Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Ноември 21, 2024, 23:50:38

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 269844 пъти)

Дърт Вейдър и 12 Гости преглежда(т) тази тема.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #960 -: Август 01, 2020, 20:30:29 »
Раздробяване на гигантите ? Може би, но едва ли ...

Поставяне под контрол.
Америка преди всичко, даже и преди техноменталистите.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #961 -: Август 01, 2020, 20:48:06 »
Раздробяване на гигантите ? Може би, но едва ли ...
Поставяне под контрол.

Те никога не са излизали от контрол. Май става въпрос за борба чий да е контролът.
https://pogled.info/analitichen/prof-andrei-fursov-ultraglobalistite-globalistite-i-rusiya.118845
« Последна редакция: Август 01, 2020, 20:50:23 от Nor1 »
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #962 -: Август 01, 2020, 20:53:42 »
Quote (selected)
Това беше първото изслушване в Конгреса от доста време, в което демократите и републиканците действаха сякаш имат общ враг, макар и по различни причини.


Когато усетят заплаха за господството си  републиканци и демократи си стискат ръцете.
Наистина са твърде големи с прекалено голямо влияние, спокойно могат да конкурират/контролират САЩ и сега им показват Кой кара влака.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #963 -: Август 01, 2020, 21:02:36 »
Цитат на: buratinob
Кой кара влака

Ротшилд, Рокфелер, Морган, Барух ?
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Софтуерът вече е по-важен от мощността
« Отговор #964 -: Август 02, 2020, 15:14:02 »
Quote (selected)
Ако досега производителите на автомобили са се състезавали основно в постигането на мощност на своите двигатели, то борбата между тях вече се измества в ново направление – създаване на софтуер за автоматизирани превозни средства. Това обяви главният изпълнителен директор на Audi –Маркус Дюйсман, в интервю за агенция Ройтерс, цитиран от Automedia.bg.
Новият шеф на компанията от Инголщад вече събира екип от 200 инженери за концерна майка Volkswagen Group, които трябва да създадат нова компютърно управлявана система за превозни средства. Проектът носи името „Артемида“, като задачата пред него е да настигне и изпревари лидера в областта на софтуера при автомобилите – Tesla.
„В момента изоставаме при дигитализацията, но това е положението засега. Бъдещите автономни автомобили се нуждаят от процесори и софтуер, за да анализират данните от радарите, лидарите и камерите, с които са оборудвани. Това им е нужно, за да могат да се движат сами и да избегнат инциденти на пътя“, коментира Дюйсман.
Топ-мениджърът допълни, че в миналото колите с големи двигатели автоматично са приемани за по-добри от останалите. Сега обаче ключов показател за определянето на премиум-автомобилите ще бъде интелигентността на техните системи. Това принуждава Audi и Volkswagen да променят коренно начина, по който проектират своите превозни средства.
„Техническото развитие на превозните средства вече не е организирано в зависимост от размера им, а от електрическата и електронната архитектура, на която са изградени. Нивата на оборудване и съответно цените на автомобилите вече се определят не според мощността на мотора, а според мощността на изчислителните им системи и броя на сензорите, с които са оборудвани“, добавя Дюйсман.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #965 -: Август 02, 2020, 18:12:50 »
Това са идиотщини.
Истинският автомобил е мотор, окачване и каросерия - т.е. механика. А не таблет на колела.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #966 -: Август 02, 2020, 18:22:01 »
Това са идиотщини.
Истинският автомобил е мотор, окачване и каросерия - т.е. механика. А не таблет на колела.
Истинският производител е хале, машини, работници.
Те обаче дават малка печалба и минаваме на по-високо ниво - борсата.
Там само вселената е граница за печалбата, при автомобилите също.
Тон метали, стъкла и пластмаси за софтуера обаче няма граници колко да струва.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #967 -: Август 02, 2020, 18:29:31 »
Цитат на: buratinob
софтуера обаче няма граници колко да струва

Софтуерът може и да е безплатен. Идеята е да си заобиколен навсякъде от всякакви камери, микрофони, радари, датчици, сензори, и всички да са в непрекъсната връзка с базата данни за теб. Да не можеш и да намигнеш, почешеш или изкашляш, без това да се запише, съпостави с другото инфо за теб, и да ти бъде допълнено електронното досие.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #968 -: Август 05, 2020, 01:39:00 »
Цитат на: buratinob
софтуера обаче няма граници колко да струва

