Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Ноември 22, 2024, 01:25:11

Автор Тема: Интервю на Арлин Антонов  (Прочетена 10341 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Чок觧

  • Гост
Интервю на Арлин Антонов
« -: Януари 10, 2019, 11:59:46 »
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=pazardjik&Number=1945186393

ВИЗИТКА
Арлин Антонов е роден на 13 февруари 1948 г. в София. Завършил е военно училище, Военна академия и курс на НАТО, бивш депутат, бивш шеф на баретите, бивш директор на РДВР-Пазарджик

- Г-н Антонов, зверското убийство на двете момичета потресе всички ни, пълзят различни слухове, полицията не дава информация. Вие, като бивш шеф на НСС...
- Аз, като бивш шеф на РДВР - Пазарджик, ще ви кажа - слухове има всякакви, полицията не излиза с информация заради следствената тайна. А версии винаги ще има, въпросът е какво се прави с версиите. Пазарджик е град на повече от 500 години, създаден от татари, впоследствие заселен с бягащи от потурчването българи, дошли от различни краища на България. Тук те заварват циганите, пристигнали с османското нашествие в края на 13 век.
- Какъв процент са циганите сега?
- Горе-долу на двама българи се пада по един ром - в община Пазарджик, където влизат и 31 села. Градът е някъде около 80 хиляди жители, от които около 25 хиляди са ромите. Но имаме села с превъзхождащо ромско население, примерно селата Алеко Константиново и Драгор. Има и други села, в които ромите са или около кантара, или вече превъзхождат по численост българското население.
- По ваше време, като шеф на РДВР, имаше сериозни проблеми с ромската общност, поради което проведохте една доста впечатляваща акция...
- Бях на този пост през 1992 година - април, май, юни. Престоял съм 100 дни като директор на РДВР. Такова беше времето, динамично се променяха нещата. Заварих града пълен с подрастваща проституция - имахме 74 момичета, картотекирани от Магистрална полиция. Те бяха почти от цялата стана, докарани тук, да обслужват определени групировки - ромски и български. В града се появиха първите нелегални частни квартири, където започна да се практикува проституция.
- Какви бяха сводниците?
- Първи се усетиха ромите. Защото те първи излязоха в Европа, набраха малко средства от алъш-вериш - купуване на евтини лъжици и чинии в България и продаване в Сърбия, Турция и Македония. Те натрупаха пари, видяха там престъпността с какво се занимава... Ромският език е като наречие за всички европейски роми, те се разбират помежду си. Освен това, те живеят компактно, при тях традицията е много силна. Направен беше опит преди години - роми се изселваха в квартал Запад и им се даваха апартаменти да живеят между българи. След известно време те си продадоха жилищата и се върнаха в махалата. Много се заблуждава някой, ако си мисли, че може да ги разсели да живеят някъде извън общността си. Те имат стадно чувство, но никога не са имали държавност. Те не обичат държавата, те обичат да ползват благинките на държавата. Една малка част, може би 1-2 процента от тях се грижат за децата си и ги образоват, и се стремят да приличат на нас. Всичко друго гледа да живее по лесния начин. Ей сега да минете на паркинга пред "Тракия", десетина циганета ще ви искат пари.
- Според вас, май нямаме шанс да интегрираме ромите.
- Аз мисля, че думата интеграция не става за тях. Мисля, че не е нужно да ги интегрираме. Според мен към тази общност трябва да се приложи друг модел - ако трябва и насилствено да бъдат култивизирани и да се обучат. Т.е. задължително да ходят на училище. През 1992 г. те си бяха изгорили чиновете в училищата. И после викат "Нямаме работа". Ами като си ниско квалифициран, няма да имаш.
- Казвате да се образоват, къде - в смесени или в специални училища?
- В Пазарджик направиха такъв опит - затвориха едното циганско училище и ги вкараха в едно от българските училища. И какво, спадна нивото на обучение, спадна дисциплината. И всеки родител почна да търси друго училище за своето дете. Но така това училище остава ромско. Значи не е пътят да бъдат между нашите деца.
- Какъв е пътят?
- Да учат в интернати, седмични.
- Но това е скъпо.
- Другото е още по-скъпо. Простотията е страшна и престъпността е страшна. При тази прословута акция, която проведох на 29 юни 1992 г. в циганската махала, аз заварих там над 70 българчета, вързани по леглата - момичета между 13 и 16-годишни. Обучаваха ги да бъдат проститутки. И питам аз циганката: "Това момиче не е твое, какво прави тука?" А тя: "Мъжа дал хиляда марки курва ша работи за нас." Това е форма на робовладелство - проституция със сводничество. Тук имаше голямо движение тогава - трафик с гориво от Турция - на Калугерово вреше от коли. Виждал съм как се бият и се дърпат по 20-30 момичета на различни сводници коя да влезе в тира. Имаха норма - 100 марки на вечер, не ги ли изкара, на сутринта - бой.
- Какво е положението сега?
- Сега всичко продължава с още по-страшна сила. Във всяко заведение има сводници, оглеждащи "интериора" и каквото им хареса, почват да го преследват. После някой открадва момичето, обучават го две седмици как да бъде проститутка, какво да прави, филмират как го прави с различни мъже в махалата. И после я манипулират - заплашват, че ще убият близките й, казват й, че в полицията има техни хора и ако се оплаче, лошо ще стане... А тя не смее да каже, страхува се техните да не разберат, срам я е, защото може да е добра ученичка... Поводът за акцията ми беше изнасилването на едно семейство 22-23 годишни, бяха откраднати от улицата. Мъжа го пребили с тръби, жената я замъкнали в махалата. Като ми съобщиха в 1 часа през нощта, започнах аз да подготвям операцията. Намерихме 73 ма души, които се бяха гаврили през нощта с нея. Момичето изпадало няколко пъти в безсъзнание, пометнало и доколкото знам, по-късно е починало. От тези 73-ма, които сме предали на правосъдието, по моя информация двама или трима са получили някакви смешни присъди между 4 и 6 години, защото повечето не са били пълнолетни. Разбирате, че има една вопиюща безнаказаност.
- Защо е така, кой стои зад тази безнаказаност?
- Ромската общност се оказва ценен кадър за всички основни политически сили, управлявали България. С тези хора се прави манипулация на всички избори. Затова те си знаят, че някой ще им опрости сметките за ток и вода, знаят, че някой ще ги пусне на свобода, независимо какво са извършили. Затова тук им продаваха двустайни апартаменти за по 24 лева. За тия пари никой българин не може да си купи и тоалетна чиния. Това е проблемът с ромите, не само в Пазарджик, той е национален проблем.
- Нека да се върнем на болната тема за убийството на двете момичета. Каква е вашата хипотеза?
- Аз имам хипотеза, че това престъпление може да е свързано с хора, които да не са от нашия град, но може да са от нашите села близо до града. Представете си едни хора, които познават тези момичета и вечерта в 22.30 ч., като го няма тролеят, спират колата и питат: "За село ли сте, качвайте се."
- Ще разберем ли кои са убийците?
- Не знам дали ще разберем. Би трябвало, ако работеха по горещи следи, в рамките на една седмица полицаите да разкрият убийците. Вече 14 дни откакто ги няма момичетата, лека им пръст. Според мен липсва агентурният апарат на МВР в ромските среди и от там се къса връзката на достоверността на информацията. В тези среди, без да се вкара сериозна агентура, нищо не може да се научи. Те живеят компактно. Аз някога зададох въпроса: Кой купи сателитни чинии на ромите? Няма ромска къща в България или ромски апартамент, на които още през 1992 г. да нямаше сателитна чиния, а 95 процента от тях бяха жестоко бедни. Е, питам: кой даде тия 300 долара? В града съм преброил над 5 хиляди чинни през 1992 г. Ами това прави към 2 млн. долара.

