Този автобус през 2021 е влизал 113 пъти в България ( което грубо казано, означава, през ден) Като знаем място, на което се случва фаталния инцидент, можем да предположим, че поне 60 пъти този автобус е преминал покрай мантинелата. Дали само с този шофьор - не знаем. Но по всяка вероятност не му е за първи път.
Какъв Доплер? Няма законово основание да се иска такова нещо. Най-вероятно е заспал (инфаркт, инсулт) или е спукал гума. Няма Доплери за такава ситуация.
Вече 14 години през този "фатален" участък са преминали стотици хиляди автобуси, тирове, микробуси, обикновени камиони и леки коли, десетки хиляди румънци, сърби и половин България.
Пътят е натоварен и в мокро, мъгливо и валежно време.
Но до оня ден никой не се бе претрепал там, дори в нощите със снеговалеж и евентуални заледявания.
Според разни чугуни островчето дори било по средата, докато на кадрите ясно се вижда, че вляво от него има две ленти и защрихована с маркировка площ, чиято ширина е точно колкото на лентата до нея, следователно там могат да минат три автобуса едновременно.
Дори маркировката на дясната лента да е поизносена, опитен водач ща следи маркировката отляво.
Дори котешките очи по мантинелите да са износени и да не отразяват светлината от фаровете, самата мантинела се вижда ясно и може да служи за ориентир.
Автобусите имат мощни фарове, създаващи добра видимост, за която допринася и по-високата позиция на водача.
Същият едва ли е минавал за първи път по този маршрут, вторият шофьор едва ли би рискувал да пусне новак да кара там.
Дори не сметам да коментирам това как избухва нафтата и как бензинът, не ща да обиждам интелигентността на аудиторията.
Не отричам, че пътят там има своите специфични особености, но ако караш безразсъдно, или недай боже ти прилошее, всеки завой може да е фатален също толкова, колкото и равното по Тракия.