Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Юли 04, 2024, 12:49:46

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - otvrat

Страници: 1 ... 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 ... 172
2281
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 19:25:32 »
И ще го направи, но кога?

Когато му дойде времето. Нека мине Олимпиадата и всичко ще се подреди: ред свинско, ред кисело зеле.

2282
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 19:21:58 »
Баси! Руснаците са турили ръка на изкуствените торове в Европа. Купуват заводи на поразия.

Российский холдинг Еврохим скупает в Европе заводы по производству минеральных удобрений

https://www.youtube.com/watch?v=fFFXEGeV6jY


2283
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 19:12:03 »
Ще се съгласите, че стана "интересно" да се живее. В китайското разбиране на интересно.

Не можем да се съгласим. Който не познава историята и диалектиката, му е интересно. Като шоп, който вижда жираф за пръв път. Който е наясно, вижда същото, което е било преди 100 години.

2284
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 18:59:57 »
Това се не знае.

Абе, знае се, защото манталитетът на западното стадо е ясен. Дори в България израстна едно цяло поколение, което е чувало единствено, че Русия е някакво космическо зло. От сутрин до вечер им промиват мозъците за "руските интереси". Какви са интересите никой не знае, но трябва да са зловещи.

2285
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 18:48:19 »
Ако минималната заплата в България е $500 и я получават 99%, и минималната заплата  в Русия е $400 и я получават 1%, кой е по-добре?

Аз не мога да разбера от какъв зор обръщате всичко в долари. Явно не разбирате за какво става въпрос. Първо, в България заплатите са в евро и цените са в евро. Второ, заплатите в Русия са в рубли и цените са в рубли. Няма никакво значение какво е изражението на руската заплата в долари или евро. Кой е по-добре няма никакво отношение към курса рубла-долар. Важното е какво можеш да си купиш с тези пари.

2286
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 17:38:40 »
Апропо - тов. политици ползвайте и официалната руска преса, де?

Барма, мараба! Как върви мисията? Успя ли с баварски хумор да разубедиш некой русофил и путинофил и да го направиш българофил и бокофил?

2287
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 16:51:03 »
ЗИП-е, направо ме ошашави. Не знам петък ли е, събота ли е; сутрин ли е, вечер ли е. Един път пишеш:

На 20.02 свършва учението и Русия се изтегля от Беларус а англосаксите се настаняват на няколко км от Брест!

После викаш:

Признаци, че "Руската армия остава в Беларус".

Кое сега е верният призрак?

2288
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 16:40:03 »
че бъдещето на Европа минава през обединението на германските и славянските народи.

Ми, те прусаците са си славяни, така че имаме неква роднинска връзка.

2289
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 16:33:02 »
Задачата на Русия е на да властва, а за обединява, помага и защитава по-слабите и изостаналите, да бъде държава на духа, да дава пример на останалите, че има друг път

Това е втората задача, която Русия ще изпълни, когато изпълни първата. А първата е да създаде друг полюс на сила, защото в досегашния еднополюсен американски свят ни се такова таковата. Малки държави като България могат да спечелят само ако има много центрове на сила. Тогава имаш избор и можеш да лавираш. А и батковците те ухажват. При еднополюсния модел ще те мачкат като дизел цинкова кофа.

2290
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 16:27:27 »
Само трябва да се видят хората в българската им секция, за да стане ясно колко сериозна медия са.

Така е, ама за либералното джубре това е върхът на джурналистиката.

2291
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 16:25:05 »
Някъде четох, че неустойката за СП-2 е някъде към 10 млд евро. Може да не е много, но поне ще си възстановят вложенията.

Според специалистите вече са го изплатили. Или почти изплатили с новите цени. Делът на Газпром в СП 2 е 4,5 милиарда евро. Другите 4,5 милиарда са на западни компании.

2292
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 16:22:41 »
Може да е било такъв, но това ще да е било преди 10-15 години. Това което произвеждат в последно време си е чиста проамериканска пропаганда.

Няма значение. Изживяват се като сериозна и обективна медия. И така я налагат. А иначе, и преди 20 години са правили проамериканска пропаганда. Но сега към нея наложиха и прохюмска.

