Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Ноември 23, 2024, 14:57:54

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 270163 пъти)

0 Потребители и 29 Гости преглежда(т) тази тема.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25609
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #420 -: Декември 07, 2019, 19:11:05 »
Quote (selected)
Китайското министерство на промишлеността включи електромобила на Тесла (Tesla) Модел 3 (Model 3), произвеждан в Китай, в списъка с превозни средства, за които се препоръчва да получат субсидии като автомобили, ползващи нови енергийни източници

https://nbox.bg/component/k2/item/15973-edit-piaf-ne-sazhalyavam-za-nishto.html
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25609
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #421 -: Декември 08, 2019, 09:47:55 »
Quote (selected)
5G мрежата – парите или животът?
....
Действително, в плана си за действие „5G for Europe Action Plan“ Комисията вещае истинска „революция“,, способна да повиши европейския БВП с 6% и да създаде 1,3 милиона работни места до 2025 г.
https://glasove.com/categories/komentari/news/5g-mrezhata-parite-ili-zhivotyt

Много са "сладки" падишпанените мозъчета.
Значи "нещата" ще станат автономни, няма се налага човешки контрол, обаче ще се създадат повече работни места. :m1731:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Дронове рисуват графити
« Отговор #422 -: Декември 09, 2019, 03:49:18 »
Quote (selected)
Преди няколко години се разчу, че нюйоркският графити-художник Кацу е използвал модифициран квадрокоптер DJI за рисуване на графити върху високи, труднодостъпни повърхности. Преди дни обаче дойде и вестта, че маниакът вече е разработил потребителски графити-дрон, достъпен за широката публика.
Това навярно не е добра новина за редица собственици на имоти и градски власти. За сметка на това е радостно за онези, които наистина умеят да превръщат запустели и „глухи” петна в съвременно изкуство. Известен като Katsuru Beta, квадрокоптерът е проектиран в сътрудничество между Кацу и московската Tsuru Robotics.
Когато дронът не се използва, четирите му витлови рамена се сгъват навътре, което улеснява транспортирането. В средата му има „съд”, в който се поставят флаконите за боядисване. Те трябва да са със стандартни размери. Активират се чрез дистанционно управление, което е включено в комплекта. Едно зареждане на батерията на дрона би трябвало да гарантира заявените 10 минути полетно време.

https://technews.bg/article-121263.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25609
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #423 -: Декември 09, 2019, 07:29:51 »
Quote (selected)
Преди дни обаче дойде и вестта, че маниакът вече е разработил потребителски графити-дрон, достъпен за широката публика.

Ние си имаме поговорка:
Дай на глупака въже и той сам ще се обеси.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Кетогенната диета е опасна за здравето
« Отговор #424 -: Декември 13, 2019, 17:20:09 »
Quote (selected)
Рацион, где мало углеводов и преобладают жиры, известен как кетогенная диета. И она, по мнению ученых Высшей технической школы в Цюрихе и Детского университетского госпиталя Цюриха, может вызвать диабет 2-го типа. Между тем, считается, что она чрезвычайно полезна и способствует снижению веса.
Эксперименты с мышами показали: калорийный рацион заставлял набирать всех животных вес, замедлял их обмен веществ, увеличивал количество сахара в печени и мышцах. Мыши при этом были разбиты на группы. Первая сидела на кетогенной диете, а вторая потребляла продукты с высоким уровнем и жиров, и углеводов.
Оказалось, у первой группы печень особенным образом реагирует на низкий уровень углеводов. Через несколько дней такого питания начинаются изменения в реакции данного органа на инсулин. А это грозит повышением уровня сахара в крови, снижением чувствительности к инсулину и диабетом.

Источник: Meddaily.ru
http://meddaily.ru/article/10Aug2018/ketdiabdie
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Космически леден блок, който идва отвъд Слънчевата ни система, ще се премине най-близо до звездата ни.
Кометата, наречена „Борисов“, идва от Северното небе – замръзнала купчина от прах и газ, останали след образуването на звезда, и изхвърлени в пространството от гравитационните сили, породени при зараждането на нови светове.
„Борисов“ се носи в замръзналия Космос цели 100 млн. години. През пролетта на 2019 кометата бавно навлиза в Соларната ни система. Горещина от Слънцето поражда изпускането на въглероден оксид от повърхността. Шест месеца по-късно астрономът от Крим Генади Борисов забелязва космическото тяло.
Сега кометата ще се завърти около Слънцето, правейки най-близкия си полет до звездата. При отдалечаването си кометата ще нарасне по размер и ще заблести още по-ярко.

https://www.economy.bg/science/view/37292/Mezhdugalakticheskata-kometa-Borisov“-shte-preleti-pokraj-Slynceto
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25609
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #426 -: Декември 13, 2019, 18:41:09 »
Engels, не ти ходя по петите,нямам такъв навик, обаче тия ученидето ги пускаш понякога са от школата на Сун Дзъ.

Quote (selected)
„Борисов“ се носи в замръзналия Космос цели 100 млн. години.
Как са фиксирали 100 милиона. не 110, не 200 а точно.
Сещам се за два начина.
Единият да го наблюдават последните 100 М :blurry_drunk-2127:
Вторият с хвърляне на боб.
Залагам на боба там има по-малки отклонения. :t0328:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #427 -: Декември 13, 2019, 18:55:34 »
Engels, не ти ходя по петите,нямам такъв навик, обаче тия ученидето ги пускаш понякога са от школата на Сун Дзъ.

Quote (selected)
„Борисов“ се носи в замръзналия Космос цели 100 млн. години.
Как са фиксирали 100 милиона. не 110, не 200 а точно.
Със сигурност не са. Сложили са кръгла цифра за лесна смилаемост от аудиторията. :)
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #428 -: Декември 13, 2019, 19:29:17 »
Engels, не ти ходя по петите,нямам такъв навик, обаче тия ученидето ги пускаш понякога са от школата на Сун Дзъ.

Quote (selected)
„Борисов“ се носи в замръзналия Космос цели 100 млн. години.
Как са фиксирали 100 милиона. не 110, не 200 а точно.
Сещам се за два начина.
Единият да го наблюдават последните 100 М :blurry_drunk-2127:
Вторият с хвърляне на боб.
Залагам на боба там има по-малки отклонения. :t0328:
В астрофизиката хвърлянето на боб е водещ изследователски инструмент.
Така е установена и възрастта на вселената.
  :t0328:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25609
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #429 -: Декември 13, 2019, 19:31:35 »
 :way_to_go-1308:
Много близки науки са с икономиката.
Ползват еднакви инструменти.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Китайски чипмейкър подготвя 5-нанометров x86 процесор
« Отговор #430 -: Декември 13, 2019, 21:02:50 »
Quote (selected)
Китайският разработчик на чипове Zhaoxin подготвя за пазара x86-съвместими процесори за настолни и мобилни компютри, които ще се произвеждат по 7- и дори 5-нанометров технологичен процес, съобщи специализираното издание WiKi Chip.
По-рано тази година Zhaoxin пусна x86-съвместими 16-нм процесори KX-6000 за РС и сървърни чипове KH-30000. Сега компанията подготвя техните наследници. KH-40 000, очакван през 2021 г., ще замени KH-30000. Той ще се произвежда по 16-нм технология на TSMC и ще предложи редица архитектурни подобрения.
Zhaoxin вече работи и по нови мобилни и настолни процесори от серията KX-7000. Те ще се произвеждат по 7-нм технология, а някои модели – дори по 5-нанометров процес. Преходът към по-„тънки” норми ще позволи на компанията да увеличи тактовите честоти на процесорите и така да конкурира по-успешно Intel и AMD.

