Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Ноември 20, 2019, 23:34:28

Автор Тема: АвтоМото  (Прочетена 527 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Активен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1728
    • Профил
АвтоМото
« -: Юли 07, 2019, 20:39:53 »
Цитат
Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, каза министърът на околната среда и водите Нено Димов.
По думите му не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС. "Директна забрана не може да има”, беше категоричен министърът.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/38715-nyama-da-ima-zabrana-za-vnos-na-stari-dizeli
Значи яко ще се дизелираме.
« Последна редакция: Юли 17, 2019, 19:03:04 от Engels »

Активен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1728
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #1 -: Юли 17, 2019, 19:08:41 »
Цитат
На днешната среща с правителството е била постигната договореност в рамките до два месеца да бъде изработена изцяло нова стратегия за развитието на автомобилостроенето в България, съобщи Плевнелиев. В нея ще бъдат интегрирани всички необходими инструменти за държавна подкрепа, както и помощ на национално, общинско, регионално ниво. Включително и еврофондове за бъдещите периоди. Амбицията е да се удвои броят на заетите в сектора - от 60 000 да станат 120 000. Целта да се удвои броят на компаниите - от 230 да станат поне 500, посочи той.
Договорено е интегрирането на нов проект в стратегията, който ще започне да се изпълнява скоро. В базата на летище Доброславци, която е в момента е собственост на НСО, държавата и „Аутомотив Клъстер“ ще започнат да изграждат елементи на тестово трасе за автономни автомобили и 5G мрежа.
По време на днешната среща е било договорено още на територията на София тех парк да бъде изградена 5G лаборатория. Тя ще бъде свързана и физически интегрирана към изграждащия се център на супер компютър. По думите на Плевнелиев по този начин ще се подкрепят вече работещи в България компании в областта на масивите данни, аналитичността и подготовката на софтуер. "Знаете, че автомобилите на бъдещето са свързани с много сензори, много данни, които трябва да бъдат обработвани в реално време", уточни Росен Плевнелиев.

https://www.investor.bg/novini/444/a/plevneliev-dokato-volkswagen-ne-podpishe-s-turciia-sme-v-igrata-285869/

Неактивен ddantgwyn

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1838
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #2 -: Юли 17, 2019, 19:15:22 »
Цитат
Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, каза министърът на околната среда и водите Нено Димов.
По думите му не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС. "Директна забрана не може да има”, беше категоричен министърът.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/38715-nyama-da-ima-zabrana-za-vnos-na-stari-dizeli

Значи яко ще се дизелираме.


Забрана може да няма, но допълнителни екотакси за всеки стар дизелов мотор всяка една година -- със сигурност.
There is no dark side of the moon really …

Неактивен ddantgwyn

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1838
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #3 -: Юли 17, 2019, 19:16:31 »
Цитат
На днешната среща с правителството е била постигната договореност в рамките до два месеца да бъде изработена изцяло нова стратегия за развитието на автомобилостроенето в България, съобщи Плевнелиев. В нея ще бъдат интегрирани всички необходими инструменти за държавна подкрепа, както и помощ на национално, общинско, регионално ниво. Включително и еврофондове за бъдещите периоди. Амбицията е да се удвои броят на заетите в сектора - от 60 000 да станат 120 000. Целта да се удвои броят на компаниите - от 230 да станат поне 500, посочи той.

Договорено е интегрирането на нов проект в стратегията, който ще започне да се изпълнява скоро. В базата на летище Доброславци, която е в момента е собственост на НСО, държавата и „Аутомотив Клъстер“ ще започнат да изграждат елементи на тестово трасе за автономни автомобили и 5G мрежа.

По време на днешната среща е било договорено още на територията на София тех парк да бъде изградена 5G лаборатория. Тя ще бъде свързана и физически интегрирана към изграждащия се център на супер компютър. По думите на Плевнелиев по този начин ще се подкрепят вече работещи в България компании в областта на масивите данни, аналитичността и подготовката на софтуер. "Знаете, че автомобилите на бъдещето са свързани с много сензори, много данни, които трябва да бъдат обработвани в реално време", уточни Росен Плевнелиев.


https://www.investor.bg/novini/444/a/plevneliev-dokato-volkswagen-ne-podpishe-s-turciia-sme-v-igrata-285869/

Тези не са идиоти, а нещо по-тежко. За какво автомобилостроене говорим при липса на тежка индустрия зад него?!
There is no dark side of the moon really …

Неактивен Калинчо

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1121
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #4 -: Юли 17, 2019, 19:20:38 »
Цитат
За какво автомобилостроене говорим при липса на тежка индустрия зад него?!
За същото, като военните действия с армия която нямаме. Ще участваме с походната баня - дребни чаркове от китайски заготовки, тапицерии, някой датчик, някой кабел... По същата линия имаме и самолетостроене, та и за там не е лошо да се приготви стратегия. :smokin:

Неактивен Eisblock

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 659
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #5 -: Юли 17, 2019, 23:21:14 »
Цитат
...а нещо по-тежко...