Софтуерът може и да е безплатен. Идеята е да си заобиколен навсякъде от всякакви камери, микрофони, радари, датчици, сензори, и всички да са в непрекъсната връзка с базата данни за теб. Да не можеш и да намигнеш, почешеш или изкашляш, без това да се запише, съпостави с другото инфо за теб, и да ти бъде допълнено електронното досие.
Именно!
Точно това е идеята.
Автомобилите се очертават като бъдещите роботи, които ще шпионират собствениците си когато са извън къщи.
Хладилниците, печките и другите уреди ще поемат щафетата в къщи.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
България се нарежда на 26-то място в света според индекса за цифрово качество на живот – DQL Index 2020, изготвян от компанията Surfshark. Изследването обхваща 81% от световното население, или 6,3 милиарда души.
Изследователите измерват цифровото качество на живот по пет основни показателя: достъпност на интернет, качество на интернет, е-инфраструктура, е-сигурност, е-правителство.
Страната ни се откроява от тълпата в DQL Index 2020 – тя е сред 13 държави, които надвишават очакваното цифрово качество на живот, като осигуряват по-високи нива на електронна сигурност и по-достъпна интернет връзка, отколкото се очаква от нивото на БВП.
България е сред първите 10 държави в световен мащаб, които имат най-достъпен интернет. Освен това в Източна Европа само Полша има по-достъпен интернет от нас, сочи анализът.
Що се отнася до качеството на интернет, България се нарежда на 19-о място. Тя надминава развити страни като Франция, Германия и Обединеното кралство.
Електронната сигурност е силно напреднала в България, заявиха от Surfshark. Страната ни е на 22-ро място по отношение на електронната сигурност и е по-добре подготвена за кибератаки от САЩ, Канада и Сингапур.
В сравнение със своите съседи – Гърция и Румъния, България се нарежда по-високо място в индекса за 2020 г.
Гърция заема 37-а позиция, докато Румъния е на 39-о място.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Погледнете звездното небе
« Отговор #972 -: Август 05, 2020, 03:09:13 »
Quote (selected)
Погледнете звездното небе тази вечер. Колкото звездички видите да мигат в мрака, толкова сателити ще има в Земната орбита до края на десетилетието.
Американската компания Amazon получи одобрение за изстрелване на 3 366 сателита в орбита с цел покриване на Земята с интернет сигнал. Проектът се казва Kuiper.
Ако бъде реализиран, Kuiper ще се конкурира със Starlink – подобен проект на компанията SpaceX на Илън Мъск. Вторият обаче предвижда потенциално много по-голям брой спътници – между 12 000 и 42 000. Това е многократно повече от броя на космическите апарати, които човечеството някога е пратило над Земята.
„Нашето заключение е, че пускането на Kuiper ще е в обществен интерес чрез създаване на система, предназначена да увеличи наличието на високоскоростна широколентова услуга за потребителите, правителството и бизнеса“, пише федералната щатска комисия по комуникациите (FCC) в своето решение.
Проектът е на стойност 10 милиарда долара. Анализаторите напомнят, че толкова е и обявената инвестиция на SpaceX в нейната сателитна система, също предназначена за излъчване на интернет сигнали.
SpaceX и Amazon са само две от всички компании, които искат да предложат сателитен интернет на цялото човечество – и може би са най-шумните. Те обаче далеч не са единствени.
OneWeb пусна първите си шест широколентови спътника през февруари и планира да вдигне стотици други в рамките на следващата година или две. Telesat качи първия си „прототипен“ широколентов спътник на ниска земна орбита миналата година и планира да изстреля още няколкостотин, които да предоставят широколентови услуги от първо поколение „в началото на 2020-те“. Facebook, Boeing и LeoSat също имат планове за излъчване на интернет от Космоса.
Космически достъп до интернет вече е наличен чрез спътниците в геосинхронна орбита, като например съзвездията, управлявани от Viasat и Hughes Network Systems, но се очаква спътниците в ниска земна орбита да предлагат значителни предимства по отношение на ниската латентност и – не по-малко важно – ниска цена. Сателити за излъчване на интернет сигнал готви и SES Networks.
По груби изчисления, до 2029 година в земната орбита ще летят поне 57 хиляди спътника, чиято задача ще е да предават интернет сигнал към всички точки на Земята.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Неизбежният крах
« Отговор #973 -: Август 05, 2020, 03:20:39 »
Quote (selected)
Πeчaлбaтa и пaзapнaтa ĸaпитaлизaция нa тpaдициoннитe aвтoмoбилни ĸoмпaнии нeизбeжнo щe пpoдължaт дa пaдaт, a тexнитe ĸpeдити щe зaпoчнaт бъpзo дa пocĸъпвaт. Πo тoзи нaчин ДBГ ĸoмпaниитe щe изпaднaт в тeжĸo финaнcoвo пoлoжeниe и щe ce oĸaжaт нa гpaницaтa нa фaлитa, a и извън нeя. Щe ce нaлoжи дa зaтвapят зaвoди и дa yвoлнявaт милиoни xopa.
Hoвитe пpoизвoдcтвa нa cлeдвaщитe eлeĸтpoмoбили щe бъдaт c пo-мaлъĸ paзмep, нo щe бъдaт пoвeчe. Бpoят нa paбoтeщитe в тeзи зaвoди щe бъдe oт пeт дo дeceт пъти пo-мaлъĸ в cpaвнeниe c днec. Ha пpaĸтиĸa oгpoмнa чacт oт paбoтeщитe в ДBГ aвтoмoбилнaтa индycтpия, щe ocтaнaт бeзpaбoтни. A тoвa ca нaд 37 милиoнa дyши. Cътpeceниeтo щe бъдe ĸoлocaлнo и cпopeд пaзapнитe aнaлизaтopи и иĸoнoмиcтитe вcичĸo тoвa щe ce cлyчи cъвceм cĸopo – пpeз 2024-тa или нaй-ĸъcнo пpeз 2026-тa гoдинa.
Ho тeзи пpoцecи имaт и cвoятa дoбpa cтpaнa. Bcичĸo oпиcaнo дoтyĸ oзнaчaвa, чe гoлямa чacт oт aвтoмoбилнaтa пpoмишлeнocт щe тpябвa дa зaпoчнe вcичĸo oт нyлaтa. Toecт, дъpжaвитe, ĸoитo нямaт coбcтвeнo aвтoмoбилнo пpoизвoдcтвo имaт вcичĸи шaнcoвe дa гo cъздaдaт. Moжe дa ce ĸaжe, чe aвтoмoбилнaтa индycтpия e мъpтвa и дa живee aвтoмoбилнaтa индycтpия.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Πлaнът зa мaщaбeн тexнoлoгичeн пpoбив ce нapичa Рrојесt Аrtеmіѕ и нocи имeтo нa дpeвнoгpъцĸaтa бoгиня нa лoвa. Идeятa e Теѕlа дa бъдe пpecлeдвaнa и дoгoнeнa в oблacттa нa cпeциaлизиpaния coфтyep зa aвтoнoмнo yпpaвлeниe нa aвтoмoбилитe.
‘Що се отнася до дигитализацията на автомобилите, то засега ние изоставаме’ – каза Дюсман в интервюто за Reuters.
‘Texничecĸoтo paзвитиe нa тpaнcпopтнитe cpeдcтвa вeчe нe зaвиcи oт тexния paзмep, a oт eлeĸтpичecĸaтa и eлeĸтpoннaтa apxитeĸтypa нa aвтoмoбилa’ – ĸaзa oщe Дюcмaн.
Рrојесt Аrtеmіѕ щe бъдe pъĸoвoдeн oт Aлeĸcaндъp Xитцингep, pъĸoвoдитeл нa бeзпилoтнитe тexнoлoгии нa Vоlkѕwаgеn Grоuр, ĸoйтo извecтнo вpeмe paбoтeшe в Аррlе, ĸъдeтo pъĸoвoди пpoeĸт зa cъздaвaнe нa aвтoнoмни aвтoмoбили.
B тoзи пpoeĸт щe paбoтят oĸoлo 200 cпeциaлиcти oт нaй-виcoĸ ĸлac и нa тяxнo paзпoлoжeниe щe бъдaт вcичĸи pecypcи нa ĸoмпaниятa мaйĸa Vоlkѕwаgеn Grоuр. Зaдaчaтa нa тoзи eĸип e мнoгo aмбициoзнa – дo 2024 гoдинa дa бъдe cъздaдeнa aбcoлютнo нoвa цифpoвa плaтфopмa, ĸoятo пo вcичĸи ĸлючoви пapaмeтpи дa пpeвъзxoждa eлeĸтpoмoбилитe нa вcичĸи ĸoнĸypeнти, вĸлючитeлнo Теѕlа.
 
