Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Март 28, 2024, 11:14:04

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 187086 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #840 -: Юли 05, 2020, 10:07:23 »
Tесла е бил велик изобретател, докато Мъск е класически шарлатанин от типа на "краля' и 'херцога" в "Приключенията на Хък. Фин".
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #841 -: Юли 05, 2020, 11:36:52 »
Tесла е бил велик изобретател, докато Мъск е класически шарлатанин от типа на "краля' и 'херцога" в "Приключенията на Хък. Фин".
Нормално, при техноментализма точно шарлатаните ще са на мода.
Изобретателите бяха на мода при социализма, щяха да бъдат на мода и при комунизма, но китайците се чудят какво да строят, комунизъм или техноментализъм.
 
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8066
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #842 -: Юли 05, 2020, 12:30:48 »
тва с техноментализма, убаво.
Ама барем един що-годе универсален робот да имаше наличен.
А то нъц. Има секви изгъзици, дори тва-три модела секс роботи демострираха у Вегас, ама универсален ....
 
Ся че има механични АУ покрай поточните линии - има. Ама то още 60-те години автоматизираха примерно тежкотонажните производства, нефтопреработка, химия .... нищо принципно различно.

Неактивен Bradatko

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 821
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #843 -: Юли 05, 2020, 12:53:12 »
Quote (selected)
Другите 61 % ще правят деца.

Ми не е лошо! На фона на толковата милиарди, до които сме се докарали...
Обаче не смятам, че игрите нещо особено много пречат.
Имам две деца и три внучета и досега си разцъквам некои куестове - да си гъделичкам мозъка.
Лошото е, че все по тъпи и лесни излизат напоследък. Никакво предизвикателство!

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7387
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #844 -: Юли 05, 2020, 15:06:26 »

Имам две деца и три внучета и досега си разцъквам некои куестове - да си гъделичкам мозъка.
Лошото е, че все по тъпи и лесни излизат напоследък. Никакво предизвикателство!

Спомни си Space Quest, Police Quest, King Quest, Sweet Larry on … -- мисля, че няма проблем да се подкарат даже под Linux  :m1731:
the lamers club honourable member …

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #845 -: Юли 05, 2020, 15:58:06 »
Цитат на: ddantgwyn
мисля, че няма проблем да се подкарат даже под Linux

За подкарване на всякакви игри на Линукс знаеш кой пише в кой бълг. форум. В тая материя он е цар.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Bradatko

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 821
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #846 -: Юли 05, 2020, 21:16:14 »
Quote (selected)
Спомни си Space Quest, Police Quest, King Quest, Sweet Larry on …

Спомням си аз... С умиление и носталгия...
Изиграл съм над 100 куеста, но някои останаха завинаги в мен!
Трите Syberia, The legend of Kyrandia, The day of the Tentacles, почти всички на Siera, Myst - цялата поредица и какво ли още не!
А сега - нищо такова. Едно време се правеха с любов - веднага беше видно.
Сега... за пари. И то надве-натри.
Като в оня култов виц:
Е-е-ех! Едно време какви курви имаше... балерини!
А сегашните балерини - курви!
 :giggle-3307:

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #847 -: Юли 06, 2020, 18:23:51 »
Quote (selected)
Докато светът опитва бавно да се върне към обичайния си ритъм от времето преди пандемията, възникват десетки иновации, които ще го променят завинаги. За първи път в историята хуманоиден робот ще изиграе главната роля във филм.

https://www.manager.bg/ekran/robot-vze-glavnata-rolya-vv-film-za-70-mln-dolara

Всеки ковид за добро?
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #848 -: Юли 06, 2020, 18:29:07 »
Цитат на: buratinob
За първи път в историята хуманоиден робот ще изиграе главната роля във филм.
После и във филми за възрастни  :m1728:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #849 -: Юли 06, 2020, 18:33:16 »
Цитат на: buratinob
За първи път в историята хуманоиден робот ще изиграе главната роля във филм.
После и във филми за възрастни  :m1728:
Погледни трейлъра, много добро качество.
Може японците да намират разлики, но за мен няма такива.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #850 -: Юли 06, 2020, 18:44:37 »
Цитат на: buratinob
Погледни трейлъра, много добро качество.
Наистина е като истинска жена - още на втората минута заразпитва мъжа женен ли е и смята ли скоро да се жени  :too_happy-1067:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.



Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Google безплатно ще ви направи Open Source чип
« Отговор #853 -: Юли 07, 2020, 08:44:36 »
Quote (selected)
Дoceгa зa oбиĸнoвeния пoтpeбитeл и мaлĸитe фиpми тoвa бяxa мнoгo cлoжни и cĸъпи пpoцeдypи. Дopи и cъздaвaнeтo нa coфтyepeн пpoтoтип зa тoзи твъpдe cĸpoмeн тexнoлoгичeн пpoцec cтpyвa xиляди дoлapи.
Цeлтa нa тoзи yниĸaлeн пpoeĸт e дa ce cъздaдe изцялo oтвopeн пpoизвoдcтвeн пpoцec зa ореn hаrdwаrе пoлyпpoвoдниĸoви издeлия. Зa дa cтaнe вcичĸo тoвa пo-лecнo, Gооglе и Ѕkуwаtеr пpeдлaгaт cпeциaлeн РDК (рrосеѕѕ dеvеlорmеnt kіt) c oтвopeн ĸoд. Toвa e пaĸeт oт пpaвилa зa пpoeĸтиpaнe, oгpoмeн ĸoмплeĸт c лoгичecĸи и aнaлoгoви мoдeли и ĸлeтĸи, cпeцифиĸaции, дoĸyмeнтaции и oщe мнoгo дpyги дaнни, ĸoитo мoгaт дa пpeвъpнaт вaшитe RТL фaйлoвe в peaлнo paбoтeщи мoдeли нa пoлyпpoвoдници плюc мeтaли плюc нaй-paзлични дpyги xимичecĸи вeщecтвa, ĸoитo ca oпaĸoвaни във вид нa мaлĸи cилициeви миĸpocxeми, пocтaвeни в плacтмacoв ĸopпyc.
Дa дoбaвим, чe РDК дoĸyмeнтaциятa нa paзличнитe зaвoди зa пoлyпpoвoдниĸoви пpибopи cтpyвa гoлeми пapи. Πo вcичĸo личи, чe тoвa e пъpвият в Иcтopиятa бeзплaтeн рrосеѕѕ dеvеlорmеnt kіt c oтвopeн ĸoд, въпpeĸи чe caмият пpoeĸт вce oщe e нa eĸcпepимeнтaлeн eтaп.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Робот-химик ускорява изследванията
« Отговор #854 -: Юли 07, 2020, 08:53:13 »
Quote (selected)
Британски учени от университета в Ливърпул представиха колега-робот, който е доказал своята ефективност, работейки в лаборатория по химия през целия период на самоизолация, наложена от пандемията Covid-19.
Програмируемият робот-химик на стойност 100 000 британски лири се самообучава въз основа на получени по-рано резултати от изследвания, за да подобри текущите експерименти.
„Способен е да работи автономно, така че мога да експериментирам от вкъщи”, споделя Бенджамин Бъргър, един от разработчиците, пред BBC News. Според учените, използването на роботизирани изследователи ще позволи научните открития да се случват „хиляди пъти по-бързо”.
Нов доклад на Кралското химическо общество очертава „национална стратегия за изследване след COVID”, която се базира на роботи, изкуствен интелект и усъвършенствани изчисления като част от спешно необходим набор от технологии – те трябва да помогнат на социално дистанцираните учени да продължат да намират решения на глобалните проблеми.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Не може да ми пука по-малко, коментира по този повод ексцентричният милиардер
Quote (selected)
Миналата сряда стана ясно, че Tesla вече е най-високо оценяваната автомобилна компания, изпреварвайки Toyota с нейната пазарна капитализация от над 208 млрд. долара. В четвъртък и петък книжата на производителя на електрически автомобили продължиха да поскъпват, завършвайки седмицата на цена от 1208,66 долара и пазарна капитализация от 224,05 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск, който притежава малко над 13% от акциите на компанията, е най-големият печеливш от този ръст. Неговото нетно състояние е нараснало с 5,2 млрд. долара за седмица, с което богатството му се изчислява на 46,3 млрд. долара към края на търговската сесия в четвъртък, изчислява сп. Forbes. 
Мъск не е продавал акции на Tesla от 2010 г.
„Не може да ми пука по-малко“, отговори в имейл до изданието Мъск по повод новонатрупаното си състояние. „Тези числа се увеличават и намаляват и това, което е от значение, е правенето на страхотни продукти, които хората обичат“, посочва още той.
Ентусиазираните привърженици на милиардера продължават да тласкат цената на акциите на Tesla нагоре, въпреки че компанията изостава по мащаб от другите водещи автомобилопроизводители. Компанията е произвела 103 000 автомобила през първото тримесечие на 2020 г. – само 4% от превозните средства на Toyota за същия период.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #856 -: Юли 07, 2020, 11:36:17 »
Накрая в цехчетата му ще се произвеждат само шорти  :smokin:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Tesla поскъпва и създава милионери
« Отговор #858 -: Юли 08, 2020, 00:36:48 »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7387
    • Профил
Re: Tesla поскъпва и създава милионери
« Отговор #859 -: Юли 08, 2020, 07:34:12 »
Quote (selected)
Kъм днeшeн дeн пoчти вcичĸи тoп-мeниджъpи в Теѕlа ca вeчe милиoнepи. Taĸa нaпpимep, Дpю Бaглинo, cтapшият вицeпpeзидeнт нa oтдeлa зa paзpaбoтвaнe нa cилoвитe инcтaлaции и aĸyмyлaтopнитe блoĸoвe, ĸoитo пpитeжaвa 4 222 aĸции нa Теѕlа, paзпoлaгa c $5,7 милиoнa пo тeĸyщия ĸypc. Meниджъpът пo пpoизвoдcтвo Джepъм Гилън имa 8 752 aĸции нa cyмa нaд $13 милиoнa. Зaĸxapи Kиpxъpн – финaнcoвият диpeĸтop нa Теѕlа, имa 11 831 aĸции, цeнaтa нa ĸoитo ĸъм днeшeн дeн възлизa нa нaд 416 милиoнa. 


