Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Октомври 06, 2024, 12:10:35

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Калинчо

Страници: 1 ... 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 ... 68
1681
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 11, 2021, 23:26:02 »
герп са надолу. и тва е едва началото на тренда.
Те са надолу от поне 8 години, всъщност непрекъснато след 2009, на парламентарни избории. Светът обаче доста се позабърза в последно време. Следващите няма да имат десетилетие, а година-две, а може даже и да не са години, а месеци.

1682
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 11, 2021, 23:14:05 »
Всъщност сега сме практически в съвсем същата ситуация, като след предишните избори. Има дребната тактическа разлика, че ако тошковците са първи, ще трябва да преглъщат жабата веднага, а не да чакат известно време. Никакви други разлики.

1683
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 11, 2021, 23:00:29 »
https://offnews.bg/izbori/paralelnoto-prebroiavane-slavi-veche-e-parvi-spored-vsichki-agentcii-755360.html?fbclid=IwAR3gvPLH40wwrXoyVt6D7O0EYRzxht-a8uOVXCObdNP2E6Txds0ig5Xfev0

добре, де, как може да има различни резултати при паралелното преброяване на почти 100% от различните агенции?
100% е за извадката на съответната агенция, а не на всичко. Колко от извадките са представителни е интересният въпрос. И дали случайно (най-вероятно) или умишлено се борави с непредставителни неща. Всъщност може и да са малки извадките, за да се финишира по-напред, със съответния данък точност.

1684
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 11, 2021, 22:04:20 »
Цитат
Оборот на търговията нараства спрямо 1939 г.  както следва:
София + 16.3%
кооперативните потребителни магазини в  провинциалните градове  + 5.8%,
Най-вероятно - в пари. Обичайният феномен, инфлацията започва от центъра към периферията. "Напечатаните" пари се развихрят първо в центъра. Отделно, прецизна стопанска статистика през период на война е нещо доста условно.

1685
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 11, 2021, 20:32:10 »
Ако участието в изборите е било по-рехаво, има възможност и след резултатите от  екзитполовете да има изненади. Особено с чужбинските гласове.

1687
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 11, 2021, 19:27:58 »
Контролиран и купен вот не се влияе от машините.

Добре, добре! Ади да си говориме след няколко дена, като излязат окончателните резултати, да видим къде циганите са отказали да гласуват с шейтан машина. А иначе, Калинчо, за портокола, държавните хрантутници са контролиран вот. А братчедите са купен вот.
Може още след половин час да си говорим. Ако съотношението е подобно на предишното, очевидно купеният вот не играе никаква реална роля. Нали сега е елиминиран? А хрантутниците на власт също не са контролиран вот. Отиват и гласуват изцяло по собствено убеждение. Битието определя съзнанието, нали така?

1688
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 11, 2021, 19:22:00 »
Петков разказва, че само преди три месеца немците са отрязали  България. Но Плевнелиев , въпреки това почнал да ги мъкне от кале на хале в България, за кабели, за алуминиеви конструкции и т.н., за да им покаже възможностите за изработване на цялостния продукт у нас.
А всъщност в нета лесно се намира, че косоварите по това време са ги резнали от подобна далавера в Румъния и в Гърция. Лесно се проверява, за колко време си на нула при дарение от 70 милиона лева и 10% данък печалба.

1689
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 11, 2021, 19:13:46 »
брой гласували на предишните избори минус брой гласували днес, минус сезонна вариация от, аре, 5-6% зарад отпуските вероятно може дададе неква идея колко от вота може евентуално да е бил контролиран преди  :smokin:
Контролиран и купен вот не се влияе от машините. Всъщност голямата гордост на машинното гласуване - недействителните гласове са показател, колко са се отказали да ходят до урните заради машините. Купен вот може да се проследи при странни преференции, ама не е толкова лесно. освен това, влиянието на купения вот силно се преувеличава. От такъв имат сметка само партии на ръба на влизането. За останалите е неизгодна инвестиция като цяло.

1690
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 11, 2021, 09:17:43 »
В поредния епизод от сериала, трепетно ще се очаква да се разбере кой е бащата.

