Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Декември 03, 2024, 19:55:21

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 273573 пъти)

0 Потребители и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #300 -: Юни 28, 2019, 12:03:06 »
A амер. съдии, медиите и чиновниците все още са на страната на лъжците и сбърканяците от неолибералната мафия.
Пък в браузърите на 99 % от американците търсачка по подразбиране и най-посещавани сайтове са Гугъл, Ютюб и неолиберастките "борци с фалшивите новини".
Разбира се, според фирмините това са дреболии, и зла фашистка и хомофобска пропаганда.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #301 -: Юни 29, 2019, 14:04:21 »
Ако САЩ разфасоват Гуглето и така дадат път на Руската и Китайската водещи търсачки, те тогава ще ядат хурката.
 :bigok:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Кокаинът се завръща виновни са технологиите
« Отговор #302 -: Юни 29, 2019, 15:49:05 »
Quote (selected)
„Юбъризация“ на търговията с кокаин? Това не е шега. Актуални доклади за употребата на наркотика от ООН и Европейския съюз показват, че пазарът на кокаин нараства драстично и технологичният напредък има много общо, посочва Bloomberg в свой материал.
Опиоидната епидемия до голяма степен остава феномен в САЩ, разпалвана от широката достъпност на медицински опиати и лошия законодателен отговор. В Европа употребата на опиоиди постоянно намалява благодарение на прагматични политики, които се борят със стигмата около използването на медикаменти и терапии срещу стреса, вместо да я подсилват.
Но за разлика от опиоидите, употребата на кокаин бележи ръст и на двата основни пазара – Северна Америка и Европа, посочват от Службата на ООН за наркотиците и престъпността.
Новият ръст в употребата на кокаин се подхранва от все по-нарастващо снабдяване. Според ООН предполагаемото производство в глобален мащаб на наркотика е достигнало абсолютен рекорд от 1976 тона през 2017 г. - последната година, за която има достъпни данни. Това е над два пъти повече от размера на производство пред 2013 г. и с 25% повече от този през 2016 г.
Основната причина е, че производството в Колумбия – най-големия производител на кока, е нараснало повече от три пъти в периода между 2013 г. и 2017 г. Това на свой ред се дължи отчасти на по-малкия брой операции срещу производители, както и на процеса по помиряване на колумбийските бунтовници от ФАРК и силите на реда. В някои отдалечени части на страната, където законните култури не са икономически изгодни, крайнолевите бунтовници са изместени от организации с търговски, а не с идеологически мотиви.
По данни на Европейския мониторингов център на наркотиците и наркотичните зависимости кокаинът, който в момента се продава на дребно в Европа, е един от най-чистите от десетилетие насам. Това означава, че има много от него и няма нужда да се добавят примеси. В същото време цените на едро падат, по-драстично в Европа, където те традиционно са по-високи заради чисто географски причини, но същата тенденция се наблюдава и в САЩ.
Цените на дребно също намаляват леко през последните години, независимо от високата чистота на наркотика. Това е така, защото пазарът вече е различен.
Опровергавайки широкоразпространеното схващане, че младите хора днес са отдадени на по-здравословен начин на живот, хората на възраст между 18 и 25 години са най-големите потребители на кокаин и на двата пазара. Една от причините за това би могла да бъде тази, че самият пазар на наркотика е станал все по-технологично ориентиран, а не толкова монополизиран от престъпници – това е един модерен, предприемачески и конкурентен пазар.
В доклада на европейската агенция за 2019 г. се посочва, че пазарът става все по-фрагментиран, разхлабен откъм контрол, и с все по-хоризонтална структура. Също така на него успяват да навлизат по-малки групи, използвайки набор от нови технологии като криптиране, пазари в Дълбокия интернет, социални мрежи и криптовалути.
Разбира се, в Дълбоката мрежа и чрез други технолгично ориентирани операции се продават различни видове наркотици, но кокаинът е с особено добро пазарно представяне в съвременната система за дистрибуция. Той се употребява от много добре позиционирани в обществото хора, които обикновено го поръчват по същия начин като пицата например. Точно тук се появяват кол-центровете и кокаиновите таксита.
Другото преимущество на кокаина по отношение на изграждане на съвременна пазарна инфраструктура е високата цена за грам и голямата разлика между цените на едро и дребно. Брутният марж на печалбата при търговците на кокаин на дребно достига средно над 40 долара на грам през 2017 г. За сравнение при дилърите на хероин той е 25 долара. И част от тази печалба отива за изграждането на изкусна търговска инфраструктура.
Ръстът в употребата на кокаин по свой начин е също толкова притеснителна тенденция, колкото и опиоидната епидемия в САЩ, макар че не отнема живота на толкова много хора. Поне в Европа броят на хората, които търсят лечение на зависимостта си от кокаин, нараства с 35% от 2014 г. насам. Също така употребата му е причина за труден за изчисляване брой смъртни случаи вследствие на сърдечносъдови болести. Достъпността на кокаина в комбинация с технологично напредналия пазар са опасни, особено за младите хора.
Държавите, които оформят най-големите пазари за наркотика, трябва да направят повече за справянето с ръста в производството в Латинска Америка – може би като предлагат на фермерите повече, за да преминат към отглеждане на законни култури, отколкото колумбийското правителство може. В същото време в Европа и САЩ може да се направи повече по отношение на технологични методи, чрез които потребителите на наркотика да бъдат отказвани от него. Едно от предложенията в европейския доклад е използването на виртуална реалност за справяне с нуждата от употреба на наркотици. „Войната срещу наркотиците“ от последните четири десетилетия се оказа до голяма степен неуспешна, но това означава просто, че трябват по-добри и по-хитри начини за справяне със завръщането на кокаина на пазара.
https://www.investor.bg/drugi/338/a/kokainyt-se-zavryshta-i-za-tova-sa-vinovni-tehnologiite-284796/
Тоест, искат да заменят кокаиновата с виртуална наркомания, сиреч печалбата да остане за високотехнологичните компании в Европа и САЩ.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25694
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #303 -: Юни 30, 2019, 14:34:11 »
Quote (selected)
Според ново проучване на Global Commission on Drug Policy кокаинът и екстазито са по-малко вредни от алкохола и цигарите. В доклад, публикуван преди няколко дни, експертите настояват на преразглеждане и промяна на класификацията на наркотиците.

https://www.segabg.com/forum-topic/alkoholut-e-po-opasen-kokaina

Бем ти и нАуката и учЕните.
Това да не е част от секретната експертиза на Фирмин?
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил

Джим Келър вярва, че Intel може да следва Закона на Мур
Quote (selected)
Гордън Мур, един от основателите на Intel, формулира още през 1968 г. основния принцип на полупроводниковата индустрия. Правилото гласи, че плътността на транзисторите на единица площ от полупроводниковия кристал се удвоява на всеки една и половина до две години.
Този принцип е известен като „Закон на Мур”. Но през последните години дори Intel признава, че все по-трудно следва закона – и макар че той не е престанал да действа, на практика се забавя.
Опасенията на специалисти и инвеститори за края на Закона на Мур бяха разсеяни наскоро от Джим Келър – известен специалист от Intel, който е съавтор на инструкциите x86-64 и в дългата си кариера е работил върху процесорите на Apple, AMD и Tesla.
Публикации в Twitter разкриват как Джим Келър отстоява действието на Закона на Мур – според него, той е все още жив и не може да се отрича. Келър вярва, че Intel е способна да увеличи плътността на транзисторите 50 пъти през следващите години и десетилетия.
Джим Келър говори за използване на нанопроводници в двуизмерно и триизмерно оформление. Известно е, че Samsung ще използва нещо подобно като част от своята  GAAFET технология за създаване на канали, заобиколени от всички страни от гейтове (затвори).
Най-малкото, до момента на разработването на 3- и 4-нм технологии за чипове, южнокорейският гигант възнамерява да използва точно такъв подход. Очевидно, лидерите на полупроводниковата индустрия ще прилагат подобни решения.
В допълнение, Джим Келър твърди, че не само кристалите на отделните процесори и чипове, но и цели силициеви пластини ще станат многослойни. Intel обръща специално внимание на 3D оформлението на полупроводникови продукти.
Компанията скоро ще пусне 10-нм мобилни процесори Lakefield, използвайки многопластово оформление Foveros с хетерогенни компоненти. Очевидно, процесорният гигант възнамерява да се придържа към тази посока на развитие и в бъдеще.

