Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Юни 15, 2026, 12:23:15

Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Zeitgeist

Страници: [1] 2 3 4 5 6 ... 52
1
Скоро и родовете ще препоръчат да отпаднат, като "реч на омразата".
Всякакви Павлини и Лори от "/не/Знание за всички" и други соросови дъщерни дружества и щерки много се стараят в посока на отпадането на българския език.

2
и там си пише черно на бяло, че в 1983 бройната форма е било препоръчно да отпадне /без да е изрично забранена/, и е отпаднала окончателно през 2002 и 2012.
Отпаднала е другий път.
Отваряш
 Официален правописен речник на българския език, София: Просвета, 2012, с. 26-27, параграф 19.2. - 19.2.6.
И там четеш всичко за бройната форма - 2 страници голям формат, ситен шрифт.

И престанете да пробутвате разни Павлини, Лори и прочее "аргументКи".

3
Лъчо, кое правилно, кое неправилно, кое дублет, кое - не, не го казват ни Върбанова, ни Трепетликова, ни платформи Берон, ни ремаркета Богоров Иванчо.
Казва го Правописният речник на българския книжовен език на БАН. Кодификация на нормата му се вика, закон демек.
Отвори си предговора на речника, граматиката на Стоянов, а най-добре на проф. Петър Пашов (ако я намериш, че е кът) и там чети.
И не ме занимавай с разни Павлини, Полини и Пауни и с кой кво рекъл, другият кво казал, а третият кво написал в мрежата.
ТъЧъКъ за днес.

4
Лични карти с биометрични данни, скоро и генетични ... без да се упоменава пола.
И бащиното име да не се упоменава. Сакън!

5
Едно време казвахме "двама души", но и "двама човека"
Ох...
Едно време, а и в туй време разни хора казват разни работи. Разговорни работи. Жаргонни работи. Диалектни работи. От високите стилове на речта. От ниските... От най-ниските... Всякави казвания има.
Казва се "двама души".
 Който казва "двама човека",... му прати поздрави от мен.
П.П. Не съм си получавала знанията по старобългарски език, по историческа граматика, кирилометодиевистика, диалектология, фонетика, лексикология, морфология, синтаксис, стилистикса, история на новобългарския книжовен език и пр. от уикито. Не ми го пробутвай, моля.

6
Ми, те евро... таковата са ангели, според великата книга са безполови
А, Конституционния съд на Четвъртия райх е дописал великата книга и вече не само ангелите са безполови. А то иначе на дискриминация намирисва:
https://www.dw.com/bg/%D0%BD%D0%B5-%D1%81%D1%8A%D0%BC-%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D0%BC%D1%8A%D0%B6/a-41313060

7
това определено е промяна, настъпила през демокрацията, и аз съм я изпуснал. щото като бях малък два ученика и три войника си бяха съвсем нормално нещо.
Това, което си изпуснал,  е някой и друг урок по български език, когато му е било времето. Аз например съм си получила и средното, и висшето образование в народнодемократичните, а не в демократичните времена и тогава, както и сега, "два ученика и три войника" си бяха груба грешка.
П.П. Помощ от приятел 2: Отвори си правописния речник на БАН от 1983 недемократична година и виж какво пише в предговора по въпроса с "двата ученика".
П.П.П. Аман от всезнайковци и специалисти по всичко. Аз например никога не бих тръгнала да споря с ddantgwyn по IT въпроси. Вий с Лъчо обаче с удивително дръзновение ме поучавате как стоят нещата с българската книжовна норма.
🤣🤣🤣

8
Едно време използвахме термина "неодушевен предмет". Сега на всички, които не са хора, се казва "нелица", така ли?
Идея си нямам кой какво и как е учил "едно време".
И ако си сложиш главицата между лапичките и се позамислиш малко, преди да задаваш реторични въпроси, сам ще си им и отговориш: дали животните, в частност маймуните, са лица, или не са лица. Помощ от приятел: Можеш ли да кажеш "двама вълци" или "трима леопарди"? А "петима тигри"? Щото "двама учители" казваш спокойно, не ли?
Дотук с ликбеза.

9
къде отидоха "два ученика", "три участника", "десет депутата"
В киреча. Понеже са груба грешка. Виж по-горе.