https://technews.bg/article-121427.html
Конкуренция да има, че западните фирми много се отпуснаха.
Да са живи и здрави китайците да произвеждат евтино.
Доскоро ми се налагаше сам да запоявам ARM STM32H7, което си е извращение при положение, че изводите му са на половин милиметър един от друг.
До преди 2-3 месеца китайците предлагаха само STM32F103C8T6 и се налагаше за STM32H7 да си правя собствени платки.
При това само един гол STM32H7 чип в Европа се предлагаше за почти 30 лева.
Сега за десетина лева повече, получавам готова платка, супер изгодно.
  :way_to_go-1308::yes-1289: :way_to_go-1308:

Размер: 90*55 мм
https://ru.aliexpress.com/item/4000182756241.html
https://ru.aliexpress.com/item/4000235276780.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #431 -: Декември 13, 2019, 21:23:47 »
Енгелс
Не зная какво да кажа.
Китай, Индия май атакуват отгризаната ябълка и те не знаят какви да ги вършат?
Засега естествено съм на Андроид.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #432 -: Декември 13, 2019, 22:52:24 »
Енгелс
Не зная какво да кажа.
Китай, Индия май атакуват отгризаната ябълка и те не знаят какви да ги вършат?
Засега естествено съм на Андроид.
Китай, Индия не ни предлагат нищо принципно ново, но като копират различните продукти им свалят доста цената, което ги прави по достъпни.
Иначе има интересна теория по въпроса, че азиатците са със средно по висок коефициент на интелигентност, но при европейците има по резки аномалии.
Тоест европейците имат повече гении, но и повече кретени. Докато азиатците масово са на едно средно равнище с по малко аномалии.
Quote (selected)
«У  азиатов  есть,  пожалуй,
несколько более высокий коэффициент интеллекта, но все же все указывает на то, что распределение интеллекта среди населения у них сконцентрировано гораздо сильнее вокруг центра. Среди них есть немного людей с крайне низким и немного с очень высоким коэффициентом интеллекта. Это создает благоприятные предпосылки для наличия квалифицированной и стабильной армии рабочих рук. В отличие от этого гораздо большие различия  существуют  между  интеллектом  отдельных  европейцев.  Другими  словами,  у  нас  есть  намного больше гениев, чем у азиатов, но, к сожалению, также намного  больше  слабоумных. Интересно,  что  мы,
европейцы,  в  плане  научных  достижений  значительно превосходим азиатов, которые своими огромными массами населения в численном отношении намного сильнее нас; это справедливо и сегодня, когда двадцатый век приближается к своему концу. [Дьюк писал эти строки в 1998 году.] Старое изречение, согласно которому восточный азиат хоть и не смог изобрести радио и телевидение,  но  вполне  может  гораздо  быстрее,  дешевле и  эффективнее  производить  телевизоры,  кажется,  в
определенной степени соответствует истине»

На пути к апокалипсису
Что ждет коренные
народы европы?
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25609
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #433 -: Декември 14, 2019, 08:32:53 »
Quote (selected)
Среди них есть немного людей с крайне низким и немного с очень высоким коэффициентом интеллекта. Это создает благоприятные предпосылки для наличия квалифицированной и стабильной армии рабочих рук. В отличие от этого гораздо большие различия  существуют  между  интеллектом  отдельных  европейцев.  Другими  словами,  у  нас  есть  намного больше гениев, чем у азиатов, но, к сожалению, также намного  больше  слабоумных. Интересно,  что  мы,

Такива теории са разпространявани от едни интелектуалци с кафяви ризи.
Не мисля пак да пробваме тази рецепта, ястието не става за ядене и ако все пак се напънеш да го ядеш после почват стомашните проблеми, гадене, повръщане, разстройство.
Стига се до латентен край.

Quote (selected)
На пути к апокалипсису
Что ждет коренные
народы европы?

Нека да тръгнем по друга пътека.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #434 -: Декември 14, 2019, 09:40:25 »
Не съм прочел още цялата книга, авторът е известен ревизионист, работил е с бежанци и е доста негативно настроен спрямо тях.
Тезата му е че, Европа не може да приеме дори сто милиона африканци без последствия.
Прави паралели с Южна Африка, където от износители на селскостопанска продукция стават вносители, понеже чернокожите избиват белите фермери, а черните произвеждали само за лични нужди. Тоест убеден е, че ако приемем стотина милиона африканци, ще ни метнат подобно на фермерите в Южна Африка. И се е заел да го доказва на близо 600 страници. Освен това дава и препоръки:
Quote (selected)
От иммигрантов, которые регулярно работают и
никогда не совершали преступлений, в качестве предпо­
сылки для их пребывания в стране, потребуют, чтобы они
и  их  семьи  ассимилировались.  Национальное  государ­
ство настойчиво подкрепит это требование своим законо­
дательством. Не будет школ Корана; халяльное забивание
скота, а также импорт халяльного мяса будут строго за­
прещены; носить чадру будет принципиально запрещено,
носить платок будет запрещено, по меньшей мере, в шко­
лах и в учреждениях; мальчики и девочки вместе будут
посещать занятия по плаванию. Тот, кто не хочет прини­
мать эти правила, может сразу паковать свои чемоданы.
Изглежда книгите му не се харесват в ЕС, приемат го за ревизионист-рецидивист, тоест нещо като неофашист. Но на руснаците не им пука и превеждат книгите му.
След като го подгонват на запад, се жени в Русия.
Края на книгата му завършва така:
Quote (selected)
Если же погибающая Западная и Центральная Евро­
па не сможет возродиться, и даже если падут передовые
посты Европы за океаном – США, Канада, Австралия и
Новая Зеландия, – то народам России и Восточной Евро­
пы будет дарована миссия нести знамя белого человече­
ства и его культуры, к которой как неотъемлемая состав­
ная часть принадлежит также христианство.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #435 -: Декември 14, 2019, 13:33:54 »
Цитат на: buratinob
Такива теории са разпространявани от едни интелектуалци с кафяви ризи.

Toва не е теория, а фактология.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #436 -: Декември 14, 2019, 13:38:01 »
Цитат на: Engels
"... то народам России и Восточной Евро­пы будет дарована миссия нести знамя белого человече­ства и его культуры ... "

Стига восточната Европа междувременно да не стане курбан за кефа на Вашингтон и Брюксел.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25609
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #437 -: Декември 14, 2019, 14:10:29 »
Цитат на: buratinob
Такива теории са разпространявани от едни интелектуалци с кафяви ризи.

