Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Март 29, 2024, 16:29:41

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 187404 пъти)

0 Потребители и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Tesla и големият въпрос: Защита на данните или на живота?
« Отговор #1200 -: Октомври 16, 2020, 15:02:28 »
Цитат на: Engels
Quote (selected)
След свое проучване редакционният екип на предаването на ARD „Контрасти” повдига въпроса дали производителят на автомобили системно нарушава разпоредбите за защита на данните.

АРД май искат да затворят кранчето на "Тесла" ?  :image008: Ама доколкото знам, ВИК-то вече го направи. Нещо се тарикатеели и не си плащали водата  :blurry_drunk-2127:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Quote (selected)
Foxconn представи своята MIH Open Platform. Платформата представлява набор от инструменти, които позволява на дадена компания да създаде дизайна на повечето части на електрически автомобил, които след това да бъдат произведени от Foxconn.

Автомобилните компании могат да изберат дизайна на шасито на автомобилите, например SUV или седан, и да зададат отделните характеристики на колата – от разстоянието между осите до размера на батерията. От Foxconn казват, че платформата им е „модуларна“, което означава, че някои компоненти могат да бъдат сменени на по-късен етап.

https://www.manager.bg/avtomobili/tehnologichniyat-gigant-foxconn-iska-da-bde-android-za-elektricheskite-avtomobil

Ще си направят лего автомобилчета.
Обаче балонът се надува и "яко ще се мре гърми"
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Трудът е източник на напрежение
« Отговор #1202 -: Октомври 17, 2020, 19:37:41 »
Quote (selected)
Умните градове в Китай и другаде вече прилагат тези системи. През следващите две до пет години те ще започнат да се появяват в градовете или дори в корпоративните централи по целия свят. Кампусът на Google в залива на Сан Франсиско бе един от демонстрационните проекти на Plenty, а сред първоначалните инвеститори в компанията бяха Ерик Шмид от Alphabet и Джеф Безос от Amazon.
Поддръжниците на технологията имат за цел да ограничат и в крайна сметка премахнат дългите вериги за доставки, особено тези, които включват въздушен транспорт. Но вертикалното земеделие има потенциала да отдалечи селскостопанския бизнес от настояща гореща точка на геополитически конфликт - мигрантският труд.
За много посеви индустриалният бизнес модел изисква големи количества относително нискоквалифицирана работна ръка. Тези работници обикновено се привличат от места извън вътрешното земеделско пространство, като това може да доведе до популисткa реакция във време на нарастващи дългове и свиващи се държавни бюджети. „Трудът е повече от половината ни разходи“, споделя Бьорн, добавяйки, че той е и „източник на напрежение“ в почти всяка държава. Вертикалните ферми, които обслужват местните райони и са механизирани, избягват този проблем.
Доколкото светът продължава да се деглобализира, регионализира или локализира, привлекателността на вертикалното земеделие касае колкото минимизирането на тези рискове, толкова и търговските и митническите войни. Вертикалните ферми биха могли да спестят енергия, да задоволят новите екологични стандарти и да изхранят нарастващото градско население в развиващите се икономики, което настоява за по-питателно продоволствие.
Практикувано правилно, вертикалното земеделие използва само около 5% от водата, нужна в традиционното земеделие.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Лице назаем?
« Отговор #1203 -: Октомври 20, 2020, 19:14:45 »
Quote (selected)
Но най-фрапиращото е, че и двете "медии" използват изображения на несъществуващи хора в карето за представяне на редакционния си екип. Настоящото ниво на развитие на невронните мрежи позволява да се създават образи на хора, които почти не се различават от реалните изображения. Фалшивите изображения се създават с помощта на технология на генеративно- състезателна мрежа (GAN). Това е алгоритъм за машинно обучение, изграден върху противопоставянето на две невронни мрежи: едната от тях генерира проби, а другата се опитва да отдели правилните проби от грешните. Безкрайно много примери как работи този модел могат да бъдат разгледани на сайта ThisPersonDoesNotExist, където се генерира нова снимка от невронната мрежа StyleGAN2 всеки път, когато потребителят обновява страницата.