https://technews.bg/article-117591.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
Джим Келър вярва, че Intel може да следва Закона на Мур
Eдно време считаха, планираха, доказваха, демонстрираха и т.н.. Сега вярват. Непоколебимо вярват. Хайли лайкли.
На пътниците в самолетите и на тях им остава да вярват. И на живеещите близо до АЕЦ, управлявани от все по-съвършени компютри (програмирани от Шарма, Сундар и Гупта) и на тях не им остава друго.
« Последна редакция: Юли 02, 2019, 23:41:22 от Nor1 »
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Eдно време считаха, планираха, доказваха, демонстрираха и т.н.. Сега вярват. Непоколебимо вярват. Хайли лайкли.
Едно време транзисторите бяха сериозни машини в буквалния смисъл.
И десетилетия пиляха спокойно. Но наближават атомните нива и там ще стане интересно. :smokin:
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
Едно време транзисторите бяха сериозни машини в буквалния смисъл.
И десетилетия пиляха спокойно. Но наближават атомните нива и там ще стане интересно. :smokin:
Подозирам, че интересните неща вече стават, и то редовно, но не ни казват. Само тихо и кротко увеличават проверките и корекциите на грешки. И трескаво се опитват да намалят влиянието на квантовата неопределеност.
Оттам и пренасочването на усилията от груба мощност към "самообучаващ се ИИ", за които беше писал Енгелс  :cool-1084:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Едно време транзисторите бяха сериозни машини в буквалния смисъл.
И десетилетия пиляха спокойно. Но наближават атомните нива и там ще стане интересно. :smokin:
Подозирам, че интересните неща вече стават, и то редовно, но не ни казват. Само тихо и кротко увеличават проверките и корекциите на грешки. И трескаво се опитват да намалят влиянието на квантовата неопределеност.
Оттам и пренасочването на усилията от груба мощност към "самообучаващ се ИИ", за които беше писал Енгелс  :cool-1084:
Подозирам че като нищо се прав. От там и "бурното" развитие на новите движения - ИИ и квантов комп.
Някои казват че това са глупости и това са секти и сектанти дето се чудят как да цоцат кинти.
Може и така да е, щото времето е такова.
Но че наближават атомните нива е факт. Май последно нанометър обявиха Интел че гонят. Това колко ли атома са? :)
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
В Калифорния скоро ще ползват робо-таксита
« Отговор #309 -: Юли 03, 2019, 21:56:15 »
Quote (selected)
Waymo, компанията за самоуправляеми автомобили на холдинга Alphabet, вече може да превозва пътници със своите робо-таксита в Калифорния. Иновативната фирма се сдоби с регулаторно одобрение от властите в щата, съобщи CNBC.
Комисията за комунални услуги в Калифорния издаде на Waymo документ, който позволява на компанията да пристъпи към изпълнението на тестова програма, наречена „Автономна услуга за превоз на пътници”.
Разрешението е важно, защото придвижва Waimo с една стъпка по-напред в използването на самоуаправляемите коли за комерсиални цели, коментираха от фирмата.
През декември 2016 г. компанията се отдели от Google и по-късно, през 2018 г., започна да тества своята роботакси услуга Waymo One с ограничена група клиенти във Финикс, щата Аризона.
Waymo не е единственото голямо име, което експериментира с роботаксита. Uber разработва и тества своя собствена технология за автономно шофиране, а главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви по-рано тази година, че автомобилите на Tesla ще могат да се ползват като роботаксита през 2020 г.

https://technews.bg/article-117602.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Qualcomm Inc., BMW AG, и Deutsche Telekom AG постигнаха победа в четвъртък, след като страните членки на Европейския съюз отмениха предложените правила, определящи WiFi технологията като основа за бъдещето на свързаните автомобили при комуникацията помежду им, съобщава Bloomberg.
Решението представлява своеобразна победа за 5G технологията, тъй като страните по света се подготвят за внедряването на ултра бързите безжични мрежи, които ще захранват всичко – от шофирането на автомобили до умните фабрики.
Разглежданите проектни регулации, първоначално предложени през март от Европейската комисия (ЕК), имат за цел да очертаят правните рамки на това как бъдещите свързани и автономни превозни средства в Европа изпращат  и споделят информация помежду си и с инфраструктурата, съобщавайки за опасни ситуации, ремонти по пътя, светофари и др.
Компаниите призоваха политиците от ЕС да наложат вето на предложението, тъй като са обезпокоени, че това ще ги принуди да направят допълнителни инвестиции в технологии, които бързо ще остареят. Бизнесът посочи, че WiFi има по-лоши показатели от клетъчната мрежа, съвместима с 5G.
“Държавните членки сигнализираха ясно към Комисията, че технологичният неутралитет трябва да надделее“, заяви Максим Фламънт, главен технологичен директор в Асоциацията на 5G автомобилите, в която влизат Qualcomm и Daimler AG.

https://www.investor.bg/telekomunikacii/457/a/qualcomm-bmw-i-deutsche-telecom-mogat-da-specheliat-bitkata-s-ek-za-svyrzanite-koli-285128/
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
Цитат на: Engels
Quote (selected)
Qualcomm Inc., BMW AG, и Deutsche Telekom AG постигнаха победа
Казано другояче, "Хуавей" постигна победа  :beer-405:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Близо 1200 разработчици на BMW и Daimler ще обединят сили за развитие на технологиите за автоматизирано шофиране, съобщиха двете компании в четвъртък. Те са поредните производители, които се налага да обединят сили на фона насвиващи се маржове, съобщава Ройтерс.
Стратегическото партньорство между двата най-големи германски автомобилни производителя след Volkswagen, ще се фокусира върху разработването на технологии за системи за асистирано шофиране, автоматично шофиране по магистрали и автоматично паркиране, съобщиха BMW и Daimler в изявление. Компаниите допълват, че ще въведат технологиите в своите автомобили независимо една от друга.
Най-големият автомобилопроизводител в Европа Volkswagen и американската компания Ford са в последен етап от преговори за стратегически съюз за съвместно разработване на самоуправляващи се и електрически автомобили. според информация на германския в. Handelsblatt сделката се очаква да бъде одобрена на 11 юли.
В четвъртък от BMW и Daimler заявиха, че вече са финализирали споразумението помежду си и очакват новата технология да стане достъпна на масовия пазар от 2024 г.

https://www.investor.bg/novini/444/a/bmw-i-daimler-obediniavat-sili-za-razrabotvaneto-na-samoupravliavashti-se-koli-285152/
Малко изостават със сроковете, 2024 г. си е доста късно. Но като ги притисне конкуренцията ще се размърдат и ще запеят друга песен.
 
