триколки има от мноооого време, да се чудиш как досега не са превзели всичко. ето ти пример:


хем това е триколка с покрив. иначе аз като си представя колко много желаещи ще има за тротинетки или скутери при -20 градуса и почва да ми става ясно това за непревземането.

има ли някъде статистика за брой ползватели, време на ползване и т.н. на тротинетките?

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #36 -: Декември 03, 2019, 16:07:24 »
Помните ли Segway , трябваше според тогавашните технологични гурута, да са в цял свят, къде са сега? Кой ги помни, след само 10 г?

бушавия нали им направи страхотна реклама, гътайки се от един такъв. дето уж от тях не можело да се падне.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #37 -: Декември 03, 2019, 16:09:32 »
между другото, тука преди година-две гледах как групичка сегуеисти /така ли се казва?/ ходят наредени един след друг по улиците и велоалеите. сегуеите имаха номера. те и елтротинетките имат, и прилежаща гражданска отговорност, и фар, и ограничение на скоростта. вероятно и тюв ще трябва да минават периодично.

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #38 -: Декември 03, 2019, 16:24:02 »
И във Ф1 ги набутаха да им правят реклама, около пистата обикаляха стюарди на такива, ама изчезнаха.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #39 -: Декември 04, 2019, 18:19:51 »
Quote (selected)
Задават се роботи разносвачи на хранителни стоки, а трябват ли ни?

https://e-vestnik.bg/31449/zadavat-se-roboti-raznosvachi-na-hranitelni-stoki-a-tryabvat-li-ni/

Всичко е супер обаче:
Quote (selected)
Ахти Хайнла, съосновател на Starship в Сан Франциско, разказва, че първоначалният план бил неговият стартъп да продава машинките директно на клиентите, идеята била изоставена, след като станало ясно, че цената им ще надхвърля 3000 долара.

Quote (selected)
И всеки, който просто иска да закара вкъщи покупки, без да вдига тежко, може да намери в интернет надеждни коли с голям багажник за под 100 долара.

ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #40 -: Декември 04, 2019, 18:41:35 »
Quote (selected)
Кланът Ескобар вече прави смартфони

https://www.segabg.com/hot/klanut-eskobar-veche-pravi-smartfoni

Не знам дали наистина са сгъваеми, дали са от кока или не обаче по-мъжката част на форума може да погледне сайта им.
Любезно предоставен от колега от другата страна на луната:

Quote (selected)
Billy-Joe Winchester
Фирменият уебсайт е чудесен!  😁😁😁

https://www.escobarinc.com/
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #41 -: Декември 04, 2019, 23:20:59 »
Искам да попитам електрокаристите.
Какви да ги върша?
При мен в Русия има 3-4 месеца кучешки студ.
Имам предвид през деня около -10*. През нощта е друго.
Бензиновият ми автомобил като го позагрея започва да ме топли.
Дизелчето е по-зле. Трябва му печка.
Някакви препоръки за електрокара ако може.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #42 -: Декември 05, 2019, 13:08:46 »
електрокарчето го забравяш при тези температури. ако искаш да си екологичен, практикуваш испанското предложение към клета грета:
Quote (selected)
По този повод от град Талавера де ла Рейна в испанската провинция Толедо предложиха на Грета да измине разстоянието от португалската столица до Мадрид на магаре. От асоциацията на жителите на града уточняват, че са готови да предоставят на активистката съответното магаре, тъй като "осъзнават колко е важно да се повиши осведомеността на света за състоянието на околната среда".

От асоциацията разпространиха своето предложение в социалните мрежи и обясниха, че биха искали Грета лично да се запознае "с един от способите, които хиляди хора са използвали в продължение на векове" за придвижване.
http://epicenter.bg/article/Predlozhiha-na-Greta-Tunberg-da-izmine-patya-ot-Lisabon-do-Madrid-na-magare-/200699/7/0