- За ТОЗИ специално съм убеден, че страда от възможно най-тежката *френия!

Въобще в момента се разиграва някакъв невероятен цирк...

Неактивен фелдкурат Ото Катц

  • Sr. Member
  • ****
  • Коментари: 415
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #6 -: Юли 18, 2019, 09:32:56 »
На страната ни не й трябва автомобилостроене.
За мен това е поредната пушилка, вдигната от Него и подхваната от съпруга на синоптичката.

Говоря от личен опит : (1) в началото на 80-те О.Дойнов имаше мераци да започне производство на автомобили у нас. Беше възложено проучване на икономическата целесъобразност - не е целесъобразно - по данни на UNCTAD и OECD от онова време за да е икономическо оправдано производството трябва да се произвеждат около 200 000 бройки. По онова време само България и Унгария от СИВ не произвеждаха леки коли, предложението беше отхвърлено
(2) вторият напън беше по-интересен - след посещение на ТЖ при Carl Hahn в средата на 80-те се договаря доставката и сглобяването на VW в НРБ по интересна схема - на първия етап VW започва изкупуване на българска продукция (6 месеца обиколиха заводите ни), парите се трупат по специална сметка в БВТБ и след това се внасят VW Golf TAS от Югославия, след това започва monkey assembly у нас. Договорът между VW и Асоциация "Тежко машиностроене" беше изготвен и подписан, за съжаление избухна демокрацията и немците предпочетоха да създадат свое Unitrade X ООД като вносител вместо да купуват наша продукция. Ако някои се интересува, мога да му подаря копие от договора.
(3) интересно е сътрудничеството с Рено в края на 60-те, някои знае ли нещо, интересно ще е.
Помня красивите "Рено Алпин" - с такъв модел братя Чубрикови печелеха по абонамент ралитата в страната.

Допълнително, "производството" на леки автомобили изисква договарянето с огромен брой поддоставчици, наемането на квалифицирани работници и инженерни кадри, каквито ние нямаме, за големите концерни е безинтересно при съществуващи капацитети (от време на време немската преса подскача за изнасянето на такива производства извън Германия).

Активен otvrat

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 2588
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #7 -: Юли 18, 2019, 09:56:15 »
На страната ни не й трябва автомобилостроене.

На всяка страна ѝ трябва. Автомобилостроенето е с много висока принадена стойност и развива стотици съпътстващи производства. Вярно е, че ние ги нямаме, както и кадри, но те се създават. При добро желание за пет години можем да имаме всичко

Неактивен фелдкурат Ото Катц

  • Sr. Member
  • ****
  • Коментари: 415
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #8 -: Юли 18, 2019, 10:10:34 »
На страната ни не й трябва автомобилостроене.

На всяка страна ѝ трябва. Автомобилостроенето е с много висока принадена стойност и развива стотици съпътстващи производства. Вярно е, че ние ги нямаме, както и кадри, но те се създават. При добро желание за пет години можем да имаме всичко
Отврате, теоретично е вярно, практически няма как да стане - (а) съпътстващите производства при сегашното международно разделение на труда съществуват по света, евентуално ще трябва да внасяме, (високи, практически неоправдани разходи), (б) за да се реализира високата добавена (принадена) стойност, колата първо трябва да се продаде - съмнявам се, че произведена тук кола ще бъде конкурентноспособна, на кои пазари бихме продавали, за ценообразуването не ми се мисли ... 
Струва си да се чуят и други мнения, а?

Активен micky

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 4756
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #9 -: Юли 18, 2019, 10:12:01 »
А на шестата, ако не ние минал добрия мерак ще копнем тунел под Шипка.
Не мисля че може да се говори за конкуренция на големите, но може би нещо като индийците за вътрешния пазар - някаква евтина талига да кара народа примерно.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен otvrat

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 2588
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #10 -: Юли 18, 2019, 10:51:33 »
Отврате, теоретично е вярно, практически няма как да стане - (а) съпътстващите производства при сегашното международно разделение на труда съществуват по света, евентуално ще трябва да внасяме, (високи, практически неоправдани разходи), (б) за да се реализира високата добавена (принадена) стойност, колата първо трябва да се продаде - съмнявам се, че произведена тук кола ще бъде конкурентноспособна, на кои пазари бихме продавали, за ценообразуването не ми се мисли ... 