https://www.manager.bg/tehnologii/lice-nazaem
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Наближава ли времето когато Tesla ще стане китайска?
« Отговор #1205 -: Октомври 21, 2020, 20:53:49 »
Quote (selected)
Ниските цени и технологичният напредък помагат на китайските производители на компоненти да печелят все по-голям пазарен дял в сектора.
Наближава ли времето, в което всички части на Tesla ще са с етикет Made in China?
По време на скорошното автомобилно изложение в Пекин се заговори, че Model 3 на американския концерн Tesla ще бъде снабден с китайски двигател в допълнение към произвежданите в азиатската страна батерии на колата.
Китайските компании се очертават като доставчици не само на батерии, но и на други компоненти за сегмента на електрическите превозни средства. Местните китайски медии съобщават, че Zhejiang Sanhua Intelligent Controls, производител на датчици за контрол на топлината при електромобилите, е спечелила като клиенти Tesla, Volkswagen и General Motors. Освен това Xiamen Hongfa Electroacoustic, която произвежда електронни части за електромобили, вече доставя компоненти за Tesla, VW и Daimler.
Неправилно е да се предполага, че ниските цени са единственият коз в ръцете на китайските доставчици. Силната конкуренция на световния пазар ги подтиква да развиват своите технологии. Tesla се обърна към CATL като доставчик на батерии, не само заради ниските цени, но и заради модерната технология за разработване на батерии, която изключва кобалта.
Предвид разрастващата се китайска индустрия за автомобилни компоненти, Китай, под ръководството на президента Си Дзинпин, насърчава създаването на китайски вериги на доставки, заменяйки предишната си цел да „отглежда“ автомобилни производители, способни да се конкурират в световен мащаб с големите японски, американски и европейски концерни.
Брайън Гу, президент на китайския стартъп Xiaopeng Motors, смята, че няма повод за притеснение, ако почти всички компоненти за електромобилите бъдат произвеждани в Китай.
На автомобилното изложение в Пекин, което приключи в началото на октомври, някои присъстващи изтъкват, че скоро може да настъпи денят, в който всички нужни части за електромобилите ще бъдат произведени от китайски компании. Възможността за автомобили Tesla, произведени на 100% в Китай, става все по-реалистична.
   
Наздраве за китайската Tesla.
 :t0328:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Tesla: Рекорд, рекорд, рекорд и изненадваща прогноза
« Отговор #1206 -: Октомври 22, 2020, 20:53:47 »
Quote (selected)
Скромността никога не е била характерна черта на Илон Мъск. И със сигурност той не изпитва страхопочитание към индустрията, която той  реши да разруши. 
“Имаме десет процента общи черти с традиционна автомобилна компания", каза главният изпълнителен директор на Tesla по време на конференцията с анализаторите след представянето на тримесечните данни за компанията за електрически автомобили. „Те сглобяват части от доставчици и ги предават (колите) на автокъщите. Това е като да сравняваш Tesla с дърводелец”, ехидно поясни той.   
Фактът, че компанията от Пало Алто в Силициевата долина не е нормален производител на автомобили, може да бъде напълно признат и от най-големия скептик. Докато останалата част от индустрията излиза бавно от кризата през лятното тримесечие, Tesla отпразнува най-доброто тримесечие в историята на компанията.
Дори и на втори поглед, резултатите от най-високо оценената автомобилна компания в света изглеждат здравословни: досега Tesla влизаше в зоната на рентабилност, продавайки регулаторни кредити. 
През третото тримесечие приходите на Tesla от този източник паднаха до 397 милиона долара - Tesla скоро трябва да реализира печалба дори без еднократния ефект.
„Регулаторните кредити са голяма част от ръста на печалбата на акция“, казва пред Bloomberg aнализаторът Бен Кало от Robert W. Baird. „Но това е част от играта: конкурентите на Tesla им плащат, а Tesla реинвестира това във фабриките си в Берлин и Тексас”.
Целите на Мъск, разбира се, са по-големи - много по-големи: Tesla трябва да произведе 20 милиона автомобила през 2030 г., което би било почти текущото производство на групите Volkswagen и Toyota, взети заедно.
По време на разговора с анализаторите Мъск неколкократно подчерта предимството на Tesla по отношение на вертикалната интеграция, като каза, че целта му е да премахне всички външни изпълнители, така че самодостатъчността на компанията да е по-голяма от тази на другите производители на автомобили.
Компанията прави много от собствените си части, както и машините, които правят частите - или „машината, която прави машината“ (machine that makes the machine, б. ред.), една от любимите фрази на Мъск. Той каза, че конкурентните автомобилни производители разчитат твърде много на „каталогично инженерство“ и в резултат на това продуктите им “не са много уникални или приключенски”. 
Вместо да тества софтуера в автомобили, оборудвани със специални сензори със защитни шофьори в географски ограничени зони, Tesla превръща своите клиенти в тестови шофьори и говори за „напълно самостоятелно управление“, въпреки че автомобилите все още трябва да бъдат контролирани от водач във всяка ситуация.
Почти във всяко измерение Tesla избира по-рискования начин да тества своя софтуер за автономност: Докато тестовите автомобили на практически всички конкуренти - от дъщерното дружество на Google Waymo до дъщерното дружество на VW Argo. използват сензори за Lidar, например, за да могат да се движат по-безопасно в тъмното, Мъск отхвърля базираната на лазери технология като твърде скъпа и ненужна. „Дори и да беше безплатно, нямаше да го използваме“, каза Мъск, запитан за това от анализатор.
Някои необичайни ситуации, за които трябва да бъде подготвен самоуправляващият се автомобил, не могат да бъдат симулирани със софтуер. Срещат се само в реалността. „Милион коли, които осигуряват обратна връзка от реалния свят, са изключително полезни за това“, твърди Мъск.
   
Луд умора няма, но е тарикат, досега лежеше на гърба на другите автомобилни компании, като им продаваше регулаторни кредити.
Както ВЕИтата лежат на гърба на Мариците.
А да използва клиентите си като опитни мишки е върхът на сладоледа.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1207 -: Октомври 22, 2020, 21:14:10 »
Единствената въпросителна с бизнеса на Мъсковите тесли е колко време ще е нужно на китайците да му откраднат тайните  :smokin:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8067
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1208 -: Октомври 22, 2020, 21:21:44 »
То па едни тайни ......
Електромобила е крайно просто нешо. Прахосмукачка с колела. Даже прахосмукачката има филтри ....
Майсторлъка е в батериите, ама те са си китайски отдавна.