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25694
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #313 -: Юли 05, 2019, 07:24:59 »
BMW и Daimler, Volkswagen и Ford, Накрая ще остане само ЕДИН!
Прекрасен пример за окрупняване да постигане на "естествен" монопол.
Което лично мен много "ме страхува", както и разработките на ИИ, накрая ще остане едно ИИ и не знам дали искам да е независимо или под контрола на "дълбоката държава".
« Последна редакция: Юли 05, 2019, 07:30:43 от buratinob »
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Изcлeдoвaтeлитe нa МІТ ycпяxa дa зacтaвят eдин фoтoн дa избивa двa eлeĸтpoнa eднoвpeмeннo, c ĸoeтo тeopeтичният мaĸcимyм нa KΠД нapacнa oт 29,2 нa 35%. Учeнитe cчитaт, чe пpи cлeдвaщитe eĸcпepимeнти ĸoeфициeнтът нa пoлeзнo дeйcтвиe щe нapacнe oщe.
Дoceгa физицитe cчитaxa, чe eфeĸтивнocттa нa тpaдициoннитe cилициeви cлънчeви пaнeли нe мoжe дa пpeвишaвa 29,1%. Toвa oтчacти e cвъpзaнo c paзбиpaнeтo, чe вceĸи фoтoн мoжe дa избиe caмo eдин eлeĸтpoн, дopи и eнepгиятa нa фoтoнa дa e дocтaтъчнa зa взaимoдeйcтвиeтo c двa eлeĸтpoнa. Учeнитe oт няĸoлĸo дeceтилeтия ce oпитвaт дa пpeoдoлeят тoвa oгpaничeниe.
Учeнитe oт Macaчyзeтcĸия тexнoлoгичeн инcтитyт ycпяxa дa нaпpaвят пpoбив в тoвa нaпpaвлeниe. Ѕсіеnсе Dаіlу cъoбщи, чe oщe пpeди шecт гoдини cъщият eĸип дoĸaзa нa тeopия възмoжнocттa eдин фoтoн дa избивa двa eлeĸтpoнa eднoвpeмeннo. Ho пpи пъpвитe eĸcпepимeнти ce e изпoлзвaл opгaничeн фoтoeлeмeнт c мaлĸa eфeĸтивнocт.
Днec yчeнитe oт МІТ ycпяxa дa дeмoнcтpиpaт тoзи eфeĸт в cилициeвa cлънчeвa бaтepия. Имeннo тoзи вид пaнeли ca нaй-paзпpocтpaнeни ĸъм днeшeн дeн.
Kлючът ĸъм пocтигaнeтo нa тoзи вaжeн peзyлтaт бe нoв ĸлac мaтepиaли, cъдъpжaщи възбyдeнитe ĸвaзичacтици eĸcитoни. Πoд тяxнoтo въздeйcтвиe eнepгиятa нa фoтoнa ce paздeля нa двa нeзaвиcими eнepгийни пaĸeтa. Toзи пpoцec e извecтeн ĸaтo cинглeтнo дeлeнe нa eĸcитoнa.
И пpeди бяxa пpaвeни пoдoбни oпити, нo ниĸoй нe ycпя дa cвъpжe eнepгиятa нa eĸcитoнa cъc cилиция. Eĸипът нa МІТ пocтигнa ycпex чpeз дoбaвянeтo нa мeждинeн cлoй oт xaфниeв oĸcинитpид c дeбeлинa caмo няĸoлĸo aтoмa.
Oбeдинявaнeтo нa тeзи тpи eлeмeнтa във вид нa тpи cлoя yдвoявa ĸoличecтвoтo eнepгия, пpoизвeждaнa oт cлънчeвaтa cвeтлинa в cиньoзeлeнaтa чacт нa cпeĸтъpa. Toвa oзнaчaвa yвeличeниe нa тeopeтичecĸия мaĸcимyм нa eфeĸтивнocттa нa cилициeвитe cлънчeви пaнeли oт 29,1 нa 35%.

https://www.kaldata.com/it-новини/преодолян-е-теоретичният-предел-на-кп-313549.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Boдeщaтa иĸoнoмиĸa нa Eвpoпa пocтeпeннo пpeoдoлявa cвoятa зaвиcимocт oт въглищaтa. B Гepмaния нa пъpвo мяcтo е пoлyчaвaнeтo нa eлeĸтpичecĸa eнepгия от Cлънцeтo и вятъpът.
Πpeз мeceц юни cлънчeвaтa eнepгeтиĸa cтaнa глaвният изтoчниĸ нa eлeĸтpичecтвo зa Гepмaния. Cпopeд пyблиĸyвaнитe дaнни нa издaниeтo Еlесtrеk, пpeз изминaлия мeceц в тaзи eвpoпeйcĸa cтpaнa Cлънцeтo e гeнepиpaлo 7,17 ТWh eлeĸтpичecĸa eнepгия, ĸoeтo e 19% oт цялaтa гeнepиpaнa eнepгия нa cтpaнaтa.
B Гepмaния тpaдициoннo ce пpaви paздeлянe нa eнepгиятa пoлyчeнa oт ĸaфяви и чepни въглищa. Πpeз мeceц юни c пoмoщтa нa ĸaфявитe въглищa ca гeнepиpaни 18,6% oт oбщaтa eлeĸтpoeнepгия нa cтpaнaтa, a c пoмoщтa нa чepни въглищa – 6,9%. Kaтo цялo дeлът нa въглищaтa пpeвъзxoждa тoзи нa Cлънцeтo, нo в дъpжaвнaтa cтaтиcтиĸa cлънчeвият дял e нa пъpвo мяcтo.
Іn Јunе 2019, ѕоlаr еnеrgу wаѕ thе ѕtrоngеѕt ѕоurсе оf nеt еlесtrісіtу gеnеrаtіоn іn Gеrmаnу fоr thе fіrѕt tіmе:
1. ѕоlаr: 7.17 ТWh (19%)
2. lіgnіtе; 7.02 ТWh (18.6%)
3. wіnd: 6.69 ТWh (17.7%)
4. nuсlеаr еnеrgу 4.59 ТWh (12.2%)

https://www.kaldata.com/it-новини/слънцето-вече-е-основният-източник-на-313597.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #316 -: Юли 07, 2019, 10:50:50 »
Quote (selected)
Іn Јunе 2019, ѕоlаr еnеrgу wаѕ thе ѕtrоngеѕt ѕоurсе оf nеt еlесtrісіtу gеnеrаtіоn іn Gеrmаnу fоr thе fіrѕt tіmе:
1. ѕоlаr: 7.17 ТWh (19%)
2. lіgnіtе; 7.02 ТWh (18.6%)
3. wіnd: 6.69 ТWh (17.7%)
4. nuсlеаr еnеrgу 4.59 ТWh (12.2%)
Елементарна сметка
19+18.6+17.7+12.2=67.5%
Останалите 32.5% от електроенергията от какви ли източници са произведени?  :image008:

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #317 -: Юли 07, 2019, 10:52:01 »
от аец. френски.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #318 -: Юли 07, 2019, 10:55:09 »
ето я картинката, от енгелсовия линк:


Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #319 -: Юли 07, 2019, 11:24:00 »
Quote (selected)
ето я картинката, от енгелсовия линк:
Нямам проблеми с картинката и данните
https://energy-charts.de/energy_pie.htm?year=2018
https://energy-charts.de/energy_pie.htm?year=2019&month=6
а с манипулативното поднасяне на информация.
(https://energy-charts.de/energy_pie.htm?year=2019&month=1)
« Последна редакция: Юли 07, 2019, 11:27:46 от Калинчо »

Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #320 -: Юли 07, 2019, 11:31:17 »
Апропо, колко е сега цената на киловатчас битов ток в Германия? Ориентировъчно.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #321 -: Юли 07, 2019, 12:11:48 »
аз плащам 27 цента, еднотарифна. изравняване веднъж годишно, като засичат електромерите. тогава се прави и сметка колко да е месечната вноска.

Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #322 -: Юли 07, 2019, 13:12:39 »
Тези 27 цента всичко ли включват или има и други пера, присъединяване, мощност, отчитане и прочие?

Неактивен SgtTroy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5521
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #323 -: Юли 07, 2019, 13:35:46 »
Тези 27 цента всичко ли включват или има и други пера, присъединяване, мощност, отчитане и прочие?

при онци не знам как е, при мен абонаментът е €14 на месец, а киловатът е €0.19, сички цени с ддс. при до 175 киловата на месец неговото е по-добра тарифа, над тая консумация - мойто  :smokin:

на село е значително по-евтино - последната годишна сметка излизаше €0.1725 на киловат със сички абонаменти и такси, ма там имаме силна ядрена енергетика  :nuts:

Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #324 -: Юли 07, 2019, 13:51:19 »
Питах, защото по статистика средната цена за бита в Германия миналата година (консумация около 200  до 400 киловатчаса месечно) е към 30 цента с всичко включено, а тази има и още повишение. При вас се води средно 19 цента (18.6), ама нямате толкова фотоволтаици.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #325 -: Юли 07, 2019, 14:41:37 »
Тези 27 цента всичко ли включват или има и други пера, присъединяване, мощност, отчитане и прочие?
всичко, крайна цена, а в момента плащам по сто евра /е не сто, 99/ месечно и чакам да дойде изравнителния протокол, та да видим кое накъде. основно заради проточния бойлер и кухненската печка.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #326 -: Юли 07, 2019, 16:21:27 »
Давам за сравнение цените в Русия(Московска област).
Ток 5,56 рубли за 1 кВтч. Делим на 71,66 и получаваме 0,078 евроцента.
Газ 5,70 рубли за 1 куб. м. Делим на 71,66 и получаваме 0,08 евроцента.
Цената е приблизителна. Смятал съм я по днешния курс.
Системата е такава. Всеки месец засичаш, смяташ, плащаш. Един път в годината проверяват.
Погледнах какво съм платил за януари. Смятам го като най студен и се харчи най-много газ.
Отоплението, топлата вода, печката са на газ.
Газ 588 куб. м. х 0,08 = 47,04 евро
Ток 153 кВтч х 0,078 = 11,93 евро.
« Последна редакция: Юли 07, 2019, 16:53:12 от AnonimusBG »

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Консултативен съвет между правителството, индустрията и експерти от различни сектори може да ускори приложението на изкуствения интелект. Идеята бе лансирана на кръгла маса по въпросите на дигиталната икономика, организирана от Американската търговска камара в България.
Подобен съвет може да подпомогне и ефективното използване на европейския суперкомпютър в България, смятат участвалите в срещата представители на ИТ бизнеса. Идеята бе подкрепена и от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщения Росен Желязков.
https://technews.bg/article-117760.html
Рибата (суперкомпютърът) в морето, но подготвяме тиганите.
« Последна редакция: Юли 09, 2019, 22:38:23 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Файлова „бомба”
« Отговор #328 -: Юли 12, 2019, 01:38:24 »
Quote (selected)
Файфийлд демонстрира работата на алгоритъма си с три примерни бомби, като на сайта си – bamsoftware.com/hacks/zipbomb – е публикувал подробно описание за конструиране на zip-архива. И докато първата от тях е фатална само за остарели компютри, останалите две със сигурност ще претоварят всички съществуващи компютри и по-голяма част от днешните сървъри.

• Първата файлова бомба на Файфийлд има обем само 42 KB (килобайта), а след разархивиране се увеличава до 5,5 GB (гигабайта). Тук опасността се крие в увеличеното натоварване на процесора, тъй като свободни 5,5 GB има почти на всеки компютър днес.

• Втората zip-бомба е по-опасна – изглежда като безобиден файл от 10 MB (мегабайта), който при разопаковане се увеличава до 281 TB (терабайта). Подобно дисково пространство няма нито един домашен или офис компютър.

• Третата бомба на Файфийлд „тежи” само 46 MB и също не изглежда опасна, докато не бъде разопакована, за да се превърне в чудовище с обем 4,5 петабайта (PB) или 4608 TB. Справянето с такъв тип бомба е невъзможна задача за много от съвременните суперкомпютри.

https://technews.bg/article-117811.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Bradatko

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 824
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #329 -: Юли 12, 2019, 17:08:13 »
Quote (selected)
А буквально несколько дней назад нам удалось увеличить срок стабильной «жизни» кубита до 70 микросекунд.
А това - от тук:
https://vm.ru/news/672061.html?fbclid=IwAR3bdhklv5FOfCX69UFnesJRlpO2oDG88QAWt3-9XioHaBKEw4tdFuF8R8k

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Падат цените на батериите за електромобили
« Отговор #330 -: Юли 13, 2019, 00:31:40 »
Quote (selected)
Цените на батериите за електрически превозни средства падат, поради нарастващото търсене на електромобили и увеличаването на производствените обеми, сочи доклад на изследователската компания Digitimes Research.
Очаква се, че в периода от 2018 до 2022 г. цените на акумулаторните батерии за електрически превозни средства да намалят с 45,7% до кръгла стойност от 100 долара за киловатчас (kWh).
През настоящата година в света ще бъдат продадени 3,08 милиона електрически превозни средства (EV), което е с 52,6% повече от 2018 г. В същото време Китай, Европа и Съединените щати ще заемат 78% от общите продажби.
Тъй като акумулаторните батерии формират в момента 35-40% от крайната цена на електрическите коли, доставчиците са стремят да намалят цената им, като съкращават производствените разходи и увеличават енергийната им плътност.
Китайската компания Contemporary Amperex Technology, най-големият световен производител на EV батерии, очаква през следващата година да увеличи енергийната плътност от настоящите 245 Wh/kg до 300 Wh/kg.
Компанията ще постигне този резултат чрез увеличаване на съдържанието на никел в катодните материали до повече от 80%, при намаляване на съдържанието на кобалт и манган.
https://technews.bg/article-117841.html
Още миналата година стигнаха до този извод, но изглежда чак сега си повярваха, че правилно са стигнали до този извод.
Quote (selected)
През 2010 година цената на 1 киловатчас мощност на батерия струваше 1000 долара. До 2017 година тази цена падна до 200 долара и ще продължи да пада. Прогнозите на Илон Мъск са, че до 2 години 1 киловатчас ще струва 100 долара. Точно цената от 100 долара за киловатчас мощност се смята за точката, при която цените на електромобилите и конвенционалните автомобили ще се изравнят. Накратко, до 2020 година цените на батериите ще са спаднали с 90 процента и ще продължат да падат. Изследване на батериите, използвани при моделите S и X на Tesla показва, че след 270 000 км. пробег батериите са запазили 91% от оригиналния си капацитет. С други думи, на 30 000 километра се губи 1 процент от капацитета на батерията.https://bgonair.bg/a/5-science/93309-elektromobilite-zavladyavat-pazara
Май по бързо ще се разделим с ДВГ отколкото очаквах.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #331 -: Юли 13, 2019, 02:15:29 »
Quote (selected)
Май по бързо ще се разделим с ДВГ отколкото очаквах.
Аз да попитам зелените еколози защо са съгласни?
Откъде ще вземат толкова електричество и какви ще са последствията за екологията?
За електричеството трябват много неща, но най-малкото без жици са за никъде (т.е. металургия и добив на полезни изкопаеми). МНОООГО ЕКОЛОГИЧНО.
Кой ще им унищожава изфирясалите акумулатори?
Ясно е че ще е Азия и Африка.
Нали уж сме политкоректни?
Или това не се смята?