масово се ползва примерно "двама депутати", "трима участници",
Че масово се използва, е добре, защото е правилно.

10
та въпросът ми е отпаднала ли е бройната форма или наблюдаваме поредната простотия по т.нар. медии? масово се ползва примерно "двама депутати", "трима участници", напоследък взех да чувам и "два ученици" или "сто тридесет и един депутати". къде отидоха "два ученика", "три участника", "десет депутата"?
Според книжовната норма бройната форма се отнася само за съществителни имена от мъжки род НЕЛИЦА. Тоест правилно е:
два молива - двама студенти
два члена от закона - двама членове на комисията
три молива - трима ученици и пр.
Заб. Бройната форма е остатък от т.нар. двойствено число в старобългарския и понеже съвременният българин няма усет за подобно нещо, често правилото се нарушава. Което не оправдава по никакъв начин тъпата неграмотност и скудоумие на т.нар. журналисти. Една от причините да си изхвърлим телевизора през 2010 беше И непоносимото нещо, което струеше оттам и което на тях им се струваше български език. Не че писмовността им не е на същото дередже, като устната им реч, де.

11
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 11, 2026, 18:21:49 »
А най-точното ми впечатление е:

Егати бардака!

Съжалявам, по-академичен израз нямам за този МС.

12
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 11, 2026, 18:17:27 »
Нещо да ви прави впечатление
Първо впечатление - пилонът и спалнята са останали извън кадър.
Второ впечатление - тази си е получила "дипломатическите" умения и познания под някой червен фенер.
Трето впечатление - Радев е започнал да запушва дупките в бюджета най-напред със съкращения в протокола.

А сериозно - да се явиш в такъв вид пред турчин и то не какъв да е турчин, а страхотен дипломат и вероятен следващ президент, означава вечен позор дори за това, което ни пробутаха вместо държавата България.

13
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 11, 2026, 11:37:27 »
Та и аз така - избрах Радев. На когото му харесва Гюров ..
Гюров?!
И кога Гюров се е кандидатирал за мин.-пред, в конкуренция с Радев,  че нещо не съм разбрала...

14
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 11, 2026, 10:12:03 »
Точно православните са "наследниците" на Константинопол.
Да. И единствената оцеляла от рода на Палеолозите, племенница на последния Константин, се омъжва по православен обряд за Иван III под името София, макар от Ватикана с друга цел да са я пратили в Московското княжество, установява там порядките на византийския императорски  двор, занася като зестра огромен брой оцелели книги и - герба на Палеолозите, двуглавия орел. Затова и в Москва се мислят за Трети Рим, макар първоначално за тази цел по понятни причини да е била мислена България, но на България, уви, друго й е било писано.

П.П. Ония, западналите, са ни мислили, мислят ни и ще продължат да ни мислят за унтерменши, но това няма как да се обясни на тукашната политическа сган, още повече че тя самата се държи именно като такава.

15
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 11, 2026, 10:02:08 »
Аз лично не критикувам ПБ, а тези, които гласуваха за тях. Знаеха за какво гласуват и въпреки това го направиха.
Не знаеха. В смисъл - "знаеха", колкото "знаеха" каква "промяна" ще им донесе Кирчо, как ще цъфнат при кварталната мутра генерал и как царят-министър-председател ще ги "оправи" за 800 дни. Не си мисли, че следят кой какво върши, че  помнят повече от два часа и че са в състояние да свържат в обща картинка няколко отделни неща, за да направят анализ, обобщение и изводи. Подведоха се по подхвърлените им нарочно кокалчета и си съчиниха виртуална реалност, макар че Радев нищо от съчиненията им конкретно и категорично не е казал. Очевидно не се впечатлиха и от "кадровия" му подбор в лицето на Кутев, Витанов, Проданов, нито на гълъбчетата, които все пак не толкова отдавна вече им бяха какали, пардон, кацали по раменцата... Не ми се продължава...

