Двукратно "надуване" би трябвало да се хване още при оценката преди финансиране.
Управляващия орган, част от министерство, контролира харчовете. Няма как да се прехвърлят пари от едно перо в друго без тяхна санкция.
Ся, това не е баш така, щото има едно жувотно, на което в Брюксел града мноо държат - вълшебното съчетание "пазарни цени". Последното е всичко, дето го има дори в нета като оферта. Сфащаш ли какво става?
А и за друго не си прав - най-много се краде точно от бенефициенти структури на държавната власт. Забележи - те са бенефициентите, фирмите са изпълнители.
Пример, накратко. По ОПТ за метрото бенефициент е Столична община и то директен бенефициент. Последното означава, че общината се състезава единствено и само със себе си. Свирен мач, просто с мноо зор трябва да си направи проекта. От там нататък със ЗОП стават великолепните цигании с изпълнители, подизпълнители и т. н.
Частните фирми са най-малкия проблем и могат да кандидатстват основно по ОПРКБИ, ся тази програма е с друго име и в някои схеми на ОПРЧР, и то на конкурентен подбор. Последното означава състезание честно - най-добрите печелят. Както можеш да се досетиш и това е побългарено. Тук ЗОП няма!
В държавата най-много и почти винаги се краде по ЗОП! На ЗОП се подчиняват държавни структури!По отношение на финансовите корекции - негласно правило за да се натегнем пред Брюксел е до 4 % финансова корекция на всеки проект, без значение дали има защо. Защо е под 4 % - за да се избегне натрупване, което от своя страна води до надвишаване на лимита , затваряне на лимита и връщане на пари. Хем се краде, хем документално се връзват гащите