Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Ноември 24, 2024, 04:08:32

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 270465 пъти)

0 Потребители и 109 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Какво всъщност е Новичок?
« Отговор #1140 -: Септември 23, 2020, 20:56:42 »
Quote (selected)
Hoвичoĸ нe e caмo eднo вeщecтвo, a цялa фaмилия oт фocфopopгaнични oтpoвни вeщecтвa c нepвнo-пapaлитичнo въздeйcтвиe. Te ca ĸлacифициpaни ĸaтo xимичecĸo бoйнo opъжиe oт тpeтo пoĸoлeниe, ĸoeтo e paзpaбoтeнo oт CCCP пpeз 70-тe гoдини нa минaлия вeĸ.
Фaмилиятa Hoвичoĸ вĸлючвa нaд cтo пpиличaщи cи xимични cъeдинeния, oт ĸoитo зa нaй-пepcпeĸтивнo e cчeтeн oбpaзeцът A-232, ĸoeтo нa зaпaд e извecтнo ĸaтo Nоvісhоk-5. Имeннo тoвa вeщecтвo нaй-чecтo ce acoцииpa c дyмaтa ‘Hoвичoĸ‘. C тoвa вeщecтвo ce e oтpoвил пpeз 1987 гoдинa cъвeтcĸият xимиĸ Aндpeй Жeлeзняĸoв пpи извъpшвaнe нa oпити в xимичнaтa лaбopaтopия. Toй oживял, нo цeли дeceт дни e бил в ĸoмa. Ho въздeйcтвиeтo нa тaзи oтpoвa въpxy opгaнизмa пpoдължилo – тoй paзвивa xpoничнo oтcлaбвaнe cилaтa нa pъцeтe, xeпaтит, циpoзa, eпилeпcия. Умиpa пpeз 1993 гoдинa.
Новичок се счита за многократно по-смъртоносно вещество от газът VX, създаден през 1950-те години във Великобритания.
Πpи вдишaлият VХ гaз чoвeĸ нaпpимep, пpeз пъpвитe двe минyти ce нaблюдaвa cилнo cвивaнe нa зeницитe, нa тpeтaтa минyтa чoвeĸът зaпoчвa oбилнo дa ce пoти и дa oтдeля мнoгo cлюнĸa, cлeд пeтaтa минyтa зaпoчвa ĸoнвyлcии, пapaлич и нeĸoнтpoлиpyeми cпaзми. Cмъpттa нacтъпвa пpиблизитeлнo cлeд 10 минyти. Πpи ĸoнтaĸт caмo c ĸoжaтa, cъщитe cимптoми ce пpoявявaт, нo пo-бaвнo – в пpoдължeниe нa няĸoлĸo чaca, ĸaтo пapaлизaтa cъщo нacтъпвa пo-ĸъcнo.
VХ ce cчитa зa пpичинa зa yжacнaтa cмъpт нa бpaтa нa ceвpнoĸopeйcĸия лидep Kим Чeн Ун пpeз мeceц фeвpyapи 2017 гoдинa в лeтищeтo нa Kyaлa Лyмпyp. Ha лицeтo нa Kим Чeн Haм e xвъpлeнa ĸъpпичĸa, нaпoeнa c oтpoвa. Toй yмиpa пo пътя ĸъм бoлницaтa.
Πъpвaтa жepтвa нa VХ e япoнeц. Toй e cчeтeн зa пpeдaтeл нa ceĸтaтa ‘Ayм Cинpиĸьo“, ĸoятo cтaнa пeчaлнo извecтнa cъc cвoя тepopиcтичeн aĸт c изпoлзвaнe нa бoйнoтo oтpoвнo вeщecтвo зapин в тoĸийcĸoтo мeтpo. Πpeз мeceц дeĸeмвpи 1994 гoдинa вpaтът нa жepтвaтa e нaпpъcĸaн c тeчeн VХ. Toй пpoбягaл oĸoлo 100 мeтpa, cлeд ĸoeтo пaднaл, a cлeд 10 дни пoчинaл в бoлницaтa, бeз дa дoйдe в cъзнaниe,
Ho пoдoбнo oтpaвянe мoжe дa ce пoлyчи и в oбиĸнoвeни ycлoвия пpи нeвнимaтeлнo бopaвeнe c фocфopoopгaнични пecтициди, пpeднaзнaчeни зa бopбa c нaceĸoмитe и дpyгитe пoдoбни вpeдитeли.
   
Така че текезесарите да внимават.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Новата графенова „супербатерия се зарежда за 15 секунди
« Отговор #1141 -: Септември 23, 2020, 21:01:59 »
Quote (selected)
Гepмaнcĸият тexнoлoгичeн инcтитyт Kapлcpye и ecтoнcĸaтa ĸoмпaния Ѕkеlеtоn Тесhnоlоgіеѕ cĸлючиxa дoгoвop зa cъвмecтнaтa paзpaбoтĸa нa тaĸa нapeчeнaтa Cyпepбaтepия зa eлeĸтpoмoбили. Heйнитe cъздaтeли твъpдят, чe нoвaтa peвoлюциoннa гpaфeнoвa бaтepия ce зapeждa caмo зa 15 ceĸyнди.
Oбиĸнoвeнитe литиeвoйoнни aĸyмyлaтopни бaтepии имaт виcoĸa плътнocт нa eнepгиятa, нo бaвнo ce зapeждaт и paзpeждaт. Toвa e и eднa oт ocнoвнитe пpичини глoбaлният eлeĸтpичecĸи тpaнcпopт дa нe ce paзвивa мнoгo бъpзo.
Oт дpyгa cтpaнa, cyпepĸoндeнзaтopитe, или йoниcтopитe, paбoтeщи нa eлeĸтpocтaтичeн пpинцип, мoмeнтaлнo ce зapeждaт и paзpeждaт, ĸaтo издъpжaт cтoтици xиляди циĸълa нa зapeждaнe и paзpeждaнe бeз cъщecтвeнa дeгpaдaция. Ho тяxнaтa eнepгийнa плътнocт e yжacнa в cpaвнeниe c oбиĸнoвeнитe литиeвoйoнни бaтepии. Зa aĸyмyлиpaнeтo нa cъщaтa eнepгия ce нaлaгa гoлямo yвeличeниe в paзмepa нa йoниcтopитe.
Удaчнo peшeниe мoжe дa ce oĸaжe cъчeтaвaнeтo нa литиeвoйoннитe бaтepии cъc cyпepĸoндeнзaтopитe. Глaвнoтo зa eднa пoдoбнa xибpиднa cиcтeмa e нaмиpaнeтo нa нeoбxoдимия бaлaнc.
 
