Societe Chez Kerpeden v2.0
Преглед на печата … => Новините от деня … => Темата е започната от: Чок觧 в Декември 26, 2018, 16:59:24
-
Още от заглавието лъсва една лъжа - когато гледате видеото ще чуете : Аз не те гоня - вие трябва да излезете ! Едва ли , ако майката е обяснила на свещеника какъв е проблема , а тя учи Психология във Варненския университет "Черноризец Храбър" и би трябвало да може да обясни на човека какъв е проблема , щеше да се стигне да този скандал !
Според мен , тя и приятелите ѝ не са говорили и подготвили свещенника , стигнало се е до скандал и за капак са направили видео , но само за тази част от скандала , за който им оттърва ! Те съвсем преднамерено предизвикаха свещеника - мъжете най-вече !
И още нещо - майката работи като водеща във Варненския филиал на Телевизия KVN - би трябвало да знае как да води диалог и да избягва конфликти ! Това за мен е и опит за пиар чрез фейсбук , надявайки се на подкрепата на зрителите на нейните предавания .
Успях да разгледам снимките на майката в профила и във Фейсбук - освен 2-3 снимки на дъщеричката ,навсякъде другаде тя е сама ! На екскурзия в Италия , из България , на тържества .... Това дете с аутизъм трябва винаги да е до нея , то не трябва да се чувства самотно !!! Ако е стояло дълго време самотно и изведнъж го помъкват в Троянската обител да го "церят" с икона ... нормално е да се чувства некомфортно и да крещи !
Лечението не става с икона , а с много обич ! И детето да чувства непрекъснатото присъствие на майка си , навсякъде !
И още - на една от снимките , майката е облякла тениска с лика на генерал Луков и девиза"Бъдещето ни принадлежи!" - оставям го без коментар !
https://www.segabg.com/hot/nakazaha-sveshtenik-troyanskiya-manastir-izgonil-dete-autizum
-
Ами, ако те изгонят от храм заради болното ти дете, може и до луковистите да стигнеш. Но като я видях и чух майката как говори, по-вероятно да се е озовала при луковистите случайно, заради общи познати.
Тя обясни ясно, че целта да публикува видеото, не е била отмъщение, а повод да привлече вниманието върху нуждата от разбиране към децата със специални нужди. Както по принцип, така и специално към тази болест.
За аутизма наистина се знае доста малко в България, открит е като диагноза през 60-те на миналия век, преди това се е смятал за вид шизофрения. Възможно е да се е срещал по-рядко преди. Не съм сигурна, но мисля, че и сега в България се среща относително рядко, макар и тенденцията да е към увеличаване на случаите.
Не знам как е в Израел, но и в западна Европа има доста от типа на свещеника (а от него се очаква да е самата толерантност), само че се ограничават само с неодобрителни физиономии и мърморене под нос.
-
Тя доста преди този скандал е "стигнала" до луковистите , изглежда правенето на скандали , скандалното държание и е в кръвта . Но щом от телевизията я харесват такава ...
Има хиляди други начини да се обърне внимание върху болните от аутизъм - за нея като водеща на предаване в телевизията , още повече ! Не да използва/създава скандал , за да обърне внимание !
В Израел по редица причини болните от аутизъм , даун и други подобни заболявания са доста . Но в тази насока(просветителската , информирането) се работи още от училище . На децата им се разяснява какви са тези заболявания , в какво се проявяват . Благодарение на грижите на различни организации , много от болните от Даун успяват да се интегрират в обществото , да си намерят работа и да бъдат полезни .
Ето ти информация за работата с аутисти в Израел : https://ria.ru/20120518/651975922.html
Ето за аутисти , служещи в армията (разузнаването) https://jewish.ru/ru/events/israel/184086/
Интересно е , приятно четене !
-
Кои сме ние , та да съдим майката на болното дете? Майка, изпитала цялото нещастие на света. За пореден път някой не е разбрал болката и. И гневът и се е излял върху свещеника.
Кои сме ние , та да съдим свещеника? Човек, на който му е дошло до гуша от лигави крещящи деца, от нагли тинейджъри, от смирени христянки с къси поли и напращяли цици? Как за пет секунди да различи болното дете от разглезеното гаменче?
-
Благодаря, наистина беше интересно.
Дано и в България стане така, но дотогава, по-добре скандал, отколкото мълчание и незнание.
А защо предварително не били подготвили тактично свещеника… ами все пак това е божи служител, а не бомба, да го обезвреждат като сапьори.
-
Благодаря, наистина беше интересно.
Дано и в България стане така, но дотогава, по-добре скандал, отколкото мълчание и незнание.
А защо предварително не били подготвили тактично свещеника… ами все пак това е божи служител, а не бомба, да го обезвреждат като сапьори.
Защото са се подготвяли да снимат.
-
чета мненията по тази тема и тук и оттатък и все-повече се озадачавам
и не - не става дума за духовност, емпатия, съчувствие към болно дете
бих говорила и за това, но виждам, че разбирането не е много голямо , ето и Minderbinder
ме изненада
друго е, нека го наречем корпоративна култура за простота
аз работя близо тридесет години с хора, директни срещи всеки ден, като бях по-млада дори на гише
при нас не е храм, идват всякакви хора, кротки, агресивни, уплашени, пияни, арогантни, възпитани, с деца, понякога с бебета в колички
никога за тези години не съм си позволила да крясна на някого, да го върна, да не го изслушам,или не дай-Боже да го изпъдя крещейки истерично, докато той се опитва да ми се извини
не, че понякога не ми се е искало, но никога не ми е минало на ум да го допусна, защото на работното си място, не съм аз, с прищявките и гнева си
там съм част от екипа си, от хората , с които работя, с които сме зависими един от друг, , от мястото където си изкарвам хляба, градя приятелства, репутация, кариера, част от Корпорацията си
защо свещеникът не възприема така мястото където работи? защо няма такава култура? защо не е такава част от Църквата си?
и в Църквата ли, най-старата институция, трябва да разчитаме на индивидуален ентусиазъм, а не на добре обучени хора, които изпълняват задълженията си?
-
Лилиан,
Има известна разлика да работиш с хора ( за варианта на гише, където хората идват от няма и къде друга тема ) и
в храм.
Там би трябвало да идват смирени пред всевишния ( не по закон за плащане на някаква такса ).
Когато в храма влезе неспокоен дух, независимо какъв свещеникът е в правото си да го отдалечи от миряните.
В МОЛ-а може, ако искате да кърмите на входа.
В храма насила не се влиза.