1691
Catch The Rainbow :smokin:

1692
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 09, 2021, 22:55:30 »
Пенливото вино охлажда ли се вече?

1693
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 08, 2021, 20:16:26 »
Испанските гешевци нанесли някакъв много подъл удар под кръста на прогресивните сили у нас.  :smokin:

1694
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 08, 2021, 19:21:53 »
Ти как протестира, бе педер породист? Написа скеч за жабите, за мишките и боят им с цар Бочко? (Както би попитал Ристо Ботюв) Или никак?
ДАже девиза "парите напред" не си усвоил, а караш "лъжите напред"
Тошко не е педер, камо ли породист. Води се женен и има голям син. Съдружникът на сина на Тошко е в две листи на ИТН, тоест и "парите напред" изглежда е усвоил.  :smokin:

1695
А и колко (18+) си пропуснал по тези екшъни...

1696
За справка- само от една бригада робски труд шеф на даскало присвояваше един тристаен в областен град.А училището имаше и опитно поле без контрол
Гербаджии...

1697
:t2407:, аз работя с данни на административния регистър, чийто доклад всяка година се приема от МС. Има го на сайта на МС. Колко още можеш да се излагаш?
Работи, работи... :m1273:

1698
Дори ти дадох възможност да не се излагаш, като те пратих да четеш доклади на собствената ти администрация. Дори не се е и опитвай да ми играеш тънкажи, щото в тази област си по-зле от прасе около тикви
Такава по вид аргументация несъмнено е по-добра от тази на сухите числа.  :smokin:
https://www.nsi.bg/bg/content/3953/национално-ниво

1699
нямаме единна методика.Все пак няма спор че при тоталитарна държава и практически 90 процента държавна)капиталистическо-държавна) система имаме едва 37 хилки администрация.Тагава роптаег че Франция има съвет по зърното от пет човека и изнасят повече от нас, докато при нас мибистерството на Земеделието поддържаше щат от почти петстотин колективно безотговорни,сравнено с саранчата -препоръчвам зарин над София.
Няма съпоставимост, но по онези времена (края на 1980-те) официалните данни дават в сектор държавно управление малко над 60 к човека, като не се включва социалното осигуряване (което се включва в днешните 100 и неко к). Не се включва и щатния партиен и комсомолски апарат, де факто част от сектор държавно управление. Това е само за бройките, ефективност и ефикасност са други бири и тогава и сега.

1700
СЕМ съвсем не е единствената излишна структура. Аз си водя на тефтер поне още трийсетина. Калинчо, повече от 15  години съм била в държавната администрация! Имам отлична представа от функции и дублирането им. Туй ти го пиша, да не се изкушаваш да ме заливаш с чантаджийски глупости. Помни и не забравяй - 80 срещу 142 хиляди чантаджии. Тва е съотношението между правителстовото на Станишев и последното тиквено! Само по ЗА. Съвсем културно съм ти дала и линкове преди време, които и твоята дребна чиновническа душица няма да може да пренебрегне..независимо от желанията и зависимостите
За над 15 години в държавната администрация е очевидно и несъмнено. Също така е очевидно, че скокът в тази администрация е бил веднага след студентската скамейка, без губене на време за нещо друго преди това. По времето на Станишев (данни за 2009 г) заетите в сектор държавно управление са били 129402, а за 2019 г данните показват заети в същия сектор 112105. Не е нещо революционно като разлика, но достатъчно, за да не се приказва на едро за неща, от които или нямаме понятие или за които откровено лъжем. Както са и лъжите за линкове, каквито или няма или са към неща, които наричаме "фалшиви новини".
Това са само малка част от причините да сте вече в зоната на едноцифрените проценти от всички избиратели. Има още много, но е редно да се запази някакъв приличен тон все пак, вместо чиста откровеност.