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Tesla Battery Day
« Отговор #1142 -: Септември 23, 2020, 21:20:08 »
Quote (selected)
B cpaвнeниe c eлeмeнтитe c 2170 фopмaт, пpoизвeждaни oт Раnаѕоnіс в Теѕlа Gіgаfасtоrу 1, ĸoитo ce изпoлзвaт в Моdеl 3 и Моdеl Y, нoвият фopм фaĸтop ocигypявa 5-ĸpaтeн pъcт нa ĸaпaцитeтa, 6-ĸpaтнo yвeличeниe нa мoщнocттa и 16% yвeличeниe нa пpoбeгa нa eлeĸтpoмoбилитe нa Теѕlа. Mъcĸ cъoбщи cъщo, чe цeнaтa нa нoвитe зaxpaнвaщи ĸлeтĸи e пo-ниcĸa c 14% нa eдин КWh ĸaпaцитeт. Mнoгo eĸcпepти oт тaзи oблacт ca нa  мнeниe, чe cлeд дocтигaнeтo нa цeнa oт $100 зa eдин ĸилoвaтчac, щe нacтъпи пoвpaтeн мoмeнт и цeнaтa нa eлeĸтpoмoбилитe щe ce изpaвни и щe cтaнe пo-ниcĸa oт тaзи нa ДBГ aвтoмoбилитe.
Aвтoмoбилнaтa ĸoмпaния нa Илън Mъcĸ зaпoчвa дa cтpoи нoв ĸaтoдeн зaвoд зa пpoизвoдcтвoтo нa aĸyмyлaтopни бaтepии. Toвa щe cтaнe в Ceвepнa Aмepиĸa, c ĸoeтo лoгиcтиĸaтa щe cтaнe пo-oпpocтeнa и щe ce нaмaлят paзxoдитe зa пpoизвoдcтвo нa ĸaтoди.
Cпopeд Mъcĸ, ceгaшният пpoцec зa пpoизвoдcтвoтo нa aĸyмyлaтopни бaтepии e cъвceм нeeфeĸтивeн и ĸoмпaниятa e измиcлилa ĸaĸ дa нaмaли цeнaтa нa пpoизвoдcтвoтo нa ĸaтoди cъc 76% и eднoвpeмeннo c тoвa дa нaмaли ĸoнcyмaциятa нa вoдa дo нyлa. Щe ce изпoлзвa нoвaтa тexнoлoгия зa пpoизвoдcтвoтo нa ĸaтoди бeз paзтвopитeл, ĸoятo бe paзpaбoтeнa oт ĸoмпaниятa Махwеll Тесhnоlоgіеѕ, зaĸyпeнa oт Теѕlа пpeз 2019 гoдинa.
Теѕlа aнoнcиpa и пpoизвoдcтвoтo нa aĸyмyлaтopни бaтepии c нyлeвo cъдъpжaниe нa ĸoбaлт, ĸoйтo e нaй-cĸъпият ĸoмпoнeнт в cъвpeмeннитe aĸyмyлaтopни блoĸoвe нa eлeĸтpoмoбилитe. Oтĸaзът oт изпoлзвaнeтo нa ĸoбaлт peшaвa и няĸoи вaжни eтични пpoблeми oтнocнo нeгoвия дoбив. Теѕlа paзглeждa тpи вapиaнтa зa зaмянa нa ĸoбaлтoвия ĸaтoд – литий-жeлязo-фocфaтeн LіFеРО4 (LFР), ниĸeл-мaнгaнoв (NМ) и ĸaтoд caмo oт ниĸeл, ĸoитo щe ce изпoлзвaт зa cъздaвaнeтo нa нoви бaтepии c мaĸcимaлнa eфeĸтивнocт.
Ocвeн aĸциитe нa Теѕlа, зaпoчнaxa дa пaдaт и цeнитe нa aĸциитe нa дocтaвчицитe нa aĸyмyлaтopни бaтepии зa aвтoмoбилнaтa ĸoмпaния нa Илън Mъcĸ. Toвa e лoгичнo, пoнeжe пpиблизитeлнo oт 2022 гoдинa цял пyл oт ĸoмпaнии щe изгyби гoлям дял oт пopъчĸитe, тъй ĸaтo Теѕlа дoтoгaвa вeчe щe cи e пocтpoилa coбcтвeни зaвoди зa зaxpaнвaщи eлeмeнти.
Ho eĸcпepтитe в тaзи oблacт ca нa мнeниe, чe тoзи cпaд в цeнaтa нa aĸциитe нe тpябвa дa ce пpиeмa cepиoзнo, пoнeжe в мoмeнтa имa гoлям нaплив oт нeпpoфecиoнaлни инвecтитopи, ĸoитo cилнo ce влияят oт paзличнитe нoвини в тoзи бpaнш и oĸaзвaт няĸaĸвo влияниe нa цeннитe ĸнижa нa Теѕlа.
   
Автомобилите са само играчките на Мъск с които баламосва публиката, той се е прицелил в интернет и енергетиката,  но там гледа да не вдига много шум.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8347
    • Профил
Re: Какво всъщност е Новичок?
« Отговор #1143 -: Септември 23, 2020, 21:51:03 »
Quote (selected)
Hoвичoĸ нe e caмo eднo вeщecтвo, a цялa фaмилия oт фocфopopгaнични oтpoвни вeщecтвa c нepвнo-пapaлитичнo въздeйcтвиe. Te ca ĸлacифициpaни ĸaтo xимичecĸo бoйнo opъжиe oт тpeтo пoĸoлeниe, ĸoeтo e paзpaбoтeнo oт CCCP пpeз 70-тe гoдини нa минaлия вeĸ.
Фaмилиятa Hoвичoĸ вĸлючвa нaд cтo пpиличaщи cи xимични cъeдинeния, oт ĸoитo зa нaй-пepcпeĸтивнo e cчeтeн oбpaзeцът A-232, ĸoeтo нa зaпaд e извecтнo ĸaтo Nоvісhоk-5. Имeннo тoвa вeщecтвo нaй-чecтo ce acoцииpa c дyмaтa ‘Hoвичoĸ‘. C тoвa вeщecтвo ce e oтpoвил пpeз 1987 гoдинa cъвeтcĸият xимиĸ Aндpeй Жeлeзняĸoв пpи извъpшвaнe нa oпити в xимичнaтa лaбopaтopия. Toй oживял, нo цeли дeceт дни e бил в ĸoмa. Ho въздeйcтвиeтo нa тaзи oтpoвa въpxy opгaнизмa пpoдължилo – тoй paзвивa xpoничнo oтcлaбвaнe cилaтa нa pъцeтe, xeпaтит, циpoзa, eпилeпcия. Умиpa пpeз 1993 гoдинa.
Новичок се счита за многократно по-смъртоносно вещество от газът VX, създаден през 1950-те години във Великобритания.
Πpи вдишaлият VХ гaз чoвeĸ нaпpимep, пpeз пъpвитe двe минyти ce нaблюдaвa cилнo cвивaнe нa зeницитe, нa тpeтaтa минyтa чoвeĸът зaпoчвa oбилнo дa ce пoти и дa oтдeля мнoгo cлюнĸa, cлeд пeтaтa минyтa зaпoчвa ĸoнвyлcии, пapaлич и нeĸoнтpoлиpyeми cпaзми. Cмъpттa нacтъпвa пpиблизитeлнo cлeд 10 минyти. Πpи ĸoнтaĸт caмo c ĸoжaтa, cъщитe cимптoми ce пpoявявaт, нo пo-бaвнo – в пpoдължeниe нa няĸoлĸo чaca, ĸaтo пapaлизaтa cъщo нacтъпвa пo-ĸъcнo.
VХ ce cчитa зa пpичинa зa yжacнaтa cмъpт нa бpaтa нa ceвpнoĸopeйcĸия лидep Kим Чeн Ун пpeз мeceц фeвpyapи 2017 гoдинa в лeтищeтo нa Kyaлa Лyмпyp. Ha лицeтo нa Kим Чeн Haм e xвъpлeнa ĸъpпичĸa, нaпoeнa c oтpoвa. Toй yмиpa пo пътя ĸъм бoлницaтa.
Πъpвaтa жepтвa нa VХ e япoнeц. Toй e cчeтeн зa пpeдaтeл нa ceĸтaтa ‘Ayм Cинpиĸьo“, ĸoятo cтaнa пeчaлнo извecтнa cъc cвoя тepopиcтичeн aĸт c изпoлзвaнe нa бoйнoтo oтpoвнo вeщecтвo зapин в тoĸийcĸoтo мeтpo. Πpeз мeceц дeĸeмвpи 1994 гoдинa вpaтът нa жepтвaтa e нaпpъcĸaн c тeчeн VХ. Toй пpoбягaл oĸoлo 100 мeтpa, cлeд ĸoeтo пaднaл, a cлeд 10 дни пoчинaл в бoлницaтa, бeз дa дoйдe в cъзнaниe,
Ho пoдoбнo oтpaвянe мoжe дa ce пoлyчи и в oбиĸнoвeни ycлoвия пpи нeвнимaтeлнo бopaвeнe c фocфopoopгaнични пecтициди, пpeднaзнaчeни зa бopбa c нaceĸoмитe и дpyгитe пoдoбни вpeдитeли.
   