-
Лилиан,
.
Там би трябвало да идват смирени пред всевишния ( не по закон за плащане на някаква такса ).
.......
смирени пред кого? какъв е точно Всевишният за Църквата, а и тя за него?
не може ли да отиват всякакви хора при Него?
а църковните служители са там, за да правят какво?
-
чета мненията по тази тема и тук и оттатък и все-повече се озадачавам
и не - не става дума за духовност, емпатия, съчувствие към болно дете
бих говорила и за това, но виждам, че разбирането не е много голямо , ето и Minderbinder
ме изненада
друго е, нека го наречем корпоративна култура за простота
аз работя близо тридесет години с хора, директни срещи всеки ден, като бях по-млада дори на гише
при нас не е храм, идват всякакви хора, кротки, агресивни, уплашени, пияни, арогантни, възпитани, с деца, понякога с бебета в колички
никога за тези години не съм си позволила да крясна на някого, да го върна, да не го изслушам,или не дай-Боже да го изпъдя крещейки истерично, докато той се опитва да ми се извини
не, че понякога не ми се е искало, но никога не ми е минало на ум да го допусна, защото на работното си място, не съм аз, с прищявките и гнева си
там съм част от екипа си, от хората , с които работя, с които сме зависими един от друг, , от мястото където си изкарвам хляба, градя приятелства, репутация, кариера, част от Корпорацията си
защо свещеникът не възприема така мястото където работи? защо няма такава култура? защо не е такава част от Църквата си?
и в Църквата ли, най-старата институция, трябва да разчитаме на индивидуален ентусиазъм, а не на добре обучени хора, които изпълняват задълженията си?
Първо - ти си жена .
Второ - хората са различни
Трето - би трябвало майката да има същото поведение , както и ти - тогава защо се е стигнало до скандал ?
Трето - свещеника е възрастен човек . От уважение към възраста му поне не би трябвало да влизат в пререкание с него , отделно че е и служител в Храм , а не в супер или кръчма .
Четвърто - ако ти беше там с болно дете , би ли предизвикала този скандал , ако си хрисима и богобоязлива християнка ? Би ли влязла в пререкание с Божия служител ? Щеше да се смириш и да си тръгнеш , нали ? Ако си вярваща християнка !!! Но тия не са ! И иконата е била само повод , целта е била скандал !
Аз съм атеист , но съм твърдо на страната на свещеника !
-
Чоки,
моето схващане по този въпрос е,че животът е основан на правила
Църквата и нейните служители не са извън тях, миряните също
но в случая служител е само един от тях и негова е отговорността
няма място за емоции,пол и възраст тук
-
И аз да кажа.
Първо, има ли запис на поведението на детето и на повода за скандала или записът удобно почва по-късно, м?
Второ, попадал съм на доста деца с аутизъм или, да речем, с поведение в аутистичния спектър. Родителите са основно два типа:
а) съжаляваме за стреса на всички останали, но нищо не можем да направим, такова дете ни е дал Господ;
б) за нищо не съжаляваме и няма прична да чувстваме неудобство, гледайте си работата и търпете.
Без запис какво точно се е случило от началото, е трудно човек да има мнение.
Сърцето ми е с всички родители, които си носят кръста.
Интеграцията на подобни деца е трудна, а често и невъзможна.
Въпрос на преценка на родителите е в какви ситуации искат да поставят дете с аутизъм и какви реакции от него биха могли да провокират.
За момент обаче сменете манастира с чакалня в Пирогов, където чакате не щото ви е кеф, а щото нещо сериозно ви се е случило. И в този момент в тази чакалня имате дете с аутизъм, което, най-просто казано, изпада в криза. Трябва ли сестрите да го помолят да изчака навън с родителите си, докато се успокои или докато му дойде реда или трябва безмълвно и с разбиране да го оставят да си се навика на воля, без значение как това би могло да се отрази на останалите?
След това сменете чакалнята на Пирогов с чакалнята на Трето районно и вижте дали при същата ситуация някой ще оспори правото на полицията да поддържа какъвто ред намери за добре в сградите си.
-
Чоки добре те е подредил.
Ти съответно не си разбрала!
ХРАМ Лилиан, ХРАМ, не МОЛ!
Там всички влизат смирени, тези дето влизат да си покажат новите дрешки и светски мурафети да ходят в МОЛ-а!
-
ти съответно не си разбрала!
разбрах го бе Буратино, и той ме разбра, няма нужда от намесата ти!
-
.
-
Активен SgtTroy
****
Днес в 19:43:52 »
Цитат
И аз да кажа.
абсолютно си прав, боя се обаче, че свещеникът не се е справил със ситуацията
не и по начина, който се очаква от него
-
чета мненията по тази тема и тук и оттатък и все-повече се озадачавам
и не - не става дума за духовност, емпатия, съчувствие към болно дете
Не си разбрала, Лили. Комернтарът не е по адрс на детето, а на неговите родители.
...
аз работя близо тридесет години с хора, директни срещи всеки ден, като бях по-млада дори на гише
при нас не е храм, идват всякакви хора, кротки, агресивни, уплашени, пияни, арогантни, възпитани, с деца, понякога с бебета в колички
никога за тези години не съм си позволила да крясна на някого, да го върна, да не го изслушам,или не дай-Боже да го изпъдя крещейки истерично, докато той се опитва да ми се извини
Тук леко манипулираш. Банките си имат охрана, която се занимава да спира и изхвърля всички, които не се подчиняват на банковите норми за поведение.
Мен, например, ме изгониха от банка (учтиво, наистина, но и аз не се съпротивих) преди няколко години, защото бях влязъл с разкопчана на гърдите риза. Лято, жега, а освен това имах и много тежка рана от изгаряне. Но това не смили охраната.
не, че понякога не ми се е искало, но никога не ми е минало на ум да го допусна, защото на работното си място, не съм аз, с прищявките и гнева си
там съм част от екипа си, от хората , с които работя, с които сме зависими един от друг, , от мястото където си изкарвам хляба, градя приятелства, репутация, кариера, част от Корпорацията си
защо свещеникът не възприема така мястото където работи? защо няма такава култура? защо не е такава част от Църквата си?
и в Църквата ли, най-старата институция, трябва да разчитаме на индивидуален ентусиазъм, а не на добре обучени хора, които изпълняват задълженията си?
Като цяло не мога да се отнеса към случая еднозначно и да осъдя свещеника. Нито да го опрадвая. (Ще проявя пак същия неконформизъм, за който си приказвахме вчера с баншито :D ). Първо, защото не ни е показана цялата история - не знаем какво е правило детето, каква е била началната реакция на свещеника, каква е била ответната реакция на родителите. Няма начин това във видеото да е самото начало, нали ?
