В линка на Хаяско се говори че мерките засягат 15% - 16 000 тираджиии.
Само че те са братство като Hells Angels и за разлика от нас имат силен синдикат напълно способен да изкара половината си членове.
За синдикати - не съм сигурен, по скоро не. Отнася се за САЩ. За Канада не съм толкова наясно. Но за братството "Адските ангели" съм съгласен. По-горе има един пост за "таксиджиите", та да включа и него. Имам някакъв опит - през 90-91 въртях като "стотинка" из София. Така се случи. Има си + има си -. Сам си си началник, сам се оправяш, но няма на кого "да плачеш на рамото". Тук в Чикаго барем 50% от българите са свързани с камионите - я шофьори, я диспечери, я монтьори. Доста познати и близки имам в тази сфера, свата е един от тях. Та вкратце: работата е много тежка. Разстоянията са огромни, трудно се подават на възприятия, за онези които не са го видели. Пример: от Бостън до Сан Диего са 4800 км! Кара се през високи планини (такива няма в БГ) в сняг и лед или в страшна жега. На ден врътват по 700-800 км (ако не нарушават ограниченията за време зад волана). Времето ги гони - за закъснение при доставките има глоба. После хукваш да вземеш товра за връщане - ако се върнеш празен печалбата от 1вия курс се е отляла. Тук сравнение с таксиджиите - а бе и те висят по паркинзи/стоянки от личен опит. Ама все можеш да размениш някоя дума с колега или клиент, или като ти писне да се пробереш вкъщи. При ТИРаджиите единственото пред тях е разстоянието. Като цяло хората не са 'силно" претенциозни - искат да си гледат семействата, да прекарат поне 2-3 дни в седмицата покрай децата (не всяка седмица). Но имат една
"болна тема": "Много мразят да им тургат заповед"! Камионите и фургоните са си техни. Те решават с кого и кога да работят. Често явление: работят като диви през зимата и пролетта, през лятото грабват домочадието и 2 месеца отпуска - я в БГ, я на друго място. Не са свикнали на "офис правилата" и не струват "метани" пред шефа. Ако нещо не им изнася, отиват да карат за друга фирма. Търсене има - Америка е на колела. Според статистиката - ако автотранспортът спре за 1 седмица, ще стане голямо БУМ. Много от ТИРовете имат отстрани реклами "We keep America moving". Бих добавил - не е просто професия, а начин на мислене. Последните мохикани.
Накрая: Жена ми работи във фирма която има клон в Канада. Ежедневно изпращат и получават материали и заготовки в и от Канада. Ами от 1 седмица "няма никой" - ни натам ни насам! Тя се притеснява, че ако това продължи още 1 седмица, че спрат прозводството и ще ги пуснат в "неплатена". Какво са писали в СМИ - 15 ТИРа, 20 коли и пр - не ме брига. Аз отдавна не им вярвам на тези.
Всичко което съм написал горе е 1ва ръка от "ниското" място.
Мога да продължа, но се притеснявам, че вече съм досадил.