5 700 000:4 222 = 135.007105637
13 000 000:8 752 = 1485.374771481
416 000 000:11 831 = 35161.862902544

Та колко казваш беше цената на една акция на Tesla?

За по-прецизна сметка може да видиш колко е текущата цена на една акция и да я умножиш по брoя акции -- да видим дали ще съвпаднат с посочените в kaldata.
the lamers club honourable member …

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Tesla поскъпва и създава милионери
« Отговор #860 -: Юли 08, 2020, 10:02:15 »
Quote (selected)
Kъм днeшeн дeн пoчти вcичĸи тoп-мeниджъpи в Теѕlа ca вeчe милиoнepи. Taĸa нaпpимep, Дpю Бaглинo, cтapшият вицeпpeзидeнт нa oтдeлa зa paзpaбoтвaнe нa cилoвитe инcтaлaции и aĸyмyлaтopнитe блoĸoвe, ĸoитo пpитeжaвa 4 222 aĸции нa Теѕlа, paзпoлaгa c $5,7 милиoнa пo тeĸyщия ĸypc. Meниджъpът пo пpoизвoдcтвo Джepъм Гилън имa 8 752 aĸции нa cyмa нaд $13 милиoнa. Зaĸxapи Kиpxъpн – финaнcoвият диpeĸтop нa Теѕlа, имa 11 831 aĸции, цeнaтa нa ĸoитo ĸъм днeшeн дeн възлизa нa нaд 416 милиoнa. 


5 700 000:4 222 = 1350.07105637
13 000 000:8 752 = 1485.374771481
416 000 000:11 831 = 35161.862902544

Та колко казваш беше цената на една акция на Tesla?

За по-прецизна сметка може да видиш колко е текущата цена на една акция и да я умножиш по брoя акции -- да видим дали ще съвпаднат с посочените в kaldata.

В по горната препратка от 00:29:01 журналистите от technews.bg са дали по-близки до истината  данни.
Quote (selected)
Така например, Дрю Баглино, старши вицепрезидент, отговорен за двигателите и енергийните системи, притежава 4 222 акции с текуща пазарна стойност над 5,7 милиона долара.
Джером Гилен, президент на производствения отдел на Tesla, притежава 9 752 акции на компанията за повече от 13 милиона долара. Гилен ръководеше няколко ключови програми в Tesla, включително създаването на Model S и камиона Semi, преди да се насочи към производството.
Захари Киркхорн, финансов директор на Tesla, в момента притежава 11 831 акции, които струват над 16 милиона долара. Но най-богатият акционер, разбира се, е Илон Мъск. Той притежава 34 098 597 акции, което се равнява на 46 милиарда долара.
Брат му Кимбал Мъск, член на Съвета на директорите на Tesla, има 130 848 акции на Tesla, които сега струват повече от 175 милиона долара.
 
 
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

фелдкурат Ото Катц

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #861 -: Юли 08, 2020, 13:03:33 »
Енгелсе, тълкуваш малко манипулативно информацията - цитираните милиони са само пазарната капитализация (по моментната борсова цена) на притежаваните акции сиреч "създадените милионери" са само на книга. Биха станали реални ако осребрят притежаваните акции.

Проблематично е (първо) дали ще има достатъчно купувачи по текущата борсова цена; (второ) дали изобщо борсовата цена ке се запази ако се изсипят толкова акции на пазара (трето) незнайно е дали изобщо имат право да осребрят притежаваните акции в този момент (за това евентуално по-късно).

Поради горното винаги съм се смял на класации от рода на "най-богатия американец за...година", "най-богатия човек..." и подобните, например "коронавирусът направи Бил с хххмилиарда по-беден"....

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #862 -: Юли 08, 2020, 18:50:47 »
Quote (selected)
При вчерашната търговия на борсата в Ню Йорк книжата на Тесла поскъпнаха с 1,33% до 1389,86 долара за акция.
„Това са акции, които фундаментално погледнато не могат да бъдат оценени“, казва Куинт Татро, главен инвестиционен директор на  Joule Financial пред Си Ен Би Си.
„Компанията не изкарва пари. Много трудно е да се даде реална оценка на акциите й“, добавя той.
До момента Tesla не е регистрирала печалба на годишна база. Миналата седмица компанията на Илон Мъск измести Toyota от позицията на скъпия автомобилопроизводител, въпреки че тя изостава от японската фирма по всички производствени показатели.
https://www.manager.bg/finansi/nevzmozhno-e-da-se-dade-realna-ocenka-na-akciite-na-tesla
Quote (selected)
Пазарната капитализация на Tesla от 258 млрд. долара я прави по-скъпа от 97% от  компаниите на S&P 500
октомври-ноември.
След като изтриха постигнатото от Тръмп при безработните и икономиката тогава ще дръпнат въженцето и на теслите да изтрият 2/3 от борсовата капитализация.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #863 -: Юли 08, 2020, 19:07:54 »
Quote (selected)
Южнокорейската компания Samsung Electronics обяви, че започва да произвежда портативни ултравиолетови стерилизатори за смартфони, предаде информционната агенция Йонхап. Така компанията отговаря на нарасналото търсене на такива устройства в условията на пандемията от новия коронавирус. За 10 минути работа стерилизаторът унищожава до 99 процента от бактериите, намиращи се на повърхността на сложените в него предмети, се уточнява в съобщението на Самсунг.
https://www.manager.bg/tehnologii/samsung-zapochva-masovo-proizvodstvo-na-portativni-sterilizatori-za-smartfoni
Баси, все сме в оня 1%, ама за 40$ какво му плащаш. :t0328:

ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #864 -: Юли 08, 2020, 20:12:29 »
Акциите на "Тесла" са луковици на лалета  :smokin:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #865 -: Юли 09, 2020, 03:59:03 »
Енгелсе, тълкуваш малко манипулативно информацията - цитираните милиони са само пазарната капитализация (по моментната борсова цена) на притежаваните акции сиреч "създадените милионери" са само на книга. Биха станали реални ако осребрят притежаваните акции.

Проблематично е (първо) дали ще има достатъчно купувачи по текущата борсова цена; (второ) дали изобщо борсовата цена ке се запази ако се изсипят толкова акции на пазара (трето) незнайно е дали изобщо имат право да осребрят притежаваните акции в този момент (за това евентуално по-късно).

Поради горното винаги съм се смял на класации от рода на "най-богатия американец за...година", "най-богатия човек..." и подобните, например "коронавирусът направи Бил с хххмилиарда по-беден"....
Освен от играчите на късо (които Мъск бъзика с червените шорти), няма голямо предлагане на акции на Тесла, затова и цената им расте.
Ако питаш Мъск той предпочита да свали Тесла от борсата, така никой няма да може да продава акции на борсата.
Тоест да я доведе до положението на Спейс Х, не случайно Мъск не допуска листването и на борсата, въпреки ще много от служителите които притежават акции са недоволни от това. Защото не могат, за разлика от акционерите на Тесла, дори приблизително да разберат колко струват акциите им. Пък какво остава да ги продадат с печалба.
Голям номер им е скроил Мъск.

"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
VW спира производството в завода си в Емден
« Отговор #866 -: Юли 09, 2020, 05:47:03 »
Quote (selected)
Германският автомобилен концерн Volkswagen AG е готов да премахне още тази година производствените линии за всички превозни средства с двигатели с вътрешно горене в един от ключовите си заводи, като ги замени с производствен капацитет на електрически превозни средства, съобщава Euractiv.
Най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял представи тази седмица плановете си да превърне своя завод в Емден, Германия, в място, предназначено само за електрическа мобилност. Според компанията инициативата ще струва 1 млрд. евро.
Автомобилният производител има за цел да пусне най-малко 20 нови изцяло електрически модела до 2025 г. и да намали въглеродните емисии от годишните си продажби на превозни средства с една трета до средата на десетилетието. След 2026 г. VW няма да произвежда нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене.
По-рано това лято VW разкри, че е премахнал всички линии за производство на бензинови и дизелови автомобили от завода си край Цвикау срещу 1,2 млрд. евро. Първите електромобили произведени там, ще бъдат доставени в началото на 2021 г.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Kole

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4111
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #867 -: Юли 09, 2020, 05:56:38 »
.
« Последна редакция: Август 14, 2020, 06:18:31 от Kole »

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #868 -: Юли 09, 2020, 07:02:33 »
Борсовите игри са доста разнообразнн.
Голям номер беше скроил и Стив Джобс.
Ябълката работи и печели, акционерите не получават дивиденти всичко се реинвестира, единствен шанс за печалба ако продадеш акции и те хвърчаха нагоре като сега на Тесла.
После дойде правоверното гейче и всичко заспа, растат само номерата на новите телефони.
ЕС е вреден за вашето здраве!

фелдкурат Ото Катц

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #869 -: Юли 09, 2020, 10:02:39 »
Скоро в стремителното развитие на електромобилите ще има стоп, дългогодишна "окопна война" и след евентуален технологичен пробив (по мое мнение трябва някои като Николо Тесла, не като Едисон) нещата може пак да потръгнат.

Причината за това е литият и буквалните военни действия които се водят около него - между Китай, Русия, закъснелите американци, изостаналите европейци.

Та така.

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #870 -: Юли 09, 2020, 10:26:06 »
A най-смисленото нещо е кола с фабрична газова уредба - евтино, сигурно, и екологично както за каране, така и за производство и рециклиране.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #871 -: Юли 09, 2020, 21:38:38 »
A най-смисленото нещо е кола с фабрична газова уредба - евтино, сигурно, и екологично както за каране, така и за производство и рециклиране.

Съгласен съм.
Няма по-добро, но защо се дърпат не ми е ясно.