Toва не е теория, а фактология.

Не съм съгласен.
Подобни "изследвания" са направени първо от немскоговорящите пишман психолози и антрополози срещу другите.
Опитаха се да премахнат болните и недъгавите чрез евтаназия, концлагери и стерилизация в своята част на света за да създадат ариеца.
Не се получи, били са твърде малко за да успеят да доминират над света.
Сега са приобщили към ариеца и някой френско и англоговорящи с идеята, че като са 15-20% от популацията ще успеят да доминират.
Недъгавите не се убиват, а се представят като свещенни крави точно за да станат 20% и да имат някаква тежест.
На този етап успяват.
Западният свят лежи върху патентите щото е "по-интелигентен", а другата част е
призвана да работи до изнемога защото такова и е било предопределено от генетиката.
Всички тези изследвания се базират на данни от времето когато на запад образованието, медицината, прехраната са сравнително общодостъпни.
Полуколониалните Африка и Азия, без училища, болници и достъп даже до питейна вода и електричество, живеещи в условия при които трябва да работиш 16 часа да оцелееш са тествани наравно с уялите се Гретхени.
Извода можеш и сам да си го направиш без социологически методи.
Ония са свикнали да бачкат, Гретхен не.
Естествено са забравили да сметнат такива работи като колонниализма, че ония изостаналите работят половината си време за да не работи Гретхен.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8074
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #438 -: Декември 14, 2019, 14:51:53 »
Цитат на: buratinob
Подобни "изследвания" са направени първо от немскоговорящите пишман психолози и антрополози срещу другите.

Гените са си гени. Това може да не ти се вярва, но на гените въобще не им дреме кой вярва в тях и кой не.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Как интелектът зависи от генетиката и възпитанието?
« Отговор #439 -: Декември 17, 2019, 20:46:16 »
Ето резултатите от едно интересно изследване, при което резултатите са се оказали обратни на това което са очаквали изследователите.
Quote (selected)

«Одно из самых содержательных непосредственных исследований по теме расы и окружающей среды исходит от психологов Сандры Скарр, Ричарда Уайнберга  и  И. Д. Уолдмена.  Все  трое  известны  тем,  что они придавали решающее значение факторам окружающей среды. Предметом их исследования были белые, черные и расовосмешанные приемные дети в более чем ста  белых  семьях  в  Миннесоте.  С  точки  зрения  сторонника теории окружающей среды, это исследование было  мечтой,  так  как  приемные  родители  соответствующих  детей  были  состоятельными  и  образованными и, кроме того, были достаточно антирасистски настроены,  чтобы  принять  черного  ребенка  в  свою семью.  Скарр,  страстная  сторонница  равенства  рас, придерживалась мнения, что различный коэффициент интеллекта различных рас почти полностью был следствием факторов окружающей среды. Хоть она и признает,  что  наследственные  факторы  сильно  влияют на индивидуальные различия в пределах одной и той же расы, тем не менее настаивает на том, что различия между  расами  почти  исключительно  были  результатом влияний окружающей среды.
К  подвергнутым  исследованиям  детям  относились приемные белые, черные и мулаты [так как в слу­чае афроамериканцев речь в большинстве случаев и так идет о мулатах, здесь, очевидно, имеются в виду «осо­бенно  светлокожие  мулаты»], а также  биологические дети  белых  приемных  родителей.  Измерялся  коэффициент интеллекта детей в возрасте семи лет, причем все группы, включая чернокожих и мулатов, показали результаты значительно выше среднего. Скарр и Уайнберг опубликовали исследование, в котором утверждали, что получили доказательство того, что IQ зависит почти  только  от  факторов  окружающей  среды,  а  не от  расы;  разумеется,  они  не  могли  не  признать,  что белые дети, независимо от того, были ли они приемными или нет, показали намного лучшие результаты, чем черные дети и мулаты, и что мулаты со своей стороны значительно перегнали чернокожих.
Десятилетием позже, когда тестируемые достигли среднего возраста 17 лет, было проведено последующее исследование, в ходе которого снова измеряли коэффициент  интеллекта.  Теперь  средний  интеллектуальный коэффициент тестируемых чернокожих упал до 89, что соответствует среднему значению IQ чернокожих в соответствующем  американском  регионе.  Белые  приемные дети обладали средним коэффициентом умственного развития 106, что примерно на 17 пунктов превышало коэффициент черных и отражало результаты обычных исследований о различиях IQ между белыми и чернокожими. В полном соответствии с генетической теорией мулаты достигли результатов, которые лежали почти ровно  посередине  между  результатами  усыновленных белых и усыновленных чернокожих.
Скарр и Уайнберг, скрипя зубами, опубликовали результаты своего последующего исследования, однако затянули эту публикацию почти на четыре года, как будто ощущая смущение от того, что они узнали».

David Duke. My awakening. С. 61–62.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Натискът за електрификация на автомобилите се засилва
« Отговор #440 -: Декември 18, 2019, 03:52:22 »
Quote (selected)
Професор Джим Скеа от Междуправителствения панел по изменението на климата (IPCC) заяви, че електрическите превозни средства са препоръчителни за частния транспортен сектор по много причини, не само заради климатичните промени.
„Най-големият ръст (при продажбите) на електрически превозни средства е в Китай и това се дължи на редица качествени причини. Има и други причини; електрическите автомобили имат много по-малко движещи се части и затова са много по-лесни за обслужване. Така в дългосрочен план те ще бъдат по-евтини за поддържане и управление “, посочва Скеа пред Euractiv.
Той се противопоставя на използването на биогорива в автомобилния сектор поради ограниченото количество биомаса по света, но споделя, че тези горива биха били полезни за авиацията.
Скеа подчертава, че разрастването на дела на електромобилите се случва по-бързо, отколкото някой изобщо е предполагал.
По данните на Международната агенция по енергетика (МАЕ) Китай е удвоил дела на електромобили до 4,48% от своя общ автопарк, следван от САЩ (2,45%), Канада (2,32%) и Южна Корея (2,21%).
На ниво Европейски съюз (ЕС) първи е Франция (2,15%), следвана от Великобритания (2,1%) и Германия (1,96%).
Според Скеа цените на електромобилите ще се понижават, особено поради факта, че електрическото превозно средство е „по-просто устроено“ от конвенционалния автомобил.
Той подчерта, че цената на батериите за електромобили е доста висока в момента и затова е изключително важно тя да бъде намалена с времето, като се използват различни бизнес модели. Един от моделите, според Скеа, е този, при който вместо да купуват батерията, потребителите ще взимат под наем батерия от компании.
Според анализ, представен на COP25 от неправителствената организация Climate Transparency, въпреки добрите политики, държавите от Г-20 продължават да субсидират изкопаемите горива в транспортния сектор.
Страните от Г-20 са изразходвали приблизително 44 млрд. евро под формата на субсидии средно за 2016 г. и 2017 г.
В интервю за партньорите на Euractiv EFE миналата седмица бившият вицепрезидент на САЩ Ал Гор настоя Европа и други части на света да спрат да субсидират изкопаемите горива и да се насочат към бърз преход към възобновяема енергия, електрически автомобили и камиони.
Карен Ванклийсен, генерален секретар на европейската мрежа от градове и региони POLIS, посочва пред Euractiv, че е необходимо да бъде избегнат сблъсък между екологичните мерки и социалното включване.
„Съществува рискът богатите хора да могат да си позволят електрическа кола, а бедните хора, които все още притежават личен замърсяващ автомобил, да бъдат наказани чрез регулирането на достъпа. Това е нещо, с което наистина трябва да внимаваме“, коментира тя, добавяйки, че същото се отнася за новите услуги за микромобилност, като градските скутери, които биха представлявали сериозен разход, ако се превърнат в част от ежедневието.
Ванклийсен подкрепя различни бизнес модели, основани на публично-частни партньорства, които да бъдат частично субсидирани.