1701
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 06, 2021, 21:22:21 »
Цитат
06 юли 2021
Междинни данни от провеждащата се в страната специализирана полицейска операция за противодействие на престъпления срещу изборните права

Специализираната полицейска операция на територията на цялата страна започна на 1 юли, в нея са ангажирани в максимален обем полицейските сили, с които разполага МВР, освен служители на СДВР и ОДМВР, участват и екипи на, ГД „Национална полиция“ и ГД „Жандармерия, специални операции и борба с тероризма“. Основната задача е противодействието на престъпления срещу политическите права на гражданите и нарушения на изборното законодателство, противодействие на конвенционалната престъпност и установяване на издирвани лица. Паралелно с това се извършват и проверки по отношение на гражданската регистрация.

За периода от 1 до 5 юли включително са извършени инспекции на общо 2 173 места, за които е имало информация, че в тях се извършва купуване и продаване на гласове, проверени са 6 691 лица от активния криминален контингент и 1 277 обекта – заложни къщи и дружества, предоставящи бързи кредити.

С цел предотвратяване на възможността за корпоративен вот са проверени 1 275 собственици на фирми. Установени са общо 644 лица, които са се утвърдили като местни лидери на групи, влияещи на изборния процес. За срок до 24 часа са задържани 669 лица, издадени са общо 4 788 предупредителни протокола по чл. 65 от ЗМВР и 109 преписки за установени случаи на купуване на гласове.

В рамките на операцията са проверени 35 632 моторни превозни средства, установени са 110 лица, обявени за издирване, разкрити са и 87 други престъпления.
:smokin:
https://www.mvr.bg/press/актуална-информация/актуална-информация/новини/преглед/новини/междинни-данни-от-провеждащата-се-в-страната-специализирана-полицейска-операция-за-противодействие-на-престъпления-срещу-изборните-права

1702
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 06, 2021, 19:03:51 »
Гледам, че няма коментари за "победата" на партийната пеперудка в Благоевград и с чия подкрепа. Що така? Или най-важното е да не ви изядат комунезите!? :smokin:
Историята трябва да се изучава, защото се повтаряла, както ни учат Класиците. След Победата започва вътрешното изчегъртване в ОФ-то. Доста често това става и с използването на старорежимни елементи. Не е задължително изчегъртващите да са едни и същи. Съмтаймс уин, съмтаймс люн. :smokin:
Освен това, използването на кавички за "победа" е трудно разбираемо.

1703
Получаваш най-голямото право - да си смениш управляващите. Все пак четвърти юли не се свързва с fireworks, a с "No taxation without representation".
Правото да сменяш управниците си по законен начин не зависи от плащането на данъци. Правото пък да ги сменяш по незаконен начин зависи от изхода на начинанието. Ако успееш, ставаш герой, ако не - ставаш заклеймен престъпник.
И не става въпрос за събирането на данъци, а за това, че плащането на тези данъци не ти дава права за бъдещи доходи, докато осигуровките дават.

1704
Остави сметките, не ги виждаме по един и същ начин нещата, ма карай.

В момента в Бг е събрано възможно най-лошото от данъчните и осигурителните системи и тва си дава отражение.
И къде е разликата - в разхода за заплата данъци и осигуровки са 35% и нагоре за масата хора. Данъчната система си е ОК в България. Осигурителната е зле, по две основни причини - баницата за разпределяне е сравнително малка и има много тарикатлък при деленето. За реда и дисциплината - отделно.

1705
Цитат
Дали от него взимаш 15 по сметка А и още 10 по сметка Б или взимаш общо 25 по сметка В не променя колко взимаш. В момента.
В момента нищо не променя. След 15-30-40 години, ако сметка А ти носи някакви права, докато сметка Б не носи, се оказваш в интересно положение. Говорим за България, където и миналогодишните закони не важат, а не за Англия, с някои закони от векове.

1706
https://www.calculator.bg/1/zaplata_bruto_neto.html?bruto=750&nabor_type=n

намерих:

750 на месец - 168.02 удръжки - 22.4%
около 35% са (без някои дребни елементи). Трябва да се отчитат и разходите от работодател. При сегашната МРЗ са около 773 лв.
https://kik-info.com/trz/razhodi-za-rabotodatelia.php


1707
Момент.

Викаш, парите за пенции тряа да идват само од пенсионни вноски и си правиш сметките на тая база.

