Societe Chez Kerpeden v2.0
Преглед на печата … => У нас … => Темата е започната от: Чоки§§ в Декември 12, 2018, 11:54:34
-
Фрогоко: ”Почетен” професор на Военния университет е научен стахановец
Публикация 11 Dec, 2018 / akcent.bg
Бизнесменът от Русе за 4 години е станал три пъти доктор на науките, четири пъти професор и преподавател по 15 учебни дисциплини в 5 (пет?) висши учебни заведения
“Почетен” професор във Военния университет прави „комерсиална бизнес-манифактура” за академични звания и длъжности в динамичната среда за сигурност! ВМРО и неговият лидер Красимир Каракачанов могат да се похвалят с видни кадри, заемащи различни позиции в държавната администрация и образователните среди.
След Петър Хараламбиев, злополучният председател на „Държавна агенция за българите в чужбина“, който показа завиден бизнес нюх за корупционни схеми, друг виден кадър, който може да се похвали с гениалност е бизнесменът от Русе, проф., д.ик.н., д.в.н., д.с.н. инж. Венелин Терзиев от НВУ „Васил Левски“, също виден патриот.
В печатните издания и социалните мрежи след скандалните случаи с професори от Свищов и Варна, се коментира усилено „уникалния” случай с почетния професор на НВУ „В.Левски” във Велико Търново - академик, асистент, член кореспондент, доктор хонорис кауза, доктор на икономическите, военните и социалните науки, носител на ордените: Петър Велики "Невъзможното е възможно", Александър Велики „ За научни победи и съвършенство” и Labore Et Scientia „Труд и знание”, заслужилият деятел на науката и образованието на Руската академия по естествознание – д-р инж. Венелин Кръстев Терзиев.
Бизнесменът от Русе за 4 години е станал три пъти доктор на науките, четири пъти професор и преподавател по 15 учебни дисциплини в 5 (пет?) висши учебни заведения (Русенски университет, Национален военен университет, Стопанска академия-Свищов, Бургаски свободен университет и Висшето училище по телекомуникации и пощи). Само от Пернишкия университет не е взел диплома! Все още! Продължението https://akcent.bg/?i=42159
-
Фрогоко: ”Почетен” професор на Военния университет е научен стахановец
Публикация 11 Dec, 2018 / akcent.bg
Бизнесменът от Русе за 4 години е станал три пъти доктор на науките, четири пъти професор и преподавател по 15 учебни дисциплини в 5 (пет?) висши учебни заведения
“Почетен” професор във Военния университет прави „комерсиална бизнес-манифактура” за академични звания и длъжности в динамичната среда за сигурност! ВМРО и неговият лидер Красимир Каракачанов могат да се похвалят с видни кадри, заемащи различни позиции в държавната администрация и образователните среди.
След Петър Хараламбиев, злополучният председател на „Държавна агенция за българите в чужбина“, който показа завиден бизнес нюх за корупционни схеми, друг виден кадър, който може да се похвали с гениалност е бизнесменът от Русе, проф., д.ик.н., д.в.н., д.с.н. инж. Венелин Терзиев от НВУ „Васил Левски“, също виден патриот.
В печатните издания и социалните мрежи след скандалните случаи с професори от Свищов и Варна, се коментира усилено „уникалния” случай с почетния професор на НВУ „В.Левски” във Велико Търново - академик, асистент, член кореспондент, доктор хонорис кауза, доктор на икономическите, военните и социалните науки, носител на ордените: Петър Велики "Невъзможното е възможно", Александър Велики „ За научни победи и съвършенство” и Labore Et Scientia „Труд и знание”, заслужилият деятел на науката и образованието на Руската академия по естествознание – д-р инж. Венелин Кръстев Терзиев.
Бизнесменът от Русе за 4 години е станал три пъти доктор на науките, четири пъти професор и преподавател по 15 учебни дисциплини в 5 (пет?) висши учебни заведения (Русенски университет, Национален военен университет, Стопанска академия-Свищов, Бургаски свободен университет и Висшето училище по телекомуникации и пощи). Само от Пернишкия университет не е взел диплома! Все още! Продължението https://akcent.bg/?i=42159
Българският Остап Бендер?
-
Българският Остап Бендер?
Де да беше само той?! А и не е виновен за всичко това човекОТ! Виж само:
Национален военен университет – Националният военен университет „Васил Левски“ е висше военно училище с 3 факултета в градовете Велико Търново, Шумен и Долна Митрополия; Основан на 26 ноември 1878 г.