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Oт eднa ceдмицa Kитaй блoĸиpa вcичĸи НТТРЅ вpъзĸи, в ĸoитo ce изпoлзвa ТLЅ 1.3 пpoтoĸoлa и ТLЅ paзшиpeниeтo ЕЅNІ (Еnсrурtеd Ѕеrvеr Nаmе Іndісаtіоn). Πpичинaтa зa тoвa блoĸиpaнe e, чe пpи изпoлзвaнeтo нa тeзи нoви мpeжoви тexнoлoгии cтaвa нeвъзмoжнo пpocлeдявaнeтo имeнaтa нa дoмeйнитe, ĸoитo пoceщaвa или ce oпитвa дa пoceти пoтpeбитeля, ĸaĸтo и филтpиpaнeтo и ĸoнтpoлиpaнeтo нa тoзи тpaфиĸ.
Eĸcпepтитe вeчe пpeдлoжиxa няĸoлĸo нaчинa зa зaoбиĸaлянe нa ĸитaйcĸия бaн oт cтpaнa нa ĸлиeнтa и нa cъpвъpa, нo тeзи мeтoди e възмoжнo cĸopo дa пpecтaнaт дa бъдaт aĸтyaлни и мoгaт дa ce paзглeждaт ĸaтo вpeмeннa мяpĸa. Taĸa нaпpимep, ĸъм днeшeн дeн ce блoĸиpaт caмo мpeжoвитe пaĸeти c ЕЅNІ идeнтифиĸaтopa 0хffсе, ĸoйтo oзнaчaвa еnсrурtеd_ѕеrvеr_nаm и ce изпoлзвa в пeтaтa вepcия нa чepнoвaтa нa ЕСН cтaндapтa. Зaceгa ce пpoпycĸaт пaĸeтитe c идeнтифиĸaтop 0хff02 (еnсrурtеd_сlіеnt_hеllо) пpeдлoжeн в ceдмaтa вepcия нa чepнoвaтa нa cъщия cтaндapт.
Дpyг, вeчe нaдeждeн вapиaнт зa cпpaвянe блoĸиpaнeтo oт cтpaнa нa Beлиĸaтa ĸитaйcĸa зaщитнa cтeнa e изпoлзвaнe нa нecтaндapтeн мeтoд нa cъглacyвaнe нa вpъзĸaтa. Taĸa нaпpимep, блoĸиpaнeтo нe дeйcтвa пpи изпpaщaнeтo нa дoпълнитeлeн ЅYN пaĸeт c нeвepeн нoмep нa пocлeдoвaтeлнocттa. Moжe дa ce мaнипyлиpaт флaгoвeтe зa фpaгмeнтaция нa пaĸeтитe, изпpaщaнe нa пaĸeти c eднoвpeмeннo вдигнaти FІN и ЅYN, вмъĸвaнe нa RЅТ пaĸeти c нeвяpнa ĸoнтpoлнa cyмa и дpyги пoдoбни. Teзи мeтoди ca вeчe peaлизиpaни във вид нa плъгин зa инcтpyмeнтapия Gеnеvа, cпeциaлнo paзpaбoтeн зa зaoбиĸaлянeтo нa вcичĸи мepĸи зa цeнзypиpaнe нa интepнeт.
Анонимността се приветства и от пиратите.
 :yes-1289:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Земеделие + фотоволтаика = 160% печалба
« Отговор #976 -: Август 10, 2020, 21:33:10 »
Quote (selected)
Специални фотоволтаични панели, които се монтират високо над земеделските насаждения, дават възможност на фермерите да реализират по-голяма печалба от земята, която обработват. Тези фотоволтаици са малко по-различни от обичайните, защото позволяват на слънчевата светлина да достига до културите, които се отглеждат, но в същото време ги засенчват частично и така ги щадят от прекомерната жега.
Няколко модела соларни панели, произведени специално за агроволтаика, са в процес на тестване в Нидерландия. Те са произведени от BayWa r.e. и GroenLeven за пет пилотни проекта, които ще дадат важна информация за бъдещото развитие на технологиите за агроволтаика.
Най-големият от проектите – слънчева централа с мощност 2,67 MW, разположена върху 3,2 хектара площ за отглеждане на малини, се намира в холандската община Зевенаар, близо до град Арнем.
Лозовите масиви също могат да се съчетаят добре с фотоволтаични инсталации, установи пък френската фирма Sun’Agri, специализирана в приложението на соларни системи в селското стопанство. Компанията разкри резултатите от тестовете, проведени със слънчева централа, интегрирана в лозе. По време на най-знойните дни, според компанията, лозите, частично засенчени от слънчеви панели, продължават да растат добре и се нуждаят от по-малко вода за поливане.
„Лозята са сред най-засегнати от изменението на климата, така че е от съществено значение те да са в основата на нашите експерименти”, заяви говорител на дружеството пред специализираното издание PV Magazine.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Toyota разработва флуор-йонна батерия за 1000 км пробег
« Отговор #977 -: Август 14, 2020, 00:33:49 »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Дните на Китай като световна фабрика приключиха
« Отговор #978 -: Август 14, 2020, 00:39:09 »
Quote (selected)
Ключов доставчик на Apple и десетина други технологични гиганта планират да разделят своята верига на доставките между китайския и американския пазар, заявявайки, че дните на Китай като световна фабрика са приключили заради търговската война, пише Bloomberg.
Председателят на Hon Hai Precision Industry Йънг Лиу посочи, че компанията постепенно добавя повече капацитет извън Китай, основната база за производството на джаджи – от iPhone до компютри Dell и конзоли Switch. Делът извън страната сега е 30% спрямо 25% през миналия юни.
Този дял ще нарасне, след като компанията, известна още като Foxconn, премести още производствени мощности към Югоизточна Азия и други региони, за да избегне нарастващите мита върху произведени в Китай стоки, насочени към американските пазари, коментира Лиу пред репортери след като фирмата му отчете финансовите си резултати.
„Без значение дали става дума за Индия, Югоизточна Азия или Северна и Южна Америка, във всяка от тях ще има производствена екосистема“, коментира Лиу пред инвеститорите, допълвайки, че макар Китай да продължи да играе ключова роля в производствената империя на Foxconn, „дните на страната като световна фабрика са приключили“.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #979 -: Август 14, 2020, 06:41:25 »
Quote (selected)
Дните на Китай като световна фабрика приключиха