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Защо България е най-жалкият автомобилен пазар в ЕС?
« Отговор #43 -: Декември 29, 2019, 23:53:17 »
Quote (selected)
България си остава и най-скромният пазар за нови автомобили в Европейския съюз, ако вземем предвид броя на населението. Продажбите от началото на годината се равняват на около 4.2 нови автомобила на хиляда души (без да отчитаме реекспорта, който вероятно надхвърля една десета от пазара). Това е безкрайно далеч не само от страни като Люксембург (79.6 нови автомобила на хиляда души) или Германия (36.5), но дори и от сравнително бедната Португалия (18.4).
Дежурното обяснение е в по-ниските доходи и стандарт на живот у нас. Само че то обяснява единствено последното място на България в класацията, не и огромната разлика с другите страни от нашия регион.
Ако погледнем Брутния продукт на глава от населението, преизчислен според Паритета на покупателната способност, България (24 577 долара) не е чак толкова далеч от Хърватия (27 664), Румъния (27 753), Гърция (30 522), Латвия (31 215), Унгария и Португалия (33 409), дори Словения (38 800) и Чехия (39 300). Разликата между нас и тези държави като между 1.12 и 1.59 пъти. Но разликата в продадените нови коли е 3.2 пъти (в случая с Хърватия) и даже 7 пъти (в случая със Словения).
Другата, и очевидно далеч по-съществена част от обяснението, е в пазара на употребявани автомобили.
Срещу 29-те хиляди регистрирани нови автомобила от Пътна полиция за десетте месеца на годината са регистрирани 192 412 "втора ръка". Всъщност даже трета и четвърта ръка, защото от тях само 11 000 са на възраст под 5 години, и още 28 хиляди са между 5 и 10 години. Остатъкът - над 153 хиляди автомобила - е на над 10-годишна възраст.
Никъде другаде в нашия регион няма подобно съотношение между нови и стари коли (4.2 на хиляда срещу 27.5 на хиляда). А причината да няма е, че никъде другаде данъчното и екологичното законодателство не са така толерантни към т. нар. "нов внос". Особено в "премиум" сегмента.
И другите държави в Източна Европа разчитат предимно на употребявани коли (Полша внася 850 000 годишно, или по 22 на хиляда души - донякъде съизмеримо с българския случай). Разликата е, че в страни като Полша данъците, таксите и застраховките наказват купувачите на големи и мощни стари автомобили. България ги поощрява. През миналата година финансовото министерство направи първата стъпка в обратна посока, като прокара промяна в данък МПС, така че той да отчита и екосертификата на автомобила. Но тази промяна е толкова плаха (в повечето случаи се касае за разлики от 10-30 лева в годишния данък), че на практика няма никакъв задържащ ефект.
Това обяснява и защо в Полша BMW е шестата най-популярна марка на пазара втора ръка, а Mercedes е десетата. В България Mercedes e втора, BMW - трета, а в петорката попада и Audi.
Тъкмо оттам идва разликата между нашия пазар и тези в Румъния, Полша и т.н.. В България има още немалко хора, които могат да си позволят бюджетен нов автомобил. Но на същата цена могат да си купят и употребяван премиум, който на всичкото отгоре ще им е по-евтин като последващи данъци и такси. Разбира се, няма да е по-евтин за техническа поддръжка, което е една от причините автопаркът у нас да е в лошо състояние и да има толкова много злополуки по пътищата. Освен това употребяваните луксозни автомобили, по-правило по-големи и по-мощни, замърсяват значително повече. Което е и причината навсякъде по света да се облагат в по-голяма степен. Малка корекция в тази посока може да съживи осезаемо пазара на нови автомобили у нас. И да ни нареди ако не до Чехия и Словения, поне до Румъния и Гърция.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/40195-zashto-balgariya-e-nay-zhalkiyat-avtomobilen-pazar-v-es
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #44 -: Декември 30, 2019, 00:06:54 »
Quote (selected)
Ако погледнем Брутния продукт на глава от населението, преизчислен според Паритета на покупателната способност, България (24 577 долара) не е чак толкова далеч от Хърватия (27 664), Румъния (27 753), Гърция (30 522), Латвия (31 215), Унгария и Португалия (33 409), дори Словения (38 800) и Чехия (39 300). Разликата между нас и тези държави като между 1.12 и 1.59 пъти. Но разликата в продадените нови коли е 3.2 пъти (в случая с Хърватия) и даже 7 пъти (в случая със Словения).
Другата, и очевидно далеч по-съществена част от обяснението, е в пазара на употребявани автомобили.