Неактивен dabedabe

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8138
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1209 -: Октомври 23, 2020, 20:05:29 »
Батериите разбира се са много важни, но има и много други тънкости. Двигатели, сенсори, програмиране. Има хляб за доста хора.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Автомобилот сака софтуер
« Отговор #1210 -: Октомври 23, 2020, 21:48:47 »
Quote (selected)
Собствениците на Tesla могат да закупят „Full Self Driving“ за 8000 долара с надеждата в крайна сметка да получат актуализацията. Мъск каза в четвъртък, че в понеделник цената ще нарасне с 2000 долара, но по-късно през деня написа в Twitter, че увеличението на цените в САЩ ще бъде изместено до четвъртък следващата седмица. Подобни увеличения на цените ще важат и в други страни, тъй като тестовата версия беше пусната там, добави той.
В Twitter собствениците на Tesla, получили тестовата версия, публикуваха видеоклипове за своето преживяване, твърдейки, че колата „буквално вижда всичко“, като сама задава индикатори и навигира в завои, дори без ясна маркировка на пътната лента.
   
Якото скубане започва, продаваш един сандък с батерии и ел. двигател и после години наред печелиш като продаваш софтуер за него.
Мъск добре е усвоил номерата на Гейтс и Джобс и другите тарикати.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен dabedabe

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8138
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1211 -: Октомври 23, 2020, 22:58:05 »
Е, то не е невъзможно да бръкнеш тук-там или на напишеш ново управление, но едва ли някой ще се занимава с това. Има германци, японци, китайци, корейци, дето едва ли ще останат назад. И слънчеви коли се задават. Да дерзаят, дорде Слънцето е още силно.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1212 -: Октомври 23, 2020, 23:21:05 »
Аз съм настрани от тази доста модерна тема, но все пак да повторя.
Не направят ли пробив в акумулаторните технологии всичко друго си е идиотизъм и играчки за богати тъпаци.
Каква екология ги гони?
Кой ще утилизира акумулаторите за луди кинти?
Африка?
Може би още 10-20 г.
А след това?
Или не е важно?
Откъде ще купуват електричество?
Кой ще го произвежда?
И как ще го произвежда?
Или не е важно?
Ако са перките и соларките ще въздишат по бензина и дизела.
Абе прогресисти.
Какво да ги правиш?

Неактивен dabedabe

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8138
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1213 -: Октомври 23, 2020, 23:32:38 »
Какъв пробив може да се направи? Вечен двигател ли? Винаги, за да произведеш нещо ще загубиш повече енергия, отколкото то ще ти даде. Не бъркай тук горивата.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1214 -: Октомври 23, 2020, 23:46:52 »
Не съм компетентен, но.......
Бяха оловни.
След това никел-кадмий.
Сега литий и т.н.
Може би ще измислят нещо друго.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1215 -: Октомври 23, 2020, 23:52:38 »
А може би водородните клетки ще изскочат напред?

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7388
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1216 -: Октомври 24, 2020, 09:17:06 »
Какъв пробив може да се направи? Вечен двигател ли? Винаги, за да произведеш нещо ще загубиш повече енергия, отколкото то ще ти даде. Не бъркай тук горивата.

Пробив във физиката най-вече. Първо във фундаменталната, после ще дойде ред и на приложните науки.

Същото важи и за Космоса -- с химически двигатели на ракетите няма да стигнем далеч.
the lamers club honourable member …

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8067
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1217 -: Октомври 24, 2020, 09:28:02 »
А може би водородните клетки ще изскочат напред?
След колонизиране на слънцето, мооже.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1218 -: Октомври 24, 2020, 09:34:46 »
Американците се излагат още никой не е патентовал Слънцето, да иска после лицензни такси за ползване на слънчевите лъчи.
Виж Луната как я парцелираха и разпродават на латифундисти. :bigok:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7722
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1219 -: Октомври 24, 2020, 10:42:37 »
Какъв пробив може да се направи?

сега като тръгна на път, карам 600-700-800 км, пълня резервоара за 5 мин, за още толко пия едно кафе и продължавам със следващите 600-700км. ако алтернативата е да си взема хотел на всеки 600км, щото трябва да чакам не знам си колко си часа да се зареди кумулатора - бал съм ти и технологията.