Второ - и по-общо - виждам, че недъгавите деца все по-често се поставят в привилегировано положение спрямо здравите, а това, според мен, не е правилно, освен когато става въпрос за техни специфични нужди. В случая - едва ли някой би осъдил свещеника, ако детето беше здраво. Обществото трябва да помага на болните, не да им се подчинява и да се нагажда към тях.
ПП. Докато съм писал, Гавин е илюстрирал много добре позицията ми - :way_to_go-1308:
-
офтопик, моля да ме извините!
Мен, например, ме изгониха от банка (учтиво, наистина, но и аз не се съпротивих) преди няколко години, защото бях влязъл с разкопчана на гърдите риза. Лято, жега, а освен това имах и много тежка рана от изгаряне. Но това не смили охраната.
това сериозно ли? :image008: направо ме уби
всъщност не манипулирам, банките имат такава охрана последните десетина години, затова впечатленията ти са такива
изобщо не бяха такива нещата през 90-те ,даже някъде до 2003-2004 , да салоните и тогава се охраняваха , но без никакъв пропусквателен режим, просто охраната , пенсионирани военни и полицаи/както и до сега/се навърташе наоколо
но всичко извън касовите салони не се следеше, ако нещо се наложи,може да се обадиш и да извикаш охрана, слава Богу, не ми се е налагало
поне в банките , където съм работила аз
и да кажа още веднъж - в този случай, свещеникът просто не се е справил
всичко друго са емоции
-
Чоки добре те е подредил.
Ти съответно не си разбрала!
ти съответно не си разбрала!
разбрах го бе Буратино, и той ме разбра, няма нужда от намесата ти!
Ми, явно не си разбрала, щото и в темата „За насилието срещу …” в раздела „Други теми” ти и на мен ми даде предписания под формата на молба – без да ме изчакаш да се изкажа докрай! – КАКВО ТОЧНО ТРЯБВА ДА ПРА’Я …
:giggle-3307:
-
боя се обаче, че свещеникът не се е справил със ситуацията
И според мен не се е справил, но това е според какви очаквания има някой от един свещеник. Според мен трябва да е благ и разбиращ посредник между хората и бога. Очевидно според други - строг портиер на тържествената институция.
Но както става ясно, и според шефа му, не се е справил добре.
-
офтопик, моля да ме извините!
Мен, например, ме изгониха от банка (учтиво, наистина, но и аз не се съпротивих) преди няколко години, защото бях влязъл с разкопчана на гърдите риза. Лято, жега, а освен това имах и много тежка рана от изгаряне. Но това не смили охраната.
това сериозно ли? :image008: направо ме уби
Да.
-
боя се обаче, че свещеникът не се е справил със ситуацията
И според мен не се е справил, но това е според какви очаквания има някой от един свещеник. Според мен трябва да е благ и разбиращ посредник между хората и бога. Очевидно според други - строг портиер на тържествената институция.
Но както става ясно, и според шефа му, не се е справил добре.
Шефът му е направил реверанс към вече оформеното FB мнение.
Че свещеникът не се е справил - не се е. Но дали е длъжен да се справя със всичко, което му се изсипе на главата ? Все пак, не е нито Исус, нито Бог-отец, те са омнипотентни, а той е прост техен служител.
-
Ще ви припомня един стар виц, акоискате го четете!
В църквата се молят пенсионер и борче.
Пенсионерът се моли да му дигнат пенсията,че да стига и за лекарства.
Борчето се моли да прокара цистерна бензин през сръбската гранияца.
Молят се дълго и настойчиво.
Борчето не издържа:
- Ей пенсио, вземи тия 1000 марки и се махай! Не разсейвай Господ!
Те така в храма.
Не се ходи да си показваш ЕАТЦ ценностите.
-
Шефът му е направил реверанс към вече оформеното FB мнение.
Едва ли. Защо просто не приемеш, че си разбира повече от работата, както вярваш на експертността на прокуратурата? :D
-
боя се обаче, че свещеникът не се е справил със ситуацията
И според мен не се е справил, но това е според какви очаквания има някой от един свещеник. Според мен трябва да е благ и разбиращ посредник между хората и бога. Очевидно според други - строг портиер на тържествената институция.
Но както става ясно, и според шефа му, не се е справил добре.
Шефът му е направил реверанс към вече оформеното FB мнение.
Ми то, напоследък единствено FB мнението е важно! :clap-3332:
-
Шефът му е направил реверанс към вече оформеното FB мнение.
Едва ли. Защо просто не приемеш, че си разбира повече от работата, както вярваш на експертността на прокуратурата? :D
На чия експертност, рече? :b0205:
-
Шефът му е направил реверанс към вече оформеното FB мнение.
Едва ли. Защо просто не приемеш, че си разбира повече от работата, както вярваш на експертността на прокуратурата? :D
Имам вътрешна информация.
-
боя се обаче, че свещеникът не се е справил със ситуацията
Че свещеникът не се е справил - не се е. Но дали е длъжен да се справя със всичко, което му се изсипе на главата ? Все пак, не е нито Исус, нито Бог-отец, те са омнипотентни, а той е прост техен служител.
А още по-малко е банков или некъф държавен служител, от когото могат да бъдат изисквани подобни неща ...
Той е Божѝ служител ... :ive_got_it-1379: Каквото и да значи това!!!
А в Божиите дела ние не трябва да се бъркаме. Можем само да разсъждаваме ... :cool-1084:
-
боя се обаче, че свещеникът не се е справил със ситуацията
И според мен не се е справил, но това е според какви очаквания има някой от един свещеник. Според мен трябва да е благ и разбиращ посредник между хората и бога. Очевидно според други - строг портиер на тържествената институция.
Но както става ясно, и според шефа му, не се е справил добре.
Нямаме спор, че не се е справил. Макар и да нямаме на запис началото на историята, който вероятно би дал възможност да се види каква е, условно казано, провокацията, на която попът е отговорил.
В църквите и манастирите се пази тишина, тва е установената конвенция от Ванкувър до Владивосток, дет се вика. Винаги може да има основателни изключения, но на мястото на попа не бих допуснал някой да смущава останалите посетители, въпреки че сигурно бих го направил по-деликатно.
Разбирам и недоволните от попа, и поддръжниците му.