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8066
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #872 -: Юли 09, 2020, 22:20:38 »
Каква "газова". Ако е на пропан-бутан то той е доста ограничен. А и се ползва за преработка в други продукти.
Ако е на метан .... Също има неудобства. Примерно обема и теглото на бутилките. Положението не е толкова закучено като с водорода, но и не е особено розово. Верно вече има и композитни, но са бая скъпи. Освен това каквото и да приказват двигател на газ се износва доста по-бързо, мощността е десет и нагоре процента по ниска .....
 
По интересния въпрос е защо искат да забранят дизелите. При положение че са доста по-екологични. Едно 30% по малък разход на гориво при равни други условия. Ами просто е. Заровени са стотици милиарди в технлогии и техника за производство на бензини. Сега има недостик на дизел и излишък на бензин. Изнасят го в САЩ, засега, щото там нема акцизи и никой не му пука колко гори колата.
Та тъй, най-простото е с административни мерки да се изгърби населението да кара на бензин, а дизела за транп. фирми.

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #873 -: Юли 10, 2020, 00:39:52 »
Цитат на: 66
защо искат да забранят дизелите. При положение че са доста по-екологични

Дизелът е абсолютна отрова. Азотни окиси колкото 3 бензинови мотора и около 7-8 газови.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7387
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #874 -: Юли 10, 2020, 00:43:18 »
A най-смисленото нещо е кола с фабрична газова уредба - евтино, сигурно, и екологично както за каране, така и за производство и рециклиране.

Хм, аз вече карам такава. Значи да не обръщам внимание на Грета Тунберг  :m1731:
the lamers club honourable member …

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Автомобилни газови двигатели
« Отговор #875 -: Юли 10, 2020, 05:00:56 »
За да работи добре с газ, двигателят трябва да е специално проектиран за тази цел.
Бензиновите двигатели не работят добре с газ, особено с метан.
Ако двигателят е специално проектиран за работа с метан, КПД на двигателя достига 43%.
Още при соца имаше литература по този въпрос:

Quote (selected)
Изложени са основните характеристики на използваните газови горива, конструктивните особености
на автомобилните газови двигатели и газови уредби и резултатите от проведените в чужбина и у нас
лабораторни, моторни стендови и експлоатационни изпитвания относно мощностите и
икономическите показатели, параметрите на работния процес, температурното състояние,
токсичността на отработилите газове и експлоатационните качества на двигателите и автомобилите
при работа с газово гориво.
Съдържание
Въведение....................... . . . ... 3
Глава I. Съвременни газови двигатели..............6
1. Обща характеристика на газовите двигатели.......... 6
2. Автомобилни газови двигатели.................8
3. Автомобилни дизелови двигатели, работещи с газово гориво газо-дизелови двигатели)
.................... 10
Глава II. Газови горива.......................14
1. Основни видове газови горива............... 14
2. Сравнителна оценка на сгъстените и втечнените газове...... 18
3. Физико-химични и термодинамични свойства на горивните газове . 18
4. Качествена характеристика на втечнения пропан-бутан, използуван като гориво за автомобилните
двигатели............. 27
5. Общи изисквания към втечнения газ пропан-бутан за безопасност [12]........................... 28
Глава III. Горивна апаратура за работа на двигателите с газово
гориво...................... . . 29
1. Горивна апаратура за втечнен нефтен газ............ 30
2. Бутилки за втечнен газ пропан-бутан.............. 32
3 Изолираща кутия..................... 36
4. Електромагнитни вентили и превключватели........... 37
5. Редуктор-изпарители.................... 40
6. Смесители........................ . 82
7. Регулиращ възел...................... 86
Глава IV. Технико-икономически и санитарно-хигиенви показатели
на газовите двигатели....................87
1. Особености в протичането на работния процес..........87
2. Обобщени технико-икономически и санитарно-хигиенни резултати
при работа на автомобилните двигатели с газово гориво..... 89
3. Сравнителен анализ на показателите на двигателите ВАЗ-2101, Москвич-408, Москвич-412 и Волга
М-21 при работа с втечнен ги пропан-бутан и бензин (по данни от изпитванията във ВМЕИ— Варна
[10])..........................92
Глава V. Привеждане на двигателите за работа с газово гориво. 99 Глава VI. Експлоатация на
двигателите при работа с газово гориво 109
Глава VII. Техника на безопасност при работа на двигателите с газово гориво.........................116
Когато двигателите са проектирани за работа с метан, те работят по зле с пропан-бутан и още по зле с бензин, същото се отнася и за бензиновите, те работят зле с пропан-бутан и още по зле с метан.
Quote (selected)
Двигателите се проектират от самото начало за работа на газ (а не се реконструират дизелови двигатели), като газът може да бъде природен, биогаз или специални газове.
Най-важното свойство за използване на даден газ в двигател е неговата устойчивост на детонации, оценявана в съответствие с „метановото число”. Високо устойчивият на детонации метан  има число 100. За разлика от това бутанът има число 10, а водородът 0, като той стои на края на скалата.