https://www.investor.bg/evropa/334/a/natiskyt-za-elektrifikaciia-na-avtomobilite-se-zasilva-no-ostava-vyprosyt-s-razhodite-295148
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Kole

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4332
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #441 -: Декември 18, 2019, 06:33:45 »
Engels, може ли да попитам за повече подробности за книгата на набедения ревизионист? Буди любопитството.  :way_to_go-1308:
Линк за четене ще е най-добре :angry-smiley-014:
Предварително благодаря!

Активен Kole

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4332
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #442 -: Декември 18, 2019, 06:49:05 »
Относно изследванията върху расите, либерализмът твърди, че очите лъжат и черното е равно на бялото, но природата казва друго.

Quote (selected)
Белите по-умни от черните: Расизмът отне титлите на д-р Джеймс Уотсън

90-годишният Джеймс Уотсън, съоткривателят на двойната спирала на ДНК, е бил лишен от научните си титли. Причината - "някои расистки забележки" на учения, награден с Нобелова награда през 1962 г.
...
"Всички наши социални политики са базирани на факта, че интелигентността им е същата като нашата, въпреки че всички тестове посочват, че това не е точно така", казва Уотсън в статията.

През 2007 г. ученият казва още, че му се иска всички раси да са равни, но "хората, които работят с черни работници са открили, че това не е така".

Тези негови думи му костват поста на директор на лабораторията. Генетикът дори публикува извинение.

И така до преди няколко дни, когато ученият отново си навлече публичния гняв. В интервю за документалния филм "Американски Маестрo: Декодирането на Уотсън", излъчен на 2 януари, 90-годишният учен заявява, че черните и белите имат разлики в коефициента на интелигентност, заради генетични разлики, които са еволюирали чрез естествения подбор.

https://www.dnes.bg/science/2019/01/15/belite-po-umni-ot-chernite-rasizmyt-otne-titlite-na-d-r-djeims-uotsyn.399234

Quote (selected)
Пpeз 2014 г. дoĸтop Уoтcън e пpинyдeн дa пpoдaдe cвoя злaтeн мeдaл, пoнeжe нayчнoтo oбщecтвo гo oтxвъpля cлeд нeгoвoтo изĸaзвaнe, чe имa paзлиĸи в интeлeĸтyaлнoтo и физичecĸoтo paзвитиe нa paзличнитe pacи. Oттoгaвa гeнeтиĸът ocтaвa бeз ниĸaĸви cpeдcтвa и e пpинyдeн дa пpoдaдe вcичĸo.

Уoтcън ĸaзвa, чe paзлиĸитe в интeлeĸтyaлнитe cпocoбнocти нa бeлитe и чepнoĸoжитe cъвceм яcнo ce виждaт в ІQ тecтoвeтe и вceĸи мoжe дa пpoвepи тoвa. Πoвeчeтo eĸcпepти пo интeлeĸтyaлнo paзвитиe cчитaт, чe тeзи paзлиĸи ce дължaт нa cpeдaтa, в ĸoятo живeят xopaтa, нeзaвиcимo дaли бeли или чepни, a нe oт гeнeтичнитe пapaмeтpи. Toвa e и мнeниeтo нa извecтния дoĸтop Фpaнcиc Koлинз.

https://www.monitor.bg/bg/a/view/otkrivateljat-na-dnk-lishen-ot-titli-zaradi-rasistki-izkazvanija-154547
« Последна редакция: Декември 18, 2019, 06:56:11 от Kole »

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25609
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #443 -: Декември 18, 2019, 07:40:13 »
Quote (selected)
Той подчерта, че цената на батериите за електромобили е доста висока в момента и затова е изключително важно тя да бъде намалена с времето, като се използват различни бизнес модели.

По някое време наистина ще минем на електромобили, ДВГ ще останат за машини в отдалечени, труднодостъпни места. Много скептично обаче съм настроен към решаването на проблема чрез бизнес модели. Трябват ни други инженерни, модели, не финансови спекулации. Добавянето на банкови и лизингови продукти към батериите само ще ги оскъпи. Другото е паричен или данъчен стимул като парите се съберат от други пера например производството на ел. енергия което е наливане от пусто в празно.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен otvrat

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10230
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #444 -: Декември 18, 2019, 07:47:20 »
По някое време наистина ще минем на електромобили, ДВГ ще останат за машини в отдалечени, труднодостъпни места.

По някое време - да. Но не, докато не свърши окончателно тунджата. Докато се помпа ойль, електрокарите ще си останат екзотика. А изчисленията показват, че това няма да стане преди 150 години от днес, 18 декември, 2019. И това е несигурно, защото една трета от Земята още не е проучена.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #445 -: Декември 18, 2019, 08:02:27 »
150 лета са множко. Викам да са към 50-60...
Та Енгелс ни вкарва в технологична сингулярност къде другата седмица!
И не е проблема в свършването на олиото.
Проблемът е в крайно примитивните средства технологии за производство и пренос на енергия.
Типичен пример - заместването на парната машина от ДВГ. А кюмюр и до днес се копа, ама е вървежен само по печките на село.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен otvrat

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10230
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #446 -: Декември 18, 2019, 08:15:18 »
150 лета са множко. Викам да са към 50-60...

Не са множко, защото всеки ден откриват нови и нови находища. Ей, например, преди десетина години откриха залежи в шелфа на Намибия. Дотогава даже и не предполагаха, че може да има сериозни количетва. Сибир и Арктика още не са сериозно проучени. Затова могат да се окажат и повечко от 150.
Преносът на олио не е проблем. Стойността му, както и добивната постоянно спадат. А кюмюрът си отиде по съвсем обективни причини - себестойност и КПД.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #447 -: Декември 18, 2019, 08:23:50 »
Анджак де! И аз това казвам - когато КПД-то и себестойността на електриките задминат тези на ДВГ и ще си се отече тихо мирно и кротко, без значение колко олио има тук и там.
Нужни са няколко пробива в технологиите. На първо време - топли свръхпроводници.
А реалния пробив ще дойде когато някой открие компактен източник на енергия, така щото да не е нужно да мъкнеш тон глупави и вредни батерии.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен otvrat

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10230
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #448 -: Декември 18, 2019, 08:39:01 »
когато КПД-то и себестойността на електриките задминат тези на ДВГ и ще си се отече тихо мирно и кротко, без значение колко олио има тук и там.

