Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Ноември 27, 2024, 06:08:53

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 271348 пъти)

0 Потребители и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #480 -: Декември 20, 2019, 17:42:58 »
В случая сравняваме батерии с горивни клетки.
ДВГ също могат да работят на водород, но не могат да достигнат коефициента на полезно действие на горивните клетки по дефиниция.
Предстои да видим, когато забраните на ДВГ в големите градове започнат да действат накъде ще тръгнат технологиите.
Засега печелят батериите.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8077
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #481 -: Декември 20, 2019, 17:46:57 »
Предстои да видим, когато забраните на ДВГ в големите градове започнат да действат накъде ще тръгнат технологиите.

Точно пък в големите градове как я виждаш електроенергийната инфраструктура и логистика ?  :smokin:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #482 -: Декември 20, 2019, 17:48:35 »
Точно пък в големите градове как я виждаш електроенергийната инфраструктура и логистика ?  :smokin:
Как, как, то в песен е изпято:
"Пусть бегут неуклюже
пешеходы по лужам,
а вода по асфальту рекой.
И неясно прохожим
в этот день непогожий
почему я веселый такой!"

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #483 -: Декември 20, 2019, 18:13:57 »
Предстои да видим, когато забраните на ДВГ в големите градове започнат да действат накъде ще тръгнат технологиите.

Точно пък в големите градове как я виждаш електроенергийната инфраструктура и логистика ?  :smokin:
Именно!
Автомобилите на батерии са по лошия избор.
Нали точно това обяснявам цял ден, че Мъск прецака водородните автомобили като увлече всички след себе си, като него да влагат милиарди в автомобили на батерии.
Това свали цената на батериите, а горивните клетки си останаха скъпи, макар в началото цената на автомобилите с батерии и тези на водород да бяха подобни.
Водородните автомобили като технология на зареждане не се различават фундаментално от тези на метан. Обаче с тези на батерии ще има много проблеми.
Особено в северните държави.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8077
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #484 -: Декември 20, 2019, 18:18:27 »
Цитат на: Engels
с тези на батерии ще има много проблеми. Особено в северните държави.

Чудесно  :smokin:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #485 -: Декември 20, 2019, 18:52:29 »
Quote (selected)
Обаче с тези на батерии ще има много проблеми.
Особено в северните държави.

Не зная къде в Норвегия ги карат електрокарите, но засега в Москва и около нея  лично аз не виждам нищо по-добро от бензин с газова уредба.
Горивните клетки ще ме топлят ли през зимата при -15-20С*?

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #486 -: Декември 20, 2019, 18:58:44 »
Цитат на: Engels
с тези на батерии ще има много проблеми. Особено в северните държави.

Чудесно  :smokin:
Ето за това Ной казва, че не харесват Мъск, не е приятно да се отопляваш от ресурса на батерията.
Друго си е при ДВГ, където и без това поне половината енергия на горивото се превръща в топлина.
Алтернативата е вътрешно отопление с по концентриран алкохол.
  :t0328:
Ама като си спомня какви са цените в Норвегия на твърдия алкохол и това няма да е евтино решение.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8077
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #487 -: Декември 20, 2019, 19:01:11 »
Цитат на: AnonimusBG
Не зная къде в Норвегия ги карат електрокарите, но засега в Москва и около нея

В зап. Европа зимата е мека, не е като в Русия. Макар че тия дни чета в Гисметео руснаците реват, че еврозимата е изгонила истинската руска зима. Затова в зап. Европа ще се набълбукат масово с електрокари, и чак тогава ще усетят на какво са се натресли  :smokin:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #488 -: Декември 20, 2019, 19:15:10 »
Quote (selected)
Обаче с тези на батерии ще има много проблеми.
Особено в северните държави.

Не зная къде в Норвегия ги карат електрокарите, но засега в Москва и около нея  лично аз не виждам нищо по-добро от бензин с газова уредба.
Горивните клетки ще ме топлят ли през зимата при -15-20С*?
Ще топли, особено ако горивните клетки са с ниско КПД, тогава ще отделят доста топлина. При батериите няма от къде да дойде такава топлина.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #489 -: Декември 20, 2019, 19:20:12 »
Ето за това Ной казва, че не харесват Мъск, не е приятно да се отопляваш от ресурса на батерията.
Друго си е при ДВГ, където и без това поне половината енергия на горивото се превръща в топлина.
Алтернативата е вътрешно отопление с по концентриран алкохол.
Човек и добре да кара, все някога попада в ситуация, в която кисне на магистралата с часове. Айде е лято - иди-доди. Но се срещат и зимни приключения. Та ако заседна с такава батерийка насред пътя и ми падне батерийката след два часа и на дяцата носовете им побелеят - аз какво ще правя?  Ако е ДВГ, полицаите ще ми донесат половин туба, споделена по братски със съседната кола, но не могат да ми донесат гигантска зареждачка, нали така?
Затова аз лично ще се съпротивлявам до последно на колите с батерии, поне за извънградско каране. А за градско каране да имаш отделна електрическа кола, трябва да си си надвил на масрафа.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #490 -: Декември 20, 2019, 19:20:34 »
Цитат на: AnonimusBG
Не зная къде в Норвегия ги карат електрокарите, но засега в Москва и около нея

В зап. Европа зимата е мека, не е като в Русия. Макар че тия дни чета в Гисметео руснаците реват, че еврозимата е изгонила истинската руска зима. Затова в зап. Европа ще се набълбукат масово с електрокари, и чак тогава ще усетят на какво са се натресли  :smokin:

Зимата в момента не е зима, но пък цяло лято ходих с якето.
Такива ми ти работи.

Неактивен otvrat

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10230
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #491 -: Декември 20, 2019, 19:25:27 »
А за градско каране да имаш отделна електрическа кола, трябва да си си надвил на масрафа.

Бъди сигурна, че ако от утре всичко живо мине на електрокари, токът на секундата ще стане три лева метъра. Сега са в процес зарибяване. Дебелите чичковци никога няма да се минат. Затова им е се тая какво дудне Гретата.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #492 -: Декември 20, 2019, 19:26:31 »
Абе оказва се с 67 знаем какво е да си на пътя през зимата и най-близкото село да е на стотина километра.
Да не ти дава Господ да си с електрокар в такава ситуация.

