А мислите ли, че зелената сделка ше я бъде? Такава, каквато ни е сервираха или даже леко модифицирана?
Аз очаквам, след като пушилката в Украйна слегне, на някои политици да им светне пред очичките, отново да прогледнат - през следващите 50-100 години светът не може без фосилни източници на енергия и като суровини за производството на разни работи.
Отделен въпрос е как ще се добиват, как ще се изполват и рециклират.
Първом - рециклирането..
За което също се чака чудно чудо..
Ето ги, в 2018 материалите на Земята , кой елемент как се е рециклирал и колко % рециклиран материал се е използвал :
Днес хартията се прави от дървесен пулп, добиван от дървени стърготини от късовлакнеста твърда дървесина (например, евкалипт) или от дълговлакнеста мека дървесина (например, бор). Някои хартии се правят от памучни влакна.
Първо, дънерите на дърветата се правят на стърготини с големината на пощенска марка. Отделните влакна се извличат от стърготините посредством вода и топлина, след което се правят на каша (пулп). Превръщането в каша е химичен процес, който отделя дървесните влакна от лигнина и другите дървесни части.
Пулпът е меката, пореста част на дървото. Лигнинът е лепилото, което държи дървото като цяло. Ако лигнинът бъде оставен в хартиения продукт, хартията пожълтява и се разпада, ако бъде оставена на слънце..
РЕЦИКЛИРАНАТА ХАРТИЯЗа разлика от другите рециклируеми материали, хартията не може да се рециклира отново и отново. Рано или късно, влакната стават твърде слаби или къси, за да бъдат използвани. Ето защо, при производството на нови хартиени продукти новите дървесни влакна се смесват с рециклирана хартия. Повечето кашони са смес от 50% нови и 50% рециклирани влакна.
Ако хартията съдържа мастило, то трябва да се отстрани. С този процес се премахват още пълнители, глина и накъсани влакна.
Хартия, по която има восък, паста или е гумирана - или хартия, която е покрита с пластмасово или алуминиево фолио - обикновено не е годна за рециклиране.
Старите вестници обикновено се превръщат в нови вестници, кутии за яйца или картон. Висококачествената офис хартия може да се превърне в почти всякакъв нов хартиен продукт - канцеларски принадлежности, вестници или хартия за списания и книги.
Вестникарската хартия и гланцираните притурки са различни видове хартия.
Гланцираните притурки имат наситено глинено покритие, което не всички хартиени фабрики приемат.
Та старата хартия - се СМЕСВА С НОВА И НОВА, И НОВА НАПРАВЕНА ОТ ДЪРВО .. тъй като ако се смели , намокри и изсуши, влакната и стават по-къси и по-къси .. и няма якост,а се разпада ..
А за определени цели - е възможно исползването САМО НА НОВА ХАРТИЯ..
Същото е и с пластмасите ..
Два вида, могат да се изчистят, смелят и като се нагреят наново - да имат все пак определена якост и да стават за нещо..
Другите видове пластмаса - не стават за нищо..
Единственият изход е да се смилат и да се слагат за ПЪЛНИТЕЛ насам-натам ..
Та ОСВЕН НЯКОИ МЕТАЛИ И СТЪКЛО, друго нещо реално не може да се рециклира ..
Ето обяснено за САЩ:
https://www.youtube.com/watch?v=PJnJ8mK3Q3gИ пак за САЩ:
https://www.youtube.com/watch?v=zVBkjMbF4Z4&t=40shttps://www.youtube.com/watch?v=LELvVUIz5pY&t=642sИ Рециклирането - го изяснихме! Основно "рециклирането" е, че се товарят кораби за Индонезия, а там вече, всеки 10 минути, един самосвал се изсипва в Световния Океан.
Зелената сделка!
Аре сега за фосилните горива, дето нямало било да изчезнат, а по вълшебен начин ще възникват пред нас , колчем изречем думата „Бриклебрит“..
Въпросът е простичък - а от къде ще дойдат фосилите ?
В Петролната Ера последните 10 години , са инвестирани 14.7 ТРИЛИОНА ДОЛАРА по-малко ..
НАЙ-ГОЛЕМИЯТ СВЕТОВЕН износител на въглища, още януари 2022 ОБЯВИ МОРАТОРИУМ НА ИЗНОСА ..
https://www.youtube.com/watch?v=a6V-yqZwMnwhttps://www.youtube.com/watch?v=QeuLtRf7ef4&t=32sKъде ги, ако не е много голяма тайна - фосилните горива - кой и кога ще даде пари , та да се финансира добива?
Ярък пример са приказките за повече природен газ от Катар!
За голямо учудване, таа работа с природният газ не се оказа "боднеш пръчка - пиеш вино" а за повече добив трябвало да има повече сондажи, повече тръби, повече заводи за втечняване, повече пристанищни терминали за танкери-газовози , повече кораби..
Които някой ей сега трябва да се стегне - та да ги измайстори ..
Нека направата да започне СЕГА!
Та така със Зелената сделка ..