- Кой?

- Външни сили, които искат а ислямизират ромската общност.
- Как работи полицията с циганите?
- Ще ви дам пример за работата на полицията, независимо коя партия е назначила стражаря. Има в циганската махала полицейски участък. Началникът на този участък (Ихтимански се казваше) си разменя служебния автомобил с отличителни знаци "Полиция" с един ром, който му дава буса си да иде в София да продава домати на борсата. Ромчето, синът на този, се качва в служебната кола и почва да обикаля кафенетата. Полицаите го хващат и той вика: "Какво искате бе, чичо Петко и тате си смениха колите." Тоя човек след това служи още 3-4 години в РДВР, щото трябваше да стигне до някаква по-добра пенсия.
- Кое е средството - здрава ръка?
- Не само здрава ръка Аз не вземах рушвети от тях. Това е много важно. В момента, в който ти платят, ставаш зависим. Независимо че влизаме в ЕС, ние трябва да имаме наше достойно поведение и наш вътрешен български ред. Нито Германия, нито Америка ще дойде да ни създаде ред - да няма в квартала изнасилвания грабежи. Ами там работят търговски обекти. Някой да е проверил дали дават касови бележки, дали имат данъчен номер, ревизия някой да смее да направи, енергото да смее да събере таксите за ток? Че там само с полиция се влиза до първите 10 къщи и почват камъни да валят...