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #493 -: Декември 20, 2019, 19:26:51 »
Не можах да открия темата за изкуствения интелект, та си го нося тук. Някакъв изкуствен интелект щял да донапише Десета симфония на Бетховен. Така е като не си завършиш работата, все ще се намерят желаещи да я доработят
 :t0328:

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #494 -: Декември 20, 2019, 19:33:01 »
Абе оказва се с 67 знаем какво е да си на пътя през зимата и най-близкото село да е на стотина километра.
Да не ти дава Господ да си с електрокар в такава ситуация.
Аха! За това си говорим, че има условия, в които тия стотина километра се точат към три часа и гледаш да си на централен път, щото там поне ще те откопаят и полицаите ще минат с резервен бензин да спасяват закъсалите. Адски е отрезвително да гледаш крайпътния паркинг как се запълва със страшна сила: големите камиони благоразумно се паркират до място, където има вода, топло и светло и някаква манджа, вместо да се опитват да минат заледените мостове, а по-малките коли правят спирка почивка, пълнят до дупка какъвто бензин е останал в бензиностанцията и смело напред, снегоринът пред колоната, полицаят отзад.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Защо бъдещето принадлежи на Toyota Mirai, а не на Tesla
« Отговор #495 -: Декември 20, 2019, 19:43:40 »
На японски mirai значи бъдеще.

Quote (selected)
Освен с около 30% по-голям обхват с едно зареждане (до 700 километра), второто поколение Toyota Mirai ще се отличава и с доста по-конвенционален дизайн.
Колите с водородни клетки (FCEV) имат много предимства пред налаганите в момента електромобили с батерии (BEV).
Първо, те се зареждат много по-бързо - три-четири минути вместо часове. Второ, понеже произвеждат електроенергията на борда, а не се налага да я складират в огромни батерии, те тежат чувствително по-малко (макар да са по-тежки от тези с двигател с вътрешно горене). Трето, горивните клетки са надеждни и издръжливи, с дълъг живот, докато баснословно скъпите батерии на електромобилите имат ограничен живот и трябва да се подменят на няколко години. И четвърто, FCEV работят добре при всякакви климатични условия, докато капацитетът на батериите на BEV спада драстично при по-ниски температури.
Но най-голямото предимство на водородните коли е извън тях самите. Генерацията на електричество от реакцията между водород и кислород дава единствено вода като отпаден продукт. И, което е още по-важно, това е отличен начин да се отстрани главният недостатък на т. нар. "възобновяеми източници на енергия". Сега големият проблем с генерацията от вятър, слънце и пр. е, че тя е непредсказуема и непостоянна. Когато няма достатъчно слънце или вятър, се налага да се ползват заместващи мощности с изкопаеми горива. И обратно, когато има твърде много слънце и вятър, това подлага на прекомерно натоварване електропреносните мрежи. Германия, един от водещите производители на енергия от ВЕИ, често трябва принудително да изключва мощности, за да предпази системата от срив (като при това на собствениците им се изплащат компенсации). В същото време германците понякога са принудени да плащат на съседни държави, за да изнасят към тях излишната енергия и да намалят натоварването върху мрежата.
Спасението е енергията, генерирана при подобни пикове, да се съхранява, докато стане необходима. Но съхранението в литиево-йонни батерии е прекалено скъпо, а и животът им е ограничен. Много по-разумно би било тази енергия да се използва за производство и складиране на водород, от който после при нужда да се произвежда обратно електричество.
Към всички тези предимства FCEV имат и един голям недостатък: липсата на инфраструктура. BEV могат да се зареждат от съществуващите мрежи с инсталирането на определен брой относително достъпни като цена зарядни станции. За водорода обаче е нужна изцяло нова инфраструктура, като цената на една станция в момента е около 1 милион евро.
Спасението е енергията, генерирана при подобни пикове, да се съхранява, докато стане необходима. Но съхранението в литиево-йонни батерии е прекалено скъпо, а и животът им е ограничен. Много по-разумно би било тази енергия да се използва за производство и складиране на водород, от който после при нужда да се произвежда обратно електричество.
Към всички тези предимства FCEV имат и един голям недостатък: липсата на инфраструктура. BEV могат да се зареждат от съществуващите мрежи с инсталирането на определен брой относително достъпни като цена зарядни станции. За водорода обаче е нужна изцяло нова инфраструктура, като цената на една станция в момента е около 1 милион евро.
Това е така, защото водородът е летлив и избухлив, и трябва да се съхранява при ниски температури и под високо налягане. В първото поколение на Mirai резервоарите работят при 700 атмосфери и за да издържат на налягането, в тях се влагат повече въглеродни влакна, отколкото в Lambroghini Aventador. С напредъка на технологията обаче тези проблеми се решават, уверяват от Toyota.
По водородния път вървят също BMW (в партньорство с Toyota), Daimler, Honda и Hyundai. С малко подкрепа от политиците технологията би могла да стане напълно конкурентна в рамките на няколко години. И да ни донесе една от редките победи на здравия разум срещу маркетинга.
https://automedia.investor.bg/a/2-novini/39805-zashto-badeshteto-prinadlezhi-na-toyota-mirai-a-ne-na-tesla
Късно е вече либе за китка, здравия разум ще загуби битката, прекалено много пари наляха в батериите, за да ги зарежат сега и да почнат да наливат пари във водородните автомобили.
Първо трябва яко да се накиснат с автомобилите на батерии, после може да се сетят и за водородните.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Калинчо

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4004
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #496 -: Декември 20, 2019, 19:51:57 »
При колите с батерии леко не се дооценява и шофирането при летни условия. Дори при +30-35 градуса и напичащо слънце. :smokin:

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #497 -: Декември 20, 2019, 20:03:12 »
Относно водородните станции за 1 милион.

https://www.economic.bg/bg/news/5/s-novata-honda-zarezhdate-doma-si-s-tok-za-sedmitsa.html

Quote (selected)
За решаване на проблема със зареждането на водород Honda анонсира компактната инсталация Smart Hydrogen Station за хидролиза в домашни условия. Компанията все още не е обявила цената и началото на продажбите на това интересно устройство, но ако получаването на водород в домашни условия стане достъпно, то това значително ще повиши популярността на водородния двигател.
Това не е всичко: Honda FCX Clarity, оборудвана с трансформатора Power Explorer 9000 (на снимката), може с помощта на свята водородна горивна клетка да осигури електрическа енергия за дома и да замести обикновената електрическа мрежа. Водородът в заредените резервоари на автомобила е достатъчен да захранва всички битови уреди и електроника в продължение на 7 дни.