16
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 09, 2026, 11:16:07 »
Европейски ценности на най-високо ниво:

Цитат
Главният прокурор на Международния наказателен съд Карим Хан е отстранен от длъжност в очакване на решение от държавите членки за съдбата му, съобщи управителният орган на съда, след разследване на обвинения в сексуален тормоз, повдигнати срещу него.
Дипломатически източник, запознат с решението, заяви пред Ройтерс, че изпълнителното бюро на управителния орган на съда е постановило, че Хан е извършил сериозно нарушение след 18-месечно разследване на обвинения, че прокурорът е имал сексуални контакти без съгласие с адвокат в офиса си.
"Дневник"

17
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 06, 2026, 13:46:39 »
И нито един от тях няма да бъде решен положително
Уви.

18
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 06, 2026, 13:44:53 »
Но щом смяташ така, добре, тогава прекратявам дебата и моля да бъда извинен, че без да искам, съм наливал вода във вражата мелница. Направил съм го от глупост, а не нарочно.
Виж сега, в момента сме колония едновременно на Киев, Берлин, Брюксел, Лондон и Вашингтон (за Тел Авив не съм съвсем сигурна). И на този фон увеличаването на броя на столиците ни ми се вижда на мен лично някак си прехвърлил естетическата мяра плеоназъм. Но това си е само мое лично мнение.

19
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 06, 2026, 07:34:43 »
Историята върви с географията. Ако за средните векове географията на Велико Търново е била подходяща за столица, през 21 век не е.
Отделен въпрос е колко подобно местене ще струва, колко време ще отнеме и как ще се осъществи на практика.
Пред България в момента има крещящо важни, да не кажа съдбовни, и спешни въпроси за решаване, на хоризонта мурабе ни задават, подобни непродуктивни, безсмислени всъщност,  "дебати" са маньовър за отвличане на вниманието.
А и на 5-6 милиона население две столици са му множко.

20
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 03, 2026, 12:16:12 »
Прав си за тази Русия в момента, Айс, уви.

21
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 03, 2026, 12:04:13 »
Ох, Лъчо... глупости пишеш. Бог е създал природните закони, що да не може да ги не само нарушава, но и променя.
За "Цайтгест" 🤣 не зная нищо, но  нещата с божественото не стоят така. Още от дълбока древност Божественият ред се крепи, какъвто е, а хората се вписват в него чрез различни ритуали. И биват наказвани, ако го нарушават, а най-наказвани са за хубрис. В Библията наказанието за хубриса, тоест за  Вавилонското стълпотворение, е разбъркването на езиците.
Божественият ред - Космосът, се спазва и от боговете, защото иначе идва Хаосът. Грубо речено - в нашите религии Единият Бог създава Космоса, тоест Реда, в който си има определени закони, затова е и ред, на съществуване. Ако тези закони се нарушат, Космосът изчезва. Идва небитието, Хаосът.
В момента Западният свят целенасочено нарушава Реда (ЛГБТИ, смяна на полове например),  срутва се в Хаоса и затъва в хубрис. Поради което няма да свърши добре. Това никога не е свършвало добре и сега няма да свърши.*
*За нерелигиозния човек Божественият ред са природните закони, срещу които човекът също не може да върви. Ултрасхематично го обясних.

22
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 02, 2026, 15:15:40 »
След като изслушах интервю с Табаков, мисля, че ще прочета книгата му.
Но аз лично, като си заблъскам главата в националния манталитет и въпросите за оцеляването и робството (то е в душите), си препрочитам "Чичовци". Вазов е знаел всичко за нас. И ни го е разказал. 😉
Впрочем и "Под игото" не е роман само за Априлското въстание, нито за погрома му,  а най-талантливият отговор на въпроса "какво става с душите ПОД игото".

23
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 01, 2026, 14:21:47 »
Лъчо, ако позволиш: "Не се обяснявай". Това е вторият принцип на Хемингуей. Ако не друго, всички - аз също, трябва да си спомняме поведението на Кайли по ковидните времена - как се нахвърляха върху нея и как тя невъзмутимо си публикуваше информация. Най-добре е да не се влиза в лични обяснения. Подминавай. Написаното - не само какво, но най-вече как, на първо място прави най-точна характеристика на този, който го е написал.