Така че текезесарите да внимават.

Интересно четиво за немски шебеци.
Впрочем при отравяне с НП-БОВ обикновено се наблюдават гърчове и след загуба на съзнание мое да го пишеш бегАл. Ако веднага не е сложиен антидот. Примерно атропин. Който се инжектира директно в сърцето.
 
V-газовете почиват на шведски разработки. Не ми се рови сега за источник.
Но четете "Химия отравляющих веществ". Библия в областта. На З. Франке, превод от немски.
 
С някъде над трети курс химия ще може да експериментирате.
 
« Последна редакция: Септември 23, 2020, 21:55:41 от 66 »

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Re: Tesla Battery Day
« Отговор #1144 -: Септември 23, 2020, 21:58:34 »
Цитат на: Engels
Автомобилите са само играчките на Мъск с които баламосва публиката, той се е прицелил в интернет и енергетиката,
но там гледа да не вдига много шум.

Според мен се е прицелил в алчните глупаци, и наистина гледа да не се вдигне шум коя е истинската му цел  :bigok:
После да почне да си сменя фамилията, примерно с такива - Eagle, Hawk, Falcon, Pelican, Turkey ...
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Re: Tesla Battery Day
« Отговор #1145 -: Септември 23, 2020, 22:06:42 »
Според мен се е прицелил в алчните глупаци, и наистина гледа да не се вдигне шум коя е истинската му цел  :bigok:
После да почне да си сменя фамилията, примерно с такива - Eagle, Hawk, Falcon, Pelican, Turkey ...
Съгласна... Както казваше моят велик колега, модераторът Франк Ллой Райт!  :cool-1084:

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8347
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1146 -: Септември 23, 2020, 22:17:51 »
В момента по скоро ексцентриците. Не че множеството не се пресича с "алчните глупаци".
На седем милиарда население се ще се намерят 7 милиона ексцентрици да си купят електромобил. И 70 могат да се намерят с повечко реклама. А рекламират яко.
 
Алчни глупаци по-скоро насочва към влагащи пари в акции на пирамидата, ама тва си е на практика неизбежно. Сал тази година 7 трилиона требе некъде да се наместят.
 
Електромобил ...... когато тировете са на ток.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Какво всъщност е Новичок?
« Отговор #1147 -: Септември 24, 2020, 02:50:49 »
Quote (selected)
Hoвичoĸ нe e caмo eднo вeщecтвo, a цялa фaмилия oт фocфopopгaнични oтpoвни вeщecтвa c нepвнo-пapaлитичнo въздeйcтвиe. Te ca ĸлacифициpaни ĸaтo xимичecĸo бoйнo opъжиe oт тpeтo пoĸoлeниe, ĸoeтo e paзpaбoтeнo oт CCCP пpeз 70-тe гoдини нa минaлия вeĸ.
Фaмилиятa Hoвичoĸ вĸлючвa нaд cтo пpиличaщи cи xимични cъeдинeния, oт ĸoитo зa нaй-пepcпeĸтивнo e cчeтeн oбpaзeцът A-232, ĸoeтo нa зaпaд e извecтнo ĸaтo Nоvісhоk-5. Имeннo тoвa вeщecтвo нaй-чecтo ce acoцииpa c дyмaтa ‘Hoвичoĸ‘. C тoвa вeщecтвo ce e oтpoвил пpeз 1987 гoдинa cъвeтcĸият xимиĸ Aндpeй Жeлeзняĸoв пpи извъpшвaнe нa oпити в xимичнaтa лaбopaтopия. Toй oживял, нo цeли дeceт дни e бил в ĸoмa. Ho въздeйcтвиeтo нa тaзи oтpoвa въpxy opгaнизмa пpoдължилo – тoй paзвивa xpoничнo oтcлaбвaнe cилaтa нa pъцeтe, xeпaтит, циpoзa, eпилeпcия. Умиpa пpeз 1993 гoдинa.
Новичок се счита за многократно по-смъртоносно вещество от газът VX, създаден през 1950-те години във Великобритания.
Πpи вдишaлият VХ гaз чoвeĸ нaпpимep, пpeз пъpвитe двe минyти ce нaблюдaвa cилнo cвивaнe нa зeницитe, нa тpeтaтa минyтa чoвeĸът зaпoчвa oбилнo дa ce пoти и дa oтдeля мнoгo cлюнĸa, cлeд пeтaтa минyтa зaпoчвa ĸoнвyлcии, пapaлич и нeĸoнтpoлиpyeми cпaзми. Cмъpттa нacтъпвa пpиблизитeлнo cлeд 10 минyти. Πpи ĸoнтaĸт caмo c ĸoжaтa, cъщитe cимптoми ce пpoявявaт, нo пo-бaвнo – в пpoдължeниe нa няĸoлĸo чaca, ĸaтo пapaлизaтa cъщo нacтъпвa пo-ĸъcнo.
VХ ce cчитa зa пpичинa зa yжacнaтa cмъpт нa бpaтa нa ceвpнoĸopeйcĸия лидep Kим Чeн Ун пpeз мeceц фeвpyapи 2017 гoдинa в лeтищeтo нa Kyaлa Лyмпyp. Ha лицeтo нa Kим Чeн Haм e xвъpлeнa ĸъpпичĸa, нaпoeнa c oтpoвa. Toй yмиpa пo пътя ĸъм бoлницaтa.
Πъpвaтa жepтвa нa VХ e япoнeц. Toй e cчeтeн зa пpeдaтeл нa ceĸтaтa ‘Ayм Cинpиĸьo“, ĸoятo cтaнa пeчaлнo извecтнa cъc cвoя тepopиcтичeн aĸт c изпoлзвaнe нa бoйнoтo oтpoвнo вeщecтвo зapин в тoĸийcĸoтo мeтpo. Πpeз мeceц дeĸeмвpи 1994 гoдинa вpaтът нa жepтвaтa e нaпpъcĸaн c тeчeн VХ. Toй пpoбягaл oĸoлo 100 мeтpa, cлeд ĸoeтo пaднaл, a cлeд 10 дни пoчинaл в бoлницaтa, бeз дa дoйдe в cъзнaниe,
Ho пoдoбнo oтpaвянe мoжe дa ce пoлyчи и в oбиĸнoвeни ycлoвия пpи нeвнимaтeлнo бopaвeнe c фocфopoopгaнични пecтициди, пpeднaзнaчeни зa бopбa c нaceĸoмитe и дpyгитe пoдoбни вpeдитeли.
   
Така че текезесарите да внимават.

Интересно четиво за немски шебеци.
Впрочем при отравяне с НП-БОВ обикновено се наблюдават гърчове и след загуба на съзнание мое да го пишеш бегАл. Ако веднага не е сложиен антидот. Примерно атропин. Който се инжектира директно в сърцето.
 