Домашна, в началото ще е скъпа, после като я "пипнат" китайците ще дойде на цената на котел с пелети.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #498 -: Декември 20, 2019, 20:16:35 »
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #499 -: Декември 20, 2019, 20:21:35 »
Има и българска следа във водородния бизнес.

Quote (selected)
Пенсионираният енергетик Светослав Цанев е защитил патент за инсталация за евтино производство на водород. Патентът му с № 66609 е само национален и струва 2000 лева. Защитата му е за 20 години. Всяка следваща година трябва да плаща ежегодна такса, която тръгва от 200 лева и расте стъпаловидно. Идеята му е да се използва слънчева енергия за разлагането на водата на водород и кислород. Прочети повече в Blitz.bg: https://blitz.bg/obshtestvo/fenomenalen-patent-pensioniran-energetik-ot-ktsm-plovdiv-otkri-kak-da-podkara-koli-i-samoleti-s-voda_news660365.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #500 -: Декември 20, 2019, 21:18:52 »

Ето тези стават за батерии.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #501 -: Декември 20, 2019, 21:20:38 »
Голф колички?
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #502 -: Декември 20, 2019, 21:42:18 »
Голф колички?
Наричат го velomobil.
Quote (selected)
Веломобиль — транспортное средство с мускульным приводом, сочетающее простоту, экономичность и экологичность велосипеда с устойчивостью и удобством автомобиля. Веломобиль предназначен, как правило, для эксплуатации на дорогах с твёрдым покрытием. По сравнению с велосипедом, он имеет лучшую обтекаемость, защиту от непогоды и более комфортабельную посадку.
Согласно А. Н. Нарбуту, профессору МАДИ и конструктору веломобилей, основными отличиями веломобиля от велосипеда, нужно считать: наличие обтекателя (полного или частичного); сиденье, наподобие автомобильного (но не велосипедное седло); и наличие не менее трёх, не установленных в одну линию колёс. Двух из трёх указанных отличительных особенностей достаточно, чтобы назвать мускулоход веломобилем, а не велосипедом.