докато не изравнят времето за пътуване от точка а до точка б, като точките са на четирицифрено число километри една от друга, електричките ще си останат градски колички. тва е.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Новият автопилот на Tesla
« Отговор #1220 -: Октомври 24, 2020, 18:43:55 »
Quote (selected)
Hoвият aвтoпилoт щe имa cтoйнocт oт 10 000 щaтcĸи дoлapa зa лицeнз нa aвтoмoбил, дoĸaтo пpeдишнaтa вepcия cтpyвaшe caмo 2000. Дoceгa aвтoпилoтът нa Теѕlа пoзвoлявaшe нa вoдaчитe aвтoмaтичнa cмянa нa пътнитe лeнти, oтбивaнe зa ĸaчвaнe и cлизaнe oт мaгиcтpaли и извиĸвaнe нa aвтoмoбилa oт пapĸинг. Haй-нoвaтa aĸтyaлизaция, вce oщe нe нocи чaĸ тoлĸoвa peaлни пoдoбpeния нa тoзи eтaп, въпpeĸи ĸopeннaтa пpoмянa в ядpoтo нa coфтyepa – зaceгa тя caмo paзpeшaвa нa пoтpeбитeлитe дa зaбaвят и ycĸopявaт aвтoмaтичнo нa cвeтoфapитe.
Hoвaтa aĸтyaлизaция нa cиcтeмaтa пoзвoлявa нa пpeвoзнитe cpeдcтвa дa пoĸaзвaт нa ĸoмaнднoтo cи тaблo вcичĸo нa пътя, вĸлючитeлнo пeшexoдци, нeoбoзнaчeни paздeлитeли нa пътнитe лeнти и дopи пapĸиpaни aвтoмoбили oтcтpaни.
Peзyлтaтът e eĸpaн, ĸoйтo „cвeти ĸaтo ĸoлeднa eлxa“, зaпълнeн c цвeтни тoчĸи и линии, ĸoитo мapĸиpaт вcичĸo, ĸoeтo нeвpoннaтa мpeжa „виждa“ нa пътя и oĸoлo aвтoмoбилa. Taзи пoдpoбнa инфopмaция e жизнeнo вaжнa зa paбoтaтa нa aвтoнoмнaтa cиcтeмa, нo пoĸaзвaнeтo нa вcичĸo тoвa нa ĸoмaнднoтo тaблo мoжe дa извaди дopи нaй-oпитнитe шoфьopи oт paвнoвecиe…
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Новият автопилот на Tesla
« Отговор #1222 -: Октомври 24, 2020, 18:56:51 »
Цитат на: Engels
Peзyлтaтът e eĸpaн, ĸoйтo „cвeти ĸaтo ĸoлeднa eлxa“, зaпълнeн c цвeтни тoчĸи и линии, ĸoитo мapĸиpaт вcичĸo, ĸoeтo нeвpoннaтa мpeжa „виждa“ нa пътя и oĸoлo aвтoмoбилa.

Taзи пoдpoбнa инфopмaция e жизнeнo вaжнa зa paбoтaтa нa aвтoнoмнaтa cиcтeмa,
нo пoĸaзвaнeтo нa вcичĸo тoвa нa тaблoто мoжe дa извaди дopи нaй-oпитнитe шoфьopи oт paвнoвecиe.

Информацията е жизненоважна, ама не за возещите се гои, ами за "SkyNet" "CIA-Net".
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Tesla има батерия за 3,5 милиона километра
« Отговор #1223 -: Октомври 24, 2020, 19:01:18 »
Quote (selected)
Учeнитe paзpaбoтвaщи нoв aĸyмyлaтopeн блoĸ зa Теѕlа пyблиĸyвaxa peзyлтaтитe oт cвoитe нaй-нoви изcлeдвaния. Te ca cъздaли литиeвoйoннa бaтepия, ĸoятo издъpжa 15 000 циĸълa нa зapeждaнe и paзpeждaнe, ĸoeтo e eĸвивaлeнтнo нa 3,5 милиoнa ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoмoбилa. И oщe, нeйният pecypc e дocтaтъчeн зa oĸoлo 40 гoдини paбoтa и тя мoжe дa издъpжи пo-дългo oт caмия eлeĸтpичecĸи aвтoмoбил. Teзи peзyлтaти дoтoлĸoвa впeчaтлиxa yчeнитe, чe тe ce зaпитaxa дaли изoбщo ca нeoбxoдими тoлĸoвa дoбpи aĸyмyлaтopни бaтepии.
Oĸaзa ce, чe нoвитe бaтepии пoĸaзвaт oтлични peзyлтaти и cлeд 15 000 циĸълa. Ocвeн тoвa, aĸo тaзи бaтepия ce paзpeждa c oĸoлo 25-50% и cлeд тoвa oтнoвo ce зapeждa, тo тя нa пpaĸтиĸa нe дeгpaдиpa.
Toecт, aĸo пoдoбeн aĸyмyлaтopeн блoĸ ce пocтaви в eлeĸтpoмoбил нa Теѕlа c ycлoвeн пpoбeг 480 ĸм и aĸo нa дeн тoзи eлeĸтpичecĸи aвтoмoбил изминaвa пo 50-60 ĸилoмeтpa, ĸoлĸoтo изминaвaт 90% oт aмepиĸaнцитe, тo тя нямa дa дeгpaдиpa. Πpи пoдoбни ycлoвия тoзи aĸyмyлaтopeн блoĸ щe издъpжи пo-дългo oт caмия eлeĸтpoмoбил.
 
