Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Август 18, 2019, 16:30:54

Автор Тема: Роботовладелско общество  (Прочетена 1135 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Роботовладелско общество
« -: Декември 01, 2018, 18:41:42 »
Нов робот-аватар
Човекоподобен робот, създаден от японската компания Toyota, повтаря точно движенията на оператор с екзоскелет и шлем за виртуална реалност, като приема командите по 5G връзка, става ясно от видео в YouTube.
https://youtu.be/DWyjDgxbu2M
В разработката на T-HR3 участва и японският мобилен оператор NTT Docomo. По време на презентацията роботът демонстрира бързо и точно изпълнение на командите на оператора – всъщност, роботът повтаря всяко действие на човека с екзоскелета.

T-HR3, представен във видеото като Partner Robot, e оборудван с тактилни сензори и датчици за налягане. По този начин, ако машината държи в ръката си топка, операторът може правилно да усети нейните размери и плътност.

Роботът е тестван дистанционно, на разстояние от 10 километра, а връзката е осъществена по мобилна мрежа. На видеото се вижда, че роботът приема и изпълнява командите на оператора с минимално забавяне.

Toyota възнамерява да създаде роботи, които помагат на хората в ежедневието. Така например, T-HR3 може да се използва в бъдеще в спасителни операции, без да се рискува животът на хората.
https://technews.bg/article-112809.html

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Audi инвестира милиарди в бъдещето
« Отговор #1 -: Декември 05, 2018, 00:38:46 »
Компанията влага 14 млрд. евро в идните 5 години за безпилотни електрически автомобили и дигитализация.
Германският автомобилен производител Audi AG, който е част от Volkswagen Group, ще инвестира по подобие на компанията майка милиарди евро в бъдещи технологии. От 2019 г. до 2023 г. компанията възнамерява да инвестира 14 млрд. евро, за да развие технологии за безпилотни електрически автомобили и за цифровизация на автомобилите и технологии за автономни автомобили, съобщи компанията.

Общата сума включва капиталови разходи и такива за научноизследователска и развойна дейност. Като цяло за планирания период се предвижда да бъдат изразходвани около 40 млрд. евро.
По-рано този месец от Volkswagen заявиха, че планират да инвестират общо 44 млрд. евро до 2023-а година в електрически и автономно шофирани (безпилотни) автомобили, както и в нови услуги за мобилност и цифровизация. Досегашните планове на германския автомобилен гигант бяха да похарчи за тези цели 34 млрд. евро в периода между 2018 и 2022-а година.
https://www.investor.bg/novini/444/a/audi-investira-miliardi-v-bydeshteto-273046/

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Мениджърите и служителите са съгласни, че изкуственият интелект (AI) ще преобрази начина на работа, но според нови проучвания на IBM, малка част от тях са подготвени да се възползват от този потенциал.
През следващите три години 120 милиона работници в десетте най-развити икономики ще трябва да бъдат обучени наново и преквалифицирани в отговор на навлизането на AI и интелигентната автоматизация, сочи прогнозата.

Две трети от изпълнителните директори казват, че изкуственият интелект би довел до значителни ползи за техния бизнес, но само 11% от HR ръководителите заявяват, че в техните организации работят с AI и имат уменията да прилагат науката за данните и машинното обучение, за да реализират този потенциал.

82% от служителите вярват, че изкуственият интелект дава конкурентно предимство, но половината от тях смятат също, че компаниите им не са готови, или че корпоративната им култура би попречила да се приложи.

„Взимането на решения въз основа на обработени данни, създаването на нови продукти и услуги и проникването на нови пазари изискват нещо повече от революция в уменията“, казва Марк Фостър, старши вице-президент на IBM Global Business Services.

Изкуственият интелект „обещава“ да преобрази както функциите на отделите по човешки ресурси, така и цялостния облик на работата в бъдеще. IBM вярва, че изграждането на работна сила, която да е конкурентоспособна в епохата на изкуствения интелект, зависи толкова от културата и специализираната експертиза, колкото и от технологиите.
https://technews.bg/article-112862.html

Неактивен Nor1

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 2306
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #3 -: Декември 05, 2018, 00:55:48 »
За рушвети на политици и контролни органи колко милиарда ще са ?

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Пазарът на роботи и дронове гони 115 млрд. долара
« Отговор #4 -: Декември 07, 2018, 22:50:37 »
Прогноза на IDC за пазара на роботи и безпилотни летателни апарати (дронове) сочи ръст от 17,6% през 2019 година – световните разходи за подобна техника ще достигнат 115,7 млрд. долара.

Очаква се инвестициите в робототехника и дронове да нарастват средно с 20,2% и към 2022 г. да превишат 210 млрд. долара в глобален мащаб. Като най-голям регионален пазар се очертава Китай, който ще вложи в това направление 38,5 млрд. долара през 2019 г.

Освен това Китай ще увеличава по-бързо от останалите инвестициите си в сферата на роботите и дроновете. Разходите за такава техника в Поднебесната ще растат средногодишно съответно с 24,6% и 63,5%.

Съществен принос в развитието на пазара ще окажат държавите от Азиатско-Тихоокеанския регион (без Япония и Китай), САЩ и Западна Европа. Прогнозните разходи там за 2019 г. възлизат съответно на 23,3, 17,2 и 13 млрд. долара, според доклада на IDC.

Сегментът на роботизирани системи доминира – за покупка на роботи, софтуер и услуги за тях светът ще похарчи 103,4 млрд. долара през 2019 г., докато на безпилотните апарати ще се паднат 12,3 млрд. долара.

