Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Ноември 25, 2024, 03:05:57

Автор Тема: Икономически войни  (Прочетена 173825 пъти)

0 Потребители и 18 Гости преглежда(т) тази тема.

Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10568
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #600 -: Юли 27, 2022, 18:03:55 »
изкупени са 170 000 кв. км.

Е, не след много собствениците на чуждата земя, ще пият по една студена вода. Имали, но сетне - нямат.

За успокояване на нервите!
Хахах
Добре го завъртя всъщност
Ако изборите не променят нищо, що Пеевски купува гласове?

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #601 -: Юли 27, 2022, 18:57:08 »
А защо трябва да "менкат" всичките самолети и то едновремено?

Ако иде реч за резервните и бързоизносващи се части, вече намериха решението - чрез "паралелен" внос както и внос от други "дружествени" страни, паралелно работят по заместването с отечествени, където и ако е възможно.

Досежно собственото самолетостроене - всички отчитат грешката от 90-те да заложат на глобализация и мирно съвместно съществуване, да
купуват американски и френски самолети и да занемарят собственото самолетостроене.
В момента усилено работят за серийното усвояване на собствени двигатели (могат), за останалото нямат проблеми, даже за авиониката.

Асол е дотолкова права, твърдейки, че и Боинг и Еърбус заложиха на регулярния и евтин внос на основните материали (главно метали) от Русия, причините са подобни на горните (за вноса на самолети).

И не се коркайте, поговорете с Госинджър или с Артур за порядките в този клуб.
списците
Боингите и Еърбъсите са на оперативен лизинг, руснаците даже нямат право да ги ремонтират. Но тук ЕК олаби малко нещата с последните санкции, частите и услугите по Еърбъс са изключени осписъците. Не знам как стоят нещата с Боингите де...

Проблемът със собственото производство още дълго ще тежи на руснаците. Даже средномагистралните от които има произведени над 100 още имат проблеми с обслужването, да не говорим за двигателите. Изобщо, гражданската  им авиация я чакат тежки дни.

Що се отнася за порядките във форума, ще го преживея, не ми е първица :)

Неактивен Maximus II

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 9206
  • Fuck the EU
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #602 -: Юли 27, 2022, 19:56:01 »
Северен поток 2 е пълен с газ и остава само германците да отворят крана и газ да потече, ноо, Америка не разрешава! После Путин им виновен.

Избрах! Но, народът не го интересува!

Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10568
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #603 -: Юли 27, 2022, 20:32:08 »
То скоро авиация може и да няма. Китайците неслучайно наблягат на високоскоростните влакове
Ще тръгне едно заземяване заземяване заземяване и приземяване
Ако изборите не променят нищо, що Пеевски купува гласове?

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #604 -: Юли 27, 2022, 22:08:43 »
Лизингът май вече не работи.
Пререгистрираха ги в Русия.
Не само западняците могат да крадат.
Ще си летят на Боингите и Ербъсите в Русия.
По някакъв начин ще ги ремонтират.
Иран някак си се оправя толкова години и не е останал без самолети.
През това време ще възстановяват авиапрома.
Нямат друг избор.
Авиосанкциите ги олабиха щото както писа Асол трябва им титан и разни други редкоземельные елементи, а ги няма.
Нека търсят. Който търси намира.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #605 -: Юли 27, 2022, 22:49:36 »
— Папа, почему у нас дома так холодно?
— Потому что мы ввели санкции.
— Зачем?
— Чтобы сделать плохо русским.
— Папа, мы что, русские?

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8348
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #606 -: Юли 27, 2022, 22:52:06 »
Има една тънкост.
Самальоти се правят от алуминий и титан, а не от мукава и рециклирана пласмаса.
Така че проблеми с авиацията ще има, но за кой ли?

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #607 -: Юли 27, 2022, 23:51:48 »
Русия изобщо не е най-големият производител на титан и алуминий. По титан е на трето място, по алуминий даже още по-назад.
ВСМПО-АВИСМА получаваше 30-40% от илменита от Украйна.

Аз не напразно по-горе говорих за РД-180. И тук проблемът не е че американците не могат да си произведат носещата греда за боингите, а че им е по-евтино някой друг да го прави. Преди години четох някакво изследване, че на американците ще из трябват три години за да заместят тези 40% от титана който купуват от руснаците. Но направят ли го, връщане няма да има.

Сега ситуацията е друга, те ще трябва да го направят, пък и ако руснаците тръгнат да правят собствени самолети, този титан ще им трябва. Разводът ще е пълен. С късане на маршафи, делене на кухненски прибори и рязане на мебели.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #608 -: Юли 28, 2022, 00:05:48 »
Ъхъ първи са китайците.
Дали ще им стигне титана и алуминия за тях си?

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #609 -: Юли 28, 2022, 00:15:55 »
И пак диаграма.
След 3-4 години както казват може и да тръгне обратно.
Но има няколко зими дотогава

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #610 -: Юли 28, 2022, 00:20:37 »
За да е по нагледно.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #611 -: Юли 28, 2022, 01:22:13 »
Не зная.
Може да е руска пропаганда.
Който може да го опровергае.

Примерно половина заведений в стране, где подают традиционные фиш-энд-чипс, работают в убыток из-за роста цен на российскую рыбу на 35%, написала во вторник британская Daily Express.
.......
Таким закусочным («чиппи»), возможно, придется заменить традиционную треску и пикшу хеком, сигом или другими видами более дешёвой рыбы. Около трети всего импортируемого Великобританией объёма рыбы сиговых пород поступает из России, которая контролирует до 45 процентов мировых поставок отмечает газета.

https://www.mk.ru/economics/2022/07/28/polovina-zakusochnykh-fishchips-v-britanii-mogut-zakrytsya-izza-antirossiyskikh-sankciy.html

Къде го чукаш, къде се пука.
« Последна редакция: Юли 28, 2022, 01:45:27 от AnonimusBG »

Активен Звездоброец

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 898
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #612 -: Юли 28, 2022, 07:07:34 »
Просто газипровода е проектиран и е работил с конкретен модел помпа. И затва никой нема си сложе главата да я подменя, не че сименса е връо на сладоледа при турбините.

