Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Март 29, 2024, 06:39:57

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 187309 пъти)

0 Потребители и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Китайските регулатори тръгват по петите на Tesla
« Отговор #1320 -: Февруари 09, 2021, 21:10:00 »
Quote (selected)
Китай е най-големият пазар на коли в света, а правителството усилено насърчава въвеждането на електрически превозни средства. Това помогна на американския автомобилен производител да продаде 15 848 коли в азиатската държава само миналия месец по данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
Сега обаче Tesla е изправена пред сериозни предизвикателства – регулаторите искат компанията да подобри вътрешния мениджмънт, да се съобрази с китайското законодателство и да защити правата на потребителите.

https://www.manager.bg/biznes/kitayskite-regulatori-trgvat-po-petite-na-tesla

След кратък "меден месец" Мъск ще трябва да заеме позицията на лошата снаха без да се осланя на това каква "зестра" е закарал.
"Номера на китайката/еца".
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Дозирис 2.0

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 3482
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1321 -: Февруари 11, 2021, 23:27:12 »
Part Robot, Part Frog: Xenobots Are the First Robots Made From Living Cells

Scientists reassemble a frog’s living cells into robotic devices — with no electronics required.

Quote (selected)
The African clawed frog, Xenopus laevis, typically lives in the streams and ponds of sub-Saharan Africa, scavenging for food that it rips apart with its feet. In January, researchers at the University of Vermont and Tufts University published a report that gave the amphibian a different lot in life. They harvested its embryonic skin and heart cells and reassembled the living matter into robotic devices — transforming Xenopus into xenobot.

Xenobots are the first robots made completely of living materials. They’re designed on a supercomputer running software that emulates natural selection: Algorithms determine possible effective tissue configurations for a xenobot to perform a specified task, such as moving through fluids or carrying a payload. The most promising designs are sculpted with tiny forceps and cauterizing irons, then set free in petri dishes, where the specks of amphibian flesh live for about a week before decomposing. There are no electronics involved. Behaviors are programmed entirely through the structural arrangement of the pulsating heart cells held in a matrix of rigid skin cells.

Although xenobots can’t yet do much more than crawl or swim, the researchers see great potential for them to aid in fields like medicine and environmental remediation. In the future, xenobots could be engineered to deliver drugs through the human body or to gather up microplastics in oceans, politely biodegrading when the job is done.

https://www.discovermagazine.com/technology/part-robot-part-frog-xenobots-are-the-first-robots-made-from-living-cells

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1322 -: Февруари 12, 2021, 00:41:52 »
Какви благородни намерения ... А после ще се проучва как някой вирус по земноводните се е настървил за човешка плът.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Ракета с мозък на насекомо е идеалното оръжие
« Отговор #1323 -: Февруари 22, 2021, 01:02:06 »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Технологичен оптимист и Нео-лудит
« Отговор #1325 -: Февруари 22, 2021, 01:35:06 »
Quote (selected)
Технологичен оптимист и Нео-лудит. Прекрасни условия за разгорещено интервю, което се проведе в Ню Йорк през март 1995 г. и доведе до облог. След като Сейл се аргументира, че обществото е на ръба на колапса, не на последно място заради технологичното развитие, Кели пусна облога: „Обзалагам се, че през 2020 г. дори няма да започнем да виждаме бедствието, което ти пророкуваш", каза Кели.
Сейл се съгласи - какво пък ще загуби, ако оценката му не се сбъдне? След пълния икономически колапс 1000 долара така или иначе не биха стрували много.
Денят на разплатата
Сега изминаха 25 години и това означава: Денят за отплата! Но кой от двамата мъже е прав? Дали технологиите са унищожили обществото дотолкова, колкото бе предсказал Къркпатрик Сейл? Или компютърната ера ни е донесла невъобразим просперитет през последния четвърт век, както бе очаквал Кевин Кели? Решението, както и чековете за по 1000 долара, двамата мъже предадоха на своя общ издател Уилям Патрик. Както се казва в скорошна статия в Wired, не му е било толкова лесно да вземе решение.  Особено не след кризисната 2020 година.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Смартфони с Qualcomm SoC по $55 ще залеят пазара
« Отговор #1327 -: Февруари 22, 2021, 19:07:13 »
Quote (selected)
55-доларови смартфони, базирани на чипсет от американската компания Qualcomm, скоро ще станат реалност. Стотици милиони достъпни устройства със Snapdragon SoC се очакват на пазара.
Reliance Jio обяви миналата година, че Google е купила 7,7% дял от компанията. Също така стана известно, че двете фирми ще работят заедно, за да създадат евтин смартфон с Android.
Този смартфон трябва да струва само 55 долара. Според източниците, Reliance Jio ще пусне около 200 милиона евтини смартфона в рамките на две години с надеждата да привлече нови потребители.
   
