Ами ето - пълен бълвоч. Страшна каша! Ако си умен - значи се бъзикаш с нас, но мисля че не е това случаят...
Душичко златна, с памет необременена, за активна и пасивна фаза на полета батко ти Firmin, когато му е обяснено, нарисувано и дадено да чете, в цвят, ти не си бил роден.
Кой кога е учил в тия науки няма грам значение. Това са фундаментални закони и не се променят като скапаните ви партийни, държавни и всякакви тъпотии.
Залепил си се като кърлеж за Кеплер, а аз като съм го учил по-късно да не би да се е променило нещо?
Фактически, всеки полет основан на реактивно движение, е "орбитален" във всяка една своя част.
Тук бъркаш терминологията със страшна сила и се получава абсолютна какафония.
Терминът полет се използва когато имаш движение основано в следствие на реактивна или друга сила.
Първата ключова думичка: свободно движещо се тяло.
Самолетите летят, не орбитират. Ракетите които не излизат в орбита също!
Орбита е движение на свободно падащо тяло - втората ключова думичка. Никакви въздействия освен гравитация. Приложиш ли сила без значение от вектора сменяш собствената орбита. Орбитална маневра.
В това, че силата на съпротивление на въздуха или пък подемната сила, възникваща при обтичането на крилото, е външна сила за системата ракета-гориво и тя вече не е затворена.
Съпротивлението на въздуха играе роля само в началните етапи на активната фаза.
Не случайно и до ден днешен има разминавания в дефиницията за край на атмосферата и начало на космоса. Но е между 80 и 120 км. Там хвърлят обтекателите -вече не работят, а тежат.
Купищата фирминови брътвежи ги пропускам. Стига толкова ограмотяване за сега. И без това едва ли ще хване дикиш.