От друга страна, сегментът на дроновете ще изпреварва този на роботите по темпове на растеж – средногодишно харчовете за дронове ще се увеличават с 30,6%, спрямо 18,9% при роботите.
 https://technews.bg/article-112933.html

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Десетки милиони роботи ще има в домовете към 2025 г.
« Отговор #5 -: Февруари 08, 2019, 22:37:13 »
Над 65 милиона потребителски роботи ще има на пазара през 2025 година, прогнозира анализаторската компания Tractica. Продажбите ще растат, движени от интереса към домашни роботи, персонални помощници, роботи за игри и обучение.
Потребителските роботи вече са част от ежедневието на хората, а очакванията са в бъдеще те да ни помагат все повече в рутинните дейности, развлеченията и обучението.
Доминиращи в момента са роботите-прахосмукачки, но ще расте търсенето и на други типове роботи, които ще влязат в ролята на помощници в различни аспекти от живота ни, вкл. развлечения и обучение.
Tractica очаква доставките на потребителски роботи да се увеличат от 15,4 млн. броя през 2018 г. до 65,8 млн. броя през 2025 година. Прогнозата включва устройствата от всички категории.
В стойностно изражение пазарът на потребителска робототехника ще достигне 19 млрд. долара през 2025 г. Към момента на този сравнително млад и перспективен пазар се конкурират 37 ключови играчи.
https://technews.bg/article-114375.html

Неактивен buratinob

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 4056
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #6 -: Февруари 08, 2019, 22:43:20 »
65 милиона бройки за 19 милиарда.
По 300 долара на бройката?
Не всичко което е "анализатор" разбира какво пише.
То и сега има над 10 милиона кухненски "роботи" на почти тия цени.

Прогнозите на анализаторите са винаги с характеристиките на информацияъта в Робпрес.
Нищо общо с действителността.
Как пък всеки с лаптоп, ексел и купени данни от статистиката взе да анализира и прогнозира бъдещето.
« Последна редакция: Февруари 08, 2019, 22:53:22 от buratinob »

Неактивен SgtTroy

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 959
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #7 -: Февруари 08, 2019, 22:55:41 »
РоботовладелПрес ли ще се казват медиите тогава?
Sometimes it's better to just let things be, let people go, don't fight for closure, don't ask for explanations, don't chase answers and don't expect people to understand where you're coming from.

Неактивен buratinob

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 4056
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #8 -: Февруари 08, 2019, 22:58:54 »
Медиите са въздействие над робите.
Робовладелците ползват други източници на информация.
Създават се две истини за различните потребители.
Просто и елегантно решение.

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #9 -: Февруари 08, 2019, 23:12:15 »
Нашите журналисти често я карат през просото.
В статията в technews.bg са написали:
Цитат
Tractica очаква доставките на потребителски роботи да се увеличат от 15,4 млн. броя през 2018 г. до 65,8 млн. броя през настоящата година. Прогнозата включва устройствата от всички категории.
https://technews.bg/article-114375.html
Че се наложи да издирвам чрез гугъл, по думата Tractica и  65 Million robots английски вариант на публикацията за да оправя неточностите в българската.
Цитат
The market intelligence firm anticipates that this innovation and diversification within the market will drive growth in unit shipments from 15.4 million in 2018 to 65.8 million units annually by 2025. By that time, the global consumer robotics market will reach $19 billion in annual revenue.
https://www.businesswire.com/news/home/20190204005241/en/Consumer-Robot-Shipments-Surpass-65-Million-Units

Неактивен buratinob

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 4056
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #10 -: Февруари 08, 2019, 23:31:48 »
Милиони, милиарди, трилиони все нули.
Често срещана грешка при преводачи или журналисти цитиращи чужди знания.
Моя необвързваща прогноза е поне 5 милиарда някакви домашни роботи до 2025 година.
Темповете на развитие са като при смартфоните.

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Роботи чистят ядрени отпадъци
« Отговор #11 -: Февруари 22, 2019, 00:05:13 »
Останките от АЕЦ-а във Фукушима ще бъдат почиствани постепенно в рамките на следващите 30-40 години. И голяма част от работата ще е изцяло в ръцете на роботи, защото мястото е твърде опасно за хора.
Екипът, който управлява роботите, се надява да започне да почиства смъртоносното гориво през 2021 г. Сега, 8 години след аварията, най-сетне е ясно как точно ще стане това, защото се знае, че горивото може да бъде пипнато и вдигнато на късове.
Когато се случи ядрената авария във Фукушима през 2011 г., роботите, изпратени да проучват терена, бяха твърде базови, едри, нескопосани, неефективни, казва проф. Свен Бенке от Университета в Бон, Германия. Много от тях не успяха да се завърнат от мисията си.
По това време Бенке се е захванал да разработи всъдеходен, готов за реагиране в бедствени ситуации робот чрез европейския проект „Кентавър“. Роботът се контролира от човек, намиращ се на безопасно разстояние, докато различни сензори позволяват на оператора да разбере по-добре обкръжаващата среда и да добие ясна представа за реалната обстановка. Наречен „Кентавър“, роботът е висок 1,5 м, тежи 97 кг, направен е от лек метал и има „кожа“, отпечатана на 3D принтер.
Роботът, който тази седмица влезе във Фукушима, беше друг. Той наподобяваше едро парче хляб: около 30 см дълъг, 15 см широк, лек, оборудван с осветление, камери, сензори за измерване на температура и радиация. Имаше дълги „пръсти“, с които да може да бръкне на всевъзможни места.
Общото и за дветe машини и много други като тях е подготовката на робо-индустрията за една от най-важните мисии на роботите в човешката история: справянето с ядрените отпадъци.
В целия Европейски съюз над от 90 ядрени реактора бяха закрити през последните няколко години, най-вече след аварията в Япония. Германия решително каза „не“ на атомната енергия. Други страни не се отрекоха напълно от нея, но тепърва още много АЕЦ ще бъдат изведени от експлоатация. Много от ядрените съоръжения в Европа вече са на предела на своя жизнен път.
Всичко това обещава един колосален проблем за идните поколения: ядрените отпадъци. Измерват се в милиони тонове и ще останат опасни векове наред. Почистването им е най-голямото и най-трудно предизвикателство за околната среда в цяла Европа, каза професорът по роботика професор Рустам Столкин, който пък координира проекта RoMaNs.
Проф. Столкин и неговите колеги проектират модули за „автономно поведение“ у роботите, за да могат подобни устройства да сортират радиоактивни отпадъци според различните степени на замърсяване. „Това може да се направи само от роботи, защото тези отпадъци са твърде радиоактивни за хората, дори (ако) носят защитни костюми“, казва проф. Столкин.
За 2013 г. – последната година, за която има данни – Франция има най-много радиоактивни отпадъци в ЕС с близо 1,5 милиона кубически метра, 44% от общия обем в блока. Обединеното кралство има втората по големина „купчина“ – повече от 1,2 милиона кубични метра, т.е. 38% от общия обем в ЕС.
Досега роботите, работещи в опасни среди, се контролираха изцяло от човек. Но този подход би бил твърде бавен за хващане и преместване на огромни количества материали с непредвидими форми, размери и консистенции, казва проф. Столкин.
Затова тук се намесва изкуственият интелект. Автономните роботи, управлявани от изкуствен интелект, работят почти самостоятелно, а човешката роля е да надзирава дейността им и да се намесва само в случай на нужда.
Френската Комисия за алтернативна и атомна енергия е създала устойчива на ядрени въздействия робо-ръка с пръсти, която се контролира чрез роботизирана ръкавица тип „екзоскелет“, носена от оператора. „Малко прилича на фантастичен джойстик“, казва проф. Столкин.Когато човекът-оператор движи ръката си и пръстите си, робо-ръката в радиоактивната зона движи ръката и пръстите си по същия начин. Роботът вижда и разпознава всички обекти на място. Управлението е споделено – между човека-оператор и изкуствения разум.
Например, операторът може да мести ръката наоколо, а роботът автоматично контролира ориентацията й, за да улесни захвата; или пък роботът, планиращ да хване даден обект, показва своите намерения на човека и иска потвърждение.
„Роботът с изкуствен интелект върши цялата работа упорито и систематично, но човекът все още е отговорен на някакво ниво,“ казва професорът.
Когато робо-ръката докосне повърхност или сграбчи обект, операторът усеща контактните сили през роботизираната ръкавица. Добиването на тази обратна информация е изключително полезно, казва проф. Столкин.
Ускорено бъдеще
Роботизираните системи за намеса в опасни зони не са нова идея, но тяхното въвеждане се наложи по-скоро, отколкото специалистите в тази сфера са си представяли. Самият проф. Столкин казва, че по-рано си е мислел, че роботите ще влязат в АЕЦ след поне още едно десетилетие. Сега обаче е известно, че има планове технологията да започне да се прилага при разглобяването на ядрени реактори в идните няколко години.
https://technews.bg/article-114651.html