Нещо като евтини електронни портфейли.
В Китай плащането чрез смартфон е вече обикновено явление.
Сигурно и в Африка ще стане масово явление, преди да навлезе в ЕС.
 :P
В Африка е навлязло и не е задължително да е смартфон, може и с бутони.

Quote (selected)
Плащане с телефона вече реалност в Африка
Жители на някои от най-бедните страни плащат само чрез телефоните си, а парите отиват в миналото

https://www.btv.bg/article/nai-nai/plashtane-s-telefona-veche-realnost-v-afrika.html

2013 година.
Смарт опцията е със съвсем друга идея.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Джиджи

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 12990
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1328 -: Февруари 26, 2021, 10:56:02 »
Най-сетне нещо разумно! Което, ако наистина „се случи”, поне от мен – благодарско!!! 

Quote (selected)
Mozilla Firefox ще затруднява Facebook и приложенията да ни проследяват онлайн
26.02.2021, 09:00 hrs.

Mozilla започнаха да разпространят ъпдейтите към новата версия на своя популярен браузър. Водещ приоритет в разработката на Firefox 86 е сигурността на личните данни на потребителите. Едно от най-интересните подобрения, което предлага актуализацията е функцията "Тоtal Cookie Protection".

Интеграцията на новата опция ще предостави допълнителна защита срещу популярните методи за следене на активността ни в интернет. Най-често уеб сайтове, тракери и приложения от трети страни използват бисквитки, за да разбират какво правим онлайн. Използването на "Тоtal Cookie Protection" ще затрудни значително този процес.

Алгоритмите на Mozilla Firefox ще премахнат възможността дадена компания или онлайн услуга да има достъп до бисквитките, съхранявани от отделните сайтове. По този начин няма как външни приложения и услуги да ви проследяват активно, докато сърфирате в интернет.

За да се възползвате от новата, предлагана от Firefox 86 функция за бисквитките, ще трябва, освен да се актуализирате към последната версия, да включите от менюто с настройки и "Total Cookie Protection".

Допълнителната протекция на уеб браузъра засяга Facebook и най-популярните приложения, които потребителите използват ежедневно. Включването на "Total Cookie Protection" ще подобри значително настоящата система за блокиране на тракерите в интернет, която вече е доста ефективна.

Всеки път, когато стартирате за пръв път дадена страница онлайн, ще видите съобщение, подканващо ви да се съгласите с политиката за бисквитки. А самите бисквитки представляват малки файловe, съдържащи персонализирани настройки за вашия акаунт. Тези данни се съхраняват от браузърите и предотвратяват нуждата всеки път да ги въвеждате сами.

Същият метод се използва и за проследяване на потребителите и в интернет. За в бъдеще Facebook ще бъдат лимитирани единствено до своите бисквитки. Това означава, че няма да могат да виждат свързаните със своята платформа тракери, съхранявани в другите сайтове, които посещаваме.

Активирането на функцията става от "Preferences > Privacy and Security", като изберете опцията "Strict".

https://www.digital.bg/mozilla-firefox-shte-zatrudnqva-facebook-i-prilozheniqta-da-ni-prosledqvat-onlayn-article1091973.html
:0007:

P.S.
А аз съм пуснала материала нарочно без никакви съкращения, тъй като тук има и други като мен – макар и не толкова много …  :cool-1084:

« Последна редакция: Февруари 26, 2021, 14:50:09 от Джиджи »