В малко по-различен аспект кърменето по кафенета и молове стана едва ли не мода и въпрос на чест и ако някой направи забележка, в повечето случаи се получава агресивна ответна реакция. А решението е много просто - ако трябва да кърмите, не се влачите по моловете с бебето си, освен ако не е наистина на живот и смърт да го вземете със себе си на шопинг или на среща с приятелки.
Разбирането, приемането и подкрепата на определени състояния или заболявания не може да става за сметка на сериозно нарушаване на спокойствието на всички останали, има си некви граници сепак. Следващият път някоя млада майка ще реши да кърми в некой манастир, щото то си е от бога дадено право едва ли не...кво правим тогава, къде са границите?
Към цървата, еле пък към БПЦ, немам никви очаквания, въпреки което пак намират начини да ме разочароват.
Тва го казвам като отявлен атеист сепак.
-
"Дядо игумен спря учудено на прага, защото видя пред светата икона тъмния силует на жена с дете в ръка. Старецът се ядоса. — На днешната вечерня не се влизаше в черква, преди да ударят тържествено камбаните. Така беше обичаят.
Той пристъпи тихо към влязлата и я изгледа. Тя беше дрипава, мръсна, забрадена с нечиста кърпа, така че само очите й се показваха. Тя бе стъпила на плочите с боси, изцапани крака, които бяха отпечатали стъпките си по пода, и това ядоса повече чистия старец. Жената не го усети. Тя се молеше високо, с плач, и поднасяше пред стъпите на светата майка своето болно дете, бледо, извехнало, като ланско цвете. То бе склопило очичките си, дишаше тежко и болезнено стенеше.
— Запази ми го и го спаси, майко Богородичке, едничко ми е — шепнеше жената и се навеждаше ниско, като дърво под силата на вятъра. Сълзите й капеха по студените плочи, както капеше восъкът от горящите свещи.
Жената извади от пазухата на ризата си малка игличка със синьо топченце на края и я забоде на новото копринено перде.
— Приеми това от мене, света майко. Нямам нищо друго!
— Защо си влязла тук? — каза сърдито старецът. — Камбаните още не са били. Не знаеш ли обичая?
— Не знам, отче — каза объркано жената.
— Излез сега. После, после ела!
Жената покорно се обърна, стисна детенцето в прегръдките и тръгна. Отец Йоаким я проследи с поглед. И когато тя мина през светлината на вратата, още един път забеляза колко е дрипава и нечиста.
Игуменът видя, че по плочата, на която стоеше жената, бяха останали кални петна. Той видя върху завесата простата игличка със синята топчица накрая. Тая топчица личеше като дървеница върху хубавата завеска и я грозеше. Отец Йоаким я извади и я захвърли в ъгъла. След това се прекръсти пред иконата, оправи хубаво завеската и излезе."
Та и там отец Йоаким не се справил с въпроса за болното детенце и майка му, Началникът му му изразил мнението си и си спомнете как свършва разказът.
-
Та и там отец Йоаким не се справил с въпроса за болното детенце и майка му, Началникът му му изразил мнението си и си спомнете как свършва разказът.
Кой Началник? Този ОТГОРЕ? :crazy-2239:
-
Та и там отец Йоаким не се справил с въпроса за болното детенце и майка му, Началникът му му изразил мнението си и си спомнете как свършва разказът.
Кой Началник? Този ОТГОРЕ? :crazy-2239:
Еее, прочети разказа де, две странички е.
-
При свещениците от секъф ранг друг Началник нема! :cool-1084:
Емотиконче – плезещото се на Чоки, щото е повече от прекрасно! :0007:
-
При свещениците от секъф ранг друг Началник нема! :cool-1084:
Ми що питаш тогава :m1708:
-
Болното дете и болното общество си дадоха среща в Храма.
Гледах клипа. И това, което ми остана като впечатление е, че ... детето не вика и не крещи. И ако се запита човек, докато "здравите" възрастни се занимаваха твърде заети със себе си, обладани от гнева на бесовете си, кой утеши детето, та то притихна и се не чу, може да се приближи до идеята за Бога. Съвсееем, съвсееем мъничко да се приближи. Когато спящо дете се усмихне в съня си, старите жени по нашия край казват, че Богородица го разсмива. Писал съм ви неведнъж преди, че гърците се страхуват да не оскърбят Богородица много повече от това да разгневят Бог. Само мисълта, че са се провинили пред Божията майка ги хвърля в дълбок атавистичен ужас. Питал съм се много пъти защо е така и съм си го обяснявал с древния архетип на Богинята Майка. Другият отговор е, че когато си се провинил пред Бог, можеш да се помолиш Богородица да се застъпи за теб. Но когато оскърбиш Застъпницата, не ти остава ни застъпник, ни надежда.
И като в глупостта и несъвършенството си се запитаме ама как ги трае тези Богородица и как не стоварила ужаса връз тях, то отговорът е прост. Заета е. Има да утешава болно детенце.
Решението на дядо Сионий е правилно. Не заради наказанието този пастир няма да служи. Не. Няма да служи той, защото е загубил вярата си, а с нея и правото да води пасомите. Вяра, надежда, любов. А от тези трите - любовта. И нея, види се, е загубил, щом и пред невинно страдащо дете тя не се проявява. Що да служи? И кому?
Но като строг пастир дядо Сионий следваше да порицае и другите там. А не го направи. И греши в това. Защото забравили бяха твърде бързо, видя се, къде, при кого и защо са отишли.
-
При свещениците от секъф ранг друг Началник нема! :cool-1084:
Ми що питаш тогава :m1708:
Питам този/тази, който/която е написал/а следното:
Та и там отец Йоаким не се справил с въпроса за болното детенце и майка му, Началникът му му изразил мнението си и си спомнете как свършва разказът.
Кой Началник? Този ОТГОРЕ? :crazy-2239:
И пак емотикончето на Чокито! :rolly-1063:
-
Като цяло не мога да се отнеса към случая еднозначно и да осъдя свещеника. Нито да го опрадвая. (Ще проявя пак същия неконформизъм, за който си приказвахме вчера с баншито :D ). Първо, защото не ни е показана цялата история - не знаем какво е правило детето, каква е била началната реакция на свещеника, каква е била ответната реакция на родителите. Няма начин това във видеото да е самото начало, нали ?
Второ - и по-общо - виждам, че недъгавите деца все по-често се поставят в привилегировано положение спрямо здравите, а това, според мен, не е правилно, освен когато става въпрос за техни специфични нужди. В случая - едва ли някой би осъдил свещеника, ако детето беше здраво. Обществото трябва да помага на болните, не да им се подчинява и да се нагажда към тях.