Сигурно, но олиото е малко по-особен случай. Щото то не е само тунджа. А и огромните средства, които са вложени е автомобилната индустрия и нефтодобивната промишленист трябва да се оползотворят до стотинка. Няма как да бъдат зачеркнати с лека ръка. Дебелите чичковци няма да зарежат огромните печалби от тунджата и ДВГ-тата и да оползотворяват само една трета от ойля за пластмласи. Видимо е съзнателното задържане на електрическите технологии. Разправят, че още в началото на 80-тях са имали това, което сега свенливо подават на пазара. Е, сега е по-усъвършенствано, но все пак темповете са осезателно бавни. Според мен ще изчакат и последната капка оиль.

Активен Bacho Кольо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4475
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #449 -: Декември 18, 2019, 08:55:20 »
По мое скромно мнение лимитиращото процеса на електрификация на автомобилите  ще бъде не наличието (отсъствието) на нефт и не технологиите за съхранение на получената електроенергия, а това,  дали човечеството ще се научи да я произвежда  без щети за околната среда. 
За сега резултатите в това отношение са повече от скромни...

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #450 -: Декември 18, 2019, 09:01:10 »
Напълно съгласен за дебелите чичковци. И бих добавил към тях и чичковци дето ходят с рокли и кърпи по главите. Там някъде е основния блокаж, но ние все пак си говорим по принцип, а мечтите са безплатни. :)
Една лека апроксимация с едновремешните парни локомотиви - кюта-пата, пращи, трещи тук-там страшни рекорди за скорост 200 км./ч.!!
Сравни със сегашните дизелаци и електрики...
Та и с електрокарчетата така - взимаш ново от завода, първи ремонт и профилактика на 20000 км. примерно, сменят ти енергоизточника, както сега сменят ремъци и айде давай още 20000 км.
И никъде нищо не зареждаш, натискаш педала и то си върви.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #451 -: Декември 18, 2019, 09:26:29 »
Engels, може ли да попитам за повече подробности за книгата на набедения ревизионист? Буди любопитството.  :way_to_go-1308:
Линк за четене ще е най-добре :angry-smiley-014:
Предварително благодаря!
На пути к Апокалипсису. Что ждет коренные народы Европы?
Год издания: 2017
Автор: Юрген Граф
Издательство: Институт русской цивилизации
Quote (selected)
Описание: В книге выдающегося швейцарского мыслителя и историка Юргена Графа рассказывается о величайшей духовной катастрофе, постигшей западный мир. Враждебные силы, ополчившиеся на христианскую цивилизацию, планирует массовое уничтожение народов белой расы от Атлантики до Владивостока. Падение веры, содомитство, всеобщее крушение морали и нравственности стали главными чертами современной Западной Европы.
Спасти западный мир от гибели может союз с Россией и возрождение национальных государств Европы на духовной основе христианства и уничтожении тлетворного влияния американизма. Автор считает, что если погибающая Западная и Центральная Европа не сможет возродиться, то народам России и Восточной Европы будет дарована миссия нести знамя белого человечества и его культуры, неотъемлемой частью которого является христианство.
https://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=5796678
Другие работы: Graf Jürgen / Граф Юрген - Избранные произведения [1997—2012, FB2, RUS]
Список книг
ВЕЛИКАЯ ЛОЖЬ ХХ ВЕКА - 1997 
ВЕЛИКАЯ ЛОЖЬ ХХ ВЕКА 
КРАХ МИРОВОГО ПОРЯДКА - 2008 
НАКАНУНЕ МИРОВОЙ КАТАСТРОФЫ - 2011 
РЕВИЗИОНИЗМ ХОЛОКОСТА - 2012
СОБИБОР - МИФ И РЕАЛЬНОСТЬ - 2010 
https://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=4713998

Юрген Граф - Миф о холокосте. Правда о судьбе евреев во Второй мировой войне
http://static.flibusta.site/b.fb2/Graf_Mif-o-holokoste-pravda-o-sudbe-evreev-vo-vtoroy-mirovoy-voyne.X7TMgg.74875.fb2.zip
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #452 -: Декември 18, 2019, 09:44:49 »
Батериите са подходящи за електрически велосипеди, триколки, тротинетки и подобни малогабаритни превозни средства.
За автомобилите са по подходящи водородните горивни клетки, добре че японците продължават да работят в това направление.
Обаче пуста мода, всички хукнаха към батериите.
Тесла ги подлуди.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Kole

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4332
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #453 -: Декември 18, 2019, 14:11:46 »
ЮГ е доста неудобен автор. Четох Крах мирового порядка

клик

Благодаря ти за отговора!

Неактивен SgtTroy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5521
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #454 -: Декември 18, 2019, 15:29:13 »
Викаш, без опоненти ше си лафиш с мики, жижи и коля и ще ти е на шес.
Що ти е толко терсене тогаз?
Или се чудиш с кого да се скараш?  :smokin:

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #455 -: Декември 18, 2019, 15:50:09 »
"Гардиън": Путин ползва много остаряла операционна система

67-годишният Путин има остаряла операционна система Microsoft Windows XP, инсталирана на компютри в офиса му в Кремъл и в официалната му резиденция Ново-Огарьово в близост до Москва, според изображения, публикувани от пресслужбата му. И на двата компютъра има кулите на Кремъл като фонове на работния плот.
https://www.segabg.com/hot/gardiun-putin-polzva-mnogo-ostaryala-operacionna-sistema

Тези не са глупави. Тези са много глупави! :smokin:
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #456 -: Декември 18, 2019, 16:48:22 »
Батериите са подходящи за електрически велосипеди, триколки, тротинетки и подобни малогабаритни превозни средства.
За автомобилите са по подходящи водородните горивни клетки, добре че японците продължават да работят в това направление.
Обаче пуста мода, всички хукнаха към батериите.
Тесла ги подлуди.

Енгелс е прав не 100, а 200%.
Заради модата парите отиват в свирката на парния локомотив(образно казано), а не там където са нужни.
Без технологичен пробив тъпчем на едно място и пълним гушата на всякакви маркетолози и други подобни съмнителни професионалисти.
Лошото е че начело вече не са хора като Корольов и фон Браун, а Мъск и Рогозин.
А и времената са други. Важното е не какво ще измислят, а какво ще напишат за тях в разни приложения разни хора, които си нямат понятие за какво става въпрос.
Та по въпроса. Кой какво, а аз пак за своето.
Докато акумулаторите са скъпи и рециклирането им е голям екологически проблем, а горивните клетки са някаква засега неясна перспектива може би си струва автомобилните гиганти да пуснат модели с газови уредби.
Аз например съм много доволен.
Мога да кажа че съм екологично осъзнат и едновременно икономисвам кинти.
При мен газта е 22-23 рубли(0,32-0,33 евро по днешния курс).