Моля модератора за извинение задето съм  :t1207:, но ми е неприятно да чета водени по подобен начин "дебати"

24
У нас … / Re: И сега? …
« -: Юни 01, 2026, 14:07:07 »
Един бавно развиващ се, още по бавно стоплящ и в повечето случаи нищо не стоплящ екземпляр, е постнал една секвенция, с която оправдава хроничния си дебилизъм  - опакован като "постоянство"!
Няма лошо, ако не е заразително, ама май не съм съвсем сигурен.
Що не се занимаваш с пишката си, несретник?
...
Съвсем сериозно апелирам, ако има възможност някой - нека помогне на това нещо, не зная как и с какво, но всичко може да е полезно - лекарство, съвет, приятелски разговор...то е много зле! Ползите вероятно ще останат само за съмишлениците му, но няма значение.
Съвсем сериозно имаш нужда от помощ, Джузепе. Още като започна да обясняваш ни в клин, ни в ръкав, че... бил болен. Тук вече съвсем си разплискал легена - извън етичната страна на проблема, за която изобщо не ми се говори. Доколкото зная, си ваковец, но не си психиатър, нели? Е, като ваковец, защитил голям докторат за лудостта*, се опитвам да ти бъда полезна - повтарящите се твои писмени проявления в горецитираната посока са тревожен симптом. Както впрочем и твърде дългите (спестявам определението) постове. Нищо лично - искаш помощ, давам ти помощ.
-------
* Обобщение на различни състояния се има предвид с тази дума.

25
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 31, 2026, 16:15:58 »
Исках само да ви извадя очите как няма да се обедините.
А на сто души с извадени очи ще оставиш ли поне един с едно виждащо, макар да сме такива необединителни, или смяташ да надминеш Василий Българоубиец? 😇

26
Новините от деня … / Re: Little Saint James
« -: Май 31, 2026, 14:48:23 »
Това да го видя, няма да го повярвам
Това е за 2009-2011. За черните трансплантатори в Украйна от последното десетилетие и в момента, както и за организаторите - органите отиват в Израел и Германия, може и да научим след двадесетина години. А може и да не научим. Ще зависи от тогавашната конюнктура.

27
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 31, 2026, 14:42:00 »
Извън това, за мен да подложиш милионна София като военна цел в замяна на свободното пътуване с цел туризъм на няколко хиляди е голяма простотия.
П.П. Та, засега не смятам да се сплотявам около Радев.
👍

28
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 30, 2026, 09:50:07 »
С кои партизани? Къде е правена снимката? Той не е можел да познава всички партизани, а само тези, с които е бил.
Снимката е кадър от документален кинопреглед, в който са събрани филмчета от посрещането на партизаните - в Стрелча, в София и пр. Това е Четвърта софийска партизанска бригада, която влиза в София (през лятото на 1944 отделните отряди се събират в бригади).
Във филмчето Живков не е представен с името си, а е обявен като "един от ръководителите на партизанското движение". Не съм му адвокат, но нали не мислите, че ръководителите на нелегалното антифашистко движение до един са били в гората и всички лично са се запознавали и са се представяли едни на други? Съвсем наопаки. Аз познавах личната свръзка на Вълко Червенков и ЦК за тукашната околия, еврейка, омъжена за българин и с българска фамилия. Не е била в гората, но което е вършела в града, не е било по-малко опасно. Невероятен човек беше, светла й памет!

29
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 30, 2026, 03:23:37 »
Току-що по повод изявлението на Олеся за "език на омразата" спрямо разпасалите се в България украинци чух от Виктор Йочев в "Делници", че нек'ви в социалните мрежи го нарекли путинокантроп именно заради мнението му по случая. Путинокантроп!!! Очевидно за фактчекнещите се това не е език на омразата.

30
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 29, 2026, 16:42:08 »
До къде може да стигне това нещо, българската "журналистика", даже аз не съм подозирала:

"Човекът зад незаконния град във Варна прилича на привърженик на „Възраждане“

Ето по какво аз например си приличам с Невзоров според този "анализатор":

"Главното лице зад корпорацията „КУБ“, която построи незаконния град в местността Баба Алино край Варна, има всички типични характеристики на привърженик на „Възраждане“. Собственикът на бизнеса Олег Невзоров е от Одеса и говори на руски език, дори когато му задават въпросите на украински. В мобилизационна възраст е, но не се намира на фронта, не е и в родината си, за да е на разположение на военните... След началото на руската агресия предпочита да се изнесе в България.
...
Огромната маса от украинските бежанци в България, които са така мразени от партията на Костадин Костадинов и целокупната българска русофилия, се вписват блестящо в този профил. Те изповядват същите виждания за света, имперските щения на Русия, и мястото на Украйна, която трябва да преклони глава и доброволно да се предаде на узурпатора, както смятат, че е редно и босовете и фен масата на „Възраждане“.
🤮