Ми то ако беше така парите за магистралите щчха да идват само од тол такси, за градския транспорт - само од билети и т.н.

Ако не разглеждаш пенсионния бюджет като нещо отделно, няма никаква трудност в постигането на базова пенция колкото мрз.

Аз викам осигуровките да се интегрират в данъците, защото са си де факто данък и бюджета да си плаща пенциите на сички.

Щото сега хората с месечен доход до 3,000 плащат по-голям процент од доходите си за осигуровки и данъци, отколкото тези с месечен доход над 3,000.

Да се обедини скалата, да си е леко прогресивна и пари ще се появят.
Основно парите за пенсия трябва да са от осигуровки. Това е смисълът на солидарната система. Внасяш сега и срещу това получаваш права, които следващото поколение осребрява. Срещу осигуровки имаш права. Срещу данъци не придобиваш права. Текущото управление може да ги харчи както намери за добре, образно казано. Издръжката на пенсионерите или общо възрастните не е задължително да е само от пенсия. Ако пенсията не стига - недостигащото за подслон, хляб и лекарства от данъци.
Прибавянето на осигуровките към данъците прави картинката с облагането интересна. Примерно 30% осигуровки и 10% ДОД са общо 40% (малко по-малко са заради дребни счетоводни хитринки). Та от тук ли да започваме скалата за прогресивно облагане? И за сегашните 100 хил (3-4%) с 3000 и повече облагаем доход до колко ще трябва да стигнем? Апропо, това при положение, че запазваме сегашните нива на пенсиите. За увеличаване - още. Освен това, дори и да се премине към нещо равно, последните с някакви права от сегашната система ще ги пазят още поне 50 години.
Помня времената с максимални ставки 42-46%. Вероятно по тях са плащали единици. Доста по-евтино беше да се избегнат.

1708
Много удобна статистика.
За съжаление не включва плащалите 20 или 30 години и неуспели да се пенсионират поради смърт.
Днеска имаше една статистика че пенсия се взема средно около 20 години.
Нямаше разбивка колко от младите пенсионери под 50 години за които не са внасяни осигуровки успяват да работят 25 години и да получават голяма пенсия над 30 години.
Включва се основното, другите са малък дял. Преди няколко години (4-5), за трета категория нещата бяха доста по-зле. Средно 33 години трудов стаж (без превръщането от категории) и средно 25 години получаване на пенсия.

1709
Като стана сравнението с Англия, NHS за 2020 г е с бюджет 130 милиарда лири. 56 милиона англичани са 8 пъти повече от България като население. 130 : 8 = 16.25  милиарда лири. По днешния курс - едни 37 милиарда лева. И започва едно неловко мълчание или ехидни подмятания извън темата.

1710
Май е ставало въпрос, че има много хубави схеми, които осигуряват и грижа и справедливост и всичко подобно. Имат една обща черта - предположението за много пари от едно неизяснено някъде. Когато стане въпрос колко са парите и кой ги дава, започва или ослушване или ехидни подмятания. И в двата случая не се дава ясен отговор на двата не особено сложни въпроса.

1711
мрз сепак неели 650 месечно?

ерго, 75-100% мрз са 488-650?
Толкова са, ама при внасяне на 38-50% от МРЗ за пенсионни осигуровки 40 години и ползване 20 години. При 19% пенсионни, 40 години внасяне осигуряват ползване 20 години на 38% от МРЗ или към днешна дата - около 250 лв месечно. Добавям и резването на майчинство и болнични с добавка към пенсиите и стават около 300 лева.
Наистина неясно ми е писанието. За да имаш 650 лв пенсия сега, трябва да обложиш тези на МРЗ с 50% пенсионна осигуровка, като добавиш и 8% здравна, още 4-5% болнични, майчинство и инвалидност и надскочи 60% облагане на МРЗ само до тук. Даже и ДОД няма да слагаме.

1712
Въпрос на сметки и на бюджет.

Но не би било нелогично да е между 75 и 100% от МРЗ при 40 години трудов стаж.