https://ru.wikipedia.org/wiki/Веломобиль

                                        Туристский велосипед         Веломобиль «Quest»   
  Вес, кг                                         12                                      34     
Требуемая мощность для
скорости 50 км/ч, Ватт                   600                                    250
Аэродинамического
сопротивления                                5,4                                    1,0   
Скорость при мощности
 150 Ватт                                       25 км/ч                             39км/ч
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Bceĸи пpитeжaтeл или бъдeщ ĸyпyвaч нa eлeĸтpoмoбил cъc cигypнocт ce интepecyвa oт въпpocитe пo дeгpaдaциятa нa aĸyмyлaтopния блoĸ. Taĸa нaпpимep, мoдeлът Nіѕѕаn Lеаf oт пpeдишнo пoĸoлeниe, ĸoйтo ĸaтo нoв мoжe дa изминe 150 ĸм c eднo зapeждaнe, cлeд тpи-чeтиpи гoдини нe мoжe дa дocтигнe и 100 ĸм. Eдвa ли няĸoй щe иcĸa бaтepиитe нa нeгoвия aвтoмoбил дa дeгpaдиpaт бъpзo и cъc cигypнocт щe мy cвъpшaт paбoтa 8-тe пyнĸтa нa yeб пopтaлa Gеоtаb.
Toвa ca oчeвидни зa вceĸи пpeпopъĸи зa пpaвилнo изпoлзвaнe нa aĸyмyлaтopни бaтepии, нo имa и дoпълнитeлнa инфopмaция. Изпoлзвaни ca дaннитe зa 63000 eлeĸтpoмoбилa oт paзлични бpaндoвe и нaй-paзнooбpaзни мoдeли. Koмпaниятa Gеоtаb e изпoлзвaлa coфтyepния инcтpyмeнт ЕV Ваttеrу Dеgrаdаtіоn Тооl, ĸoйтo дaвa възмoжнocт зa oтдaлeчeнoтo пoлyчaвaнe нa cтaтиcтичecĸи дaнни и зa извъpшвaнeтo нa aнaлизи.
Aĸo дeгpaдaциитe нa aĸyмyлaтopнитe бaтepии ĸъм днeшeн дeн ce зaпaзят нa cъщoтo нивo, тo пoвeчeтo aĸyмyлaтopни блoĸoвe щe издъpжaт пoвeчe oт eлeĸтpoмoбилитe, нa ĸoитo ca пocтaвeни
Ето ги и 8-те пункта на Geotab:
Cpeдният cпaд в ĸaпaцитeтa нa бaтepиитe e oĸoлo 2,3% гoдишнo. Taĸa нaпpимep, пpи eлeĸтpoмoбил c пpoбeг 150 ĸилoмeтpa зa 5 гoдини тoзи пpoбeг щe нaмaлee c 20 ĸм
Haмaлявaнeтo нa ĸaпaцитeтa e нeлинeйнo – пpeз пъpвитe гoдини тoй нaмaлявa пoвeчe, a cлeд тoвa тeмпoвeтe нa cпaд oceзaтeлнo нaмaлявaт
Aĸyмyлaтopнитe блoĸoвe c тeчнo oxлaждaнe знaчитeлнo пo-бaвнo гyбят ĸaпaцитeтa cи в cpaвнeниe c тeзи c въздyшнo oxлaждaнe. Taĸa нaпpимep eлeĸтpoмoбилът Теѕlа Моdеl Ѕ oт 2015 гoдинa гyби cpeднo 2,3% oт ĸaпaцитeтa cи вcяĸa гoдинa, дoĸaтo мoдeлът Nіѕѕаn Lеаf oт 2015 гoдинa c въздyшнo oxлaждaнe, гyби пo 4,2% гoдишнo
Aĸyмyлaтopнитe блoĸoвe, ĸoитo нe ce изпoлзвaт в ĸpитични peжими (минимaлeн и минимaлeн зapяд) c вpeмeтo гyбят пo-мaлĸo ĸaпaцитeт. Oгpaничaвaнeтo нa зapeждaнeтo и paзpeждaнeтo ce пpaĸтиĸyвa нe caмo oт вoдaчитe, нo и oт пpoизвoдитeлитe. Дocтъпният ĸaпaцитeт ce oгpaничaвa пo coфтyepeн път (ѕtаtе-оf-сhаrgе buffеrѕ), ĸaтo пo тoзи нaчин ce нaмaлявa пpoбeгa, нo aĸyмyлaтopнитe бaтepии издъpжaт мнoгo пo-дългo
Πo-aĸтивнoтo изпoлзвaнe нa eлeĸтpoмoбилa дaлeч нe винaги нe вoди дo пo-бъpзa дeгpaдaция нa бaтepиятa (ocoбeнo, aĸo ce cпaзвa пpeдишнoтo пpaвилo)
Eлeĸтpoмoбилитe, изпoлзвaни в мнoгo гopeщ ĸлимaт пo-бъpзo гyбят ĸaпaцитeтa cи в cpaвнeниe c peгиoнитe c yмepeн и cтyдeн ĸлимaт
Изпoлзвaнeтo нa бъpзo зapeждaнe (Lеvеl 3, DС, 40+ КW) ycĸopявa пpoцeca нa дeгpaдaция, нo paзлиĸa мeждy зapeждaнeтo oт битoвaтa eлeĸтpичecĸa мpeжa (Lеvеl 1, АС, 1-3 КW) и зapяднa cтaнция (Lеvеl 2, АС, дo 20 КW) нa пpaĸтиĸa нямa. Haй-лoшият вapиaнт e бъpзo зapeждaнe в мнoгo гopeщo вpeмe
https://www.kaldata.com/it-новини/geotab-публикува-8-те-основни-закономерност-325636.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Πpaзничнoтo oбнoвявaнe нa Теѕlа дoбaвя oтдaвнa oбeщaния Full Ѕеlf-Drіvіng, зaceгa ĸaтo пpeдвapитeлнa вepcия. Ъпдeйтът дoбaвя и eднa ĸoмпютъpнa игpa. A зa Моdеl 3 имa oтдeлeн плaтeн ъпдeйт: зa $2000 eлeĸтpoмoбилът ce ycĸopявa oт 0 дo 100 ĸм/ч зa пo-мaлĸo oт 4 ceĸyнди.
Илън Mъcĸ oбяви в cвoя Тwіttеr aĸayнт, чe в пpaзничния ъпдeйт нa Теѕlа e вĸлючeнa пpeдвapитeлнaтa вepcия нa aнoнcиpaния пpeди вpeмe пълнoцeнeн aвтoпилoт Full Ѕеlf-Drіvіng (FЅD). Eлeĸтpoмoбилитe нa Теѕlа и ceгa мoгaт caмocтoятeлнo дa ce движaт пo шoceтaтa и мaгиcтpaлитe, a чpeз фyнĸциятa Ѕummоn дa ce пpидвижвaт дo coбcтвeницитe oт мяcтoтo, ĸъдeтo ca пapĸиpaни.
Еngаdgеt нaпoмня, чe в ĸpaя нa гoдинaтa Теѕlа зaпoчнa тecтoвeтe нa FЅD c eлeĸтpoмoбилитe нa cвoитe cлyжитeли. Oчaĸвaниятa ca пълнoцeнният aвтoпилoт дa дoбaви знaчитeлнo пoвeчe възмoжнocти в poбoтизиpaнoтo yпpaвлeниe нa aвтoмoбилитe. Πpeди вpeмe Mъcĸ ĸaзa, чe eлeĸтpoмoбилитe c нoвия aвтoпилoт щe ce пpeвъpнaт в poбoмoбили, ĸoитo мoгaт дa paбoтят ĸaтo aвтoмaтизиpaни тaĸcитa, ĸoитo пeчeлят пapи зa cвoитe coбcтвeници и нe cтoят бeз пoлзa в гapaжитe и пapĸингитe нa oфиcитe. Ho зaceгa нe ce знae ĸaĸвo тoчнo e тaзи пpeдвapитeлнa вepcия и ĸaĸви нoви фyнĸциoнaлнocти щe пpeдлoжи.
Ocвeн FЅD, в пpaзничния ъпдeйт e вĸлючeнa и игpaтa Ѕtаrdеw Vаllеу.
 И oщe, пpитeжaтeлитe нa Моdеl 3 c двa eлeĸтpoдвигaтeля (мoдeлитe АWD и АWD+) мoгaт зa $2000 дa зaĸyпят ъпдeйт, c ĸoйтo eлeĸтpoмoбилът ce ycĸopявa дo 100 ĸм/ч c пoлoвин ceĸyндa пo-бъpзo, ĸoeтo e знaчитeлнo пocтижeниe.
Уeб пopтaлът Еlесtrеk oтбeлязa, чe $2000 e cпpaвeдливa и дopи ниcĸa цeнa зa тoзи ъпдeйт, ĸaтo ce имa пpeдвид ĸoлĸo xapчaт зa тyнинг фeнoвeтe нa бъpзитe aвтoмoбили.

https://www.kaldata.com/it-новини/с-новия-ъпдейт-на-tesla-пристига-предварит-325621.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Quote (selected)
Πpaзничнoтo oбнoвявaнe нa Теѕlа дoбaвя oтдaвнa oбeщaния Full Ѕеlf-Drіvіng, зaceгa ĸaтo пpeдвapитeлнa вepcия. ...
Илън Mъcĸ oбяви в cвoя Тwіttеr aĸayнт, чe в пpaзничния ъпдeйт нa Теѕlа e вĸлючeнa пpeдвapитeлнaтa вepcия нa aнoнcиpaния пpeди вpeмe пълнoцeнeн aвтoпилoт Full Ѕеlf-Drіvіng (FЅD). Eлeĸтpoмoбилитe нa Теѕlа и ceгa мoгaт caмocтoятeлнo дa ce движaт пo шoceтaтa и мaгиcтpaлитe, a чpeз фyнĸциятa Ѕummоn дa ce пpидвижвaт дo coбcтвeницитe oт мяcтoтo, ĸъдeтo ca пapĸиpaни.
То хубуу да дойде да те вземе, ама нали после трябва да те кара! Миналата година двама канадци свършиха под камиони, щото машинката гледала ПОД камиона и не го видяла него, а те не успели да реагират когато любимата кола ги ръчнала под другото возило.
Не беше ли Стивън Кинг, дето беше писал оня разказ за червената кола, м?