Са, и твойто на теория е така, но на практика не е съвсем така. Съпътстващите производства се създават постепенно. При автомобилите има милиони части и детайли, някои от които спокойно могат да се изработват в некой гараж. Местни предприемачи бързо ще намерят ниши. Държавата много лесно може да разреши тези въпроси. Да, това е бавен процес, но той води след себе си развитие на десетки отрасли в икономиката. Пазарите не са проблем. При ниска цена и добре организиран лизинг можеш да продаваш навсяъде. Познавам хора, които в държава с огромно местно автомобилостроене карат индийски, китайски и дори руски коли (Нива) Даже и Запорожци Таврия. Ако качеството е добро, много хора избират евтиното. Юго как пробиха навремето в САЩ? Със смешно ниската цена. Тогава чифт Елан струваше повече от Юго-то.
Но не може да се почне от нулата. Задължително трябва да се почне със сгобяване, но сериозно  сглобяване. Покрай него постепенно се натрупва и развива собствен потенциал. България го е правила постоянно. Ние сме сглобявали 3 модела Рено, 1 модел Фиат, 2 модела Москвич, 2 модела Ровър и накрая китайските. Но всичко бе несериозно организирано и се отече.

Неактивен фелдкурат Ото Катц

  • Sr. Member
  • ****
  • Коментари: 415
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #11 -: Юли 18, 2019, 11:55:47 »
...по принцип съм съгласен, но ако идеше реч за производство на роден, български автомобил.

Посочените от теб примери за "пазарни пробиви" до един се отнасят за автомобили, разработени и произведени от фирми на съответната страна (индийски, сръбски...).

Ако ще "произвеждаме" например VW Golf, ще ни предпишат от къде по каква цена да "вземаме" окомплектовката, частите, кабелите, всичко.
И цената, по която ще "купуват" готовия продукт ще ни наложат.
И цената, по която ще ни разрешат да изнасяме ще ни предпишат.И ограничения за износа ще ни наложат, да не се конкурираме ако случайно колата ни е качествена и по-евтина.
Не виждам как ще реализираме добавената стойност.

Моята теза е, че не ни е нужно нито разработване и стартиране на производство на роден автомобил нито производство на "лицензионен" такъв - поради малкия вътрешен пазар и практическата липса на достъп до международните пазари.


Активен Nor1

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 2815
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #12 -: Юли 18, 2019, 13:57:55 »
Цитат на: фелдкурат Ото Катц
малкия вътрешен пазар и практическата липса на достъп до международните пазари.
Т.е. без интеграция с голяма икон. общност не можем. Преди бяхме интегрирани в СИВ, сега в ЕС.
Обаче Началниците в ЕС решиха изгодните икон. отрасли да са в Зап. Европа, средно изгодните в Централна, а ние да сме ... рисунката на Давид Черни.

Активен buratinob

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 4340
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #13 -: Юли 18, 2019, 18:57:11 »
Интересна тема обаче и нея сте я захапали от "идейни позиции".
Няма как да създадем от нищо автомобил с ДВГ и не е нужно.
Светът на автомобилостроенето се обръща с главата на долу точно сега.
Автомобилите след 5-10 години ще са версия 3. 1 на нашите стари електрокари, а там бяхме сила. При подходящ подход за 5 години можем да излезем доста напред.
Обаче си трябва глава, а не тиква. Времето е прекрасно, американците и ЕССС ейците го проспиват и ние разбира се. "Стимулите" в  новите автомобили са съсредоточени в санкции  за ДВГ, толкова могат управниците с евроатлантически ценности.

Активен AnonimusBG

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1598
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #14 -: Юли 18, 2019, 19:26:05 »
Интересна тема обаче и нея сте я захапали от "идейни позиции".
Няма как да създадем от нищо автомобил с ДВГ и не е нужно.
Светът на автомобилостроенето се обръща с главата на долу точно сега.
Автомобилите след 5-10 години ще са версия 3. 1 на нашите стари електрокари, а там бяхме сила. При подходящ подход за 5 години можем да излезем доста напред.
Обаче си трябва глава, а не тиква. Времето е прекрасно, американците и ЕССС ейците го проспиват и ние разбира се. "Стимулите" в  новите автомобили са съсредоточени в санкции  за ДВГ, толкова могат управниците с евроатлантически ценности.

