Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Март 28, 2024, 12:53:31

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 187099 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #540 -: Януари 26, 2020, 18:51:09 »
Thank you!
Thank you for adding your voice to this chorus urging Microsoft to do the right thing!

Не че микромек ще го отвори, ма и аз с народа да се пиша. :)
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #541 -: Януари 26, 2020, 19:03:24 »
Не знам колко е правилно Мики.
Писнало ми е от тия ъпдейти и то сега когато ги прави само производителя.
Ще стане истински кошмар ако може всеки да ги разпространява.
За мен като прост потребител е важно да не се правят такива.
Купил съм си версия, работя си с нея и ми върши работа, трябва и производителят след като е взел парите да не ми бърка в компа. За да влезеш някъде ти трябват отворени врати или ключ към заключените, проблемите почват когато изгубиш ключа или някой си направи нов такъв. Нещо което се случва постоянно и следва нов ъпдейт който отваря нови врати.
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #542 -: Януари 26, 2020, 19:43:56 »
Аз навремето минах безплатно от 7 на 10.
Всичко си съхраних на външен носител.
След известно време хард дискът си такова мамата.
Смених го.
Опитах се да кача 10-ката. Не се получи.
Качих си 7-цата от оригиналния диск.
Мислех си че ще се получи някак си да възстановя 10.
Постоянно ми даваше грешка, която вече не я помня.
Сега ми искат кинти. Нека искат
Карам си на 7-цата.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #543 -: Януари 26, 2020, 19:46:26 »
Engels, как да отворят кода?
Мислиш ли че следващите версии не са стъпили 90% върху старите.
За мен като прост потребител припокриването между версиите е 99.999%.
Кой е толкова улав да си задраска пазарната капитализация?
То е ясно, че няма да стане, но заставам зад всеки, който е готов да тормози Microsoft, по какъвто и да е повод.
В памет на Gary Kildall!
https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Kildall
https://ru.wikipedia.org/wiki/Килдалл,_Гэри

По какъв начин Бил Гейтс удари джакпота с MS-DOS?
Quote (selected)
Aĸo paзглeдaмe иcтopиятa нa paзвитиeтo нa Місrоѕоft, щe видим, чe тя зaпoчвa имeннo c МЅ-DОЅ. Taзи oпepaциoннa cиcтeмa e ocнoвaтa нa импepиятa Місrоѕоft. Бил Гeйтc нaпpaви гoлeмия пpoбив пpeз 1980 гoдинa, ĸoгaтo лицeнзиpa тaзи oпepaциoннa cиcтeмa зa ІВМ.
Moжe би cтe чyвaли, чe Місrоѕоft нe e cъздaл и нaпиcaл copc-ĸoдa нa тaзи OC. Bмecтo тoвa e пpидoбитa пoпyляpнaтa в тeзи вpeмeнa дpyгa oпepaциoннa cиcтeмa c имe QDОЅ (Quісk аnd Dіrtу Ореrаtіng Ѕуѕtеm). QDОЅ e paзpaбoтeнa oт cъздaтeля нa ĸoмпaниятa ЅСР (Ѕеаttlе Соmрutеr Рrоduсtѕ) Tим Πaтepcън, ĸoйтo пo-ĸъcнo e нaeт oт Гeйтc дa пpeoбpaзyвa QDОЅ в МЅ-DОЅ.
Πoĸoйният Гapи Kилдaл e ocнoвaтeл нa ĸoмпaниятa DRІ (Dіgіtаl Rеѕеаrсh Іnс.) и чpeз тaзи ĸoмпaния пpoдaвa cвoятa cъздaдeнa oт нyлaтa OC СР/М.
Ho зaпoчвa пpoдaжбaтa нa пepcoнaлни ĸoмпютpи, paбoтeщи пoд yпpaвлeниeтo нa пpeдвapитeлнo инcтaлиpaнaтa oпepaциoннa cиcтeмa МЅ-DОЅ и DRІ e изцялo дeтpoниpaнa ĸaтo пpoизвoдитeл нa oпepaциoнни cиcтeми. Имeннo тoгaвa Kилдaл ce cвъpзвa c ІВМ и дoгoвapя лицeнз зa cвoятa СР/М, ĸoйтo oбaчe e пo-cĸъп oт лицeнзa нa МЅ-DОЅ. A xopaтa пpeдпoчитaт дa ĸyпят пo-eвтинoтo и пo тoзи нaчин зaпoчвa гигaнтcĸия pacтeж нa РС-DОЅ и Місrоѕоft.
Kилдaл пoвдигa oбвинeния, чe QDОЅ и МЅ-DОЅ ca ĸoпия нa СР/М – нeщo, ĸoeтo e cтpaxoтнo нapyшeниe нa aвтopcĸитe пpaвa. Aдвoĸaтитe нa DRІ пpeтeндиpaт, чe тexнитe ĸpиминaлиcти ca paзĸpили тeзи нapyшeния.
Eтo тyĸ ce пoявявa cлyxът, чe в МЅ-DОЅ имa тaйнa ĸoмaндa, ĸoятo paзпeчaтвa тeĸcт, дoĸaзвaщ, чe aвтopcĸитe пpaвa пpинaдлeжaт нa Гapи Kилдaл.
Πpeз 2012 гoдинa пpaвният ĸoнcyлтaнт Бoб Зaйдмaн peши дa paзглeдa ĸoдa нa МЅ-DОЅ и СР/М, зa дa oтĸpиe нapyшeниeтo нa aвтopcĸитe пpaвa, нo нe нaмepи нищo. Heгoвитe зaĸлючeния ca пyблиĸyвaни в ІЕЕЕ Ѕресtrum.
Зaйдмaн paбoтeшe пo дoгoвop ĸaтo ĸoнcyлтaнт нa Місrоѕоft в битĸaтa cpeщy Моtоrоlа. Ho cлeд ĸaтo пyблиĸyвa cтaтиятa cи, Зaйдмaн ce cблъcĸa c твъpдe мнoгo нeпpиятнocти и ceгa oбяви, чe e пpигoтвил $200 000. Bceĸи ĸoйтo дoĸaжe c пoмoщтa нa cъвpeмeннитe coфтyepни тexниĸи, чe Місrоѕоft e ĸoпиpaл ĸoд нa СР/М, пoлyчaвa $100 000. И oщe $100 000 щe пoлyчи чoвeĸът, ĸoйтo ycпee дa oтĸpиe тaйнaтa ĸoмaндa нa Гapи Kилдaл, ĸoятo пoĸaзвa нa ĸoгo пpинaдлeжи aвтopcĸoтo пpaвo.
https://www.kaldata.com/it-новини/намерете-тайната-команда-в-ms-dos-и-спечеле-112391.html
Няма такава тайна команда. По простата причина, че QDОЅ е написана за I8086, а по това време не е имало все още СР/М за I8086 откъдето да копират.
Всъщност Tим Πaтepcън копира само структурата на СР/М което не е малко, но Microsoft по късно я променя, като копира друга операционна система. Идеята е била максимално бързо да предложат нещо на IBM, за да налапат големите пари.
Затова са купили недоносчето QDОЅ за 50000 долара, понеже по онова време е нямало друга подходяща операционна система, която да работи на I8086.
Но Microsoft си заслужава тормоза по много причини.
Да не ги изброяваме, че ще стане роман, по голям от "Граф Монте Кристо".
 