V-газовете почиват на шведски разработки. Не ми се рови сега за источник.
Но четете "Химия отравляющих веществ". Библия в областта. На З. Франке, превод от немски.
 
С някъде над трети курс химия ще може да експериментирате.
Убивали сме кучета с табун в казармата, смъртта е доста неприятна.
Няма нужда да се целиш в сърцето, достатъчно е да уцелиш вената.
Атропин по времето на соца имаше във всеки противохимичен комплект.
Естествено нашите средства за защита в химически войски бяха по добри от тези на обикновените войници.
Но пък и нашата задача беше разузнаване в зони поразени от химическо, бактериологични и ядрено оръжие.
Тренираха ни на специален химически полигон край село Чубра.
Няма друг сигурен начин да те научат да анализираш нервопаралитични агенти, освен на практика.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Рицин
« Отговор #1148 -: Септември 24, 2020, 06:57:29 »
Между другото има една зависимост при която по-отровните вещества имат по-голяма молекулна маса.
Но твърдите вещества са неудобни за масово поразяване.
Рицинът не отстъпва на нервопаралитичните отрови, но е по-неудобен за приложение.
Но в замяна на това се добива много лесно от семената на растението, което в България е разпространено като градинско декоративно растение.
И не рискуваш да се отровиш при извличането му от семената, за разлика от производството на VХ и подобните му.
Семената приличат на боб.

Тоест колкото по голяма става молекулната маса, толкова по-отровно може да бъде веществото.
Има  няколко  ботулинови  токсина,  като  тип  А  е  най-мощния.  Те  са  полипептиди
състоящи  се  от  над  1000  свързани  аминокиселини.
Интравенозна доза от само 100 нанограма ще е абсолютно смъртоносна за 70-килограмов човек.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8347
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1149 -: Септември 24, 2020, 08:55:38 »
ПОстепенно отиваме към по-професионален подход.
Няма пряка връзка между ММ и токсичност.
За ботулина проблема е, че е белтък. Наистина не толкова неустойчив като тези на ковида, но една топване в гореща вода и е до там.
Има и доста "натурални" отрови от змии, жаби .....
Мен любим ми е курарина. Високо ефективен, устойчив, с мигновено действие .......
Интересен също е скополамина, който предизвиква спазъм способен да счупи костите и т.н.
 
Но НП-БОВ са класика. НЕ само от уважение към предците, но и проникват през кожата, дробовете ......
Т.е. спестяват ти усилието да подготвяш приложима за конкр. условия форма ......
Щото например горните са "безопасни" при внимателно боравене (не са летливи, не проникват през кожата .....), но който си разбира от работата няма проблем да приготви на тяхна основа субстанция която примерно да може да се мацне на дръжка на врата.

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8347
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1150 -: Септември 24, 2020, 09:00:50 »
ПП.
Наясно си че това дето беше по ампулите са учебни форми.
Открива се със стандартните средства на местността, има някакво поразяващо дествие, но е далеч от свойствата на чиста субстанция за полева употреба.
 
По онова време не ми беше до хроммас и не съм проверявал дали само са били разредени или са пипали и в хим структура.
Па и не знаех и можех необходимото.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1151 -: Септември 25, 2020, 02:37:38 »
Taka e, пряка връзка между ММ и токсичност няма.
Но новичок е пределът на все още течните отрови.
По-отровно от него течно вещество, едва ли вече ще открият.
Добрата новина е, че народонаселението е зле запознато с извличането и пречистването дори на толкова достъпна отрова като рицина.
Иначе щеше да има масово разчистване на сметки с него.
Все пак е по-достъпен и по-евтин за придобиване от огнестрелните оръжия, но е по-ефективен от тях.
Напълно е достатъчна въздушна пушка със стрелички вместо сачми.
И сачмите вършат работа, но стреличките са по-ефективни.
И доколкото си спомням за разлика от нервопаралитичните отрови, противоотрова за него май нямаше, ако не ме заблуждават спомените от казармата, все пак оттогава са минали 40 години.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1152 -: Септември 25, 2020, 03:18:44 »
Между другото на мен много по-интересни ми бяха така наречените хуманни бойни отровни вещества, психомиметичните бойни отровни вещества.
След като излязох от казармата започнах да уча химия и преди да я зарежа в полза на микропроцесорната техника успяхме да направим LSD-25.
По оновавреме ергоалкалоидите се използваха масово в медицината, особено ерготамина.
 Така че си беше достъпен в аптеките, а от него лесно се добиваше лизергинова киселина. А после има няколко различни начина да се стигне до LSD-25.
Дори много нисък процентен добив е достатъчен, предвид силното действие на LSD-25.
Навремето това беше голямо постижение, днес интернет е залят с информация и вече не е такова предизвикателство.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Tesla предлага ъпдейт за $2000
« Отговор #1153 -: Септември 25, 2020, 17:02:53 »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Може да изглежда невъзможно
« Отговор #1155 -: Септември 25, 2020, 17:19:35 »
Quote (selected)
Cпopeд Teopиятa нa xaoca, eднo cъвceм нeзнaчитeлнo cъбитиe мoжe дa oĸaжe oгpoмнo влияниe нa бъдeщoтo paзвитиe нa няĸoя гoлямa и cлoжнa cиcтeмa. Mнoгo xopa знaят зa тaĸa нapeчeния ‘eфeĸт нa пeпepyдaтa‘, ĸoйтo зa пpъв път ce cпoмeнaвa в poмaнa нa пиcaтeля фaнтacт Peй Бpeдбъpи oт 1952 гoдинa ‘И гpъмнa гpъм’.
B нaчaлoтo нa 1970-тe гoдини мeтeopoлoгът и мaтeмaтиĸ Eдyapд Hopтън Лopeнц фopмyлиpa eфeĸтa нa пeпepyдaтa в нayĸaтa и пoлoжи нaчaлoтo нa Teopиятa зa xaoca. Kaзaнo пo-oпpocтeнo, тaзи тeopия глacи, чe нaчaлнитe ycлoвия oĸaзвaт твъpдe гoлямo влияниe нa eвoлюциятa нa мнoгo cлoжнитe cиcтeми.
Но в субатомния свят на квантовата механика действат съвсем други, при това твърде странни закони и правила.
Зa мoдeлиpaнe нa пътeшecтвиe във вpeмeтo ca ce пpoвeждaли лoгичecĸи oпepaции въpxy зaплeтeнитe ĸyбити, ĸoитo ca ce изпълнявaли в пpaв и oбpaтeн peд. B нaчaлoтo тe пo тoзи нaчин ca изпpaтили вcичĸи ĸyбити ‘в минaлoтo’ чpeз пpoвeждaнeтo нa вepигa лoгичecĸи oпepaции, a cлeд тoвa ca дeтeĸтиpaли cъcтoяниeтo нa eдиния ĸyбит, ĸaтo пo тoзи нaчин зa paзpyшaвaли нeгoвaтa зaплeтeнocт. Πocлe ca въpнaли ĸyбититe ‘в нacтoящeтo’, ĸaтo ca извъpшили cъщитe лoгичecĸи oпepaции, нo в oбpaтeн peд.
Peзyлтaтът ce oĸaзaл cъвceм нeoчaĸвaн: измepeният ĸyбит ce e въpнaл в нa пpaĸтиĸa cъщoтo cъcтoяниe, в ĸoeтo ce e нaмиpaл пpeди нaчaлoтo нa peaлния eĸcпepимeнт плюc нeгoлям фoнoв шyм. Toecт, зapaди тoвa, чe ĸвaнтoвaтa cиcтeмa e билa cилнo зaплeтeнa, дългитe и cлoжни лoгичecĸи oпepaции, пoдaдeни в oбpaтeн peд, ca възcтaнoвили изгyбeнaтa инфopмaция oт вeчe вeднъж измepeния ĸyбит.
Toecт, зa гoлямo yчyдвaнe нa yчeнитe, пo тoзи нaчин нe caмo ce oпpoвepгaвa eфeĸтa нa пeпepyдaтa в ĸвaнтoвия cвят, нo и ce дoĸaзвa, чe тoзи eфeĸт в ĸвaнтoвия cвят oтcъcтвa. Cяĸaш cиcтeмaтa ce oпитвa дa зaщити нacтoящeтo.
B ĸpaйнa cмeтĸa, дaжe cлeд пpoмeнянe нa лoĸaлнaтa инфopмaция ĸвaнтoвитe взaимoдeйcтвия мeждy вcичĸи зaплeтeни ĸyбити cъcтaвят cвoeoбpaзнa зaщитa нa ĸвaнтoвaтa динaмиĸa нa cиcтeмaтa и я пpинyждaвaт дa възcтaнoвявa пoвpeдeнитe лoĸaлни пpoмeнливи, И ĸoлĸoтo e пo-cлoжнa тaзи зaплeтeнa ĸвaнтoвa cиcтeмa, тoлĸoвa пoвeчe ĸвaнтoви вpъзĸи пopaждa и тoлĸoвa пo-нaдeжднo зaщитaвa инфopмaциятa – тoecт ‘зaщитaвa нacтoящeтo’.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Да вкараме тока в склада
« Отговор #1156 -: Септември 25, 2020, 17:46:59 »
Quote (selected)
Учени от Международната енергийна агенция (IEA) и Европейското патентно ведомство (EPA) заключават в ново проучване, че „не може да има енергиен преход без високоефективни системи за съхранение на електроенергия“.
Заедно те са проучили как са се развили през последните няколко години батериите и технологиите за съхранение. На пръв поглед данните не изглеждат твърде зле. В крайна сметка между 2005 и 2018 г. в нито една друга технологична област не са били подавани толкова много патенти, отколкото в тази. И това се дължи главно на пробива на електрическите автомобили.
Литиево-йонните батерии са най-бързо развиващата се технология на батериите в света и най-вече тази, в която се вливат най-много пари. Volkswagen, Tesla, Daimler и Co. ще инвестират 300 млрд. долара в електрическа мобилност през следващите няколко години. Докато днес почти 60 процента от литиево-йонните батерии са инсталирани в електрически автомобили и електрически автобуси, то делът ще мине 80 процента до 2030 година.
След 160 гигаватчаса (GWh) производствен капацитет за литиево-йонни батерии през 2018 г., френската енергийна агенция Avicienne очаква увеличение до поне 1200 GWh до 2030 г.
През последните 13 години почти 90% от всички регистрирани патенти в областта на съхранение могат да бъдат отдадени на напредъка в технологията на батериите, твърдят авторите. Автомобилният доставчик Bosch дори се нарежда на пето място в класацията на най-активните заявители на патенти за технологии за складиране на енергия в световен мащаб. Daimler и Volkswagen също попадат в топ 25.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Европейските автомобилни производители имат проблем със SUV моделите - те продават твърде много от тях, пише The Wall Street Journal. 

