Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Април 20, 2024, 05:02:25

Автор Тема: "Боинг 737 Макс" с нов дефект  (Прочетена 6098 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Maximus II

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8774
  • Fuck the EU
    • Профил
"Боинг 737 Макс" с нов дефект
« -: Юни 27, 2019, 19:28:10 »
Федералната агенция за
авиацията обяви (ФАА), че
при оценяването на
софтуерните модификации,
разработени от Boeing
(Боинг), е открила нов
потенциален проблем при
самолета 737 МАКС.

Този самолет скоро няма да полети. Освен ако не се напише нов софтуер, но изглежда че в САЩ са се свършили добрите писачи на софтуер, или пък е достигнат предела на компютърните цифрови технологии.

Такива проблеми има и F35

Аналоговите бяха погребани преждевременно.
Вие си ги избрахте!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #1 -: Юни 27, 2019, 19:44:34 »
Не е проблемът в софтуера, а в аеродинамиката. Програмистите просто не знаят от какво да го пазят това чудо.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Maximus II

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8774
  • Fuck the EU
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #2 -: Юни 27, 2019, 20:01:48 »
Може, ако е така, самолетът ще е приземен завинаги.

Преди време четох интервю на руски инженер, работещ в САЩ, казва, там нямат инженери, израждането на нацията е грандиозно, дори нова система за умножение са измислили, защото децата не могат да запомнят таблицата за умножение. Какво остава за таблицата на интегралите, учат хуманитарни предимно.

Америка умира!
Вие си ги избрахте!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #3 -: Юни 27, 2019, 20:10:03 »
Ами то затова е отлагането за "неопределен дефект". Пазят се сега от сертификат, щото изтупа ли се още един и Боинг трябва да затваря.
А нещо подобно е и при Локхийд и не само там.
Най-драматично за мен е в НАСА - аз категорично не им разбирам идеята с тия частници. Ще направят беля и после ще реват.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23687
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #4 -: Юни 27, 2019, 20:14:55 »
Беля ще стане само ако ракетата падне върху населено място и вземе много цивилни жертви,живота на няколко астронавта е нещо рутинно, част от бизнеса.
Поклонението което и организираха завърши с удвояване на бюджета на НАСА.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #5 -: Юни 27, 2019, 20:22:33 »
Хе хе. Путин ни нападааааа!!! :)
Не знам, може даже и да им хареса повече. Сбъркана работа....
Щото когато горе някой загива това е жестока трагедия - тези хора са елита на цивилизацията.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23687
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #6 -: Юни 27, 2019, 20:26:50 »
Хе хе. Путин ни нападааааа!!! :)
Не знам, може даже и да им хареса повече. Сбъркана работа....
Щото когато горе някой загива това е жестока трагедия - тези хора са елита на цивилизацията.
Трагедия е няма спор.
От астронавтските екипи обаче има 2-3 човека елит, другите са мултикулти калинки.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #7 -: Юни 27, 2019, 20:31:39 »
Това беше при совалките - големия кораб минава и има място за калинки.
Сега за сега за астронавти няма място.
До тук едно чучело разходиха успешно до Станцията, а после САС направи таратайката на стружки.
Което ги връща веднага някъде между детската градина и първи клас.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

AnonimusBG

  • Гост
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #8 -: Юни 27, 2019, 20:32:48 »
Не е проблемът в софтуера, а в аеродинамиката. Програмистите просто не знаят от какво да го пазят това чудо.
Не зная дали е така, но е факт че аеродинамиката не е лесна работа.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23687
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #9 -: Юни 27, 2019, 20:41:16 »
Quote (selected)
Това беше при совалките - големия кораб минава и има място за калинки.

Ами те тогава имаха астронавти, сегашните са куфари в товарното отделение.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #10 -: Юни 27, 2019, 20:44:15 »
Никак не е лесна! И там руснаците са просто богове.
Обратно, американците отдавна заложиха на "полет по жица" fly by wire, затова и изписаха догфайтинга.
Наскоро го върнали в образованието на пилотите, ама техниката не е подходяща.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #11 -: Юни 27, 2019, 20:48:31 »
Quote (selected)
Това беше при совалките - големия кораб минава и има място за калинки.

Ами те тогава имаха астронавти, сегашните са куфари в товарното отделение.
Какви астронавти! Точно тогава караха куфари всякакви - една от жениците дето се претрепа на Дискавъри щеше да чете урок от Космоса.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23687
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #12 -: Юни 27, 2019, 20:55:08 »
Quote (selected)
Това беше при совалките - големия кораб минава и има място за калинки.