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Русия напредва с 16-нм процесор Elbrus-16C
« Отговор #544 -: Януари 26, 2020, 19:56:48 »
Quote (selected)
Разработката на руските процесори от следващото поколение „Елбрус-16С” ще приключи през декември следващата година, съобщиха медиите в страната, позовавайки се на изявление от пресслужбата на АО МЦСТ.
Серийното производство на Elbrus-16C, който поддържа хардуерна виртуализация, ще започне през 2022 г. по 16-нанометров технологичен процес. Вероятно поръчката ще бъда възложена на тайванската компания TSMC, тъй като Русия може да произвежда в момента чипове по технологични норми, не по-тънки от 65 нанометра.

https://technews.bg/article-122297.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #545 -: Януари 26, 2020, 20:02:14 »
Engels, как да отворят кода?
Мислиш ли че следващите версии не са стъпили 90% върху старите.
За мен като прост потребител припокриването между версиите е 99.999%.
Кой е толкова улав да си задраска пазарната капитализация?

естествено, че няма да го отворят. то от виста нагоре всичко е приблизително еднакво. обаче бъговете на виста ги очистиха в седмицата.

между другото, това че микромеките били спрели съпорта, нищо не значи. ако няма да сменяш хардуера и софтуера можеш да си бачкаш колкото си щеш. тук все още по градския транспорт като се скапят мониторите и отдолу лъсва windows xp, дето е без поддръжка от пет години поне.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #546 -: Януари 26, 2020, 20:05:27 »
Имам една машина на ХР, работи си превъзходно за съжаления до края на месеца ще трябва да я пенсионирам заради новия търговски софтуер.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #547 -: Януари 26, 2020, 20:13:33 »
виртуализирай я. vmware имат читав инструмент за целта.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #548 -: Януари 26, 2020, 20:14:57 »
Имам една машина на ХР, работи си превъзходно за съжаления до края на месеца ще трябва да я пенсионирам заради новия търговски софтуер.

И аз си имам на ХР и нямам проблеми с него.
Рядко го ползвам. Пенсионирал съм го на дачата.
Купувал съм го 2004 г.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #549 -: Януари 26, 2020, 20:17:24 »
аз до преди 5-6 години имах един комп на уиндоус милениум. беше хипер-супер сигурна, щото вирусите ги пишеха за от хп нагоре.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #550 -: Януари 26, 2020, 20:22:48 »
виртуализирай я. vmware имат читав инструмент за целта.

Това ако е за мен не става. Влизат изисквания за връзка с НАП, не е истина за какво става въпрос. Корейците дето са напред не са го правили. :t0328:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #551 -: Януари 26, 2020, 20:50:27 »
Най старото нещо, което все още бачка при мен е един 486 на Dell, с Windows 98 Second Edition. С пасивно охлаждане на процесора, тоест без вентилатор, само с радиатор.

"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #552 -: Януари 26, 2020, 20:54:26 »
Най старото нещо, което все още бачка при мен е един 486 на Dell, с Windows 98 Second Edition. С пасивно охлаждане на процесора, тоест без вентилатор, само с радиатор.

Мисля че имам архивирано нещо такова 486 на Dell, с Windows 98 Second Edition.
Архивирано в кашон, но май беше с вентилатор. Ще го потърся. Когато го прибрах работеше.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #553 -: Януари 26, 2020, 21:26:49 »
Най старото нещо, което все още бачка при мен е един 486 на Dell, с Windows 98 Second Edition. С пасивно охлаждане на процесора, тоест без вентилатор, само с радиатор.