   
Quote (selected)
Гeнepaлният диpeĸтop нa Теѕlа Илън Mъcĸ oбяви cтapтa нa тecтoвeтe нa бeтa вepcиятa нa cиcтeмaтa Full Ѕеlf-Drіvіng зa бeзпилoтнo yпpaвлeниe нa eлeĸтpoмoбилитe. Oчaĸвaниятa нa aнaлитицитe ca, чe c пoявaтa нa нoвaтa вepcия бpoят нa cитyaциитe, в ĸoятo aвтoмoбилът мoжe дa минe бeз ĸaĸвaтo и дa e пoмoщ oт чoвeĸ знaчитeлнo щe ce yвeличaт. Зaceгa ce знae, чe eлeĸтpoмoбилът щe мoжe caмocтoятeлнo дa cмeня лeнтaтa нa движeниe нe caмo в мaгиcтpaлитe, щe мoжe пpaвилнo дa избиpa нaĸъдe дa зaвиe пpи paзĸлoнeниятa, дa зaoбиĸaля нoвитe oбeĸти и дa извъpшвa лeви и дecни зaвoи пpи cлoжни гpaдcĸи ycлoвия. Πъpвитe oтзиви зa Full Ѕеlf-Drіvіng ca изĸлючитeлнo тoпли и пoзитивни.
 
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1224 -: Октомври 24, 2020, 19:16:10 »
A различава ли бели пешеходци от черни ?
И накрая да не стане така, че да смята само дръпнатооките за хора  :m1731:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1225 -: Октомври 24, 2020, 20:31:47 »
Quote (selected)
Водещият производител на електрически коли в света Tesla ще трябва да изтегли 48 442 броя от автомобилите си Model S и Model X, които е пласирал в Китай, поради дефекти в предните и задните окачвания, предаде CNBC.
...
Това е 4-тият случай, в който Tesla трябва да изтегля свои коли от китайския пазар. Преди проблемите бяха във въздушните възглавници и по управлението на колата. Тогава компанията обяви, че не се съгласява с решението на китайската администрация, но ще го изпълни, за да не минава през тромавата процедура по обжалване на подобни решения в Китай.
https://www.manager.bg/avtomobili/kitayskiyat-regulator-naredi-tesla-da-iztegli-blizo-50-hil-defektni-avtomobila
МислЪ Мъск да се спъне в голямата китайска стена.
Тая хапка е твърде голяма даже и за него. :too_happy-1067:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1226 -: Октомври 24, 2020, 21:31:47 »
Quote (selected)
Стартовата цена на автомобила, който ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 3 секунди, но също така ще може да се кара офроуд, ще е 112 595 долара.
...
Най-високата версия ще може да изминава 350 мили (560 км) на пълен заряд и ще има 1000 конски сили мощност.
https://www.manager.bg/avtomobili/gm-predstavi-izcyalo-elektricheski-hummer-s-1000-k-s-i-cena-ot-113-000-dolara
Извращение.
Пикап с 1000 коня мощност и ускоряващ като болид от Формула 1.
ЕС е вреден за вашето здраве!


Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1228 -: Октомври 26, 2020, 21:04:22 »
Или от прахосмукачките и миялните машини  :too_happy-1067:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Хардуерът на Autopilot
« Отговор #1230 -: Октомври 27, 2020, 21:18:39 »
Quote (selected)
Хapдyepът нa Аutоріlоt, ocвeн cпeциaлизиpaния мoщeн ĸoмпютъp зa FЅD, oбpaбoтвaщ в peaлнo вpeмe вcичĸи дaнни, вĸлючвa и и oceм ĸaмepи, ĸoитo cъздaвaт пaнopaмнo 360 гpaдycoвo изoбpaжeниe нa cлyчвaщoтo ce oĸoлo aвтoмoбилa, 12 yлтpaзвyĸoви ceнзopи, c пoмoщтa нa ĸoитo ce пpecмятaт paзcтoяниятa дo пpeпятcтвиятa и paдap, пocтaвeн в пpeднaтa чacт нa eлeĸтpoмoбилa.
Teзи ĸoмпoнeнти ce инcтaлиpaт oщe oт 2016 гoдинa, вĸлючитeлнo и в нaй-млaдшaтa вepcия нa Моdеl 3. Mъcĸ e ĸaтeгopичeн, чe лaзepнитe 3D cĸeнepи (лидapи), ĸoитo мoгaт дa peгиcтpиpaт oбeĸти и дa oпpeдeлят paзcтoяниятa дo тяx, ca твъpдe cĸъпи и нeнyжни зa aвтoнoмнитe eлeĸтpoмoбили. Bмecтo лидapи Теѕlа изпoлзвa мaшиннo зpeниe, нeвpoнни мpeжи и aлгopитми c eлeмeнти нa изĸycтвeн интeлeĸт. Cпopeд пoĸaзaнитe ĸлипoвe, пoлyчилo ce мнoгo дoбpe.
Oбнoвeният aвтoпилoт нa Теѕlа виждa вcичĸo нaoĸoлo c гoлямa дeтaйлнocт и aдeĸвaтнo peaгиpa нa paзличнитe cитyaции нa пътя. B eдин oт ĸлипoвeтe ce виждa, ĸaĸ eлeĸтpoмoбилът нa Теѕlа e зaceчeн oт чepeн джип пpи ляв зaвoй нa cвeтoфap – peaĸциятa нa мaшинaтa e yчyдвaщo дoбpа.
За работата на Autopilot няма значение дали е ден или нощ. Постигнатото от Tesla е наистина впечатляващо, при това за една бета версия на системата.
Hacĸopo изтeчe инфopмaция, чe Теѕlа paзpaбoтвa cъвceм нoв пpoцecop зa плaтфopмaтa oт cлeдвaщo пoĸoлeниe НW 4.0 и eднoвpeмeннo c тoвa ce пoдгoтвя зa пpexoд ĸъм изпoлзвaнeтo нa cyпepĸoмпютъpa Dојо oт eĸзaфлoпeн ĸлac, ĸoйтo мoжe дa oбpaбoтвa oгpoмнитe пoтoци визyaлни дaнни, ĸoитo cтaвaт вce пoвeчe c paзшиpявaнeтo нa пapĸa oт aвтoнoмни eлeĸтpoмoбили, вceĸи oт ĸoитo дoбaвя нoвa инфopмaция зa oбyчeниe нa изпoлзвaния изĸycтвeн интeлeĸт. И oщe, Теѕlа възнaмepявa дa oбнoви ceгa изпoлзвaния paдap и дa гo зaмeни c нoвия 4D мoдeл, ĸoйтo мoжe дa зacичa cъщитe пoдpoбнocти, нo нa двoйнo пo-гoлямo paзcтoяниe.
   