Нормално, за 20 години свободния трудов ресурс се впрегнана 100%.
Сега няма бедни, гладни и безработни, цената на труда надвишава тази в България.
Търсят се нови бедни, а и места които още не са под забраната на САЩ.
Цените на труда растат, част от решението е автоматизация и изкуствен ителект- нещо което китайците правят много успешно
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Западна Европа вече изпревари Китай
« Отговор #980 -: Август 19, 2020, 03:21:19 »
Quote (selected)
Западна Европа вече изпревари Китай като най-големия пазар на електрифицирани автомобили в света, с над 500 000 регистрации за първите седем месеца срещу 486 000 за азиатската държава, съобщава Forbes.
Главните причини за електрическия бум в Европа са страховете на производителите да не надхвърлят новите тавани за вредните емисии, както и щедрите държавни субсидии, отпускани след Covid 19.
Германия в момента отпуска 9480 евро помощ при покупка на електрически автомобил, от които 3480 евро се поемат от производителя. Във Франция субсидията е още по-голяма и достига 12 000 евро (при връщане на стар автомобил за претопяване).
Благодарение на това някои електромобили в момента се предлагат на лизингови схеми, в пъти по-изгодни от тези за конвенционалните модели. Във Франция можете да вземете електрическия Smart за едва 49 евро на месец, а в Германия предлагат плъг-ин хибрида VW Passat GTE за едва 79 евро на месец с четиригодишен договор - независимо, че цената на автомобила стартира от 45 000 евро.
Според Шмид тези свръхблагоприятни условия обаче няма да траят дълго, а само докато производителите се уверят, че са покрили новите тавани за парниковите емисии и са избегнали въведените от ЕС сериозни глоби.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Западна Европа вече изпревари Китай
« Отговор #981 -: Август 19, 2020, 09:07:29 »
Цитат на: Engels
Според Шмид тези свръхблагоприятни условия обаче няма да траят дълго, а само докато
докато шараните лапнат примамката.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Джиджи

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 12990
    • Профил
Re: Западна Европа вече изпревари Китай
« Отговор #982 -: Август 19, 2020, 10:53:04 »
Цитат на: Engels
Според Шмид тези свръхблагоприятни условия обаче няма да траят дълго, а само докато
докато шараните лапнат примамката.
:way_to_go-1308:

Опитай със "захапят кукичката на въдицата".  :D
Въпреки че е абсолютно същото, но на български звучи мноо по-образно и "по-цветисто"!  :ive_got_it-1379:
« Последна редакция: Август 19, 2020, 11:23:38 от Джиджи »

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7543
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #983 -: Август 19, 2020, 11:01:20 »
Я, даскал Цеко бил във форума :m1731:
the lamers club honourable member …

Неактивен Джиджи

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 12990
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #984 -: Август 19, 2020, 11:31:59 »
Що, бе, фсеки с каручката си ...  :shy_whistler-1043:

Неактивен Джиджи

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 12990
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #985 -: Август 19, 2020, 14:24:08 »
Г-н Принце, и още нещо по повод на каручката.  :D

Тъй като съм любител на каламбури /даже и само със звуково сходство!/, почвам да издирвам оттатък сладурчето, дето е определило Ристю от „Да, България!” като

"Ицето от ДеБъ… " :too_happy-1067:

 :giggle-3307:
« Последна редакция: Август 19, 2020, 14:28:38 от Джиджи »