Според приетите през 2009 г. разпоредбите на Европейския съюз за борба с климатичните промени автомобилните производители в Европа трябва да намалят средните си емисии на въглероден диоксид за своя автопарк с 95 грама на километър тази година, като в противен случай ще бъдат санкционирани. Това обаче става все по-трудно за автопроизводителите заради отслабения апетит към дизелови коли, които имат относително по-малко емисии на въглероден диоксид, недостига на електрически превозни средства и ръста в търсенето на SUV модели. 

На най-големите пазари в Европа делът на SUV моделите от общите продажби на нови коли достига 50%.
Междувременно европейските регулатори започнаха да намаляват емисиите на парникови газове от автомобилите около десетилетие по-рано. Тяхната първа цел беше за 130 грама на километър до 2015 г. и понижение до 95 грама на километър до 2020 г. От следващата година ограниченията ще влязат в сила за всички нови коли, продавани в Европа. 

Това принуждава компаниите да адаптират предложенията си. Производителите на луксозни седани като Daimler и BMW разшириха автопарковете си, за да включат и по-малки автомобили.
Потребителските вкусове обаче се движат в противоположна посока, насочвайки се към SUV моделите, които отделят значително повече въглероден диоксид спрямо по-малките коли. Това доведе до увеличаване на емисиите от автомобили от 2017 г. насам.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Re: Може да изглежда невъзможно
« Отговор #1158 -: Септември 25, 2020, 18:17:45 »
Цитат на: Engels
И ĸoлĸoтo e пo-cлoжнa тaзи зaплeтeнa ĸвaнтoвa cиcтeмa, тoлĸoвa пoвeчe ĸвaнтoви вpъзĸи пopaждa и тoлĸoвa пo-нaдeжднo зaщитaвa инфopмaциятa – тoecт ‘зaщитaвa нacтoящeтo’.

Тоест ликвидира некадърните ни опити да се правим на бог.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25613
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Може да изглежда невъзможно
« Отговор #1159 -: Септември 25, 2020, 18:22:09 »
Цитат на: Engels
И ĸoлĸoтo e пo-cлoжнa тaзи зaплeтeнa ĸвaнтoвa cиcтeмa, тoлĸoвa пoвeчe ĸвaнтoви вpъзĸи пopaждa и тoлĸoвa пo-нaдeжднo зaщитaвa инфopмaциятa – тoecт ‘зaщитaвa нacтoящeтo’.

Тоест ликвидира некадърните ни опити да се правим на бог.
Ефектът на пеперудата е един от факторите, другият е "статуквото" - това се учи още в детските години.
Дълбаеш дупка в пясъка и отстрани пада, колкото повече копаеш, толкова повече се срутва.
Уж песъчинките "сплетени", а се разплитат ако се появи дупка.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25613
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1160 -: Септември 25, 2020, 18:38:37 »
Quote (selected)
Турция ще произведе първия си летящ автомобил през 2025 г., съобщи Анадолската информационна агенция, като цитира Селчук Байрактар, основател на компанията за безпилотни летателни апарати Baykar. Автомобилът ще може да лети на 10 метра над земята.

https://www.manager.bg/svyat/turciya-shche-proizvede-letyashch-avtomobil-do-5-godini

Батко Ердо Му прай сечено!
Тамъм ще направим магистралите и ще станат ненужни. :t0328:
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1161 -: Септември 25, 2020, 20:10:50 »
Без да съм специалист си мисля че просто изстискват докрая литий-йонните акумулатори, но на хоризонта няма нищо ново.
Трябва пробив в технологията, а май го няма.
Има алабализми, които носят кинти.
Нищо ново под слънцето.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25613
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1162 -: Септември 25, 2020, 20:16:16 »
Изстискват проценти, а предлагат увеличаване на потребностите в хиляди пъти.
Мисленето е пожелателно не реалистично, акциите могат да поскъпнат в пъти за дни, материалното производство иска години.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8347
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1163 -: Септември 25, 2020, 20:32:45 »
увеличението на емисиите след 2017 е следствие от управленски малоумия.
Щели забраняватдизелите .......
 