Луд умора няма, но германците ще хвърлят луди пари и ще го догонят. Китайците само чакат за да копират това което вече работи добре, без да се харчат излишно за собствени разработки.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1231 -: Октомври 27, 2020, 22:30:29 »
А какво ще стане, ако производителите на автомобили направят задължително за сервизно обслужване напълването на вече (отдавна) произведените коли с камери, датчици, радари, микрофони и изпращат в реално време цялата информация на суперкомпютрите си ? И във всеки фирмен сервиз мощен междинен дейта-център. Дали няма за един месец да насъберат повече и по-разнообразно инфо отколкото теслите за години ?  :smokin:
А за обработката на това инфо няма проблеми - ще си поръчат повечко суперкомпютри от Китай. Ако нямат достатъчно кадри да обслужват компютрите, и кадри могат да си поръчат от Китай. Всичко това с приятна отстъпка в цената за големи количества  :bigok:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8067
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1232 -: Октомври 27, 2020, 22:51:15 »
И защо им е тва на авт. производители.
Проблема трошливост не е от липса на информация, а е рожба на конкуринцията.
 
Иначе убаво с тези афтопилоти, ма кво става със застраховките. Кво става при причинена смърт. Дали роднините ще се откажат да обръснат акционерите на Мъск с неколко десетки или повече милиони доларе?

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1233 -: Октомври 27, 2020, 22:55:03 »
Цитат на: 66
И защо им е тва на авт. производители.

Щото сега това е модерно. А овцете с пари не купуват смисленото, а модерното.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1234 -: Октомври 27, 2020, 22:58:03 »
Щетите ги плащат застрахователите.
Ще има още една задължителна застраховка, щастие за банкстерите.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Toyota, Murata Manufacturing и Panasonic разработват твърдотелни батерии, които значително биха могли да увеличат пробега на електромобилите с едно зареждане.
Quote (selected)
През 1991 г. Sony представи на света първата комерсиална литиево-йонна батерия, която революционизира персоналната електроника.
Прогнозира се, че глобалният пазар на стационарни батерии ще се удвои до близо 23,9 млрд. долара през 2035 г. спрямо размера си от 2019 г., сочи проучване на Fuji Keizai Group.
Най-големият дял от този пазар се държи от китайската Contemporary Amperex Technology (CATL), подкрепена от Пекин.
На фона на това силно съперничество Япония възлага надежди на нова технология - твърдотелни батерии, които използват твърди електроди и твърд, вместо течен електролит. Технологията може да произвежда дълготрайни, топлоустойчиви батерии. Освен това позволява производството на малки по размер батерии, но с голям капацитет, пригодени за бързо зареждане.
Експертите твърдят, че една твърдотелна батерия позволява на автомобила да измине 1000 км с едно зареждане. Това е достатъчно за шофьорите да стигнат от Токио до Фукуока или от Банкок до Хошимин.
Автомобилният гигант Toyota Motor ускорява реализирането на съвместен проект с Panasonic за разработване на вградена в превозното средство твърдотелна батерия, като планът трябва да бъде осъществен преди 2025 г.
Murata Manufacturing от своя страна ще започне масово производство на малки батерии за мобилни телефони и преносими устройства преди април. Компанията се стреми да увеличи допълнително капацитета на своите батерии и да подобри тяхната ефективност на зареждане и разреждане.
За да се конкурира с компаниите от Китай и Южна Корея, Япония трябва да намали теглото на своите батерии и да им осигури по-голям капацитет за зареждане.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Цитат на: Engels
Quote (selected)
Пред шведските медии той заяви, че е наивно да се очаква след няколко месеца хората ...
да поискат да си купят автомобил с бензинов или дизелов двигател.