Пак да си кажа.
Има евтино инженерно решение.
Не трябва да се изобретява велосипеда.
ДВГ минават на газ.
Защо тръгват по сложния път?
Дайте отговор ако можете.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #332 -: Юли 13, 2019, 02:34:59 »
Ако цените на батериите паднат под 100 долара за киловатчас, ДВГ ще станат икономически неизгодни за производство, защото са по сложни за изработка.
Както каза преди време един форумец:
Quote (selected)
Коляновият вал е нещо сложно за изработка. Буталата на двигателя – също. Скоростната кутия – само като погледнеш от колко стотици компоненти се прави (има видеа в интернет). И това са ключови за качеството компоненти, защото по-голямата мощност на двигателя и по-голямата икономичност са в резултат на подобряването на точно тези системи. При електромобилите също имаме скорости, ама само една единствена, а не няколко, т. е. нямаме нужда от превключване. Останалите неща, като бутала и колянов вал – няма ги.
А ще отпаднат и доста консумативи като, антифриз, масло, въздушни филтри, но най вече бензин и дизел.
ДВГ ще имат предимства само в северните държави.
Освен ако не им измислят печки за отопление на газ.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #333 -: Юли 13, 2019, 02:40:02 »
Има и нещо друго.
Едно е да рециклираш готово желязо или алуминий.
Друго е да рециклираш акумулаторните клетки.
Олово, никел, кадмий.
За електричеството и жиците отделна тема.
Все пак се борим за екологията поне на думи.
Или не се борим?

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #334 -: Юли 13, 2019, 02:48:42 »
Quote (selected)
А ще отпаднат и доста консумативи като, антифриз, масло, въздушни филтри, но най вече бензин и дизел.
ДВГ ще имат предимства само в северните държави.
Освен ако не им измислят печки за отопление на газ.

Бензинът и нафтата ще отпаднат също така ако се мине на газ.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #335 -: Юли 13, 2019, 03:22:44 »
Има и нещо друго.
Едно е да рециклираш готово желязо или алуминий.
Друго е да рециклираш акумулаторните клетки.
Олово, никел, кадмий.
За електричеството и жиците отделна тема.
Все пак се борим за екологията поне на думи.
Или не се борим?
Според мен на бизнеса не му пука много за екологията, а само за печалбата.
И ако от електрическите започне да печели повече, ще зареже тези с ДВГ.
Аз лично съм фен на водородните автомобили.
Quote (selected)
Вместо да бъдат задвижвани от двигател с вътрешно горене, автомобилите с горивни клетки (FCV) получават мощност от пакет от горивни клетки, които генерират електричество, следствие на реакцията между водород и кислород.
https://www.toyota.bg/world-of-toyota/environmental-technology/fuel-cell-technology
Водород се произвежда еднакво лесно и от газ и от електричество, и дори от въглища.
Обаче засега около електрическите на батерии се вдига много повече шум, но фирмите продължават да работят и по електрическите с водород.
Quote (selected)
Южна Корея смята да увеличи употребата на водородни автомобили в страната 6 пъти и постепенно да се откаже от електрическите и колите с традиционен ДВГ. Властите планират да популяризират автомобилите на водород сред населението, като субсидират индустрията и инсталират още зарядни станции. Тази година Южна Корея иска да увеличи продажбите на такива коли от 700 на 4000.
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/37108-yuzhna-koreya-zapochva-vodorodna-revolyutsiya
Quote (selected)
Близо три години след като Audi разкри прототип с водородни клетки, сега немският производител отново готви подобен автомобил. Според информация на изданието Autocar новият прототип, който трябва да бъде представен по-късно тази година, ще разполага с с горивни клетки от шесто поколение.
Като причина за решението на Audi да създадат подобен автомобил, се посочва опасението за намаляване на добива и доставките на суровини, нужни за производството на батерии. За изграждането на модела ще бъде подновена програмата h-tron, която бе използвана и преди. Използваната горивна клетка пък ще бъде разработената на базата на споразумение с Hyundai от миналото лято. Ако се стигне до по-мащабно производство, то предполагаемата фабрика, която ще се използва, вероятно ще бъде тази в Некарсулм.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/38113-audi-gotvi-nov-vodoroden-prototip
Quote (selected)
Създадената през 2016 г. китайска компания Wuhan Grove Hydrogen Automobile Co. показа своя първия завършен проект - прототип на водороден автомобил, който ще се казва Grove.
От компанията посочват, че са кръстили колата на британския физик и изобретател Уилям Робърт Гроув. Главната особеност на автомобила е огромният му пробег с едно зареждане - 1000 км. Твърди се, че балоните с водород се пълнят само за няколко минути, като Grove е напълно чист - от ауспусите му излиза водна пара.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/37664-kitaytsi-napraviha-avtomobil-na-vodorod-s-1000-km-probeg
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #336 -: Юли 13, 2019, 03:37:10 »
Quote (selected)
Според мен на бизнеса не му пука много за екологията, а само за печалбата.
И ако от електрическите започне да печели повече, ще зареже тези с ДВГ.
Аз лично съм фен на водородните автомобили.

Никога не съм се съмнявал че е така, но ме е яд че ни смятатат за идиоти и ни подхвърлят постоянно някакви залъгалки.
Не зная за мен газовата уредба е най-доброто засега при автомобилните мотори.
Не ми се влиза в темата че маркетолозите ни карат да купуваме все по-често и все по-некачествени машини.
Имам предвид от миксери до автомобили.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #337 -: Юли 13, 2019, 04:02:00 »

Не ми се влиза в темата че маркетолозите ни карат да купуваме все по-често и все по-некачествени машини.
Имам предвид от миксери до автомобили.
Направо не ми споменавай, особено за домакинските електроуреди.
Почти нямам такъв в къщи, на който да не се е наложило да правя някакво подобрение за да му удължа и без това късият живот.
Основателно подозирам, че ги правят толкова бързоизносващи се за да ги сменяме по често. Един вид оборот да става и печалби да има.
А че това са излишни разходи за населението и вреда за екологията изобщо не им пука. Да не говорим какво разпиляване на енергия, суровини и труд е това в световен мащаб .
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Не сваляйте това приложение
« Отговор #338 -: Юли 13, 2019, 04:59:58 »
Quote (selected)
Toвa лятo мъжĸaтa чacт oт нaceлeниeтo пoлyчи cвoeтo мeчтaнo мoбилнo пpилoжeниe – DеерNudе. Πpилoжeниeтo cи бeшe oтĸpoвeнo cĸaндaлнo, пpoвoĸaтивнo и вoaйopcĸo. Cлeд ĸaтo пpидoби oгpoмнa пoпyляpнocт, caмитe мy cъздaтeли ce oттeглиxa oт cцeнaтa, oбяcнявaйĸи, чe тoвa e бил eĸcпepимeнт, a нe пoшъл пpoeĸт, c ĸoйтo иcĸaт дa зaбoгaтeят. Πpeди дни GіtНub пpeмaxнa oт xpaнилищaтa и пocлeднитe ocтaнĸи oт DеерNudе, cлeд ĸaтo cъздaтeлитe мy бяxa ĸaчили изxoдния ĸoд нa пpилoжeниeтo зa изпoлзвaнe oт ĸoйтo пoжeлae. Caмитe paзpaбoтчици пpeĸpaтиxa cъщecтвyвaнeтo мy пpeди тoвa, cлeд ĸaтo зaявиxa, чe нe ca oчaĸвaли тo дa пpидoбиe пoдoбнa пoпyляpнocт и въпpeĸи, чe гoлитe изoбpaжeния ca били c вoдeн знaĸ, тe ca ocъзнaли, чe c нeгo мoжe дa бъдe злoyпoтpeбeнo.
„DеерNudе изпoлзвa интepeceн мeтoд дa paзpeши чecтo cpeщaн пpoблeм c изĸycтвeния интeлeĸт, тaĸa чe би бил пoлeзeн нa изcлeдoвaтeли и paзpaбoтчици, paбoтeщи в cфepи, ĸaтo мoдaтa, ĸинoтo и визyaлнитe eфeĸти“, нaпиcaxa нa GіtНub cтpaницaтa cи aвтopитe нa пpилoжeниeтo.
DеерNudе изпoлзвaшe тexнoлoгия, cxoднa c тaĸa пoпyляpния dеерfаkе aлгopитъм, зa дa пpeoбpaзyвaт cнимĸи нa жeни в тexни гoли изoбpaжeния, и aĸo мoжe дa ce дoвepим нa Vісе и дpyги мeдии – дocтa ycпeшнo. A ceгa, cлeд ĸoнчинaтa нa пpилoжeниeтo, дoйдe peд нa мoшeницитe.
Дeceтĸи измaмничecĸи cтpaници, видeoĸлипoвe в YоuТubе и пpoфили в coциaлнитe мpeжи yвepявaт, чe мoжe дa cвaлитe бeзплaтнo вepcия нa DеерNudе. He бъpзaйтe дa гo нaбиpaтe в Gооglе и дa гo cвaлятe, зaщoтo тoвa e нaй-вepoятнo злoвpeднa пpoгpaмa, cъoбщaвa cпeциaлиcт пo инфopмaциoннa cигypнocт c пceвдoним Frоѕt oт пpoфилa cи в Тwіttеr. Злoвpeднитe вepcии нa DеерNudе cъдъpжaт вcяĸaĸъв тип злoвpeди, ĸaтo тpoянcĸи ĸoнe и виpycи. Cxeмaтa, ĸoятo мoшeницитe изпoлзвaт в YоuТubе e пoпyляpнa и oт дpyги cлyчaи – ĸpaтĸo видeo, ĸoeтo тpябвa дa пoĸaжe, чe тoвa в дeйcтвитeлнocт e peaлнa вepcия нa DеерNudе, зaглaвиe нa видeoтo oбиĸнoвeнo c гoлeми бyĸви и aĸтивнo изпoлзвaнe нa yдивитeлни и линĸ зa cвaлянe в oпиcaниeтo ĸъм ĸлипa.

https://www.kaldata.com/it-новини/не-сваляйте-това-приложение-на-комптъ-314133.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Ho ĸъдeтo имa дoxoди, имa и paзxoди. Πpи дoбив c пoмoщтa нa гeймъpcĸи ĸoмпютъp мaй-мнoгo eлeĸтpичecтвo щe ce изpaзxoдвa oт видeoĸapтaтa. Haшият ĸoмпютъp c GТХ 1060 3 GВ xapчи пo 160 W нa чac или 26,88 КW зa ceдeмтe дни нa eĸcпepимeнтa. Πpи aмepиĸaнcĸaтa тapифa тoвa щe бъдaт $1,69. Haвяpнo вceĸи щe мoжe дa пpecмeтнe ĸoлĸo тoĸ щe изxapчи тaзи гpaфичнa ĸapтa пo бългapcĸитe тapифи.
GTX 1080 ti консумира най-много електрическа енергия – цели 300 W или 50,4 KW за едната седмица експеримент. А това са разходи от $3,17.

https://www.kaldata.com/it-новини/седемдневен-експеримент-за-добив-на-к-314112.html
Тези трябва да са работили само на нощна тарифа, ако има в САЩ такава?!
Quote (selected)
Средната цена на тока за бита през 2016-та г. е била 12,5 цента/кВт.ч, което по настоящия курс 1 долар за 1,6 лева прави 20,0 стотинки/кВт.ч. През 2017-та г. картинката не се е изменила съществено, докато при нас цената за бита е над 21,0 стотинки/кВт.ч и от трите ЕРП-та.
https://bultimes.com/Цената-на-тока-в-САЩ/
Оказва се че цената на електроенергията в САЩ за бита е само с няколко стотинки поевтина от България, но тарифите за бизнеса им са по ниски.
Но пък за разлика от България внасят електроенергия, а ние изнасяме.
Явно имат дефицит, а ние излишък.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25694
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #340 -: Юли 13, 2019, 07:01:48 »
Quote (selected)
Основателно подозирам, че ги правят толкова бързоизносващи се за да ги сменяме по често. Един вид оборот да става и печалби да има.

   

Quote (selected)
Планирано остаряване на стоките - тайния двигател на нашето консуматорско общество.
Нашата роля в живота изглежда, е ограничена до взимането на заеми и купуването на неща, от които нямаме нужда. Общество ни е доминирано от икономически растеж, чиято логика не е растеж, свързан със задоволяването на нуждите, а растежът заради самия растеж. Ако хората не купуват, икономиката спира да расте.

https://ikonomika.dokumentite.com/art/planirano-ostarqvane-na-stokite/83676

Ако преди век са наблегнали на малотрайните и малоценни стоки сега така се прави всичко. Автомобили със срок на годност 5-10 години, жилищни сгради за 20-30 годишен експлоатационен цикъл. 4-5 автомобила за един живот, поне 2 различни жилища.

Електрическите и водородните автомобили имат само един недостатък, нямат автономност, трябва да си в обсега и контрола на цивилизацията.
Същата картинка като края на хартиените пари, контрол, тотален.




ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #341 -: Юли 13, 2019, 07:42:59 »
Quote (selected)
Същата картинка като края на хартиените пари, контрол, тотален.
Очевидно това е главния замисъл на властимащите, подготвят се за по бурни времена.
Друго си е всички да са ти под наблюдение и контрол.
Трудно се прави революция в такива условия.
Освен ако не е масова.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #342 -: Юли 13, 2019, 08:04:53 »
Янис Варуфакис много точно и готино обяснява в какъв капан сме се набутали.
http://www.nabore.bg/statia/yanis-varufakis-chast-treta-1862-9
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
Re: Падат цените на батериите за електромобили
« Отговор #343 -: Юли 13, 2019, 12:41:47 »
Цитат на: Engels
Изследване на батериите, използвани при моделите S и X на Tesla показва, че след 270 000 км. пробег батериите са запазили 91% от оригиналния си капацитет.
Това е чиста лъжа. Като всичко, което твърди тоя шарлатанин Мъск.
Такова е моето особено мнение, което съм сигурен, че след 2-3 г. ще се потвърди.
 :angry-smiley-014:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25694
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #344 -: Юли 13, 2019, 18:23:19 »
Къде се изгуби поничкоида?
Отишъл на рандеву с черна дупка.
https://www.nasa.gov/feature/goddard/2019/hubble-uncovers-black-hole-that-shouldnt-exist

