Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Юни 22, 2026, 05:28:44

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - onzi

Страници: [1] 2 3 4 5 6 ... 141
1
П.П. Помощ от приятел 2: Отвори си правописния речник на БАН от 1983 недемократична година и виж какво пише в предговора по въпроса с "двата ученика".

не ми е подръка, но ми попадна ей-това: https://www.balgarskiezik.eu/p-2017/L-MIKOVA-full-114-124.pdf

и там си пише черно на бяло, че в 1983 бройната форма е било препоръчно да отпадне /без да е изрично забранена/, и е отпаднала окончателно през 2002 и 2012.
Цитат
Обаче при съществителните за лица не става ясно имат ли бройна форма, или не. Това е показано в словника на речниците от 2002 и 2012 г., където при съществителните от м.р. винаги е посочена и форма за мн.ч., и форма за мн.ч. след числително име: при лицата - обикновена форма за мн.ч., а при нелицата - бройна форма.

2
това определено е промяна, настъпила през демокрацията, и аз съм я изпуснал. щото като бях малък два ученика и три войника си бяха съвсем нормално нещо.

да не говорим за "два доброволеца, които аз ще избера".

3
не е от мозила, аз тук се логвам от хром. ето сега например не ми даде това. ако има мегдан /диск, процесор и прочие/ пусни по-подробен лог на апачето, та като ти се случи, да видиш пише ли по лога нещо нередно.

ако няма - остави го както е. не е болка за умиране. само да не е някакво проявление на друг проблем - примерно проблем с харда, не може да напише нещо по суап-а или да прочете от базата, и като спасение да плюе тая грешка.

щеше да е много по-лесно, ако изникваше всеки път. като разследвам бъгове, това ми е най-трудното - да намеря последователност, при която бъгът да изниква на 100% - тогава си дебъгваш и в общия случай намираш кое как.

4
я да питам, че нещо забелязвам как изоставам от тенденциите и се превръщам в, както викат тука местните, алтмодиш, старомоден демек.

та въпросът ми е отпаднала ли е бройната форма или наблюдаваме поредната простотия по т.нар. медии? масово се ползва примерно "двама депутати", "трима участници", напоследък взех да чувам и "два ученици" или "сто тридесет и един депутати". къде отидоха "два ученика", "три участника", "десет депутата"?

и да очаквам ли скоро и "два моливи" или "двама молива"? айде с "три зелки" е по-лесно, ама "купих си трима портокали и два грейпфрути, да си направа две смутита"?

5
за втори път веднага след логване получавам
Цитат
Forbidden

You don't have permission to access /index.php on this server.
не е болка за умиране, логнал съм се и от другя таб като кликна нанякъде действа вече като логнат потребител.

6
По света … / Re: Русия (Re: Russia)
« -: Юни 14, 2026, 13:10:54 »
Да, със "Starlink" може би ще излезе и по-късо времето
няма. ключовото тук са броя устройства, през които преминаваш. навсякъде имаш поставяне на пакета в опашка, ваденето му оттам, прерутиране и прочие, което естествено губи време.

когато вместо директния кабел добавиш рутер, който да качи на старлинка, после още един на спътника и накрая още един, който да получи и прерутира пакета от другия край, няма как да ти е по-късо времето.

аз в къщи за 10м от компа до рутера, ако сложа директен кабел, пинга до рутера ми е с 15 7мс по-малък от сегашния, дето минава първо през вътрешния wifi рутер, за да мога да си ползвам принтера.

*грешка, общо става 15мс пинга, а до първия рутер е 5-8 /това сигурно и заради модемите, дето ги ползвам, те пък прекарват трафика през елкабелите, да не размятам жици из къщи/.

7
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 13, 2026, 13:10:59 »
Второ, днешното БСП вече може единствено да закопае всеки, когото подкрепи.
нали различаваш мнение от факт? горното е мнение, а не факт.

Цитат
Да си спомним какво беше казала Илияна Малинова Йотова от мощната тогава БСП на Румен Георгиев Радев преди 10 години:
и колко да е била мощна тогава бсп? май не си спомняш, че беше опозиция, с чакали, гризящи я отвътре, и че нинова буквално си заложи кожата, за да стане радев кандидат.

между другото, досега няма избран президент, издигнат от бсп, който да не я е предал. така че в този ред на мисли по-добре бсп да не предлага никого.

8
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 13, 2026, 11:23:51 »
Ето че имало начин Йотова и да не бъде избрана – ако я подкрепи БСП.

и с какви точно факти ще подкрепиш това особено умно изявление при положение, че повече от половината време са избирани президенти, подкрепяни именно от бсп, м?

фактите говорят друго - че няма да бъде избрана, ако я подкрепи възраждане. коцето колко процента взе преди пет години? и с кого беше в двойка, и къде е сега проектовицето му?