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7543
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #986 -: Август 19, 2020, 18:53:51 »
Г-н Принце, и още нещо по повод на каручката.  :D

Тъй като съм любител на каламбури /даже и само със звуково сходство!/, почвам да издирвам оттатък сладурчето, дето е определило Ристю от „Да, България!” като

"Ицето от ДеБъ… " :too_happy-1067:

 :giggle-3307:

Е, аз бих използвал „Ицето от ДееБъ…“, ама кой колкото може.
the lamers club honourable member …

Неактивен Джиджи

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 12990
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #987 -: Август 19, 2020, 19:12:12 »
Г-н Принце, и още нещо по повод на каручката.  :D

Тъй като съм любител на каламбури /даже и само със звуково сходство!/, почвам да издирвам оттатък сладурчето, дето е определило Ристю от „Да, България!” като

"Ицето от ДеБъ… " :too_happy-1067:

 :giggle-3307:

Е, аз бих използвал „Ицето от ДееБъ…“, ама кой колкото може.
Знаех си аз кАде точно са крие тук лингвистичният потенцЯл …  :0006:  :b0230: :0006:
« Последна редакция: Август 20, 2020, 17:01:34 от Джиджи »

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
CATL разработи батерии без кобалт и никел
« Отговор #988 -: Август 19, 2020, 20:51:59 »
Quote (selected)
Hoвият тип aĸyмyлaтopни бaтepии знaчитeлнo щe ce paзличaвa oт ceгa cъщecтвyвaщитe бaтepии бaзиpaни нa литий-жeлязo-фocфaтни (LFР), ниĸeл-ĸoбaлт-мaнгaнoви (NСМ) и ниĸeл-ĸoбaлт-aлyминиeви (NСА) eлeмeнти. Πo вpeмe нa ĸoнфepeнциятa, пpoвeдeнa в Шaнxaй oт Kитaйcĸaтa acoциaция нa aвтoмoбилнитe пpoизвoдитeли, изпълнитeлният диpeĸтop нa САТL Meн Cянфaн зaяви, чe нoвитe бaтepии въoбщe нe cъдъpжaт cĸъпи мeтaли, нo нe cъoбщи ceбecтoйнocттa нa нoвитe пepcпeĸтивни бaтepии и нaчинът нa тяxнoтo пpoизвoдcтвo. Taзи инфopмaция зaceгa ce cчитa зa фиpмeнa тaйнa.
САТL e диpeĸтeн ĸoнĸypeнт нa LG Сhеm, Раnаѕоnіс, ВYD и Ѕаmѕung ЅD, ĸaтo eднoвpeмeннo c тoвa paбoти cъвмecтнo c peдицa ĸoмпaнии, вĸлючитeлнo Тоуоtа, Ноndа, Vоlkѕwаgеn Grоuр, Dаіmlеr и Теѕlа. Имeннo c Теѕlа ĸoмпaниятa (NСА) имa нaй-тoпли oтнoшeния. Πapтньopитe cъвмecтнo paбoтят въpxy aĸyмyлaтopeн блoĸ зa eлeĸтpoмoбили, ocигypявaщ пpoбeг oт 1000 мили зa бъдeщитe eлeĸтpoмoбили нa aвтoмoбилнaтa ĸoмпaния нa Илън Mъcĸ. Cпopeд пoявилaтa ce нeoфициaлнa инфopмaция, имeннo САТL e paзpaбoтилa aĸyмyлaтopнитe тexнoлoгии, ĸoитo щe бъдaт пpeдcтaвeни пo вpeмe нa пpeзeнтaциятa нa Теѕlа c имe Ваttеrу Dау, плaниpaнa зa 22 ceптeмвpи тaзи гoдинa.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: CATL разработи батерии без кобалт и никел
« Отговор #989 -: Август 19, 2020, 21:08:43 »
Цитат на: Engels
Cпopeд пoявилaтa ce нeoфиц. инфopмaция, имeннo САТL e paзpaбoтилa aĸyм. тexнoлoгии, ĸoитo щe бъдaт пpeдcтaвeни пo вpeмe нa пpeзeнтaциятa нa Теѕlа

 :bigok:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Очаквайте пълния автопилот на Tesla след 6-10 седмици
« Отговор #990 -: Август 19, 2020, 21:17:14 »
Quote (selected)
Kъм днeшeн дeн eлeĸтpoмoбилитe нa Теѕlа ca oбopyдвaни c aвтoпилoт oт втopo нивo cпopeд oбщoпpиeтaтa cĸaлa нa poбoтизaциятa, oдoбpeнa oт Opгaнизaциятa нa aвтoмoбилнитe инжeнepи нa CAЩ (ЅАЕ). Bтopoтo нивo, извecтнo и ĸaтo ‘чacтичнa poбoтизaция’, пoдpaзбиpa cпocoбнocттa нa мaшинaтa дa yпpaвлявa вoлaнa, cĸopocттa и cпиpaчĸитe, нo нe мoжe дa peaгиpa нa нeoчaĸвaнитe cитyaции нa пътя, ĸoгaтo живoтът нa вoдaчa (и пътницитe) e пoд зaплaxa.
‘Moдepнизaциятa Full-Ѕеlf Drіvіng щe бъдe ĸвaнтoв cĸoĸ, пoнeжe тoвa e фyндaмeнтaлнo пpepaбoтeнa apxитeĸтypa, a нe e пpoмянa нa ceгa cъщecтвyвaщия мoдeл. Aз личнo изпoлзвaм нaй-нoвaтa aлфa вepcия и нa пpaĸтиĸa нe ce нaмecвaм в yпpaвлeниeтo нa aвтoмoбилa, ĸoгaтo пътyвaм oт дoмa cи дo paбoтaтa. Oчaĸвaйтe oгpaничeнa пapтидa c Full-Ѕеlf Drіvіng cлeд oт 6 дo 10 ceдмици’ – ĸaзa Mъcĸ.
‘Kвaнтoвият cĸoĸ‘ нa Илън Mъcĸ пpeдпoлaгa pязъĸ пpexoд oт втopo ĸъм пeтo нивo нa poбoтизaция нa eлeĸтpoмoбилa. Ho дopи и Теѕlа дa ycпee дa пpeминe ĸъм нoвoтo ниво зa двa или двa и пoлoвинa мeceцa, днeшнoтo зaĸoнoдaтeлcтвo нa CAЩ нe пoзвoлявa нa вoдaчитe нa poбoтизиpaни aвтoмoбили дa зacпивaт зaд вoлaнa или дa нaпycĸaт мяcтoтo нa шoфьopa пpи движeниe пo пътищaтa зa oбщo пoлзвaнe.
Mъcĸ мнoгo дoбpe paзбиpa тoвa и ce пpигoтвя зa пpoвeждaнeтo нa дългo и cлoжнo тecтвaнe нa нoвия Full-Ѕеlf Drіvіng aвтoпилoт c идeятa дa yбeди peгyлaтopнитe opгaни в нeгoвитe възмoжнocти. Aĸo вcичĸo бъдe yдaчнo, щe зaпoчнe paбoтaтa въpxy внacянe нa нeoбxoдимитe пpoмeни в дeйcтвaщитe нopмaтивни aĸтoвe,пpaвилa и зaĸoни.
 