инвестори-идиоти, мила моя майно льо :bigok: ппс има смисъл да се изчислява при положение, че имаш местно потребление. обаче всички нови автомобили са внос и струват еднакво в целия ес, сиреч няма какво да преизчисляваш покупателна способност. по-скоро трябва да сметнеш колко народ може да си позволи нова кола. а тук на помощ идва изследването за 70% от наетите, които получават по-ниска от средната заплата.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #45 -: Декември 30, 2019, 00:13:13 »
Segway беше изместен от много по евтиния Ховърборд.
А Ховърбордите са вече почти изместени от тротинетките.
Това се случи само в рамките на няколко години.
Иначе Ховърбордите все още ги има на пазара.
https://ховърборди.com
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #46 -: Декември 30, 2019, 00:22:35 »
а, ховъри има всякакви. и си се продават. ето един със седaлка:

https://www.real.de/product/344698638/?sid=21938697

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #47 -: Декември 30, 2019, 00:29:28 »
Ето как изглежда под капаците един Ховърборд.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
- Чуваше се, че “Тесла” има намерения за България. Какво се случва?
- Имаме контакти, имаме писмена кореспонденция с тях, но нека те да се запознаят с България и видят какво можем да предложим.
- За какво проучват - за производство на електромобил, за батерии, за части?
- Нашите амбиции са две - едната е за производство на автомобили, другата е за производство на батерии и акумулатори. С “Тесла” бихме започнали и с производство на части, но за нас най-добре е завод за автомобили или за батерии и акумулатори.
https://www.24chasa.bg/mnenia/article/8159153
Quote (selected)
Новината е изненадваща на фона на липсата на каквато и да било информация от компанията. През миналата година от Tesla обявиха, че стъпват на пазарите в Източна Европа, най-вече в Словакия, Хърватия и Сърбия, но чрез отваряне на шоуруми и сервизи, а не толкова чрез производствени бази. Последната инвестиция на компанията беше открита в Китай. Строи се нова база и в Берлин.
https://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/ikonomicheskiiat-ministyr-pregovariame-za-zavod-s-tesla-298248/
:m1731:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #49 -: Февруари 07, 2020, 22:36:16 »
Quote (selected)
„Дa ce cглoбявaт aвтoмoбили в Kaлифopния, ĸoитo дa ce тpaнcпopтиpaт в Eвpoпa e бeзyмиe“ – зaяви Илън Mъcĸ. Toвa бe дoпycтимo нaвpeмeтo, ĸoгaтo пpoизвeждaxмe мaлĸи пapтиди лyĸcoзни eлeĸтpoмoбили, нo ceгa Теѕlа e глoбaлeн пpoизвoдитeл. Heoбxoдим e дpyг пoдxoд. Глaвният пpoблeм нa Теѕlа e липcaтa нa пpoизвoдcтвeни мoщнocти нa вceĸи ĸoнтинeнт“.
https://www.kaldata.com/it-новини/мъск-tesla-има-нуждата-от-по-една-gigafactory-на-всеки-328849.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #50 -: Февруари 07, 2020, 22:57:38 »
Мъчат ме няколко въпроса за Теслата.
Да вземем Тесла 3.
Колко км. е примерно пробегът с един акумулатор да кажем в умерени климатични зони?
Като България.
Колко струва нов акумулатор?
Колко струва рециклирането на стария?
Да си направим сметка колко икономисваме от смяната на масла, филтри и т.н.
Ако може с линкове.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #51 -: Февруари 07, 2020, 23:06:50 »
недей. не излиза сметката. отделно, че това е само градска кола. няма как да тръгнеш софия-слънчака, да стигнеш ямбол и да седиш осем часа да зареждаш батерия, та тогава да продължиш.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #52 -: Февруари 07, 2020, 23:22:08 »
Тесла е бизнес проект, преследва изключително финансови цели, целта явно е да завладеят максимален обем от пазара на електромобили.
Като механическа конструкция Тесла няма никакви съществени преимущества пред автомобилите на другите автомобилни фирми.
Затова Мъск набляга на циркови номера с електрониката.
Затова и му трябват повече програмисти, отколкото инженери.
И ако може дори и без средно образование, за да не им плаща много.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #53 -: Февруари 07, 2020, 23:25:57 »
Тесла е бизнес проект, преследва изключително финансови цели, целта явно е да завладеят максимален обем от пазара на електромобили.
Като механическа конструкция Тесла няма никакви съществени преимущества пред автомобилите на другите автомобилни фирми.
Затова Мъск набляга на циркови номера с електрониката.
Затова и му трябват повече програмисти, отколкото инженери.
И ако може дори и без средно образование, за да не им плаща много.


