Не става дума за тези, определени с Конституцията рамки.
http://epicenter.bg/article/Shalamanov--Deputatite--quot-da-slozhat-v-ramka-quot--vanshnopoliticheskata-deynost-na-prezidenta-Radev/247224/2/48
Точно за това става дума. Отстраняваме шлаката (особено заглавието , сложено от Малария Велева) и политическото говорене и остава:
През м. май предстои участие на президента на среща на върха във формат Б9 (страните от Източния фланг на НАТО от Естония до България) в Букурещ, а през м. юли е срещата на върха по инициативата „Три морета“ в София, която се председателства и домакинства от България.
Предстои България да поеме председателството на Процеса на срещи на министрите на отбраната в ЮИЕ за следващите 2 години.
Това налага ясна рамка от парламента за участието в тези процеси, каквато в момента отсъства. Възможно е парламентът да не е действащ в периода май-юли. Със свое решение Народното събрание може да определи мандата на участие на българските делегации и представители, които е възможно да са новоизбрани министри, а не е изключено и членове на служебно правителство. Добре би било това да стане в рамките на предстоящите две-три парламентарни седмици.
Към настоящия момент все още не са създадени комисиите по външна политика и по отбрана. В тази връзка представители на ПГ на Демократична България ще проведат консултации с директорите в МВнР, МО и посланика ни в НАТО, на основание на чл. 141 от Правилника на НС, по подготовката за срещите и председателството, по основните позиции, подготвени по дневния ред за участието на президента и министрите и на тази основа ще предложи проект за решение на парламента.Това са
конкретните предложения на Шаламанов.
===
Помня какви подигравки се изсипаха в стария форум през 14 та, когато Шаламанов , един от първите политици у нас, употреби понятието "хибридна война". Можете да продължавате в тоя дух.
ПП:
Чл. 85.
(1) Народното събрание ратифицира и денонсира със закон международните договори, които:
1. имат политически или военен характер;
2. се отнасят до участието на Република България в международни организации;
3. предвиждат коригиране на границата на Република България;
4. съдържат финансови задължения за държавата;
5. предвиждат участие на държавата в арбитражно или съдебно уреждане на международни спорове;
6. се отнасят до основните права на човека;
7. се отнасят до действието на закона или изискват мерки от законодателен характер за тяхното изпълнение;
8. изрично предвиждат ратификация.
9. (нова - ДВ, бр. 18 от 2005 г.) предоставят на Европейския съюз правомощия, произтичащи от тази Конституция.
(2) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2005 г.) Законът за ратифициране на международен договор по ал. 1, т. 9 се приема с мнозинство две трети от всички народни представители.
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 18 от 2005 г.) Ратифицираните от Народното събрание договори могат да бъдат изменяни или денонсирани само по реда, посочен в самите договори, или в съответствие с общопризнатите норми на международното право.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2005 г.) Сключването на международни договори, които изискват изменения в Конституцията, трябва да бъде предшествано от приемането на тези изменения.
Оставам настрана всеки от вас да види какви правомощия има служебно правителство във външната политика.