Ами те тогава имаха астронавти, сегашните са куфари в товарното отделение.
Какви астронавти! Точно тогава караха куфари всякакви - една от жениците дето се претрепа на Дискавъри щеше да чете урок от Космоса.
Имаха командир, пилот, инженер, другите бяха холивудски креатури.
Сега нямат пилоти и инженери, само политкоректни "учени" наблюдаващи топенето на ледниците, чист калинаж с маткапи.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #13 -: Юни 27, 2019, 21:00:56 »
Имат. Всеки който тръгва към Станцията е минал интензивен курс на обучение по всичкология в Зведното градче.
А горе пращат по няколко човека на година, така че експерти имат. Но има ли кой да ги ползва, или чакаме добрия чичко частник да ги наеме?
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23687
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #14 -: Юни 27, 2019, 21:04:19 »
Quote (selected)
интензивен курс на обучение по всичкология

Памперси, ползване на толетна в безтегловност.
И най-важното:
Не пипай копчетата! :beer-405:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #15 -: Юни 27, 2019, 21:10:32 »
Quote (selected)
Не пипай копчетата!
Хехехе. А може и това да го има, макар че казват че добре се справят американските им колеги...
Но всичко почва с руския. Горе официалният език е руски. Английският е за зор-заман и когато си говорят с техните.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23687
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #16 -: Юни 27, 2019, 21:12:32 »
Quote (selected)
добре се справят американските им колеги

То и аз като секача на самолета в туристическия отсек се справям прекрасно. :beer-405:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен PlaNed

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 930
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #17 -: Юни 27, 2019, 21:14:51 »
Quote (selected)
INTENSE SCRUTINY
Boeing’s aircraft are being subjected to intense scrutiny and testing designed to catch flaws even after a years-long certification process.
Two people briefed on the matter told Reuters that an FAA test pilot during a simulator test last week was running scenarios seeking to intentionally activate the MCAS stall-prevention system. During one activation it took an extended period to recover the stabilizer trim system that is used to control the aircraft, the people said.
It was not clear if the situation that resulted in an uncommanded dive can be addressed with a software update or if it is a microprocessor issue that will require a hardware replacement.
In a separate statement, Boeing said addressing the new problem would remove a potential source of uncommanded movement by the plane’s stabilizer.
A hardware fix could add new delays to the plane’s return to service.
 Източник: Reuters
 
Цитат на: Google.translate
Интензивна проверка
Самолетите на Boeing са подложени на интензивна проверка и тестване, предназначени да уловят недостатъците дори след дългогодишен процес на сертифициране.
Двама души, информирани по въпроса, заявиха пред Ройтерс, че пилот на FAA по време на тест на симулатор миналата седмица провежда сценарии, целящи умишлено да активират системата за предотвратяване на срив.  По време на едно активиране е необходим продължителен период от време, за да се възстанови системата за стабилизиране, която се използва за управление на самолета, казват хората.
Не е ясно дали ситуацията, която е довела до неизискваното гмуркане, може да бъде адресирана с актуализация на софтуера или ако това е проблем с микропроцесор, който ще изисква смяна на хардуера.
В отделно изявление Боинг заяви, че решаването на новия проблем ще премахне потенциалния източник на необичайно движение от стабилизатора на самолета.
Хардуерното коригиране може да добави нови закъснения при връщането на самолета към услугата.
Ако стигнете дъното, не се отчайвайте.
Налейте си пак!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #18 -: Юни 27, 2019, 21:18:00 »
Quote (selected)
A hardware fix could add new delays to the plane’s return to service.
Звучи като да са се освестили, че този самолет не е точно... самолет и има нерешими проблеми.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Maximus II

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8774
  • Fuck the EU
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #19 -: Юни 27, 2019, 21:26:49 »
Както казах по-горе, дигиталната компютъризация разочарова, ще има връщане към аналоговата.

ИИ ще е още по-голямо разочарование, един балон, за ограбване на обществени пари, и в САЩ, и в Русия.
Вие си ги избрахте!