След няколко месеца на хората май няма да им е до какъвто и да било нов автомобил  :angry-smiley-014:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Мъск сам назначава "първокласни инженери" в Германия
« Отговор #1240 -: Ноември 09, 2020, 11:28:05 »
Quote (selected)
В края на миналата седмица главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск пристигна в Германия за светкавично посещение. Частният самолет на Мъск "Gulfstream G650" с регистрационен номер N628TS е кацнал в четвъртък на новото столично летище BER в Шьонефелд. Оттам са само около 30 километра до строителната площадка на четвъртата гигафабрика на американския производител на автомобили в Грюнхайде близо до Берлин, Бранденбург. Мъск е пристигнал там около 11 часа сутринта.
Говорител на Tesla твърди, че става дума за "рутинно посещение". Самият Мъск написа в Twitter, че иска да наеме „първокласни инженери“ за своя автомобилен завод. В петък лично „интервюира потенциалните кандидати“.
Следващото пътуване на Мъск до Германия обаче вече е планирано. Главният изпълнителен директор на Tesla ще получи тазгодишната награда Axel Springer и иска да приеме наградата лично на 1 декември в Берлин. Главният изпълнителен директор на Springer Матиас Дьопфнер обясни, че Мъск вдъхновява цяло поколение като един от „най-креативните предприемачи и брилянтни инженери в дигиталната ера“. "Той съчетава великите визии с абсолютната воля за изпълнение”.
   
 :nuts:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1241 -: Ноември 09, 2020, 15:47:53 »
Падането на брони и покриви в движение вече минава за върховна степен на креативност и брилянтно инженерство  :nuts:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
AI ще засегне най-силно „белите якички”
« Отговор #1243 -: Ноември 10, 2020, 09:52:04 »
Тактично са пропуснали наистина най-губещите.
IT специалистите, там първоначално ще има голям бум - това наблюдаваме сега и после балонът няма да спадне, а ще гръмне.
Професията ще изчезне като тази на машинописките.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Не е наша работа да браним на всяка цена двигателя с вътрешно горене, коментира главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от Bloomberg. Американският информационен гигант анализира продължаващия натиск за налагане на електрическа мобилност в Европа. Забраната на Великобритания за използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 години и удължаването с 4 години на субсидиите за електрически превозни средства в Германия отразяват подхода на правителствата в ЕС, които използват метода на тоягата и моркова, за да накарат потребителите да преминат на електромобили, отбелязва Bloomberg.
Самата индустрия отчаяно моли за помощ, защото продажбите падат заради коронавируса. Освен това, има и други сериозни проблеми - производството на електромобили се нуждае от по-малко хора, което означава, че десетки хиляди работници ще останат на улица.
"В дългосрочен план дните на двигателите с вътрешно горене в Европа са преброени, защото вече има реално търсене на електромобили. Хората ги купуват не само, защото са по-изгодни заради правителствената подкрепа, но и защото ги обичат", коментира един от анализаторите в Bloomberg - Колин Маккерачър.

По пътя към върха в сегмента на електромобилите Tesla успя да привлече потребителите и инвеститорите на своя страна, които възнаградиха компанията, изкупувайки нейните акции. В четвъртък Tesla беше оценена на 472 млрд. долара, като по този начин надмина по-старите, по-големи и по-рентабилни свои конкуренти.
През третото тримесечие на годината GM е реализирал печалба в размер на 4 млрд. долара, докато тази на Tesla достига 331 млн. долара. Въпреки това пазарната стойност на GM е едва 62 млрд. долара.
Именно това кара традиционните автомобилни производители да наваксат изоставането по отношение на Tesla.

   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Цитат на: Engels
"правителствата в ЕС използват метода на тоягата и моркова, за да накарат потребителите да преминат на електромобили"
"правителствената подкрепа"
"Tesla беше оценена на 472 млрд. долара"

Горенаписаното как се връзва с:

"Kлиентът винаги има право"
"Държавната намеса е зло, пазарът регулира най-добре"
"Равнопоставеност на производителите"
"надзор за предотвратяване на балони"

?
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен kasapina

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1998
    • Профил
...
Във връзка с темата - тия дни четох, че БМВ ще местят постепенно(до 2024г) производството на бензинови и дизелови двигатели от Мюнхен в Австрия и Англия, а там започва да изгражда мощности за монтаж на електромобили. В Австрия сериозно се притесняват какво ще стане с 4500 работници в Щайр, когато в слеващите 10-15 годни спрат производството на ДВГ там.
https://www.krone.at/2279238
« Последна редакция: Ноември 20, 2020, 12:53:11 от kasapina »

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1247 -: Ноември 20, 2020, 18:40:36 »
Всичко хубаво с електрокарите.
Много са екологични, т.е. нямат ауспуси.
Но ауспусите май просто се местят в по-голям мащаб на други места.
Ток откъде и как?
Добив на суровини за акумулаторите откъде и как?
Производство на акумулатори(една от най мръсните технологии) къде и как?
Рециклиране на акумулатори(още една от най-мръсните технологии) къде и как?
Питам като лаик.
По-умните може да измислят и други въпроси.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1248 -: Ноември 20, 2020, 21:57:31 »
Цитат на: AnonimusBG
Ток откъде и как?
Добив на суровини за акумулаторите откъде и как?
Производство на акумулатори (една от най мръсните технологии) къде и как?
Рециклиране на акумулатори (още една от най-мръсните технологии) къде и как?

