Отврате, теоретично е вярно, практически няма как да стане - (а) съпътстващите производства при сегашното международно разделение на труда съществуват по света, евентуално ще трябва да внасяме, (високи, практически неоправдани разходи), (б) за да се реализира високата добавена (принадена) стойност, колата първо трябва да се продаде - съмнявам се, че произведена тук кола ще бъде конкурентноспособна, на кои пазари бихме продавали, за ценообразуването не ми се мисли ...
Са, и твойто на теория е така, но на практика не е съвсем така. Съпътстващите производства се създават постепенно. При автомобилите има милиони части и детайли, някои от които спокойно могат да се изработват в некой гараж. Местни предприемачи бързо ще намерят ниши. Държавата много лесно може да разреши тези въпроси. Да, това е бавен процес, но той води след себе си развитие на десетки отрасли в икономиката. Пазарите не са проблем. При ниска цена и добре организиран лизинг можеш да продаваш навсяъде. Познавам хора, които в държава с огромно местно автомобилостроене карат индийски, китайски и дори руски коли (Нива) Даже и Запорожци Таврия. Ако качеството е добро, много хора избират евтиното. Юго как пробиха навремето в САЩ? Със смешно ниската цена. Тогава чифт Елан струваше повече от Юго-то.
Но не може да се почне от нулата. Задължително трябва да се почне със сгобяване, но сериозно сглобяване. Покрай него постепенно се натрупва и развива собствен потенциал. България го е правила постоянно. Ние сме сглобявали 3 модела Рено, 1 модел Фиат, 2 модела Москвич, 2 модела Ровър и накрая китайските. Но всичко бе несериозно организирано и се отече.