Академия на МВР – София - Категория: Университети; Академия на МВР е висше училище в Република България за подготовка на държавни служители за нуждите на Министерството на вътрешните работи.
Военна академия „Георги Раковски“ – Военната академия „Георги Стойков Раковски“ в София е най-старото висше военно училище в България; Основана на 1 март 1912 г.; Брой студенти: 1,500.
Мисията на Военната академия в София е да формира бъдещите лидери на Република България, военнослужещи и цивилни граждани, способни да управляват Въоръжените сили и останалите елементи от системата за национална сигурност и отбрана, да побеждават във военни операции и да изпълняват ефективно миротворчески, хуманитарни и други невоенни задачи …
Интересно тогава каква е мисията на останалите две висши военни училища в България с население вече от по-малко от 6 000 000 души и дали мисиите им не се припокриват изцяло? /Повече не ми се рови!/ :t2412:
А от следните научни степени, звания и ордени на едно място човек може направо да сЪ гътне: академик, асистент, член кореспондент, доктор хонорис кауза, доктор на икономическите, военните и социалните науки, носител на ордените: Петър Велики "Невъзможното е възможно", Александър Велики „ За научни победи и съвършенство” и Labore Et Scientia „Труд и знание” … :faint-2220:
-
Отделно е и бизнесмен или това му е бизнеса?
-
И докато във всяка паланка в България продължава да има некво висше училище или университет, положението няма да се промени! И ще ставаме все по-неграмотни!!! :too_happy-1067:
To mention but a few:
Великотърновски университет …
Русенски университет …
Шуменски университет …
Стопанска академия – Свищов …
Тракийски университет – Стара Загора …
Нов български университет – София …
Югозападен университет – Благоевград …
Висши медицински училища в България:
Медицински колеж – Варна …
Медицински колеж – Враца …
Медицински колеж – Плевен …
Медицински колеж – Пловдив …
Медицински колеж – София …
Медицински колеж към университета „Проф. д-р Ас. Златаров” – Бургас …
Медицински колеж – Стара Загора …
Медицински УНИВЕРСИТЕТ – Плевен …
Медицински УНИВЕРСИТЕТ – Пловдив …
Медицински УНИВЕРСИТЕТ – София …
Медицински УНИВЕРСИТЕТ „Проф. Параскев Стоянов” – Варна …
Медицински факултет при Тракийския университет – Стара Загора …
-
И докато във всяка паланка в България продължава да има некво висше училище или университет, положението няма да се промени! To mention but a few:
Великотърновски университет …
Шуменски университет …
Тези два университета, заедно с тези в София и Пловдив са от преди 1989 г.
Висши медицински училища в България:
Медицински УНИВЕРСИТЕТ – Плевен …
Медицински УНИВЕРСИТЕТ – Пловдив …
Медицински УНИВЕРСИТЕТ – София …/quote]
Тези също.
Медицинските колежи май бяха преди полувисши институти за медицински сестри основно.
-
И така да е Ддантгуин, но тук си играя от два часа, за да представя ОБЩАТА КАРТИНКА. :m1728:
Която единствено има значение. Нес' па? :cool-1084:
Пардон, забравила съм Европейския политехнически университет в ПЕРНИК. :apology-1312: :goofy-1071:
-
"И докато във всяка паланка в България продължава да има некво висше училище или университет, положението няма да се промени! To mention but a few:"
Котато бях аспирант /Спасибо партии родной за трехгодичный выходной!/ и се рахождах между блоковете на МЕИ-то /сега ТУ/ , та си мислех - тук на куп са събрани ВМГИ, ВМЕИ, ВХТИ, и ВЛТИ- с 4 катедри по математика, 4 катедри химия, 4 катедри физика, 4 катедри електротехника, 4 катедри по машинни елементи, 4 катедри по материалознание, 4 катедри по История на БКП, " 4 по "Марксизъм- ленинизъм", 4 стопански факултета. Тогава си виках: колко ли милиона лева ще бъдат спестени на бюджета , ако четирите инженерни ВУЗа се обединят в един класически Технически университет.
Такива мисли ми минаваха през далечната 1990-та...
Сега не си мисля...
-
И така да е Ддантгуин, но тук си играя от два часа, за да представя ОБЩАТА КАРТИНКА. :m1728:
Която единствено има значение. Нес' па? :cool-1084:
Не съм сигурен, че само тя е от значение.
Пардон, забравила съм Европейския политехнически университет в ПЕРНИК. :apology-1312: :goofy-1071:
Този университет, доколкото знам, няма акредитация поне от година.