Отделно сякви ведомствени, допълнителни и каквото там.
Тоест някъде в зоната 300 лева месечно, колкото и сега е минималната пенсия. Няма да намери много последователи тази идея. Андрешковската концепция е да не се дава нищо на държавата, а да се иска всичко. И мнозинството са наясно, че това е прецакване на другите, а не на митичната "държава". Това, че няма устойчива система, основана на стремежа за взаимно прецакване, не е от "Андрешко", а от други разкази.

1713
Пенсионният бюджет е схрончиен дефицит и така или иначе се финансира от основния.

Осигуровки и данъци тряа се обединят, базова пенция за сички, с променлива годините стаж.

И индивидуални партиди за който си е решил.
И като за условията на България колко да е базовата пенсия?
Тези схеми вървят на Север. На Юг и то не само в България не стават. Не заради схемата, тя е добра, а поради човешкия фактор.

1714
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 18:21:21 »
Аха, благодаря.

Това на изпит по математика къде? В университета, в МЕИ, някъде другаде?
МЕИ.

1715
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 17:15:05 »
Не, не съм кандидатствал с математика, така че нямах идея, че е имало и такава сага.
Ясно. През 1981 (по памет, може и 80) на изпита една от задачите няма решение с методите изучавани в средното образование. Става скандал и анулират изпита, като провеждат още един май седмица по-късно. На втория изпит дават много лесни задачи (за времето си) и се получават много оценки 6. Имаше някакво правило, че изкарал 6 на изпит се приема задължително, а ако и балообразуващите математика и физика са 6, приемането става задължително в желаната специалност. Да, ама местата не стигат, та се отпускат допълнителни бройки за прием.... На следващата година пак грешка в задачите, но вече "само" в несъвместими числени стойности. И тогава решението е интересно, за приложен алгоритъм - пълен брой точки, а ако е установена и грешката - 0.25 бонус, нещо като при раждането на Симеон 2.

1716
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 17:00:41 »
Е, в ония времена и Deutsche Schule Ловеч даваше най-добрата подготовка по немски език у нас,

Да, бе! Най-добрата. Да си чувала за софийската немска гимназия? Езиково училище имаше във всеки окръжен град. Или поне в повечето. Но те изобщо не можеха да конкурират софийските езикови.
Без местен шовинизъм, но имаше доста, да кажем дискусии, кои са подобри
английската в София или тази в Пловдив (а  малко странно се намесваше и Видин), немската в София или Ловеч, френската в София или в Стара Загора... И за математическите имаше дискусии...

1717
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 16:54:25 »
аз съм приет в самото начало на 80-те.
Да не си закачил от сагата със сгрешената задача и повторения изпит?

1718
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 16:51:59 »
Години наред кандидатските изпити по математика включваха сложна, но практически напълно безполезна задача от стереометрията, която, обаче, много допринасяше за доходите на частните учители.
Тази задача беше за между 5 и 6. При решени двете други задачи си на 4.50-4.75, тоест практически приет. Обикновено стереометричната задача (когато я имаше) беше с две подусловия, лесно и трудно. С лесното подусловие отиваше до 5.25, тоест с двата крака вътре. При това за електрониката и компютрите. За машиностроенето и енергетиката баловете падаха под 20, което означаваше 3 на изпит и от балообразуващите две оценки 4 и една 5. Във ВИАС местата бяха доста по-малко и нерядко нещата над 5 на изпита решаваха приема.

1719
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 15:46:43 »
Цитат на: Калинчо в Днес в 14:20:21

    При 2000 места, излиза, че кандидатставщите са били около 180 000, което е повече от участвалите в десанта в Нормандия през 1944-та.


сигурен ли си?
Не съм, естествено, 18 000 са. Грешка в мащаба. Останалото обаче е така. След първото голямо увеличение на местата (83-та или 84-та) освен донаборниците, всички останали изкарали 3 влизаха, естествено не задължително в желаната специалност. Следва да се отчете и това, че двойките на кандидат-студентските изпити там бяха между 40% и 60%, като изкуствено бяха намалени до около 30% в края на 1980-те.

