Обяснявам ти разликата. Представи си общински съвет, в който никои две политически сили (представителствата им) не могат да формират мнозинство, не всеки три политически сили формират мнозинство, има четири политически сили, които не могат да формират мнозинство. А са общо пет. Прочее, шарен, силно сегментиран общински съвет. И в него си в опозиция на кмета, който, впрочем, не неглижирам като фактор, дори напротив. Очевидно е, че да компенсираш конкурентното му преимущество при формиране на мнозинство в подкрепа на проектите му за решения, се изисква много активна и иновативна работа. Къртовска работа. С пот на чело. И тогава всеки глас ти е на отчет. Не само да прокарваш решения, но и да ги ... блокираш. Защото власт не се взима. Власт се събира. Когато дванадесет години си бил в този режим, както съм бил аз, като председател на групата съветници на БСП и председател на постоянна комисия в общински съвет, това ти е до болка известна практика. Ако щеш вярвай, но с под 20% от състава на общински съвет сме налагали контрол върху работата му. Да, сформирайки мнозинства в опозиция на кмета на общината. Прокарвайки решения или блокирайки такива.
Фокусирам се върху резултата за съветници по една проста причина, която посочих неколкократно - това е ясният индикатор за организационно-политическото състояние на структурите на политическа партия по места. Не изборът на кмет, който е мажоритарен, на два тура. Там действащите фактори са многообразни. Например, доста косвена би била оценка за организационно-политическото състояние на структурите на БСП в София през факта на подкрепата на определящите се като десни избиратели за Манолова - "независим кандидат, с подкрепата на ...". Резултатът от партийния вот - членове и симпатизанти - за листата на БСП е доста по-пряка оценка. По това е глупаво да се спори. И който го отрича, дали на Позитано или тук, става смешен.
п.п. А на конкретния ти въпрос - с 4 от 11 съветника имаш блокираща квота спрямо решения, които се взимат с квалифицирано мнозинство от две трети. При 3 от 11 съветника нямаш такава квота. Разликата не е количествена, а качествена. Например, споразуменията за сътрудничество по чл.63 ЗМСМА. Както и решенията относно собствеността по чл.6 от Закона за общинската собственост - стратегически, ключови. Така и по чл.37 ЗОС. Така и по чл.39 ЗОС. Така и чл.40 ЗОС. Така и по 51б ЗОС. Направи си сам справка за какво става дума, с образователна цел. Което, надявам се, ще те наведе на мисълта, че нещата не са каквито ти изглеждат и да представляваш партията си в органа за местно самоуправление се изисква знание и опит. Восток дело тонкое. 8)