Производството вероятно в Индия и Лат. Америка. Рециклирането (още по-отровно) в Африка.
Ако на власт у нас са  Тулупа, умнокрасиви беснодесни, или мангало- и педало-любиви съселисти - и в Балканска Африка, т.е. у нас.

Та с акумулаторите ще се оправят, за ток ще клекнат пред атома (колкото и да го плюят сега),
ама с инфраструктурата за зареждане с ток хич не ги виждам, като станат повече (освен ККП  :smokin:)
Малоумните перки и стъкларии само за климатиците на електрокарите няма да стигнат.

Акционерите на Мъск да се готвят за едно голямо "Бум"  :smokin:
« Последна редакция: Ноември 20, 2020, 22:06:37 от Nor1 »
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1249 -: Ноември 20, 2020, 22:08:27 »
Що пък да не и у нас?
Нали сега горим боклуците на Европа.
Като нищо ще произвеждаме или рециклираме ако трябва.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1250 -: Ноември 20, 2020, 22:40:45 »
Цитат на: AnonimusBG
Що пък да не и у нас? Нали сега горим боклуците на Европа.

Нали това казвам.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Шпиони на Гугъл срещу заплащане.
« Отговор #1251 -: Ноември 24, 2020, 16:41:36 »
Quote (selected)
Google тества напълно ново приложение, което ще даде шанс на абсолютно всеки човек да спечели пари, изпълнявайки прости задачи.
Задача, която ще носи пари на хората, е снимане на конкретен обект с цел по-нататъшно използване на снимката в програми за картографиране.
Потребителите ще могат във всеки момент да виждат колко пари са спечелили от вече потвърдени задачи. Task Mate също така ще предлага информация за това колко задачи са изпълнени.
Самите задачи се считат за „прости” от Google – те са категоризирани като „Седящи” или „Полеви задачи”, като във втория случай се отчита колко минути трябва да върви потребителят.
Въпреки това Google може директно да поиска изпълнение на задача. Например, „Отидете до показаното местоположение и направете снимка на витрината, след като сте там” – в този случай Google ще използва данните, за „да помогне за подобряване на картографските услуги”.
   
 :cool-1084:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Eisblock

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2576
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1252 -: Ноември 24, 2020, 21:33:01 »
Тук върви усвояването на нови простори: https://youtu.be/8HZ4DnVfWYQ

 :way_to_go-1308:

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7388
    • Профил
Belgian security researchers from COSIC and imec steal a Tesla …
« Отговор #1253 -: Ноември 25, 2020, 14:16:11 »
Quote (selected)

COSIC researchers Lennert Wouters, Benedikt Gierlichs and Bart Preneel have managed to hack into the keyless entry system of the Tesla Model X. Earlier they already successfully hacked into the Tesla Model S.

The battery powered Tesla Model X (priced at over $100.000) can be stolen in a few minutes by rewriting the firmware of a key fob via Bluetooth connection.


Ами на печелившите честито, както се казва …
the lamers club honourable member …

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7318
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1254 -: Ноември 25, 2020, 14:27:44 »
Tия дни пак хвърчали покриви на някакви тесли в движение  :m1731:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.


Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1256 -: Ноември 26, 2020, 19:50:41 »
Quote (selected)
«Васюкинские шахматисты внимали Остапу с сыновьей любовью. Остапа несло. Он почувствовал прилив новых сил и шахматных идей.»

«– Шахматы! – говорил Остап. – Знаете ли вы, что такое шахматы? Они двигают вперед не только культуру, но и экономику! Знаете ли вы, что шахматный клуб четырех коней при правильной постановке дела сможет совершенно преобразить город Васюки?»

Почти същото!
Век по-късно на едно друго място с почти същите герои. :t0328:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1257 -: Ноември 26, 2020, 20:31:32 »
За малко да забравя!
Тук и сега е нашата ниша!
Трябва още сега да почнем да произвеждаме педали, кога завода е готов, а Европа си спре енергетиката ще трябва яко въртене да си зареждаме техниките.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 23485
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Quote (selected)
Един от най-големите заводи за производство на водород в Германия започва да изгражда  Siemens. Той ще бъде построен във Вунзидел, в северната част на провинция Бавария и ще служи като модел за цялата страна. С входяща мощност от шест мегавата в началната фаза, заводът ще работи изцяло с възобновяеми източници на енергия и няма да отделя въглероден диоксид.
https://www.manager.bg/biznes/siemens-zapochva-izgrazhdaneto-na-edin-ot-nay-golemite-zavodi-za-vodorod-v-germaniya

МислА Мъска да може и да източи портфейлите на шараните, но накрая ще му остане само на т'слата дръжката.
Транспорта е доминиран от автономни, независими от преносната мрежа превозни средства.
Електриката по тоя показател е най калпавата система.
« Последна редакция: Декември 03, 2020, 20:35:22 от buratinob »
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1259 -: Декември 03, 2020, 20:31:23 »
Като стана дума за водорода.

«Газпром» и «Росатом» начнут производить «чистый» водород в 2024 году

Подробнее на РБК:
https://www.rbc.ru/business/22/07/2020/5f1565589a794712b40faedf

Газпром иска да прави завод в Бундеса.
Ще видим ще му дадат ли.