Мисля че имам архивирано нещо такова 486 на Dell, с Windows 98 Second Edition.
Архивирано в кашон, но май беше с вентилатор. Ще го потърся. Когато го прибрах работеше.
При мен има вентилатор само на захранването, процесорът е само с радиатор.
Имам една стара версия на Mach3 която работи на него.
Quote (selected)
Mach3 применяется для управления следующими типами оборудования:
* Токарными станками
* Фрезерными станками
* Быстроходными деревообрабатывающими фрезерными станками
* Лазерными станочными системами
* Плазменной резкой
* Гравировкой на станках с ЧПУ
* Нарезанием зубчатых колес
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
1931-километрово пътешествие на автопилот
« Отговор #554 -: Февруари 03, 2020, 01:28:48 »
Quote (selected)
Американецът Райън Трейхън измина разстоянието от Тексас до Илинойс с Tesla Model X от Тексас в Илинойс.
Целта на 21-годишния влогър бе да тества работата на автопилота, който доведе до много фатални катастрофи в САЩ през последните няколко години. Разстоянието между старта на пътешествието в град Остин до крайната спирка в Чикаго е 1200 мили (1931 км). Почти през целия път електромобилът се движил на автопилот.
С обикновен автомобил, задвижван от бензин, пътуването от Остин до Чикаго би струвало около 220 долара и отнело към 17 часа. Райън не похарчил нито цент за "гориво" по време на пътуването, тъй като електрическите автомобили на Tesla се зареждат безплатно в мрежата на Supercharger. Заради честите спирания обаче, пътешествието на влогъра отнело около 36 часа, като в 24 от тях Model X  се движел на автопилот.
Райън отбелязва, че всички зарядни станции били далеч от маршрута му, на около 8-16 км, което удължило пътуването с 19 часа и няколко десетки километра. Разликата между приблизителното и действителното време на пътуване се оказало толкова голяма, че влогърът решил вече да не прави такива дълги пътешествия с електрически автомобили. Поне докато мрежата за зареждане не се разшири.
В същото време автопилотът не показал никакви проблеми с изключение на момент, в който не успял да разпознае конусите на служителите от пътната служба, които работели на един от участъците по маршрута. Райън посочва, че в през останалото време той се чувствал много удобно и спокойно в "ръцете" на автопилота, почти като пътник.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/40910-1931-kilometrovo-pateshestvie-s-tesla-model-x
BMW: Автопилотът ще струва колкото нормална екстра
Quote (selected)
Въпрос на две до три години е автопилотите да станат масово явление на пазара. Но колко ще струват, какво ще умеят и доколко безопасни ще бъдат: "КОЛЕЛА" зададе тези въпроси на Алехандро Вукотич, новия старши-вицепрезидент на BMW по автономното управление.
Quote (selected)
Г-н Вукотич, BMW бе един от пионерите в областта на автономното управление, но не бърза да предлага готови решения на клиентите като някои други компании. Защо е така? Какви са текущите ви срокове за нива 3, 4 и 5 на автономност?
- Следваме стратегията си по изключително фокусиран начин. Отворихме специалния център през 2016, сега го разширяваме. Днес имаме 1800 души, които разработват автономното управление. Отворихме и голям център за данни. Имаме над 100 автомобила, които и в момента правят изпитания. Така че не смятам, че изоставаме. Вършим нещата по правилния начин, с фокус върху безопасността. За да имаме напълно безопасна система, ние ще представим своя пилот с трето ниво на автономност през 2021 година.
Quote (selected)
За да имате пето ниво на автономност, без шофьор зад волана, е нужна и специална инфраструктура - интелигентни пътища, интелигентни светофари, интелигентно улично осветление. Смятате ли, че политиците и местните власти са в крак с тази нужда?
- Мисля, че зависи от региона. Много големи градове не разполагат със средствата да направят този преход, така че това ще трябва да стане с обединени сили. Но Китай, където интелигентните градове вече започват да се появяват, доказва, че това може да се направи за сравнително кратък период.
Quote (selected)
При трето ниво на автономност шофьорът няма нужда да управлява, но трябва да следи обстановката и да е готов да се намеси при нужда. При четвърто ниво той може да се занимава с нещо друго, примерно да чете книга, и автомобилът ще го повика, ако се наложи. При мечтаното пето ниво колата дори няма да има нужда от волан, защото ще се управлява сама при всякакви обстоятелства

Обединихте усилия с Daimler за създаването на обща софтуерна платформа за автопилотите. Може ли тази тенденция да се разпростре и след няколко години да имаме само един общ софтуер за всички производители?

- Вярвам, че в крайна сметка ще оцелеят само няколко такива екосистеми. Използвам съзнателно думата "екосистема", защото онова, което правим, е огромно. Разработваме хардуер за автомобила, пишем софтуер, трябва да създадем изцяло нови инструменти, симулатори, както и целия back-end - сървърите, които да комуникират постоянно с колите. Това е огромна инвестиция. Толкова голяма, че не виждам как ще оцелеят повече от две или най-много три такива екосистеми. Едната ще е тази, по която работим заедно с Daimler.
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/40628-avtopilotat-shte-struva-kolkoto-normalna-dopalnitelna-ekstra
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1618
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #555 -: Февруари 03, 2020, 10:15:23 »
.
« Последна редакция: Април 24, 2020, 22:00:44 от Captain Buddy »

Неактивен пешo

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2946
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #556 -: Февруари 03, 2020, 11:11:10 »
Quote (selected)
Мен пък изключително много ме дразнят болдтатите чаршафи на Engels от разни сайтове със съмнително достоверност и полезност!
По същата причина Енгелс отдавна е заел престижното първо място в списъка ми на игнорираните.
Against stupidity the very gods themselves contend in vain.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #557 -: Февруари 03, 2020, 12:42:22 »
сакън! не карай енгелса да мисли, резултатите са плачевни! по-добре да си поства чаршафите.