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25609
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #457 -: Декември 18, 2019, 18:30:49 »
Сутринта акцентирах на това.
Търсят се финансови инструменти, това естествено оскъпява дори наличните технологии.

Относно първият електрически автомобил е Дженеръл Мотърс EV1 и първия официален убиец е Дженеръл Мотърс.

Quote (selected)
ДжЕм пуска първоначално 800 от общо 1117 произведени автомобила, с уговорка за връщането им след 3-годишен срок на ползване.

Никаква опция за придобиване. връщаш и ги унищожават.

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D1%8A%D0%BB_%D0%9C%D0%BE%D1%82%D1%8A%D1%80%D1%81_EV1

Когато бях дете много се радвах на малките електрически камиончета на Български пощи - електрокарчета с каросерия.
Разнасяха пощата между клоновете, малки пратки, писма,преса.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Автомобили на водород
« Отговор #458 -: Декември 20, 2019, 11:10:41 »
Автомобилите с водородните горивни клетки като технология са развити на нивото на тези с батерии. Има ги в продажба от доста години. Проблемът е че масово се правят станции за зареждане на батерии, но не правят такива за зареждане с водород.
По тази причина търсенето на водородни автомобили е много по ниско, просто няма къде да ги зареждат.
Затова и много малко производители произвеждат водородни автомобили.
Докато тези с батерии можеш, макар и по бавно да ги заредиш и в къщи. Тesla информира публиката, че 90% от зареждането на Model S се извършва у дома. Но пък водородната Toyota Mirai може да измине 300 мили с едно зареждане, което става за около 5 минути. Това е забележително бързо зареждане, особено спрямо електрическата Tesla Model S, дори и в „бърза“ станция. Тук водородните коли имат значително предимство над електрическите.
Исторически погледнато много често по добрата технология е измествана от друга която се налага заради по голямото си разпространение.
Така беше при VHS и Betamax.
Quote (selected)
В начале 80-х VHS-кассеты вытеснили на бытовом рынке формат Betamax и почти на 25 лет стали популярнейшим носителем видеоинформации.
Сега автомобилите с батерии изместват водородните, въпреки предимствата на последните.
В началото на годината китайска компания Wuhan Grove Hydrogen Automobile Co, направи водороден автомобил с пробег при едно зареждане - 1000 км. Твърди се, че балоните с водород се пълнят само за няколко минути.
Предлаганите в момента Toyota Mirai, Honda Clarity и Hyundai Nexo разполагат съответно с 502, 750 и 595 км.
А ето какво казват от Toyota:
Quote (selected)

Вместо да бъдат задвижвани от двигател с вътрешно горене, автомобилите с горивни клетки (FCV) получават мощност от пакет от горивни клетки, които генерират електричество, следствие на реакцията между водород и кислород.
Нулеви емисии
Те не само не генерират вредни емисии, а само вода, но и тяхната ефективност на процеса е много по-висока. Освен това водородът, необходим за реакцията, може да се генерира от естествени енергийни източници като слънце и вятър.
Хибридна същност
В основата на задвижването на нашите автомобили с водородна горивна клетка е всъщност добре познатата хибридна система, разработвана от нас с години.
При ниска скорост, например при движение в града, FCV функционира точно като електрически автомобил, използвайки електрическата енергия, складирана в батериите. При намаляване на скоростта, батерията се зарежда посредством електромотора, който заработва като генератор и изпраща получената енергия в батерията.
Извън града, при движение с по-висока скорост, батерията не се използва и само водородната горивната клетка задвижва електромотора. Когато има нужда от повече мощност, например при внезапно ускорение, батерията подпомага горивната клетка и двата енергийни източника работят в синхрон.
Устойчиво бъдеще
Изпълнението на високите цели, които си поставяме, например успешен студен старт на горивната клетка при -30 градуса означава, че нищо не може да спре разрастването на вижданията ни за екологична и природосъобразна мобилност.
Концепцията с горивна клетка FCV-R

Нашата концепция FCV-R направи своята световна премиера на Автомобилното изложение в Токио през 2011 и положи основите на масовото производство на автомобили с горивна клетка.
Скрит под аеродинамичното купе на автомобила, пакетът от горивни клетки бе значително по-малък от предходните, а двата водородни резервоара бяха разположени под пода. Увеличен бе обема както на купето, така и на товарното пространство, за да се получи един практичен семеен автомобил.
Автономния пробег от над 700 км с едно зареждане, при това без вредни емисии, определено привлече вниманието на всички.
Концепцията FCV

Електриково синия FCV е нашият пилотен водороден концептуален автомобил, който стартира продажби през 2015.
Оборудван с най-високопроизводителната горивна клетка и високоефективен конвертор на мощността за увеличен волтаж, FCV осигурява повече динамика на по-ниска цена. Нашият автомобил изминава 500 км с едно зареждане, което трае около 3 минути. Освен това разполага с достатъчно място за четирима и с пълноразмерен багажник на седан.
Невероятно, но с един резервоар, FCV може да генерира енергия, достатъчна да посрещне ежедневните нужди на едно семейство за цяла седмица.
https://www.toyota.bg/world-of-toyota/environmental-technology/fuel-cell-technology
« Последна редакция: Декември 20, 2019, 11:16:01 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Автомобили на водород
« Отговор #459 -: Декември 20, 2019, 11:56:47 »
Автомобилите с водородните горивни клетки като технология са развити на нивото на тези с батерии. Има ги в продажба от доста години. Проблемът е че масово се правят станции за зареждане на батерии, но не правят такива за зареждане с водород.
тук трябваше да спреш.

Quote (selected)
По тази причина търсенето на водородни автомобили е много по ниско, просто няма къде да ги зареждат.
а това е дивна лъжа. тук в дойчланд има къде да ги зареждат и пак търсенето е ниско, ама знаеш ли защо - щото нова тойота мирай почва от 78 600 ойро. ето ти линк: https://www.toyota.de/automobile/mirai/

към дебелата цена трябва да прибавиш и удобството да караш само където има зарядни станции. две в едно, дет се вика :bigok:

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
IBM - достъпни батерии без тежки метали
« Отговор #460 -: Декември 20, 2019, 11:57:00 »
На батерийния фронт се очертава раздвижване.
И трите ключови минерали за направата на новите батерии могат да бъдат извлечени от обикновена морска вода вместо от мини и кариери, обещават разработчиците от IBM.
Quote (selected)
Редки и вредни метали като никел и кобалт няма да са необходими като основни материали за производството на батериите. И трите ключови минерала за направата на новите батерии могат да бъдат извлечени от обикновена морска вода вместо от мини и кариери.
Разработката е в началния си етап, но вече е ясно, че новите материали за аноди, катоди и електролит ще бъдат по-безопасни по отношение на риска от пожар, тъй като се отличават с висока температура на запалване. Освен това те имат не по-малка енергийна плътност от литиево-йонните батерии (800 W/l) и осигуряват най-високата плътност на мощност (10 000 W/l).
Зареждането до 80% от капацитета на батерията отнема само 5 минути, а това е мечта за всеки фен на електрическите автомобили. В допълнение, извличането на основните суровини за производството ще бъде изключително евтино, така че новите батерии се очертават като по-евтини от литиево-йонните.
Въпреки че изследванията са в начален етап, IBM вече е сключила договори за съвместна разработка и производство на новото поколение батерии с Mercedes-Benz Research, Development North America, Central Glass и Sidus. Подобен съюз в ранните етапи на разработка предполага, че IBM наистина има обещаваща технология, която може да се реализира комерсиално в близко бъдеще.

https://technews.bg/article-121573.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Автомобили на водород
« Отговор #461 -: Декември 20, 2019, 12:23:27 »
Автомобилите с водородните горивни клетки като технология са развити на нивото на тези с батерии. Има ги в продажба от доста години. Проблемът е че масово се правят станции за зареждане на батерии, но не правят такива за зареждане с водород.
тук трябваше да спреш.