това, ако беше от умнокрасив, иди-дойди - щях да си помисля, че толко може. обаче от теб очаквам малко повече логика.

9
По света … / Re: Русия (Re: Russia)
« -: Юни 12, 2026, 21:57:22 »
чуков е мрънкало. позволява личните му пристрастия да вземат връх пред евентуалната му професионална преценка, следователно няма смисъл да се занимаваш с него и да му наблюдаваш обсесиите.

витанов аз го гледам, като участва по разни подкасти, обаче за неговия канал немам нерви. него го чета. много ми е лигав там - като почнеше да се прозява "луната спииии" и направо го изключвах, преди да намеря тази функция за транскрипция на клиповете.

10
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 09, 2026, 22:47:12 »
И като стана дума за Иран днеска разправят кацнал самальот с три милиарда кеш. Долари.
Не вярвай на всичко което видиш по новините!
Попитах Google:

Колко е 3 ярда долари?
Отговор: 30 тона и 120000 кубични фута. Кой точно самолет може да вземе това?~120 кубични метра!

на мен ми отговори малко по-различно:
Цитат
В банкноти от 100 долара, 3 милиарда долара тежат точно 30000 килограма (30 тона) и заемат обем от приблизително 33.88 кубични метра.

В най-компактния си физически вариант (банкноти от 100) сумата от 3 милиарда долара тежи точно 30 тона и заема чист обем от 33.88 кубични метра, което е еквивалентно на обема на един голям транспортен контейнер.
според теб съществува ли самолет, който може да пренесе един голям контейнер от 34 тона от точка а до точка б?

11
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 09, 2026, 22:44:02 »
Може би, въпросът е колко повече.

не, не е в това въпроса. въпросът е, че както казва ицо стоичков, не играеш - не печелиш. едно е да опиташ и да не стане, съвсем друго - да не опиташ въобще. твай.

а заявената подкрепа от партията, на която симпатизираш, би трябвало да има своето влияние, нищо че ти и нор сте кочове, които перат напред с рогата. и определено демонстративният отказ от подкрепа също има своето влияние.

12
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 09, 2026, 22:16:32 »
...и всички си помислиха, че ако и тези от симпатизантите на "Възраждане", които чакат някой да им каже за кого да гласуват, бяха гласували за нея, щеше да победи именно тя. Но въпросът е колко са тези хора или по-точно, колко бяха тогава? Смея да твърдя, че изобщо не е сигурно, че и техните гласове щяха да бъдат достатъчни, защото такива има (или поне тогава имаше) много, много малко...
при всички положения с декларирана подкрепа щеше да има повече гласове.

Цитат на: Nor1
Ние не сме гербаджии, турци, умнокрасавци,червени бабички или злобни сини дядовци
да гласуваме по команда
вие може и да не сте, ама сигурен ли си, че в цяла софия няма нито един, дето да се повлияе от мнението на лидера на партията, на която симпатизира? щото аз не съм.

Беше груба грешка да не подкрепи Ваня Григорова за кмет на София.
И аз така мислех тогава, но се оказа, че той е бил прав, а не аз! Затова сега си признавам тогавашната си грешка, а нему – далновидността.

ъхъ, изключително далновидно на фона на украинското курортче, процъфтяло през мандата на педроханците. а бе далновидност, та дрънка. щото пак повтарям, беше нарисувана подкрепата на коце за софия срещу подкрепата на бсп за варна.

обаче коце реши, че във варна може сам, а в софия ще съзерцава пъпа си.

13
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 09, 2026, 20:53:25 »
Шефовете им може да обявят, че подкрепят тоя или оня, ама какво ще направят гласуващите, е съвсем друго нещо.

ъхъ, то затова когато коце обяви, че не подкрепя григорова, и всички ще се юрнат да гласуват за нея, да.

както и да е. минало-бешело. показващо, че коце не може да се обединява, дори да е в негов интерес.

14
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 09, 2026, 20:42:59 »
Я да видим кого не подкрепи Костадинов...

от дърветата ти е трудно до степен на невъзможност да видиш гората. няколко пъти вече съм писал, че пакетната сделка беше просто нарисувана - коце подкрепя григорова в софия, а бсп подкрепя коце във варна. и коце щеше да има варна, а в софия щеше кмет да е григорова.

та крайният резултат щеше да бъде, че вместо педроханците да имат кметове в софия и варна, нямаше да имат никъде.

обаче костя се - какво - врътна.

15
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 09, 2026, 20:36:43 »
Между другото, не мога да му намеря трите имена (защото Димитър Стояновци има много).

Цитат
Dimitar Zhelyazkov Stoyanov (Bulgarian: Димитър Желязков Стоянов; born 28 October 1968) is a Bulgarian Air Force colonel, civil servant and politician serving as Minister of Defence, a position he previously held from 2022 to 2023. In March 2026, following Radev's resignation from the presidency, Stoyanov became one of the two co-chairs of the new coalition "Progressive Bulgaria" together with former caretaker Prime Minister Galab Donev.[1]
уикипедия. интересното е, че на български и руски е представен без бащиното си име.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dimitar_Stoyanov_(military_officer)

16
принципно погледнато, сисадмините се стараят да си облекчат, а не да си усложнят работата. който иска да му е сложно - си слага слак.