Сименс изобщо няма традиции в тези турбини -- те просто купиха едно подразделение на Ролс-Ройс и изведнъж станаха "майстори на турбини". Затова и ги пращат в Монреал - там беше заводът на Ролс-Ройс, който сега е Сименсов завод. Руснаците вече са на път да си правят подобни турбини (те много настояваха Сименс да локализира производството в Русия), кои на практика са мощни самолетни двигатели. Имам чувството, че Сименс повече няма да помирише руския пазар (поне в тази област).

Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #613 -: Юли 28, 2022, 07:50:08 »
Турбината задвижва компресор и замяната не е технически проблем. Де факто газовите турбини са самолетни двигатели модифицирани за наземна употреба. Проблем е, че цената на парче от обсъжданите е или беше в зоната на десетките милиони. Може да се замени и с парна турбина, може с електромотор, въпрос на икономика, не на техника. И на време, естествено. Друг въпрос е, че при късане с разделение на труда, губят почти всички замесени.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25618
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #614 -: Юли 28, 2022, 07:53:36 »
По спомени, украинците също отказаха транзит по някаква връзка, защото част от нея била в контролирана от РФ зона. Ако немците са на зор да натиснат зеленото.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1741
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #615 -: Юли 28, 2022, 08:57:40 »
Просто газипровода е проектиран и е работил с конкретен модел помпа. И затва никой нема си сложе главата да я подменя, не че сименса е връо на сладоледа при турбините.

Сименс изобщо няма традиции в тези турбини -- те просто купиха едно подразделение на Ролс-Ройс и изведнъж станаха "майстори на турбини". Затова и ги пращат в Монреал - там беше заводът на Ролс-Ройс, който сега е Сименсов завод. Руснаците вече са на път да си правят подобни турбини (те много настояваха Сименс да локализира производството в Русия), кои на практика са мощни самолетни двигатели. Имам чувството, че Сименс повече няма да помирише руския пазар (поне в тази област).
---

По стечение на обстоятелствата миналия век доста години съм се хранил от Сименс и съм inside добре запознат. В Сименс се говореше, че е банкова група с електрическа работилница в задния двор. Във висшата управа има твърде много финансисти и юристи, а прекалено малко инженери! В резултат на това R & D не е на нужното ниво. Доказателство – финансовият флоп миналия век в САЩ на великата EWSD цифрова телефония. Във Виена политически спечелиха цифровизацията на града под ключ/шлюсел фертиг с 30% собствени продукти и останалата част продукция от конкуренцията на надути цени! Усетят ли някъде далавера касата за подкупи дрънчи, скандалите в Гърция… В Русия са още от времето на Ленин! Кремъл, конгресната зала и сие са оборудвани фор саунд от Сименс, Шереметиево 2 телефонната централа… Сименсовата агентура е повсеместна. В БГ имаха агенти още от 1929 година, които успяха да забавят внедряването на ADSL, заради тяхната EWSD непригодна за Интернет комуникация. Още по времето на соца пробутаха остарялата си крос пойнт телефонна система … to name but a few. Впрочем няма по задръстен техник от телефонния!
Случаят с турбината е параден за ъпдейт на производствената гама. Ще дам пример. Когато навлезе дигитализацията в студийната техника управата сметна, че нямат време и възможност да разработят цифрови смесителни маси и се ослушаха, какво има на пазара. Английската фирма Neve беше лидер със своите уникални за времето продукти… и Сименс я купи! Достави първите дигитални смесителни маси в радиото и зала България ….  Роман мога да напиша.

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1741
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #616 -: Юли 28, 2022, 09:09:17 »
Турбината задвижва компресор и замяната не е технически проблем. Де факто газовите турбини са самолетни двигатели модифицирани за наземна употреба. Проблем е, че цената на парче от обсъжданите е или беше в зоната на десетките милиони. Може да се замени и с парна турбина, може с електромотор, въпрос на икономика, не на техника. И на време, естествено. Друг въпрос е, че при късане с разделение на труда, губят почти всички замесени.
---

Калинчо,
Виждам, че се опитваш да отнемеш „жълтата фланелка“ от Касапчето. Все пак звучиш по-грамотно и интелигентно, но те проваля липсата на engineering background, та звучиш кухо като обществовед нищоправец. За съжаление нещата в инженеринга не са така прости, както да замениш кюмюра за печката с брикети или дърва. Така не става и в АЕЦ, както и при турбините. Беше светнато, че турбината е проектирана за конкретна цел, ама ти си пиши и весели форума. По-добре ти, вместо дебилно джиджи!

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8348
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #617 -: Юли 28, 2022, 09:22:50 »
Русия изобщо не е най-големият производител на титан и алуминий. По титан е на трето място, по алуминий даже още по-назад.
ВСМПО-АВИСМА получаваше 30-40% от илменита от Украйна.

Аз не напразно по-горе говорих за РД-180. И тук проблемът не е че американците не могат да си произведат носещата греда за боингите, а че им е по-евтино някой друг да го прави. Преди години четох някакво изследване, че на американците ще из трябват три години за да заместят тези 40% от титана който купуват от руснаците. Но направят ли го, връщане няма да има.

Сега ситуацията е друга, те ще трябва да го направят, пък и ако руснаците тръгнат да правят собствени самолети, този титан ще им трябва. Разводът ще е пълен. С късане на маршафи, делене на кухненски прибори и рязане на мебели.
Всъщност за производството и на двата метала отива много енергия.

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #618 -: Юли 28, 2022, 09:46:56 »
Турбината задвижва компресор и замяната не е технически проблем. Де факто газовите турбини са самолетни двигатели модифицирани за наземна употреба. Проблем е, че цената на парче от обсъжданите е или беше в зоната на десетките милиони. Може да се замени и с парна турбина, може с електромотор, въпрос на икономика, не на техника. И на време, естествено. Друг въпрос е, че при късане с разделение на труда, губят почти всички замесени.

Горе бях дал пример за проблемите при замяна на двигател на жигули с такъв на мерцедес. Явно не хвана дикиш поради гоямата идеологическа разлика.

А ако (примерно) трябва да заменим мерцедесов с такъв от BMW? Това не би трябвало да е "технически" проблем. И даже не и икономически, щото двата сигурно са на горе-долу еднаква цена. Вадиш единият, слагаш другия. Толкоз. Следващият!

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1741
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #619 -: Юли 28, 2022, 10:15:43 »
Турбината задвижва компресор и замяната не е технически проблем. Де факто газовите турбини са самолетни двигатели модифицирани за наземна употреба. Проблем е, че цената на парче от обсъжданите е или беше в зоната на десетките милиони. Може да се замени и с парна турбина, може с електромотор, въпрос на икономика, не на техника. И на време, естествено. Друг въпрос е, че при късане с разделение на труда, губят почти всички замесени.

Горе бях дал пример за проблемите при замяна на двигател на жигули с такъв на мерцедес. Явно не хвана дикиш поради гоямата идеологическа разлика.

А ако (примерно) трябва да заменим мерцедесов с такъв от BMW? Това не би трябвало да е "технически" проблем. И даже не и икономически, щото двата сигурно са на горе-долу еднаква цена. Вадиш единият, слагаш другия. Толкоз. Следващият!
---

Така е, но с едно условие, че става въпрос за продукт "конфекция". Ще дам пример седан ГАЗ-24 (Волга) на запад се продаваше с Peugeot двигател. В Кореком за валута също.

При продукт tailor/custom made - УНИКАТ вече е друго, трябва конструкторите да решават, а не технически слабограмотни обществоведи-нищоправци. Уникатите не се правят на конвейр като кремвирши.

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #620 -: Юли 28, 2022, 10:24:58 »
За да е по нагледно.

Тази картинка трябва да я сложат на заглавните страници на Nova и bTV. Щото от нея ясно се вижда, че енергийната криза започна дълго преди лошият Путин да нападне вероломно свободната и независима украйна. Точно когато Бойко обяви, че ни връща 40% от платените суми за парно.

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7545
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #621 -: Юли 28, 2022, 12:39:34 »
А ако (примерно) трябва да заменим мерцедесов с такъв от BMW? Това не би трябвало да е "технически" проблем. И даже не и икономически, щото двата сигурно са на горе-долу еднаква цена. Вадиш единият, слагаш другия. Толкоз. Следващият!

абе не е точно така -- при автомобилостроенето не знам да има общо приети технически стандарти при производството на двигатели. всяка марка за своя крак.

по-точен пример би било да смениш бензинов двигател на bmv с дизелов на същата фирма (примерно). тогава не би трябвало да има проблем.

но с двигател от друга марка?! според мен без доработки по рамата няма как да стане лесно (imho).

и не е въпрос на цената на двигателя, за нея може да се съглася, че ще е съпоставима.
the lamers club honourable member …

Неактивен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1767
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #622 -: Юли 28, 2022, 13:29:41 »
........

Така е, но с едно условие, че става въпрос за продукт "конфекция". Ще дам пример седан ГАЗ-24 (Волга) на запад се продаваше с Peugeot двигател. В Кореком за валута също.

При продукт tailor/custom made - УНИКАТ вече е друго, трябва конструкторите да решават, а не технически слабограмотни обществоведи-нищоправци. Уникатите не се правят на конвейр като кремвирши.

Корекомския не беше ли с двигател Перкинс?
Също и при колите за специални цели?
« Последна редакция: Юли 28, 2022, 13:44:33 от фелдкурат Ото Катц »
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #623 -: Юли 28, 2022, 13:39:55 »
А ако (примерно) трябва да заменим мерцедесов с такъв от BMW? Това не би трябвало да е "технически" проблем. И даже не и икономически, щото двата сигурно са на горе-долу еднаква цена. Вадиш единият, слагаш другия. Толкоз. Следващият!

абе не е точно така -- при автомобилостроенето не знам да има общо приети технически стандарти при производството на двигатели. всяка марка за своя крак.

по-точен пример би било да смениш бензинов двигател на bmv с дизелов на същата фирма (примерно). тогава не би трябвало да има проблем.

но с двигател от друга марка?! според мен без доработки по рамата няма как да стане лесно (imho).

и не е въпрос на цената на двигателя, за нея може да се съглася, че ще е съпоставима.

Това беше и моята мисъл. Ако замяната на автомобилен двигател  си е технически проблем, замяната на една турбина с друга е просто невъзможна. По габарити и по параметри.

Хубав пример за това са off-road доработките. Като смениш гумите на "жипката" със значително по-големи, полуоските стават консуматив, защото не са смятани за такива усилия.

Същото важи и за замяната на бензинов с дизелов двигател. Единият работи на 4000 оборота, другият на 2000. Даже и да са с еднакви размери.


Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10568
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #624 -: Юли 28, 2022, 14:07:43 »

Примерно половина заведений в стране, где подают традиционные фиш-энд-чипс, работают в убыток из-за роста цен на российскую рыбу на 35%, написала во вторник британская Daily Express.


Къде го чукаш, къде се пука.