За подробности:
https://www.flagman.bg/article/382752

П.П. Единственото, което горният пасквил пропуска, е малката разлика между Невзоров и как беше, а, да, "и босовете[sic!] и фен масата на „Възраждане“ е, че нито "босовете", нито "фен масата" бихме си правили снимки с Олеся дори ако специално ни поканят. 😇

31
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 29, 2026, 12:21:52 »
Парк „Оборище“.

Много съдържателно.
Особено като се има предвид, че кооперацията, в която е живял генерал Заимов до разстрела, е точно срещу парка.

32
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 29, 2026, 12:20:10 »
Въпрос на време  е да върнат старите имена
Както е тръгнало, натам вървят нещата.

33
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 29, 2026, 06:11:26 »
Вчера Столичният общински съвет е сменил името на парка "Заимов" по предложение на ГЕРБ, ППДБ и "Синя София".
🤮
Героят от Балканската и Междусъюзническата война, син на апостол Стоян Заимов, герой и на антифашистката съпротива и... тези изповръщани от майките си екскременти.

Не разбрах само Адолф Хитлер/Степан Бандера/Володимир Зеленски/Бениамин Нетаняху или Урсула фон дер Лайен са го кръстили.

34
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 29, 2026, 06:02:07 »
неккъф вгъзражданец (лексиката е на юзъри от Гласове)
Да се цитира точно "лексиката", от която и пияни каруцари биха се отвратили, на точно тези (всъщност е този) "юзъри" в "Гласове" изобщо,  а в случая и за засилване на "внушението", е дъното на всякакво възможно падение. 🤮

35
По света … / Re: Израел
« -: Май 28, 2026, 13:49:30 »
Благодаря, Banana Joe. Всичко, което се прокрадваше при мен като  съмнение още отслед Майдана през 2014 и което се засилваше с времето, особено през последната година, се оказва, че и други са го виждали. Всичко тайно става явно, а и тия дотам са обнаглели, че вече не си и правят труда да го крият.

36
По света … / Re: Израел
« -: Май 27, 2026, 17:35:33 »
Айнщайн и Хана Аренд през 1948 г.:
Айнщайн и Хана Аренд през 1948 г.: В Израел се заражда фашизъм

Какво ли биха писали днес Айнщайн и Аренд за Израел, Украйна и гугутките в ЕК.  И най-вече на какво ли биха били подложени след написаното. В антисемитизъм като начало щяха да ги обвинят като едното нищо.  :smokin:
И то ако изобщо на подобно писмо споменатите гугутки биха позволили да му се даде гласност.

37
По света … / Re: Израел
« -: Май 25, 2026, 15:37:54 »

Banana Joe, още не бях се съвзела от клиповете с убийствата на дечицата в Газа,  и ни връхлетя масовото избиване на момиченцата в Минаб, а онзи ден другият יהודיнацист изтрепа цяло общежитие деца и юноши в ЛНР. А най-противното е, че това си е показно масово изтребване на децата на унтерменшите.

39
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 24, 2026, 03:45:14 »
Цитат на: kаily в Май 23, 2026, 12:58:53
Ама в крайна сметка що плюваш Радев
Мое лично право си е да обсъждам и критикувам нечии думи и дела, които са ми дали повод за това, по начин, който аз намирам за подходящ в конкретния случай. Словото си ми е професията.
Да "плювам" не ми е в природата, понеже не обичам да "люпя" семки.

40
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 23, 2026, 15:08:23 »
Ама в крайна сметка що плюваш Радев
Мила Кайле, ако в горния ми пост (11:59:28) намериш не плюване, не споменаване, а даже намек за Радев, черпя една боза. От 6 стотинки.

41
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 23, 2026, 15:04:35 »
те не отменят, а отлагат докато съдът се произнесе по правомерността на жалбата

В случая - не го лишават, а се опитват да го вкарат в рамките на законността

Високо ценя черния хумор.