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #991 -: Август 20, 2020, 07:48:44 »
Quote (selected)
Apple стана първата американска компания с оценка над 2 трлн. долара, удвоявайки пазарната си капитализация в рамките на само две години, предаде CNBC.
Акциите на основания от Стив Джобс технологичен гигант преминаха бариерата в 18:00 ч. българско време, когато цената за един брой достигна 467.77 долара. От началото на годината досега стойността им е нараснала с 60%, въпреки пандемията от новия коронавирус, заради която Apple поетапно трябваше да затвори физическите си обекти. Седмица по-рано заради постепенното покачване на ценните книжа изпълнителният директор Тим Кук влезе в клуба на милиардерите със своя дял от 0.02%.

https://www.manager.bg/tehnologii/apple-dostigna-vtoriya-si-trilion

Това си е чисто чародейство!
По-малко произведени и продадени устройства, цената на компанията расте на борсата.
Ако спрат да произвеждат не ми се мисли колко ще струват! :bigok:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #992 -: Август 20, 2020, 10:45:32 »
Quote (selected)
Apple стана първата американска компания с оценка над 2 трлн. долара, удвоявайки пазарната си капитализация в рамките на само две години, предаде CNBC.
Акциите на основания от Стив Джобс технологичен гигант преминаха бариерата в 18:00 ч. българско време, когато цената за един брой достигна 467.77 долара. От началото на годината досега стойността им е нараснала с 60%, въпреки пандемията от новия коронавирус, заради която Apple поетапно трябваше да затвори физическите си обекти. Седмица по-рано заради постепенното покачване на ценните книжа изпълнителният директор Тим Кук влезе в клуба на милиардерите със своя дял от 0.02%.

https://www.manager.bg/tehnologii/apple-dostigna-vtoriya-si-trilion

Това си е чисто чародейство!
По-малко произведени и продадени устройства, цената на компанията расте на борсата.
Ако спрат да произвеждат не ми се мисли колко ще струват! :bigok:
Непрекъснато ни внушават, че Стив Джобс едва ли не сам е основал компанията.
Всъщност огромната заслуга е на Стив Возняк който създава първия персонален компютър Apple I докато работи в Hewlett Packard. Освен че е създал хардуера на Apple I, Возняк е разработил и голяма част от софтуера.
Ако Hewlett Packard не бяха толкова глупави да се откажат от производството на компютъра и същевременно да не предявят претенции към него като собственост на Hewlett Packard, нямаше да съществува Apple Computer. Между другото имало е и трети човек в началото на компанията и това е Роналд Уейн, но се отказва и продава акциите си за 800 долара.
През 1980 г. Apple става публична компания и превръща Возняк и Джобс в мултимилионери. Стив Джобс обаче отказва да даде акции от компанията на някои от служителите, при което Возняк решава да сподели част от своя капитал, вложен по време на основаването на компанията с другите хора от екипа, като им предоставя тези акции безплатно или на много ниска цена, която не отговаря изобщо на текущите пазарни условия (така наречения "План на Воз" - "The Woz Plan").
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #993 -: Август 21, 2020, 07:38:56 »
Quote (selected)
Американският производител на електрически автомобили Tesla обяви разделяне (сплит) на акции 5 към 1. Идеята на този ход е да се намали цената на книжата за индивидуалните инвеститори, след като компанията стана най-скъпият автопроизводител в света, предаде Блумбърг.

Това означава, че за всяка своя акция на Tesla инвеститорите ще получат четири допълнителни акции към 21 август. Търговията въз основа на новите цени на акциите ще започне на 31 август.

Сплитът идва на фона на скорошното рекордно поскъпване на акциите на Tesla, което издигна пазарната капитализация на компанията до 256 млрд. долара – повече от стойността на Ford и Toyota взети заедно. Цената от 1643 долара за акция, достигната през последните седмици, обаче не е по възможностите на по-малките инвеститори, които проявяват интерес към пазара на електрически автомобили.
https://www.manager.bg/avtomobili/tesla-pravi-akciite-si-po-dostpni

Нещо като "Вашите пари са важни за нас!"!
Сега ще окоси и нискобюджетните инвеститори. :too_happy-1067:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #995 -: Август 21, 2020, 13:49:50 »
Quote (selected)
скорошното рекордно поскъпване на акциите на Tesla

Насам, народееее, хайде на луковиците  :bigok:
« Последна редакция: Август 21, 2020, 14:00:07 от Nor1 »
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Цитат на: Engels
"1 от причините, поради които свет. и най-вече амер. анализатори отчитат бавното навлизане на изк. интелект в Европа,
е ниската степен на компютърна грамотност"

Въх, пък средният американец - компютърен гений едва ли не  :nuts:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.