Навсякъде ще се пука, абсолютно навсякъде. Предполагам, и на руснаците не им е лесно, но те са свикнали. Разглезеният западноевропеец тепърва ще види що е туй Преход и ще има квич до небесата.
От рибата през горчицата, бензина, парното, месото, тухлите, храните, та до смартфоните и лаптопите. Някой отзад, де дърпа конците, за 30 години нареди саде калинки, кукурчовци и кокорчовци по запада и те не са изобщо способни даже да вдянат какво се случва в реалния свят.
Ще ядат пасти скоро.
А населението ще си яде ....
Ако изборите не променят нищо, що Пеевски купува гласове?

Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10568
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #625 -: Юли 28, 2022, 14:12:37 »
По спомени, украинците също отказаха транзит по някаква връзка, защото част от нея била в контролирана от РФ зона. Ако немците са на зор да натиснат зеленото.
ъхъ, и украинският нефтогаз или как беше там обяви преди 2-3 дена фалит, искал да си разсрочи задълженията, кредиторите сигурно са руски, че не се навили. зеленото на белото не му дава да плаща и оооп
Ако изборите не променят нищо, що Пеевски купува гласове?

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1741
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #626 -: Юли 28, 2022, 14:16:39 »
........

Така е, но с едно условие, че става въпрос за продукт "конфекция". Ще дам пример седан ГАЗ-24 (Волга) на запад се продаваше с Peugeot двигател. В Кореком за валута също.

При продукт tailor/custom made - УНИКАТ вече е друго, трябва конструкторите да решават, а не технически слабограмотни обществоведи-нищоправци. Уникатите не се правят на конвейр като кремвирши.

Корекомския не беше ли с двигател Перкинс?
Също и при колите за специални цели?
---
Не, не беше Перкинс, а Пежо!
Колите за специални цели (ВН - външно наблюдение) единствено при волгите стария модел (с еленчето) имаха монтиран двигател от Чайка и бяха с автоматична скоростна кутия - едно към едно от Чайка.
Take my word for granted!

Неактивен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1767
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #627 -: Юли 28, 2022, 14:42:47 »
А ако (примерно) трябва да заменим мерцедесов с такъв от BMW? Това не би трябвало да е "технически" проблем. И даже не и икономически, щото двата сигурно са на горе-долу еднаква цена. Вадиш единият, слагаш другия. Толкоз. Следващият!

абе не е точно така -- при автомобилостроенето не знам да има общо приети технически стандарти при производството на двигатели. всяка марка за своя крак.

по-точен пример би било да смениш бензинов двигател на bmv с дизелов на същата фирма (примерно). тогава не би трябвало да има проблем.

но с двигател от друга марка?! според мен без доработки по рамата няма как да стане лесно (imho).

и не е въпрос на цената на двигателя, за нея може да се съглася, че ще е съпоставима.

Това беше и моята мисъл. Ако замяната на автомобилен двигател  си е технически проблем, замяната на една турбина с друга е просто невъзможна. По габарити и по параметри.

.....
Интересна дискусия между металурзи по конструкторски въпроси и някои интересни и категорични мнения, нейсе.

Да дам пример (от живота) - с руската космическа станция:  (преди години) към нея се "закачаха" само руски космически кораби, но и американците поискаха, проектираха и произведоха междинен модул, с който техните токмаци се свъзваха със съветската станция, години наред.
За сего толкоз.

Досежно категорично изказаното твърдение за невъзможността да се смени един тип турбина с друг във функционираща система (тръбопровод) като лаик да попитам - проблемът на новата турбина не е ли подобен на този на "Аполо" корабите?

Турбината е част от цялостен комплекс, с входна и изходна точка, трябва да се постави в определено помещение (определя размера), да се свърже с входа и изхода и това, което е в турбината, трябва да върши определена работа (това са параметрите).
Защо трябва да си мислим (и вярваме) че само Siemens Energy може да направи това?
Оставям на страна въпроса за времето и парите, дали си струва да се прави и прочие, времената са особени.

И на края - относно присаждането на един двигател към друг автомобил - от гледане покрай сина на популярни предавания (американски, унгарски, финландски) се оказа, че това е възможно, вярно, преработват окачване, връзка с предавателна кутия, трансмисии, какво ли не, но става - грозно, ненужно, но работещо.

За сега толкоз.
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

Неактивен Aсол

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5394
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #628 -: Юли 28, 2022, 14:43:36 »
Quote (selected)
но с двигател от друга марка?! според мен без доработки по рамата няма как да стане лесно (imho).
      Точно така . И ще се отрази не само на носещата част и окачването, но и на цялостната компановка , плюс трансмисията ..та даже и на гумите. Демек , нов автомобил, особено ако искаш автомобил  трябва да го прекараш и през аеродинамични изследвания. Иначе без тях може, ама ще е некакъв не особено читав сбирщайн

Неактивен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1767
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #629 -: Юли 28, 2022, 14:45:03 »


Корекомския не беше ли с двигател Перкинс?
Също и при колите за специални цели?
---
Quote (selected)
Не, не беше Перкинс, а Пежо!
Колите за специални цели (ВН - външно наблюдение) единствено при волгите стария модел (с еленчето) имаха монтиран двигател от Чайка и бяха с автоматична скоростна кутия - едно към едно от Чайка.
Take my word for granted!
Вярвам ти, само се успокой и да не се разсърдиш сега?
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10568
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #630 -: Юли 28, 2022, 16:34:55 »
Quote (selected)
но с двигател от друга марка?! според мен без доработки по рамата няма как да стане лесно (imho).
      Точно така . И ще се отрази не само на носещата част и окачването, но и на цялостната компановка , плюс трансмисията ..та даже и на гумите. Демек , нов автомобил, особено ако искаш автомобил  трябва да го прекараш и през аеродинамични изследвания. Иначе без тях може, ама ще е некакъв не особено читав сбирщайн
Е те тека е и с икономиката. И тя работи като единен цялостен механизъм. И като бръкнеш да развалиш някъде нещо или да го замениш, и всичко останало трябва да се преработва или отива на кино. Или се преработва и пак отива на кино.
И който има базата, при гърмене на икономиката, ще оцелее, начи енергия, папо и суровини.
Кой се прави на манерку велики технологии и виртуални БВПи, ще иде зян.
Ако изборите не променят нищо, що Пеевски купува гласове?

