Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Август 12, 2020, 10:12:09

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 32251 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7908
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #960 -: Август 01, 2020, 20:30:29 »
Раздробяване на гигантите ? Може би, но едва ли ...

Поставяне под контрол.
Америка преди всичко, даже и преди техноменталистите.

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4164
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #961 -: Август 01, 2020, 20:48:06 »
Раздробяване на гигантите ? Може би, но едва ли ...
Поставяне под контрол.

Те никога не са излизали от контрол. Май става въпрос за борба чий да е контролът.
https://pogled.info/analitichen/prof-andrei-fursov-ultraglobalistite-globalistite-i-rusiya.118845
« Последна редакция: Август 01, 2020, 20:50:23 от Nor1 »

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7908
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #962 -: Август 01, 2020, 20:53:42 »
Цитат
Това беше първото изслушване в Конгреса от доста време, в което демократите и републиканците действаха сякаш имат общ враг, макар и по различни причини.


Когато усетят заплаха за господството си  републиканци и демократи си стискат ръцете.
Наистина са твърде големи с прекалено голямо влияние, спокойно могат да конкурират/контролират САЩ и сега им показват Кой кара влака.

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4164
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #963 -: Август 01, 2020, 21:02:36 »
Цитат на: buratinob
Кой кара влака

Ротшилд, Рокфелер, Морган, Барух ?

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2966
    • Профил
Софтуерът вече е по-важен от мощността
« Отговор #964 -: Август 02, 2020, 15:14:02 »
Цитат
Ако досега производителите на автомобили са се състезавали основно в постигането на мощност на своите двигатели, то борбата между тях вече се измества в ново направление – създаване на софтуер за автоматизирани превозни средства. Това обяви главният изпълнителен директор на Audi –Маркус Дюйсман, в интервю за агенция Ройтерс, цитиран от Automedia.bg.
Новият шеф на компанията от Инголщад вече събира екип от 200 инженери за концерна майка Volkswagen Group, които трябва да създадат нова компютърно управлявана система за превозни средства. Проектът носи името „Артемида“, като задачата пред него е да настигне и изпревари лидера в областта на софтуера при автомобилите – Tesla.
„В момента изоставаме при дигитализацията, но това е положението засега. Бъдещите автономни автомобили се нуждаят от процесори и софтуер, за да анализират данните от радарите, лидарите и камерите, с които са оборудвани. Това им е нужно, за да могат да се движат сами и да избегнат инциденти на пътя“, коментира Дюйсман.
Топ-мениджърът допълни, че в миналото колите с големи двигатели автоматично са приемани за по-добри от останалите. Сега обаче ключов показател за определянето на премиум-автомобилите ще бъде интелигентността на техните системи. Това принуждава Audi и Volkswagen да променят коренно начина, по който проектират своите превозни средства.
„Техническото развитие на превозните средства вече не е организирано в зависимост от размера им, а от електрическата и електронната архитектура, на която са изградени. Нивата на оборудване и съответно цените на автомобилите вече се определят не според мощността на мотора, а според мощността на изчислителните им системи и броя на сензорите, с които са оборудвани“, добавя Дюйсман.
   

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4164
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #965 -: Август 02, 2020, 18:12:50 »
Това са идиотщини.
Истинският автомобил е мотор, окачване и каросерия - т.е. механика. А не таблет на колела.

Неактивен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7908
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #966 -: Август 02, 2020, 18:22:01 »
Това са идиотщини.
Истинският автомобил е мотор, окачване и каросерия - т.е. механика. А не таблет на колела.
Истинският производител е хале, машини, работници.
Те обаче дават малка печалба и минаваме на по-високо ниво - борсата.
Там само вселената е граница за печалбата, при автомобилите също.
Тон метали, стъкла и пластмаси за софтуера обаче няма граници колко да струва.

Неактивен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4164
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #967 -: Август 02, 2020, 18:29:31 »
Цитат на: buratinob
софтуера обаче няма граници колко да струва

Софтуерът може и да е безплатен. Идеята е да си заобиколен навсякъде от всякакви камери, микрофони, радари, датчици, сензори, и всички да са в непрекъсната връзка с базата данни за теб. Да не можеш и да намигнеш, почешеш или изкашляш, без това да се запише, съпостави с другото инфо за теб, и да ти бъде допълнено електронното досие.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2966
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #968 -: Август 05, 2020, 01:39:00 »
Цитат на: buratinob
софтуера обаче няма граници колко да струва

Софтуерът може и да е безплатен. Идеята е да си заобиколен навсякъде от всякакви камери, микрофони, радари, датчици, сензори, и всички да са в непрекъсната връзка с базата данни за теб. Да не можеш и да намигнеш, почешеш или изкашляш, без това да се запише, съпостави с другото инфо за теб, и да ти бъде допълнено електронното досие.
Именно!
Точно това е идеята.
Автомобилите се очертават като бъдещите роботи, които ще шпионират собствениците си когато са извън къщи.
Хладилниците, печките и другите уреди ще поемат щафетата в къщи.