Цитат
едни инициативни комитети искат, други засегнати компании не искат
А въртенето в един и същи кръг не го ценя, не съм хамстер щото. Не може частни компании да спират референдум и съдът да им уйдисва. Евфемизмът на туй нещо се нарича лобизъм.


42
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 23, 2026, 11:59:28 »
Джузепе, благодаря за уточнението, но за мен това не отменя факта, че частни интереси могат да спират референдум. Защото в България цялата власт идва от народа и принадлежи на народа по Конституция. Понеже сме парламентарна божем республика божем, народът упражнява тази власт чрез свои представители /пази/боже/м/. Референдумът е механизъм, чрез който по важни въпроси народът може пряко да взема решения. И никакви районни, окръжни и прочее съдилища, киселовици, назарянки и прочее девушки с пониженной социальной ответственностью от двата пола по принцип не могат да го лишават от това му право. Макар че те системно именно това правят.
А отлагането, както горе е отбелязал колегата, в неписаната традиция на "демократичното" ни правораздаване е замитане под килима. Както на два пъти, три всъщност, вече стана с референдума за еврото.
/Не/  съвсем отделен е въпросът за непрекъснатото подтичване на колониалната администрация при преките им посолски началници.

43
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 23, 2026, 06:20:03 »
Пловдивският съд е отменил референдума в Карлово срещу завода за барут. При което компрадорско-колониалната ни пачавра под формата на външната ни министърка, поредната Надка, е притичала в немското посолство да си даде рапорта, че поръката е изпълнена. В тоя завод 51 % са на Рейнметал, 49 на България, но България ще тегли милиарден заем, за да се построи. Отровите и опасностите са си за наша сметка. Същата пачавра е гласувала и милиарда "помощ" за Украйна.
А това, което имахме вместо БЪЛГАРСКИ президент, а сега имаме вместо БЪЛГАРСКИ министър-председател, предизборно твърдеше, че няма да участваме във войната против Украйна, че и против Иран, но...  вчера стана ясно, че ще удължи престоя на сащските самолети на софийското летище...
Какво да му коментираш.

44
По света … / Re: Израел
« -: Май 19, 2026, 09:16:45 »
Здравей, Джузепе,
В естетическите си принципи не се връзвам на никого и на нищо - гледах преди два дена част от въпросното изпълнение - е, не. Меня там нет.
Що се отнася до останалото, тъжно е, ако е така.

45
По света … / Re: Израел
« -: Май 18, 2026, 12:38:12 »
вЪрхът на личния ми срам (аз, види се, не съм чак дотам българка - в смисъл на бангаранговщина) е снимката вдясно.

Да ме извини Путин, това не е балът на вампирите, тоя е някаква провинциална бесовщина.

46
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 16, 2026, 06:36:33 »
Софи, на мястото на Т маркет имаше местна верига ( зад гърба си има, собственост е на регионален много силен търговец доставчки на веригите в национален мащаб, производител... не издържа
Помня.
Малки магазинчета за хранителни стоки между Сливница, Цар Асен (уличката на театъра), Гладстон и Александровска... остана едно - на Климент Охридски след Операта и още едно има на Фердинандова.
На ъгъла на Шейново и Александър Велики имаше бакалийски магазин от първата половина на 20 век. Почти всичко купувахме оттам. Преди 4-5 години се трансформира в мини маркет и приключи за година. Сега стои празен. Семейството, наследници на създалия бакалията преди век, продават магазина заедно с двора и два етажа от къщата му. Живеят в София.

47
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 15, 2026, 15:09:01 »
В центъра на Бургас, точно където живея, има Била (и Т-маркет). От Била купувам почти всички хранителни стоки, и не само, от които се нуждая ежедневно, български хранителни само купувам, които накуп събрани, няма откъде другаде да купя. Което няма или не харесвам в Билла, го купувам от едно магазинче на Централния пазар. С удоволствие бих купувала от подобна българска верига, но къде е тя? Не съм привърженица на почина да се натоваря на някоя ламарина и да се юрна в полето, за да напълня багажника за седмица-две напред - нямам склад, нито хладилно помещение  в дома си.
Впрочем в центъра изобщо магазините един по един затварят, остават магазини за гащи, чанти, банки, застрахователни офиси, заложни къщи, салони за красота, аптеки, етцетера. Дребни домакински уреди, материали за дребни ремонти и подобни вече ми е по-изгодно и удобно да си поръчвам по интернет, А и не съм шофьор, да взема такси, за да обикалям полетата, да натоваря покупките и да се прибера, ми е твърде скъпо.