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Ще може ли Канада да добива литий?
« Отговор #1329 -: Февруари 27, 2021, 20:03:23 »
Quote (selected)
По света има много литий и засега няма особени притеснения за евентуален недостиг на метала. Той заема 35-о място сред химичните елементи по разпространеност в земната кора. Преди литият се е използвал за лечение на различни психични разстройства, но сега неговата роля върху глобалния пазар на суровини е нараснала неимоверно много, пише Майкъл Бърнард за Clean Technica.
През 50-те години на миналия век Канада е основен играч на пазара на литий, като мината в Квебек осигурява тонове руда до момента, в който пазарът не рухва. Сега, през 2021 г., литият представлява основен фактор за електрификацията на транспортния сектор, като играе и важна роля в производството на широк набор електроника.
Всъщност Канада разполага с огромни запаси ла литий под земята. Но може ли страната да се завърне като основна фигура на пазара?
Канадската компания Nemaska Lithium работи по въвеждането в експлоатация на мина за литий, една от най-големите в света. Тя обаче фалира през май 2020 г., след като инвестира над 400 млн. долара в проекта.
Твърде евтината суровина все още не може да привлече достатъчно инвестиции въпреки наличието на богати залежи в страната.
Властите в провинция Квебек наскоро придобиха 50% в Nemaska Lithium, обособявайки ново съвместно предприятие с Livent Corp. и Pallinghurst Group за добив на литий.
Провалът на проекта в Квебек означава обаче, че литият там ще си остане заключен под Канадския щит за десетилетия напред във времето.
За момента литият е сравнително евтина стока, тъй като на много места по света той все още се добива лесно. Цената му варира от 8000 до 15 000 долара за тон, която на фона на цената на златото за същото количество – 46 млн. долара за тон, изглежда незначителна.
Много от компаниите, които се занимават с миннодобивна дейност в тези райони на Канада, предпочитат да добиват благородни метали или поне петрол или природен газ, чиито находища са по-достъпни от тези на лития, отколкото да инвестират в добив на толкова евтина суровина.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Шведският автомобилен производител Volvo и неговата компания-майка Geely планират изстрелването на множество орбитални спътници, които трябва да направят възможно автономното управление на техните модели. Китайският концерн получи разрешително от Пекин да започне производството на сателитите в новия си завод в Тайчжоу, съобщава Automedia.
Компанията на предприемача Ли Шуфу инвестира 326 млн. долара в новата фабрика, която по план трябва да започне работа още през октомври тази година. Предвижда се производството на около 500 спътника годишно. Някои от тях ще се продават, но основната част ще се използват от самата Geely за установяване на комуникации между автомобилите ѝ с цел задействане на пълен автопилот.
Geely, която освен Volvo притежава и британския производител на спортни автомобили Lotus, марката Lynk & Co, както и сериозен дял в германския производител Daimler AG, вече разполага с два прототипа, които ще изстреля през пролетта с демонстрационна цел.
Някои международни експерти вече изказаха опасение, че проектът за сателитен 5G интернет е и средство на китайското правителство да затегне следенето на своите граждани и да въведе окончателно в действие нашумялата "система за социален рейтинг", при която всеки индивид ще получава или губи точки в зависимост от поведението си.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1331 -: Февруари 27, 2021, 20:33:20 »
Това със сателитите е последната мания.
Следващата група ще пуска сателити да си управлява тостерите или прахосмукачките.
Бая пари ще спестят на Билито дето се чуди как да затъмни атмосферата.
Имаше един виц с какво руснаците строили американското посолство в Москва ( САЩ се усетиха и отказаха сградата), та материала го нарекли "микробетон".
Микрофони и бетон в пропорция 1/1.
Сега ще си направим сателитмосфера. :crying_with_laughter-3302:
« Последна редакция: Февруари 27, 2021, 20:39:00 от buratinob »
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Гейтс срещу Мъск
« Отговор #1332 -: Февруари 27, 2021, 20:35:26 »
Quote (selected)
Освен ако не сте най-богатият човек на света, не трябва да купувате биткойни. Това поне е посланието на Бил Гейтс – третият най-богат човек.
С рали от над 400% през миналата година биткойнът стана изключително популярен и всички, включително утвърдени инвеститори и политици, говорят за него, пише Bloomberg. Tesla на Илон Мъск наскоро обяви инвестиция от 1,5 млрд. долара в биткойни, както и че ще приема плащания с криптовалутата.
Но за Гейтс това не е нещо, на което търговците на дребно трябва да се вържат – плюс е вредно за околната среда, тъй като добиването на монетите изисква голямо количество енергия.
„Илон има тонове пари и е много опитен, така че не се притеснявам, че неговият биткойн ще нарасне или ще се понижи на случаен принцип“, коментира Гейтс в интервю за Bloomberg Television. „Мисля, че хората купуват заради тези мании, хора, които може да нямат толкова много пари. Общото ми мнение е, че ако имате по-малко пари от Илон, вероятно трябва да внимавате“, посочи милиардерът.
Мъск, чието състояние възлиза на 189,6 млрд. долара според индекса Bloomberg Billionaires Index, е отявлен почитател на биткойна – до такава степен, че успява да повлияе на цената му. Криптовалутата поскъпна с до 76% този месец, след като бе обявена инвестицията на Tesla, преди да се срине с до 13%, след като изпълнителният директор написа в мрежата, че цената ѝ „изглежда висока“.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Ще можем ли да насмогнем на роботите?
« Отговор #1333 -: Февруари 27, 2021, 21:17:01 »
Quote (selected)
Преди бях техно-оптимист. Мислех, че нова вълна от автоматизация може да ни освободи от монотонната и изнурителна работа.
Бях интервюирала складови работници, които мажеха мазолите по краката си с вазелин, за да изкарат деня. Колкото по-скоро измислим роботи, за да изпълняват тази роботска работа, предполагах аз, толкова по-скоро хората ще бъдат свободни да вършат нещо не толкова мрачно. Но сега, след като роботите са вече тук, осъзнавам, че съм сгрешила, пише Сара О’Конър за Financial Times.
Чък е автономна количка-робот, която вози подбирач през склада от един рафт до следващия. Но Чък също така определя неумолимо темпо.
Amazon, която купи компанията за роботика Kiva за 775 млн. долара през 2012 г., е по-находчива. В автоматизираните си складове роботи приближават рафтовете до сортировачите, които стоят неподвижно, вместо да ходят цял ​​ден.
Средният работник подбира приблизително 100 артикула на час, ако върви, но повече от 300 чрез автоматизираната система, според новинарските репортажи.
Изследване от миналата година на Центъра за разследваща журналистика установи, че през всяка от последните четири години травмите в роботизираните складове на Amazon са били значително повече, отколкото в традиционните.
Две трети от работниците са изпитвали физическа болка по време на работа (особено в краката, коленете, гърба, глезените, раменете и ръцете), а за 42% тя е продължавала и след работа.
Тези позиции може също да бъдат автоматизирани в крайна сметка, но според повечето експерти от такава технология ни дели поне десетилетие. Междувременно хората биват вкарвани в роботизирана система, работейки с роботско темпо. 
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1334 -: Февруари 28, 2021, 00:15:17 »
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Quote (selected)
От Ньойския договор (1919 г.) насам не сме имали голяма национална мечта. Да, искахме “да се върнем в Европа” и това някак ни се случи с членството в ЕС. И сега какво? Чували ли сте някой политик или друга обществена личност да формулира ясна и мотивираща цел за България и българите? Членство в Шенген? Добре, но кой изобщо се вълнува от това?
-Синтезна електростанция (2050 г.)
-Детска болница на световно ниво (2026 г.)
-Космическа сила (2035 г.)
-100% електрически транспорт (2035 г.)

https://www.manager.bg/lica/mozhem-li-da-mechtaem-kato-obshchnost-nyakolko-skandalni-idei-za-blgariya

Нещо такова сънуват умно/красивите за България.
Пропуснали са само велоалеи за всяко колело.
Ум, красота, зеленина и нищо за хората.
Като цяло хората не са "хора", само проблеми създават, що не минем без тях.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Quote (selected)
Високата мощност на компютърните системи обаче води и до огромна консумация на енергия. Копаенето на биткойн харчи 128,84 тepaвaтчaca електроенергия нa гoдинa – повече от страни като Украйна и Аржентина, сочат данни от изследване на Кеймбриджкия университет.

Китай отговаря за около 65% от глобалния добив на биткойн, като само Вътрешна Монголия допринася за 8% заради ниските цени за енергия. За сравнение, САЩ отговарят за 7,2% от световния добив.

https://www.manager.bg/finansi/klyuchov-centr-za-dobiv-na-bitkoyn-v-kitay-prekratyava-kopaeneto-na-kriptovaluti
Понци схема, изкопаването на последните биткойни ще е енергиен апокалипсис.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Quote (selected)
Когато съчетаете тези два обекта заедно, получавате пространствено-времеви кристал. Обектът, използван в проучването, е бил създаден посредством смес от желязо и никел, поставена върху миниатюрна антена, настроена да излъчва специфични радио-честоти.
Този процес довежда до произвеждането на определени възбудени състояния в електроните на този материал. Те се държат като частици (въпреки че не са такива). Ето защо учените ги наричат магнони (които са квази-частици). Във видеото по-долу можете да видите как магноните в този материал периодично излизат извън рамките на своята подредба – и във времето, и в пространството. Досущ като типичен пространствено-времеви кристал.
https://www.manager.bg/nauka-i-zdrave/vizhte-prvoto-vobshche-video-na-prostranstveno-vremevi-kristal
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1338 -: Март 12, 2021, 18:57:47 »
Quote (selected)
Учени от САЩ са използвали копринени буби за получаване на скелетни мускули, съобщава сайтът Физ.орг. Специалистите от университета на Юта се надяват значително да подобрят методите за лечение на мускулна атрофия чрез отглеждане на нови клетки.
За целта те са създали триизмерна повърхност за клетъчни култури, отглеждайки клетки върху копринени влакна, увити върху акрилно скеле, вместо върху плоска пластмасова или стъклена повърхност. Учените са използвали както естествена, така и трансгенна коприна от копринени буби с гени на паяк. Клетъчните масиви, отгледани върху коприна, по-точно имитират човешки скелетни мускули, отколкото клетки, отгледани върху стандартни пластмасови повърхности, предава БТА.
Получените клетъчните масиви проявяват значителна механична еластичност и експресия на гени, необходими за мускулна контракция. Коприната допринася и за правилното подравняване на мускулните влакна - необходим елемент за моделирането на мускулите.
https://www.manager.bg/%D0%B2%D1%81%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Дозирис 2.0