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #558 -: Февруари 03, 2020, 15:20:46 »
Цитат на: Captain Buddy
... Engels, ... ще го замоля ... да изложи със собствени мисли

Моля ?  ???
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

фелдкурат Ото Катц

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #559 -: Февруари 03, 2020, 15:39:20 »
Прочетох отново заглавието на темата : Наука и технологии, и следващите коментари, потърсих връзката "наука-технологии - икономика" и по-важното тяхното (на технологиите) разпространение, внедряването им в различни страни, фирми, отражение върху конкурентноспособност и прочие ... през първите 12 години от кариерата си се занимавах с това (за тогавашната икономика), ако искате, да оставим на страна MS и версиите, да поглаголим за това внедряват ли се в страната ни чужди технологии, защо "да" или защо "не", какво бихме могли да очакваме и т.в. - само ако ви е интересно...
« Последна редакция: Февруари 03, 2020, 16:39:23 от фелдкурат Ото Катц »

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #560 -: Февруари 03, 2020, 15:55:25 »
Ще ми бъде интересно повече като история.
В сегашните условия "технологията за направа на кожени калъфи за волани" се явява "върхова" и не ме впечатлява. Ако има нещо различно ще се радвам да прочета.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #561 -: Февруари 03, 2020, 18:24:43 »
Щом чаршафите не помагат, да го изясним в прав текст.
Германците трагично изостават от Тесла, за съжаление.
Самият факт че залагат на лидари, показва колко много имат да наваксват с неврочиповете. Тоест не могат да се справят само с камери.
Като резултат технологията ще бъде много по скъпа от тази на Тесла.
За протокола, технологията с камери е разработена от израелци, но изисква добри неврочипове.
С лидарите започна Гугъл, но това е скъпа технология.
Както сами си признават германците:
Quote (selected)
Преди две години Клаус Фрьолих, шефът на BMW по развойната дейност, ни каза, че изчислителната мощ за автопилота заема сървър, висок два метра. Как изглеждат нещата днес, и как решавате проблемите с охлаждането например?
- Изчислителната мощ е проблем наистина. В тестовите ни автомобили имаме най-мощните възможни компютри, с течно охлаждане.
:nuts:
Тесла решава проблема с два неврочипа, като единият е дублиращ за сигурност.
Освен това Тесла има огромното предимство, че разполага с над 300000 тестващи автомобила, а германците само със около 100.
Меко казано в близките години германците ще са догонващи.
Quote (selected)
Full Self-Driving Chip (FSD Chip, previously Autopilot Hardware 3.0) is an autonomous driving chip designed by Tesla and introduced in early 2019 for their own cars. Tesla claims the chip is aimed at autonomous levels 4 and 5. Fabricated on Samsung's 14 nm process technology, the FSD Chip incorporates 3 quad-core Cortex-A72 clusters for a total of 12 CPUs operating at 2.2 GHz, a GPU operating 1 GHz, 2 neural processing units operating at 2 GHz, and various other hardware accelerators. The FSD supports up to 128-bit LPDDR4-4266 memory.
https://en.wikichip.org/wiki/tesla_(car_company)/fsd_chip
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #562 -: Февруари 03, 2020, 19:34:40 »
Цитат на: Engels
Германците трагично изостават от Тесла

В кое, в обещанията ли ? Да, там много изостават.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #563 -: Февруари 03, 2020, 19:42:22 »
Цитат на: Engels
Германците трагично изостават от Тесла

В кое, в обещанията ли ? Да, там много изостават.
Да беше само в обещанията, на практика в момента са извън играта.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

фелдкурат Ото Катц

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #564 -: Февруари 03, 2020, 19:48:12 »
Не са, препоръчвам да следите немската делова преса (и седмичници).

Там където няма да постигнат бързо търсения ефект със собствени средства, тевците ще придобият лицензии от водещите, а това далеч не са американците (за това питах преди часове, ама нейсе).
Факт е, че през последните седмици и месеци Тесла се бори да придобие голям парцер земя в Бранденбург (отбележете, в близост до полската граница, за да привлекат по-ефтинка работна ръка) за изграждане на европейски завод (мъчи ме някакъв спомен, че Той глаголеше  за същия завод в Северна България).

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #565 -: Февруари 03, 2020, 21:12:37 »
Не са, препоръчвам да следите немската делова преса (и седмичници).