48
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 15, 2026, 06:13:33 »
"Марко Рубио похвали България за войната в Иран: Казаха „да“, още преди да сме им казали за какво"

Горди и достойни българи, рийш ли🤬

49
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 13, 2026, 14:12:42 »
Туй го пише Лъчо, не аз.
Поднасям извинения. Коригирах.

50
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 13, 2026, 13:01:31 »
Цитат на: luho Днес в 11:37:18
Затова предлагам да се отделим хората с все още българско самосъзнание в някакъв вид автономия (не на териториален принцип, а на мрежов!), да си вземем левовете от БНБ, докато не са им видяли сметката, и да основем нова Народна Република България!
Подкрепям с едно допълнение - заедно с левовете да си вземем и парите от валутния борд, и двата тона злато, което харизаха на ЕЦБ.
П.П. Не съм чула ни една мисирка да е задала въпрос на финансовия министър къде са точно парите от борда (седемдесетина милиарда) и какво става с тях. Мълчат всички като не човек, а мисирка.

51
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 13, 2026, 12:49:46 »
...

52
Уви, Айс!

53
И откровена възхвала на нацизма в България на български език доживях:

"Легендарният отряд „Азов“ се завръща"
https://www.flagman.bg/article/381320

54
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 11, 2026, 04:58:18 »
Нищо не може или на ниКОЙ не му стиска?
Как ще подходим и към "съвета за мир" на Тръмп?
И там ли "не е договор" но и няма да променяме посоката в която са ни впрегнали?
Не очакваш от новоназначената соросоидно-проукраинска-инфекционистка, която ни сервираха вместо Надка, да поиска денонсиране на договора с Хохландия? Тя, предвид професионалната си биография, може и да не знае, че има такъв термин. А и да знае, какво от това...

55
България е не само политическа, военна, енергетическа колония на Украйна, но вече и културна. При това в културата се разпореждат вече и бандеровски НПО, в случая "Мати Украйна". Да видим дали ще им се вържат и дали новата соросоидно-проукраинска-инфеционистка, която получихме вместо Надка, ще реагира. Любимата някога газета:

Украйна зове за отмяна на концерт на Вадим Репин в София
Близкият до Путин цигулар ще свири с Филхармонията на 14 май
08 Май 2026

Австралиецът Никълъс Милтън, а не Найден Тодоров ще дирижира концерта на Репин.
Софийска филхармония
Австралиецът Никълъс Милтън, а не Найден Тодоров ще дирижира концерта на Репин.
Новините на "Сега" - директно във вашия мейл.
За отмяна на концерта на близкия до Кремъл и Путин цигулар Вадим Репин, планиран за 14 май в София, призоваха от "Мати Украйна".

Изявата му в зала "България" заедно със Софийската филхармония с директор Найден Тодоров би могла "да се възприеме като липса на съпричастност към жертвите на войната, да предизвика обществено напрежение и да постави под въпрос последователната позиция на България в подкрепа на Украйна", предупреждават от Сдружението на украинските организации в България (СУОБ) "Мати Украйна" в отворено писмо до българските институции.

Вадим Репин е концертирал неколкократно у нас по покана на Тодоров, като последният път беше след началото на войната в Украйна - ноември 2023 г.

Своя писмен протест срещу концерта вече вече изразиха от посолството на Украйна, както и от международната организация Arts Against Aggression. Гражданска позиция по казуса зае и и бившият шарже д'афер на България в Украйна Николай Ненчев. Той се обърна към латвийския цигулар Гидон Кремер, който трябва да свири със Софийската филхармония седмица след Репин, на 21 май. Писмото му съдържа апел Кремер, известен като приятел и поддръжник на Украйна, да даде ясен знак за подкрепа на европейските ценности.

