Преглед на печата … > По света …

Китай

(1/95) > >>

Engels:
Икономическата картина в Китай
Индустриалните печалби в Китай се понижиха за пръв път за почти 3г, подчертавайки последиците от забавения икономически ръст, спада на цените и търговската война със САЩ, съобщи Bloomberg.
Индустриалните печалби се понижават с 1,8% за ноември от година по-рано и отбелязват спад от ръста от 3,6% през октомври по данни от официалната статистика в Пекин.
https://www.bloombergtv.bg/analizi/2018-12-27/ikonomicheskata-kartina-v-kitay

Engels:
Свиването на китайския автомобилен пазар се оказа сериозен удар за някои от най-големите производители на коли в света, оставяйки ги с фабрики, от които вече не се нуждаят и които са скъпи за обновяване, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Ford Motor, Peugeot и Hyundai Motor сбъркаха особено с последните си експанзии, в рамките на които откриха нови заводи, точно когато привидно неудържимият растеж на китайския автомобилен пазар пое точно в обратната посока.
Ситуацията дотолкова се влоши, че в една от фабриките на Peugeot квалифицирани работници прекарваха дните си в миене на пода или в заседания на Комунистическата партия. В завод на Ford смените на служителите бяха намалени само до няколко дни месечно, твърдят работещите там.
Сега компаниите са пред болезнена дилема: да изоставят тези големи инвестиции или да инвестират дори повече, за да съживят умиращите заводи в едно несигурно време на ключов пазар.
Само за няколко десетилетия Китай се превърна в най-големия пазар за превозни средства в света, чиито продажби често растяха с двуцифрен процент. През 2016 г. ръстът беше 14% до 28 млн., надминавайки 17,5-те млн. на САЩ. Световните автопроизводители се втурнаха натам, въпреки регулацията, която изискваше да имат китайски партньори.
В момента Китай има достатъчно фабрики, че да произвежда 43 млн. коли, но ще направи под 29 млн. тази година, твърди консултантската фирма PwC. Въпреки че и чуждестранните, и местните автопроизводители са под натиск, забавянето засегна тези, които най-трудно разчетоха пазарните сигнали.
Анализаторът Гонг посочва, че един чуждестранен играч – Suzuki Motor Corp., напълно е напуснал Китай през 2018 г., вместо да продължава да губи пари. Други с излишни фабрики, твърди той, вероятно ще сметнат тази опцията за „рационален избор“.
https://www.investor.bg/analizi/447/a/zabavianeto-na-avtomobiliia-pazar-v-kitai-postavi-proizvoditelite-pred-dilema-274252/

Engels:
През последните години китайското правителство полага усилия за разрешаване на трудностите и предизвикателствата пред икономическо и социално развитие чрез реформи и иновации, давайки преференции на различни пазарни субекти и опитвайки се да насърчава жизнеността и развитието на частния сектор, посочи заместник-директора на Управлението за пазарен контрол Ма Джънци.

Той добави, че в бъдеще Китай ще подобри системата за лицензиране и регистрация на компании, ще улесни процедурите за достъп до пазара. Една от главните цели е в рамките на първата половина на 2019 г. да бъде реализирана програмата „Да открием компания за 8,5 дни", предвиждаща подобряване и ускоряване на процедурите за търговска регистрация.
https://www.24chasa.bg/novini/article/7215884

Nor1:
Чуждите фирми ще продадат заводите си на китайски на  безценица и след няколко години почти всеки китаец ще има кола, а ония със санкциите ще си гризат ноктите.

Engels:
Основни за електромобилите остават техните батерии. Литий, никел и кобалт пък са металите, необходими за създаването им. Трите метала, поне в близко бъдеще, ще бъдат от най-голяма необходимост за автомобилните концерни, за да могат те да гарантират производствения си процес. Това каза Евгени Стоянов, експерт, в предаването “В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria.

Кобалтът предимно се добива в Конго, отбеляза Стоянов.
“Няма как да се избегне Конго, ако искаме да добиваме кобалт на сравнително достъпни цени. Добиването на металa там е около 10 пъти по-евтино, отколкото на друго място”.
Повече от половината от него се използва за създаването на батерии, добави гостът.
“Около 55% от всичкия кобалт, добиван в Конго, е собственост на китайска компания. Това позволява на Китай много бърз достъп до производството на електрически автомобили, към което страната се стреми”.

Като по-интересен за инвеститорите Стоянов определи никела, тъй като той не е така пряко обвързан с производството на батерии, а и ресурсите му са по-ограничени.
Един от основните консуматори на тези суровини е именно Китай, отбеляза експертът. Азиатската страна вече произвежда над 70% от батериите за електромобили, конкретизира той.
Според Стоянов по всичко личи, че именно Китай ще бъде движещата сила зад електрическите превозни средства. Производството в страната обаче за момента задоволява предимно вътрешния пазар, уточни той.

“Предстои да видим дали Китай ще започне да изнася автомобили за Европа. Трябва да се има предвид обаче, че автомобилният сектор дава работа на около 1,5 млн. души на Стария континент и тази индустрия ще бъде защитавана по всякакъв начин от Европейския съюз”.
https://www.investor.bg/bloomberg-tv/461/a/ekspert-kitai-shte-byde-dvijeshta-sila-pri-elektromobilite-274421/

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия