Та интересно как се програмира чувство на удовлетвореност у ИИ? Какви са електронните варианти на моркова и тоягата?
Най-добре да питаме ИИ как го дресират. Ето какво казва по въпроса:
Програмирането на чувство на удовлетвореност в искуствения интелект (ИИ) може да бъде реализирано чрез различни подходи. Ето някои от тях:
Наградни системи: Използването на наградни системи е един от основните начини за създаване на усещане за удовлетвореност при ИИ. Можете да дефинирате целеви функции и да награждавате ИИ, когато постигне желаните резултати. Например, ако ИИ изпълни определена задача успешно, можете да му предоставите положителна награда.
Подсилвано учене: Използването на подсилващо обучение позволява на ИИ да учи от опита си и да променя своето поведение, за да постигне желаните резултати. При успешни действия ИИ може да бъде награден с положителна обратна връзка, което може да допринесе за появата на чувство на удовлетвореност.
Емоционално моделиране: Някои модели на ИИ се опитват да въведат емоционално моделиране, като имитират емоционални реакции на база правила или използват компютърни модели на емоционални процеси. Чрез програмиране на емоционални реакции, може да се създаде усещане за удовлетвореност при ИИ.
Относно "електронните варианти на моркова и тоягата", тези концепции се отнасят към подходи за мотивация и наказание при програмирането на ИИ. Електронният "морков" може да бъде представен от положителни награди или стимули, които се предоставят на ИИ при постигане на определени цели или изпълнение на задачи. Електронната "тояга" може да бъде представена от негативни санкции или наказания, които се прилагат когато ИИ не постигне желаните резултати или се държи неправилно.
Тези концепции могат да бъдат използвани за да се стимулира или модифицира поведението на ИИ, но е важно да се отбележи, че моркова и тоягата сами по себе си не създават истински усещания за удовлетвореност или неудовлетвореност при ИИ. Те представляват инструменти за управление на поведението, основани на стимули и санкции.
В общи линии, правилно обяснява нещата.
Иначе, фактически моркова и тоягата са заложени програмно, най-често на Python.
Първосъздателите на ИИ са учени и като такива не са професионалисти в програмирането. Понеже нямат стимули да учат сериозно програмиране, използват възможно най-лесния език за програмиране, тоест в случая Python. Който е по-лесен дори от Visual Basic.
Така Python се е превърнал в стандарт за програмиране на ИИ.
За подобряване възможностите на Python има библиотеки, като например PyTorch — библиотека за дълбоко обучение на езика Python, която малко подобрява нещата.
ИИ ще стане масово явление когато с него се заемат професионалисти.
Особено когато започнат да заместват графичните карти с Tensor чипове. Използването на графични карти сега е компромисно решение, както и Python.
Тоест, големите промени при ИИ тепърва предстоят. Особено когато започнат да произвеждат масово Tensor чипове за мобилните телефони. Тогава цената им рязко ще падне. ИИ ще навлезе масово, най-вече в мобилните телефони, там са големите печалби.
При компютрите и таблетите пазарът не е толкова масов.
Както споменах веднъж, духът е изпуснат от бутилката, едва ли вече може да се говори за някакъв контрол или ограничения върху ИИ, особено след като стане масово достъпен.
Дори сега ако се използва съвременен компютър с графична карта за около 3000 лева може да се правят опити с ИИ. Дори с най-обикновен компютър, но с добър интернет, можеш да използваш безплатни облачни услуги и пак да си правиш експерименти с ИИ.
В следващите 2-3 години когато ИИ стане достатъчно мощен за да обработва видео, ще бъдем заляти от видео фалшификации и манипулации. Границата между достоверното и недостоверното ще бъде напълно размита.