17
малко късно се включвам, ама пробвал ли си да ограничиш броя на ботовете с mod_qos?

Цитат
sudo apt install libapache2-mod-qos
sudo a2enmod qos

sudo nano /etc/apache2/mods-available/qos.conf
Цитат
# 1. Identify Googlebot and set its connection limit to 20
SetEnvIfNoCase User-Agent "Googlebot" IS_GOOGLEBOT=1
QS_ClientCondVariableLimit IS_GOOGLEBOT 20

# 2. Identify Bingbot and set its connection limit to 10
SetEnvIfNoCase User-Agent "bingbot" IS_BINGBOT=1
QS_ClientCondVariableLimit IS_BINGBOT 10

sudo systemctl restart apache2

или съвсем да ги забраниш
Цитат
Add the following to your general httpd.conf.

<Location />
   SetEnvIf User-Agent "msnbot" BlockUA
   SetEnvIf User-Agent "bingbot" BlockUA
   SetEnvIf User-Agent "Googlebot" BlockUA
   
   Order allow,deny
   Allow from all
   Deny from env=BlockUA
</Location>

18
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 06, 2026, 21:42:56 »
Да приведем държавните служители в нормален режим - да си плащат сами осигуровките.

защо? това малоумие периодично се внася тук-таме. какъв е смисъла вместо да правиш една транзакция към нои да правиш 1001 за хиляда човека? една от името на фирмата и още 1000 от името на хората?

и спомняш ли си, че като го приеха това, май по костово време беше, им намалиха заплатите така, че чистата сума да остане същата, но от брутото да отпадне осигуровката, дето трябваше преди това те да си я внасят?

демек сега ти предлагаш освен 1001 транзакции, да има и съответното увеличение на заплатите на държавните служители. гут.

19
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 05, 2026, 22:08:00 »
...тъй че ако някой им даде екселска формула, какъв е проблемът?
ми то и за анюитетните вноски по кредитите има формула, ама не съм видял някой да я ползва. а спомените ми датират от ранните 90, както вече писах. искат си хората някой да сметне вместо тях.

особен шаш беше в началото, като почнаха да пробутват анюитетните вноски на фирмите. никой не ги искаше по простата причина, че с тях плащаш повече лихви. от друга страна, като теглиш кредит с връшане на фиксирана главница всеки месец, в началото плащаш най-голяма вноска. от трета, за домакинство е по-лесно с анюитетните вноски, щото си знаеш всеки месец колко плащаш.

обаче пак повтарям, не съм видял някой сериозно да ползва екселска таблица за кредити /изключвам тези, на които таблиците съм ги правил аз, и съм бил свидетел как цъкат удивено, че ексела смятал същата вноска като софтуера/.

20
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 05, 2026, 21:22:56 »
Например, с формулата

Т = 100 × K × ln(IM)
е, не, ти направо се подиграваш с икономистите. за повече от 30 години работа с разнообразни счетоводители /банкови, фирмени, бюджетни, експерти или не, а бе секви/ мога да ти кажа, че с проценти се оправят. някои могат даже да сметнат сложна лихва.

анюитетна вноска - абсурд. задължително с програма, иначе край. налагало ми се е да ги уча на екселската формула, и пак в общия случай трябва да има програма, за другите неща може да му вярват на ексела, ама за това - нъц. сигурно щото то само лихвата смята, трябва сам да донаместиш останалото.

а ти искаш да ги хвърлиш на логаритми. недей бе, човек.

иначе навремето ми беше събрала погледа главната счетоводителка на автобусното депо в люлин, това ранните 90 години. един голям формуляр, тя движи пръста по колонката числа със скорост съвсем малко по-бавна от скоростта, с която се четат, примерно със скоростта на писане, и пише отдолу сумата. в това отношение - топ. три и четири-цифрени левове и стотинки.

21
По света … / Re: Граждански войни
« -: Юни 04, 2026, 23:44:16 »
кат си почнала за поляците и гражданските войни, ето още нещо: онова момче, дето сикхът го намушка в англия, хенри новак, е половин поляк. а по всичко изглежда, че на бритите им писна от пакита, обаче проблемът е, че пакитата междувременно станаха доста голям брой.

ето от джеминито на гугъл:
Цитат
Да, Хенри Новак е от полски произход.Той е британски гражданин с британско-полски произход (има двойно гражданство). Баща му, Марк Новак, е от полски произход, а майка му, Луси Рос, е британка.Поради полските корени на момчето, трагичният случай придоби изключително широк отзвук и в Полша. Редица полски медии и политици реагираха остро на действията на британската полиция, а пред британското посолство във Варшава бяха поставени негови портрети в знак на почит.