Забележете в долната таблица, как пада КПД на газовия двигател, когато от метан премине на пропан.
На бутан ще е още по-зле.
Така че ако един автомобилен двигател се проектира специално за работа с метан, няма да отстъпва по КПД на дизеловия, особено като се има предвид, че метана е много по евтин от дизеловото гориво.
Между другото дизеловите двигатели, преустроени за работа с метан, са по ефективни от бензиновите такива.
Обаче никой няма интерес да прави автомобилни газови двигатели.
Правят такива за производство на електричество с газови когенерационни двигатели.
Caterpillar прави такива двигатели.
Quote (selected)
Газобуталните двигатели на Caterpillar могат да работят и с алтернативни на природния газ горива – биогаз, минен и коксов газ, газ от пречиствателни станции за отпадни води, сметищен газ и др. Стандартно ефективността на генераторите за производство на ток без използване на топлинната енергия достига до 39-43%. Новите модули за утилизация на топлината на двигателя и изгорелите газове и предаването и към топлопреносната мрежа на клиента обаче повишават тези стойности до 90%. Този процес на комбинирано производство на топлинна и електрическа енергия се нарича когенерация.

"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Наука и технологии
« Отговор #876 -: Юли 10, 2020, 15:11:47 »
Quote (selected)
Kъм днeшeн дeн coбcтвeни aвтoмoбилни aвтoпилoти paзpaбoтвaт нa пpaĸтиĸa вcичĸи гoлeми тexнoлoгични ĸoмпaнии, вĸлючитeлнo Аlрhаbеt, Wауmо, Ubеr и Аррlе. Ho пoвeчeтo oт тяx изпoлзвaт тexнoлoгиитe зa oнлaйн ĸapтoгpaфиpaнe и лидapи, пpи ĸoeтo нe ce пpeдвиждa oтĸлoнявaнe oт пpeдвapитeлнo зaдaдeния мapшpyт.
Теѕlа изпoлзвa cъвceм дpyг пoдxoд. Aвтoмoбилнaтa ĸoмпaния нa Mъcĸ paзчитa нa нeвpoнни мpeжи и cпeциaлизиpaн coфтyep, paзpaбoтeн oт cпeциaлиcтитe нa caмaтa ĸoмпaния. Taзи тexнoлoгия ce бaзиpa нa гигaнтcĸи мacив oт дaнни, ĸoитo ce изпpaщaт oт милиoнитe вeчe пpoдaдeни и движeщи ce нaвcяĸъдe eлeĸтpoмoбили нa Теѕlа. Koмпaниятa нe paзĸpивa cтpyĸтypaтa нa дaннитe и изпoлзвaнитe aлгopитми, a cпeциaлиcтитe нa Теѕlа нeвeднъж ca ĸaзвaли, чe тoзи нeпpeĸъcнaтo  pacтящ инфopмaциoнeн мacив зa вcяĸaĸъв вид пътищa и тpaнcпopтни cитyaции e нaй-цeннoтo, ĸoeтo имa Теѕlа. Toвa e eднa oт пpичинитe ĸoмпaниятa дa e пpинципнo нeдocтижимa зa ĸoнĸypeнция в oблacттa нa aлгopитмитe зa aвтoмoбилeн aвтoпилoт.
 
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #877 -: Юли 10, 2020, 15:27:21 »
енгелсе,

тва е мазна лъжа. към момента никой, ама никой, не може да бие гугъл. само си пусни гугъл мапс и ще видиш, че инфото е събрано и анализирано, и като резултат ти казват къде има задръстване и къде - не.

а това за 'нe ce пpeдвиждa oтĸлoнявaнe oт пpeдвapитeлнo зaдaдeния мapшpyт' е простотия, надминаваща хвалбите на тесла. всеки, абсолютно всеки навигационен софтуер си има стандартно преизчисляване на маршрута, ако возилото се отклони от зададения. а причини за отклоненията колко щеш.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #878 -: Юли 10, 2020, 18:09:18 »
енгелсе,

тва е мазна лъжа. към момента никой, ама никой, не може да бие гугъл. само си пусни гугъл мапс и ще видиш, че инфото е събрано и анализирано, и като резултат ти казват къде има задръстване и къде - не.

а това за 'нe ce пpeдвиждa oтĸлoнявaнe oт пpeдвapитeлнo зaдaдeния мapшpyт' е простотия, надминаваща хвалбите на тесла. всеки, абсолютно всеки навигационен софтуер си има стандартно преизчисляване на маршрута, ако возилото се отклони от зададения. а причини за отклоненията колко щеш.
Гугъл и останалите работят с определен брой автомобили, в най-често стотици бройки.
 Тесла използва всички които притежават Тесла автомобил за дълбокото обучение - познато също като deep learning на невронната мрежа на Тесла.
Изобщо не става дума за навигационен софтуер, какъвто ползват много от останалите фирми.
Няма как Гугъл с мижавата си бройка автономни автомобили, да достигне мащаба на Тесла   
 която осъществява deep learning с повече от 1 милион автомобила.
Просто мащабите са несравними.
What Tesla can do that Waymo can’t
Quote (selected)
Training data is one of the fundamental factors that determine how well deep neural networks perform. (The other two are the network architecture and optimization algorithm.) As a general principle, more training data leads to better performance. This is why I believe Tesla, not Waymo, has the most promising autonomous vehicles program in the world.
With a fleet of approximately 500,000 vehicles on the road equipped with what Tesla claims is full self-driving hardware, Tesla’s fleet is driving about as many miles each day – around 15 million – as Waymo’s fleet has driven in its entire existence. 15 million miles a day extrapolates to 5.4 billion miles a year, or 200x more than Waymo’s expected total a year from now. Tesla’s fleet is also growing by approximately 5,000 cars per week.
 