1720
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 14:32:27 »
добре, де, и сичката тая математика, физика и квито там, ако не са ти един ден по специалността, кво те боли, че можеш да решаваш некви линейни уравнения или какато се казваха.
Формулите естествено не са за помнене, но от знанието има полза. Например въпросното нещо е свързано с концепцията за оптималност. В живота доста би помогнало, ако повечко хора осъзнават, че при противоречиви искания и интереси, има някаква комбинация, която е най-малкото зло (или най-голямото добро) за всички страни. Това само за илюстрация.

1721
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 14:20:21 »
Ти си просто значително по-млад  :ok:
Виж, за свиренето си беше форма на легален подкуп. Братовчед ми ходеше от Бургас в София на "частни уроци" да го види комисията в Музикалната Академия, при условие, че детето беше талантливо и още как.
Де да бях, но не съм. Примерно в 1980-те местата в МЕИ се увеличават от 900 до почти 2000 (Козлодуй, Белене, Радомир, Дебелт... ...). Ти вероятно си кандидатствала 1 или 2 години преди Революцията, някъде в апогея на увеличенията на местата (нищо лошо в това). При тези увеличения, в някои специалности се влизаше безпроблемно с 3 на изпит, а в някои накрая имаше възможност и с 2.00 (и 10-годишен договор за едикъде си). Единственото, което леко ме учудва е твърдението ти за 9 кандидати за едно място. При 2000 места, излиза, че кандидатставщите са били около 180 000, което е повече от участвалите в десанта в Нормандия през 1944-та. Трябва да са били епични кандидат-студентски кампании.  :smokin:
PS Неволно съм ти "взел" 2 години, всъщност около Революцията си била в горните курсове, а при кандидатстването си хванала само част от увеличението на местата, до около 1500.

1722
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 00:50:46 »
не знам.покрай съученици и съученички познавах маса бащи касапи, стругари, един ходжа, склададжии, заварчици-все дефицит в наши дни.
Аз говоря за София, в която бяха 2/3 от наличните 300 и нещо к висшисти. То тогава и доста от дефицитните бачкатори нямаха голям стремеж към висше за децата. Във времената, когато млад висшист беше на 155-170 лева имаше шегичка - учи, за да не си прост и да бачкаш за 500 лева.

1723
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 00:33:13 »
И преди не гъмжеше от потомци на бачкери на минимална в по-селективните гимназии и специалности в университетите. Всъщност сега са повече като дял.

1724
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 03, 2021, 00:21:36 »
Явно съм живял в друга държава. Имаше си частни уроци и още как. Разните платени школи също си бяха частпром, но по-масов и по-евтин. Масово беше извънкласното "школуване" в 6 и 7 клас, за математически и езикови гимназии. Кандидатстваше половината набор, като поне 50% от кандидатстващите бяха с частни уроци. От математически гимназии май частното по математика не беше много, но примерно сериозните кандидати за медицина бяха практически 100% на уроци на частно. Географията (за част от икономиката) също беше с доста "частно". Неща с рисуване и свирене - практически 100%.
В интерес на истината, на кандидат-гимназиални и студентски изпити се искаше повечко, отколкото се предаваше в нормалната програма, имаше немалко места с привилегии и прочие, та конкуренцията си беше жестока. Сега летвата е доста ниско, а конкуренция има само в 7 клас и то не чак толкова жестока. Вече има и немалко частни училища, доста от които - с добро качество.

1725
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 02, 2021, 21:42:08 »
И коя е тя? Щото не е ББР.
Общинска.

