как какви документи?!?
За присъединяване са купища, а за напускане мигар не са? Освен ако не искат да излязат без договор, а тогава що не излизат?
Ти продължаваш да сънуваш розови слонове.
И нали и аз това казвам в крайна сметка - че ти и вярващите като теб си въобразявате, че като дойде нов на мястото на ТМ и хоп, ще склони Брюксел да подпише клаузи, които са изгодни на англичаните и не са изгодни на ЕС.
Я виж за какви документи става въпрос, това е само един много дребен пример.
Британското министерство на околната среда, храните и селското стопанство заби тревога и дори в края на февруари т.г. събра спешна среща с националните бизнес лидери. Оказа се, че страната е проспала наистина сериозен проблем зад дебата за Брекзит.
Съгласно действащите разпоредби на ЕС, движението на стоки между европейските страни в рамките на общата митническа зона изисква задължително използване на специално сертифицирани транспортни палети. Докато те са в обръщение, без да напускат територията на ЕС, фитосанитарните органи не ги разглеждат много строго. Смята се, че ако пресекат вътрешногранична за съюза линия, това означава, че са преминали всички проверки преди това и няма проблеми. Но след като напусне Европейския съюз, Великобритания става външен партньор, което означава, че целият й оборот ще бъде подложен на строга проверка на палетите.
Това може да изглежда смешно, но най-сериозният проблем при връщането на войските, участващи в ученията на НАТО в Норвегия, се оказа фитосанитарният контрол, много сериозно загрижен, натовското оборудването да не внесе вътре в ЕС нищо биологично вредно за европейската екология. Норвегия е член на НАТО, но не е част от ЕС. На границата със Швеция британските войници научиха много неочаквани и неприятни факти за особеностите на проникването на мръсотия в дизайна на техните бронирани машини. Според някои репортажи, на автомивките дълго са се чували английски ругатни.
По принцип, стандартните палети, трябва да преминат през специално почистване, специална термична обработка, контрол, индивидуална сертификация и етикетиране, преди да бъдат допуснати до територията на Европейския съюз.
И изведнъж се оказа, че на острова няма запаси от палети. Най-големият дял от оборота е реализиран от европейските транспортни компании. Палетите предимно са тяхна принадлежност. Спедиторите само са ги наемали, за да спестят разходите за логистика. Докато Лондон беше член на Обединена Европа, те са държали само оборотен запас от палети на британска територия. С наближаването на крайния срок транспортните фирми, загрижени от неяснотата на правните перспективи, откараха този запас от полети на континента.
В Лондон проблемът не е забелязан отначало, тъй като разликата в броя на палетите досега се е компенсиранала от притока на палети от други страни. Великобритания внася много стоки от различни страни, като сертифицира техните палети самостоятелно. Но след Брекзит, етикетирането му вече не се смята за европейско. И тогава, за да бъде оформена сертификацията, необходима за снабдяването на сегашния обем от британски стоки към Европа, ще са необходими най-малко две години, а вероятно и дори три. И това беше открито, когато до датата, на която се предвижда Брекзит, оставаше всъщност един месец!