Неактивен Джиджи

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 12990
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #506 -: Декември 21, 2019, 12:27:33 »

Ето тези стават за батерии.

Тъкмо смятам да си сменям колата!!!  :0008: :0005:

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Мъск оскуба банките в САЩ, започва китайските
« Отговор #507 -: Декември 24, 2019, 20:59:36 »
Quote (selected)
Китайските банки са готови да продължат да отпускат заеми на Tesla при изгодни условия. Американският производител на електромобили договори нов петгодишен заем от 10 милиарда юана (1,4 милиарда долара) за завода си в Шанхай.
Част от новия заем ще бъде използвана за удължаване на съществуващ заем в размер на 3,5 милиарда юана, съобщи Ройтерс, позовавайки се на източници, запознати със ситуацията.
Финансова подкрепа на Tesla ще окажат Китайската строителна банка, Китайската земеделска банка, Китайската индустриална и търговска банка (ICBC) и Банката за развитие на шанхайския регион Пудун.
Според запознат източник, лихвеният процент по новия заем ще бъде 90% от годишната базова лихва в Китай, същият като за предишния заем. Такива условия се предлагат от китайските банки само на техните най-добри клиенти.

https://technews.bg/article-121682.html
Мъск завлече каквото можа от американските банки, също от японските през Панасоник, сега са наред китайските банки, да се готвят и германските.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #508 -: Декември 29, 2019, 17:58:18 »
Quote (selected)
Германският автомобилен концерн Volkswagen възнамерява да изгради повече електрически автомобили от планираното досега. Целта за един милион автомобили с акумулаторни батерии трябва да бъде постигната до края на 2023 г. - две години по-рано от предварително планираното досега, съобщи базираната във Волфсбург компания в петък. Марката VW сега очаква да произведе 1,5 милиона електрически превозни средства до 2025 г., предава DPA.
Базираната във Волфсбург компания планира да инвестира 33 млрд. евро в електромобилност в рамките на пет години, една трета от които ще отидат за марката VW. До края на 2024 г. общо 60 милиарда евро трябва да се влеят в екодвигатели, самоуправляващи се автомобили и цифровизация.
VW възнамерява да генерира парите за инвестициите както чрез притока на средства от текущия бизнес, така и чрез своята програма за икономии. Но това също означава, че концернът ще продължи да съкращава работни места, тъй като обемът на работа в електромобилността е по-нисък от този при автомобилите с конвенционалните горивни двигатели.

https://www.investor.bg/novini/444/a/volkswagen-forsira-proizvodstvenite-si-celi-za-elektromobilite-295675/
:m1731:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #509 -: Декември 29, 2019, 18:03:27 »
Африканските "инженери" на Меркел ще се окажат излишни.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
И Mitsubishi се сбогува с дизела
« Отговор #510 -: Декември 29, 2019, 23:36:42 »
Quote (selected)
Mitsubishi е поредният автомобилен производител, който се отказва от дизеловите двигатели, съобщава местното издание Nikkei.
От 2021 г. марката ще спре да предлага модификации с дизелово гориво на голяма част от моделите си. Дотогава нови разработки на дизелови мотори няма да се правят, а се предвижда единствено подобрение на сегашните. През 2021 г. Mitsubishi ще представи два обновени модела - Pajero Sport и Outlander, които ще имат по една дизелова модификация, като тя ще бъде и последната в историята на тези автомобили.
Всички останали глобални модели на Mitsubishi остават без дизелови модификации, като единственото изключение ще бъде направено за модела Delica D:5, предлаган само на японския пазар.
Основната причина за решението на производителя са новите екологични стандарти (най-вече в Европа) и постоянно нарастваща конкуренция от страна на електромобилите.
Анализаторите на Mitsubishi прогнозират, че през 2023 г. делът на дизеловите автомобили ще бъде под 20% от общите продажби на марката. Подобен ход вече предприеха и други японския производители. Nissan и Toyota обявиха съкращения на инвестициите в развитието на дизеловите мотори, а Honda напълно се отказва от производството им в края на 2021 г.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/40569-mitsubishi-sashto-se-otkaza-ot-dizela
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Извършиха квантова телепортация между два чипа
« Отговор #511 -: Януари 03, 2020, 00:08:51 »
Quote (selected)
Физици от университета в Бристол и Техническия университет в Дания публикуваха в края на миналата година статия, която описва много важно научно постижение, свързано с квантовите технологии.
За първи път в историята учените са успели да реализират квантова телепортация между два компютърни чипа.
В основата на квантовата телепортация е феноменът на квантовото заплитане. Извън сложните научни термини, експериментът се свежда до предаване на информация между два чипа без обичайните канали за комуникация – посредством  квантова телепортация.
Уникалният експеримент е от интерес в момента преди всичко за физиците. Но теоретично, в бъдеще квантовата технология може да доведе до създаване на напълно нови компютърни системи, способни да извършват мигновен пренос на данни на всяко разстояние.

https://technews.bg/article-121783.html
https://it.dir.bg/tehnologii/izvarshiha-kvantova-teleportatsiya-mezhdu-dva-chipa
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
За втора поредна година Tesla ще бъде основен спонсор на състезанието между хакери Pwn2Own. Американският производител на електромобили ще раздаде награди за около 1 млн. долара на тези, които успеят да пробият защитните системи на нейните модели.
Този път организаторите на конкурса Zero Day Initiative са решили да усложнят задачата на участващите. Те ще трябва да разбият няколко подсистеми на електромобила, които представляват трите нива на защита на колите на Tesla.
Първият етап е най-сложен, като хакерите ще трябва да създадат код, с който да получат пълен достъп до системата Autopilot, а също така да преодолеят системата VCSEC (Vehicle Controller Secondary), отговаряща за защита от проникване в салона, както и да проникнат в централната база данни Gateway.
Който успее да го направи, ще получи награда от 500 000 долара и нов Model 3.