Това е ясно.
Но ако може все пак нещо по конкретно като километри и кинти.
За да си знаем ние какво да караме.

И ако може линкове от независими експерти.
« Последна редакция: Февруари 07, 2020, 23:30:05 от AnonimusBG »

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #54 -: Февруари 07, 2020, 23:26:18 »
тези не са програмисти, а кодери. поставяш им задача от рода на 'напиши функция, която на входа получава координатите на две точки и връща дължината на отсечката'.

в такъв тип проекти се такова мамата на архитектите и старшите програмисти, които трябва малко от малко да формулират заданията и да проверят какво са натворили шимпанзетата /кодерите, сиреч/. примери с индийски екипи колкото щеш. ама на мъск очевидно и те са му скъпи.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #55 -: Февруари 07, 2020, 23:30:50 »
Quote (selected)
The Tesla Model 3 is an electric four-door sedan developed by Tesla.[7] The Model 3 Standard Range Plus version delivers an EPA-rated all-electric range of 250 miles (402 km) and the Long Range versions deliver 322 miles (518 km).[
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_3

най-евтината оферта по немачко е за €52 241
https://www.autoscout24.de/lst/tesla/model-3?sort=standard&desc=0&offer=N&ustate=N%2CU&cy=D&atype=C&ac=0

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #56 -: Февруари 07, 2020, 23:34:18 »
евтината оферта е със стандартна батерия, сиреч по-малкия пробег. лонг рейндж слага поне 10 хиляди евра отгоре.

като цяло е пълна идиотщина компания, произвеждаща 300 000 коли годишно, да е по-скъпа от компания, произвеждаща 12 000 000 автомобила за същия период от време, ама то в борсите логика нема, затова и кравите се смятат за надеждни инвестори.

Неактивен Юмжагийн Целденбал

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 577
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #57 -: Февруари 07, 2020, 23:44:11 »
Мъчат ме няколко въпроса за Теслата.
Да вземем Тесла 3.
Колко км. е примерно пробегът с един акумулатор да кажем в умерени климатични зони?
Като България.
Колко струва нов акумулатор?
Колко струва рециклирането на стария?
Да си направим сметка колко икономисваме от смяната на масла, филтри и т.н.
Ако може с линкове.
Сравнение на total cost of ownership (петгодишен период) за Tesla Model 3, Toyota Camry LE и Audi A5 може да се види тук https://evannex.com/blogs/news/total-cost-of-ownership-tesla-model-3-vs-toyota-camry

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #58 -: Февруари 07, 2020, 23:51:09 »
Мъчат ме няколко въпроса за Теслата.
Да вземем Тесла 3.
Колко км. е примерно пробегът с един акумулатор да кажем в умерени климатични зони?
Като България.
Колко струва нов акумулатор?
Колко струва рециклирането на стария?
Да си направим сметка колко икономисваме от смяната на масла, филтри и т.н.
Ако може с линкове.
Сравнение на total cost of ownership (петгодишен период) за Tesla Model 3, Toyota Camry LE и Audi A5 може да се види тук https://evannex.com/blogs/news/total-cost-of-ownership-tesla-model-3-vs-toyota-camry

Не намерих отговор на въпроса ми.
Колко км. ще минеш с един акумулатор в БГ преди да го смениш?
Колко струва нов акумулатор?
Колко струва рециклирането на стария акумулатор?
Аз след това мога да си сметна и сам.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #59 -: Февруари 07, 2020, 23:51:49 »
Сравнение на total cost of ownership (петгодишен период) за Tesla Model 3, Toyota Camry LE и Audi A5 може да се види тук https://evannex.com/blogs/news/total-cost-of-ownership-tesla-model-3-vs-toyota-camry
и тва сравнение е изсмукано от пръстите, няма логика след 5 години да продаваш електричка на половината от цената. нали батериите заминават.