Аз газ не харча. Та смятам да бия един шут на Киряка. Ако пък е спазарил Варна, ша пада.
Хлябът е на газ ..
Без газ - няма хляб ..
Стъкленият амабалаж (бутилки за бира,вино или буркани лютеница) е газ ..
Бензин и дизел са от газ .. през нефта, като дойде се прекарва водород, та сярата, дето е в петрола да стане на сероводород и да се отдели .. а водородът е от природен газ..
От водород се прави и карбамид и амоняк - а те са за селскосто стопанство..
На газ са пещите и за фаянса , и разни леярни ..
Едно от най-големите пера на зиноса ни е фаянс (България има хубави глини и каолин)..
Един кораб кара 0.12 млн. м3, след регазифицирането.. за 3 млрд. са необходими 26 кораба, ако сметнем загуби и т.н = 30 кораба..
Ако сметнем , че трябва да се пълнят и хранилищата - по 3 кораба на месец минимум, за да функционира държавата ..
Цената за транспорт е 70 000 долара на ден на кораб..
..Според оценката на Spark Cmmodities, чистата загуба на собствениците на танкерите-газовози при транспортирането на газ от САЩ за Европа на 9 февруари са съставлявали до 750 щатски долара на ден, тъй като заплащането за наем на корабите не покрива оперативните разходи.
За сравнение, през последните години тарифата за фрахт на LNG танкер обичайно е била на ниво от 60-70 хил. долара на ден, от които около 20 хил. долара излизат оперативните разходи на собственика на кораба (застраховка, заплати на екипажа и др.).
Оценката на Spark включва предполагаем разход за гориво за обратния етап от пътуването...
Към тези 70 000 долара на ден имаме и разходи, за регазифициране, за обслужване в пристанище при товарене и разтоварване и за резервиране на газопроводен достъп ..
Та , дори и на Henry Hub газът да е по-евтин, важното е на каква цена идва до горелките в пещите на "Vidima-Ideal Standard".. или до пещите на хлебопекарниците ..
И ако , към края на месеца тези кажат цена, по-висока със 30% .. заводите в Севлиево ще хлопнат кепенци и работещите , дето са от целия регион ще блокират пътищата..
Това мисля за Просто Киро