Съгласна съм с казаното от Minderbinder и се сещам за "приобщаването" на деца със СОП /специални образователни потребности/, както политкоректно са наречени. Да пази Господ да имаш дете, с което не всичко е наред, но пък псевдоинтегрирането на тези деца в училището е точно илюстрация на казаното в цитата от Minderbinder - подчиняване и нагаждане. Дъщеря ми ми разказваше за случай в училище, където цял месец и половина родителите не пускат децата си /начален курс/ на училище, заради едно дете, което е СОП и което е агресивно /уболо друго дете в окото, доколкото разбрах/. Цял месец и половина! 25-6 деца не ходят на училище заради едно /всъщност заради родителите или по-точно родителКата на едно/. В крайна сметка преместват детето в друго училище, където не се знае дали няма да се случи подобно нещо. Ама сбъркана е системата! Едно е да помагаш, да разбираш, друго е обратната дискриминация, американците й дадоха политкоректното и нищонезначещо име affirmative action...
-
Джиджи, прочети разказа. Там пише за ЧУДО, а чудесата са от регистъра божий.
Прелетях над стария форум и изчетох кофа потресаващи глупости, но не всички, сред които самотно стърчаха няколко разумни мисли - на Чоки и Светицата, поне докъдето стигнах.
Още една "правоимаща" потребителка, независимо дали на материални или духовни "услуги"! Опасявам се, че молитвата - ако изобщо е стигнала до молитвата - е била в същия тон и дух: "Всички сте ми длъжни, защото детето ми е болно". Манастирът е нещо като сергия, където отец Георги не може да откаже да "продаде" някое малко чудо, а момиченцето е нещо като портмоне, вади се при необходимост. И да не ми излиза някой с "ах, вие не съчувствате" - не, не съчувствам на глупавото себелюбие, което използва показно детското състояние. Напоследък съм се нагледала на самовглъбени родители, които не искат да видят собственото си бездействие в трагедиите на дребните си дечица и на тези родители все някой им е виновен.
-
Още една "правоимаща" потребителка, независимо дали на материални или духовни "услуги"! Опасявам се, че молитвата - ако изобщо е стигнала до молитвата - е била в същия тон и дух: "Всички сте ми длъжни, защото детето ми е болно". Манастирът е нещо като сергия, където отец Георги не може да откаже да "продаде" някое малко чудо, а момиченцето е нещо като портмоне, вади се при необходимост. И да не ми излиза някой с "ах, вие не съчувствате" - не, не съчувствам на глупавото себелюбие, което използва показно детското състояние. Напоследък съм се нагледала на самовглъбени родители, които не искат да видят собственото си бездействие в трагедиите на дребните си дечица и на тези родители все някой им е виновен.
:way_to_go-1308:
-
И да не ми излиза някой с "ах, вие не съчувствате"
Ми кой както иска, аз например обичам да съчувствам, защото харесвам съчувстващи хора, повече от загрижените от измисления проблем как разни малцинства протягат ръце да ми отнемат свещените ми права на мнозинство. :D
-
Банши, ами нали "съчувствие" предполага някакво споделено чувство! Как да споделям чувствата на егоисти, които прикриват собствения си мързел - физически и духовен - зад детски недъзи?!
-
67, за младата майка, която е на видима възраст - ранни 20 ли говорим? Нямам представа какви са нейните чувства, но предполагам, че и е по-трудно от на лютия поп.
-
Да, вероятно й е по-трудно от на лютия поп. Обаче това не й дава право да вкисва всички наоколо заради "правата" на детето. Би могла да помоли някой от приятелите си с телефони да отиде при свещеника, да рече "Водим болно дете, отче, то вика и крещи защото не е на себе си, идем да се помолим дано може да му помогне чудотворната икона!" Дали тогава лютият поп нямаше да реагира различно?
-
На нейната възраст може още да вярва, че възрастните са нещо повече, отколкото са.
-
67, за младата майка, която е на видима възраст - ранни 20 ли говорим? Нямам представа какви са нейните чувства, но предполагам, че и е по-трудно от на лютия поп.
Тази млада майка е водеща във варненската телевизия KVN А това е фейсбук-страничката ѝ https://www.facebook.com/profile.php?id=100018849700040
Ако имаш фейсбук прегледай я и си напиши пак предположенията . Ще ми е интересно да ги прочета !
-
Майчинството предполага зрялост и отговорност. Извиненията с "възрастните" спират преди зачатието.
Тази "вярваща" майка се явява в църквата по панталони. То верно, че панталоните не пречат на вярата, а само на уважението към институцията, но все пак. Като цяло картинката не изглежда лицеприятна. Особено с "миролюбивия" призив на приятел (предполагам) към свещеника "Сега какво, ще се бием ли?" когато отецът сваля епитрахила. Ако да беше вярващ, щеше да знае какво означава жестът.
-
офтопик, моля да ме извините!
......
пенсионирани военни и полицаи/както и до сега/се навърташе наоколо
но всичко извън касовите салони не се следеше, ако нещо се наложи,може да се обадиш и да извикаш охрана, слава Богу, не ми се е налагало
поне в банките , където съм работила аз
и да кажа още веднъж - в този случай, свещеникът просто не се е справил
всичко друго са емоции
За офтопика ще те извиня.
Ще те извиня и за категоричната ти оценка "свещеникът просто не се е справил". Оценка, която споделям донякъде. Кой знае защо си пропуснала, че и майката "просто не се е справила"
Айде сега малко офтопик и от мен:
Това, за което няма да извиня никога банкерското съсловие е начинът, по който довършва българската икономика.
Че от "кръвоносна система", за каквото се има, се превърна в холистерола на икономиката, холистерол, от който всички основни артерии склерозират и една след друга се пръсват.
-
Ще те извиня и за категоричната ти оценка "свещеникът просто не се е справил". Оценка, която споделям донякъде. Кой знае защо си пропуснала, че и майката "просто не се е справила"
Човек търси божията помощ и подкрепа, когато не се справя. Както ви писах и по-горе, в цялата тази работа е загубен центъра, целта. В един момент себично всички забравиха, че страдащият и нуждаещият се е болното дете. Безвиновното страдание е ортодоксална концепция. И това е нещо между Бог и страдащия. Но ние не знаем как "мисли" Бог, само предполагаме. И то твърде оскъдно откъм знание предположение е това. Затова и вярата не може да се основава на знание или поне не само на него. Всякакви "рационални" схеми тук са неуместни.