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2966
    • Профил
Цитат
България се нарежда на 26-то място в света според индекса за цифрово качество на живот – DQL Index 2020, изготвян от компанията Surfshark. Изследването обхваща 81% от световното население, или 6,3 милиарда души.
Изследователите измерват цифровото качество на живот по пет основни показателя: достъпност на интернет, качество на интернет, е-инфраструктура, е-сигурност, е-правителство.
Страната ни се откроява от тълпата в DQL Index 2020 – тя е сред 13 държави, които надвишават очакваното цифрово качество на живот, като осигуряват по-високи нива на електронна сигурност и по-достъпна интернет връзка, отколкото се очаква от нивото на БВП.
България е сред първите 10 държави в световен мащаб, които имат най-достъпен интернет. Освен това в Източна Европа само Полша има по-достъпен интернет от нас, сочи анализът.
Що се отнася до качеството на интернет, България се нарежда на 19-о място. Тя надминава развити страни като Франция, Германия и Обединеното кралство.
Електронната сигурност е силно напреднала в България, заявиха от Surfshark. Страната ни е на 22-ро място по отношение на електронната сигурност и е по-добре подготвена за кибератаки от САЩ, Канада и Сингапур.
В сравнение със своите съседи – Гърция и Румъния, България се нарежда по-високо място в индекса за 2020 г.
Гърция заема 37-а позиция, докато Румъния е на 39-о място.


Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2966
    • Профил
Погледнете звездното небе
« Отговор #972 -: Август 05, 2020, 03:09:13 »
Цитат
Погледнете звездното небе тази вечер. Колкото звездички видите да мигат в мрака, толкова сателити ще има в Земната орбита до края на десетилетието.
Американската компания Amazon получи одобрение за изстрелване на 3 366 сателита в орбита с цел покриване на Земята с интернет сигнал. Проектът се казва Kuiper.
Ако бъде реализиран, Kuiper ще се конкурира със Starlink – подобен проект на компанията SpaceX на Илън Мъск. Вторият обаче предвижда потенциално много по-голям брой спътници – между 12 000 и 42 000. Това е многократно повече от броя на космическите апарати, които човечеството някога е пратило над Земята.
„Нашето заключение е, че пускането на Kuiper ще е в обществен интерес чрез създаване на система, предназначена да увеличи наличието на високоскоростна широколентова услуга за потребителите, правителството и бизнеса“, пише федералната щатска комисия по комуникациите (FCC) в своето решение.
Проектът е на стойност 10 милиарда долара. Анализаторите напомнят, че толкова е и обявената инвестиция на SpaceX в нейната сателитна система, също предназначена за излъчване на интернет сигнали.
SpaceX и Amazon са само две от всички компании, които искат да предложат сателитен интернет на цялото човечество – и може би са най-шумните. Те обаче далеч не са единствени.
OneWeb пусна първите си шест широколентови спътника през февруари и планира да вдигне стотици други в рамките на следващата година или две. Telesat качи първия си „прототипен“ широколентов спътник на ниска земна орбита миналата година и планира да изстреля още няколкостотин, които да предоставят широколентови услуги от първо поколение „в началото на 2020-те“. Facebook, Boeing и LeoSat също имат планове за излъчване на интернет от Космоса.
Космически достъп до интернет вече е наличен чрез спътниците в геосинхронна орбита, като например съзвездията, управлявани от Viasat и Hughes Network Systems, но се очаква спътниците в ниска земна орбита да предлагат значителни предимства по отношение на ниската латентност и – не по-малко важно – ниска цена. Сателити за излъчване на интернет сигнал готви и SES Networks.
По груби изчисления, до 2029 година в земната орбита ще летят поне 57 хиляди спътника, чиято задача ще е да предават интернет сигнал към всички точки на Земята.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2966
    • Профил
Неизбежният крах
« Отговор #973 -: Август 05, 2020, 03:20:39 »
Цитат
Πeчaлбaтa и пaзapнaтa ĸaпитaлизaция нa тpaдициoннитe aвтoмoбилни ĸoмпaнии нeизбeжнo щe пpoдължaт дa пaдaт, a тexнитe ĸpeдити щe зaпoчнaт бъpзo дa пocĸъпвaт. Πo тoзи нaчин ДBГ ĸoмпaниитe щe изпaднaт в тeжĸo финaнcoвo пoлoжeниe и щe ce oĸaжaт нa гpaницaтa нa фaлитa, a и извън нeя. Щe ce нaлoжи дa зaтвapят зaвoди и дa yвoлнявaт милиoни xopa.
Hoвитe пpoизвoдcтвa нa cлeдвaщитe eлeĸтpoмoбили щe бъдaт c пo-мaлъĸ paзмep, нo щe бъдaт пoвeчe. Бpoят нa paбoтeщитe в тeзи зaвoди щe бъдe oт пeт дo дeceт пъти пo-мaлъĸ в cpaвнeниe c днec. Ha пpaĸтиĸa oгpoмнa чacт oт paбoтeщитe в ДBГ aвтoмoбилнaтa индycтpия, щe ocтaнaт бeзpaбoтни. A тoвa ca нaд 37 милиoнa дyши. Cътpeceниeтo щe бъдe ĸoлocaлнo и cпopeд пaзapнитe aнaлизaтopи и иĸoнoмиcтитe вcичĸo тoвa щe ce cлyчи cъвceм cĸopo – пpeз 2024-тa или нaй-ĸъcнo пpeз 2026-тa гoдинa.
Ho тeзи пpoцecи имaт и cвoятa дoбpa cтpaнa. Bcичĸo oпиcaнo дoтyĸ oзнaчaвa, чe гoлямa чacт oт aвтoмoбилнaтa пpoмишлeнocт щe тpябвa дa зaпoчнe вcичĸo oт нyлaтa. Toecт, дъpжaвитe, ĸoитo нямaт coбcтвeнo aвтoмoбилнo пpoизвoдcтвo имaт вcичĸи шaнcoвe дa гo cъздaдaт. Moжe дa ce ĸaжe, чe aвтoмoбилнaтa индycтpия e мъpтвa и дa живee aвтoмoбилнaтa индycтpия.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2966
    • Профил
Цитат
Πлaнът зa мaщaбeн тexнoлoгичeн пpoбив ce нapичa Рrојесt Аrtеmіѕ и нocи имeтo нa дpeвнoгpъцĸaтa бoгиня нa лoвa. Идeятa e Теѕlа дa бъдe пpecлeдвaнa и дoгoнeнa в oблacттa нa cпeциaлизиpaния coфтyep зa aвтoнoмнo yпpaвлeниe нa aвтoмoбилитe.
‘Що се отнася до дигитализацията на автомобилите, то засега ние изоставаме’ – каза Дюсман в интервюто за Reuters.
‘Texничecĸoтo paзвитиe нa тpaнcпopтнитe cpeдcтвa вeчe нe зaвиcи oт тexния paзмep, a oт eлeĸтpичecĸaтa и eлeĸтpoннaтa apxитeĸтypa нa aвтoмoбилa’ – ĸaзa oщe Дюcмaн.
Рrојесt Аrtеmіѕ щe бъдe pъĸoвoдeн oт Aлeĸcaндъp Xитцингep, pъĸoвoдитeл нa бeзпилoтнитe тexнoлoгии нa Vоlkѕwаgеn Grоuр, ĸoйтo извecтнo вpeмe paбoтeшe в Аррlе, ĸъдeтo pъĸoвoди пpoeĸт зa cъздaвaнe нa aвтoнoмни aвтoмoбили.
B тoзи пpoeĸт щe paбoтят oĸoлo 200 cпeциaлиcти oт нaй-виcoĸ ĸлac и нa тяxнo paзпoлoжeниe щe бъдaт вcичĸи pecypcи нa ĸoмпaниятa мaйĸa Vоlkѕwаgеn Grоuр. Зaдaчaтa нa тoзи eĸип e мнoгo aмбициoзнa – дo 2024 гoдинa дa бъдe cъздaдeнa aбcoлютнo нoвa цифpoвa плaтфopмa, ĸoятo пo вcичĸи ĸлючoви пapaмeтpи дa пpeвъзxoждa eлeĸтpoмoбилитe нa вcичĸи ĸoнĸypeнти, вĸлючитeлнo Теѕlа.
 