-
Такива мисли ми минаваха през далечната 1990-та...
Сега не си мисля...
Което означава какво - одобряваш или не общата картинка, Бачи? 8)
-
Означава, че съм разбрал това, което тогава не разбирах.
-
И така да е Ддантгуин, но тук си играя от два часа, за да представя ОБЩАТА КАРТИНКА. :m1728:
Която единствено има значение. Нес' па? :cool-1084:
Не съм сигурен, че само тя е от значение.
О.К. А общото ниво на грамотност на българина подобрило ли се е благодарение на тази обща картинка? :m1235:
-
Означава , че поне половината трябва да се закрият и да не лъжат децата , че са висшисти !
-
О.К. А общото ниво на грамотност на българина подобрило ли се е благодарение на тази обща картинка?
То нивото на грамотност се получава първите 8 години в училище . Ако дотогава не се е ограмотил , си остава неграмотник с диплома , независимо за средно или висше образование !
-
Означава , че поне половината трябва да се закрият и да не лъжат децата , че са висшисти !
:way_to_go-1308: :way_to_go-1308: :way_to_go-1308:
Е те това чаках да чуя! А другата причина е - да не се разпилява на толкова много места българският научен и преподавателски потенциал, който и без това е кът в мамковината.
А колкото до общото ниво на грамотност на населението в България, естествено че зависи още от първото ниво на образователната ни система, което е повече от трагично.
:-\ :animated-smileys-stargate-015
-
"И докато във всяка паланка в България продължава да има некво висше училище или университет, положението няма да се промени! To mention but a few:"
Котато бях аспирант /Спасибо партии родной за трехгодичный выходной!/ и се рахождах между блоковете на МЕИ-то /сега ТУ/ , та си мислех - тук на куп са събрани ВМГИ, ВМЕИ, ВХТИ, и ВЛТИ- с 4 катедри по математика, 4 катедри химия, 4 катедри физика, 4 катедри електротехника, 4 катедри по машинни елементи, 4 катедри по материалознание, 4 катедри по История на БКП, " 4 по "Марксизъм- ленинизъм", 4 стопански факултета. Тогава си виках: колко ли милиона лева ще бъдат спестени на бюджета , ако четирите инженерни ВУЗа се обединят в един класически Технически университет.
Такива мисли ми минаваха през далечната 1990-та...
Сега не си мисля...
Така е било до началото на 50-те години. Всички изброени от теб висши училища са били едно-единствено — Държавна политехника.
-
И така да е Ддантгуин, но тук си играя от два часа, за да представя ОБЩАТА КАРТИНКА. :m1728:
Която единствено има значение. Нес' па? :cool-1084:
Не съм сигурен, че само тя е от значение.
О.К. А общото ниво на грамотност на българина подобрило ли се е благодарение на тази обща картинка? :m1235:
Не, но грамотността не се добива в университетите. Тя е задължително условие да учиш там.
-
И докато във всяка паланка в България продължава да има некво висше училище или университет, положението няма да се промени! To mention but a few:
Великотърновски университет …
Шуменски университет …
Тези два университета, заедно с тези в София и Пловдив са от преди 1989 г.
Шуменският учителски институт става 'университет' през 1995-а.
-
Стопанска академия в Свищов е от 1936-та и е била наистина ковачница на кадри! Не може заради П***А ака Пернишкото чудо да се омазват с кал де що има висши и не дотам учебни заведения! Пловдивското сестринско училище също е сега "Медицински колеж", а на едновремешната дисциплина и качество на обучението в "Мара Малеева" могат да завиждат куп университети!
-
И докато във всяка паланка в България продължава да има некво висше училище или университет, положението няма да се промени! To mention but a few:
Великотърновски университет …
Шуменски университет …
Тези два университета, заедно с тези в София и Пловдив са от преди 1989 г.
Шуменският учителски институт става 'университет' през 1995-а.
Значи са само три университетите от времето преди демокрацията.
Кой идиот въведе тази практика всяко висше учебно заведение да се прекръсти на университет?
-
Кой идиот въведе тази практика всяко висше учебно заведение да се прекръсти на университет?
А полувисшето - на колеж?
Вярно трябва да е потомък на идиота, който прекръсти Голямо Конаре на Съединение. И така в учебниците по история Голямоконарската чета тръгва от Съединение да ходи в Пловдив да вдига буна да прави Съединение! :sniperer:
-
Извинете за може би глупавия въпрос - каква е разликата между институт и университет ?