Активен Bacho Кольо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4476
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #631 -: Юли 28, 2022, 16:54:39 »
Преди петнайстина години смениха ГАЗковите двигатели на армейските ни БТРи с такива на Къминс (хем дизелови, хем по-мощни),  а пък съветските скоростни кутии - с Алисън.
Всичко хубаво - сменяш и караш, ама ... сега почти всички са с прее@ани дифернециали...
« Последна редакция: Юли 28, 2022, 17:09:17 от Bacho Кольо »

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #632 -: Юли 28, 2022, 16:56:23 »
Да дам пример (от живота) - с руската космическа станция:  (преди години) към нея се "закачаха" само руски космически кораби, но и американците поискаха, проектираха и произведоха междинен модул, с който техните токмаци се свъзваха със съветската станция, години наред.
За сего толкоз.

Всъщност, руснаците направиха скачващия модул АПАС-75 (Андрогинно-периферийный агрегат стыковки) с който го нафърфориха на американците.

Главният проблем на "закачането" на станциите не беше конструктивен, преходници се правят лесно. Главният проблем беше атмосферата в модулите. По спомен, американците, като по-напреднали и по-модерни,  работеха с понижено налягане и повишено съдържание на кислород, докато тъпите руснаците, като технически изостанала нация си караха на обикновен въздух.

Което по-късно се наложи "ово е стандарт"...

Edit: горното важи за Союз-Аполон,  останах с впечатление, че говориш за тях. Моя грешка.

Quote (selected)
Досежно категорично изказаното твърдение за невъзможността да се смени един тип турбина с друг във функционираща система (тръбопровод) като лаик да попитам - проблемът на новата турбина не е ли подобен на този на "Аполо" корабите?

Турбината е част от цялостен комплекс, с входна и изходна точка, трябва да се постави в определено помещение (определя размера), да се свърже с входа и изхода и това, което е в турбината, трябва да върши определена работа (това са параметрите).
Защо трябва да си мислим (и вярваме) че само Siemens Energy може да направи това?
Оставям на страна въпроса за времето и парите, дали си струва да се прави и прочие, времената са особени.

Начи, няма никакъв проблем от ляво от съществуващата "Портовая" да се построи нова помпена станция с китайски турбини (а от дясно още една с руски, за всеки случай). Даже от космоса се вижда, че място бол. Въпрос само на време и пари.

« Последна редакция: Юли 28, 2022, 17:36:22 от zorzaman »

Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #633 -: Юли 28, 2022, 17:46:19 »
Ако замяната на автомобилен двигател  си е технически проблем, замяната на една турбина с друга е просто невъзможна. По габарити и по параметри.
Цялата дандания идва от некоректната аналогия с двигателя на автомобил. Наистина звучи достоверно, но само звучи. С турбината и газопровода, по-коректна аналогия с транспортни средства, макар и пак непълна и опростена е с влекач и ремарке. Едно ремарке може да се тегли с много влекачи, кеф ти с газов (сименсов или друг) двигател, кеф ти с парна машина, може на бензин или дизел, може с електромотор... Аналогията е непълна, защото в "ремаркето" също има доста машинария, но независеща от "влекача", ако е с подходящи параметри, разбира се.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25618
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #634 -: Юли 28, 2022, 17:58:25 »
Че е възможно да се подменят с турбините с руски или китайски, възможно е.
Ото по-горе писа че в тези смутни времена ако трябва ще се направят тенически и финансови компромиси.
Този поток обслужва запада, не е жизнено важен за руснаците и те цакат със седмаци защото нямат буквално не им пука.
"Спасението на давещите се е в ръцете на давещите се!".
Според мен гледат сеира на немците и чакат кога ще клекнат безусловно без да се налага танковете да бият път до Берлин.
Относно автомобилите.
Да, също може да се смени двигател ако искаш ( кеф цена няма, когато си на зор също не се пазариш ).
Може да се смени бензинов с дизелов, може даже и с двутактов ако зора е голям.
В момента се свалят ДВГ и се монтират електрически с батерии, миналата година струваше 10 000 евра за тази не знам.
При това го правят в гараж, не специалисти със тесте сертификати ( то може и да е за хубаво и затова да успяват  :))) )
Преди много години в казарменото ми битие имах възможност да се убедя как не се прави заместване.
Първите камиони Урал бяха с бензинови двигатели и бяха читави машини, последната година получихме 4 такива с дизелови двигатели и скоростни кутии от Камаз, е не става за такава машина.
Мисля че проблемите с турбините не са от инженерно/конструктивно естество а със сплавите и леенето на лопатките -  има място в спора и за металурзи. :t0328:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Bacho Кольо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4476
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #635 -: Юли 28, 2022, 18:04:36 »

Мисля че проблемите с турбините не са от инженерно/конструктивно естество а със сплавите и леенето на лопатките -  има място в спора и за металурзи. :t0328:
Това, последното не го разбрах съвсем