Ключовата дума е БЯХМЕ.
Тогавашните специалисти в най-добрия случай са пенсионери.
В момента резервните части за нашите кари ги правят в Китай.
Някой да е очаквал нещо друго.
За бутиковото родно производство на кари даже е смешно да се говори.

Активен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1728
    • Профил
Цитат
Ако германският автомобилен концерн Volkswagen избере за местоположение на своя нов завод Турция, а не България, страната ни ще започне преговори с друг голям автомобилен концерн – южнокорейския Hyundai, за чийто интерес към региона се знае отдавна.
За потенциалните преговори става ясно от интервю за „24 часа“ на министъра на икономиката Емил Караниколов.
По думите му обаче, на този етап все още няма окончателно решение от страна на VW. 
„България и Турция остават в състезанието. Убеден съм, че направихме всичко съобразно българското и европейското законодателство, предложихме изключително добри условия. Надявам се, че те ще бъдат прегледани и оценени още веднъж, преди да се вземе финалното решение... Поддържаме връзка с консултантите, търсим възможност да оптимизираме офертата, която сме направили, но спазвайки изцяло нашето законодателство и европейските директиви“.
Караниколов потвърждава, че в края на 2017 г. българската държава е изпратила предложения за стратегическо партньорство до двама инвеститори, единият от които е VW, а другият -  Hyundai.
„И там сме в начални преговори, но все пак трябва да изчакаме процедурата с инвеститора, с когото сме я започнали. Така ще е коректно, а не, докато все още сме в състезанието, да започваме разговори с някой друг. През 2017 г. изпратихме писмо до Hyundai, а след това Volkswagen, но първо ни отговори германската компания и започнахме разговори с нея“, казва министърът.
Караниколов допълва, че в автомобилния сектор на България има 250 компании, които дават работа на 65 000 души. Дори VW да не избере България, министърът бил сигурен, че много от дистрибуторите и подизпълнителите на компанията ще дойдат и у нас.
Той коментира и други бъдещи потенциални инвеститори, добавяйки, че страната ни е получила две запитвания за изграждане на заводи за батерии за електрически автомобили. Караниколов разказва  и за посещение преди дни на главния изпълнителен директор на Philips, която има интерес за изграждане на завод за електромобили, електрически автобуси и батерии. Подобен интерес има и от страна на Южна Корея.

https://www.investor.bg/novini/444/a/ako-volkswagen-predpochete-izmir-bylgariia-shte-pregovaria-i-s-hyundai-286511/

Активен Bacho Кольо

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 977
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #16 -: Юли 28, 2019, 13:42:37 »
Автомобилостроенето е с много висока принадена стойност и развива стотици съпътстващи производства. Вярно е, че ние ги нямаме, както и кадри, но те се създават. При добро желание за пет години можем да имаме всичко
Една от причините за  високата  принадена стойност на автомобилостроенето е ниската принадена стойност на съпътстващите производства. А ние можем да разчитаме само на такива.

А твърдението, че пет години след като започнем /отново, за кой ли път!?!/ да сглобяваме некви хечбеци,  ще имаме инфраструктура и кадри за пълноциклово автомобилостроене е плод на  безпочвен оптимизъм.

Активен otvrat

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 2588
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #17 -: Юли 28, 2019, 14:06:05 »
А твърдението, че пет години след като започнем /отново, за кой ли път!?!/ да сглобяваме некви хечбеци,  ще имаме инфраструктура и кадри за пълноциклово автомобилостроене е плод на  безпочвен оптимизъм.

Ако прочетеш това, което съм писал, ще разбереш, че имам предвид сериозна държавна политика по въпроса, че говоря за сериозно сглобяване като първа стъпка и т.н. и т.н. Сериозно означава да произвеждаме части и детайли, да подготвяме инженери и т.н. и т.н. Нищо невъзможно няма ако има желание, държавна подкрепа и участие. Може да се купи лиценз и на негова база постепенно да се надгражда. Ако преди 10-ти разсъждаваха като теб, България нямаше да стигне 27-мо място в света по индустриално развитие, защото до 1950 не беше произвеждала нищо.

Активен Bacho Кольо

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 977
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #18 -: Юли 28, 2019, 14:29:06 »
Без излишна скромност ще кажа, че и аз,  новоизлюпеният инженер-технолог  от отдел "Термообработка" на дирекция "Металургия" на КТМ Радимир , съм дал  своя, макар и микроскопичен дял, макар и само за две години, щото България да го достигне това 27 място.