https://www.investor.bg/novini/444/a/tesla-nagrajdava-s-1-mln-dolara-hakerite-koito-uspeiat-da-razbiiat-sistemite--296489/
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #513 -: Януари 13, 2020, 07:36:58 »
Quote (selected)
Премията на втория етап е по-скромна, както и самата задача. Хакерът ще трябва да проникне в мултимедийна система, "Автопилота" или системата CAN, контролираща гумите на електромобила. Тук наградата е максимум 100 000 долара. 
А на третия етап участникът трябва да получи достъп до мултимедийния център с помощта на USB-флашка, да изключи автопилота и да "хакне" ключа или приложението в смартфона, което го замества. Наградата в случая не е парична, а нов Model 3.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Quote (selected)
Южна Корея: интервюта за работа или схватка с изкуствен интелект?

https://e-vestnik.bg/31669/yuzhna-koreya-intervyuta-za-rabota-ili-shvatka-s-izkustven-intelekt/

Quote (selected)
Ким Сок-У, 22-годишен студент последна година във водещ университет, неотдавна не е успял да се справи с интервю с изкуствен интелект за мениджърска позиция в компания за търговия и е решил да учи за магистърска степен вместо да се опитва да си намери работа.
Мисля, че ще се чувствам в безизходица, ако всички компании започнат да ползват изкуствен интелект за наемане на работа, каза Ким. „Интервюто с изкуствен интелект е прекалено ново и кандидатстващите за работа не знаят за какво да се подготвят, а подготовката изглежда безсмислена, тъй като изкуственият интелект ще разчете лицата ни, като си измисляме нещо“, допълва той.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #515 -: Януари 18, 2020, 03:56:26 »
Quote (selected)
„Интервюто с изкуствен интелект е прекалено ново и кандидатстващите за работа не знаят за какво да се подготвят, а подготовката изглежда безсмислена, тъй като изкуственият интелект ще разчете лицата ни, като си измисляме нещо“
Ako ИИ е комбиниран на базата на невронна мрежа, плюс експертна система в която е заложен опита на хиляди HR мениджъри, тогава моите съболезнования за тези които се надяват с подходяща предварителна подготовка да прецакат системата.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Екип учени от Университета в Цюрих разработиха машина, която може да поддържа жив черен дроб извън човешкото тяло до една седмица, съобщи Nature Biotechnology. Освен това машината подобрява качеството на органа.
Устройството пресъздава ниво на налягане подобно на това в човешкото тяло и захранва органа с кислород, хранителни вещества и кръв, като в същото време премахва клетъчните отпадъци, като например въглероден диоксид. Количеството на подаваните кръв, кислород и хранителни вещества се изчислява автоматично от алгоритми, което означава, че машината не се нуждае от постоянно наблюдение и контрол.
Екипът работи върху този проект от години, като за целта използва свински черен дроб. В последния тест са използвани 10 човешки органа, които са били твърде увредени за трансплантация. От тях 6 са оцелели и са били по-здрави, с по-ниско съдържание на компоненти, показващи увреждане.
Към момента черният дроб може да бъде съхраняван само до 24 часа върху лед. Възможността да бъде поддържан органът жив до 7 дни ще даде шанс на много повече хора да получат необходимата трансплантация. В момента само в САЩ за трансплантация на черен дроб чакат 17 000 души, а средният период за чакане е 1 година, уточняват от MIT Technology Review.

https://www.economy.bg/innovations/view/37608/Mashina-mozhe-da-poddyrzha-zhiv-cheren-drob-izvyn-tyaloto-do-sedmica
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Създадоха първите живи роботи
« Отговор #517 -: Януари 18, 2020, 04:32:57 »
Quote (selected)

Учени от университета „Туфтс“ (Tufts) в САЩ създадоха първите живи роботи. Те представляват нова форма на живот, създадена от живи, органични клетки. За целта учените са използвали клетки от ембриони на жаби и са ги оформили в организъм, който може да бъде програмиран да изпълнява задачи.
Това е първият случай, в който човечеството създава изцяло биологични механизми. Те могат да бъдат програмирани да доставят лекарства в различни части на тялото или да почистват замърсявания в океаните. Роботите могат да поправят повреди в структурата си, ако претърпят инцидент. 
„Това са нови живи машини. Те не са традиционни роботи, нито са познати живи организми. Това е нов вид продукт – жив програмируем организъм“, разказва един от участниците в проучването Джошуа Бонгард.
Съществата са разработени от суперкомпютър и построени от биолози. Те могат да бъдат използвани за различни цели.

https://www.economy.bg/science/view/37555/Syzdadoha-pyrvite-zhivi-roboti
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #518 -: Януари 18, 2020, 09:34:08 »
Quote (selected)
„Интервюто с изкуствен интелект е прекалено ново и кандидатстващите за работа не знаят за какво да се подготвят, а подготовката изглежда безсмислена, тъй като изкуственият интелект ще разчете лицата ни, като си измисляме нещо“
Ako ИИ е комбиниран на базата на невронна мрежа, плюс експертна система в която е заложен опита на хиляди HR мениджъри, тогава моите съболезнования за тези които се надяват с подходяща предварителна подготовка да прецакат системата.

Ясно е  че човек не може да прецака колективен мозък ИИ + световна база данни.
Въпросът е кога ИИ просто ще спре да ни обръща внимание и да ни разкара да не му се пречкаме в краката.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #519 -: Януари 18, 2020, 11:04:46 »
Quote (selected)
„Интервюто с изкуствен интелект е прекалено ново и кандидатстващите за работа не знаят за какво да се подготвят, а подготовката изглежда безсмислена, тъй като изкуственият интелект ще разчете лицата ни, като си измисляме нещо“
Ako ИИ е комбиниран на базата на невронна мрежа, плюс експертна система в която е заложен опита на хиляди HR мениджъри, тогава моите съболезнования за тези които се надяват с подходяща предварителна подготовка да прецакат системата.