Храмът не е и място за социални експерименти, а още по-малко за разчистване на сметки и осъществяване на егото. Без смирение там не се влиза. А то какво стана ... Я подръж малко детето, да му оскубя брадата на тоя дърт козел ... Не, ти го дръж, че аз трябва да снимам ... Тъжно. Жалко.
Но кой пък ви рече, че майката на болно детенце е светица по подразбиране? Щото страданието облагородява ли? А пък аз останах с впечатление, че страдащо е болното дете, а не кривите на света възрастни наоколо.
Трябват ли му на Бог храм и чудотворна икона, че да прояви милостта си към болно дете? Едва ли, на Всеблагия и Всемогъщия. Следователно, това са средства, инструменти, нужни на други. И храмът и иконата са средства за смирение. Място и образ на покой и съсредоточаване, на себеовладяване и себеоглеждане, което е и същност на молитвата. Ако можеха да млъкнат и да чуят, то сигурно Бог щеше да им рече: създадени сте по мой образ и подобие и каквото ви е нужно за изцелението - дадено ви е, във вас е. Намерете го, извлечете го, използвайте го. Ти, майко, имаш майчината любов. Ти, отче, имаш вярата. Вие, другите, дал съм ви надежда. Идете си в мир.
Но не би. Не дойдоха с мир - с-мир-ени - не си отидоха с мир. Е, Бог е добър. Нека се върнат, нека се покаят, нека се помолят. Просто е. И винаги е било, слава Богу.
-
Фирмин
:t2030:
Не е толкова важно да дойдат с мир. Важно е да не идват с егото си. Щото смирението означава да си оставиш егото пред вратата.
А то всеки вътре му щръкнали бодлите на егото и си ги мерят.
Там, където е егото ти, Бог го няма. Как да чуят какво има да им каже Бог, като него го няма, защото егото е единственото място, където той отсъства.
-
Аутизмът не е точно страдание, за да предизвиква съчувствие. Ако няма съпътстваща болест, изглежда просто странно и невъзпитано дете. Страданието е за родителите.
Чоки, избягвам да съдя за хората по фейсбук страниците им, поне не за това какви родители са. А и това обикновено са хора, на които отдавна най-малката им грижа е мнението на околните.
-
Здравеопазването обърнаха на бизнес, образованието обърнаха на бизнес, отбраната обърнаха на бизнес, даже религията обръщзт на бизнес. Когато всичко е бизнес, демек далавера, нито лекари ще има, нито учители, нито войска, нито свещеници. Само далавераджии под прикритие.
-
той е прост техен служител.
Мхм.
Ама бая прозд.
-
Още една "правоимаща" потребителка, независимо дали на материални или духовни "услуги"! Опасявам се, че молитвата - ако изобщо е стигнала до молитвата - е била в същия тон и дух: "Всички сте ми длъжни, защото детето ми е болно". Манастирът е нещо като сергия, където отец Георги не може да откаже да "продаде" някое малко чудо...
а ти 67 дали искаш да кажеш, какво всъщност е манастирът?
но без клишета, без исторически и религиозни справки, просто какво е наистина това нещо манастирът за теб, какъв смисъл и функции има?
-
Bacho Кольо
Айде сега малко офтопик и от мен:
Това, за което няма да извиня никога банкерското съсловие е начинът, по който довършва българската икономика.
ами аз нямам какво да кажа по този въпрос
изкарвам си хляба само, по същия начин бих могла да бъда фризьорка... :image008:
-
Banshee, отново :aplause: за цялостно участие по темата
-
Трябват ли му на Бог храм и чудотворна икона, че да прояви милостта си към болно дете? Едва ли, на Всеблагия и Всемогъщия.
всъщност му трябват
в нашата религия общението с Бог не е пряко, то е опосредствано от ритуали - храм, икони, молитва с определена структура /възхвала, изповед и искане/,
молитвата , а не изконната справедливост е в основата на Божието благоволение
дори разбойникът на кръста е бил чут, заради правилна молитва
и друго - изправени пред собствената си безпомощност , отчаяни, молейки се, ние ежедневно търгуваме с Бога
в замяна на неговата крайна ,единствено възможна, справедливост отвъд справедливостта и помощ, отвъд помощта , предлагаме фикции - нашата вечна благодарност, отказа ни от съблазни, смирението ни , ритуали отново
нищо не е, защото така е редно и справедливо, всичко е възмездно
създадените в името на Бог правила за добро, са неприложими в общуването с Него
-
и друго - изправени пред собствената си безпомощност , отчаяни, молейки се, ние ежедневно търгуваме с Бога
С Господ не се търгува ! Само евреите търгуват с Бога и затуй дотам са я докарали - вечно да са гонени и преследвани !
"Вървяли четирима религиозни евреи - единият твърдял едно , другите трима - друго . В един момент единият протегнал ръце към небето и казал :
- Господи , ако те има , дай знак , че съм прав !
Тогава от небето се раздал силен глас :
- Да , той е прав !
Тримата се спогледали, спогледали и единият от тях казал:
- Добре де , ама пак сме трима на двама ! :too_happy-1067:
-
Lillian, (https://societe-chez-kerpeden.eu/Smileys/SCK/aplause.gif) за цялостното участие по темата!!!
-
На Бог храмове не му трябват. Различаваш религия от Бог, нали?
-
а ако не беше религията, откъде щеше да знаеш за Бог, кайли?
защо да ги различавам, кои са Божиите проявления, освен описаните в религията, по какъв начин съществува Той извън религията?
-
а ако не беше религията, откъде щеше да знаеш за Бог, кайли?
защо да ги различавам, кои са Божиите проявления, освен описаните в религията, по какъв начин съществува Той извън религията?
Коя религия по-точно? И какво точно е религията?
А Той(или тя) съществува и извън религията. И извън времето, и пространството.
Наистина ли искаш да водиш такава дискусия?
-
Наистина ли искаш да водиш такава дискусия?
едва ли
задавам тези въпроси, само за да напуснем, ако е възможно, зоната на клишетата
"Бог е едно, религията друго", "милостта на Всевишния", "тишината в храма"
и да си зададем въпроса - за какво всъщност пишем, употребявайки ги?
какво е храм? какво е вяра? какво е свещеник?
но ако ти знаеш проявленията на Бог, който съществува извън времето и пространството, ще ми е интересно да прочета за това
дискусия тук е невъзможна, защото трябва да зададем въпроса: съществува ли Бог?
а такъв въпрос не съществува
-
и друго - изправени пред собствената си безпомощност, отчаяни, молейки се, ние ежедневно търгуваме с Бога ...