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25618
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #636 -: Юли 28, 2022, 18:07:21 »
Quote (selected)
Това, последното не го разбрах съвсем
Там е тънката част на турбините.
Лопатките, не като профил, а като сплав.
Едно е за двигател на самолет, друго е за компресор.
Много опити, много издънки докато се получи.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Bacho Кольо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4476
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #637 -: Юли 28, 2022, 18:13:28 »
Там е тънката част на турбините.
Лопатките.
Едно е за двигател на самолет, друго е за компресор.
Много опити, много издънки докато се получи.
Не разбра тънката ирония в коментара ми. Щото твърдението ти, че в спора за лопатките на турбините имат място и металурзи ми прозвуча почти както "Във футбола има място и за нападатели" или "във влака има място и за локомотив."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25618
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #638 -: Юли 28, 2022, 18:23:53 »
Quote (selected)
Не разбра тънката ирония в коментара ми.
Съжалявам Бачо!
Развалих вица с обяснения под чертата. :t0174:
П.П. В последно време тук не виждам тънка ирония, та се подведох.
Чупят се глави с всички възможни подръчни бухалки или случайни дъски.
Усмихнете се бе хора!
Всички сме грешни, добре че като се нагрешим на корем ни крият на два метра под земята.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Bacho Кольо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4476
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #639 -: Юли 28, 2022, 18:59:01 »
 :t0328:

Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10568
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #640 -: Юли 28, 2022, 19:08:10 »
Някой скоро твърдеше, че политиката не била концентриран израз на икономиката...

"Блумбърг: Спирането на руския газ може да разкъса ЕС
Единството на ЕС може бързо да се разпадне тази зима
Ако изборите не променят нищо, що Пеевски купува гласове?

Неактивен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1767
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #641 -: Юли 28, 2022, 19:27:22 »
Да дам пример (от живота) - с руската космическа станция:  (преди години) към нея се "закачаха" само руски космически кораби, но и американците поискаха, проектираха и произведоха междинен модул, с който техните токмаци се свъзваха със съветската станция, години наред.
За сего толкоз.

Всъщност, руснаците направиха скачващия модул АПАС-75 (Андрогинно-периферийный агрегат стыковки) с който го нафърфориха на американците.

Главният проблем на "закачането" на станциите не беше конструктивен, преходници се правят лесно. Главният проблем беше атмосферата в модулите. По спомен, американците, като по-напреднали и по-модерни,  работеха с понижено налягане и повишено съдържание на кислород, докато тъпите руснаците, като технически изостанала нация си караха на обикновен въздух.

Което по-късно се наложи "ово е стандарт"...

Edit: горното важи за Союз-Аполон,  останах с впечатление, че говориш за тях. Моя грешка.

Quote (selected)
Досежно категорично изказаното твърдение за невъзможността да се смени един тип турбина с друг във функционираща система (тръбопровод) като лаик да попитам - проблемът на новата турбина не е ли подобен на този на "Аполо" корабите?

Турбината е част от цялостен комплекс, с входна и изходна точка, трябва да се постави в определено помещение (определя размера), да се свърже с входа и изхода и това, което е в турбината, трябва да върши определена работа (това са параметрите).
Защо трябва да си мислим (и вярваме) че само Siemens Energy може да направи това?
Оставям на страна въпроса за времето и парите, дали си струва да се прави и прочие, времената са особени.

Начи, няма никакъв проблем от ляво от съществуващата "Портовая" да се построи нова помпена станция с китайски турбини (а от дясно още една с руски, за всеки случай). Даже от космоса се вижда, че място бол. Въпрос само на време и пари.


Точно за Союз-Аполо говоря.
~~~~~~
Като оставим настрана космическата екскурзия, от културната дискусия с металурзите установих за себе си следното:

1) твърдението, че замяната на турбината е невъзможно, не е вярно - такава замяна е възможна.
Отделен въпрос е дали и кога ще си струва.

2) руснаците могат и произвеждат подобни турбини (има ги в СП2), отделен въпрос е защо чак сега? И какво следва?

3) по СП1 има 6 подобни турбини, едната, вече ремонтирана, се намира някъде между Германия и РФ, една работи, останалите са за ремонт, руснаците не ги изпращат, защото Сименс не гарантира връшането.
 
Очевидно руснаците действително цакат с шестицата - какво ли ще стане, ако обявят, че започват замяната на тези 4-5-6 турбини с руски, които ... изобщо газ след 2-3 години, до тогава по 20 % от капацитета, евентуално.
~~~~
Кстати, днес чета бодряшките съобщения на някакъв в немската преса, че при това положение шели да имат газ за още две зими.....

А някакъв американски историк, след като щудирал седем показателя, стигнал до извода, че няма как Украйна да не победи, ще следя....
-------
PS впрочем - и небезизвестният Владимир Рудолфович Соловьев е металург, възпитаник на МИсис. Толкоз
Продължение следва, евентуално.
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #642 -: Юли 28, 2022, 19:32:43 »
Quote (selected)
PS впрочем - и небезизвестният Владимир Рудолфович Соловьев е металург, възпитаник на МИсис. Толкоз

Също и небезизвестният Евгений Сатановский.
Също и небезизвестният Михаил Фридман, съкурсник на Бачо Кольо.

https://t.me/cynicalcommies/319
Молодой Соловьев (тот самый) в форме и распевающий песню
 Песня – пророческая! (2008 год на дворе)


Не че ми е много симпатичен.
« Последна редакция: Юли 28, 2022, 19:39:15 от AnonimusBG »

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25618
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #643 -: Юли 28, 2022, 19:46:44 »
Quote (selected)
Доставките на газ за България могат да бъдат възобновени веднага, ако българската страна започне да плаща за тях по схемата, изисквана от "Газпром". Това заяви в ефира на телевизия "Россия 24" посланикът на Русия в България Елеонора Митрофанова, съобщава ТАСС. По думите ѝ, в България няма русофобски настроения. Русофобски настроения има само част от политическия елит.
https://glasove.com/politika/mitrofanova-dostavkite-na-gaz-shte-badat-vazobnoveni-ako-balgariya-izpalni-iziskvaniyata-na-gazprom
Митрофанова пробва да цака с даже с двойка спатия и според мен има основание да вземе ръка, ама късната есен като стане хладно почти студено.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1767
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #644 -: Юли 28, 2022, 19:50:22 »
Quote (selected)
PS впрочем - и небезизвестният Владимир Рудолфович Соловьев е металург, възпитаник на МИсис. Толкоз