-
Извинете за може би глупавия въпрос - каква е разликата между институт и университет ?
Имаше някакво изискване за обхват на образованието.
В университета той е много по-широк, отколкото в някой институт. По-широк в смисъл повече направления — има и хуманитарни, има и природни. Докато институтът е по-тясно профилиран в конкретна област. За това е смешно да има ХТМУ например.
-
Извинете за може би глупавия въпрос - каква е разликата между институт и университет ?
Имаше някакво изискване за обхват на образованието.
В университета той е много по-широк, отколкото в някой институт. По-широк в смисъл повече направления — има и хуманитарни, има и природни. Докато институтът е по-тясно профилиран в конкретна област. Затова е смешно да има ХТМУ например.
Не само това е смешно. Смешна и вредна е цялата раздута система от висши училища в страната, тъй като най-вече е НЕЕФЕКТИВНА! Поради което трябва да бъде изцяло окрупнена, което пък ще доведе и до нейното оптимизиране. Оставям финансовия въпрос настрани.
Кому беше нужно преди години в СУ да бъде открит медицински факултет, след като в София имаше, а и все още има Медицинска академия с дълги традиции и поне до момента, твърдят – с прилично обучение?
Спомням си как преди години баща ми, който по това време беше зам. ректор на Висшия медицински институт в Пловдив, възропта срещу създаването на такъв институт в Плевен. Тъй като такъв имаше и във Варна. И според него трите ВУЗ-а по онова време бяха предостатъчни за обучението на медицински кадри в малка България, която тогава беше много по-голяма от сегашната.
Защото – колкото по-голям брой ВУЗ-ове, толкова по-ниско качество на обучението. Заради разпиляване на академичния състав! :nuts:
А в момента академичният състав на мед. университета в Плевен наброявал 2-ма души!!! O:-)
-
Кой идиот въведе тази практика всяко висше учебно заведение да се прекръсти на университет?
ЕгиптологА Сергей ИгнатOFF ?? :t0103:
-
Защото – колкото по-голям брой ВУЗ-ове, толкова по-ниско качество на обучението. Заради разпиляване на академичния състав!
не заради това. причините са много, но като цяло наблюдаваме резултатите от:
- "парите следват студента", направили възможно приемането на куцо, келяво и сакато, че и завършването им, щото изключване няма - нали ще намалее прихода.
- игнатовските професори, които като хабилитирани лица преподават - без тях част от вузовете ще позатворят поради липса на кадри
- "летящите професори" - и те като по-горе
- тоталната некомпетентност на "бизнеса", който е неспособен да уведоми държавата какви кадри ще му трябват след 5-10 години
- абсолютното безхаберие от страна на държавата, която не успява да приоритизира специалностите. да, правят се някакви опити, но предимно нефелни. за пример - медицината не е приоритетна.
а на първо време трябват само две-три прости неща: фиксиран бюджет и изискване за примерно 20% отпад след всеки курс. така за пет години ще завършат най-добрите 40% и даже и да влязат 100% от випуска пак ще има филтър. и накрая, но не по важност, финансиране на образованието като европейска, а не африканска страна.
-
4.тоталната некомпетентност на "бизнеса", който е неспособен да уведоми държавата какви кадри ще му трябват след 5-10 години
Ти шегуваш ли се ? Аз съм сигурен , че те дори и в момента не знаят какви кадри са им нужни , камо ли след 5-10 години !
-
Защото – колкото по-голям брой ВУЗ-ове, толкова по-ниско качество на обучението. Заради разпиляване на академичния състав!
не заради това. причините са много ...
Първо, нарочно оставих настрани финансирането, щото с него почва лакърдията. Не че не е важно, напротив – то е една от основните причини за тоа хаос!
И второ, дадох пример с медицината, защото едва ли не „съм наблюдавала” процеса от вкъщи заради баща ми. Т.е. информация от първа ръка! Аз също съм била част от тази система като преподавател в СУ. Но едно е да си редови член, до когото не достига почти никаква информация, а съвсем друго е да си на ръководен пост, както например при него.
Защото много рядко някой коментира КАЧЕСТВОТО на обучението. :ive_got_it-1379:
-
Защото много рядко някой коментира КАЧЕСТВОТО на обучението.
качеството на обучението зависи както от преподавателя, така и от обучавания. и при положение, че имаш места за 100% от випуска, и няма изключени заради финансирането, няма как да очакваш високо качество. аз затова искам фиксиран процент отпаднали - навремето си го имаше, в презрения соц от 30 човека група в меи-то завършваха под десет. хем тогава за влизане се бореха между 5 и 10 момчета за едно място.