С Господ не се търгува!
:way_to_go-1308: :way_to_go-1308: :way_to_go-1308:
Наистина не се търгува, защото просто е невъзможно! Тъй като всеки, който си го помисли и за миг, губи моментално каквато и да е възможност за общение с Него .
Не искам тук да намесвам евреите, щото имам сред тях дългогодишни близки приятели, но разказаното от Чоки дава доста ясна представа какво представляват, без да внася и елемент на укор към когото и да е от тях!
"Вървяли четирима религиозни евреи - единият твърдял едно , другите трима - друго . В един момент единият протегнал ръце към небето и казал :
- Господи , ако те има , дай знак , че съм прав !
Тогава от небето се раздал силен глас :
- Да , той е прав !
Тримата се спогледали, спогледали и единият от тях казал:
- Добре де , ама пак сме трима на двама ! :too_happy-1067:
:cool-1084:
N.B. И забележете - по-горе съм написала "общение с Бога", а не "общуване"! :light_bulb-1377:
-
:t1207: Чоки, Ддантгуин, днес най-сетне зачекнах емотиконите. :yes-1289:
Евентуално утре можете да очаквате хабер с ена малка пробичка, която съм направила. Чоки – на „Лични”, а Ддантгуин – на мейла. :bigok:
-
Я да опитам извън зоната на клишетата.
Значи, за мен манастирите са различни. Има комерсиални места, където вярата в чудесата е за продан, където грижата за паветата на двора е повече от грижата за пътя към Бога и за краката на идващите да се поклонят на чудотворната някога икона (справка, Бачковски манастир, някогашно място на уединение и молитва, днес сергия). Има места исторически, където се учи историята, без да се напряга религията, те си съществуват съвместно и разделно (справка, Рилския манастир). И накрая има места, където отива човек именно да се откъсне от ежедневието си, да се опита да се настрои като музикален инструмент белким налучка точната нота на обръщението си към нещо съкровено, където и стените помагат, нищо, че може да не са домашни (справка, манастира свети Йоан Бигорски у комшиите).
А идеята за постоянната търговийка с Всевишния някак не ми беше идвала наум. Концепцията ми е любопитна, но ще ми трябва време за осъзнаването й. Аз все си мисля, че молитвата е едностранен акт и не предполага жертвоприношение от някакъв вид или поне не извън канонизираните традиции, които пак водят до ближния, а не до олтара в черквата.
-
А идеята за постоянната търговийка с Всевишния някак не ми беше идвала наум.
И много по-добре! ;D А на мен май се налага да се препостна:
N.B. И забележете - по-горе съм написала "общение с Бога", а не "общуване"! :light_bulb-1377:
Където е тънката разлика, свързана с "търговията … с Бога". :t1811:
-
Нямаше нужда да се препостваш, само обясни каква е разликата между "общение", което си е "общуване" на руски и "общуване"-то като такова, и защо второто не ти отърва.
Търговийката е тема на отделен разговор! :smokin:
-
67
Аз все си мисля, че молитвата е едностранен акт...
увличам се ненужно в тази тема, но нека да внеса едно уточнение
молитвата не е едностранен акт, в православието тя е разговор с Бога, единственият начин на общуване с Него
молитвата е основата на православието, най-висш духовен акт, като "сърдечна беседа и най-велико благо дарено от Спасителя" я определя нашата Църква
"Искайте и ще ви се даде" е едно от най-всеобхватните правила на християнството
-
молитвата не е едностранен акт, в православието тя е разговор с Бога, единственият начин на общуване с Него
Всъщност е абсолютен едностранен акт. Исус поне така е учил учениците си. И църквата няма нищо общо с него.
-
Нямаше нужда да се препостваш, само обясни каква е разликата между "общение", което си е "общуване" на руски и "общуване"-то като такова, и защо второто не ти отърва.
Ти го мАни руския, а и тук няма какво НА МЕН да ми отърва или не. Щото всичко се свежда до познаване в дълбочина на българския език, а не толкоз до теорията на Учителя, която ти препоръчвам.
Затова, ако не те мързи, най-добре се консултирай с Петър Дънов дотолкова, доколкото да разбереш тънката разлика между „общуване” и „общение с Бога”. :ive_got_it-1379:
http://www.spiralata.net/kratce/index.php/izslovoto/221-dunov8
Но само при условие, че аз повече в тоз разговор няма да участвам. :b0315:
-
Всъщност е абсолютен едностранен акт. Исус поне така е учил учениците си.
кой текст имаш предвид?
p.s. всъщност опитите за разграничаване на Бог от Църквата е изключително удобно
първо защото се опитваме да имаме собствен Бог, недокоснат от земните страсти
и второ защото е силата ,която държи вярата жива, единственото известно със сигурност за Бога - Неговата непознаваемост !
-
кой текст имаш предвид?
Във всички текстове. Вярата в Бог е дълбоко лична и никаква организирана църква не може да има монопол над нея. Да не говорим за църкви, които са изцяло изградени на "езически" ритуали. Затова протестантството е по-православно от нашата "православна" църква. Там поне личното общение с Бог е централно.
-
молитвата не е едностранен акт, в православието тя е разговор с Бога, единственият начин на общуване с Него
Всъщност е абсолютен едностранен акт. Исус поне така е учил учениците си. И църквата няма нищо общо с него.
:giggle-3307: :b0316:
-
кой текст имаш предвид?
Във всички текстове. Вярата в Бог е дълбоко лична и никаква организирана църква не може да има монопол над нея. Да не говорим за църкви, които са изцяло изградени на "езически" ритуали. Затова протестантството е по-православно от нашата "православна" църква. Там поне личното общение с Бог е централно.
:way_to_go-1308: :way_to_go-1308: :way_to_go-1308:
-
Във всички текстове...
май отговорих на това в послепис на предния ми пост
е, добре, това е всичко, което имах за казване по тази тема, опасявам се,че навлизам в деликатни области, моля да бъда извинена, ако съм засегнала нечия вяра
-
:clap-3332:
И сепак, не съм участвала в разговора, след като обещах. :bigok:
Аз спазвам обещанията си!!! :m1314:
-
май отговорих на това в послепис на предния ми пост
Ами, правилно си забелязала. Т.нар. Християнство е всъщност интерпретации на човек, който никога не е виждал Исус и е отречен от всички негови ученици. А след това е накъдрено по политическа поръчка и е взаимствало целия наличен езически ритуал.