2293
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 16:15:39 »
Ясно, че за германците е все едно дали DW ще се разпространява в Русия,

Не мисля, че им е се едно. ДВ се изживяват като некъв връх на обективната журналистика и това си е шамар за тях отсекъде. Освен това, който трябва губи един рупор на пропаганда. На някои служби не им е се едно. По редица обективни и субективни причини Русия не може да спечели състезанието по манипулация на европейското стадо. Затова, ако покрай РТ шунтира няколко вражески разузнавателни централи - берекет вересим. Същото както и със СП-2. Той вече не им трябва. Да стоят и да гледат празния кюнец, да се сополивят и да плащат по 1200 долара метъра, вместо 300 долара метъра. Защото те ще молят да им пуснат газ по него.

2294
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 16:04:10 »
Това е кон за кокошка.

A какво трябваше да направи Русия в този случай? За да бъде кон за кон?

2295
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 11:37:17 »
 аз вярвам на братушките. К'вот рекат те, туй йие -

Нема лошо! И кво разбра от това, дет си ги изтипосал?

2296
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 03, 2022, 11:31:25 »
но за наглост - не всеки може ги стигна.

Сега са направо комични. Напъват се да станат някакъв фактор в международните отношения. Забъркват интриги, бъркат се навсекъде, пращат войски. Мани, мани. Специален пратеник за Балканите! Леле, мале! Като че ли некой ги бръсне за слива (shave for a plum).

2297
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 10:10:58 »
Колко е минималната заплата в Русия. Не е ли близка с тази в БГ?

Колкото е - толкова. Получават рубли - харчат рубли. Какво общо има тук изражението в долари? А ти знаеш ли колко струва там газ, бензин, парно и т.н.? В долари? Според теб това има ли значение?

2298
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 10:07:47 »
Подобно нещо видях в БГ преди да емигрирам. Занижен курс на лева. Като резултат, България се изкупуваше на безценица.

Видял си, ама не си разбрал. Кой, как, защо и т.н. Обезценката на българския лев тогава няма нищо общо с контролираната ниска стойност на рублата.

2299
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 10:04:05 »
Ти елементарни неща не разбираш! Аз сравнявам курса на рублата. Защото тамошните пенсионери си получават пенсийте в рубли и работещите също.
Като не ти харесва долара, сравни рублата с еврото (нали сте европейци  :)))) или с тугрици.
Няма силна държава със слаба валута. Но вие си дрънкайте пропаганда! Мен какво ми е? Не съм Христо да ви нося светлина...


Ма, верно на тебе икономиката ти е тъмна Индия. Руските пенсионери си получават пенсията в рубли и пазаруват в рубли, а не в долари. И няма никакво значение колко струва салама в долари. И ако пенсията е 10 долара, толко0ва по-добре за рублата. Означава, че с 10 долара можеш що-годе да изкараш месеца. С 10 долара ще си вържеш ли месеца ш САЩ. Горе-доле? А? Обясних ти, че рублата е изкуствено занижена. Реално тя е мин. 50% по-скъпа, но това е полезно за икономиката.

2300
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 09:51:57 »
Колко е малко? 50% от Газпром не е на руската държава. На кого е тогава?

Няма никакво значение на кого е. Важното е, че руската държава прави огромни печалби от дивидента си, от данъците и от износните мита. В допълнение милиардните инвестиции на компанията в руската икономика. Без да се занимава с управление.
Досежно стойността на рублата. Тя е изкуствено занижена. Всички са единодушни, че е мин. на 50%. Но това дава огромни преимущества на държавата във финансовата сфера и инвестиционната политика. Ако разбираш за какво става дума, де.

2301
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 09:37:29 »
аз съм само студен наблюдател. Опитвам се да видя нещата под повърхността.

Добре, Кусто, полезно е да се изследват дълбините. И прочети пак заветите. Освен за идолите, там пише и за омразата, и за злобата, и за завистта, и за други работи. Студените наблюдатели не са богоугодни.

2302
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 08:51:55 »
Какъв е Путин касае руснаците. Мен не ми дреме.

Виждаме, Махатма Ганди, виждаме. Хич не ти дреме. Ти и затова не спираш да го плюеш. Щото не ти дреме.

2303
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 06:55:44 »
Дори не разбирам тезата ти.

Tи свойта не разбираш, а мойта искаш. Нема лошо.