Там където няма да постигнат бързо търсения ефект със собствени средства, тевците ще придобият лицензии от водещите, а това далеч не са американците (за това питах преди часове, ама нейсе).
Факт е, че през последните седмици и месеци Тесла се бори да придобие голям парцер земя в Бранденбург (отбележете, в близост до полската граница, за да привлекат по-ефтинка работна ръка) за изграждане на европейски завод (мъчи ме някакъв спомен, че Той глаголеше  за същия завод в Северна България).
По скоро Мъск е хвърлил око на германските банки и полските работници.
Ще е интересно да видим дали ще успее да се насмуче с капитал от германските банки, както го направи в Китай, а после да наеме полски работници.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #566 -: Февруари 04, 2020, 08:22:30 »
Quote (selected)
IAAF разреши супертехнологичните маратонки за рекорди

https://www.segabg.com/hot/category-sport/iaaf-razreshi-supertehnologichnite-maratonki-za-rekordi

Скоро ще разрешат на състезателите да ползват и пейсмейкъри с цел регулиране на съредчния ритъм.
Нали е "технология", а не химия значи няма проблем.
Интересно защо в технологичните спортове като формулата стигнаха почти до разпад  и се връщат назад. Например всички болиди с един доставчик на гуми.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #567 -: Февруари 06, 2020, 08:03:17 »
Quote (selected)
Соларните панели могат да произвеждат енергия и през нощта

https://www.manager.bg/energetika/solarnite-paneli-mogat-da-proizvezhdat-energiya-i-prez-noshchta

Quote (selected)
При оптимални условия през нощта, специално проектирани фотоволтаични клетки биха могли да генерират една четвърт от енергията, която произвеждат през деня.

До 1/4 в топло време при широка температурна амплитуда.
Зимата при разлика от 2-3 градуса ефективността ще е почти нула.

Друг е въпросът, че у нас това се практикува отдавна, някой фотоволтаици са много продуктивни вечерна нощна тарифа. :too_happy-1067:

ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
В автомобилите ще настъпят драстични промени
« Отговор #568 -: Февруари 06, 2020, 22:01:44 »
Quote (selected)
Все повече нараства нуждата от програмисти, не от инженери в автомобилния сектор, посочва журналистът и автор на предаването "Колела" по Bulgaria ON AIR.
"Tesla има несъмнено първенство що се отнася до нагласите към електромобила. Тя е напред и в софтуера. В същото време не е кой знае колко иновативен автомобил по отношение на задвижването", подчерта гостът.
"Тенденциите, създадени от Mercedes-Benz, Daimler и т.н. се обезсмислят, защото колите стават по-прости устройства, и нуждата е от програмисти, не от инженери", допълни той.

https://www.bloombergtv.bg/v-razvitie/2020-02-05/avtomobilite-shte-pretarpyat-drastichni-promeni-v-blizkite-10-godini
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #569 -: Февруари 06, 2020, 23:22:31 »
Идиотите с напъни за модерност ще карат двутонни лаптопи на колела, а нормалните хора - истински автомобили.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Яxтaтa c цeнa $644 милиoнa нaпълнo cъoтвeтcтвa нa финaнcoвoтo cъcтoяниe нa ocнoвaтeля нa Місrоѕоft. Tя имa 5 пaлyби, ĸaюти зa 14 гocти и зa 31-члeнния eĸипaж, фитнec зaлa, cпa, мяcтo зa излитaнe и ĸaцaнe нa вepтoлeт и дpyг лyĸc. Ho глaвнaтa ocoбeнocт нa тaзи яxтa ca двaтa двигaтeля, paбoтeщи c oxлaдeн дo тeчнo cъcтoяниe вoдopoд.
https://www.kaldata.com/it-новини/бил-гейтс-е-първият-купувач-на-новата-в-328991.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
80-терабайтови твърди дискове на хоризонта
« Отговор #571 -: Февруари 10, 2020, 22:27:55 »
Quote (selected)
Твърдите дискове (HDD) вече достигат капацитет 20 терабайта (TB). Плановете на основните играчи на този пазар предвиждат пускане на 50 TB устройства към 2026 г., благодарение на технологията HAMR, но японска компания вече говори за 80-терабайтови HDD.
Showa Denko, производител на магнитни плочи за твърди дискове, обяви, че е разработила технология, която ще позволи създаване на HDD с капацитет 70-80 TB. Тя се основава на HAMR (Heat Assisted Magnetic Recording), но използва нов тип HD носител – филм от магнитна сплав (Fe-Pt), нова структура на магнитните слоеве и нови методи за контрол на температурата по време на производството.

https://technews.bg/article-122622.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Цитат на: Engels
Quote (selected)
Яxтaтa c цeнa $644 милиoнa
А може да иде на кино с ракета или торпедо за няколко хиляди долара. Колко асиметрично  :bigok:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #573 -: Февруари 11, 2020, 07:59:30 »
Quote (selected)
Главният прокурор на САЩ Уилям Бар заяви, че Съединените щати и съюзните страни трябва да обмислят придобиването на „контролен пакет” в Nokia и Ericsson, за да развият 5G мрежите, противопоставяйки се на китайската Huawei, става ясно от публикация на Ройтерс.

https://technews.bg/article-122633.html

"Изключителните" нещо са го закъсали от към технологии.
Смяна на целите, след нефта ще атакуват високите технологии, даже предислоцират военни части от Средния Изток в Европа.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #574 -: Февруари 18, 2020, 18:44:08 »
Quote (selected)
Учени откриха нов начин за производството на електричество, който използва наномрежи и водните пари във въздуха, съобщи Sciencealert.

https://www.manager.bg/nauka-i-zdrave/ucheni-otkriha-nov-lesen-nachin-za-generirane-na-elektrichestvo