22
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 03, 2026, 17:19:34 »
"В Групата Умните, Красивите и Богатите"!

ти да видиш, чак сега ми светна какво значело името на укрогрупата "куб". следва да се отбележи, че закупилите имоти са получили и членство за група "красиви, умни, работливи". да.

23
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 02, 2026, 22:49:31 »
Това е така по отношение на откриването на природните закони. А аз я питам относно промяната или нарушаването им, защото тя твърди, че това е възможно.

най-общо казано, конкретен случай на промяна или нарушаване на природните закони се нарича чудо. по дефиниция чудесата са възможни за божествени създания. следователно колкото повече чудеса правим в сравнение с миналото /вземи например летящата птица или гърмящата пръчка/, толкова повече се доближаваме до божественото.

сиреч науката има за цел да ни доближи до бога, а не /както твърдят някои/ да го отрече.

24
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 29, 2026, 11:37:34 »
Защо не мога да намеря трите имена на Иван Демерджиев? Никъде!

гугъл може.
Цитат
Пълните три имена на политика и юрист са Иван Петев Демерджиев. Той е български адвокат, който заема поста министър на вътрешните работи на България. Роден е през 1975 г. в Пловдив и е дългогодишен председател на Адвокатската колегия в града.

25
У нас … / Re: Президентски избори 2026
« -: Май 27, 2026, 23:21:44 »
В Гласове май са спрели коментарите изобщо.
За пореден път, може Дачков да е намерил друг източник на финансиране.
в телеграма на гласовете може да се коментира.

26
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 23, 2026, 11:49:31 »
Айде бе, не ставай параноик. Справедливият български съд ще се произнесе по случая ... след 10-15 г..

а през това време ще има ли завод? май не. което означава, че никой няма да даде 10-15 години на съда да се мотае.

27
Хляба го правя в хлебобекарна на моя програма
е то и аз така тръгнах - с хлебопекарна. ама нещастния мулинекс след 10 години почна толкоз да скърца, че съседите през две къщи разбираха, че правя хляб. та го пенсионирахме и си взехме планетарен миксер. щото в хлебопекарната козунакът така и не можа да стане като хората. малката го обича с локум, пък като сложихме локума вътре, той се стопи и целия козунак стана оранжево-червен.

сега в миксера меся всичко, даже като експериментирах с твърд квас /лиевито мадре/ ползвах к-бъркалката да ми смеси кваса с водата. щото според ии трябвало твърдия квас да се накъса или нареже на дребно, да се смеси с водата и да се разбърка до кашичка, за да си сигурен, че ще се смеси с брашното равномерно. и за да е по-по-най, тази година диетичния козунак /дето е за баби и дедовци, с еритритол и овесено мляко поради семейни проблеми с кръвната захар и лактозата/ го правихме и с лиевито мадре. колкото да разбера, че за козунак това е само губи-време. слагаш си маята и то си втасва като хората. слагаш 1/3 мая и лиевито мадре, и чакаш два-три пъти повече, за сметка на което не получаваш нищо повече като вкус или аромат, даже напротив - докато беше топъл, козунакът миришеше и на квас.

28
я един бърз въпрос: някой тука занимава ли се с квас...
да взема да напиша набързо докъде стигнах, пък може някой нещо да добави...

значи преди час някъде от 500 гр брашно направих едно кило хляб, по-точно 1015 грама готов изпечен. ето как.

1. тангджин с 30 гр брашно и 150 гр вода - това е азиатска измишльотина, при която част от брашното и част от водата /в съотношение 1:5/ се сготвят частично. значи в купичка наливам 150 гр вода, добавям 30 гр бяло брашно и разбърквам хубаво да няма топчета. оригиналът, дето го гледах, беше в тиган, на слаб огън, с много бъркане и прочие, ама при мен се получава прекрасно в микровълновата. цъкам 20 секунди, свършва, бъркам, още 20 секунди и така. след четвъртия път рядката кашичка от началото вече става като гел. оставя се да изстине. задължително трябва да е на стайна температура, иначе като е топъл и го омесиш в тестото прави некви магии и в готовия хляб седи на топченца. аз го изчаках около 20 минути, след което му сипах малко от водата, дето трябва да се добавя в тестото, разбърках го и така го сложих в купата с брашната.

2. в купата на миксера слагам половин пакетче сухо картофено пюре, сиреч 55-60-65 грама, при мен бяха между 60 и 65, толкова беше останало от предишния хляб, и 150 мл вода, и разбърквам. според джеминито на гугъла това би трябвало да поусили вкуса. нищо не стана, картофен вкус в готовия хляб въобще не се усеща, така че пюрето може и сухо да се прибави. това го направих паралелно със стъпка 1, т.е. около 20 минути имаше пюрето да си поема водичка.

3. слагам 4-5 грама прясна мая, чаена лъжичка захар в чашка. по принцип може и без маята, ама тя спестява 2-3 часа чакане да втаса.

4. претеглям си 250 гр вода. от нея отсипвам в чашката с маята, разбърквам хубаво и оставям. това може и за 2-3 минути да стане, ама и 20 мин не му пречат.
4.1. ако прескачам стъпка 2 и пюрето е сухо - тогава 400 гр вода.

5. /20 мин след стъпки 1 - 4/: в купата на миксера добавям 270 гр бяло и 150 гр ръжено брашно. вместо ръжено може пълнозърнесто или пак бяло. плюс 100 гр квас, т.е. общо брашното става 270 + 50 /от кваса/ + 30 /от тангджина/ бяло + 150 ръжено = 500 грама. не слагам цялата вода, примерно 50-60-75 мл оставям за в процеса на месене. добавям и тангджина. и маята.
5.1. може и без квас - тогава водата и брашното са +50 грама да запазим пропорциите, а маята я вдигаме на 7-8 грама.

6. меся 1-2 минути на бавна скорост, после 5-6 на средна и по време на месенето добавям водата на 2-3 пъти, горе-долу по 20-25 грама. като я добавям връщам пак на първа скорост, щото на втора понякога нещата почват да плискат и да създават бъркотия. може и повече от 5-6 минути да продължи, ако се добавя на по-дребни порции водата, не е проблем до 10 минути така. поне аз като съм пробвал не съм забелязвал некви разлики. но като може да се слагат по 20-25-30 грама наведнъж, няма много смисъл да се надребнява процеса /или ако има смисъл и причина, то аз не я знам/.

7. като си поеме водата, пак за малко на първа скорост, и слагам 10-11-12 грама сол /тука е на вкус, кой как му харесва/ и 20 гр олио. след като почне да поема олиото пак на втора скорост за 2-3 минути и готово - месенето приключи.

8. сега махам куката, един капак на купата и да си седи около час вътре да си втасва. на 25-30 минути може да му направя разтягане или повдигане /stretch and fold или coil fold/. помага. тестото в началото е лепкаво и се разлива, то има си хас да не се при толко много вода, ама след второто повдигане си става на топка и после може човек да го вземе с две хубаво намокрени ръце и да го сложи във формата.

9. след около час - час и нещо отива във формата. ориентировъчно трябва да се е надигнало 30-50%, което си е доста широк интервал. моята форма е силиконова, с капак, и си има чертички през 500 мл, така че поне около литър и половина трябва да е някъде тестото. тука вече може да втасва и на по-топло, а може и директно в хладилника да се озове за през нощта. в хладилника едни 10-12 часа спокойно може да седи и да си втасва бавно, иначе съм пробвал на различни температури от 22 до 35 градуса. в тази форма вече гоним хубаво втасване, малко под 2.5 литра да стане. според ии по-добре леко недовтасало, отколкото превтасало. според температурата проверявам на 15-20-25-30 минути кое как.

10. формата с капак в предварително загрята фурна на 210 градуса с вентилатор за 30 минути. махам капака, намалям на 180 градуса и още 15 мин да покафенее хубаво. пюрето придава красив карамелен цвят. с термометър - в средата гоня 97-99 градуса. може и 100. с толкова хидратация не се очаква да изсъхне.

10.1. това е алгоритъм за тънка коричка, щото моята по-красива половинка се чумери на тукашните хлябове, дето имат по половин сант кора и се водят хрупкави до степен да ти строшат някой зъб. за по-здрава кора не само капака, цялата форма се маха. а за още по-здрава трябва без форма, на набрашнен плот да се оформя, сиреч отвънка да има коричка от по-твърдо тесто.

та това е към момента. получава се хляб около килограм, мек, сочен, в хартиена торба седи хубав поне 3-4 дни. за повече не знам, щото свършва.

вместо олио съм пробвал зехтин - няма разлика при толкова малки нива.

пп. ето и две снимки как изглежда.

29
чрд, и от здраве да не се отървеш  :t0328:

30
Цитат
Сутрин мразя всичко, което мърда. Това, което не мърда, го бутам да мръдне и тогава и него го мразя.

31
131 + 39 + 37 + 20 + 13 = 240. това с възрожденците, които вероятно ще влезнат, остават 2.5% от протоколите и не вярвам да паднат под 4%.
дпс има един мандат повече, а костя - един по-малко. другото е така.

32
По света … / Re: Иран (Персия)
« -: Април 22, 2026, 15:26:24 »
една такава мисла ме тормози от оня ден: колко време е необходимо на една ракетка с касетъчна бойна главица да прелети до сегашното местоположение на един произволно взет амерички самолетоносач?

тези ракетки поразяват площ, а самолетчетата там в морето не са в хангари, сиреч даже и да мръдне с неколкостотин метра, самолетоносачът и прилежащите му самолети ще пострадат сериозно.

за по-голяма убедителност може да разгледаме квадрат от 3х3 или 5х5 с център произволно взет самолетоносач. ако 25 ракети са достатъчни да обезвредят една от двете авионосни групи /третата е на път/, то сега му е времето.

през деня, за да може да се получат спътникови данни в реално време за координатите на големите цели, отделно че и пораженията пак в реално време ще се видят. персите към момента печелят информационната война, представете си какво ще стане, ако довтасат едни хубави кадри "преди" и "след".

33
По света … / Re: САЩ
« -: Април 21, 2026, 20:06:22 »
в щатите са така. a тука местните таковат за 62 евро и са си го написали на колата даже:

34
У нас … / Re: И сега? …
« -: Април 20, 2026, 20:49:04 »
то само избирателните списъци да са - с мед да го намажеш. всичко е напълно умишлено създаден хаос. за каквото се сетиш.

конкретно за списъците - есграон ги изготвя по егн-та и общини, по адресна регистрация. по едно време имаше опит да ги пооправят - като не гласуваш на някакъв избор, те махат. после подаваш заявление и те включват пак. не съм сигурен, ама май го обявиха за противоконституционно.

35
мен костя ме разочарова, когато с целия си акъл и кооперативност, на която беше способен, подари софия и варна на пепейците при нарисувано споразумение с бсп.

не знам дали ваня григорова щеше да е по-добре за софия, ама варна щеше да е по-добре да е на костя. е, не стана.

между другото, какво лошо щеше да има в обединението на възраждане и меч за тези избори? +100к гласа са си +100к гласа. айде величие ги оставям - те се изпокараха и с възраждане, и с меч. или по-точно костя се скара с тях от самото начало, реагира като ощипан, и продължи да разпространява лъжи до онзи ден. последно го гледах при карбовски, където заяви, че величие били влезли противоконституционно /!/ в парламента.

на 120% /100 с ддс/ съм убеден, че тези караници му свалиха значително подкрепата. варненци може и да знаят що се карат, но за мен например остана неясно. при учредяването на възраждане ползвал офиси на михайлов, после неква люта омраза...

36
между другото, има огромно количество разпилян вот - сега партиотите направиха каквото десните преди време. меч и величие имат общо 200 хиляди гласа и отпадат, ако ги прибавим към възрожденците и стават 335-340к гласа, което им дава около 10%. сега вместо 10% общо тези трите имат 4 и малко. ама то костя досега по никакъв начин не е показал, че може да се обедини с някого за нещо. другите и те така. изпокараха се за радост на баце и шиши.

до момента са отчели 3 197 308 гласоподали.

37
131 + 39 + 37 + 20 + 13 = 240. това с възрожденците, които вероятно ще влезнат, остават 2.5% от протоколите и не вярвам да паднат под 4%.

38
първи официални резултати
Цитат
Данни към 00:00 на 20.04.2026 при обработени 7.08% СИК протоколи в РИК
https://results.cik.bg/pe202604/rezultati/index.html

39
Унгарците как го правят, като и те са само на хартия?

правят кое? ти сигурно не знаеш, че унгарците обявиха окончателните резултати от изборите вчера, съответно в нашите новини те се появиха днес. там разни мандати до последно се подхвърляха насам-натам.

в това отношение ние сме два пъти по-бързи - резултати ще има до сряда.

40
този е. към момента има само активността, ама те още сик-овете не са преброили. трябва да преброят, да идат в рик, там да проверят, да вкарат това-онова, та да почне да излиза и на сайта на цик.

до утре сутринта ще върви периодично, на час-два ща се обновява.

41
Нема ли некой линк като унгарския, да се гледа броенето в реално време?

https://results.cik.bg/

42
бсп по-скоро не влиза. ако има 4.2% от изборите в страната, това означава, че със сигурност няма да влезе. от чужбина бсп гласове няма да вземе - никога не е взимала, и като нищо ще падне под 4%.

43
дачков и карбовски почнаха на живо.

44
а тука ги редуват всичките: https://www.youtube.com/watch?v=nmBQXe_efjA

45
https://pik.bg/%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D1%8A%D0%BD%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%BE-%D0%B2-%D0%BF%D0%B8%D0%BA-tv-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8-%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F---%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B8-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%BA%D1%8A%D0%BC-%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%B2%D0%BE--news1331348.html

https://blitz.bg/izbori-2026/nov-obrat-v-rali-balgariya-stava-vse-po-napregnato_news1147550.html

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/718415-konkursat-zlatnite-240-pesenta-samoleta-se-otkroi-sred-vota-do-11-chasa

https://trud.bg/a/articles/%D0%BF%D0%BE%D1%8F%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BA%D1%8A%D0%BC-1130-%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B0

като цяло към момента е сбръч - радев плюс евентуално бсп няма 50% + 1, а от друга страна герб + дпс имат повече от 1/3, т.е. даже и да се направи правителство, всякакви неща дето искат 160+ депутати не могат да станат, примерно всс.

интересно се оформя. чакаме последния час, когато един куп интелигенти ще се засилят да гласуват по красота и вяра - там за програми няма смисъл да се говори, даже и слогани не знаят.

46
Блиц имат някаква класация

47
а, не си прав. тука автокъщите са два вида: едните предлагат коли за каране в германия, а другите - коли за източна европа. вторите са с некоя и друга хилядарка по-евтини.

основната причина да има от втория вид автокъщи е именно техническия преглед - като ти кажат, че трябва да поправиш това, онова, онова другото и ей-там четвъртото, за да минеш, и общо като трябва да се изръсиш едни примерно пет хилядарки, отиваш и оставяш колата в автокъща за източна европа.

48
По света … / Re: Унгария
« -: Април 14, 2026, 13:35:37 »
тези унгарските избори категорично ме хвърлят в тъча. първо, тръгна обратен процес - мандатите на тиса намаляват за сметка на фидес. в статията на сегашниците дават 138/55 мандата, а в момента са 136/57, което е на границата. бях чел някъде, че за пълни промени на тиса им трябват 135 мандата.

отделно, че според техния цик има още 30-40 мандата, които могат да се променят /сортираш по разлика, там на втората страница разликите почват да стават повече от теоретичните гласове, които имат да се допреброяват/. което ще стане ясно до събота.

и накрая - партийната класация ме хвърля в тъча. значи тиса има 52.44%(3,112,064), фидес 39.15%(2,323,718), а третата е с 5.77%(342,416). видно тиса има повече гласове от втората и третата, взети заедно, обаче по мандати класацията е 44/43/6 /!?/.

49
По света … / Re: Унгария
« -: Април 12, 2026, 22:20:12 »
засега мирише на разгром - 136/56/7 при 53.45% обработени. откакто им хвърлям по едно око тенденцията е тиса да расте, а фидес - да намалява.

то при тяхната избирателна система е сложно, след като преброят 100% гласовете в унгария почват да гледат гласуването по пощата от чужбина и да добавят към вече преброените. така че до окончателните резултати има доооста време.

50
По света … / Re: Унгария
« -: Април 12, 2026, 21:27:37 »
джемини на гугъл ми измъкна страницата на тяхната цик. ето: https://vtr.valasztas.hu/ogy2026

към момента, 14.72% обработени данни, мандатите са 125/65/8, фидес са втори.

51
спазвай им там съкращението, не глупаво-грозни, дебилно-боклучави са.

палави прасюнгери, дебилно-боклучави.

52
По света … / Re: Иран (Персия)
« -: Април 05, 2026, 23:30:07 »
според юрий иванов никакъв пилот не са спасявали, а са покривали мисия на цру. разлика от 250 км между мястото на падане на самолета и спасителната мисия, един куп техника потрошена и т.н.

на който му се гледа: https://www.youtube.com/watch?v=Z6KS1DS837g&t=995s

53
та излезе, че от глад и жажда съм припаднал.

сега имам две седмици болничен от джипито и чакам рехабилитация, за която трябва да получа писмо от пенсионното. и понеже рехабилитацията е към пенсионното,  ми дават болничен на малки срокове, щото докато се рехабилитирам, не трябва да съм в болничен /да не плаща касата, а пенсионното/.

та така.

сега съм със седем хапчета сутрин и три вечер и още ме наболяват ребрата - те са 5 отляво и 4 отдясно счупени от реанимацията, ама било нормално. още седмица-две ще спя само по гръб и ще внимавам да не усуквам гръдния кош. и да не кашлям, и да не се смея.

твай.

54
Как си бре човек? Вдигна ли го...оксиметъра?

а бе средна хубост. откарах две седмици в болницата - почти една в интензивно и повече от една в кардиологията, и в събота ме изписаха. и ми дадоха едно листо как от 13 до 28.03 съм бил в болница, и ми обясниха как трябва да ходя при джипито за болничен оттам нататък. и ми написаха 9 страници документ как са ме приели, какво са ме правили /реанимация, 2 стента, изследвания и пр./, какви лекарства и докога трябва да вземам и т.н.

отивам аз в 7.30 сутринта с по-добрата ми половинка /тя не смее да ме пусне сам/ при джипито, като нито съм ял, нито съм пил нещо, че ако тръгнат да ми вземат кръв, да бъдели обективни изследванията. и понеже нямам час, се почна чакане.

към 9 и нещо влязох при докторката /те са практика от поне 5 лекаря, на конвейер действат/ и се почна. екг, кръв, урина, и после сестрата от рецепцията ми направи час за 13.20 за скенер. значи по принцип ако не се обади колега, сиреч лекар или сестра, е практически невъзможно да си направиш час за същия ден. никъв шанс.

обаче тука друга уловка: 4 часа преди скенера не трябва нито да ядеш, нито да пиеш. а то вече минаваше 10, така че ме изкомандваха да постя до скенера.

вземаме си със съпругата рейса до болницата, където е скенера /с рейса удобно, щото те стоварва буквално пред главния вход/, отиваме, изчакваме един пощурял шофьор от ups, дето не знаеше къде да тръсне новия рентген, дето го доставя, пак малко чакане, мина скенера и то стана два и половина.

и жената вика: ей тука дай да влезем в кафенето да хапнеш нещо. погледнах аз, то вътре едни сандвичи, дето некси не ловят окото, и погледнах хендито как рейса идва след 5 минути и ѝ викам да си вземаме рейса и да си обядваме в къщи.

и пет минути някъде преди спирката на мен нещо почва да ми се вие свят. после си спомням как жена ми ме потупва по бузата, аз ѝ обяснявам, че ми се дреме, тя пощуряла, развикала се, спряла рейса и викнали бърза помощ. шофьорът извани неква бутилка с вода, понаплиска ме, аз взех да гледам с едно око. виждах едно такова размазано, виждаш примерно силует на кола, ама цвят - не, всичко сребристо, и само силует, примерно малки неща като номер не виждаш - не само буквите, правоъгълника на номера не виждаш.

довтасаха бързата помощ, на място почнаха да ме мерят и излязох с пулс 28. сложиха ми абокат, наляха ми нещо от спринцовка, сложиха ми система, преместиха ме в линейката и аз се ококорих, взех всичко да виждам и да си говоря с момчетата /те едни млади, колкото моята голямата на възраст/.

обаче те действат по протокол и айде обратно в болницата. първо в реанимацията, там кръв за изследвания и седях около час, докато излязат. после пак в кардиото, същата лекарка и същата сестра, дето ме изписаха, ме приеха пак. ококориха се и двете.

седях до вчера, пак ме изследваха, този път търсиха да не би да имам аритмия неква. не намериха и сега съм си в къщи. и внимавам да храносмилам редовно, че да не стават зорлем сакатлъци.

55
барми, хапчетата!

и е добре сепак да разбираш какво четеш. тогава излагацията е по-малка.

значи:
1. преразглеждането не е част от протокола.
Цитат
Игнатов е определил предложението двустранна комисия да разгледа въпроса като полезно заради възможността за по-разширено изучаване на Българското средновековие в Украйна.

Двамата подписаха протокол, според който България ще осигурява учебници и помагала за учениците в Болградската гимназия "Г. С. Раковски" по български и литература, история и др. и курсове за учителите и практики за учениците.

2. гласовете на дачков са направили копи-пейст от "дневник". то си го пише там най-долу, че и с активен линк:
Цитат
Източник: "Дневник"

така че ти на практика обвиняваш "дневник" в рускоботушие. сам можеш ли да се сетиш колко умно е това, или ти трябва подсказка?

пфу.

56
По света … / Re: Събитията в ЕС
« -: Март 22, 2026, 22:29:20 »
Цитат
🇫🇷🗳⚡️- Charles Hittler defeated Antoine Zielenski in Arcis-sur-Aube today during the second round of the French local elections.

кайле, тва верно ли е? Хитлер и зеленски в битка за френски пост?

57
По света … / Re: Германия
« -: Март 22, 2026, 16:35:01 »
Между другото тука днес има избори. Балотаж за кмет.

58
Двойно мю или мюмю. Малко депесарски звучи, ама твай.

59
По света … / Re: ВЕНЕЦУЕЛА
« -: Март 15, 2026, 10:29:10 »
Буратино, на активната дейност се виждат резултатите. Може би е необходима корекция, м?

В близките дни не очаквай отговор. Пиша от интензивното. Инфаркт. Оня ден следобед.

Обаче ме ремонтират.

60
преебаването на другарчето е неразрушим български алгоритъм.

сигурно, ама това не означава, че тези, дето усещат, че ще ги таковат, не трябва да се подготвят. очевиден пример са хората на радев. от близкото минало - величавите. въобще тези, които нямат наблюдатели по рисковите секции, т.е. тези, дето ги броиха повторно, нямат и акъл. и то поне по двама, та единия като отиде да пие кафе, другия да бди.

в края на краищата основната отговорност за честността на изборите е на участниците в тях - партии, движения, инициативни комитети и прочие. пепейците се опитаха да замажат невъзможността си да осигурят наблюдатели с технически средства, ама тук-там камерите не работиха, тук-там хванаха издънки и кво? нищо. ако ощетените имаха човек на място да дигне аларма, нямаше да може да бъдат ощетени. евентуално с техно съгласие щяха да претаковат някой друг. но не и тях.

Страници: [1] 2 3 4 5 6 ... 141