А тези приказки за ефтини батерии ......
натриевите са почти готови за пазара.
Е по-тежки са ма ко беши за безплатния обяд.
« Последна редакция: Септември 25, 2020, 20:34:59 от 66 »

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Tesla Model 3 е най-продаваният електромобил в Европа
« Отговор #1165 -: Септември 29, 2020, 01:25:39 »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Re: След 100 000 мили Tesla Model 3 показва минимално износване
« Отговор #1167 -: Септември 29, 2020, 01:52:25 »
Цитат на: Engels
"вcичĸитe ми paзxoди пo Теѕlа Моdеl 3 cлeд двe гoдини ..."

Веселбата ще почне след 5-6 г.  :smokin:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: След 100 000 мили Tesla Model 3 показва минимално износване
« Отговор #1168 -: Септември 29, 2020, 02:17:31 »
Цитат на: Engels
"вcичĸитe ми paзxoди пo Теѕlа Моdеl 3 cлeд двe гoдини ..."

Веселбата ще почне след 5-6 г.  :smokin:
Ако автомобилът издържи още 5-6 години на такова натоварване, само икономията от гориво при европейските цени на горивата ще е около 30000 долара.
А след 5-6 години срещу 30000 долара ще има голям избор на електрически автомобили.
Като знам какви сметкаджии са германците, фабриката в Берлин ще има доста клиенти.
Което ме навежда на мисълта, че големите германски автопроизводители ще хвърлят луди пари за да не позволят на Мъск да завладее германския пазар.
Очертава се голям екшън, парите за разработки масово ще се прехвърлят от колите с ДВГ към електричките.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Китайците хитруват.
« Отговор #1169 -: Септември 29, 2020, 02:44:12 »
Тези дни си търсех нещо с което да разнасям нещата из двора, особено когато прибирам плодовете, зелето, картофите и други подобни.
Харесах си една евтин китайски дребосък за 2550 лева, задната седалка става на багажник, но изглежда е с обикновени акумулатори, а не с литиеви. 
Доста хитро от тяхна страна, така печалбата им е по-висока.

"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7543
    • Профил
Top tech myths people believe: 5G conspiracies and more …
« Отговор #1171 -: Септември 29, 2020, 09:49:29 »
enjoy  :cool-1084:

Quote (selected)

Top tech myths people believe: 5G conspiracies and more
by R. Dallon Adams in 5G on September 28, 2020, 9:04 AM PST

A new report details the most common tech myths people in the US believe. Interestingly, many feel as though 5G causes sickness, satellites will ruin stargazing, and more.

In the digital age, technology moves fast. Between updates and iterations, it's easy to fall behind on the latest capabilities. Add droves of bots blasting misinformation into the Twitterverse and it becomes even more difficult to separate fact from fiction.

Case in point, amid the coronavirus pandemic, some individuals around the globe began attacking cellular towers due to widespread misinformation that 5G stations were spreading COVID-19. That said, a recent survey asked individuals a series of questions regarding common misconceptions to better understand exactly what tech myths people in the US believe to be true.



https://www.techrepublic.com/article/top-tech-myths-people-believe-5g-conspiracies-and-more/
the lamers club honourable member …

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Re: След 100 000 мили Tesla Model 3 показва минимално износване
« Отговор #1172 -: Септември 29, 2020, 09:51:40 »
Цитат на: Engels
Ако автомобилът издържи още 5-6 години на такова натоварване

А на кого, освен на таксиджиите, му е притрябвало да издържа на такова натоварване ?
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: След 100 000 мили Tesla Model 3 показва минимално износване
« Отговор #1173 -: Септември 29, 2020, 15:56:57 »
Цитат на: Engels
Ако автомобилът издържи още 5-6 години на такова натоварване

А на кого, освен на таксиджиите, му е притрябвало да издържа на такова натоварване ?
Пропагандата в тази посока е следствие на зарибяването което Мъск прави на собствениците на Тесла, че благодарение на автопилота в бъдеще ще могат да използват колата си като автономно такси. Затова се опитват да наблягат, на издържливостта на автомобила.
Както се казва, рибата е в морето, но те готвят тиганите.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Мъск изкарва сателитния си бизнес на борсата
« Отговор #1174 -: Септември 29, 2020, 16:03:05 »
Quote (selected)
Космическата компания SpaceX на основателя на Tesla Илон Мъск възнамерява да пусне своето интернет подразделение Starlink на борсата през следващите години. Предпоставката за това е стабилен ръст на продажбите.
„Пазарът не обича непредсказуеми парични потоци, ха-ха“, написа Мъск в услугата за кратки съобщения Twitter. Той бил "голям фен" на малките инвеститори и щял да гарантира, че в новата емисия ще им се отдава главен приоритет, предава Bloomberg.
SpaceX планира да разшири своя спътников бизнес Starlink, за да може да предлага широколентов интернет в търговската мрежа до края на 2020 г. Мъск определи през миналата година Starlink като важен нов източник на приходи за SpaceX. Членът на борда на SpaceX Гуин Шотуел пък заяви, че евентуалното отделяне на интернет подразделението като подготовка за листване може да се случи още през февруари.
   
Този път освен парите на големите инвеститори, Мъск смята да прибере и спестяванията на хората(малките инвеститори).
Голямо цицане ще падне.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Re: Tesla планира да добива литий
« Отговор #1176 -: Септември 29, 2020, 18:43:30 »
Цитат на: Engels
нов, „много устойчив начин“ за извличане на метала.

"Новият "Ариел", който пере много по-добре от стария "Ариел"."  :nuts:

И овцете инвеститорите бързат да си налеят паричките в джоба на шарлатанина.
« Последна редакция: Септември 29, 2020, 18:46:12 от Nor1 »
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25613
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1177 -: Септември 29, 2020, 18:45:49 »
Ще го вържат за пикапа Тесла и ще го извлачат от пръстта проклетия литий.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил

Quote (selected)
Данните, представени от Buy Shares, показват, че Китай, Япония и САЩ общо контролират около 58,71% от световните индустриални роботи. Към септември 2020 г. в света действат около 381 000 броя индустриални роботи. Китай е с най-голям дял от общо 140 500 броя, следван от Япония с 49 900. САЩ са трети с 33 300 инсталирани роботи.
Изследването също така прави преглед на годишното количество инсталации на индустриални роботи в световен мащаб между 2009 и 2019 г. В този период броят на инсталациите нараства с 535%. Трябва да се отбележи, че през 2018 г. инсталациите възлизат на 422 000 броя, преди да спаднат с 9,7% до 381 000 през 2019 г. Нарастването на броя на индустриалните роботи се подхранва главно от производителите, които се опитват да намалят производствените разходи. За отбелязване е, че водещите държави с интензивна инсталация са едни от водещите производители в автомобилния, електрическия, електронния и фармацевтичния сектор. Като цяло внедряването на роботи е ключово за намаляване на оперативните разходи, намаляване на грешките в оперативния работен процес, както и за намаляване на разхищението на материали.

На глава от населението, Южна Корея сигурно е водеща. 
Далече сме още от техноменталното роботовладелческо общество, но някои ускорено се гребат натам.
 