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Компанията за експресни доставки FedEx планира да въведе в дейността си робот-куриер. Тестовете на самоуправляемото устройство ще започнат през лятото на 2019 г., съобщиха от водещия в сектора доставчик.

Роботът FedEx SameDay Bot е призван да помогне на търговските организации да доставят поръчките в рамките на същия ден. Той ще обслужва т.нар. „последна миля“ – т.е. доставката непосредствено до получателя.
За да убеди търговците на дребно в потребността от доставки с помощта на робот, FedEx си партнира с компании като AutoZone, Lowe’s, Pizza Hut, Target, Walgreens и Walmart.
Статистиката сочи, че 60% от купувачите живеят не по-далече от няколко километра от магазините. Доставките с роботи могат да се окажат най-подходящия вариант за тях.
FedEx разработва робота-куриер в партньорство с компанията DEKA Development & Research, основана от Дийн Камен, който е изобретател на иновативни устройства като iBot и Segway.
Електрическия робот-куриер може да се придвижва по тротоари и обикновени пътища. Той е оборудван с лидар и няколко камери, които в съчетание с алгоритми за машинно обучение му позволяват да открива препятствията и да избягва сблъсъците, движейки си по безопасни пътища и съблюдавайки правилата.
Проходимостта на робота е достатъчна за движение по неасфалтирани пътища, бордюри и дори стъпала, твърдят от американската компания за куриерски услуги, базирана в Мемфис, щата Тенеси.
FedEx ще тества първоначално доставки с робота в избрани свои офиси – FedEx Office, които предлагат услугата SameDay City в 1900 градове на 32 пазара с използване на фирмени автомобили.
https://technews.bg/article-114827.html

Неактивен buratinob

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 4056
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #13 -: Февруари 28, 2019, 19:42:01 »
Енгелс, това чудо цялото алумин бе бате!
Сигурен ли си, че могат да го пратят в махалата?

Чок觧

  • Гост

03.03 06:17   MIGnews.com
Четвероногий робот Cheetah освоил сложные трюки
Специалисты Массачусетского технологического института (MIT) представили миру свою новую разработку - четвероногого робота Mini Cheetah (мини-гепард) весом 9 килограмм, который освоил сальто назад.
Об этом в субботу, 2 марта пишет портал Mashable.
Ученые рассказали, что машина способна передвигаться полностью автономно, получая питание от аккумуляторных батарей.
Благодаря электрическим приводам и особому сочленению конечностей мини-гепард может выполнять различные трюки и перемещаться самыми разными способами.
Исследователи отмечают, что это первый в истории четырехногий робот, способный делать сальто назад без посторонней помощи.
Кроме того, робот может бегать рысью со скоростью примерно 9 км/ч, крутиться на месте, двигаться боком и по диагонали, а также скакать, отрываясь от поверхности всеми четырьмя лапами.
Как известно, обратное сальто ранее было под силу лишь гуманоидному роботу Boston Dynamics — Atlas.
Видео : https://www.youtube.com/watch?v=xNeZWP5Mx9s

http://mignews.com/news/technology/020319_192517_62908.html

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Роботи паркират коли на летището в Лион
« Отговор #15 -: Март 20, 2019, 13:52:29 »
Френска компания започна тестове на роботи на летището в Лион, натоварени със задачата да паркират автомобилите на пътниците при заминаване и да ги връщат на същото място при пристигане, съобщи The Verge.
При излитане пътуващият пристига на летището със своя автомобил и го оставя в един от специалните гаражи на главния паркинг. С помощна на мобилно приложение системата на Stanley Robotics научава необходимата информация, вкл. марката и модела на колата.
Скоро към гаража се приближава роботът Stan, който поставя под колата товарна платформа, повдига автомобила и го закарва на паркинга. Преди пристигането на собственика, роботът връща колата в същия гараж.
Използването на роботи пести място на летището. Машините могат да разположат компактно на една и съща площ 1,5 пъти повече коли, в сравнение с шофьорите, твърдят от компанията Stanley Robotics.
Това се постига както заради начина на паркиране, така и поради факта, че системата знае кога трябва да се върне собственикът на всяка машина, което й позволява да разпредели оптимално автомобилите на паркинга.
Четири робота Stan могат да обслужват до 200 автомобила на ден, уверяват от компанията, която вече е тествала иновативната система на летищата в Дюселдорф и Париж, а тази година ще приложи технологията и на лондонското летище Гетуик.
https://technews.bg/article-115237.html