AnonimusBG

  • Гост
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #20 -: Юни 27, 2019, 21:41:41 »
Quote (selected)
Интензивна проверка
Самолетите на Boeing са подложени на интензивна проверка и тестване, предназначени да уловят недостатъците дори след дългогодишен процес на сертифициране.
Двама души, информирани по въпроса, заявиха пред Ройтерс, че пилот на FAA по време на тест на симулатор миналата седмица провежда сценарии, целящи умишлено да активират системата за предотвратяване на срив.  По време на едно активиране е необходим продължителен период от време, за да се възстанови системата за стабилизиране, която се използва за управление на самолета, казват хората.
Не е ясно дали ситуацията, която е довела до неизискваното гмуркане, може да бъде адресирана с актуализация на софтуера или ако това е проблем с микропроцесор, който ще изисква смяна на хардуера.
В отделно изявление Боинг заяви, че решаването на новия проблем ще премахне потенциалния източник на необичайно движение от стабилизатора на самолета.
Хардуерното коригиране може да добави нови закъснения при връщането на самолета към услугата.

Английският ми е сакат.
но май искат да кажат следното:
Самолетите са супер, но 2 човека казаха че има проблем.
Боинг не знае какъв е проблема, но ще го реши

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #21 -: Юни 27, 2019, 22:30:41 »
Quote (selected)
Боинг не знае какъв е проблема, но ще го реши
Боинг знае какъв е проблема, но няма да го реши. Ще кърпят колкото могат хвърчилото.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен PlaNed

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 930
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #22 -: Юни 27, 2019, 22:45:31 »
Едно от предположенията на публикациите в пресата е свързано с "angle of attack sensor“, ако правилно съм разбрал и евентуалното му "дублиране", но така и не разбрах по-голяма част от обясненията :m1728:
Ако стигнете дъното, не се отчайвайте.
Налейте си пак!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #23 -: Юни 27, 2019, 23:08:19 »
Едно от предположенията на публикациите в пресата е свързано с "angle of attack sensor“, ако правилно съм разбрал и евентуалното му "дублиране", но така и не разбрах по-голяма част от обясненията :m1728:
1. Скорост
2. Ъгъл на атака
3. Крен

Това е с три приказки полета на един самолет. Те трябва да са симфония, иначе следва ТУП!
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7388
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #24 -: Юни 28, 2019, 01:59:07 »
Вместо самолети - зле програмирани автобуси с криле и реакт. двигатели.
Вместо автомобили - зле програмирани и свръхскъпи двутонни батерии на колела.
Вместо опер. с-ма - тромав и бъгав комплект спайуер 10, преструващ се на опер. с-ма.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен PlaNed

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 930
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #25 -: Юни 28, 2019, 15:08:24 »

Quote (selected)
Boeing 737 MAX Likely Grounded Until Late This Year


Latest problem to emerge involves potential failure of flight-control computer chip


Boeing Co.’s troubled 737 MAX fleet is expected to stay grounded until late this year as a result of the latest flight-control problem flagged by U.S. air-safety regulators, according to people briefed on the issue.


The setback, at the very least, is expected to prompt additional disruptions to airline schedules across the U.S. and overseas as some 500 of the planes remain idled for months longer than previously projected. But the fallout, according to industry and government officials tracking the issue, also likely will raise the ultimate financial costs for the Chicago plane maker and may cloud public confidence in the work by Boeing and the Federal Aviation Administration to vouch for the MAX’s safety.


Outlines of the latest timetable, which replaces earlier ones that anticipated MAX models would resume flying in the U.S. and many foreign countries by the fall, emerged Thursday. It came a day after the latest flight-control issue became public. However, unlike faulty software previously linked to an automated flight-control feature called MCAS, the latest hazard involves potential problems stemming from electronic hardware, according to a Boeing official.


WSJ
Ако стигнете дъното, не се отчайвайте.
Налейте си пак!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #26 -: Юни 28, 2019, 15:27:47 »
Quote (selected)
Latest problem to emerge involves potential failure of flight-control computer chip
Догодина следващия чип. Чипове поне дал Господ :)
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен Eisblock

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2583
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #27 -: Юни 28, 2019, 15:36:56 »
Quote (selected)
...една от жениците дето се претрепа на Дискавъри щеше да чете урок от Космоса.