1726
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 02, 2021, 21:11:09 »
Или накратко - Разходите общи, приходите частни.
Една от най-любимите либераски мантри, щото тва дато си го изброил като ангажимент на държавата не ганерира приходи.
А как е с банките, щото се докарахме до нито една публична банка?
Впрочем подобна рецепта кат твоята практикуват в зап. (западащия ) свят, китайците правят нещо доста различно.
Резултатите са видни. И не че Китай е не само най-голямата, най-конкурентната и най-динамичната икономика, ми Китай задмина САЩ по патентни разработки. За какъвто и продукт да провериш от първите пет доставчици поне три са китайски .....
Разходите общи е именно принципът на държавното инвестиране. Естествено е именно държавата да инвестира в неща, дето са необходими, но не носят достатъчно преки приходи. Печки, перални, хотели и бръснарници не са от тези неща.
Доскоро имахме две публични банки, сега е една. Другата (Общинска банка) дано да имаш представа как изглеждаше в банкирането и какво предлагаше сравнено с мръсните частници. При това силово държеше и общинските разплащания, училища, детски градини... За ББР вероятно няма допълнителни въпроси.
Китайските доставчици в първите тройки, държавни ли са или частни, че нещо не разбрах?

1727
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 02, 2021, 20:40:29 »
Ще искаме да откраднем два милиарда, нали така?

Не, не е така. Смятам, че се изразих разбираемо. Но щом не си го разбрал, и Господ не може да ти помогне.
Не се изрази разбираемо. Останах с впечатлението, че държавата трябва да инвестира в заводи за компютри, за перални, за хладилници... Ако има образовани и кадърни хора, инвеститорите в такива неща чакат на опашка. Държавата инвестира в пътища, училища..., ама само ако го правят нашите хора. Ако са други - това е кражба.

1728
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 02, 2021, 20:37:39 »
Не всичко го гушнаха "другарите", взеха толкова колкото Костов им отпусна.
Например "Техноимпекс"?

1729
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 02, 2021, 20:31:08 »
Цитат
Затова всеки, който ще "инвестира в образованието", е лъжец, демагог и цуфльо. Който чува петела не казва "ще инвестираме в образование", а казва, ще инвестираме два милиарда в икономиката. И образованието само ще се натъмани.
Ще искаме да откраднем два милиарда, нали така?
Въпросният завод в Правец беше последна дума на техниката. Двама другари, верни марксист-ленинци бяха решили да го гушнат след революцията. Водени от светлите постулати за средствата за производство гонеха всякакви предложения за производство от разни гадни капиталисти, в първите години след Революцията. Персоналът, останал без заплати, естествено за половин година се изнесе. Другарите потриха ръце, завариха вратите за да не се изнесе ценното имущество и зачакаха крушата да падне. След 3 години киселините и всякакви подобни химикали оставени на воля в машините изядоха всичко. Даже изнасянето за скрап беше проблематично. Нещо подобно, макар и не толкова драстично стана в ДЗУ в Стара Загора, а и на още много други места. Изгониха си хората, за да гушнат халетата и машините. Гушнаха нещо, дето е неудобно да се споменава пред дами, но голямо и четвъртито.

1730
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 02, 2021, 19:49:10 »
Цитат
Правят в Правец завод за компютри - правят и професионална гимназия за техници. Отварят и бройки за инженери в МЕИ.
Заводът вероятно се прави от дърводелци и готвачи.

1731
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 02, 2021, 19:45:21 »
Читави и добре образовани хора в България имаше, много.
Примерно хората с висше образование (от всякакъв вид) са били под 4% от населението. В София 10-20 по-елитни училища, в окръжните градове по 2 или 1 (в Пловдив и Варна малко повече), осигуряващи наистина добро образование, но за до 15-20% от децата... От тези хора няма ровещи по кофите за боклук и до ден днешен.

1732
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 02, 2021, 19:19:54 »
Има интересни и читави неща и за образованието.

Калинчо, ти трябва да си в първи клас щом толкова те интересува образованието.
Всичките читави неща, които се искат за развитие и напредък минават през образованието. Ако имаш добре образовани хора, ще се оправят и ще вървят напред. Лошо образованите ще вярват на популисти, ще лежат и ще чакат другите да им дават. Слабо образованите ще мият чинии, ще оправят чаршафи и ще почистват маси, цял живот ще мрънкат и ще живеят зле. Добре образованите ще правят софтуер, ще строят магистрали и мостове, атомни централи, самолети, кораби, ще лекуват хора... и ще живеят добре.