А колкото до твоите пет години, ще обърна внимание на условността, с която си написал всичко това. Само колко "ако" има, докато стане ... Тъкмо оттам произтича моят скептицизъм.
А иначе, някъде по света това може да стане и за по-малко от пет години.
« Последна редакция: Юли 28, 2019, 14:31:40 от Bacho Кольо »

Активен otvrat

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 2588
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #19 -: Юли 28, 2019, 14:41:18 »
Само колко "ако" има, докато стане ... Тъкмо оттам произтича моят скептицизъм.

Tц! Има само едно "ако". Ако държавата желае. Държавата като евфемизъм за всеки управляващ.

Активен micky

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 4756
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #20 -: Юли 28, 2019, 14:44:30 »
Само колко "ако" има, докато стане ... Тъкмо оттам произтича моят скептицизъм.

Tц! Има само едно "ако". Ако държавата желае. Държавата като евфемизъм за всеки управляващ.
И ако и разрешат. Всъщност, то май е по-важното "ако"...
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1728
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #21 -: Юли 28, 2019, 14:48:47 »
А твърдението, че пет години след като започнем /отново, за кой ли път!?!/ да сглобяваме некви хечбеци,  ще имаме инфраструктура и кадри за пълноциклово автомобилостроене е плод на  безпочвен оптимизъм.

Ако прочетеш това, което съм писал, ще разбереш, че имам предвид сериозна държавна политика по въпроса, че говоря за сериозно сглобяване като първа стъпка и т.н. и т.н. Сериозно означава да произвеждаме части и детайли, да подготвяме инженери и т.н. и т.н. Нищо невъзможно няма ако има желание, държавна подкрепа и участие. Може да се купи лиценз и на негова база постепенно да се надгражда. Ако преди 10-ти разсъждаваха като теб, България нямаше да стигне 27-мо място в света по индустриално развитие, защото до 1950 не беше произвеждала нищо.
Така е, класически пример е Сингапур, който успя за 30 години, като започна с неграмотни и изостанали китайски и индийски селяни, които се настаняваха в новопостроените за тях квартири с домашните си животни, да създаде елитна високотехнологична промишленост. Тоест, ако едно правителство реши, стига да има твърда и последователна политика, може да постигне много.
Даже има буквално учебник в който се описва как да постигнеш това, стига да имаш желание:
Учимся у Ли Куан Ю: «Из третьего мира – в первый»
http://ice.od.ua/uchimsya-u-li-kuan-yu-iz-tretego-mira-v-perviy-chast-1/
The Singapore Story
Сингапурская история: из «третьего мира» – в первый
https://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=4796340
Бащата на Сингапур изгради супердържава от едно блато
Цитат
Създателят на модерен Сингапур - Ли Куан Ю, е една от най-харизматичните фигури на отминалия ХХ век. Почти няма световен лидер, който да не е изказвал възхищението си от него - като се започне от Маргарет Тачър и се стигне до Хенри Кисинджър и Владимир Путин. В същото време Ли си позволява да критикува всичко, което смята за неразумно - от сляпата увереност на Харвардските учени, че хората от всички раси и националности са “равни”, до “прекалено либералната политика на Путин”. Ли е единственият лидер, който без капка петрол, само за едно поколение, пренесе държавата си от Третия свят сред най-развитите в света. Випускникът на Кеймбридж до края на дните си е привърженик на боя с тояги като възпитателно средство и не се срамува да критикува Конфуций и неговата вяра, че “хората са добри”. “Това е едно прекрасно пожелание и нищо повече. В живота не е така”, уверен е Ли.
Преди 80-те години на миналия век Сингапур е важно пристанище на британската корона. Градът е част от колонията Британска Малая. Малък е и около него на острова има само блата. За разлика от съседните владения, тук има много китайци и индийци.
https://www.marica.bg/bashtata-na-singapur-izgradi-superdyrzhava-ot-edno-blato-Article-97999.html

Активен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1728
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #22 -: Юли 28, 2019, 14:56:38 »
Цитат
Италия е демокрация в която има мафия, България е мафия в която има демокрация.
:m1731:

Активен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1728
    • Профил
1,5 лв. за отключване плюс 0,3 лв. за всяка минута
« Отговор #23 -: Август 23, 2019, 08:39:15 »
Цитат
„Електрическите тротинетки стават все по-популярни за придвижване в градска среда и това поставя въпроса за сигурността на всички участници в движението като основен приоритет. Проучихме опита на други градове и предизвикателствата, с които трябва да се справят. Затова София е един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане”, заяви кметът Йорданка Фандъкова.