И това е било преди повече от 1 година, сега Тесла има вече повече от 1 милион автомобила включени в мрежата.
Watch how Tesla trains its neural networks for self-driving in 10 minutes
Quote (selected)
Andrej Karpathy, Tesla’s head of AI and computer vision, gave an interesting talk to get into how Tesla trains its neural networks for self-driving.
It results in an interesting overview of the concept in about 10 minutes.
Karpathy obtained his PhD from Stanford University in Machine Learning with a focus on Deep Learning for Computer Vision and Natural Language Processing in 2016.
In a short time, he made a name for himself in the space by teaching a new Stanford class on Convolutional Neural Networks for Visual Recognition that became very popular while he was doing his PhD.
He was working for Elon Musk’s new nonprofit AI research firm, OpenAI, since September 2016, and it looks like his research impressed Musk enough to hire him at Tesla to turn his neural net expertise into actual real-world applications.
 
Quote (selected)
Tesla’s patent for “Data Pipeline and Deep Learning System for Autonomous Driving” was published on December 26. The idea behind the patent is to revolutionize and improve upon past deep learning systems that have been used for autonomous driving vehicles. In the past, these systems have used “captured sensor data” to retrieve information.
 

 Full Stack Deep Learning
"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8066
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #880 -: Юли 10, 2020, 18:44:45 »
Тук ну се прав. Милиарди потребители използват гугълмапа. ДАже аз го пускам понякога въпреки наличния от много време сижис.
И това потребители от камиони до велосипеди.
Тесла с мижавите си малобройни градски афтомобилчета .....

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #881 -: Юли 10, 2020, 19:08:24 »
Гугълмапа е с доста различна насоченост.
Нищо общо с пътна информация получвана от движещ се обект, скорост, трасе (друсане) , пътна настилка, наклон, пътни знаци и маркировка, респективно препоръчителна скорост, много, много различни неща.
Наистина Мъск е доста напред в тази област, не става с 3D визуализация на тротоари, сгради и  брояч на задръстванията.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #882 -: Юли 10, 2020, 19:08:43 »
Гугъл и останалите работят с определен брой автомобили, в най-често стотици бройки.
няма да си ти, ако не си покажеш тъпотата, нали :bigok:

кой ти пише за автомобили? гугъл мапс, енгелсе, на телефон в кола. гугъл мапс. отделно, че е напълно възможно даже и без гугъл мапс при включен джи-пи-ес датчик местоположението ти да се предава. и да се анализира. и в зависимост от скоростта, с която се движиш, да се показват разни участъци от картата с червен цвят, щото движението много бавно.

ти да не би да знаеш телефонът ти кога и какво предава? ако си мислиш, че знаеш, си сложи no root firewall /цък/ и провери.
стотици бройки :too_happy-1067:

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #883 -: Юли 10, 2020, 19:12:35 »
гугълмапа, буратино, точно в момента, на трасе от две произволно избрани точки /берлин-магдебург/ ми показва около 15 задръствания и тук-там ремонти.

как се постига това за цяла европа с няколко стотици автомобила оставям на теб да се сетиш :bigok:

отделно, че има всички пътни знаци, защото като го ползвам знае къде каква максимална скорост има, а ако не знае еднопосочните, няма да може да направи маршрут.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #884 -: Юли 10, 2020, 19:15:52 »
Не ща да се сещам.
гуглето има софтуер и наистина е полезен.
Тесла има фърмуер, без него имаш купчина желязо, стъкло и полимери.
Сравняваш домат и салата от домати.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #885 -: Юли 10, 2020, 19:18:30 »
Тук ну се прав. Милиарди потребители използват гугълмапа. ДАже аз го пускам понякога въпреки наличния от много време сижис.
И това потребители от камиони до велосипеди.
Тесла с мижавите си малобройни градски афтомобилчета .....
Става въпрос за автономно шофиране.
Шофьорите не се учат да шофират от гугълмапа, а от други шофьори, така се учат да шофират и автономните автомобили чрез невронната мрежа.
Тоест колкото повече шофьори участват в обучението на невронната мрежа, чрез данните които и предоставят с поведението си, толкова по добри стават автономните автомобили.
 А в случая не може да става и сравнение между Гугъл(Waymo) и Тесла.
Както се вижда от предоставената информация.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #886 -: Юли 10, 2020, 19:18:33 »
фърмуеъра, буратино, е вид софтуер. нищо повече. софтуер. така че гуглето има софтуер, а тесла има... софтуер :bigok:

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #887 -: Юли 10, 2020, 19:19:19 »
Quote (selected)
Quote (selected)
ми показва около 15 задръствания и тук-там ремонти.