Или по Т. Колев
https://www.youtube.com/watch?v=5Bjf9B3kLpg
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Падат цените на батериите за електромобили
« Отговор #345 -: Юли 13, 2019, 18:26:38 »
Цитат на: Engels
Изследване на батериите, използвани при моделите S и X на Tesla показва, че след 270 000 км. пробег батериите са запазили 91% от оригиналния си капацитет.
Това е чиста лъжа. Като всичко, което твърди тоя шарлатанин Мъск.
Такова е моето особено мнение, което съм сигурен, че след 2-3 г. ще се потвърди.
 :angry-smiley-014:

пробегът на тесла х е 400км, т.е. 270 000км са 675 зареждания. това е все едно две години да си зареждаш телефона всеки ден и батерията да е паднала само с 9%. няма такава батерия все още.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Падат цените на батериите за електромобили
« Отговор #346 -: Юли 13, 2019, 18:43:57 »
Цитат на: Engels
Изследване на батериите, използвани при моделите S и X на Tesla показва, че след 270 000 км. пробег батериите са запазили 91% от оригиналния си капацитет.
Това е чиста лъжа. Като всичко, което твърди тоя шарлатанин Мъск.
Такова е моето особено мнение, което съм сигурен, че след 2-3 г. ще се потвърди.
 :angry-smiley-014:

пробегът на тесла х е 400км, т.е. 270 000км са 675 зареждания. това е все едно две години да си зареждаш телефона всеки ден и батерията да е паднала само с 9%. няма такава батерия все още.

Да кажа за телефона.
Самсунг. Естествено не е за луди пари. Сменям го през 3-4 години.
Много ползвам навигатор. По едно време го използвах и като модем.
Каквото и да правя всяка година сменям батерията.
Купувал съм и Самсунг и на Али. Резултатът е един и същ (+/- 1-2 месеца).
Не зная може би Мъск е намерил нещо ново, но засега не се е чуло.
Няма ли технологичен пробив при акумулаторите електромобилите си остават бъдеще, но засега не е ясно какво.

P.S. Чували сме за суперкондензатори, но засега май нещо не им стига.
« Последна редакция: Юли 13, 2019, 18:47:45 от AnonimusBG »

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25694
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #347 -: Юли 13, 2019, 18:56:45 »
Quote (selected)
P.S. Чували сме за суперкондензатори, но засега май нещо не им стига.
Технологията май работи, има проблеми решими при разряда, но голям проблем при зареждането. Зарядна станция подаваща енергия на автомобил ( хиляди автомобили ) за пробег 400 км в рамките на минути е голямо натоварване за енергийната система.
ЕС е вреден за вашето здраве!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #348 -: Юли 13, 2019, 19:11:47 »
Quote (selected)
P.S. Чували сме за суперкондензатори, но засега май нещо не им стига.
Технологията май работи, има проблеми решими при разряда, но голям проблем при зареждането. Зарядна станция подаваща енергия на автомобил ( хиляди автомобили ) за пробег 400 км в рамките на минути е голямо натоварване за енергийната система.

Това не отменя глобалните проблеми за които подхвърлях нощеска на Енгелс.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25694
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #349 -: Юли 13, 2019, 19:21:43 »
Проблемите се замитат под килима, предполага се че когато след 10 години  има много излишни батерии ще има и технология за рециклиране. Нормално мислене на кредитни пазарници. Енергията "не е проблем" за градските хора, тя идва от контакта. :bigok:
« Последна редакция: Юли 13, 2019, 19:26:06 от buratinob »
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #350 -: Юли 13, 2019, 19:37:13 »
Цитат на: buratinob
Проблемите се замитат под килима, предполага се че когато след 10 години  има много излишни батерии ще има и технология за рециклиране. Нормално мислене на кредитни пазарници.
Т.е. "да приберем парите сега, пък който дойде след 10 г., той да му мисли"  :way_to_go-1308:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Очаква се този месец местните власти в Лос Анджелис, Калифорния, да одобрят договор, който ще направи слънчевата енергия по-евтина от всякога, като същевременно се справи с основния й недостатък: това, че „работи”, само когато слънцето грее.
Договорът предвижда изграждане на огромна слънчева ферма, която ще е снабдена с една най-големите батерии в света. Системата ще осигурява около 7% от електричеството на града към 2023 г. на цена от 1,977 цента за киловатчас за слънчевата енергия и 1,3 цента за електричеството от батерията. Това е по-евтино от която и да е енергия, генерирана от изкопаеми горива.
„Лека нощ природен газ, лека нощ въглища, лека нощ ядрени централи”, написа Марк Джейкъбсън, атмосферен изследовател в Станфордския университет в Пало Алто, Калифорния, чувайки новината за сделката в края на миналия месец.
Спадът на цените на възобновяемите източници вече доведе до мащабна промяна в енергийните системи по света.
През март анализ на повече от 7000 глобални проекта за ВЕИ съхранение на Bloomberg New Energy Finance отчете, че цената на литиево-йонните батерии от комунален мащаб е спаднала с цели 76% от 2012 г. насам и с 35% само за последните 18 месеца – до 187 долара на мегаватчас.
Друга фирма за наблюдение на пазара, Navigant, предрича намаляване на тази цена наполовина до 2030 г

https://technews.bg/article-117853.html
Джурналиста или преводача се е заплел и е качил отгоре три нули, сиреч минал от киловатчас на мегаватчас, де да беше вярна цената, електромобилите щяха да са без пари.
« Последна редакция: Юли 13, 2019, 23:04:59 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Илон Мъск развива нова върхова технология
« Отговор #352 -: Юли 17, 2019, 18:23:20 »
Quote (selected)
Амбициозният стартъп Neuralink, посветен на взаимодействието на човешкия мозък с компютрите, планира да започне изпитания на технологията с хора през следващата година. Основателят Илон Мъск говори за проекта на събитие в Сан Франциско, за което съобщи CNBC.
Neuralink отразява по-широка тенденция, която цели да обедини компютърните технологии със здравеопазването. Facebook, например, вече тества компютърни системи, с които хората могат да общуват просто чрез мисленето си.
Технологията в крайна сметка може да подобри познавателните способности като реч и зрение. Приложенията включват подпомагане на хората да контролират компютрите с мозъка си или възстановяване на способността им да говорят, казва Филип Сабес, старши учен в Neuralink.
По думите на Мъск, хората ще могат да общуват помежду си, използвайки технологията като форма на телепатия. Той обаче има по-голяма амбиция – „да помогне за гарантиране на бъдещето на човечеството като цивилизация по отношение на изкуствения интелект”.
Миналата година Ню Йорк Таймс съобщи, че Neuralink е провеждала тестове върху животни. Твърди се за демонстрация на компютър, получаващ информация от плъх в лаборатория на компанията. Всички процедури обаче са извършени в съответствие с нормите за лабораторни тестове с животни, уверяват от компанията.
На събитието в Сан Франциско Илон Мъск говори за експерименти с маймуни. „Маймуната успя да контролира компютъра с мозъка си”, заяви той.
Като съосновател на Neuralink, Илон Мъск е инвестирал 100 милиона долара в компанията, по информация на Ню Йорк Таймс.