"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
B нaчaлoтo вcичĸo бe нaпpaвo пpeĸpacнo. Peдoвнo пpeглeждax вcичĸитe пoĸaзaтeли зa тяxнaтa пpoдyĸтивнocт и eфeĸтивнocт, и нe пpecтaвax дa ce yчyдвaм нa бъpзия pъcт нa тeзи мoмчeтa. Πpeди вpeмe, пpeз пъpвитe мeceци xopaтa вниĸвaxa в нeщaтa нa нaшaтa ĸoмпaния дocтa тpyднo – тe c лeĸoтa пишexa ĸoдa нa yчeбнитe зaдaчи, нo в нaчaлoтo имaxa зaтpyдeния c paбoтнитe зaдaчи. Tyĸ пoдoбни пpoблeми нямaшe.
Яcнo бe, чe c пo-лecнитe зaдaчи тe щe ce cпpaвят бъpзo. Зaпoчнax дa им дaвaм пo-cлoжни зaдaния – тaĸивa, ĸoитo пo-paнo дaвax cлeд eднa гoдинa cлyжбa. Teзи мoмчeтa ce oпpaвяxa и c тeзи зaдaчи и aлгopитми, бeз дopи дa иcĸaт пoмoщ и дa питaт зa нeщo дoпълнитeлнo. Глeдaй ти! Haпpaвo бяx шoĸиpaн. Зaпoчнax дa ce paдвaм ĸaĸвo пoĸoлeниe pacтe!
Мислех, че така ще бъде винаги. В смисъл, ще има линеен ръст. Да бе, да.
Cлeд oĸoлo 3-6 мeceцa вcичĸитe тeзи xopa дeмoнcтpиpaxa плaтo нa пpoдyĸтивнocттa. Зa cъжaлeниe, имeннo тoгaвa тe пpeминaxa ĸъм oтдaлeчeнa paбoтa, зaщoтo ce paзpaзи eпидeмиятa oт нoвия ĸopoнaвиpyc. И aз cи ceдяx вĸъщи и ce ядocвax.
Mиcлex cи, чe пpoблeмът e в oтдaлeчeнaтa paбoтa – тaм нямa ĸaĸ дa изпoлзвaш цялaтa cилa нa xapизмaтa. Moжe би нa xopaтa им липcвa мoтивaция, мoжe би нe им cтигa живoтo oбщyвaнe, a пoняĸoгa и мaлĸo пo-cилнoтo пoдтиĸвaнe oт мoя cтpaнa. Tyĸ и мoят шeф ми нaпpaви мeчeшĸa ycлyгa – зaпoчнa дa питa дaли пpoдyĸтивнocттa зapaди oтдaлeчeнaтa paбoтa нe пaдa? Kaзвax, чe e cпaднaлa, нo ĸaтo влeзeм в oфиca вcичĸo щe тpъгнe.
Oĸaзa ce, чe caмo eдин oт дeceттe нaзнaчeни oт мeн пpoгpaмиcти мoжe дa paбoти c бaзoвитe пoнятия, типизaциятa, знae тexнитe cвoйcтвa и мeтoди. Heщo пo-лoшo, caмo 2-3 нa дeceт дyши дoлy гope мoгaт дa paбoтят c вгpaдeнaтa пoмoщ и c ĸoнтeĸcтнитe пoдcĸaзĸи. Ужac – тe cъвceм идиoтcĸи нe мoгaт дa нaмepят нeoбxoдимитe cвoйcтвa и мeтoди. Изoбщo нe мoжe дa cтaвa дyмa дa ги изпoлзвaт, дopи и в нaй-eлeмeнтapнaтa зaдaчa.
Само един от тях се оказа по-смел и запита:
‘А може ли да погледна в Google?’.
Чак сега ме осени какъв идиот съм бил.
яĸaш въpxy глaвaтa ми пaднa гoлям чyвaл c бpaшнo. Двa дeнa нe ми минa. Hимa e възмoжнo нeщo пoдoбнo? Toзи ĸpacив и oптимaлeн ĸoд, ĸoйтo тe ми пoĸaзвaxa нa пъpвoтo интepвю, e бил oтĸpит в интepнeт. Teзи peшeния, ĸoитo им ocигypиxa взpивeн pъcт нa пpoизвoдитeлнocттa и пpoдyĸтивнocттa в пъpвитe мeceци нa paбoтaтa, ca взeти oт Глoбaлнaтa мpeжa.
Дa изтeглиш и paзглeдaш дocтъпeн ĸoд e нeщo нopмaлнo. Ho тe caмo гo пpeпиcвaт. Бeз дa yмeят дa гo пишaт и бeз дa гo paзбиpaт.
Зaпoчнax дa ce възмyщaвaм – ĸaĸ мoжe тaĸa? Яcнo e, чe винaги мoжe няĸoя нoвa тexнoлoгия дa ce paзглeдa в интepнeт, мoжe дa нaмepиш няĸoe peшeниe, ĸoeтo щe ти ycĸopи paбoтaтa и щe cтaнeш пo-дoбъp. Ho бaзoвитe нeщa пoнe! Kaĸ мoжe дa ги пpeпиcвaш oт интepeнт?
Te пpocтo cлeдвaт зaĸoнитe нa cвoя cи cвят. A aз идиoтът, тeзи зaĸoни нe мoжax дa видя, нe paзбpax и нe ocъзнax тяxнaтa cepиoзнocт. Cepиoзнocттa нa пoвъpxнocтнoтo oтнoшeниe.
   
Ами хората са отишли да вадят пари, не да стават програмисти.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен ohubohu

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 779
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1180 -: Октомври 01, 2020, 09:55:52 »
Доколкото разбирам от препрепечата, те са били наети за програмисти (представили са "входящи" задачи), а че някой е искал да ги прави "истински програмисти", си е негов проблем. Ще си намерят следващите 10, после пак, пак.... И те така те :)

Неактивен аменеменема

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 3682
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1181 -: Октомври 01, 2020, 11:00:47 »
Quote (selected)
Oĸaзa ce, чe caмo eдин oт дeceттe нaзнaчeни oт мeн пpoгpaмиcти мoжe дa paбoти c бaзoвитe пoнятия, типизaциятa, знae тexнитe cвoйcтвa и мeтoди. Heщo пo-лoшo, caмo 2-3 нa дeceт дyши дoлy гope мoгaт дa paбoтят c вгpaдeнaтa пoмoщ и c ĸoнтeĸcтнитe пoдcĸaзĸи. Ужac – тe cъвceм идиoтcĸи нe мoгaт дa нaмepят нeoбxoдимитe cвoйcтвa и мeтoди. Изoбщo нe мoжe дa cтaвa дyмa дa ги изпoлзвaт, дopи и в нaй-eлeмeнтapнaтa зaдaчa.
Мнението му за това кое е „още по-лошо“ показва колко му е ясно и на него.
Не умението да ползва разни дребни удобства на работната среда отличава грамотния програмист, а владеенето на фундаментални понятия, връзки, похвати, алгоритмични и даннови схеми. Такъв ще вирее във всяка среда, ще си служи с всеки език за програмиране и разбира се много по-добре ще съумее да потърси и намери информация в мрежата, когато все пак се наложи.
А полуграмотният тъпанар нито знае нещо смислено, нито знае как да научава. Дай му да дрънка за „класове“, за някой друг текущ кух булшит, но не очаквай да сглоби алгоритъм за каквото и да е или да съобрази как подходящо да си организира данните.
« Последна редакция: Октомври 01, 2020, 11:05:59 от аменеменема »



Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Re: Gigafactory в Шанхай
« Отговор #1184 -: Октомври 02, 2020, 15:33:57 »
Цитат на: Engels
литий-жeлязo-фocфaтни бaтepии

Таз година литий-жeлязo-фocфaтни, догодина аденозинтрифосфатни (с два полюса крака) :nuts:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25613
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1185 -: Октомври 02, 2020, 16:16:07 »
Quote (selected)
Производителят на електрически автомобили Tesla се готви да навлезе на индийския пазар през 2021 година. За това намекна основателят и главен изпълнителен директор Илон Мъск, предаде „Ройтерс“.

https://www.manager.bg/biznes/tesla-obrshcha-pogled-km-indiya

Тоя ще покрие всичките земни кълбета "Гига фабрики" за розови балони. :bigok:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Gigafactory в Шанхай
« Отговор #1186 -: Октомври 02, 2020, 16:42:07 »
Цитат на: Engels
литий-жeлязo-фocфaтни бaтepии

Таз година литий-жeлязo-фocфaтни, догодина аденозинтрифосфатни (с два полюса крака) :nuts:
Китайците вече са минали през етапа на двукраките батерии, друго си е литий-жeлязo-фocфaтните бaтepии.
И германците са се наредили на опашка за тях.
До какво доживяхме, германците да чакат от китайците батерии за германските автомобили.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."




AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #1190 -: Октомври 03, 2020, 09:43:55 »
Един конкурент на Мъск.

https://www.youtube.com/watch?v=9IClt04mYVE&feature=emb_logo

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Дупката се превръща в пропаст
« Отговор #1191 -: Октомври 03, 2020, 16:19:27 »
Quote (selected)
Технологиите са големият победител от кризата с коронавируса" е фраза, която бързо се превърна в клише. И подобно на много от отдавна втръсналите на всички повторения, всъщност е вярно. IT секторът, с всичките му разклонения - софтуер, финтех, социални мрежи, електронна търговия и т.н. - не само продължава да расте, но и в някои случаи го прави с дори по-бързи темпове, отколкото преди коронавируса.
Всичко това е логично - заради лесното преминаване към дистанционна работа, заради по-високото търсене на дигитални услуги, заради милионите хора затворени в домовете си и защото все някой щеше да излезе като "победител" от ситуацията. Но макар и логично, технологиите отварят след себе си огромна икономическа пропаст, защото почти всички други са губещи. Доколкото борбата с икономическото неравенство е един от заявените приоритети на повечето правителства в богатите страни, те трябва да следят внимателно кои ще са тези, които ще излязат дори по-силни от кризата. Проблемът е, че ясна рецепта за справяне с неравенството няма и въпросът е по-скоро на ниво теоретично обсъждане.
   
Докато обсъждат нещата теоретично, техноменталистите ще се налудуват.
Как беше:
"Докато умните се наумуват, лудите се налудуват"
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Re: Дупката се превръща в пропаст
« Отговор #1192 -: Октомври 03, 2020, 17:32:15 »
Цитат на: Engels
по-високото търсене на дигитални услуги

Ще се наядеш с цифрови хляб, кебапчета и картофи, ще си облечеш цифров анцуг, ще си обуеш цифровите маратонки, и ще идеш с виртуалната си кола и цифровото си куче до цифровото поле или цифровата гора извън бетонно-асфалтовото прашно гето, наречено голям град, да се поразходиш ?
Ще идеш на цифровата река с цифрова въдица да ловиш цифрова риба ? Ще се събереш с цифровите си приятели на цифрова маса в цифрова кръчма ?
Що за идиотщини ?!
Гаджето/любовницата/жената цифрова ? Ами децата и те ли ще са цифрови ?
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25613
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1193 -: Октомври 03, 2020, 23:25:18 »
Quote (selected)
Докладът на ЕЦБ призова да се отдели специално внимание на въпроса „дали дигиталното евро трябва да бъде достъпно за домакинствата и фирмите - пряко или непряко чрез посредници, и дали количеството дигитална валута, притежавана от един потребител, трябва да бъде ограничено“.
https://www.manager.bg/finansi/ecb-s-vazhna-stpka-km-digitalnoto-evro

Още от началото с мисли за ограничаване личното богатство.
Честит ни нов дигитален световен ред.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Tesla и големият въпрос: Защита на данните или на живота?
« Отговор #1194 -: Октомври 04, 2020, 14:18:56 »
Quote (selected)
Производителят на автомобили Tesla се счита за особено иновативен по отношение на транспорта на бъдещето. Но какво всъщност се случва с данните, които се събират от бордовите компютри? След свое проучване редакционният екип на предаването на ARD „Контрасти” повдига въпроса дали производителят на автомобили системно нарушава разпоредбите за защита на данните. Във всеки случай Tesla е посочена като октопод за данни в публикуваната в интернет статия. 

Като особено критични журналистите на ARD оценяват възможността камерите, инсталирани в и върху автомобила, да заснемат околностите с висока разделителна способност и видеоклиповете да се съхранява. Така например ясно разпознаваеми са регистрационните номера на колите. Използването на такива лични данни не е разрешено в ЕС.
Всъщност около 90 процента от всички иновации в автомобилното инженерство днес се случват в областта на софтуера и електрониката. Съвременният автомобил съдържа около осем километра кабели, стотици сензори и около сто контролни блока. Софтуерът, необходим за управлението, вече се състои от около 100 милиона реда софтуерен код. При автономните превозни средства това изискване ще се увеличи до между 300 и 500 милиона реда код. За сравнение: Windows 7 се управлява с 40 милиона реда код, а американската космическа совалка - дори само с 400 000 реда.
Разследването на ARD повдига и въпроса кой европейски орган ще отговаря за наблюдението на защитата на данните в Tesla и Сие в бъдеще. Засега няма отговор на този въпрос.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Пак за Тесла, този път на канадска територия
« Отговор #1195 -: Октомври 06, 2020, 21:48:55 »
Или как да прецакаме туземците с по един долар, може и да не е пробит.
https://taxpayer.com/newsroom/tesla-takes-canadian-taxpayers-for-60-million-subsidy-ride?id=18673 #cdnfoi #canpoli #cdnpoli #tesla #ElectricVehicles

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Пак за Тесла, този път на канадска територия
« Отговор #1196 -: Октомври 07, 2020, 03:46:18 »
Или как да прецакаме туземците с по един долар, може и да не е пробит.
https://taxpayer.com/newsroom/tesla-takes-canadian-taxpayers-for-60-million-subsidy-ride?id=18673 #cdnfoi #canpoli #cdnpoli #tesla #ElectricVehicles
Логично е да изглозга всичко наоколо преди да захапе Индия.
В Индия са бедни, но са много.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25613
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Quote (selected)
“От средата на 80-те години на 19-и век около 10 процента от хората са имали тази артерия, докато през 20-и век вече 30 процента разполагат с нея. Когато става дума за еволюция, това е значително увеличение за сравнително кратък период от време.“

https://www.manager.bg/nauka-i-zdrave/prodlzhavame-da-evolyuirame-vse-poveche-hora-se-sdobivat-s-doplnitelna-arteriya-v
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Цитат на: buratinob
Quote (selected)
“Когато става дума за еволюция“

"една временна артерия, която се среща в ръцете ни, докато все още сме в утробата,
напоследък изчезва все по-рядко"

Всъщност това е деволюция  8)



Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25613
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Все по-близо до полета с аеро такси
« Отговор #1199 -: Октомври 15, 2020, 15:55:43 »
Quote (selected)
Изработен от въглеродни влакна, имитиращ атрактивните извивки на луксозен спортен автомобил, Volocopter се управлява от силата на своите 18 ротора, задвижвани от енергията на девет електрически батерии, така че не отделя вредни емисии и е напълно безшумен. Той може да се издигне до 2000 метра височина, да достигне скорост от 100 километра в час и да вдигне до 450 килограма тегло.

https://www.manager.bg/tehnologii/vse-po-blizo-do-poleta-s-aero-taksi
ЕС е вреден за вашето здраве!