оригинална публикация
https://www.sciencealert.com/scientists-generate-electricity-out-of-thin-air-with-device-that-runs-on-humidity
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Nikkei: Tesla изпреварва конкурентите с 6 години
« Отговор #575 -: Февруари 19, 2020, 14:45:25 »
Quote (selected)
Paзлиĸитe ca гoлeми – пpoцecopът нa Теѕlа e 21 пъти пo-пpoизвoдитeлeн и c 20% пo-eвтин oт aнaлoгичнoтo peшeниe нa Nvіdіа. Toй мoжe дa извъpшвa 144 тpилиoнa oпepaции в ceĸyндa, дa oбpaбoтвa 2300 ĸaдъpa в ceĸyндa, бeз дa ĸoнcyмиpa ocoбeнo мнoгo eнepгия.
Cпopeд япoнcĸитe cпeциaлиcти, ĸoнĸypeнтитe нa Теѕlа мoгaт дa cъздaдaт нeщo пoдoбнo нe пo-paнo oт 2025 гoдинa. Ha пpъв пoглeд, oгpoмнитe pecypcи, c ĸoитo paзпoлaгaт aвтoмoбилнитe ĸoнцepни, би тpябвaлo дa им дaдaт възмoжнocт дa paзpaбoтят coбcтвeнa пoдoбнa плaтфopмa, ĸoятo дa имa възмoжнocтитe нa ИИ мoдyлa нa Теѕlа, нo вcъщнocт нe мoгaт дa нaпpaвят тoвa.
Nіkkеі oбяcнявa зaщo cтaвa тaĸa:
:m1731:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Nikkei: Tesla изпреварва конкурентите с 6 години
« Отговор #576 -: Февруари 20, 2020, 00:44:04 »
Цитат на: Engels
Quote (selected)
пpoцecopът нa Теѕlа ...

... е виждан само от Мъск ... когато е прекалил с напушването ...
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #577 -: Февруари 20, 2020, 17:06:33 »

Предимството на централизираната система е лесното и дублиране.
Точно от това се възползва Тесла.
Няма нищо революционно в чипа на Тесла.

3 x quad-core Cortex-A72 clusters
12 Cortex-A72 cores
Масово се използват по целият свят в хиляди устройства.
64-битов набор от инструкции ARMv8-A, нас още ни държат на 32-битовия набор от инструкции ARMv8-М, засега в микроконтролерите все още няма съществена нужда да се преминава към 64-битов набор от инструкции, поне в близкото бъдеще.
И освен това едно GPU 600 GFLOPS.
Донякъде интересни са двете NPU, но и там няма нищо революционно.
96 x 96 multiply-accumulates
9,216 MACs
36.864 trillion OPs
Технологията за изработка на чипа е Samsung 14 nm process, тоест пак нищо революционно.
Силата на Тесла е в постоянното развиване и усъвършенстване на програмното осигуряване на чипа.
Тоест Тесла е много повече софтуерна компания, отколкото автомобилен производител.
Нещо което и другите водещи автомобилни компании ще трябва да направят, когато се откажат от ДВГ.
Тоест стойността на бъдещите автомобили ще се определя много повече от нивото на програмното осигуряване, отколкото от механиката.
То не че ще остане нещо кой знае какво, след премахването на ДВГ от автомобила.
Основно батерии, няколко ел. двигателя, поносимо скъп хардуер и много скъп софтуер.
Но предимството на софтуера пред хардуера е, че веднъж направен копирането му на практика е почти безплатно, за разлика от хардуера.
Колкото до двете NPU, скоро и персоналните компютри може да се обзаведат с подобно:
VIA подготвя x86-съвместим процесор с AI ядро
« Последна редакция: Февруари 20, 2020, 17:09:42 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #578 -: Февруари 20, 2020, 22:46:10 »
Quote (selected)
То не че ще остане нещо кой знае какво, след премахването на ДВГ от автомобила.
Основно батерии, няколко ел. двигателя, поносимо скъп хардуер и много скъп софтуер.
Ще остане само един дребен въпрос с два аспекта.
Електрическите автомобили (а камиони, трактори, комбайни, автобуси...?) вероятно ще се движат с електричество. Засега няма видим отговор как ще се произвежда и доставя това електричество, като количество енергия и като мощност.Една скромна сметчица с 10% електрически автомобили (и 90% неизместени с ДВГ) показва крайно интересни неща, които дори Великият Мъск не обсъжда.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #579 -: Февруари 20, 2020, 22:53:44 »
Quote (selected)
Засега няма видим отговор как ще се произвежда и доставя това електричество,
Като спрем въглищата, атомните централи и ще остане енергия точно за няколкото милиона автомобили които Мъск ще произведе следващите петилетки. Даже и те ще трябва да се зареждат по график, че ако се закачат едновременно и ще колабира световната енергийна система..
По-евтини за изработка, обаче с "много скъп софтуер". Стане ли масов и ще почнат платени ъпдейти и спиране на старите версии.
« Последна редакция: Февруари 20, 2020, 22:56:05 от buratinob »
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #580 -: Февруари 20, 2020, 23:17:47 »
Quote (selected)
Като спрем въглищата, атомните централи и ще остане енергия точно за няколкото милиона автомобили които Мъск ще произведе следващите петилетки. Даже и те ще трябва да се зареждат по график, че ако се закачат едновременно и ще колабира световната енергийна система.
При няколко милиона електро автомобила системата ще гръмне и при наличните тецове и аецове. Това за производството. За пренос например, софийската система ще гръмне при да кажем 10 хил автомобила включени на не много скоростно зареждане. Това са 1% а не 10% от софийските автомобили.
PS Без въглища и уран, проблем ще е осигуряването на лампите и котлоните, а електроавтомобилите ще са далеч зад хоризонта като проблеми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #581 -: Февруари 21, 2020, 14:21:11 »