https://technews.bg/article-117926.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Илон Мъск развива нова върхова технология
« Отговор #353 -: Юли 17, 2019, 19:29:31 »
Quote (selected)
Първата голяма разработка на Neuralink са специални „нишки“, които е малко вероятно да засегнат негативно мозъка, за разлика от досегашните технологии, и създават възможност за трансфер на голям обем от данни между органа и електронно устройство, сочат документи с името „Elon Musk & Neuralink”.
Във въпросните бележки е отбелязано, че системата може да включва „до 3072 електрода на масив, разпределени в 96 нишки“.
Самите нишки са между 4 и 6 микрометра дължина, които ги прави по-тънки от човешки косъм. В допълнение към разработката, сред големите постижения на Neuralink е роботизирана машина, която за минута вгражда автоматично шест от специалните нишки в човешкия мозък.
Мъск показа презентация на проучванията на Neuralink, която според него не цели само да предизвика еуфория.
„Основната причина да правя тази презентация е привличането на кадри“, обяви той, призовавайки хора да кандидатстват за работа при него.
В бъдеще учените от Neuralink се надяват да използват лазер, за да преминават през черепа на пациент, вместо да се пробиват дупки, посочват те в интервюта за The New York Times. Ранните експерименти ще бъдат проведени от експерти от Станфордския университет.
https://www.investor.bg/novini/261/a/mysk-nai-setne-razkri-po-kakvo-raboti-kompaniiata-mu-neuralink-285879/
Нали знаете, че журналистите имат проблеми с Международната система за мерни единици (SI), така че го имайте предвид.
« Последна редакция: Юли 17, 2019, 19:36:18 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Повечето анализатори са единодушни, че хирургията върви по пътя на роботизацията. Изследванията в областта обикновено се различават в сроковете, в които се очаква това да се случи.
Разходите за облачно-базирана медицина в Китай, например, ще достигнат 16,9 милиарда юана (около 2,5 милиарда долара) към 2023 г., или с 27,3% повече спрямо миналата година, сочи анализ на компанията за пазарни изследвания и консултации IDC.
Още през следващата година обаче 25% от китайските болници ще прибягват до използване на роботи при изпълнение на трудоемки задачи, както и за намаляване на ръчния труд. Това означава, че роботизацията в медицината се случва по-рано от очакваното.
В сферата на облачните технологии за медицината в Китай работят както частни, така и държавни компании. Въз основа на новите технологии се развиват приложения за допълнена реалност и медицински роботи.

https://technews.bg/article-118014.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25694
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #355 -: Юли 22, 2019, 20:12:57 »
Китайската медицина лесна. Може просто да преработят някоя шевна машина, за тежки болести, оверлог и са готови.  :bigok:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Дозирис 2.0

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 3482
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #356 -: Юли 27, 2019, 11:07:45 »
Quote (selected)
The case against science is straightforward: much of the
scientific literature, perhaps half, may simply be untrue.
Afflicted by studies with small sample sizes, tiny effects,
invalid exploratory analyses, and flagrant conflicts
of interest, together with an obsession for pursuing
fashionable trends of dubious importance, science has
taken a turn towards darkness. As one participant put
it, “poor methods get results”. The Academy of Medical
Sciences, Medical Research Council, and Biotechnology
and Biological Sciences Research Council have now put
their reputational weight behind an investigation into
these questionable research practices. The apparent
endemicity of bad research behaviour is alarming. In their
quest for telling a compelling story, scientists too often
sculpt data to fit their preferred theory of the world. Or they
retrofit hypotheses to fit their data. Journal editors deserve
their fair share of criticism too. We aid and abet the worst
behaviours. Our acquiescence to the impact factor fuels
an unhealthy competition to win a place in a select few
journals. Our love of “significance” pollutes the literature
with many a statistical fairy-tale. We reject important
confirmations. Journals are not the only miscreants.
Universities are in a perpetual struggle for money and
talent, endpoints that foster reductive metrics, such as
high-impact publication. National assessment procedures,
such as the Research Excellence Framework, incentivise
bad practices. And individual scientists, including their
most senior leaders, do little to alter a research culture that
occasionally veers close to misconduct.

https://www.thelancet.com/pdfs/journals/lancet/PIIS0140-6736%2815%2960696-1.pdf

Quote (selected)
The Lancet е ежеседмично рецензирано общомедицинско научно списание. То е сред най-известните, стари и най-авторитетни общи списания по медицина. The Lancet е основано през 1823 г. от Томас Уоклей, английски хирург, нарекъл го в чест на ланцета, хирургически инструмент.
« Последна редакция: Юли 27, 2019, 11:21:08 от Дозирис 2.0 »

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #357 -: Юли 27, 2019, 18:29:58 »
Май тук му е мястото.

Алексей Водовозов. «Вино запрещено, но есть четыре но...»
https://www.youtube.com/watch?v=GaH5ZzQJJXY&t=4234s

Култовото според мен е след 24-та минута, но ако имате време и търпение си струва да се изгледа цялото.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Европа изостава и от САЩ, и от Китай
« Отговор #358 -: Юли 28, 2019, 14:05:00 »
Quote (selected)
Пазарните изследователи очакват бизнесът с чипове за AI да нарасне от 6 млрд. долара през миналата година до 30 млрд. долара до 2022 г. Изчисленията са от ново проучване на PwC, цитирано от Handelsblatt. И, оказва се, това е само началото.
Огромният потенциал на Европа обаче може да бъде пренебрегнат. Защото нито политиците, нито местните корпорации ще бъдат достатъчно ангажирани с изкуствения интелект, предупреждава PwC.
В същото време големите глобални технологични компании навлизат в бизнеса като нови конкуренти. Например, американският интернет магазин Amazon обяви, че ще прави собствен чип за AI за своя езиков асистент. Софтуерният производител Microsoft от своя страна разработва AI чип за своите очила Hololens.
Google от своя страна работи по разработването на процесори от 2017 г. насам, с цел увеличаване на производителността тридесет пъти и драстично намаляване на консумацията на енергия. Apple, Samsung и пионерът на електрическите автомобили Tesla от своя страна разработват чипове, които са съобразени с техните изисквания. „Това може да застраши позицията на утвърдените производители на чипове", се казва в проучването на PwC.
Но такива, от световно значение, в Европа има само три: Infineon от Мюнхен, френско-италианската група ST Microelectronics и NXP от Холандия. Всички те се занимават с AI.
Но очевидно недостатъчно. Американците и китайците са по-приключенски настроени, обичащи да експериментират, казва Танйеф Шад, експерт по чиповете в PwC.
Според PwC обаче не само компаниите трябва да се ангажират повече с AI. „Политиците трябва да разберат още по-добре колко важни са чиповете", казва мениджърът Глогер.
„Европа харчи толкова много за фундаменталните науки“, казва Глогер. Но в крайна сметка в повечето случаи именно компании от Азия и САЩ печелят пари от технологиите. „Ето защо европейските компании за производство на чипове и политиците трябва спешно да се споразумеят за това как може да изглежда една екосистема, която да насърчава инвестициите, особено в областта на изкуствения интелект".
А времето притиска. На фона на застрашаващия бойкот за доставките от страна на американците, китайците биха форсирали развитието на собствената си индустрия за полупроводници, твърдят пазарните изследователи на Gartner. Страната продава най-много чипове в света, а местните производители почти не играят роля в световен мащаб. Компаниите в сектора винаги ще намират клиенти за AI чиповете си. Просто защото Народна република се счита за лидер в тази област...

https://www.investor.bg/harduer/459/a/kak-izkustveniiat-intelekt-nasyrchava-industriiata-na-chipovete-286509/
Китай яко копира ‎STM32F103C8 Arm Cortex-M3 чипа на френско-италианската група ST Microelectronics със седалище в Geneva, Switzerland. Китайците дори вече продават STM32F103 Blue Pill като крайно изделие, по евтино от чипа с който е направено, ако си го купиш от STMicroelectronics.
На Алито STM32F103 Blue Pill го продават за около 2 лева.


"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #359 -: Юли 28, 2019, 15:54:59 »
Технологиите се развиват най-бързо и най-ефективно за военни цели.
Европа е военно джудже. Какви високи техн., какви 5 евроцента ...
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.