2304
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 03, 2022, 03:38:32 »
А и друго има. Русия при всичкото ми уважение не преставлява никаква алтернатива на запада. Има ли олигарси? Има! Каква им е разликата с тези които в Америка цензурираха президента си. Никаква.

Тогава защо ги делиш на Русия и Запад? Щом са едно и също? Или се поувлече в клишетата? Щом Русия не е алтернатива на Запада, защото са едно и също, значи и Западът не е никаква алтернатива на Русия, нали?

2305
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 02, 2022, 19:43:37 »
Някъде по това време се постигна консенсус към БВП да се добавя и сиавата и нелегалната икономика -

В сивата икономика няма нищо лошо. Много държави я толерират. Защото тя дава хляб на хората, който държавата не може да осигури. Ако посегнеш трупешката към сивата икономика, означава, че си много зян. Това вече е опасно. Защото сивата икономика е сива само временно. След бързото натрупване сама и задължително се изсветлява. Тогава вече ще я щавиш колкото си искаш.

2306
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 02, 2022, 19:37:30 »
За българския език по-бих вярвал на Чудомир, отколкото на теб.

Вервай си. Че в светска държава можеш да кажеш "преди Христа". Кой беше той? А защо не "преди Аллах"? Или "преди Буда"? Се тая, нали?

2307
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 02, 2022, 19:04:04 »
Понеже нямаш нищо по същество,

Кое същество? Ти си толкова безкомпромисно категоричен в "анализа" си, че нормален човек няма какво да ти каже "по същество". 

2308
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 02, 2022, 18:43:13 »
с ония осемдесет процента за които проф. Христов се изказва особено ласкаво

Нищо лично, но според мен си в осемдесетте процента на онея осемдесет процента, за които проф. Христов се изказва ласкаво.

2309
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 02, 2022, 18:35:35 »
Това е то. Отдавна не са самостоятелна държава.

Баси глупостите! Но поне са забавни.

2310
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 02, 2022, 18:11:06 »
Ndaaa... и си припомням славните дитирамби при първия избор на Радев...
А днес - тоже по болшевишки - същите тия другарки и другари, които венцехвалеха, оплюват...

Ама, ти верно си съжалително елементарен. Нема лошо. Все пак си представителна извадка.

2311
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 02, 2022, 12:39:45 »
-

2312
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 02, 2022, 11:54:28 »
-

2313
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 02, 2022, 11:29:50 »
Хубаво е като се внесе научен елемент в дискусията.

Ма, се ненаучено ходи.

2314
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 02, 2022, 11:23:30 »
А аз тогава откъде ше знам, как е на български?!?

А аз как да знам, че не знаеш как е на български?

2315
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 02, 2022, 11:13:59 »
Което пък на чист български език иде да рече преди Христа!!!

Няма такова нещо на български. На български се казва преди/след новата ера. Преди Христос е английски израз.

2316
По света … / Re: Икономически новини
« -: Февруари 02, 2022, 09:55:14 »
Общата задлъжнялост на САЩ е 17 пъти БВП!

A БВП-то на САЩ е 60% виртуално. Няма матрялно изражение. Следователно кво се получава?

2317
Навремето знаех кои празнуват на тази дата, но днес поради глобалното затопляне влияещо върху температурата на човешките взаимоотношения вече не съм сигурен

Не можеш да не знаеш. Това е световен празник.

 2 февруари - Световен ден на влажните зони

Всяка година на 2 февруари се отбелязва Световният ден на влажните зони. През 1971 г. на същата дата в иранския град Рамсар е подписана Конвенцията за влажните зони.

2318
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 02, 2022, 07:22:36 »
Може да е дребен пример, но показва как действа бюджетната система и също къде отиват данъците, които всички плащаме

Зависи от бюджета. Вашите данъци, специално, не са толкова съществени. Вече. Бюджетът си печата колкото му трябват. Затова американската военна техника е безбожно скъпа. В един нормален свят, без американския диктат, САЩ няма да могат да продадат и едно джобно ножче в чужбина.

2319
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 20:51:53 »
Ми не е верно. Демокрация и капитализъм не е едно и също.

Много ясно съм се изразил. Ако не го разбираш, е друг въпрос. Говоря за либерална демокрация. Ли-бе-рал-на. Това е политическата надстройка на капитализма. Няма универсална демокрация. Тя е винаги класова. Всяка господстваща класа си има своя демокрация. От робовладелците, та до наши дни. Затова не се говори за демокрация изобщо, а винаги трябва да се пояснява за коя точно иде реч.