-
И така го гледах, и инак, но не ми се получава. Значи, идва бесът и обещава на Иисус всички земни царства, получава снизходителен отговор, че не са негови и търговийката пропада. Идва беседващият с Бога, обещава някакви фикции и получава далавера, защото възмездно е нещо срещу друго нещо! Е, не де!
За молитва няма нужда от храм, свещеници, ритуали. Това са външни неща, които могат да ни припомнят за какво става дума, но не са част от молитвата.
-
И така го гледах, и инак, но не ми се получава. Значи, идва бесът и обещава на Иисус всички земни царства, получава снизходителен отговор, че не са негови и търговийката пропада. Идва беседващият с Бога, обещава някакви фикции и получава далавера, защото възмездно е нещо срещу друго нещо! Е, не де!
:doofus-2124:
И тук не участвам в разговора! :rolly-1063:
-
И така го гледах, и инак, но не ми се получава. Значи, идва бесът и обещава на Иисус всички земни царства, получава снизходителен отговор, че не са негови и търговийката пропада. Идва беседващият с Бога, обещава някакви фикции и получава далавера, защото възмездно е нещо срещу друго нещо! Е, не де!
:doofus-2124:
И тук не участвам в разговора! :rolly-1063:
Е, хайде де, тамън започна да става интересно! Матей 4:1-11; Марк 1:12-13 и Лука 4:1-13. Йоан не казва нищо по въпроса.
-
а ако не беше религията, откъде щеше да знаеш за Бог, кайли?
защо да ги различавам, кои са Божиите проявления, освен описаните в религията, по какъв начин съществува Той извън религията?
То е все едно аз да те питам - ако нямаше медицина, откъде щеше да знаеш, че имаш тяло.
-
а ако не беше религията, откъде щеше да знаеш за Бог, кайли?
То е все едно аз да те питам - ако нямаше медицина, откъде щеше да знаеш, че имаш тяло.
:b0205:
Голем смех от снощи! :aplause:
-
И така го гледах, и инак, но не ми се получава. Значи, идва бесът и обещава на Иисус всички земни царства, получава снизходителен отговор, че не са негови и търговийката пропада. Идва беседващият с Бога, обещава някакви фикции и получава далавера, защото възмездно е нещо срещу друго нещо! Е, не де!
:doofus-2124:
И тук не участвам в разговора! :rolly-1063:
Е, хайде де, тамън започна да става интересно! Матей 4:1-11; Марк 1:12-13 и Лука 4:1-13. Йоан не казва нищо по въпроса.
Забравила си да изброиш и апокрифните евангелия. Които са къде 50 … :smokin:
Не може и там да не е казано нещо по въпроса. Важното е лаф да става, въпреки че вече остана да си говориш сама. :sad-3295:
-
:t3726:
-
Ние много се прехласваме по нашето православие (с официално наименование Гръцка ортодоксална църква), но трябва да признаем, че католицизмът и протестантството му водят с една-две гърди. На нашата църква са чужди мисионерството и благотворителността, например. Отделните проблясъци на няко-друг свещеник не са характерни и доминиращи в Източното православие. А това би трябвало да е основната му задача, ако има претенцията, че е "автентичната" догма на религията.
-
Откак Бог и Сатана водиха културна дискусия за вярата за сметка на горкия Йов, диспутите по верски въпроси не са каквото бяха. Съвсем скоро някой решава да оскубе или дори опърли брадата на ближния. За почитаемите ни дами - косата, навярно, е фетишът на войнстващото богословие.
Но се присъединявам, адмирирайки, към меката сила на модератора и призива му. :way_to_go-1308:
Прочее, спорете, но не се скубете. :m1302:
-
Ние много се прехласваме по нашето православие (с официално наименование Гръцка ортодоксална църква), но трябва да признаем, че католицизмът и протестантството му водят с една-две гърди.
Ако това ще да е критерият, то споменатите ще да му дишат прахта на исляма.
-
Ако това ще да е критерият, то споменатите ще да му дишат прахта на исляма.
Ами, това е един от основните критерии, кой друг? Дали Зачатието или Възкресението е по-голямо тайнство ли? Грижата за низшите и разнасянето на "Божието слово" са основни функции на всяка църква. Е, и спасението на душата, но там е малко по-сложно, защото душата има склонност да смята, че знае всичко и не ѝ пука.
-
Ние много се прехласваме по нашето православие (с официално наименование Гръцка ортодоксална църква), но трябва да признаем, че католицизмът и протестантството му водят с една-две гърди.
Ако това ще да е критерият, то споменатите ще да му дишат прахта на исляма.
Ами така е при който си прави схизма, и то – Велика схизма /през 1054 г.!/ – и оттогава насам не може да се обедини отново.
Християните в света са 2,18 милиарда души, което е почти една трета от населението на планетата. Изповядващите исляма са 1,5 милиарда души.
https://www.dnes.bg/world/2011/12/20/hristiianite-sa-edna-treta-ot-naselenieto-v-sveta.146951
А към 2050 година мюсюлманите в света ще са колкото християните.
https://dariknews.bg/novini/sviat/kym-2050-godina-myusyulmanite-v-sveta-shte-sa-kolkoto-hristiqnite-1415623
И въпреки че информацията ми е малко стара /не ми се рови повече!/, не вярвам прогнозите да са се променили чувствително.
Освен това СЕ ИЗВИНЯВАМ на Администратора. :ouch-2147: :t1204:
-
Забравила си да изброиш и апокрифните евангелия. Които са къде 50 … :smokin:
Не може и там да не е казано нещо по въпроса. Важното е лаф да става, въпреки че вече остана да си говориш сама. :sad-3295:
Няма страшно, аз съм търпелива. Като изчетеш И апокрифните евангелия по въпроса, яви се, ще си говорим. Аз ти дадох краткия път, но щом настояваш за дълъг, как може да ми мине през главата да ограничавам тягата към знания в теб! Помни, темата е за изкушението, на което бива подлагана човешката същност и как Иисус на три пъти се оправя в подобна ситуация. Връзката с тукашната тема е слабостта на човешката същност и как би могла да бъде преодоляна (жокер, смирение му е майката, виж примера на майката в темата).
Единственият въпрос е дали ще живея толкоз дълго да дочакам мнението ти по темата, щото то само дарвиновата костенурка има толкова време за чакане, но ще направя каквото мога. :bubblegum:
-
Каква религия, какви икони,... Бог няма и майката трябва да се обърне към специалисти. В манастирите са събрани сатанисти, гейове, алкохолици и разни фалшиви владици. Как няма хората да полудяват, питам!