Също и небезизвестният Евгений Сатановский.
Също и небезизвестният Михаил Фридман, съкурсник на Бачо Кольо.

https://t.me/cynicalcommies/319
Молодой Соловьев (тот самый) в форме и распевающий песню
 Песня – пророческая! (2008 год на дворе)


Не че ми е много симпатичен.
Не се коркай, познавам Соловьев В.Р. лично, от края на 80-те, времето му на научен сътрудник и аспирант в един акадамичен институт в Москва.
Кстати, там препорадаваха по това време възрастният К. Филби и Доналд С., `ма това е друга тема.
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #645 -: Юли 28, 2022, 20:19:50 »
Не се коркай, познавам Соловьев В.Р. лично, от края на 80-те, времето му на научен сътрудник и аспирант в един акадамичен институт в Москва.
Кстати, там препорадаваха по това време възрастният К. Филби и Доналд С., `ма това е друга тема.

Не се коркам.
За мен е скользкий тип.
Не ги обичам такива хора.
Такъв за мен е и Никита Сергеевич Михалков.
За разлика от брат му Андрей Сергеевич Кончаловски.
От троицата евреи от МИСиС, която съм написал най-истински за мен е Евгений Янович Сатановски.

Неактивен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1767
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #646 -: Юли 28, 2022, 20:25:24 »
Не се коркай, познавам Соловьев В.Р. лично, от края на 80-те, времето му на научен сътрудник и аспирант в един акадамичен институт в Москва.
Кстати, там препорадаваха по това време възрастният К. Филби и Доналд С., `ма това е друга тема.

Не се коркам.
За мен е скользкий тип.
Не ги обичам такива хора.
Такъв за мен е и Никита Сергеевич Михалков.
За разлика от брат му Андрей Сергеевич Кончаловски.
От троицата евреи от МИСиС, която съм написал най-истински за мен е Евгений Янович Сатановски.
...съгласен...гледам ги заради информацията между редовете... така и с "Время покажет" и лекето Артем Шейнин.

Харесвам "Кто против" и "Большая игра" (със същото четене между редовете, което си струва).
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7545
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #647 -: Юли 28, 2022, 21:37:09 »
Преди петнайстина години смениха ГАЗковите двигатели на армейските ни БТРи с такива на Къминс (хем дизелови, хем по-мощни),  а пък съветските скоростни кутии - с Алисън.

аз съм се уволнил преди 36 години и още тогава вървеше тази подмяна -- двата бензинови с един дизелов (доколкото си спомням). това за БТР 60ПБ.
the lamers club honourable member …

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7545
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #648 -: Юли 28, 2022, 21:38:20 »
По спомен, американците, като по-напреднали и по-модерни,  работеха с понижено налягане и повишено съдържание на кислород, докато тъпите руснаците, като технически изостанала нация си караха на обикновен въздух.

при американците, доколкото си спомням, атмосферата беше 100% кислород.
the lamers club honourable member …

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25618
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #649 -: Юли 28, 2022, 21:43:06 »
Нищо не оцелява при 100% кислород.
Освен Чък Норис.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7545
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #650 -: Юли 28, 2022, 21:44:18 »
Нищо не оцелява при 100% кислород.
Освен Чък Норис.

еее, нали и той е американец :smokin:
the lamers club honourable member …

Активен Bacho Кольо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4476
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #651 -: Юли 28, 2022, 23:21:18 »

От троицата евреи от МИСиС, която съм написал най-истински за мен е Евгений Янович Сатановски.
Друг "истински" мисисовски евреин е пародистът Михаил Грушевский. Беше в една група с Фридман. В последно време май се изгуби.

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #652 -: Юли 28, 2022, 23:22:14 »
По спомен, американците, като по-напреднали и по-модерни,  работеха с понижено налягане и повишено съдържание на кислород, докато тъпите руснаците, като технически изостанала нация си караха на обикновен въздух.

при американците, доколкото си спомням, атмосферата беше 100% кислород.

Да, сега погледнах, вики казва, че "За Аполо американските специалисти избират атмосфера състояща се от чист кислород, под налягане от 280 мм., т.е. една трета от земното."