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 3482
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1339 -: Март 14, 2021, 13:54:54 »
Proof why there isn't a car in space

https://www.youtube.com/watch?v=F_ZrA5lxELw

 :beer:


Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1341 -: Март 15, 2021, 21:44:15 »
Не е баш тъй. Данните, с които ще разполага за самообучение китайският (К)ИИ няма да го научат на човешко поведение, а на китайско  :0007:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
"Technoking" - новата длъжност на Илон Мъск в Tesla
« Отговор #1342 -: Март 15, 2021, 21:50:00 »
Quote (selected)
В същото време финансовият директор на Tesla - Зак Къркхорн вече ще бъде "Master of Coin" или в превод "Майстор на парите" по аналогия с измисленото заглавие в поредицата от книги на Джордж Мартин "Песен на лед и огън" и телевизионния сериал "Игра на тронове" по него.
"От 15 март 2021 г. титлите на Илон Мъск и Зак Къркхорн се променят съответно на "Technoking" и "Master of Coin", се посочва в съобщението.
https://www.manager.bg/biznes/novata-dlzhnost-na-ilon-msk-v-tesla-shche-e-technoking
 :0005:
ЕС е вреден за вашето здраве!


Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Quote (selected)
Лорд Мартин Рийс, кралят на астрономите от 1995 г., определи като „опасна заблуда” плановете на милиардера Илон Мъск за колонизиране на Марс. Това стана на Световната правителствена среща в Дубай.

Има логика.
Ние 200-300 години с всички сили се опитваме да регулираме земната атмосфера накрая някакъв слънчев цикъл ни обърква сметките и ни докарва топъл студ. :bigok:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Дозирис 2.0

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 3482
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1347 -: Март 16, 2021, 17:59:42 »
VW to cut up to 4,000 jobs via early retirement, sources say

Quote (selected)
Volkswagen said it was also extending a hiring freeze until the end of 2021. It had previously only been in place until the first quarter. External hires can only be made in areas like electric cars, digitalisation and battery cell development.

https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-jobs-idUSKBN2B60CY

Ше инвестира  :0005:

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Само 5 минути за зареждане!
« Отговор #1348 -: Март 19, 2021, 20:47:26 »
Quote (selected)
Батериите могат да бъдат напълно заредени за пет минути, но това ще изисква зарядни устройства с много по-висока мощност от тези, които се използват в момента. Използвайки наличната инфраструктура за зареждане, StoreDot има за цел да достави 100 мили зареждане на автомобилна батерия за пет минути през 2025 г. Продължителното зареждане на електромобилите е едно от основните неудобства за безпроблемната им употреба в момента.
https://www.manager.bg/avtomobili/samo-5-minuti-za-zarezhdane
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1349 -: Март 19, 2021, 21:23:27 »
Quote (selected)
Продължителното зареждане на електромобилите е едно от основните неудобства за безпроблемната им употреба в момента.

Откриватели на Америка.
Четете Анонимуса в ОлдСега преди години.
И не само това.



Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1352 -: Март 25, 2021, 18:10:36 »
опити за директно преминаване през разни неща като гътнати камиони и пешеходци и сега съществуват: https://www.youtube.com/watch?v=X3hrKnv0dPQ

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Сбогом ДВГ!
« Отговор #1353 -: Март 25, 2021, 18:18:14 »
Quote (selected)
Bcичĸи oтдeли и пoдpaздeлeния нa гepмaнcĸия бpaнд Vоlkѕwаgеn тoчнo ĸaĸтo Аudі пpeĸpaтиxa paзpaбoтвaнeтo нa нoви двигaтeли c вътpeшнo гopeнe. Πpeз cлeдвaщитe гoдини xoлдингът щe пpoдължи дa пpoизвeждa тpaдициoнни aвтoмoбили, нo c дoceгa paзpaбoтeнитe ДBГ, зa дa финaнcиpa пpexoдa ĸъм eлeĸтpoмoбили. Vоlkѕwаgеn oĸoнчaтeлнo cпpя paзpaбoтвaнeтo нa нoви и paзвитиeтo нa ceгaшнитe двигaтeли c вътpeшнo гopeнe. Kъм 2030 гoдинa ĸoмпaниятa възнaмepявa дa зaвзeмe 70% oт eвpoпeйcĸия пaзap и дo 50% oт пaзapa нa eлeĸтpoмoбили в Kитaй и CAЩ.
Πpeз пocлeднитe мeceци Vоlkѕwаgеn зa втopи път пpoмeня cвoятa дългocpoчнa cтpaтeгия. Πpeди вpeмe ĸoмпaниятa възнaмepявaшe дa ce oтĸaжe oт paзpaбoтвaнeтo нa ДBГ пpeз 2026 гoдинa и дa пpeĸpaти тexния жизнeн циĸъл ĸъм 2040 гoдинa. Ho ceгa бpaндът e нa мнeниe, чe eлeĸтpoмoбилитe зaвзeмaт пaзapa знaчитeлнo пo-бъpзo oт oчaĸвaнoтo.
Това беше, ДВГ отиват в историята, като конете и каруците.
Е, някои слоеве от населението и досега ползват коне с каруци, логично е да продължат и с ДВГ каруците още доста време.
Бъдещето може да е тук, но не идва едновременно при всички.
 :cool-1084:
« Последна редакция: Март 25, 2021, 18:22:43 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8067
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1354 -: Март 25, 2021, 18:20:03 »
Ф момента електромобила е кола за ексцентрици. Този пазар поради нарстващия брой луди е голям, но определено не е безкраен.
Ситуацията може да се промени когато китайците предлажат малък градски елекромобил за 4-5 хиляди, каквито анонси имаше. Ще е като с телефоните позваш -хвърляш. Може би не след година-две, а за пет, но това не променя нещата. Универсалн електромобил нема видим скоро. Те не случайно цените на старите афтомобили растът и ги няма. До това водят админстративните напъни.
« Последна редакция: Март 25, 2021, 18:25:06 от 66 »

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8067
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1355 -: Март 25, 2021, 18:33:34 »
Аз досега не съм купувал и карал кола на старо, но може и да го направя, защото не искам да финансирам зелени изгъзици!

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1356 -: Март 25, 2021, 18:34:52 »
Quote (selected)
Бъдещето може да е тук, но не идва едновременно при всички.

Сегашните разработки влизат след година-две в топ моделите, после няколко години слизат в ниските класове.
До шкода и сеат последните разработки за Q-та и фаетони ще стигнат най-рано след 5 години и ще се ползват още петилетка.
Достатъчно време да им измръзнат дупетата и да преосмислят тенденциите.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Huawei преговаря със Samsung за производство на Kirin
« Отговор #1358 -: Март 25, 2021, 18:43:41 »
Не е ясно дали корейската компания ще получи разрешение от САЩ
Никакъв шанс!
Quote (selected)
Срив на акциите на китайските технологични гиганти на фона на заплахата от делистване в САЩ
Движенията идват ден, след като Комисията по ценни книжа и борсите (SEC) на САЩ започна да прилага закон, който бе прокаран от администрацията на бившия президент Доналд Тръмп.

Според закона SEC ще може да посочва компании, които трябва да предоставят документи, доказващи, че те не са собственост или контролирани от чуждо правителство.
https://www.manager.bg/finansi/sriv-na-akciite-na-kitayskite-tehnologichni-giganti-na-fona-na-zaplahata-ot-delistvane-v

И без Тръмп колелото вече се е завъртяло.
Шортърите са във вихъра си, ще издоят много от срива на акциите и ще прелеят ресурса в тесли и амазонки.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8067
    • Профил
Re: Huawei преговаря със Samsung за производство на Kirin
« Отговор #1359 -: Март 25, 2021, 18:44:19 »
Не е ясно дали корейската компания ще получи разрешение от САЩ
САЩ са настойници? След немците остава и корейците да ги отеб@т :smokin:

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1360 -: Март 25, 2021, 19:40:08 »
Ф момента електромобила е кола за ексцентрици. Този пазар поради нарстващия брой луди е голям, но определено не е безкраен.
Ситуацията може да се промени когато китайците предлажат малък градски елекромобил за 4-5 хиляди, каквито анонси имаше. Ще е като с телефоните позваш -хвърляш. Може би не след година-две, а за пет, но това не променя нещата. Универсалн електромобил нема видим скоро. Те не случайно цените на старите афтомобили растът и ги няма. До това водят админстративните напъни.
цъ. в момента електричките са градски колички, да ходиш с тях на работа и да се връщаш, с не повече от 100км дневен пробег. даже и при този пробег може да ти се наложи да зареждаш два пъти дневно, т.е. на работата и в къщи. така че по-добре смятай 50-60км на ден, което все пак си е напълно достатъчно за повечето хора.

допълнително трябва да имаш гараж, за да може да си сложиш зарядно.

и, естествено, трябва да имаш и нормална кола, ако искаш да отидеш на курорт или просто да прескочиш до морето.

иначе с отстъпката /до 5к евра стигаше тук/ общо-взето си заслужава, щото горивото ти е доста по-евтино, като си правиш сметката за по-честа смяна на акумулатори.

но електричката не отменя нормалната кола с двг. или ако искаш без нормална кола, трябва да е хибрид някакъв. щото иначе софия-бургас ще ти излезе 2 дни път в едната посока.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1361 -: Март 25, 2021, 19:40:59 »
естествено, 'тесла' в този ред на мисли отива там, където е епъл при хендитата - идиотски скъпо нещо, купено за снобеене.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1362 -: Март 25, 2021, 20:02:55 »
Който няма гараж как ще си зарежда електроVW или Теслата?
Виждал съм как заварчик хвърля по една кука на крайпътните жици(фаза и нула) и си бачка.
Ама това в Русия.
В Европата едва ли.

P.S. Онци извинявай. Прочетох те след като го написах.
       66 поправих се.
« Последна редакция: Март 25, 2021, 20:16:58 от AnonimusBG »

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8067
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1363 -: Март 25, 2021, 20:04:51 »
Електрокара е сериозна машина за промишлено използване вкл.- прахосмукачка с колела!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Геймъргенерали
« Отговор #1364 -: Март 29, 2021, 20:24:06 »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1365 -: Март 29, 2021, 20:29:06 »
Това не е добре.
Играчите на компютърни игри свикват с мисълта че след  game over  могат да започнат отначало на чисто.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Re: Геймъргенерали
« Отговор #1366 -: Март 29, 2021, 21:28:57 »
Quote (selected)
атака на Русия в балтийските държави, „милитаризация на Арктика от Москва или Китай в Южнокитайско море или дори инвазия в Тайван“.
Това с атаката в балтийските държави ме развесели. Познавайки местната география и население, ако Псковската дивизия рече да атакува балтийските държави, то към реакцията на американската армия ще трябва да се добави времето да си включат компютрите да видят къде са били държавите.
Преди няколко години имаше дребен граничен инцидент. В Латвия май беше бяха въздигнали, че и открили паметник на някаква си тяхна есесовска дивизия. Вечерта неизвестни минали границата, потрошили паметника и минали границата още веднъж в обратната посока преди изгрев слънце. Очевидци твърдят, че били без опознавателни знаци, ако не се смятат потребените и изоставени празни бутилки водка. Никакви граничани не се числяха сред очевидците, но от паметника нямаше много останало според фотографиите. Не зная дали са го възстановили.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Quote (selected)
Електрическите автомобили се радват на висок интерес в Китай, като това се дължи най-вече на силната подкрепа от правителството в Пекин, което субсидира индустрията и приема най-различни политики в нейна полза. Макар че някои от тези мерки бяха ограничени в последно време, според Canalys през 2021 г. в страната ще бъдат продадени 1,9 млн. електрически автомобила, което представлява ръст от 51% на годишна база.
https://www.manager.bg/avtomobili/xiaomi-shche-investira-10-mlrd-dolara-v-sobstveno-prozivodstvo-na-elektromobili
Само не мога да разбера къде се вписват теслите с техните 0.5 милиона в световен мащаб?
Ех горки Мъск!
Що не се роди в Китай вместо в ЮАР! :cool-1084:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1368 -: Март 30, 2021, 19:53:01 »
ма ти що си мислиш, че мъск иска да произвежда повече?! това, което иска, е да печели повече. той, ако може, нито една тесла няма да произведе. на него това производство му стига, плюс някоя и друга врътка на борсата и готово.