Без актуализация на ремонтите както е в голяма част от света ако нямаш адекватен автомобилен асистент още след 100 км си в болницата, а автомобила в автоморгата.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #888 -: Юли 10, 2020, 19:21:10 »
Става въпрос за автономно шофиране.
ти пак забрави какво писа преди малко. става въпрос за данни, които се събират, и софтуер, който ги обработва. за 'гигантския масив от данни' на теслите.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #889 -: Юли 10, 2020, 19:22:21 »
Онзи, и джама има софтуер, ама иска да контактува с фърмуера на принтера ако го има иначе не печата и ако се свърже работи оптимално  или не.

ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #890 -: Юли 10, 2020, 19:24:15 »
Гугъл и останалите работят с определен брой автомобили, в най-често стотици бройки.
няма да си ти, ако не си покажеш тъпотата, нали :bigok:

кой ти пише за автомобили? гугъл мапс, енгелсе, на телефон в кола. гугъл мапс. отделно, че е напълно възможно даже и без гугъл мапс при включен джи-пи-ес датчик местоположението ти да се предава. и да се анализира. и в зависимост от скоростта, с която се движиш, да се показват разни участъци от картата с червен цвят, щото движението много бавно.

ти да не би да знаеш телефонът ти кога и какво предава? ако си мислиш, че знаеш, си сложи no root firewall /цък/ и провери.
стотици бройки :too_happy-1067:
onzi не знаех, че си се учил да шофираш от гугъл мапс.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #891 -: Юли 10, 2020, 19:25:34 »
Без актуализация на ремонтите както е в голяма част от света ако нямаш адекватен автомобилен асистент още след 100 км си в болницата, а автомобила в автоморгата.
гугъл очевидно ги има данните за тези ремонти, след като ги показва. сравнявал съм няколко пъти асистента на гугъл мапса с гармина - фифти-фифти са, обаче данните на гугъла за задръстванията са по-точни, гармина на два пъти ме навря добре в навалицата и тогава се сети, че може би има задръстване.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #892 -: Юли 10, 2020, 19:26:28 »
onzi не знаех, че си се учил да шофираш от гугъл мапс.
що за неадекватност?! ти напушен ли си, бе?

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #893 -: Юли 10, 2020, 19:28:02 »
Онзи, и джама има софтуер, ама иска да контактува с фърмуера на принтера ако го има иначе не печата и ако се свърже работи оптимално  или не.
софтуери има секакви. и обичат да си контактуват един с друг. което не ги прави хардуери.

та какво искаше да кажеш?

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #894 -: Юли 10, 2020, 19:33:40 »
Без актуализация на ремонтите както е в голяма част от света ако нямаш адекватен автомобилен асистент още след 100 км си в болницата, а автомобила в автоморгата.
гугъл очевидно ги има данните за тези ремонти, след като ги показва. сравнявал съм няколко пъти асистента на гугъл мапса с гармина - фифти-фифти са, обаче данните на гугъла за задръстванията са по-точни, гармина на два пъти ме навря добре в навалицата и тогава се сети, че може би има задръстване.

 :b0230: :b0230: :b0230:
Достигнах лимита на претъркаляния.
Пази боже от шофЕри дето най-голямото им предизвикателство е задръстването, а за други злополуки се доверяват на застрахователите.
Кой ви дава книжките бе!
Връщай книжката и си искай овцата обратно!
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #895 -: Юли 10, 2020, 19:37:18 »
а бе когато разликата от това да се навреш в задръстването и да го избегнеш е от половин до два часа от единия край на града до другия, почва да ти прави впечатление откъде точно минаваш.

или поне на мен ми прави. ти си карай както и където искаш.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #896 -: Юли 10, 2020, 19:38:13 »
Става въпрос за автономно шофиране.
ти пак забрави какво писа преди малко. става въпрос за данни, които се събират, и софтуер, който ги обработва. за 'гигантския масив от данни' на теслите.
Данните се събират от автомобилите на Тесла и поведението на шофьорите, включително всички аварийни положения, грешките на шофьорите и последствията.
И не ги обработва софтуер, с точно определен алгоритъм, а от самообучаваща се невронна мрежа.
 
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #897 -: Юли 10, 2020, 19:40:09 »
айде следващия. самообучаващата се невронна мрежа какво е - софтуер или хардуер? или кофа битове, изсипани върху платки?

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #898 -: Юли 10, 2020, 19:41:55 »
Онзи, аз също си спестявам часовете.
Сравняваш марули и мадури, едното стърчи, другото виси!
Това което ти дава гуглето е едно, реакцията при авария е друго нещо.
Едното спестява 2 часа, другото спасява животи.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #899 -: Юли 10, 2020, 19:42:18 »
onzi не знаех, че си се учил да шофираш от гугъл мапс.
що за неадекватност?! ти напушен ли си, бе?
Е, щом ти не можеш да се научиш да управляваш кола от гугъл мапс, защо очакваш това от автономните автомобили?
 :cool-1084:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."