Активен kаily

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10568
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #653 -: Юли 28, 2022, 23:52:25 »
Много се говори за петрола, но газьолът, т.е. един рафиниран продукт, също е много важен. Защо? Защото ние практически вече нямаме рафинерии в Европа. Изнесохме ги в други страни, казахме си: “замърсяващи са, не ги искаме”. А ето че, Русия е много голям производител и износител на газьол. На рафиниран петрол. Ние имаме азотни торове. Знаете ли, че взехме решение да спрем или да намалим значително употребата на фосфатни торове, защото действително има цяла серия от екологични последствия. Добре, азотни торове, но те се произвеждат от Русия. Всъщност имаше две страни, които бяха големи производители - Украйна и Русия. Вече не говорим за Украйна, защото мощностите са унищожени, но Русия остава много голям производител. Какво правим между другото? САЩ решават повече да не купуват руски петрол, но продължават да купуват руски торове. И САЩ казаха впрочем, че не могат да се лишат от руските торове. Тъй като не могат да се лишат от своето селско стопанство, продължават да ги купуват. На следващо място има цяла серия метали: никел, алуминий, сребро. Това са малко известни неща. Ние имаме инертни газове, които се използват в производството на микропроцесори. Аргон, неон и т.н. Тези газове до голяма степен се доставят от Русия. Русия не е единственият доставчик, но е важен доставчик. Има страни, които казват: “добре, съгласни сме, ще прилагаме ембаргото, повече няма да продаваме микропроцесори на Русия”. Да, но те си дадоха сметка, че ако Русия повече не ни доставя газ, няма да можем да произвеждаме микропроцесори. Така че те влязоха в преговори с Русия, за да ѝ кажат: “Вие продължавате да ни доставяте тези инертни газове, а ние ще продължим да ви доставме микропроцесори”. На следващо място, дървеният материал. “ИКЕА” реши да спре да купува руски дървен материал. Но ако “ИКЕА” реши да се снабдява от дървен пазар извън Русия, ще трябва да плаща с 25-35% по-скъпо. Това е като с шистовия газ, който плащаме по-скъпо на американците днес. Имайте предвид, че за петрола, както и за шистовия газ, американците, ще възстановят производството си от 2019 г. едва през 2024 г. Така че те остават доста под продукцията си, защото на двата им сектора - петрола и шистовия газ в САЩ - бяха нанесени значителни щети от Ковид-19. Така  че съществува този проблем. Да добавим още нещо между другото. Да вземем газа. Или газ от газопровод, който идва от Русия, или втечнен газ от САЩ, който трябва да се регазифицира. Дори не засягам въпроса дали имаме мощности за регазификация, знаем, че нямаме и че ще са нужни между три и пет години, за да ги изградим. Но да допуснем, че ги имаме, какво би означавало това? Това би означавало, че ще заменим газа, който се продава за 400 долара за хиляда кубични метра, руския газ, за газ, който се продава за 1000 долара. Това ще се отрази на цената на бензина, на цената на газа, но също и на цените на промишлените стоки. Защото газът, разбира се, се използва в домакинствата за готвене, за отопление и т.н., но къде също се използва много? В металургията - без газ няма металургия; в производството на пластмаси - без газ няма пластмаси. Тапицерията на столовете, ако щете, всички тези пластмасови материали повече няма да ги има. Хлебните изделия? За хлебните изделия са нужни пекарни - за тестените изделия, за хляба, разбира се, за сладкишите - нужни са пекарни, за да се произведат. С какво работят тези пекарни? Главно с газ. Тоест, добре виждаме, че спирането на газа или просто значително поскъпване на цената на кубичния метър, ще има огромни последици върху цялото производство в Европейския съюз.

https://glasove.com/intervyuta/zhak-sapir-evropa-shte-pomogne-na-indiya-i-rusiya-da-pechelyat-ot-petrola-a-nie-shte-obednyavame

Ако изборите не променят нищо, що Пеевски купува гласове?

AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #654 -: Юли 29, 2022, 00:03:19 »
Кайли
Според мен газьолът от твоя линк е просто нафта.
Но тяхна си преводаческа им работа.
« Последна редакция: Юли 29, 2022, 00:13:13 от AnonimusBG »

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #655 -: Юли 29, 2022, 00:06:49 »
Ние имаме инертни газове, които се използват в производството на микропроцесори. Аргон, неон и т.н. Тези газове до голяма степен се доставят от Русия. Русия не е единственият доставчик, но е важен доставчик. Има страни, които казват: “добре, съгласни сме, ще прилагаме ембаргото, повече няма да продаваме микропроцесори на Русия”. Да, но те си дадоха сметка, че ако Русия повече не ни доставя газ, няма да можем да произвеждаме микропроцесори. Така че те влязоха в преговори с Русия, за да ѝ кажат: “Вие продължавате да ни доставяте тези инертни газове, а ние ще продължим да ви доставме микропроцесори”

Не знам как в този форум се отнасяте към самоцитирането, но ще се пробвам с един мой пост от 7-ми април:
Как санкциите против Русия могат да спрат производството на чипове в света.
« Последна редакция: Юли 29, 2022, 00:16:16 от zorzaman »

zorzaman

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #656 -: Юли 29, 2022, 00:13:54 »
Кайли
Според мен газьолът от твоя линк е просто нафта.
Но тяхна си преводаческа си работа.

Интересното е, че очевидно специалистите правят някаква разлика между газьол, нафта и дизел.
Само мога да предполагам, че в различните страни се казва различно, а статистиката не ги събира в едно.



AnonimusBG

  • Гост
Re: Икономически войни
« Отговор #657 -: Юли 29, 2022, 00:18:00 »
Ъхъ
Както в Русия има лятна и зимна нафта, а газьол няма.
И как ще ги събере статистиката?

Неактивен фелдкурат Ото Катц

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1767
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #658 -: Юли 29, 2022, 06:27:30 »
Преди петнайстина години смениха ГАЗковите двигатели на армейските ни БТРи с такива на Къминс (хем дизелови, хем по-мощни),  а пък съветските скоростни кутии - с Алисън.

аз съм се уволнил преди 36 години и още тогава вървеше тази подмяна -- двата бензинови с един дизелов (доколкото си спомням). това за БТР 60ПБ.
Преди колко?
“Когато думите изгубят значението си, хората губят свободата си.” Конфуций

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7545
    • Профил
Re: Икономически войни
« Отговор #659 -: Юли 29, 2022, 08:01:55 »
Преди петнайстина години смениха ГАЗковите двигатели на армейските ни БТРи с такива на Къминс (хем дизелови, хем по-мощни),  а пък съветските скоростни кутии - с Алисън.

аз съм се уволнил преди 36 години и още тогава вървеше тази подмяна -- двата бензинови с един дизелов (доколкото си спомням). това за БТР 60ПБ.
Преди колко?

34 всъщност, преди 36 влязох в армията.
the lamers club honourable member …