"Считаме за необходимо да изразим своята дълбока загриженост относно участието на престижната сцена на България на един артист, който в публичното пространство е свързван с подкрепа на политиките на Руската федерация, включително в контекста на продължаващата военна агрессия на РФ срещу Украйна. Обръщаме внимание, че в редица европейски държави след 2022 г. културни институции предприеха действия за ограничаване на участия на артисти, които открито подкрепят или не се разграничават от действията на руската държава в Украйна. Тези решения са част от по-широкия обществен и институционален отговор на тази война, която ЕС осъжда", пишат от "Мати Украйна".

"В редица международни медийни публикации и публични изяви от началото на пълномащабната агресия на РФ срещу Украйна се поставя въпросът за ролята на отделни руски културни дейци като част от инструментите на т. нар. "мека сила" на Кремъл и откровената хибридна война срещу държавите от ЕС. В този контекст, участието на подобни артисти в престижни европейски културни институции поражда сериозен обществен и морален дебат. Не на последно място е фактът, че европейски страни отмениха концертите с участието на В. Репин и България рискува да бъде единствената страна в ЕС, която ще осъществи концерт с негово участие на една от най-престижните си сцени", допълват те и подчертават, че писмото им не е насочено срещу изкуството като цяло, срещу културния обмен или срещу руската култура като такава. Но "то е израз на позиция срещу нормализирането на публични изяви от страна на държава-агрессор в момент, когато тя вече пета година води геноцидна война в сърцето на Европа срещу Украйна с тежки човешки последици".

Особено сериозен е въпросът, ако организаторите на подобни събития получават публично или европейско финансиране, а според обществено достъпна информация, Софийската филхармония получава средства по програмата NextGenerationEU в рамките на Плана за възстановяване и устойчивост, припомнят те. Вече има прецедент с отменен гастрол на Вадим Репин в Teatro del Maggio Musicale във Флоренция, който получава средства чрез същия европейски инструмент. Театърът е получил предупреждение, че може да загуби европейското си финансиране заради поканата към Репин и съпругата му, балерината Светлана Захарова.

57
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 08, 2026, 12:16:43 »
Забравяте и кандидатът за министър на образованието - професор Георги Вълчев.
Нямам преки наблюдения върху господин професора, но три неща ме смутиха още в началото на мандата му:
1. Втората "монография" - 100 точки: Сто години туристическо дружество "Сърнена гора". Историческо развитие. - / Предг. [и рец.] Алексей Стоев. . – Ст. Загора : Турист. д-во Сърнена гора, 2003. – 136 с. ISBN 954-305-080-5 - 2003 - Георги Вълчев.
Не подлежи на коментар.
2. Първото нещо, с което се прочу като ректор, беше, че Академичният му съвет заклейми проф. Дарина Григорова за интервю, в което тя каза, че в Украйна има нацизъм. По донос на един соросоид, който непрекъснато пише доноси срещу русистите в катедрата.
И сега:
3. Но не последно - до тук да си ректор на Софийския университет се приемаше за  достойнство и звание, по-високо от всяка властова и/или политическа длъжност. Познавам един предишен два мандата ректор, на когото не се спряха да му предлагат да бъде кандидат за президент и той именно с този аргумент отказваше. Мислех си, че след Герджиков друг няма да се намери, а то... Но Герджиков поне за президент се кандидатира, а този... Неудобно ми е за Университета.

58
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 05, 2026, 07:45:35 »
Ммда, понеже камъните са в моята градинка
Не зная кои точно камъни са точно в твоята градина, но ако иде реч за моя пост по-горе:- извинявай, Джузепе, не знаех, че и ти се казваш Петър Витанов. Mea culpa, mea Maxima culpa. 😇

59
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 05, 2026, 02:53:30 »
Ето - от извора - защо не са поканени Митрофанова и посланикаът на Беларус на откриването на 52 НС от името на НС:
https://youtu.be/mzIgkWAB1RM?is=akk24-eJe47iNuDm
Какво да му коментираш... Ако на някого не му се нрави този-който-си-позволява-да-каже-истината-публично, да ходи да пита Петър Витанов. "Останалото е мълчание" 😇

60
У нас … / Re: И сега? …
« -: Май 03, 2026, 17:35:16 »
Не ни харесва Вълчев за президент, тогава ще си свикнем с
Йотова си и заслужават. Илиана.

Страници: [1] 2 3 4 5 6 ... 52