- Цъ! Никой не се претрепа. Гледах немско филмче на разследващи журналисти - намериха 6-има от 7-имата загинали, живи и здрави, даже 4-ма не са си сменили имената - други дори место-живеенето. По специфичните черти на лицата, стойка на тялото, ръст, тембър и пр. ги сравниха и те съответстват на "загиналите". https://www.youtube.com/watch?v=U6uk2EwZ784
 8)
Отделно има и традиция в този смисъл ... Например онази капсула на Аполо 13, уловена в Бискайският залив, още преди "аварията" с кислорода. Която пък е пропусната, заради лошото време, попречило на сащисаният флот да я улови. Докато късмета е бил на един "истински" руски траулер в периферията на забранената зона там. Точно в нужното време я намира, я е докопал и после чак след месеци са я върнали на американците...
 :nuts:
Така, че ако Нещо прилича на патица, кряка като патица, държи се като патица, ходи като патица и пр. и пр. - остава само изводът, че това НЕЩО е патица!
 :smokin:

AnonimusBG

  • Гост
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #28 -: Юни 28, 2019, 15:44:20 »
Eisblock
Не вярвам в разни теории, но като стана въпрос за капсулата на Аполо-13.
Интересна ситуация наистина.
Малко информация за случая.

1970 г. Находка в Атлантике.
«Аполлон - 13» в советском плену.

https://www.manonmoon.ru/articles/st51.htm

Активен Eisblock

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2583
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #29 -: Юни 28, 2019, 15:50:07 »
Не мисля, че намерените "загинали", живи, е само теория...

Там въобще цялата далавера с лунните "полети" смърди, та се не трае...  И само в НАСА ли?

Не са едно, две нещата излъгани от сащисаните - ами цяла непресекваща сюрия са. Може би дори повече от действително случвалите се...

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #30 -: Юни 28, 2019, 16:46:14 »
Едно самолетче за което законите:
1. Скорост
2. Ъгъл на атака
3. Крен

Важат само при излитане и кацане. Засега...
Су 35С. Русские пилоты отменили гравитацию. Форум "Армия-2019". Тренировка.
https://www.youtube.com/watch?v=qOILjVVTE14
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7388
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #31 -: Юни 28, 2019, 18:11:53 »
https://www.youtube.com/watch?v=qOILjVVTE14
Като гледам такива клипчета, винаги се питам тези зрелищни акробатики ще помогнат ли на самолета да се спаси от ракета/и, изстреляна/и по него.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

AnonimusBG

  • Гост
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #32 -: Юни 28, 2019, 18:31:25 »
“Кобра” для ближнего боя

Сколько уже прошло? Шесть лет... Казалось, совсем недавно был этот великий для города праздник — 100-летие Всероссийской художественно-промышленной выставки. Все флаги в гости были к нам...

Для любителей авиации праздник был вдвойне. Все самолеты были в гости к нам...

Нижегородцы могут честно похвастаться, что первыми видели “Черную акулу” — новейший ударный вертолет Ка-50 — и все разом пилотажные группы “Русских витязей”, “Стрижей” и “Русь”.

Летчики работали в небе по полной программе. Город, который долгое время производил современные самолеты, должен был наконец увидеть, на что они способны.

В исполнении авторов, лучших летчиков-испытателей России, мы увидели и “кобру Пугачева” и “колокол Квочура”...

Который год в нашем небе тихо. Выставку российского оружия у нас успешно перехватили, и самолеты теперь летают совсем в других местах. Нам остались лишь воспоминания, но и они могут быть поводом для разговора о необычном оружии, которое мы иногда воспринимаем всего лишь как мастерство летчиков.
“Темная лошадка”

К показательным выступлениям авиаторов быстро привыкаешь. Отрепетированная до мелочей, отточенная “показуха” воздушных шоу делает авиацию панибратски доступной. Уже невозможно обойтись без этого шумного приложения к любому празднику.

И кажется, что те фигуры высшего пилотажа, которыми нас всегда удивляют летчики, придуманы специально, чтобы удивить зрителей и пощекотать им нервы.

К счастью, это не так. Авиация даже по праздникам остается боевой, и каскад с блеском исполняемых фигур есть оружие, которое летчики лишь слегка адаптировали под всеобщее веселье.

Мы даже не догадываемся, какая борьба в авиационном мире разворачивалась за обладание этим оружием.

К середине 70-х годов прошлого века вдруг стало ясно, что реактивный самолет, ощетинившийся ракетами, еще не боец. Это показали войны, которые то и дело вспыхивали на Ближнем Востоке.

Вооружив истребители ракетами, их пытались развести на большие расстояния. Не вышло. Ближний бой на поражение остался в арсенале летчиков.