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #17 -: Април 04, 2019, 17:11:06 »
Бъдещето на роботите - шанс или опасност за човечеството?
Хората възприемат роботите като хумноидни машини, които могат да мислят като хора. Реалността обаче е различна. Повечето роботи, които се ползват днес, са индустриални и не притежават тези хуманоидни качества, от които се опасяваме. До този извод стигнаха участниците в дискусия на тема „Настъпващата роботизация и как бизнесът се подготвя за нея” по време на конференцията "Tech of Tomorrow 2019" на Клуб Investor.
https://www.investor.bg/novini/261/a/bydeshteto-na-robotite-shans-ili-opasnost-za-chovechestvoto-280072/

Неактивен Maximus II

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 517
  • Всеки умира, но не всеки живее ...
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #18 -: Април 06, 2019, 10:34:45 »
Роботите поемат работата на хора, които после стават "излишни хора", и елитът притежаващ роботите ги е осъдил на отмиране, безмилостно, както индианците в резерватите на САЩ - с алкохол и болести. No mersy!

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Роботите на Boston Dynamics излизат на пазара
« Отговор #19 -: Април 27, 2019, 12:54:39 »
Цитат
Шефът на компанията Марк Райбърт представи сериен образец на SpotMini и обяви, че роботът ще влезе в производство скоро – през юли-август. Компанията планира да пусне на пазара 100 такива робота до края на годината.

Показаните по-рано образци представляват тестови модели, които Boston Dynamics продължава за доработва. Към момента няма официална информация за цените на роботите, очаквани на пазара – те ще бъдат обявени през лятото.

https://m.fakti.bg/technozone/375388-boston-dynamics-puska-roboti-v-prodajba

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Френски супермаркет тества роботи
« Отговор #20 -: Април 27, 2019, 13:06:00 »
Цитат
Роботизираната услуга е насочена преди всичко към възрастни и хора с ограничени възможности. Тя е безплатна за клиентите на супермаркета.
С помощта на бутон „Следвай ме“, клиентът подканя робота да го опознае и запомни неговата външност, след което машината неотклонно го следва из целия магазин. С едно зареждане на батерията роботът може да измине 25 километра.
Роботът има товарен отсек с обем 40 литра, където складира покупките. След заплащане на стоките, роботът съпровожда човека до неговия дом, за да му помогне с пренасянето, и едва тогава се завръща в магазина.

https://technews.bg/article-116049.html

Неактивен buratinob

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 4056
    • Профил
Цитат
Суперкомпютри като Watson на IBM скоро ще се преборват много по-бързо от юристите с „нечовешки“ голям брой съдебни дела и въз основа на това ще издават присъди.

ТЕ идват, на някой места вече са пристигнали.
За тях ще има място под слънцето, хората обаче са проблем.
Няма място за тях в бъдещето.

http://e-vestnik.bg/30246/futurologat-richard-van-hoydonk-shte-izcheznat-80-ot-profesiite-i-vrodenite-zabolyavania-pri-detsata/

Неактивен Maximus II

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 517
  • Всеки умира, но не всеки живее ...
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #22 -: Април 29, 2019, 18:03:21 »
https://www.theguardian.com/technology/2018/jan/31/amazon-warehouse-wristband-tracking

Amazon патентова гривна, която следи всяко движение на работника и засича дори най-малкото отклонение от протокола, точно да следи къде служителите в склада поставят ръцете си и да използва вибрациите, за да ги побутне в друга посока.

За последните век и половина, какво от напредъка на технологиите се ползва от нас, обикновените хора - нищо, работният ден е все така 8 часа, и работим все така повече от 8 часа?! А пенсионната възраст расте ли расте, вместо да намалява, заради повишената производителност със стотици и хиляди пъти.

Просто богатите станаха още по-богати, а технологиите се използват за още по-голям контрол над нас. Тия дни даваха пак "Матрицата", пророчески филм, но само първата, разбраха гафа и се поправиха във втората...

Не виждам да се задава нищо добро.

Неактивен kаily

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1704
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #23 -: Април 29, 2019, 19:27:23 »
Другаде е 7 часа и 25 дни платена отпуска или има хора с до 45 официално платени дни отпуск годишно.
Пък тия нека въвеждат, така по-бързо ще направят робот, който да измести хората.

Неактивен Maximus II

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 517
  • Всеки умира, но не всеки живее ...
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #24 -: Април 29, 2019, 21:51:55 »
Нима мислиш че 7 часа е много различно от 8?!

Говоря че трябва да работим по 5 часа 3-4 дни седмично. Но няма да стане, за да не загуби елита властта си над нас; за целта или трябва да сме сдухани от работа и напрежение, или депресирани безработни, без цел в живота. Това ни превръща в стадо, ония горе го знаят добре.

Защо мислиш у нас е толкова забранено да се вдигат доходи? Но това на нашите специално, ще им изиграе лоша шега, ще останат без нищо.

Неактивен kаily

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1704
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #25 -: Април 29, 2019, 23:34:39 »
Всъщност в някои държави може да се работи и така и парите да стигат за скромно съществуване без мизерия.

Активен micky

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 3321
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #26 -: Април 29, 2019, 23:48:16 »
В някои държави работи. Само че те имат армии.
Они боги войны из холодного ада, они не боятся холода, голода, жары, дождя. Они убивают в любую погоду, голодными и холодными.