Ясно е  че човек не може да прецака колективен мозък ИИ + световна база данни.
Въпросът е кога ИИ просто ще спре да ни обръща внимание и да ни разкара да не му се пречкаме в краката.
Ако вярваме на експертите, това може да се случи доста време след 2045 година.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #520 -: Януари 18, 2020, 11:16:59 »
Quote (selected)
Ако вярваме на експертите, това може да се случи доста време след 2045 година.

На този етап единствените успехи на "експертите" са в несбъдващите се прогнози.
В полето на експертизата удобно са се настанили два лагера, единият вика ще стане, другият няма да стане, акциите ще се вдигнат или акциите ще паднат. Винаги имаме
"познал" участник, е понякога се случва и "черен лебед" и тогава се вадят писанията на Нострадамус - пак не са капо.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8077
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #521 -: Януари 18, 2020, 14:52:05 »
Цитат на: buratinob link
Ясно е  че човек не може да прецака колективен мозък ИИ + световна база данни.
Въпросът е кога ИИ просто ще спре да ни обръща внимание и да ни разкара да не му се пречкаме в краката.
Когато придобие инстинкт за самосъхранение.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Джиджи

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 12990
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #522 -: Януари 18, 2020, 17:25:43 »
ИИ
:D

Днес по БНТ1 имаше анонс за отпочване на развлекателно предаване „В събота вечер с Дони” от 21.00 ч.

С втори „водещ” – ИИ-робот … :0004: C:-) :0004:


Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #523 -: Януари 18, 2020, 17:44:46 »
Значи в студиото ще има поне един интелект. :t0328:
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Джиджи

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 12990
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #524 -: Януари 18, 2020, 19:28:19 »
 :D

Да, ама предаването се оказа тъпо ...  :i_sheepish:
« Последна редакция: Януари 19, 2020, 14:33:13 от Джиджи »

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Илон Мъск мечтае да праща по 3 кораба на ден към Марс
« Отговор #525 -: Януари 21, 2020, 14:07:25 »
Quote (selected)
Неговият проект Starship предвижда редовни полети до Марс. Нещо повече, ракетите ще летят до набелязаната за колонизация планета с честотата на някои междуградски автобуси – по три на ден!
При подобна интензивност, получаваме около 1000 изстрелвания на Starship годишно, което ще позволи на човечеството да доставя по около 100 000 тона товар на Марс за една година.
Мъск подчертава, че този аспект е един от най-важните по отношение на разширяването на човечеството до съседните планети, тъй като за колонизацията ще са необходими огромно количество различни материали, консумативи, оборудване и т.н.
Освен това Мъск вярва, че Starship е способен да транспортира по 100 000 души на Марс всяка година, като до средата на века броят на заселниците на Червената планета може да достигне 1 милион.
Но дори мечтите на Илон Мъск да станат технически възможни за реализиране, остава под въпрос дали ще се намерят толкова много желаещи да се преселят на Марс, рискувайки завинаги комфорта си на Земята.

https://technews.bg/article-122187.html
:nuts:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Показаха първата „истинска умна контактна леща”
« Отговор #526 -: Януари 21, 2020, 14:14:25 »
Quote (selected)
Mojo Vision вече е получила патентите, които са от ключово значение за разработката на интелигентни контактни лещи с възможности за разширена реалност (AR). В момента компанията разполага с работещ прототип на устройството, но уточнява, че лещите все още се намират в етап на разработка и не са достъпни за продажба.
Обективите използват най-малкия дисплей в света с рекордна плътност от 14 000 пиксела на инч, най-енергийноефективният сензор за изображения, оптимизиран за компютърно зрение, радиочестотен интерфейс и сензори за проследяване на движението на очите и стабилизиране на изображението.
Според Mojo Vision, интелигентните контактни лещи могат да се използват в различни ситуации – както от обикновените потребители, така и в бизнеса. В допълнение, компанията планира да разработи опция, предназначена да помогне на хора със слабо зрение.

https://technews.bg/article-122196.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #527 -: Януари 21, 2020, 14:17:36 »
Тоя верно ни взема за абдали.
Не всички сме се образовали от презентации  на Пауърпойнт.
Земята и Марс си седят кротко и не мърдат да му угадят на кефа. :bigok:
Случайно да е чувал, че се движат и едните ракети ще стигнат за шест месеца, другите може да пътуват над две години?
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #528 -: Януари 21, 2020, 14:41:58 »
тва дали се движат или не нема значение. важното е, че мъск вярва. а енгелс с радост го копи-пейства, се едно има контролния пакет акции на тесла :bigok:

Неактивен Джиджи

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 12990
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #529 -: Януари 21, 2020, 20:08:45 »
тва дали се движат или не нема значение. важното е, че мъск вярва.
а енгелс с радост го копи-пейства, се едно има контролния пакет акции на тесла
:b0230:

Неактивен Джиджи

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 12990
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #530 -: Януари 21, 2020, 20:18:36 »
Експерти: Данните са най-големият капитал на компаниите

Сега ще напиша нещо, което не е съвсем по темата, но сепак е свързано с данните.

ЛИЧНИТЕ ДАННИ !!!

Някъде наскоро бях чела, че през 2015 г. цената на личните данни била изпреварила цената на ПЕТРОЛА ... :nuts:

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8077
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #531 -: Януари 21, 2020, 22:12:54 »
Цитат на: Engels
Експерти: Данните са най-големият капитал на компаниите

Най-големият капитал на компаниите са вярващите. В свети Мъск, свети Амазон, свети Епъл, светите въглеродни мощи квоти, светата непорочна Тесла и т.н..
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Дозирис 2.0

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 3482
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #532 -: Януари 22, 2020, 12:16:56 »
Ако Мъск случайно чете форума > What happens to your brain on the way to Mars

https://advances.sciencemag.org/content/1/4/e1400256

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Британската армия се сдоби с модифициран вариант на танка Challenger 2, пригоден за бой в градски условия. Новата машина се нарича Streetfighter II и се отличава със система за изкуствено зрение, която позволява на екипажа да „вижда през бронята”.
62-тонната бойна машина вече е преминала успешно тестове на тренировъчния полигон в Солсбъри. Танкът, предназначен за боеве в урбанизирани местности, е оборудван с булдозерна лопата и система за допълнена реалност Iron Vision.
Високотехнологичната система предава изображения от външните камери за кръгово наблюдение към индикаторите в шлемовете на танкистите, благодарение на което те могат да виждат „през бронята” какво се случва наоколо – а това от съществено значение при бой в градски условия.
В допълнение, Streetfighter II има модифицирани отсеци за снарядите и нова комуникационна система. Танкът е оборудван още с 60-мм миномет и дистанционно управляван модул с тежка картечница, наред със стандартната 7,62-мм картечница. Прави впечатление и камуфлажният му външен вид.