И тут вспомнился опыт прежних войн. Во времена винтовых самолетов воздушный бой длился десятки минут. Противоборствующие истребители предпринимали попытку за попыткой поймать в прицел противника. Реактивная авиация этого себе позволить не могла. Бой ее скоротечен. Первая попытка захвата самолета должна быть и последней. Летчики выжимали из машин все, на что они были способны. Но даже после победы не каждый самолет возвращался на базу. Статистика говорит, что у каждого пятого истребителя заканчивалось горючее и летчик был вынужден покидать целехонькую и исправную машину. Выйти из боя, когда зажигалась красная лампочка предупреждения, летчик тоже не мог. Показав хвост, он тут же получал ракету.

Воздушный бой становился для истребителей и западней, поэтому они уклонялись от массовых схваток и искали одиночных встреч. А вот тогда победа доставалась тому, чей самолет оказывался более маневренным.

Само время подвело авиаконструкторов к созданию сверхманевренного самолета. Третье поколение истребителей, стоявшее тогда на вооружении, исчерпало все резервы “поворотливости”. Концепция сверхманевренности стала общей для стран с развитой авиационной промышленностью.

А показателем ее реализации стали международные автосалоны, где постоянно происходили сенсационные показы новейших военных истребителей. Знатоки авиации могли сравнивать самолеты, могли видеть и воплощение передовых идей.

Единственной “темной лошадкой” для них оставалась одна страна, которая с методичным упорством выставляла лишь гражданские самолеты.

Прорыв случился в 1998 году на авиасалоне в английском городке Фарнборо. Авиационный мир впервые увидел МиГ-29 и шоковую фигуру высшего пилотажа — “колокол” — в исполнении летчика-испытателя Анатолия Квочура.

Его МиГ на глазах изумленной публики вертикально вонзился в небо и... остановился. Скользнув на хвост, самолет описал дугу и спокойно вышел в горизонтальный полет.

Но больше зрителей были поражены диспетчеры на пункте руководства полетами. На какое-то мгновение МиГ исчез с экрана локаторов. Военные специалисты сразу поняли, что перед ними русские демонстрируют возможность нового оружия и невиданный прорыв в сверхманевренность.

Годом позже в Ле-Бурже летчик-испытатель Виктор Пугачев на Су-27 показал свою знаменитую “кобру”. И вновь самолет исчез с экранов локаторов. В воздушном бою, где счет идет на доли секунды, исчезнувший даже на мгновение из поля видимости локаторов самолет уже “обречен” на победу.

Авиационный мир замер. Он понял, что те гигантские усилия, которые прилагались для создания сверхманевренного истребителя, уже успешно реализованы. “Темная лошадка” преподнесла сюрприз.
Мы на хвосте

А усилия действительно предпринимались немалые. В 1987 году США и ФРГ начали совместно реализовывать программу разработки специального самолета для изучения маневренности за пределами обычных летных параметров. Говоря популярнее, на экспериментальном самолете должны были отрабатываться приемы ближнего боя, когда противник поражается не только ракетами, но и огнем пушек.

Для строительства самолета были выбраны компании “Рокуэлл” и “МВВ”. Чтобы уменьшить затраты, самолет решили собирать из узлов, которые прошли проверку. Так, катапульты взяли с F/A-18, бортовые компьютеры с С-130, шасси от А-7.

Программа создания самолета была рассчитана на несколько лет, но после появления советского Су-27 ее начали форсировать, и 11 сентября 1990 года новый самолет, Х-31 поднялся в воздух.

Специалисты сразу же отличили уникальность самолета. В ходе летных испытаний Х-31 легко выиграл бой с истребителем F/A-18. Летчики-испытатели отметили ряд новых маневров и пилотажных фигур, которые до сих пор не выполняет ни один истребитель в мире.

Программа испытаний завершилась после потери одного из экспериментальных самолетов. Она была признана успешной.

Карьера же Х-31 на этом не закончилась. Она перешла в разряд “эстрадных” На очередной Парижской авиационной выставке было решено затмить российские Су-35 и МиГ-29. По словам очевидцев, это удалось, хотя наш Су-35 крутил свою показательную программу на меньшей высоте.


Экспериментальному самолету по силе оказались и “кобра Пугачева”, и “колокол Квочура”, он добавил в зрелищную программу приемы боя, которые получили название “мангуст” и “разворот Хербаста”.

Казалось бы, господство российских самолетов на авиационных шоу закончилось. Но почему-то на демонстрационной площадке зрители недолго задерживались у Х-31 и спешили к нашим “сушкам” и “мигам”.