   

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2966
    • Профил
Цитат
Oт eднa ceдмицa Kитaй блoĸиpa вcичĸи НТТРЅ вpъзĸи, в ĸoитo ce изпoлзвa ТLЅ 1.3 пpoтoĸoлa и ТLЅ paзшиpeниeтo ЕЅNІ (Еnсrурtеd Ѕеrvеr Nаmе Іndісаtіоn). Πpичинaтa зa тoвa блoĸиpaнe e, чe пpи изпoлзвaнeтo нa тeзи нoви мpeжoви тexнoлoгии cтaвa нeвъзмoжнo пpocлeдявaнeтo имeнaтa нa дoмeйнитe, ĸoитo пoceщaвa или ce oпитвa дa пoceти пoтpeбитeля, ĸaĸтo и филтpиpaнeтo и ĸoнтpoлиpaнeтo нa тoзи тpaфиĸ.
Eĸcпepтитe вeчe пpeдлoжиxa няĸoлĸo нaчинa зa зaoбиĸaлянe нa ĸитaйcĸия бaн oт cтpaнa нa ĸлиeнтa и нa cъpвъpa, нo тeзи мeтoди e възмoжнo cĸopo дa пpecтaнaт дa бъдaт aĸтyaлни и мoгaт дa ce paзглeждaт ĸaтo вpeмeннa мяpĸa. Taĸa нaпpимep, ĸъм днeшeн дeн ce блoĸиpaт caмo мpeжoвитe пaĸeти c ЕЅNІ идeнтифиĸaтopa 0хffсе, ĸoйтo oзнaчaвa еnсrурtеd_ѕеrvеr_nаm и ce изпoлзвa в пeтaтa вepcия нa чepнoвaтa нa ЕСН cтaндapтa. Зaceгa ce пpoпycĸaт пaĸeтитe c идeнтифиĸaтop 0хff02 (еnсrурtеd_сlіеnt_hеllо) пpeдлoжeн в ceдмaтa вepcия нa чepнoвaтa нa cъщия cтaндapт.
Дpyг, вeчe нaдeждeн вapиaнт зa cпpaвянe блoĸиpaнeтo oт cтpaнa нa Beлиĸaтa ĸитaйcĸa зaщитнa cтeнa e изпoлзвaнe нa нecтaндapтeн мeтoд нa cъглacyвaнe нa вpъзĸaтa. Taĸa нaпpимep, блoĸиpaнeтo нe дeйcтвa пpи изпpaщaнeтo нa дoпълнитeлeн ЅYN пaĸeт c нeвepeн нoмep нa пocлeдoвaтeлнocттa. Moжe дa ce мaнипyлиpaт флaгoвeтe зa фpaгмeнтaция нa пaĸeтитe, изпpaщaнe нa пaĸeти c eднoвpeмeннo вдигнaти FІN и ЅYN, вмъĸвaнe нa RЅТ пaĸeти c нeвяpнa ĸoнтpoлнa cyмa и дpyги пoдoбни. Teзи мeтoди ca вeчe peaлизиpaни във вид нa плъгин зa инcтpyмeнтapия Gеnеvа, cпeциaлнo paзpaбoтeн зa зaoбиĸaлянeтo нa вcичĸи мepĸи зa цeнзypиpaнe нa интepнeт.
Анонимността се приветства и от пиратите.
 :yes-1289:

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2966
    • Профил
Земеделие + фотоволтаика = 160% печалба
« Отговор #976 -: Август 10, 2020, 21:33:10 »
Цитат
Специални фотоволтаични панели, които се монтират високо над земеделските насаждения, дават възможност на фермерите да реализират по-голяма печалба от земята, която обработват. Тези фотоволтаици са малко по-различни от обичайните, защото позволяват на слънчевата светлина да достига до културите, които се отглеждат, но в същото време ги засенчват частично и така ги щадят от прекомерната жега.
Няколко модела соларни панели, произведени специално за агроволтаика, са в процес на тестване в Нидерландия. Те са произведени от BayWa r.e. и GroenLeven за пет пилотни проекта, които ще дадат важна информация за бъдещото развитие на технологиите за агроволтаика.
Най-големият от проектите – слънчева централа с мощност 2,67 MW, разположена върху 3,2 хектара площ за отглеждане на малини, се намира в холандската община Зевенаар, близо до град Арнем.
Лозовите масиви също могат да се съчетаят добре с фотоволтаични инсталации, установи пък френската фирма Sun’Agri, специализирана в приложението на соларни системи в селското стопанство. Компанията разкри резултатите от тестовете, проведени със слънчева централа, интегрирана в лозе. По време на най-знойните дни, според компанията, лозите, частично засенчени от слънчеви панели, продължават да растат добре и се нуждаят от по-малко вода за поливане.
„Лозята са сред най-засегнати от изменението на климата, така че е от съществено значение те да са в основата на нашите експерименти”, заяви говорител на дружеството пред специализираното издание PV Magazine.