плюс некой и друг милион за космоса.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1369 -: Март 30, 2021, 19:58:06 »
Много съм далеч от тази скверна мисла.
само не разбрах оня печелившия продукт в коя китайска фабрика го ушиха високотехнологично:

ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1370 -: Март 30, 2021, 20:24:36 »
Quote (selected)
И Hyundai спира производство заради недостиг на чипове
https://www.manager.bg/biznes/hyundai-spira-proizvodstvoto-v-yuzhna-koreya-zaradi-nedostig-na-chipove
Викам Баце да спретне едно производство на чипове, чепове, бе квот стане!
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Цитат на: buratinob
Ех горки Мъск!

Като спомена Мъск, та се сетих - 'неска при приземяването е гръмнал още един от варелите му.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Цитат на: buratinob
Ех горки Мъск!

Като спомена Мъск, та се сетих - 'неска при приземяването е гръмнал още един от варелите му.
Искаме или не ще трябва да усвоим апарати за многократно излитане и кацане ако смятаме да излезем сериозно в близкия космос.
Дали ще го направи Мъск ще видим.
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1373 -: Март 30, 2021, 21:02:07 »
Зависи какво разбираш под близък космос?
Междупланетните апарати с хора на борда са ми много съмнителни.
Още никой не е измислил работещ вариант как да се справят със слънчевата радиация.

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7388
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1374 -: Март 30, 2021, 21:36:45 »
Зависи какво разбираш под близък космос?
Междупланетните апарати с хора на борда са ми много съмнителни.
Още никой не е измислил работещ вариант как да се справят със слънчевата радиация.

Това се решава в момента, в който бъде открит нов източник на (електро)енергия.

Технически и сега има решение с електромагнитни полета, но няма достатъчно мощен и сигурен източник на енергия за захранването им.

И друго, което вече съм споменавал, с химически двигатели и близкия Космос е химера, като под близък Космос разбирам слънчевата система.

А товари на близка околоземна орбита могат да се качват и с идеята на Азимов за космическия асансьор. Материалознанието много дръпна в последните 20 години и няма да е далеч деня, в който тази идея ще стане реализуема (imho).
the lamers club honourable member …

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1375 -: Март 30, 2021, 21:47:03 »
от не знам колко десетилетия подводниците са с атомни реактори, къв е проблемът да се сложи един такъв на космически кораб? няма вода за охлаждане, ама космосът е студеничък.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1376 -: Март 30, 2021, 21:49:07 »
Quote (selected)
Това се решава в момента, в който бъде открит нов източник на (електро)енергия.

Технически и сега има решение с електромагнитни полета, но няма достатъчно мощен и сигурен източник на енергия за захранването им.

Засега няма даже идеи за такъв компактен и мощен източник на енергия.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1377 -: Март 30, 2021, 21:50:29 »
от не знам колко десетилетия подводниците са с атомни реактори, къв е проблемът да се сложи един такъв на космически кораб? няма вода за охлаждане, ама космосът е студеничък.

И да се движи със скоростта на подводница.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1378 -: Март 30, 2021, 21:56:54 »
Quote (selected)
от не знам колко десетилетия подводниците са с атомни реактори, къв е проблемът да се сложи един такъв на космически кораб? няма вода за охлаждане, ама космосът е студеничък.

Мисля че там се ползва класически топлообмен - вода -пара- генератор на електричество.
Под водата не е проблем, в космическия  вакуум предимство е бързото охлаждане, недостатък че трябва голям резервоар за вода.
Малко сме далеч от директно усвояване на енергия от разпад в промишлени количества.
За малка консумация има уреди в космоса ползващи радиоактивен разпад, но не и задвижващи.

Quote (selected)
И да се движи със скоростта на подводница.
Подводницата ще се движи бързо ако няма съпротивление като в космоса.
« Последна редакция: Март 30, 2021, 22:05:01 от buratinob »
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7388
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1379 -: Март 30, 2021, 22:32:57 »
Quote (selected)
Това се решава в момента, в който бъде открит нов източник на (електро)енергия.

Технически и сега има решение с електромагнитни полета, но няма достатъчно мощен и сигурен източник на енергия за захранването им.

Засега няма даже идеи за такъв компактен и мощен източник на енергия.

Така е, за това проблемът със слънчевата радиация засега е нерешим. Когато се изобрети, тогава вече ще е лесно (imho).

Не знам дали е възможно да се изобрети и някакъв материал, който да абсорбира в себе си тази радиация и то бе з да започне да излъчва след това той самият :)

Просто не съм следил отблизо нещата в тази област.
the lamers club honourable member …