https://technews.bg/article-122229.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
ДНК-базирано архивно хранилище
« Отговор #534 -: Януари 23, 2020, 13:21:17 »
Quote (selected)
Идеята да се съхраняват данни под формата на кодиране на нуклеотиди по метода на образуване на ДНК нишки датира от 60-те години на миналия век. Първите успешни експерименти в тази област бяха проведени през 80-те години и до този момент учените успяха значително да увеличат скоростта на запис (кодирането) и плътността на съхранение на данни въз основа на ДНК.
Независимо от това, технологията все още не се е превърнала в инструмент за администраторите на центрове за съхранение на данни. Може ли нещо да доближи записа на база ДНК до пазара? Институтът за технологични изследвания в Джорджия (GTRI) вярва, че една нова инициатива с финансиране в размер на 25 милиона долара ще помогне за създаване на мащабируемо ДНК-базирано архивно хранилище в обозримо бъдеще.
Американската агенция за изследвания в сферата на разузнаването (IARPA) стартира програма MIST (Molecular Information Storage) и започва сътрудничество с института GTRI, компаниите Twist Bioscience и Roswell Biotechnologies, както и с Университета във Вашингтон и Microsoft, която отдавна работи по технологията за записа на данни с използване на ДНК.
Съвместният проект в рамките на MIST, наречен SMASH (Scalable Molecular Archival Software and Hardware), ще бъде насочен към разработване на платформа за синтез на ДНК на базата на силициеви (полупроводникови) решения. Платформата ще трябва да записва данните под формата на ДНК нишки и да позволи четенето им във вид на секвениране на ДНК. Бъдещата система за съхранение на данни ще има размер на десктоп устройство вместо огромна зала с дискови стелажи.
Учените твърдят, че екзабайт от данни може да се съхранява в размерите на кубче захар. При правилно съхранение, информацията, записана по метода на ДНК, може да остане невредима в продължение на хилядолетия, като се има предвид, че учените успешно са декриптирали ДНК на отдавна умрели животни и хора.

https://technews.bg/article-122246.html
Ако не друго, наливайки пари в този проект ще свалят цената на секвениране на ДНК.
 :yes-1289:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Полухуманоид в женска форма
« Отговор #535 -: Януари 23, 2020, 20:51:19 »
Quote (selected)
Индия праща човекоподен робот в космоса.
Индийската организация за космически изследвания (ISRO) представи на специално събитие в Бангалор хуманоидния робот Виом Митра (Vyom Mitra), който ще бъде изпратен в космоса като част от мисията Гаганян (Gaganyaan), съобщи India Today.
Виом Митра (от „виома” – пространство и „митра” – божество) е направен в женска форма и се очаква да излети в космоса на борда на безпилотен космически кораб в края на тази година. ISRO планира да извърши няколко тестови полета на безпилотни апарати преди пускането на пилотиран космически кораб през 2022 година.
На презентацията роботът се обърна към присъстващите с думите: „Здравейте, аз съм Виом Митра, първият прототип на полухуманоид”. Роботът се нарича полухуманоид, защото няма крака, поясни Сам Дейал, специалист от космическата агенция на Индия.
https://technews.bg/article-122265.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #536 -: Януари 23, 2020, 20:57:55 »
Ако Мъск случайно чете форума > What happens to your brain on the way to Mars

https://advances.sciencemag.org/content/1/4/e1400256

Индийците са солидарни с Дозирис.
Откритият космос е доста негостоприемен към протеиновото желе.
Ще трябва да го усвояваме с аватари.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Китай пусна най-големия телескоп в света
« Отговор #537 -: Януари 24, 2020, 16:26:17 »
Quote (selected)
Китай даде официален старт на най-големия телескоп в света, наречен FAST и базиран в провинция Гуиджоу. Основната цел на проекта е да търси и изучава т.нар. пулсари, съобщиха медиите в страната.
Разработката на телескопа започна през 2016 г. FAST вече откри два пулсара по време на тестовете през август 2017 г. Според разработчиците, въпреки че телескопът има диаметър 500 метра, работната площ може да достигне само 300 метра.
„В процеса на наблюдение на небесни тела ние също събираме сигнали, които могат да идват от извънземни цивилизации”, коментира Джу Мин, директор на отдела за научни наблюдения и данни в Центъра за операции и технологии на FAST.
По неговите думи, това обаче е огромна работа, тъй като повечето от сигналите, които центърът получава – по-точно 99% от тях – са различни шумове.

https://technews.bg/article-122272.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Да натиснем Microsoft да отвори кода на Windows 7
« Отговор #538 -: Януари 26, 2020, 18:45:47 »
Quote (selected)
Windows 7 не може да умре. Microsoft е длъжна да даде втори живот на операционната система, като я направи безплатна и отворена за развитие от общността на разработчиците. Това е идеята на Фондация за свободен софтуер.
Microsoft прекрати официалната поддръжка на Windows 7 на 14 януари т.г. Потребителите обаче не бяха напълно готови да се сбогуват с любимата си платформа. Ето защо Фондацията за свободен софтуер (FSF) реши да подкрепи обществеността и публикува петиция, която призовава Microsoft да даде втори живот на Windows 7.

https://technews.bg/article-122310.html
Upcycle Windows 7
https://www.fsf.org/windows/upcycle-windows-7
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25644
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #539 -: Януари 26, 2020, 18:49:13 »
Engels, как да отворят кода?
Мислиш ли че следващите версии не са стъпили 90% върху старите.
За мен като прост потребител припокриването между версиите е 99.999%.
Кой е толкова улав да си задраска пазарната капитализация?
ЕС е вреден за вашето здраве!