От 2020 пряката реклама на хазарт е забранена в България, но излъчването ѝ продължава заради вратички в закона. През последните години тя доминира телевизионния ефир, като по данни на GARB в TV реклама на хазартни игри са вложени 193 млн. лв. през 2022 - силна година със световно първенство по футбол, както и 168 млн. лв. през 2023. Ограниченият спад идва главно от свиване на отношенията на Efbet с bTV. Очаква се рекламата допълнително да се увеличи около европейското първенство през 2024.
Предвид данни на НСИ за общите приходи от реклами на всички телевизионни оператори рекламата на хазарт през 2022 съставлява 62% от тях или мнозинството от всички реклами. Това означава, че българските телевизии не биха могли да съществуват в сегашния си вид без сътрудничество с хазартния бранш.
През 2023 на bTV Медиа Груп се падат почти половината вложения в телевизионни реклами на хазарт или 74 млн. лв. при над 96 млн. през 2022. За сравнение общите приходи на дружеството през 2021 възлизат на 149 млн. лв., като липсват публични отчети за по-скорошен период. Nova Броудкастинг Груп са другият голям играч и следват bTV по приходи от такива реклами. По последните достъпни данни може да се заключи, че до 1/2 от приходите на bTV и до 1/4 от тези на Nova са от реклама на хазарт.
Най-големите рекламодатели през 2023 са Efbet, които рязко намаляват бюджета си спрямо 2022, Winbet, които запазват приблизително същия, и Betano, които пък рязко разширяват рекламата си. На тях се падат 60% от общия обем. По неясна причина Българският спортен тотализатор увеличава рекламата си по телевизията със 73% на годишна база и харчи за такава над 19 млн. лв. през 2023 - най-много при bTV.
В България през 2023 действат 1101 игрални зали и 20 казина с общо над 1 млн. влизания в тях дневно (вкл. от един човек няколко пъти). Оборотът от онлайн залози преминава 1 млрд. лв. годишно според платените такси, а в регистърът на хазартно уязвимите лица съдържа над 30 хил. души. Вероятно те представляват едва няколко процента от общия брой редовно играещи у нас.
До какво според вас води интензивната реклама на хазарт в България?