По-евтини за изработка, обаче с "много скъп софтуер". Стане ли масов и ще почнат платени ъпдейти и спиране на старите версии.
Спомняте ли си тази весела история:
Quote (selected)
– Тате, може ли да смъкна от сметката ни 99 долара? Трябва да купя една книга.
– Така ли? Коя книга?
– Ами, на тоя… Вазов. “Под игото”.
– Че защо ще я купуваш? Имаме я.
– Супер! В кой файл е?
– Какъв файл? Ей я на рафта, третата отляво.
– Пфу! Та тя е на хартия!
– И какво от това? На твоята възраст четох от нея.
– На твоята възраст, значи. Че тук няма търсене! Как да си намеря нужните ми цитати, а? И аудио-съпровод няма. Нито анимирани картинки. Тъп текст, не може даже шрифта му да смениш. Луд ли си? На училище ще ме скъсат от подигравки. Чети си я ти!
– Добре де, ето ти я тук на DVD. Преди петнайсетина години го купих…
– Какво?! DVD?! И с какво ще я разчета тая антика, според теб? Че тя е за музея на технологиите. Още малко и на перфолента ще ми го предложиш тоя Вазов!
– Като си толкова умен, защо не потърсиш в мрежата и не си я смъкнеш безплатно?
Продължението
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7387
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #582 -: Февруари 21, 2020, 23:36:47 »

По-евтини за изработка, обаче с "много скъп софтуер". Стане ли масов и ще почнат платени ъпдейти и спиране на старите версии.
Спомняте ли си тази весела история:
Quote (selected)
– Тате, може ли да смъкна от сметката ни 99 долара? Трябва да купя една книга.
– Така ли? Коя книга?
– Ами, на тоя… Вазов. “Под игото”.
– Че защо ще я купуваш? Имаме я.
– Супер! В кой файл е?
– Какъв файл? Ей я на рафта, третата отляво.
– Пфу! Та тя е на хартия!
– И какво от това? На твоята възраст четох от нея.
– На твоята възраст, значи. Че тук няма търсене! Как да си намеря нужните ми цитати, а? И аудио-съпровод няма. Нито анимирани картинки. Тъп текст, не може даже шрифта му да смениш. Луд ли си? На училище ще ме скъсат от подигравки. Чети си я ти!
– Добре де, ето ти я тук на DVD. Преди петнайсетина години го купих…
– Какво?! DVD?! И с какво ще я разчета тая антика, според теб? Че тя е за музея на технологиите. Още малко и на перфолента ще ми го предложиш тоя Вазов!
– Като си толкова умен, защо не потърсиш в мрежата и не си я смъкнеш безплатно?
Продължението


https://chitanka.info/text/3426-2018
the lamers club honourable member …

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7387
    • Профил
Rotary Cellphone … (was: Re: Наука и технологии)
« Отговор #583 -: Февруари 21, 2020, 23:39:33 »

Quote (selected)
Why a rotary cellphone? Because in a finicky, annoying, touchscreen world of hyperconnected people using phones they have no control over or understanding of, I wanted something that would be entirely mine, personal, and absolutely tactile, while also giving me an excuse for not texting.



http://justine-haupt.com/rotarycellphone/
the lamers club honourable member …

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #584 -: Февруари 24, 2020, 22:14:13 »
Quote (selected)
Последният модел на Tesla, пикапът Cybertruck, вече може да се управлява и от малчугани, защото компанията създаде лимитирана серия коли с дистанционно, в колаборация с бранда за детски играчки Mattel, предаде CNBC
.

https://www.manager.bg/avtomobili/tesla-shche-prodava-kola-s-distancionno-cybertruck

Най после Тесла която се доближава до рекламираните характеристики. :too_happy-1067:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1618
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #585 -: Февруари 24, 2020, 22:45:57 »
.
« Последна редакция: Април 24, 2020, 22:12:43 от Captain Buddy »

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #586 -: Февруари 24, 2020, 22:49:53 »

 :yes-1289:
« Последна редакция: Февруари 24, 2020, 22:57:46 от buratinob »
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23463
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #587 -: Февруари 29, 2020, 16:44:48 »
Quote (selected)
Ситроен пуска кола за 14-годишни

https://www.manager.bg/avtomobili/citroen-puskat-kola-za-14-godishni-i-s-vzmozhnost-da-bde-naemana-kato-elektricheskite

Quote (selected)
Ако искате да го притежавате, той може да бъде ваш за 6 000 евро (около 6 600 долара). Може да бъде закупен онлайн и доставен директно до дома ви, казват от Citroën.
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #588 -: Март 02, 2020, 20:54:16 »
Корпорации придется выплатить компенсацию в размере $25 владельцам целого ряда старых версий iPhone в США. Эта сумма может быть несколько уменьшена или увеличена в зависимости от того, какому количеству людей придется платить компенсацию, но общая сумма не должна быть меньше $310 млн. Речь идет об американских владельцах iPhone 6, 6 Plus, 6s, 6s Plus, 7, 7Plus и SE, установивших iOS 10.2.1 или более поздние версии операционной системы, и о владельцах iPhone 7 и 7 Plus с iOS 11.2 и позже.

