Не знам кой кого е заковал. Но аз опит с КАД софтуер нямам. Но примерно в игрите като кажат "подобрена механика" това не означава че разработчиците знаят законите Нютон и гравитацията или пречупване на светлината. Или поне тези дето аз познавам не бих казал че са кой знае кви механици.
И аз като Бъди, доста време след завършването си се запознах с този тип софтуер.
Та да кажа каква е разликата с истинското правене на реален проект.
В действителността без комп. Да вземем например едно кранче/нарича се шибър от по-несъвременните участници в проектирането/.
Преди да почна да го чертая, ми дават няколко изходни данни и някой и друг параметър. В реална среда аз се ровя по справочници /да определя моя случай/ и смятам по формули, които се учат по разни инженерни предмети. Накрая получавам размерите на шибъра и даже стъпката на резбата. Почвам да чертая.
Какво става сега - вкарваш всичко в машинката, тя смята, щото некой инженер й е проправил пътя на алгоритмите, чертае ти графиките, изплюва ти размерите. И понеже и това те мързи да направиш, накрая го начертава вместо теб. Горното разказано много елементарно, но идеята на програмирането на тези продукти би трябвало да се схване. Ерго, ползвателите им са всичко друго , но не и инженери. Защото, колега, вие съвсем правилно прозряхте, че има конструкторски специалности. Конструктор е човек, който си представя какво иска и как да го постигне. Да не усложняваме темата и с последващите изпитания. Да, той може и да ползва готов софтуер за улеснение. Но, на тези, които го ползват, обикновено им разказват, какво трябва да получат