Quote (selected)
По тази причина търсенето на водородни автомобили е много по ниско, просто няма къде да ги зареждат.
а това е дивна лъжа. тук в дойчланд има къде да ги зареждат и пак търсенето е ниско, ама знаеш ли защо - щото нова тойота мирай почва от 78 600 ойро. ето ти линк: https://www.toyota.de/automobile/mirai/

към дебелата цена трябва да прибавиш и удобството да караш само където има зарядни станции. две в едно, дет се вика :bigok:
А ти какво очакваш, помниш ли колко струваха батерийните преди да налеят милиарди в технологията. Ако германските автомобилни производители, изхарчат толкова милиарди за водородните, колкото харчат за батерийните, картината сега щеше да е съвсем друга. Но Тесла си изигра ролята и тласна конкурентната битка към батериите.
Сега японците останаха почти сами в производството на водородни автомобили.
Това е гаранция водородните да си останат скъпи.
Когато масово в големите градове започнат забраните за ДВГ, от това ще се възползват автомобилите с батерии.
Отделно, че много повече пари ще се налеят и в усъвършенстването на батерийните, за разлика от водородните.
Този филм вече сме го гледали при VHS и Betamax.
Quote (selected)
а това е дивна лъжа. тук в дойчланд има къде да ги зареждат и пак търсенето е ниско, ама знаеш ли защо - щото нова тойота мирай почва от 78 600 ойро. ето ти линк: https://www.toyota.de/automobile/mirai/
към дебелата цена трябва да прибавиш и удобството да караш само където има зарядни станции. две в едно, дет се вика
Има къде, ама не навсякъде и най важното е че не можеш да си го заредиш вкъщи.
Така че дивната лъжа се превръща в истина.
А цената си е такава на която бяха и първите коли на Тесла, преди в надпреварата да се включат германците, китайците и останалия свят.
« Последна редакция: Декември 20, 2019, 12:28:50 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #462 -: Декември 20, 2019, 13:06:58 »
Quote (selected)
Така че дивната лъжа се превръща в истина.

да беше спрял с простотиите... лъжата ти беше, че нямало станции. ето ти станциите в западна ойропа: https://h2.live/

така че зареждащи станции има. ама не търсят водородни коли. при цена 80к няма и да почнат голямо търсене скоро. то, като си помислиш, и бензинов автомобил не можеш да си зареждаш в къщи, пък ги купуват, що ли :too_happy-1067:

Активен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #463 -: Декември 20, 2019, 13:11:02 »
Quote (selected)
Сега японците останаха почти сами в производството на водородни автомобили.
това е друга мазна лъжа. а бе ти като не знаеш нещо, що трябва да плющиш лъжи под път и над път? тези се продават в дойчланд:
Quote (selected)
Toyota MIRAI
Hyundai ix35
Honda Clarity
Mercedes-Benz GLC
Hyundai NEXO
StreetScooter H2 Panel Van

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #464 -: Декември 20, 2019, 13:23:41 »
Quote (selected)
Така че дивната лъжа се превръща в истина.

да беше спрял с простотиите... лъжата ти беше, че нямало станции. ето ти станциите в западна ойропа: https://h2.live/

така че зареждащи станции има. ама не търсят водородни коли. при цена 80к няма и да почнат голямо търсене скоро. то, като си помислиш, и бензинов автомобил не можеш да си зареждаш в къщи, пък ги купуват, що ли :too_happy-1067:
Щото има бензиностанции под път и над път.
Бензин и в туба можеш да си налееш и пак да заредиш в къщи.
Други въпроси да имаш?

"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #465 -: Декември 20, 2019, 13:31:01 »
глупост след глупост. значи ще си носиш туби с бензин само и само да можеш да си зареждаш в къщи :too_happy-1067:

ето ти едно заключенийце от една статия за девет мита относно водородните коли:
Quote (selected)
Fazit: Die Haupthindernisse für die massenhafte Verbreitung von Brennstoffzellenauto sind ihre teure Produktion und die fehlende Infrastruktur. Beides ist ließe sich ausgerechnet durch Massenproduktion vergünstigen. Brennstoffzellenautos sind nicht prinzipiell, sondern nur aktuell noch teuer und müssen keine Nischenprodukte bleiben.

по инфраструктурата се работи. за цената са си казали, че трябва да стане масово производство. ама още не е.

между другото, статията е от преди месец.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #466 -: Декември 20, 2019, 13:38:55 »
Quote (selected)
Сега японците останаха почти сами в производството на водородни автомобили.
това е друга мазна лъжа. а бе ти като не знаеш нещо, що трябва да плющиш лъжи под път и над път? тези се продават в дойчланд:
Quote (selected)
Toyota MIRAI
Hyundai ix35
Honda Clarity
Mercedes-Benz GLC
Hyundai NEXO
StreetScooter H2 Panel Van
Като гледам голямо изобилие, направо да се чудиш какво да избереш.

А сега дай бройката на тези които се продават с батерии.
За съотношението между електрическите станции за зареждане и водородните няма да питам.

И като гледам германските, френските и италианските производители се скъсват да предлагат водородни коли. Почти всички предложения идват от Азия.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #467 -: Декември 20, 2019, 13:42:35 »
нищоказването ти по-горе по какъв точно начин оправдава лъжите ти? за днес са две.

пфу.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #468 -: Декември 20, 2019, 13:53:00 »
глупост след глупост. значи ще си носиш туби с бензин само и само да можеш да си зареждаш в къщи :too_happy-1067:

ето ти едно заключенийце от една статия за девет мита относно водородните коли:
Quote (selected)
Fazit: Die Haupthindernisse für die massenhafte Verbreitung von Brennstoffzellenauto sind ihre teure Produktion und die fehlende Infrastruktur. Beides ist ließe sich ausgerechnet durch Massenproduktion vergünstigen. Brennstoffzellenautos sind nicht prinzipiell, sondern nur aktuell noch teuer und müssen keine Nischenprodukte bleiben.

по инфраструктурата се работи. за цената са си казали, че трябва да стане масово производство. ама още не е.