2320
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 19:28:15 »
Ейй... с тия пораженчески писания ще ме откажете.

Недей, Барма. Не се отказвай. Ти имаш мисия да изпълняваш. Ти си един джобен свети Патрик. Трябва да вкараш русофилите в правата вяра. Трябва да си готов и на арената да погинеш.

2321
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 18:48:31 »
Корнелия Нинова дали я споделя като член на правителството?

Би трябвало. Не само Корнела. БСП би трябвало да я споделя. Рано или късно истината лъсва на яве. Не можеш да си идеологически дребнобуржоазна партия и да лъжеш вечно симпатизантите си, че си малко по-така. Като се хванеш на хорото, няма мърдане.

2322
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 18:27:41 »
Ма ако пък не отиде, ша го изкарат комунист. Курт капан.

Ми, не! Четири години го изкарваха човек на Решетников и не му пречеше, нали? Но ако го беше направил лани, Гержика щеше да му дръпне килимчето. Аз не му оспорвам правото да си постила, но трябва и малко почтеност. Все пак леви хора го издигнаха и избраха.

2323
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 17:55:03 »
Радев се е поизложил, ама нали нема трети мандат, трябва да си постила за после, Май верно ще излезе амбициозно леке.

2324
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 17:00:08 »
или да си оправи живота, без да жали за порутената соц-кочинка.

Да, да. Не знам дали си забелезал, но няма начин всеки да си "оправи" живота. Всеки оправен живот е поне един съсипан друг. Не можеш да забогатееш без да прибереш нечии чужди пари. Но ти явно си се оправил, така че поне няма да те мислим.

2325
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 16:40:10 »
Едно нещо стана ясно - 32 години народът предпочита това, което имаме като капитализъм пред онова, което имахме като социализъм...

Точно така! Затова т. нар. народ няма никакво право да се жалва за положението си. Да рови по кофите и да свиква да уважава богатите.  В замяна на това може целогодишно да наблюдава банана и чер хайвер в магазина.

2326
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 16:15:25 »
Чета ви и се чудя. Демокрация, та демокрация.

Ааа, молим! "Демокрация, та, демокрация" викат тези, дето си мислят, че демокрацията е нещо универсално. Като универсално лепило (КАЛЕ). А онези, които са чели вестници, винаги викат "буржоазна демокрация".

2327
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 15:20:54 »
Ние не подскачахме ли за демокрация навремето? Или за капитализъм подскачахме, че вече не помня.

Явно не знаете за какво сте подскачали. Но това не ви оправдава.  За каква демокрация сте подскачали? За либерална. А икономическото проявление на тази демокрация се нарича капитализъм. Няма "демокрация" по принцип. Тя винаги е класово обусловена.
И забележи: всяка демокрация работи прекрасно, но само за равноправни субекти.

2328
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 15:13:29 »
Можеш ли да направиш сравнение между законите за референдум в Швейцария, България и Англия, примерно?

Няма нужда да се сравнява. Сравнението нищо не доказва. Законът е добър. Нормално е да има високи критерии, защото допитване до народа е сериозно мероприятие. Това - по техническата част. Политическата е друга манджа. Там народът няма думата. Но в тази част няма думата никъде по света. Либералите са приели, че това е работа на "елита".

2329
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 14:45:39 »
И колко гласуваха на референдума?

Ами, нали това ти казва. Малко. Недостатъчно. Сополивят се по Швейцария, плачат, че никой не ги питал за нищо, а като ги попитат - ходят да поят доматето. Българинът си заслужава всичко.

2330
По света … / Re: Събитията в ЕС
« -: Февруари 01, 2022, 14:39:34 »
Е, сега по реда си следва отново "Робовладелска", но вече с технологична премиса, проформа: - "Техно-Робовладелска" системна формация.

Точно така! Спиралата на развитието отново се доказа. Повторение на по-висш етап. Ние де факто сме в модерен робовладелски (с щипка феодален) строй. Т. нар. потребление стана гробокопач на капитализма. Овцете изядоха хората.

2331
По света … / Re: Russia
« -: Февруари 01, 2022, 14:22:55 »
А дали Горещата фаза няма да започне точно на 04.02-ри?

Не! Тов. тов. Си и Путин ще си изкарат Олимпиадата, ще пийнат, ще хапнат и чак след нея ще правят каквото трябва.

2332
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 14:00:28 »
Нашто поколение се изложи. А не бяхме уж прости.

Не само че се изложи, ами продължава да се излага. Буч вика, че никой не го питал. Напротив, питат го през 4 години, а понякога и по-често. И българинът си ходи до урните, и си гласува за капиталистическата система, за НАТО, за ЕС и т.д. А като се появи некой, който артикулира онова, което уж си мислел и искал българинът (ама никой не го питал), почва да му се подиграва, да му вика комунист, копейкин, русофил и т.н. Социализмът бил лош. ОК, лош е. Алтернативата му е капитализъм. Няма друго. Тогава що реват за високите сметки? За "работещите бедни?. Простите хора са благословени само в Библията. В живота са си прости хора. И трябва да си берат гайлето

2333
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 13:39:02 »
Нека бъда по ясен!
Когато отиваш на избори избираш кой да те управлява.


Кой да те управлява или как да те управлява? Ти може да си гласуваш за кой, но нормалното е да се гласува за как. И гласовете на българите на изборите в последните 30 години ясно показват какво искат.
Но тук бих желал да уточня нещо с теб. Преди известно време ти написа тук, че си бил прост инженер и много работи не са ти ясни. Сега се оказва, че са ти ясни. Кое е верно?

2334
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 13:25:56 »
няма "драма"

Ами, няма драма. Не може да има драма. Ама, не знаели какво е капитализъм. Да са знаели. Да са чели Работническо дело.

2335
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 13:20:34 »
Колко референдума имаше за 30 години?

Какви референдуми, бе, Буч? Казах ти ясно. На всеки избор питат българина какво иска. Той дава гласа си за това, което иска. А той си иска това, което е сега. Иска си капиталистическата система. Иска богати и бедни. Само ти не разбра какво иска.

2336
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 13:15:00 »
Това не е питане на БГ народ!

Не е верно! Постоянно го питат българина какво иска. На избори. Миналата година три пъти го питаха. Той от тридесет години неотклонно избира капитализъм. Той иска да има бедни и богати. А ако си мисли, че ще бъде от богатите, не е извинение. 

2337
Новините от деня … / Re: А сега накъде...
« -: Февруари 01, 2022, 12:47:50 »
Разделението продължава в БГ. Няма как да е друго след като има неприлично богати и ровещи по буклука.

И кво от това? Ти скача ли по площада да дойде капитализмът? Е, това е капитализмът - неприлично богати и ровещи по кофите. Къде е драмата? Българите си го поискаха и сега друг им е виновен? В САЩ да не е по-различно?

2338
По света … / Re: Събитията в ЕС
« -: Февруари 01, 2022, 12:42:00 »
Колега, в случая подкрепяш хомосексуалистите и сатанистите които стоят зад тях. Целта им както многократно вече е е писано да разрушат традиционните християнски ценности и морал

В случая подкрепям инициативата на Финландия. Не ме интересува дали са хомосексуалисти, още по-малко дали са сатанисти. Не вярвам в измамната религия, съответно и в сатани, велзевули и вувузели. Християнските ценности и морал не са ми интересни, защото са фалшиви и нито един "християнин" не ги спазва. Нещо повече, във Вехтия завет християнският бог е представен като най-неморалното същество. Дори е парадоксално, че колкото повече някой се прави на вярващ, толкова по-невярващ е той. А Библията я познавам прекрасно, много повече от "вярващите". Фантасмагории за малоумници.

2339
По света … / Re: Събитията в ЕС
« -: Февруари 01, 2022, 12:06:59 »
нарича Библията „език на омразата“

Абсолютно! Вехтият завет е най-расистката, човеконенавистна, садистична и порнографска книга. Така нареченият Йехова е удивително подло, жестоко, завистливо, ревниво, алчно и садистично същество.
Подкрепям с две ръце правителството на Финландия. Ако искат, ще им ходя свидетел.

2340
Впоследствие актрисата и водеща Упи Голдбърг се извини

На црънците им е широко около врата. В класацията са една идея след евреите (еврейте). Могат да правят всякакви расистки коментари, но не можеш да ги закачаш, защото ще те обвинят в расизъм.

Страници: 1 ... 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 ... 172