Вече са обособени са около 200 локации за паркиране на велосипеди, тротинетки и мотопеди, допълни тя. „Все повече хора търсят алтернатива на придвижването с автомобили и е важно това да става безопасно. Затова работим заедно с Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата за регламентиране на  ползването на електрическите тротинетки с промени в Закона за движение по пътищата”, каза Фандъкова.

https://technews.bg/article-118718.html

Неактивен ddantgwyn

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1838
    • Профил
Re: 1,5 лв. за отключване плюс 0,3 лв. за всяка минута
« Отговор #24 -: Август 23, 2019, 08:49:35 »
Цитат
„Електрическите тротинетки стават все по-популярни за придвижване в градска среда и това поставя въпроса за сигурността на всички участници в движението като основен приоритет. Проучихме опита на други градове и предизвикателствата, с които трябва да се справят. Затова София е един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане”, заяви кметът Йорданка Фандъкова.

Вече са обособени са около 200 локации за паркиране на велосипеди, тротинетки и мотопеди, допълни тя. „Все повече хора търсят алтернатива на придвижването с автомобили и е важно това да става безопасно. Затова работим заедно с Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата за регламентиране на  ползването на електрическите тротинетки с промени в Закона за движение по пътищата”, каза Фандъкова.

https://technews.bg/article-118718.html

И ако ти трябват 30 минути да стигнеш до там, за където си тръгнал, излиза че е по-евтино да вземеш такси :m1731:
There is no dark side of the moon really …

Неактивен g_ringo

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 590
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #25 -: Август 23, 2019, 09:44:41 »
Цитат
излиза че е по-евтино да вземеш такси
Екологията е скъпо удоволствие.

Неактивен ddantgwyn

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1838
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #26 -: Август 23, 2019, 11:49:36 »
Цитат
излиза че е по-евтино да вземеш такси

Екологията е скъпо удоволствие.

Ами те и такситата са екологични -- всички са с газови уредби :m1731:
There is no dark side of the moon really …

Активен Bacho Кольо

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 977
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #27 -: Август 23, 2019, 12:04:50 »
Екологични ли са тротинетките, зареждани с елктроенергия, произвеждана в Мариците или в Бобов дол?

Активен AnonimusBG

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1598
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #28 -: Август 24, 2019, 02:46:03 »
Писал съм го и оттатък.
Не мога да разбера защо не се използва инженерното решение което го има и е екологично?
Става въпрос за газовите уредби?
Електрокарите имат голям недостатък. Трябва да се измисли какво да се прави с акумулаторите. Еколозите май не се замислят за такива неща.

Активен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1728
    • Профил
Търсенето на нови дизели в България се срива
« Отговор #29 -: Септември 04, 2019, 18:17:51 »
Цитат
Търсенето на нови дизелови автомобили в България се е сринало през първото полугодие на годината с над една пета (22,3 на сто) на годишна база. За целия Европейския съюз свиването  е със 17,2 на сто, става ясно от публикуваните днес данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА). По този начин делът на продадени бензинови коли за второто тримесечие вече възлиза на почти 60%.
В България в периода април-юни са продадени с 26% по-малко автомобили с дизелови двигатели, като те вече са 3992 срещу 5546 за същия период на 2018 г. За полугодието търсенето на дизели е 22,3 на сто по-ниско, като са купени 7928 модели с такива двигатели.
Оказва се, че тази тенденция е трайна и се дължи преди всичко на планираното въвеждане на рестрикции за влизане в определени зони на дизелови коли и намеренията забраните да обхващат все по-големи части от населените зони. Друга причина са все още неотшумелите скандали около манипулираните данни за разхода на гориво на тези автомобили.

https://www.investor.bg/novini/444/a/tyrseneto-na-novi-dizeli-v-bylgariia-se-sriva-s-edna-peta-za-pyrvoto-polugodie--288770/

Активен buratinob

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 4340
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #30 -: Септември 04, 2019, 18:42:59 »
То у нас и Фолксваген намали броя на заводите си драстично и май ще ходи на юг.
Дизеловите автомобили бяха отговор на късогледите решения на чиновниците.
Поеха борба срещу въглеродния окис и дизелът се оказа победител.
Сега водят битка срещу победителя заради азотните окиси.
Важното е чиновника винаги да води "битки" и да въвежда нови данъци и такси.