между другото, статията е от преди месец.
Точно това ти обяснявах, че докато не се изсипят милиарди, цената няма да падне, но няма да изсипят милиарди за водородните, защото Тесла ги принуди да ги налеят за тези с батерии. Така че не очаквай водородните да поевтинеят.
Батериите спечелиха.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #469 -: Декември 20, 2019, 14:04:09 »
нищоказването ти по-горе по какъв точно начин оправдава лъжите ти? за днес са две.

пфу.
Quote (selected)
Первые 100 Tesla Roadster были сделаны в течение одного месяца. Цена одного автомобиля составила 100 000 долларов США. Серийное производство началось в марте 2008 года.
https://ru.wikipedia.org/wiki/Tesla
Толкоз за главният ти аргумент, че водородните стрували много скъпо.
Както виждаш и тези с батерии не са били евтини, преди да се налеят милиарди от инвеститорите и да работят 10 години почти без печалба.
Ама ти с икономиката си скаран, така че какво ли съм седнал да ти обяснявам.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #470 -: Декември 20, 2019, 14:09:26 »
Точно това ти обяснявах

всъщност ми обясняваше формената глупост, че
Quote (selected)
търсенето на водородни автомобили е много по ниско, просто няма къде да ги зареждат.

и като ти показах, че има къде, и че причината е друга, почна да се гънеш като глист. и съответно да ръсиш тъпня след тъпня. ама то си е типично за теб, когато не копи-пействаш от инвестор.

Активен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #471 -: Декември 20, 2019, 14:13:46 »
Толкоз за главният ти аргумент, че водородните стрували много скъпо.
а бе ти можеш ли да осмисляш писан текст? това не е мой аргумент. виж там по-горе, един цитат, едно червеничко. цитат от статия. статията си има автор. и този автор не съм аз.

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7543
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #472 -: Декември 20, 2019, 14:17:01 »
Хей, вие двамата? Ще намалите ли килотоните?
the lamers club honourable member …

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #473 -: Декември 20, 2019, 14:32:10 »
Точно това ти обяснявах

всъщност ми обясняваше формената глупост, че
Quote (selected)
търсенето на водородни автомобили е много по ниско, просто няма къде да ги зареждат.

и като ти показах, че има къде, и че причината е друга, почна да се гънеш като глист. и съответно да ръсиш тъпня след тъпня. ама то си е типично за теб, когато не копи-пействаш от инвестор.
Имало къде, ама друг път.
Изобщо не можеш да сравняваш водородните автомобили с автомобилите с батерии, които можеш да заредиш навсякъде където им електрически контакт.
А причината вече ясно ти я обясних, липса на конкуренция, липсва водородната Тесла която да пришпори пазара. Липсва човек като Илон Мъск който да е водороден фанатик и да е достатъчно умен да накара инвеститорите 10 години да влагат милиарди без да се отказват, въпреки че Тесла не е излиза на печалба.
Фирмите които разработват водородни автомобили го правят между другото, но не влагат многомилиардни инвестиции, както правят при тези с батериите.
И никой засега не мисли да влага милиарди във водородни автомобили, докато Тесла им диша във врата при батерийните.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #474 -: Декември 20, 2019, 14:44:02 »
Хей, вие двамата? Ще намалите ли килотоните?
Прав си.
Моя е грешката, че съм тръгнал да се обяснявам с onzi.
Въпреки че от 10 години споровете ни с onzi приключват по един и същ начин.
И без това само му отвличам вниманието от Фирмин.

"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #475 -: Декември 20, 2019, 15:20:22 »
Изобщо не можеш да сравняваш водородните автомобили с автомобилите с батерии...
ами аз и не искам да ги сравнявам. искам само да лъжеш по-малко. щото досега ръсиш лъжа-тъпня-лъжа-тъпня и няма изгледи да спреш.

айде отначало: ти, а не аз, генерира простотията за причината за малкото търсене на водородните коли. ти, а не аз, тръгна да обясняваш как "японците останаха почти сами в производството на водородни автомобили". или иначе казано ти, а не аз, генерираш изсмукани от пръстите простотии.

аз ти цитирах източници, доказващи лъжите ти.

и пак ти, а не аз, тръгна да изместваш темата към електричките. не искам да се захващам на тази тема, щото те подозирам, че и там си също толко бос.

та така, енгелсчо. определено в копи-пействането от инвестор се справяш по-добре :bigok:

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #476 -: Декември 20, 2019, 16:24:39 »
Батериите спечелиха.
Тц. Откак Тръмп отряза субсидиите за батериите, нещо заглъхна тишината им. Щото са скъпи, неефективни за севера и се трошат. Без мощни държавни дотации батериите са издъхнали. Всички останали проекти на др. Мъск са скъпи, неефективни и не се харесват на публиката наоколо.

Активен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #477 -: Декември 20, 2019, 16:45:54 »
Батериите спечелиха.
Тц. Откак Тръмп отряза субсидиите за батериите, нещо заглъхна тишината им. Щото са скъпи, неефективни за севера и се трошат. Без мощни държавни дотации батериите са издъхнали. Всички останали проекти на др. Мъск са скъпи, неефективни и не се харесват на публиката наоколо.

ето малко за норвегия, където около 60% от новите коли са електрички. сравнение на нормален голф и е-голф и популярно обяснение защо там ще си купят е-варианта:
Quote (selected)
VW Golf
Import price: $21,500
CO2 tax: $3,750
NOx tax: $260
Weight tax: $2,500
Value-added tax: $7,000
Total retail cost: $35,000 (all other fees included)

VW e-Golf
Import price: $30,590
CO2 tax: $0 (tailpipe-based)
NOx tax: $0 (tailpipe-based)
Weight tax: $0 (exempt)
Value-added tax: $0 (exempt)
Total retail cost: $31,000 (all other fees included)

Активен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #478 -: Декември 20, 2019, 16:52:01 »
ама според енгелса цената няма значение, важното е да си зареждаш в къщи :bigok:

а ето и пак оттам обяснение защо този процент може да достигне около 80, но не и 100:
Quote (selected)
Economist Fridstrøm thinks maybe 80 percent is doable.

“To be able to buy an electric car, you need to charge it at home,” he explained, adding that EV owners prefer to charge at home even with available public chargers. “20 to 25 percent of the population aren’t able to park on their own premises with a charger. You need space, even if you put chargers into light poles on the street. Space is always scarce.”

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #479 -: Декември 20, 2019, 17:31:53 »
Батериите спечелиха.
Тц. Откак Тръмп отряза субсидиите за батериите, нещо заглъхна тишината им. Щото са скъпи, неефективни за севера и се трошат. Без мощни държавни дотации батериите са издъхнали. Всички останали проекти на др. Мъск са скъпи, неефективни и не се харесват на публиката наоколо.
Точно това обяснявах, че водородните имат предимства, но засега са прецакани от тези с батерии. Пука му на др. Мъск след като прецака водородните автомобили за сметка на тези с батерии.
Публиката наоколо много късно се усети как др. Мъск я прецака със скъпи
 и неефективни автомобили с батерии.
Забраната на ДВГ в големите градове е само въпрос на време.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."