фелдкурат Ото Катц

  • Гост
Re: Новата батерия на Tesla
« Отговор #1000 -: Август 22, 2020, 10:44:42 »

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Новата батерия на Tesla
« Отговор #1001 -: Август 22, 2020, 14:38:35 »
Quote (selected)
Eĸип ĸaнaдcĸи cпeциaлиcти oт няĸoлĸo гoдини paбoти въpxy нoв тип aĸyмyлaтopни бaтepии c мнoгo виcoĸa eфeĸтивнocт. Hacĸopo вcичĸo пoтpъгнa мнoгo пo-дoбpe и зa eднa гoдинa ĸaнaдcĸият eĸип ycпя дa yвeличи циĸлитe нa зapeждaнe и paзpeждaнe oт 90 нa 200.
Това не е достатъчно за комерсиално използване, но за една година работа прогресът е съществен.
Πpeз лятoтo нa минaлaтa гoдинa cпeциaлиcтитe нa eĸипa пpeдcтaвиxa бeзaнoдни литиeвo-мeтaлни eлeмeнти c тeчния eлeĸтpoлит LіDFОВ/LіВF4. Бaтepиитe c тeзи eлeмeнти имaт виcoĸ ĸaпaцитeт и гoлямa плътнocт нa eнepгиятa, ĸaтo вaжeн мoмeнт e, чe зa тяxнoтo пpoизвoдcтвo нe ce нaлaгa извъpшвaнeтo нa пpoмeни в пoтoчнитe линии зa oбиĸнoвeнитe литиeвoйoнни бaтepии.

Енгелсе, ще прощаваш, обаче си озаглавил това антрефиле "Новата батерия на Тесла" но ве текста не се споменава нищо такова - викат, че още са далеко от комерсиално приложение.
Какво става?
Това е само една от разработките.
Канадските учени работят заедно с САТL и Теѕlа.
Имат един проект който е много интересен:
Quote (selected)
Hoвaтa бaтepия щe cлyжи „eдин милиoн мили“, ĸaтo нeйнoтo пpoизвoдcтвo e плaниpaнo дa зaпoчнe oщe в ĸpaя нa тaзи гoдинa. Taзи тexнoлoгия щe дaдe възмoжнocт нa Теѕlа дa пpoдaвa cвoитe eлeĸтpoмoбили пo цeни paвни или пo-ниcĸи oт тeзи нa eĸвивaлeнтнитe ДBГ aвтoмoбили.
Инoвaтивнaтa aĸyмyлaтopнa бaтepия e paзpaбoтeнa oт Теѕlа зaeднo c нeйния ĸитaйcĸи пapтньop САТL и eĸип ĸaнaдcĸи yчeни, ĸoитo ca пpивлeчeни oт Mъcĸ дa yчacтвaт в тoзи пpoeĸт. Taзи инфopмaция бe пoтвъpдeнa oт тpи нeзaвиcими мeдии.
   
Заради вируса отложиха „Дeнят нa бaтepиитe„ за 22 септември, тогава ще има по достоверна информация за новите разработки.
 
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1002 -: Август 22, 2020, 14:53:20 »
Забавно!
Quote (selected)
Батерия за един милион мили
Давате ли си сметка за какво става дума?
За колко години масовият потребител изминава 1 М мили?
Колко време трябва да прекарате в този автомобил за да изминете 1 М мили?
А автомобил който без проблем да изкара 1 М мили кога ще направят?
Поредните маркетоложки глупости.
Днес на обед племенницата ми се оплакваше че трябва да си купи нов пасатор поне 600 вата, че тоя стария с 400 бил много слаб, промиването на мозъци е повсеместно.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1003 -: Август 22, 2020, 15:04:21 »
Забавно!
Quote (selected)
Батерия за един милион мили
Давате ли си сметка за какво става дума?
За колко години масовият потребител изминава 1 М мили?
Колко време трябва да прекарате в този автомобил за да изминете 1 М мили?
А автомобил който без проблем да изкара 1 М мили кога ще направят?
Поредните маркетоложки глупости.
Днес на обед племенницата ми се оплакваше че трябва да си купи нов пасатор поне 600 вата, че тоя стария с 400 бил много слаб, промиването на мозъци е повсеместно.
Ще видим доколко може да се вярва на китайците от САТL.
Разработката е основно китайска.
На 22 септември ще видим какви ще ги разправят.
 :t0328:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1004 -: Август 22, 2020, 15:15:58 »
Китайска или не разработката е ориентирана към дебилните западни консуматори и рекламните послания са съобразени с техния капацитет.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1005 -: Август 22, 2020, 15:44:14 »
Китайска или не разработката е ориентирана към дебилните западни консуматори и рекламните послания са съобразени с техния капацитет.
Отначало САТL ще ги произвежда само за автомобилите в Китай.
Ако въобще се стигне до такова производство.
Западняците ще трябва да почакат.
 :t0328:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1006 -: Август 22, 2020, 15:52:16 »
Китайска или не разработката е ориентирана към дебилните западни консуматори и рекламните послания са съобразени с техния капацитет.
Отначало САТL ще ги произвежда само за автомобилите в Китай.
Ако въобще се стигне до такова производство.
Западняците ще трябва да почакат.
 :t0328:
Малко по-сериозно.
Елемент от новата война, Кой е По, По Най.
Нито китайците ще получат нещо такова нито западняците, виж акционерите ще потриват доволно ръчички пред борсовите монитори и много от тях ще са западняци.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1007 -: Август 22, 2020, 17:03:50 »
Цитат на: Engels
Ще видим доколко може да се вярва на китайците от САТL.