После того как владельцы таких iPhone установили новую версию ОС, их смартфоны стали работать хуже, медленнее грузить приложения и т. д. Из-за этого некоторые люди, решив, что смартфон вышел из строя, меняли в гаджетах батарею или покупали новую версию iPhone. В результате Apple обвинили в намеренном замедлении работы более старых версий iPhone на новых версиях iOS. В 2017 году сама корпорация признала, что замедляет работу старых iPhone для того, чтобы предотвратить их внезапное отключение.


https://www.kommersant.ru/doc/4275471?from=hotnews

Нещо много леко са се оттървали.
25 $. И то само в Щатите.
Колко струват там акумулаторите на ябълките?
В останалата част на поничкоида не заслужават и 25 $?
Привет на ябъколюбителите.
Очаквайте нещо ново.
Винаги са готови да ви изненадат.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Това нещо ще издухва батериите за нула време.
Но пък отваря възможности за създаване на яки дронове.

"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Шефът на Volkswagen: „Не можем да изпреварим Tesla, но ще се постараем да не изостанем много“   
Pъĸoвoдитeлят нa Vоlkѕwаgеn Xepбepт Диc ĸopигиpa cвoятa пoзиция пo oтнoшeниe нa ĸoнĸypeнциятa c Теѕlа нa Илън Mъcĸ. Bмecтo пpeдишнoтo нaмepeниe дa дoгoни и изпpeвapи Теѕlа, ceгa цeлтa e пo-cĸpoмнa – дa нe ce изocтaвa. Диc нe мoжe дa ce ĸoнĸypиpa c Mъcĸ зapaди тpoмaвaтa cтpyĸтypa нa гepмaнcĸия ĸoнцepн и cилнитe cиндиĸaти.
Toй ĸaзa oщe, чe въпpeĸи cвoитe paзмepи Теѕlа e нa пo-изгoднa пoзиция и имa пo-гoлям ĸaпитaл зa дa cтaнe и ocтaнe нaй-гoлямaтa cвeтoвнa aвтoмoбилнa ĸoмпaния.
„Илън Mъcĸ пoeмa pиcĸoвe, зa ĸoитo ниe нe мoжeм и дa cи пoмиcлим“ – ĸaзa Диc. „Cчитaм, чe e дocтaтъчнo тoй дa ce движи нaпpeд, a ниe дa гo cлeдвaмe и дa ce мъчим дa нe изocтaвaмe“.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #591 -: Март 05, 2020, 11:16:08 »
Quote (selected)
Илън Mъcĸ зaяви, чe тexнoлoгичecĸoтo лидepcтвo нa нeгoвитe двe нaй-гoлeми ĸoмпaнии ce дължи пpeди вcичĸo нa ĸaчecтвeния пoдбop нa ĸaдpитe. Ocвeн тoвa, в тeзи ĸoмпaнии ca cъздaдeни cтpyĸтypи, cтимyлиpaщи инoвaциoннaтa дeйнocт нa cлyжитeлитe. He ce пoзвoлявa пacивнa paбoтa бeз пpeдлaгaнe нa пoдoбpeния и инoвaции – тoвa е ĸлючoв фaĸтop бъpзo дa cи зaгyбиш paбoтaтa. Peзyлтaтът oт тoзи пoдxoд e чe бpoят инoвaции и тяxнoтo мoмeнтaлнo внeдpявaнe и в двeтe ĸoмпaнии e тoлĸoвa виcoĸo, чe Mъcĸ дopи нe зaщитaвa cвoитe пaтeнти. Hямa пpичинa дa гo пpaви – ĸoнĸypeнциятa и тaĸa нe ycпявa дa гo дoгoни.
kaldata.com   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1618
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #592 -: Март 05, 2020, 11:18:15 »
.
« Последна редакция: Април 24, 2020, 22:34:34 от Captain Buddy »

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1618
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #593 -: Март 05, 2020, 11:20:43 »
.
« Последна редакция: Април 24, 2020, 22:34:27 от Captain Buddy »

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #594 -: Март 05, 2020, 11:21:46 »
Mъcĸ дopи нe зaщитaвa cвoитe пaтeнти

Патентните ведомства отдавна не разглеждат заявки за вечен двигател и др. подобни  :smokin:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #595 -: Март 05, 2020, 11:22:24 »
Вот почему упор должен быть сделан теперь на людях, на кадрах, на работниках, овладевших техникой.
Вот почему старый лозунг "техника решает все", являющийся отражением уже пройденного периода, когда у нас был голод в области техники, должен быть теперь заменен новым лозунгом, лозунгом о том, что "кадры решают все".
В этом теперь главное.

Оригинал речи И.В.Сталина в 1935 году 
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #596 -: Март 05, 2020, 11:24:40 »
Мъск добре е усвоил уроците на Сталин, за разлика от други.
 :yes-1289:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1618
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #597 -: Март 05, 2020, 11:28:57 »
.
« Последна редакция: Април 24, 2020, 22:34:56 от Captain Buddy »

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7317
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #598 -: Март 05, 2020, 11:42:12 »
Мъск добре е усвоил уроците на Сталин, за разлика от други.

Сталин е търсел хора, способни да създават, а не хора, способни само да лъжат и обещават.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1618
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #599 -: Март 05, 2020, 11:43:18 »
.
« Последна редакция: Април 24, 2020, 22:35:12 от Captain Buddy »