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Цитат
Очаква се роботизацията да повлияе драстично на пазара на труда. Най-мрачните сценарии предвиждат огромна безработица и маргинализиране на големи групи от населението на планетата.
Международният валутен фонд (МВФ) публикува резултати от изследване за влиянието на роботите върху пазара на труда, според които в близките 20 години от автоматизацията ще пострадат в по-голяма степен работниците-жени, отколкото мъжете, съобщи Ведомости.
Роботите и системите с изкуствен интелект се развиват стремително в последните години. Те са способни да изпълняват рутинни задачи с по-висока ефективност, отколкото човека. Ето защо роботизирани системи навлизат в най-различни компании – от телеком оператори до промишлени предприятия.
Жените по-рядко изпълняват задачи, които изискват аналитични умения, по-рядко се занимават с физически труд и обратно – по-често от мъжете изпълняват рутинни действия, които не изискват допълнително обучение, отбелязва Ведомости.
Според анализаторите, вероятността за замяна с роботи при жените възлиза средно на 40%. За сравнение, при мъжете този показател е малко по-нисък – 38%, сочи експертният доклад.
https://technews.bg/article-116519.html

Неактивен buratinob

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 4056
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #28 -: Май 14, 2019, 18:39:41 »
Нема нужда!
И джендърите.
Това ИИ защо не е разписало конфекцията? :beer-405: :beer-405: :beer-405:

Активен micky

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 3321
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #29 -: Май 14, 2019, 19:01:54 »
«Роскосмос» не зафиксировал влияния магнитной бури на спутники
«Никаких изменений в функционировании орбитальной группировки, находящейся на управлении «Роскосмоса», не зафиксировано», — сообщили в пресс-службе.
https://ru.rt.com/divg

И мойто извънземно не фиксира никакви изменения. :beer-405: :beer-405: :beer-405:
Они боги войны из холодного ада, они не боятся холода, голода, жары, дождя. Они убивают в любую погоду, голодными и холодными.

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Автономен електрически камион
« Отговор #30 -: Май 16, 2019, 03:11:35 »
Автономен електрически камион, който наподобява шлема на щурмовак от Междузвездни войни, започна днес да извършва всекидневни товарни превози по обществен път в Швеция, предаде Ройтерс.

"Разрешението за извършване на дейност по обществен път е много важно събитие ( ...) и е стъпка към комерсиализирането на автономната технология", каза бившият директор на Volvo пред Ройтерс.
В автомобилoстроенето се увеличават съюзите, сключен с цел да се поделят разходите за разработване на електрически и автономни технологии. Ford например обеща да инвестира 500 милиона долара в САЩ в производителя на електрокари Rivian.
Теглото на товарния камион T-Pod на Einride е 26 тона, когато е пълен. Той няма шофьорска кабина, което се очаква да намали експлоатационните разходи за пътни товари с около 60 процента спрямо дизелов камион с шофьор.
/БТА/
https://www.investor.bg/novini/444/a/avtonomni-elektricheski-kamioni-zapochva-da-izvyrshva-dostavki-v-shveciia-282319/

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Безос: Роботите ще навлязат масово до 10 години
« Отговор #31 -: Юни 07, 2019, 22:38:37 »
Цитат
Главният изпълнителен директор на Amazon.com Джеф Безос заяви, че очаква да се появят комерсиални роботи в следващите 10 години, които да вършат неща също толкова надеждно, колкото и хората. Това пък може да доведе до автоматизиране на складовата работа по света, предава Ройтерс.

Този коментар, направен от сцената на конференцията “re:MARS” в Лас Вегас, подчертава как компаниите и университетските изследователи развиват бързо технологията, за да изпълнява човешки задачи, независимо дали се грижи за възрастни хора у дома или взима и поставя стоки в складове на търговци на дребно.
Безос не коментира нито една от разработките на Amazon по тази технология. Компанията обаче твърди, че вижда автоматизацията като начин да помага на работниците.
Все пак трябва да се има предвид, че Amazon е известна със стремежа си да механизира колкото е възможно по-голяма част от бизнеса си, независимо дали става дума за ценообразуване или за транспортиране на стоки в складовете ѝ.
За Amazon работят стотици хиляди хора, много от които са заети с това да взимат, сканират и да обработват клиентските поръчки във въпросните складове.
https://www.investor.bg/novini/261/a/djef-bezos-robotite-shte-navliazat-masovo-do-10-godini--283568/

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Автономната скука
« Отговор #32 -: Юни 17, 2019, 22:08:20 »
Цитат
Все повече автомобилни компании изпитват технологии за безпилотни автомобили. През това време обаче определени дивизии в тях, както и редица новостартиращи фирми, вече мислят една крачка отвъд: големият въпрос за тях е как да забавляват пътниците, които ще се возят в бъдещите безпилотни коли, и как да убият скуката за „водача”, който очевидно няма да е съсредоточен в пътя, както досега. Audi, Nissan и други фирми вече мислят за анимационни герои и преживявания във виртуалната реалност, за да направят пътуването приятно и неусетно.
Автопроизводителите отдавна са разработили куп технологии, които да държат шофьорите будни зад волана и съсредоточени в пътя. Сега обаче индустрията вече върви към ерата на безпилотните коли. Водачите на колите все повече ще стават пътници, а автомобилните компании се чудят как да се справят със скуката за пътуващите.

https://technews.bg/article-117252.html

Неактивен ddantgwyn

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1795
    • Профил
Re: Автономната скука
« Отговор #33 -: Юни 17, 2019, 22:17:58 »
Цитат
Все повече автомобилни компании изпитват технологии за безпилотни автомобили. През това време обаче определени дивизии в тях, както и редица новостартиращи фирми, вече мислят една крачка отвъд: големият въпрос за тях е как да забавляват пътниците, които ще се возят в бъдещите безпилотни коли, и как да убият скуката за „водача”, който очевидно няма да е съсредоточен в пътя, както досега. Audi, Nissan и други фирми вече мислят за анимационни герои и преживявания във виртуалната реалност, за да направят пътуването приятно и неусетно.
Автопроизводителите отдавна са разработили куп технологии, които да държат шофьорите будни зад волана и съсредоточени в пътя. Сега обаче индустрията вече върви към ерата на безпилотните коли. Водачите на колите все повече ще стават пътници, а автомобилните компании се чудят как да се справят със скуката за пътуващите.

https://technews.bg/article-117252.html

Дивизии :m1731:

Иначе Том Кланси го е измислил в края на миналия век -- серията за Net Force.
There is no dark side of the moon really …

Неактивен Nor1

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 2306
    • Профил
Re: Автономната скука
« Отговор #34 -: Юни 17, 2019, 22:48:51 »
Цитат на: ddantgwyn
Дивизии  :m1731:
technews.bg  :bigok:

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
За или против данъците върху роботите?
« Отговор #35 -: Юни 20, 2019, 12:07:47 »
Идеята за налагането на специален данък върху роботите не е нова. Бизнесмени, икономисти, технически специалисти и потребители са силно разделени по въпроса трябва ли да има налог за новото поколение „работници”. Поддръжниците на идеята за данъка твърдят, че това си е труд и трябва да се таксува така, както има данъци за работещите хора. Противниците пък настояват, че налогът ще спъне прогреса.
Идеята за въвеждането на данък върху роботите, изненадващо или не, бе лансирана силно от Бил Гейтс, едно от знаковите лица в индустрията на високите технологии. През 2017 година в интервю пред изданието „Кварц” той коментира, че въвеждането на подобен данък е начин да се контролира темпото, с което роботите изместват хората от работните места.
В опровержение на тезата на Гейтс Лорънс Съмърс, бивш икономически съветник на президента Барак Обама и бивш президент на Харвард, нарече предложението „дълбоко заблудено”. Преди броени дни на конференцията EmTech Next темата отново нажежи страстите.
За данъка
Ако ние не облагаме с данък машините, тъй като понастоящем облагаме човешкия труд, всъщност силно субсидираме роботите, казва Райън Абът, професор по право и здравни науки в Университета в Съри, Великобритания. Ако автоматизацията е по-ефективна от човешкия труд, твърди Абът, нека да позволим на предприятията да решават да използват повече роботи на базата на ефективността, а не на данъчните спестявания, които благоприятстват машините спрямо хората.
Сред поддръжниците на тезата за данъка често се споменава и аргументът, че „заплахата, че роботите ще отнемат работните места на хората, е преувеличена”, отбелязва MIT Technology Review.
Против данъка
Мнозинството от хората, работещи в сферата на високите технологии, са противници на идеята за данък върху роботите. Около 70% от присъстващите на конференцията EmTech Next не подкрепят подобен налог.
Според тях, роботите ще отърват хората от досадните, тежки и тягостни задължения, за да им позволят да се заемат с дейности, които са по-креативни и по същество приятни за работене.
Техническият прогрес не бива да бъде спъван или забавян чрез лостове като данъците, категорични са противниците на идеята.
Кой как използва автоматиката
Малцина в този дебат поставят истинския въпрос: дали роботите са „заплаха” за хората зависи от това кой ги притежава, съответно как ги използва.
Един показателен паралел за използването на автоматизацията по два коренно различни начина е приложението им в складовете на големи търговски складове: тези на Amazon и на Ocado.
В складовете на Amazon компютърни алгоритми „наблюдават” работата на хората, които пакетират стоките. Ако даден служител не се справя с нормите – а нормите се вдигат през няколко седмици – системата генерира предупреждение и може дори да уволни служителя, като просто прекрати договора му.
Някои служители в тези складове споделят, че се притесняват дори да отидат до тоалетна, защото това ще намали обена на свършената работа и може да се отрази на оценката, която алгоритъмът ще им даде.
В складовете на Ocado изваждането на поръчаните стоки, извеждането им от склада, изписването се вършат само от роботи. Човекът се намесва едва в последните два етапа – подготовката на пратките и доставянето им.
Във фирмата са убедени, че и доставянето може да се случва автоматизирано – чрез безпилотни коли и дронове – ала тук роля има психологическият фактор: получателите на пратките очакват пред тях да се изправи жив човек-куриер, който да им подаде с усмивка очаквания пакет. Затова този елемент от автоматизацията е оставен за по-късен етап.
Гигантска заплаха от нано-машини
И докато споровете продължават да горят около темата за въздействието на днешните робо-технологии върху работните места, голямата „опасност” може би се крие в нещо съвсем мъничко: нано-роботите.
Един пример е молекулярното производство. Идеята е, че един ден ще бъде възможно да се построи почти всичко само с помощта на мини-роботи с нано-размери. Те ще могат да подреждат атомите, за да създават всякакви вещи и устройства. Тук учените изразяват тревога, че това наистина може да унищожи твърде голям брой работни места.
https://technews.bg/article-117334.html


Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Цитат
Глобалният пазар на колаборативни роботи (коботи) ще се увеличи рязко през следващите години. До 2025 г. се очаква инвестициите в тази област да нараснат повече от 20 пъти – от 373 милиона долара до 12,3 милиарда долара, сочат прогнозите на световната компания за пазарни анализи на малки и средни предприятия Markets and Markets.
Пазарният им дял нараства поради непрекъснатите изисквания на предприятията за автоматизация, но и заради недостига на кадри на пазара на труда на глобално ниво.
Колаборативният робот е едно по-многостранно и по-гъвкаво решение от традиционния индустриален робот. Тази нова продуктова категория на роботиката беше въведена за първи път през 2008 г. от Есбен Остергаард, съосновател на датската иновативна компания Universal Robots. Желанието на Остергаард е било да направи технологията на роботите достъпна за всички компании, независимо от техния размер. Той разработва малки, лесни за употреба, гъвкави и икономични роботи, с които човек може да работи безопасно в непосредствена близост. Днес все повече компании по света използват роботи за автоматизиране на производствените си процеси. Международната федерация по роботика (IFR) разглежда развитието на колаборативните роботи като една от най-важните технологични тенденции, които ще формират този пазар в бъдеще.
Защо коботите са толкова атрактивни за бизнеса?
За малките и средни предприятия, за които придобиването на традиционни промишлени роботи е твърде голяма инвестиция, коботите са достъпна алтернатива. В същото време тези устройства са много по-удобни за ползване и по-лесно се интегрират в съществуващите работни процеси, без необходимост от скъпо обновяване на производствените помещения. От решаващо значение е и безопасността при работата с коботите – те могат да работят в непосредствена близост до своите колеги хора, които от своя страна имат възможност да се съсредоточат върху много по-творчески задачи.
„Колаборативните роботи са все по-често търсено решение за индустриална автоматизация най-вече заради ниската им покупна цена, което ги прави достъпни за малките и средни предприятия. Освен това възвръщаемостта на инвестициите е много бърза”, обяснява Павел Безуцки, търговски директор за Централна и Източна Европа в Universal Robots.
Нарастващ пазарен дял на коботите
Според новия анализ на Markets and Markets се очаква тенденцията за растеж на пазара на коботи да продължи. Според данните размерът на пазара ще нарасне от 710 милиона долара през 2018 г. до 12,3 милиарда долара до 2025 г. Всяка година пазарният сегмент на колаборативните роботи нараства средно с 50,31%. Анализаторите обясняват този забележителен растеж главно с безспорните предимства на коботите, между които, наред с множество други неща, са добрата цена и бързата възвращаемост на инвестицията, които са от особена важност за малките и средни предприятия. Високият интерес към колаборативните роботи се дължи и на нарастващото ниво на автоматизация във всички отрасли, което е пряко свързана с индустрия 4.0.
„В днешно време много типове индустрии се интересуват от използването на коботи – от такива в сектора на преработката на храни до такива в сферата на управлението на складови помещения и опериращи в традиционното промишлено производство. Коботите са леки, удобни за преместване и служителите могат лесно да ги програмират, за да извършват необходимите задачи”, казва Павел Безуцки.
Настоящата ситуация на пазара на труда е един от ключовите фактори, мотивиращи фирмите да намерят нови начини за автоматизиране на производството и оптимизиране на процесите. По данни на Националния статистически институт, равнището на безработица в България за първото тримесечие на 2019 г. е 5,1%, но пазарът все още е изправен пред недостиг на работна ръка, особено в малкия и средния бизнес, поради демографската криза, пред която е изправена страната.
Според пазарни анализатори тенденцията към все по-мащабна частична или пълна автоматизация на промишлените дейности и операции ще се задържи и в бъдеще. И въпреки че автоматизираните системи предлагат преимущества предимно на големи индустриални предприятия – ефективна производителност, оптимизация на разходите за труд и повишена оперативна предвидимост – все повече малки и средни по големина компании инвестират в такива технологии. Коботите могат да бъдат важен елемент за запълването на този дефицит.
https://www.economy.bg/innovations/view/35529/Do-2025-investiciite-v-kolaborativni-roboti-shte-narasnat-nad-20-pyti