1733
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юли 02, 2021, 19:09:05 »
Тая уникална здравна програма на КОД вече цяла седмица я търся и не мога да я намеря. Запали ме ти по нея.
Не е лоша програмата. От наличните, аз поне съм съгласен с най-голям дял от тази точно.
Има интересни и читави неща и за образованието.
https://bulgarianconservatives.eu/predizborna-platforma-2021-na-partia-konservativno-obedinenie-na-desnitsata/
За протокола - с голяма вероятност няма да гласувам за д-р Пепи, но причината със сигурност не е програмата за здравеопазването.


1734
У нас … / Re: Коронавирус в България
« -: Юли 01, 2021, 21:22:30 »
Цитат
Но тези уроци не стигнаха до нас. Вместо да се засили медицинското начало в управлението на болниците, ние отново даваме приоритет на финансовите показатели, а не на качеството на грижите.  Продължаваме да бъдем пленници на модела заплащане срещу услуга (fee for service).
Уроците наистина почти не стигнаха до нас. Старата мантра с неограничените ресурси. Няма такова нещо в реалния свят. Трябва комбинация от финанси, медицинска експертиза и още много други неща, най-важното от които - здрав разум. Положителни резултати дават добре планираните неща, осигурени с ресурси. Хубавите намерения и желания, които не са осигурени с ресурси, не носят никаква полза. Даже напротив - в повечето случаи вредят.

1735
У нас … / Re: Коронавирус в България
« -: Юли 01, 2021, 21:13:21 »
Ангел Кунчев трябваше да махне здравният министър, не Кантарджиев
Злите езици говорят за поне двама, отказали да заместят Кунчев.

1736
У нас … / Re: Пенсиите
« -: Юни 29, 2021, 23:04:46 »
Цитат
* Велизар Енчев е водач на листата на “БСП за България” в 9-и МИР - Кърджали

 Парламентарни избори 2021. Платено съдържание.

1737
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юни 29, 2021, 22:46:11 »
Пълни глупости! Гербави идиотщини на ента степен. Какво не разбра от  информацията за четири типа изборни протоколи!? Бе теб верно ли те държат толкова години на държавна копаня!? Ако си у частния сектор с такава експертиза ще изгърмиш още на първата година...никой, който си изкарва сам парите нема да търпи такива професоиналисти кат тебе..един барман включва релето по- бързо и адекватно от теб :bigok:
По-интересно ми е с каква "експертиза" се гърми от държавния сектор.  :smokin:
От информацията за четири вида протоколи не разбрах какво ще запишеш като изборни резултати в някой от тях, ако следобед машината гръмне.

1738
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юни 29, 2021, 22:12:07 »
Ако откажат машините ще минат на хартия.
Хартията не е проблем. Ако са отказали примерно 10% от машините, вотът им няма да е преброен от комисия, а това са 300-400-500 хил гласа. Въпросът с касирането ще стои доста сериозно.

1739
Имам Горение от времената, когато се правеха изцяло в Словения (10++ години). От скъпите модели за времето си, сега са доста по-евтини и като абсолютна сума. Не е мръднала. Сменял съм може би 2-3 пъти крушки и нищо повече.

1740
Новините от деня … / Re: Избори Юли'21
« -: Юни 29, 2021, 21:33:34 »
Машините дават анонимен вот , но в същото време
-не позволяват снимане на вота от гласуващия, т.е. отчитането му пред трети лица.
-правят невалидния вот невъзможен.
-позволяват бързо и ясно отчитане.
Снимане на вота е трудно, макар и не невъзможно. Отчитането обаче е даже опростено. Примерно гласуваш за партия х и преференция примерно №15. Точността на отчитането е повече от задоволителна, при това можеш да си я провериш от телефона.
Невалидният вот наистина е невъзможен, което даже улеснява контролирания вот от слабограмотни хора. Умишлено пускашите невалиден вот просто няма да отидат да гласуват или евентуално ще са "против всички" (ще е интересно да сравняваме тази графа по години)
Бързото и ясно отчитане е само ако се "пропусне" броенето на разпечатките.
Какво става, ако някакъв процент от машините откажат по време на изборния ден пък е доста интересен казус.

Страници: 1 ... 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 ... 68