Все отлично понимают, что Х-31 — всего лишь воздушная игрушка, он слеп в бою и полностью безоружен. А за Су-27 уже числятся конкретные победы над американскими “Фантомами”.

В 1992 году, когда летчики российского Центра боевого применения и переучивания летного состава ВВС гостили на авиабазе в Лэнгли, американская сторона, похоже, сгоряча согласилась на проведение учебного боя. Правда, место выбрала подальше от любопытствующих глаз — над океаном. Схватка шла между Су-27 и F-15. Вначале уходил от преследования американский летчик, а потом российский.

Пилот F-15 несколько раз терял из виду Су-27 и запрашивал о нем землю: “Где русский?” И всякий раз ему отвечали: “Он у тебя на хвосте”.

Так что быть на хвосте в авиации считается первым делом.

А разбор полетов показал, что даже боевые летчики участники операции “Буря в пустыне” на своих “Фантомах” не рискуют выходить на виражах за угол атаки в 18 градусов. У Су-27 было в запасе еще 8 градусов маневра.
Случай и расчет

Всегда интересно знать, как возникает идея создания чего-то нового. В нашем случае интересно появление пилотажных фигур, которые стали оружием самолета.

Так “колокол” считают визитной карточкой летчика-испытателя Анатолия Квочура. Сам летчик к “именным” фигурам относился отрицательно. В одном из интервью он сказал, что ни один летчик не решится выполнить новую фигуру спонтанно: придумал — сделал. Это будет последнее, что он вообще сделал в небе. Его тут же спишут из авиации. Время лихих авиаторов и безумной самодеятельности прошло. Новая пилотажная фигура — это работа многих авиационных специалистов, и прежде всего Центрального аэродинамического института.

А вот идеи, как и было во все времена, приходят случайно.

Если быть справедливыми, то “колокол” следует записать в актив летчика-испытателя В. КотЕсли быть справедливыми, то “колокол” следует записать в актив летчика-испытателя В. Котлова. А ситуацию, в которой он родился — критической.

Однажды в полете на Су-27 разгерметизировался приемник воздушного давления, и летчик перестал получать информацию о скорости самолета. При резком наборе высоты он вдруг почувствовал, что самолет “завис”. Скорость упала до нуля. Потом самолет скользнул на хвост, в кабине возникла невесомость. Высота в 8000 метров позволяла летчику спокойно оценить обстановку и не спешить с принятием каких-то мер. Между тем самолет клюнул носом и начал штопорить. А тогда (было это двадцать лет назад) считалось, что Су-27 из штопора не выходит. Летчику приказали катапультироваться на высоте 4000 метров.

Приближался момент покидания самолета, но летчик вдруг обнаружил, что машина управляем, и он спокойно посадил ее на аэродром.

Позже испытания покажут, что Су-27 выходит без особых проблем из всех видов штопора.

А случай с летчиком В. Котловым не забылся. Его нулевая скорость при наборе высоты легла в основу эффекта пилотажа фигуры — “колокола”.

Каждый раз, выполняя ее, летчик-испытатель Анатолий Квочур повторяет экстремальный полет своего коллеги.

Су-27 оказался управляем на самых критических углах атаки. Честно говоря, даже конструкторы не могли предсказать это. Выполняя “колокол”, Анатолий Квочур выписывал самолетом дугу почти в 180 градусов.



Было бы странным, если бы на этом летчики остановились. А нельзя ли крутануть все 360 градусов? Оказалось, можно. Это доказал другой летчик-испытатель — Герой России Евгений Фролов, и фигура получила именное название “чакра Фролова”.

“Чакра” — название экспортное. На западе хорошо известно оружие индейцев — заостренный плоский диск. Так что оно еще и с намеком.

Какой летчик не мечтает в воздушном бою любезно пропустить своего преследователя вперед. Ведь так удобнее брать его на прицел. Но какой преследователь согласится поменяться местами.

Надо бы его к этому вынудить. Тормознуть бы самолетом, как это часто делают герои мультфильмов в сумасшедших погонях.

На винтовых самолетах такой прием был нереален, а реактивная авиация это сделать позволяет.

Летчик-испытатель Герой России Виктор Пугачев запросто тормозит свой самолет, закидывая его на критические углы. Прием этот так и называется — аэродинамическое торможение, а если более ярко, то “кобра”. Самолет преследователя проносится в это время мимо, и тут уже все зависит от реакции и мастерства бывшей жертвы.