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Задава се възходът на „роботите като услуга”
« Отговор #37 -: Юли 04, 2019, 23:47:40 »
Цитат
Роботите като услуга – този подход е на път да завземе пазара на труда. Макар че голяма част от вниманието на човечеството в момента е съсредоточено върху автомобилите с автономно управление, много други пазари, в които традиционно доминира човешкият труд, вече достигат повратната точка, когато решенията тип „робот като услуга” (RaaS) поемат работата.
Компаниите за роботи винаги досега са продавали на своите клиенти предимно роботи. В предприятията роботите често се използват за рационализиране на производството. Гигантски компании като FANUC и ABB предоставят решения, които изискват стотици хиляди, ако не и милиони инвестиционни единици – при това само за старт.
Клиентите купуват роботи и софтуерни решения, които биват персонализирани – също срещу солидна цена – за справянето със своите специфични нужди. Гигантските конгломерати, които продават тези роботи, доминират бизнеса от десетилетия, но сега това е на път да се промени.
Евтин хардуер
Един от основните фактори, водещи до тази промяна, е драстичното намаляване на разходите и производство на хардуер, което отчасти се дължи на глобализацията. В същото време евтината и мощна изчислителна и облачна инфраструктура вече е лесно достъпна. В резултат на това днес могат да се предложат решения, които са специфични за вертикалните пазари и са реализирани от роботи под формата на външна услуга – с гъвкаво тарифиране вместо традиционната огромна фиксирана цена.
Точно както кабелните компании включват разхода за декодери в месечната сметка, роботите и свързаният с тях софтуер могат да бъдат „пакетирани” и предлагани срещу абонамент. Тази промяна в бизнес модела на роботиката ще има дълбоки последици. Това коренно ще трансформира пазарите и в същото време ще промени бъдещето на работата.
Въвеждането на подобен нов модел на работа с роботи на принципа на абонаментните пакети ще се случи тогава, когато единичната цена на RaaS решението е равна или по-малка от тази на изпълняването на същата задача посредством хора. Една от областите, където това вече започва да се случва, е пазарът на охранителни услуги за сгради.
Роботи-охранители вместо хора
Традиционно охраната на офиси се извършва от хора. Гардиън изчислява, че по света има 20 милиона частни охранители. Но вече има компании, които започват да променят това статукво. Охранителят бива заместен от робот, чиято работа коства около 30% по-малко.
Например, вместо да управлявате сграда с трима до четирима души охранители, може да имате един човек, управляващ няколко отдалечени робота. Освен това всички данни и тенденции, събрани чрез тези роботи, биват организирани и предоставени за анализ с цел оптимизация на охраната. Тоест – не само е по-евтино, но и по-добро.
Освен при охраната на сгради RaaS е в състояние да преобърне и много други пазари. Според Allied Market Research, пазарът на RaaS се очаква да нарасне до близо $34,7 милиарда в световен мащаб през следващите три години. Сегментът расте с бързо темпо – почти 23% на годишна база.
Приложенията на технологията са многобройни и навярно тази финансова оценка е „консервативна”. Технологията се използва в почистването на култури (според някои оценки – пазар на стойност 70 милиарда долара), индустриалното почистване (78 милиарда долара), управлението на складове (21 милиарда долара) и много други пазари на услуги.
Промени в цялото общество
Промените, които се случват в предприятията, ще окажат своето дълбоко въздействие върху потребителските пазари и в крайна сметка на цялото общество. Все още е трудно да се предвиди с точност какви ще са тези въздействия. Навярно RaaS ще позволи на човечеството да се съсредоточи върху по-трудни проблеми, като същевременно запази физически най-трудните и понякога опасни работни места за роботите.
Работата, свързана с постоянно повтарящи се ръчни операции, навярно ще бъде поверени изцяло на машините. Със сигурност ще възникнат нови работни места. Това ще създаде огромна възможност за младите специалисти, а обществото ще трябва да се съсредоточи върху образованието и обучението на тези, на които ще поверим управлението на роботите.

https://technews.bg/article-117636.html
С бодра крачка сме се запътили към класическо роботовладелско общество.
Ще копираме Римската империя на по високо ниво.
Ще имаме едри роботовладелци, дребни роботовладелци, свободни граждани с по няколко робота, свободни граждани непритежаващи роботи(прекариат).
И разбира се огромно количество роби-роботи.
 :bigok:

Неактивен Nor1

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 2306
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #38 -: Юли 05, 2019, 00:10:25 »
Сега обаче варварите ще дойдат изумително скоро и Новият Римски Райх няма да изкара и 20 г.  :cool-1084:

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
Re: Роботовладелско общество
« Отговор #39 -: Юли 05, 2019, 00:17:23 »
Сега обаче варварите ще дойдат изумително скоро и Новият Римски Райх няма да изкара и 20 г.  :cool-1084:
И аз имам такива надежди, особено ако варварите направят роботите обществена  собственост и така да създадат условия за комунизъм.
Ех, мечти!
 :m1731:

Неактивен Engels

  • Hero Member
  • *****
  • Коментари: 1331
    • Профил
ИИ - Погружение в мир нейронных сетей
« Отговор #40 -: Юли 31, 2019, 17:55:45 »
Често споменаваме ИИ който е в основите на бъдещата роботизация, но никога не навлизаме в подробности.
Предполагам, че повечето биха могли без особени затруднения да вникнат малко по дълбоко в тази материя.
Тази книга е добро начало за тези, които все още не са нагазили сериозно в материята.
Цитат
Перед вами - первая книга о глубоком обучении, написанная на русском языке. Глубокие модели оказались ключом, который подходит ко всем замкам сразу: новые архитектуры и алгоритмы обучения, а также увеличившиеся вычислительные мощности и появившиеся огромные наборы данных, привели к революционным прорывам в компьютерном зрении, распознавании речи, обработке естественного языка и многих других типично "человеческих" задачах машинного обучения. Эти захватывающие идеи, вся история и основные компоненты революции глубокого обучения, а также самые современные достижения этой области, доступно и интересно изложены в книге. Максимум объяснений, минимум кода, серьезный материал о машинном обучении и увлекательное изложение - в этой уникальной работе замечательных российских ученых и интеллектуалов.

Цитат
Ч а с ть I. Как обучать н ей р он ны е сети
Глава 1. От биологии к информатике, или We need to go deeper... 6
1.1. Революция обучения глубоких с е т ей ... 7
1.2. Искусственный интеллект и машинное обучение...11
1.3. Немного о словах: каким бывает машинное обучение... 17
1.4. Особенности человеческого мозга... 21
1.5. Пределы нейробиологии: что мы на самом деле знаем? . . ...26
1.6. Блеск и нищета современных нейронных сетей...30
Глава 2. Предварительные сведения, или Курс молодого б о й ц а ... 38
2.1. Теорема Байеса...39
2.2. Функции ошибки и регуляризация...53
2.3. Расстояние Кульбака — Лейблера и перекрестная энтропия...63
2.4. Градиентный спуск: основы...69
2.5. Граф вычислений и дифференцирование на нем... .. 75
2.6. И о практике: введение в TensorFlow и Keras... 81
Глава 3. Перцептрон, или Эмбрион мудрого компьютера...93
3.1. Когда появились искусственные нейронные с е т и ... 94
3.2. Как работает перцептрон... 97
3.3. Современные перцептроны: функции активации... 105
3.4. Как же обучаются настоящие нейроны...ИЗ
3.5. Глубокие сети: в чем прелесть и в чем сложность?..117
3.6. Пример: распознавание рукописных цифр на TensorFlow... 123
Ч а с ть II. О сн о вны е ар хи тек ту ры
Глава 4. Быстрее, глубже, сильнее, или Об оврагах, долинах и трамплинах .137
4.1. Регуляризация в нейронных с е тя х ...138
4.2. Как инициализировать в е с а ... 142
4.3. Нормализация по мини-батчам... 153
4.4. Метод моментов: Ньютон, Нестеров и Гессе... 164
4.5. Адаптивные варианты градиентного сп у ска ...169
Глава 5. Сверточные нейронные сети и автокодировщики,
или Не верь глазам своим... 176
5.1. Зрительная кора головного мозга... 177
5.2. Свертки и сверточные сети... 182
5.3. Свертки для распознавания цифр...199
5.4. Современные сверточные архитектуры...206
5.5. Автокодировщики...214
5.6. Пример: кодируем рукописные цифры...219
Глава 6. Рекуррентные нейронные сети,
или Как правильно кусать себя за х в о с т ... 231
6.1. Мотивация: обработка последовательностей... 232
6.2. Распространение ошибки и архитектуры RN N ... 236
6.3.LST M ...242
6.4. GRU и другие варианты... 249
6.5. SCRN и другие: долгая память в обычных RNN... 253
6.6. Пример: порождаем текст символ за символом... 259
Часть III. Новые архитектуры и применения
Глава 7. Как научить компьютер читать,
или Математик — Мужчина + Женщина = ... 278
7.1. Интеллектуальная обработка текстов... 279
7.2. Распределенные представления слов: word2vec... 285
7.3. Русскоязычный word2vec на практике...297
7.4. GloVe: раскладываем матрицу правильно...305
7.5. Вверх и вниз от представлений слов... 313
7.6. Рекурсивные нейронные сети и синтаксический ра зб о р ...322
Глава 8. Современные архитектуры, или Как в споре рождается истина . . .330
8.1. Модели с вниманием и encoder-decoder... 331
8.2. Порождающие модели и глубокое обучение... 341
8.3. Состязательные с е т и ... 348
8.4. Практический пример и трюк с логистическим сигмоидом...353
8.5. Архитектуры, основанные на GAN...359
Глава 9. Глубокое обучение с подкреплением,
или Удивительное происшествие с чемпионом... 372
9.1. Обучение с подкреплением...373
9.2. Марковские процессы принятия решений...379
9.3. От TDGammon к DQN... 391
9.4. Бамбуковая хлопушка... 399
9.5. Градиент по стратегиям и другие применения...405
Глава 10. Нейробайесовские методы,
или Прошлое и будущее машинного обучения...409
10.1. Теорема Байеса и нейронные сети...410
10.2. Алгоритм ЕМ...412
10.3. Вариационные приближения...419
10.4. Вариационный автокодировщик...426
10.5. Байесовские нейронные сети и дропаут... 438
10.6. Заключение: что не вошло в книгу и что будет дальше... 446
Благодарности... 450
Литература...451
Ако все още не сте се отказали, ето и книгата:
https://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=5506071