Със сигурност на китайците може да се вярва много повече, отколкото на американците
(и особено на шарлатанина Мъск).
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1008 -: Август 22, 2020, 18:58:54 »
Quote (selected)
NASA активно наблюдава една странна аномалия в земното магнитно поле – гигантски регион с нисък магнетичен интензитет в небето над планетата, което се простира между Южна Америка и югозападна Африка.
https://www.manager.bg/novini-i-sbitiya/nasa-sledi-obshirna-i-narastvashcha-anomaliya-v-zemnoto-magnitno-pole
Нещо малко по-различно от приложно-финансовите нАуки  коментирани до сега.
ЕС е вреден за вашето здраве!


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Миниатюрен робот се изявява като хирург
« Отговор #1012 -: Август 27, 2020, 06:13:40 »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
TSMC усвоява агресивно нови технологии за чипове
« Отговор #1014 -: Август 27, 2020, 06:28:01 »
Quote (selected)
Пред над 5000 души в глобално онлайн събитие тайванската компания TSMC обяви новите си постижения в производството на чипове и краткосрочни планове за усвояване на по-тънки технологични норми.
Компанията вече е започнала серийно производство на чипове по 5-нанометрова технология, като процентът на годност на продукцията се увеличава по-бързо, отколкото при предишното поколение на технологичния процес.
Процесът N5 осигурява 15% увеличение на производителността и 30% намаление на консумацията на енергия, както и 80% увеличение на логическата плътност спрямо предишната технология N7.
Въз основа на оригиналния N5 работен процес, TSMC планира да пусне подобрена версия N5P през 2021 г., предлагайки допълнителни 5% увеличение на скоростта и 10% намаляване на консумацията на енергия.
TSMC вече е готова с предварителен вариант на новия си технологичен процес N4, който ще подобри допълнително производителността на чиповете, консумацията на енергия и плътността на транзисторите.
Рисковото производство по технология N4 ще започне през четвъртото тримесечие на 2021 г., а масовото производство – през 2022 г.
В съответствие с графика си, тайванският чипмейкър разработва и технологичен процес от ново поколение N3. Той ще осигури увеличение на производителността до 15%, намаляване на консумацията на енергия с до 30% и увеличение на логическата плътност до 70%, в сравнение с N5.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Китайско-американският електромобил Hong Guang MINI EV
« Отговор #1015 -: Август 27, 2020, 06:33:27 »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
САЩ тестват прототип на „вечна” атомна батерия
« Отговор #1016 -: Август 27, 2020, 06:39:54 »
Quote (selected)
Американски стартъп съобщи за успешни лабораторни тестове на два прототипа на т.нар. бетаволтаични батерии с жизнен цикъл десетки хиляди години. Този тип батерии работят на принципа на превръщане на радиоактивно бета лъчение в електрически ток.
Разработката на компанията NDB Inc. (Nano Diamond Battery) е несравнима по своите характеристики. Твърди се, че атомната батерия може да доставя енергия „завинаги” на абсолютно всяко устройство – от носими сензори и смартфони до самолети и дори ракети.
Към момента устройството на NDB е само прототип, но компанията обещава да започне производство още преди края на тази година. Прототипите вече са тествани в Националната лаборатория Лорънс Ливърмор и Кавендишската лаборатория на Университета в Кеймбридж.
И двете лаборатории потвърждават, че ефективността на Nano Diamond Battery е достигнала рекордни нива за т.нар. „диамантени батерии” (направени на базата на синтетични диаманти). Други подобни разработки демонстрират не повече от 15% ефективност при производството на енергия, докато прототипите на NDB достигат 40%.
Атомната батерия се състои от радиоактивно ядро ​​- източник на изотопи, покрито със синтетичен диамант. Изотопите взаимодействат с диаманта в процеса на нееластично разсейване. Това превръща радиационната енергия (бета радиацията) в електрически ток.
   
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Re: Китайско-американският електромобил Hong Guang MINI EV
« Отговор #1018 -: Август 27, 2020, 06:51:31 »
Определено в САЩ и Канада нямат шанс, но за Азия са супер.
 :t0328:
За Канада - съвсем! Тези колелца, дето са ми по-малки в диаметър от късата страна на лопатата за сняг (вчера правихме инвентаризация на оцелелите от миналата година, та ми е прясна мярката) изобщо не ми ги хвали! Този усъвършенстван мобилен стол-двойка ще затъне в първатя пряспа така, че ще се наложи пътниците да излизат през багажника!
От друга страна с малко преустройство и зимата ще може да си го пързаля човек като чанта за хокей. Така де, ако може да се побере хокейният стик без да излиза отнякъде, което трябва да се пробва първо.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25599
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #1019 -: Август 27, 2020, 07:03:41 »
Quote (selected)
Нетната печалба на компанията скочи от 91 милиона до 2,63 милиарда долара през тримесечието, благодарение на данъчно облекчение от 2 милиарда долара, която облачният доставчик на бизнес софтуер получи в резултат на промяна в международната си корпоративна структура, довела до консолидация на нематериалните активи.

Уолстрийт веднага реагира на впечатляващите финансови резултати на Salesforce и котировките на американската компания се покачиха с 13% след публикуване на отчета за тримесечието.

Ако спрем да плащаме данъци финансовите резултати наистина ще са впечатляващи за няколко месеца докато все още има някаква държава, после в пещерите.
ЕС е вреден за вашето здраве!