На авиационных выставках любят показывать самолеты во всей их мощи, выкладывая то вооружение, которым самолет способен владеть. Но, к сожалению, одно из орудий стоящего на земле самолета скрыто — его сверхманевренность, Она проявляется толкло в воздухе и только в ближнем бою.

http://www.rusarmy.com/forum/threads/protivoraketnyj-manevr.6231/

Доста дълго се получи, но какво да се прави.
Има какво да се прочете.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #33 -: Юни 28, 2019, 19:37:40 »
https://www.youtube.com/watch?v=qOILjVVTE14
Като гледам такива клипчета, винаги се питам тези зрелищни акробатики ще помогнат ли на самолета да се спаси от ракета/и, изстреляна/и по него.
И да и не. От една ракета се бяга, вярно че иска дупенце.
При това такива маневри имат разписани още старците МиГ-21, МиГ-23.
Да не говорим за Ф-14, Ф-15, Ф16, МиГ-29, СУ-27 и т.н.
Но от две ракети - шансове николко.
Може би тоя дзвер от кадрото има разписани неща в автопилота, не е за човек тая работа, а и има разни РЕБ-ве, та този може и да може. И пак ми звучи като шанс, особено срещу злобни зенитки от рода на С-300 и нагоре.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7388
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #34 -: Юни 28, 2019, 19:42:08 »
Благодаря, Анонимен. Прочетох го с интерес.
Но въпросът, според мен, остава, защото ракетите и компютрите от 2019 г. не са тези от 1989.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #35 -: Юни 28, 2019, 19:47:01 »
Ракетите се развиват, но и противоракетните системи не стоят на едно място.
Щит и меч. Същото е при танковете и РПГ-тата.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7388
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #36 -: Юни 28, 2019, 19:57:16 »
Мечът винаги е една крачка пред щита.
Затова във въздушните боеве ще бие този, който види другия от по-далечно разстояние, който пръв изстреля по-далекобойна ракета, и успее да унищожи врага, преди онзи да е изстрелял своя ракета.
И от системата за насочване на ракетата зависи също. Дали може да бъде заслепена или излъгана.
А маневреността на самия самолет я намирам със залязващо значение.
« Последна редакция: Юни 28, 2019, 20:02:20 от Nor1 »
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

AnonimusBG

  • Гост
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #37 -: Юни 28, 2019, 19:58:51 »
Не зная да ли е истина, но за всеки случай може да се погледне.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #38 -: Юни 28, 2019, 20:04:23 »
Максимальная взлетная и боевая нагрузка са разменени.
Иначе горе-долу такива са параметрите на пилците.
Разликите са очеизвадни, а има и още. Като например свръхманевреност.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

AnonimusBG

  • Гост
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #39 -: Юни 28, 2019, 20:23:26 »
Максимальная взлетная и боевая нагрузка са разменени.
Иначе горе-долу такива са параметрите на пилците.
Разликите са очеизвадни, а има и още. Като например свръхманевреност.

Това вече е кой как разбира въздушния бой.
Американците си мислят че няма кой да се бие с тях защото си пускат ракетите и бягат.
Руснаците си мислят че дори и американците да са пуснали ракетите си оставт цели.
Да не говорим преди това.
С една дума руснаците предвиждат въздушен бой, а американците си мислят че няма да го има.
Кой кого ще догони?
Те така.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23687
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #40 -: Юни 28, 2019, 20:27:09 »
При ограничен на малка територия конфликт като в Сирия, американо-израелската тактика работи.
Стрелят от далеч и кацат, при световен конфликт, са мишени още преди да излетят. Самолетите, самолетоносачите са част от миналото, като кавалерията през първата световна война.
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #41 -: Юни 28, 2019, 20:30:31 »
При ограничен на малка територия конфликт като в Сирия, американо-израелската тактика работи.
Стрелят от далеч и кацат, при световен конфликт, са мишени още преди да излетят. Самолетите, самолетоносачите са част от миналото, като кавалерията през първата световна война.

Напълно съм съгласен.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #42 -: Юни 28, 2019, 20:32:38 »
Разменени са само надписите. Няма как максимално да тежиш на излитането 10т. и да носиш 30т. гърмялки.
Обратното е. :)
А руснаците не се отказаха от аеродинамиката, затова и не им трябват купища процесори.
Има защо - ЕМП се нарича гадорията и вече има такива ракети. Просто мяташ една около противника и разните високо-технологични Ф-22, Ф-35 стават свободно падащи тухли четворки на мига.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

AnonimusBG

  • Гост
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #43 -: Юни 28, 2019, 20:46:08 »
Мики не съм достатъчно компетентен, но доколкото  съм чел Ф-35 е пълен стелт и заради това всичкото му въоръжение е скрито в корпуса му, докато Су-57 не  го мисли стелта и има доста по-добро въоръжение като количество и качество.
Отделно аеродинамиката.

Неактивен Maximus II

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8774
  • Fuck the EU
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #44 -: Юни 28, 2019, 20:53:45 »
"Ракетите се развиват, но и противоракетните системи не стоят на едно място."

Така е, силно ви препоръчвам книгата Червената царица на Мат Ридли, Червената царица/Секс и еволюция на човешката природа,

http://ciela.bg/books/book/chervenata-tsaritsaseks-i-evoljutsiia-na-choveshkata-priroda/1675

силно ще разшири мирогледа ви, ще разберете че нещата са принципно еднакви навсякъде, злото е неизбежно, техно комунизмът на колегата Енгелс е невъзможен.

Вие си ги избрахте!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7388
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #45 -: Юни 28, 2019, 21:00:18 »
Това вече е кой как разбира въздушния бой.
Американците си мислят че няма кой да се бие с тях защото си пускат ракетите и бягат.
Руснаците си мислят че дори и американците да са пуснали ракетите си оставт цели.
Да не говорим преди това.
С една дума руснаците предвиждат въздушен бой, а американците си мислят че няма да го има.
Кой кого ще догони?
На англосаксите им са в кръвта пиратските набези още от викингско време -приближават се скрити, нападат, трепят, грабят, палят и бягат, преди да е дошла мощна вражеска войска.
Руснаците предпочитат отбрана и партизанска война. Обаче трябва да превключат на монголски светкавични и брутални атаки, защото в 21-ви век никой няма да ги чака да се натуткат.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #46 -: Юни 28, 2019, 21:01:39 »
Анонимус, ето една учудващо грамотна статийка:
https://trud.bg/ето-коя-е-най-съществената-разлика-меж/

И понеже ми се наложи да използвам таг-а, ето как изглежда:
[url ]https://trud.bg/ето-коя-е-най-съществената-разлика-меж/[ /url]
 :t0328:
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7388
    • Профил
Re: "Боинг 737 Макс" с нов дефект
« Отговор #47 -: Юни 28, 2019, 21:39:33 »
Ето и едни данни от коментарите към горната страница (която е превод от руски) :

Летателни характеристики СУ 57

Макс. скорост на височина: 2125 – 2600 km/h (2,0 – 2,45 Мах)
Макс. безфорсажна скорост: 1300 – 2100 km/h (1,1 – 2 Мах)
Обхват:
на крайцерска скорост:
с 63% гориво: 2700 km
с 100% гориво: 4300 km
с 2 външни резервоара: 5500 km
на безфорсажна свърхзвукова скорост:
с 63% гориво: 1200 km
со 100% гориво: 2000 km
Продължителност на полета: до 5,8 h
Таван на полета: 20000 m
Скороподемност 350 m/s
Дължина пробег: 350 m
Максимално натоварване: + 10 – 11 g
ЕОП: по данни от различни източници до 0,005 – 0,3 m²

–––––––––––––––––
Параметр F35A F35B F35C

Тяга двигателя без форсажа 13 000 кгс
Тяга на форсаже 19 500 кгс
Максимальная скорость: 1930 км/ч (1,6 М)
Крейсерская скорость: 850 км/ч
Дальность полёта: 2200 км 1670 км 2520 км
Боевой радиус действия без ПТБ и дозаправки в воздухе 1080 км 865 км 1140 км
Продолжительность полёта: 2 ч. 36 мин.
Практический потолок 18 200 м
Скороподъёмность на уровне моря 240 м/с
Максимальная эксплуатационная перегрузка +9 G +7,5 G +7,5 G
Нагрузка на крыло при нормальной взлётной массе 569 кг/м² 520 кг/м² 606 кг/м²
Нагрузка на крыло при максимальной взлётной массе 744 кг/м² 632 кг/м² 744 кг/м²
Тяговооружённость при боевой массе (50 % топлива) 1,11 1,1 0,96
при нормальной взлётной массе 0,8 0,88 0,75
при максимальной взлётной массе 0,67 0,72 0,64
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.