-
Защото много рядко някой коментира КАЧЕСТВОТО на обучението.
качеството на обучението зависи както от преподавателя, така и от обучавания.
ТцЪ. Качеството на обучението зависи най-вече от ОБУЧИТЕЛИТЕ, т.е. преподавателите. Затова са нужни качествени преподаватели. :m1235:
А какво ще правят ОБУЧАЕМИТЕ с качествено или некачествено предадения матр’ял, си е техен проблем. 8)
Да, отпаднали трябва да има! Но за точно фиксиран процент отпаднали – просто забрави. :goofy-1071:
-
ТцЪ. Качеството на обучението зависи най-вече от ОБУЧИТЕЛИТЕ, т.е. преподавателите. Затова са нужни качествени преподаватели. :m1235:
А какво ще правят ОБУЧАЕМИТЕ с качествено или некачествено предадения матр’ял, си е техен проблем.
не. не е само техен, керванът се движи със скоростта на най-бавната камила.
Но за точно фиксиран процент отпаднали – просто забрави.
защо? напротив, това даже ще действа стимулиращо - ще има надпревара да не отпадат. а ти сметни колко процента са осем-девет завършили от 30-32 човека група. и ще видиш, че даже съм намалил процента.
всъщност имам предвид не точно фиксиран, а минимален процент.
-
Виж, това последното е друго! :way_to_go-1308:
Защото пък може случайно да се случи ноо силен випуск ...
-
ТцЪ. Качеството на обучението зависи най-вече от ОБУЧИТЕЛИТЕ, т.е. преподавателите. Затова са нужни качествени преподаватели. :m1235:
А какво ще правят ОБУЧАЕМИТЕ с качествено или некачествено предадения матр’ял, си е техен проблем.
не. не е само техен, керванът се движи със скоростта на най-бавната камила.
Не! Керванът винаги се движи със скоростта, зададена от преподавателя.
А туй за "най-бавната камила" съм го чувала и друг път, но е най-тъпото нещо, което може да измисли некоя тъпа глава. Защото винаги се стремим към средната скорост. За да няма ощетени.
Впрочем, ти преподавал ли си някога?
-
Качеството наистина зависи от ОБУЧИТЕЛИТЕ ! Ако ОБУЧИТЕЛИТЕ са добри , те няма как да преподават некачествен материал ! Те си подбират материала !
Ще дам пример с моето обучение по френски - във втори курс на техникума закъсах по френски и можеше да остана на изпит . За първи път ми се наложи да взимам частни уроци . Отидох при препоръчания учител - оказа се жена със средно образование , завършила френски колеж. Захвърли учебника , който бях донесъл и каза : Аз ще те обучавам по моя система ! За двадесет урока(20) аз така научих френския , че можех свободно да разговарям , да пиша без грешка и да чета свободно всякакъв текст ! До 1990г нямах проблеми с четенето и общуването на френски .
-
Не! Керванът винаги се движи със скоростта, зададена от преподавателя.
тогава няма да е керван, а нещо друго, примерно два-три кервана, като европа на две-три скорости. едни разбират всичко, на други им е мътно, а на трети - съвсем неясно, че им липсва и предишна база, все едно да преподаваш двойни интеграли на хора, дето не знаят единичните какви са.
а да преподавам ми беше част от задълженията преди.
-
Когато "ситото" на кандидат-студентите е добро , обучаваните се движат в "пакет" и само мързелът и безхаберието може да ги отдели от групата . В моята група само в първи курс отпаднаха десетина души , след това , във втори , трети и четвърти курс почти не е имало отпаднали , освен по болест или нещо друго , но не свързано с обучението .
-
Когато "ситото" на кандидат-студентите е добро , обучаваните се движат в "пакет" и само мързелът и безхаберието може да ги отдели от групата .
Йес! При някои езикови курсове даже се правят входни тестове за групиране по сходни интелектуални способности. В СУ например си имаше специализирана група за това.
Като тестовете не са на езика, който ще се изучава, за да се види кой колко е напреднал, а са на измислен език. За да се тества по принцип усета и склонността към изучаване на езици, но най-вече – комбинаториката. Която си е даденост – или я имаш, или я нямаш.
И ако тестът е направен прецизно, като хората, „керванът” като цяло /от напълно непознати хора!/ си тръгва самостоятелно и даже започва сам да ти задава темпото. :bigok: