Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Ноември 22, 2024, 10:45:35

Автор Тема: Технологични новини  (Прочетена 30417 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #120 -: Май 19, 2019, 15:03:49 »
тва е малко обратно на нова технология и показва как комбинацията от алчност, глупост, "държавата е лош стопанин" и "всичко трябва да е частно" води до катастрофа. гласове /цък/

Quote (selected)
Днес САЩ не са способни да обогатяват самостоятелно уран не само за поддържане на нужната степен на боеготовност на своя стратегически ядрен арсенал, но са принудени да купуват от чужбина даже ниско обогатения уран за собствените си АЕЦ. Между другото, най-големите им доставки на ниско обогатен уран са от Русия. Според някои данни „Росатом“ контролира днес повече от 49% от американския пазар на ниско обогатен уран, с переспективата този процент да нараства. Възниква въпросът - нима американците са толкова глупави, че да унищожат със собствените си ръце най-важния стратегически отрасъл от националната икономика? Отговорът е, че този стратегически провал е резултат от дългогодишното действие на убийствена смес от алчност и глупост. Именно тази отровна микстура погуби американската ядрена индустрия.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #121 -: Май 19, 2019, 15:26:45 »
тесла гълта водица /цък/

Quote (selected)
Собственикът и генерален директор на Tesla Илон Мъск съобщи, че производителят на електромобили ще остане без никакви пари до 10 месеца, ако ръководството не вземе сериозни мерки за съкращаване на разходите. Това става ясно от писмо на Мъск до служителите му, което попадна в американските медии.

През първото тримесечие на 2019 г. Tesla загуби 702 млн. долара и допълнително влоши финансовото си положение.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #122 -: Май 19, 2019, 15:34:05 »
тесла гълта водица /цък/

Quote (selected)
Собственикът и генерален директор на Tesla Илон Мъск съобщи, че производителят на електромобили ще остане без никакви пари до 10 месеца, ако ръководството не вземе сериозни мерки за съкращаване на разходите. Това става ясно от писмо на Мъск до служителите му, което попадна в американските медии.

През първото тримесечие на 2019 г. Tesla загуби 702 млн. долара и допълнително влоши финансовото си положение.
Взеха мерки - СпейсХ съди държавата САЩ...
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25602
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #123 -: Май 19, 2019, 15:39:42 »
Теслата винаги е била финансова пирамида.
Много привлечени инвестиции от поклонниците на екологията и технологичните маниаци.
Без никаква икономическа и екологична ( не се коментира екологията на батериите, добива на енергия ) обосновка. Всичко на принципа:
Щото така ни харесва да похарчим вашите пари.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25602
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #124 -: Май 19, 2019, 15:58:59 »
Мъск изцеди американските и европейски инвеститори и сега се опитва да се прехвърли на азиатските пазари.
Quote (selected)
Теѕlа щe зaпoчнe дa пpoизвeждa Моdеl 3 в Kитaй дo ĸpaя нa гoдинaтa
https://money.bg/investments/tesla-shte-zapochne-da-proizvezhda-model-3-v-kitay-do-kraya-na-godinata.html
Мисля, че там ще удари на камък, само времето ще покаже.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен otvrat

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10230
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #125 -: Май 19, 2019, 16:04:05 »
Теѕlа щe зaпoчнe дa пpoизвeждa Моdеl 3 в Kитaй дo ĸpaя нa гoдинaтa

А до края на другата ще се появи китайски електромобил, "Големият електрически дракон", който ще прилича леко на Тесла 3 и ще струва 5 000 долара.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25602
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #126 -: Май 19, 2019, 16:07:14 »
А до края на другата ще се появи китайски електромобил, "Големият електрически дракон", който ще прилича леко на Тесла 3 и ще струва 5 000 долара

Имам такива подозрения.
Ще бъде идеалното извинение пред инвеститорите.
"Ние така, обаче Льошите китайци........."
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен otvrat

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 10230
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #127 -: Май 19, 2019, 16:09:36 »
"Ние така, обаче Льошите китайци........."

Mи, той трябва да предаде технологията. Така е по закон. Ако не му харесва - да мести теслата в Дахомей.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25602
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #128 -: Май 19, 2019, 16:12:06 »
"Ние така, обаче Льошите китайци........."

Mи, той трябва да предаде технологията. Така е по закон. Ако не му харесва - да мести теслата в Дахомей.
Китайците направиха изключение, затова сделката се точи няколко години уж всички получиха удовлетворение.
Прецениха, че така или иначе ще получат технологията.
Защо да не я получат и с изграден фалирал завод.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #129 -: Май 19, 2019, 16:20:43 »
Те пък едни технологии...
Батерия, двигател, шепа транзистори и няколко тиристора.
И касетофонче - самопренавиващо се.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25602
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #130 -: Май 19, 2019, 16:25:18 »
Те пък едни технологии...
Батерия, двигател, шепа транзистори и няколко тиристора.
И касетофонче - самопренавиващо се.
Атономното уравление.
Проблем за всички технологични гиганти, никога не е излишно да получиш нещо на готово.
За автомобила едва ли има нещо загадъчно, отдавна е подложено на реинженеринг от всички световни производители и вероятно подобрено.
Другото е маркетинг и финансов инженеринг, също до болка познати технологии.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #131 -: Май 19, 2019, 16:29:58 »
Ще уволни няколко хиляди работници в САЩ, ще ореже заплатите и бонусите на останалите, и те сами ще напуснат, китайците ще изчакат малко да откраднат (ако има нещо смислено за крадене), и "чао, бамбини".
Със "Сокол"-те може да стане същото.
Пък бай Тръмп ще има да се чуди как да прави САЩ грейт ъгейн.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #132 -: Май 19, 2019, 16:31:51 »
Quote (selected)
Проблем за всички технологични гиганти, никога не е излишно да получиш нещо на готово.
Има вярно - логистика, подизпълнители, пазари....
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #133 -: Май 19, 2019, 16:34:34 »
Другото е маркетинг и финансов инженеринг, също до болка познати технологии.
Имаме страхотен подарък за Вас. Кола за милиони един ваш далечен роднина ви я праща само за 50 000 $. Пуснете пакета с парите (за освобождаване от митницата) в третото кошче на първата пресечка отляво на вашата улица.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #134 -: Май 19, 2019, 16:40:26 »
Другото е маркетинг и финансов инженеринг, също до болка познати технологии.
Имаме страхотен подарък за Вас. Кола за милиони един ваш далечен роднина ви я праща само за 50 000 $. Пуснете пакета с парите (за освобождаване от митницата) в третото кошче на първата пресечка отляво на вашата улица.
Вашето IP бе избрано за подарък на тримесечието.
Печелите Самсуняк/Айфоняк, имате три минути да натиснете бутона, иначе друг ще спечели.
Следва: въведете мейл и парола. И пичелите.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #135 -: Май 19, 2019, 16:46:12 »
Паролата ще им я пратя в 4Д, да не я открадне някой man-in-the-middle
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Автоматизацията може да принуди над 100 млн. жени по света да намерят нова работа до 2030 г., показва изследване на McKinsey Global Institute, цитирано от Wall Street Journal.
Изследването, което беше публикувано във вторник, показва, че технологичният напредък засяга половете сравнително еднакво. То потвърждава мнението, че автоматизацията се отразява най-тежко предимно на заетите в промишленото производство мъже.
Нововъзникващите технологии ще изглеждат по различен начин и ще изместят голям брой жени, смята Мекала Кришнан, изследовател в McKinsey Global Institute и един от авторите на доклада.
„Новата вълна на автоматизацията е много повече от производство и роботи. Секторите и работните места, в които автоматизацията ще играе роля, ще варират значително и жените може да бъдат еднакво засегнати като мъжете“, смята Кришнан.
В развитите страни делът на застрашените от автоматизация работни места е по-голям. В САЩ 24% от работните позиции, заемани от жени, и 26% от работните места, заемани от мъже, са заплашени от автоматизация, показва изследването на McKinsey.
За да получат работно място, което се очаква да бъде създадено през следващото десетилетие, много жени ще трябва да се сдобият с нови умения и да се насочат към различни занимания.
Новите работни места ще бъдат налице, но ще е необходима преквалификация, която при жените е по-трудна.

https://www.investor.bg/sasht/337/a/nad-100-mln-jeni-po-sveta-moje-da-zagubiat-rabotata-si-zaradi-avtomatizaciiata-283477/
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Очаква се по-късно този месец Facebook да обяви собствената си криптовалута. Това съобщава уеб изданието The Information, като дори разкрива и името на новата криптовалута – тя ще се нарича Libra (Везни).

Според информирани източници, бъдещата криптовалута ще е предназначена за „развиващите се страни с нестабилна национална валута” и ще може да се използва за извършване на плащания в различни уеб услуги, вкл. Messenger и WhatsApp.
Твърди се също така, че социалната мрежа Facebook планира да създаде мрежа от терминали за физическо плащане, които приемат Libra, и да насърчи магазините да приемат плащане в криптовалута.
За да управлява новата криптовалута, Facebook търси партньори за създаване на добросъвестен независим фонд. Компанията е събрала „десетки финансови институции и други технологични компании”, които, наред с останалото, трябва да внесат и капитал в проекта.
Слухове за намерението на Facebook да създаде своя собствена криптовалута се появиха преди около година, а през декември 2018 г. стана ясно, че Facebook разработва криптовалута от т.нар. „стейбълкоин” – цифрови валути, обвързани с реалните, за да избегнат резките колебания в курса, от които страдат собствениците на популярни криптовалути. След това се изясни, че компанията ще обвърже криптовалутата си с щатския долар.
В края на май т.г. се разчу, че Facebook възнамерява да пусне своя собствена криптовалута и платежна система през първото тримесечие на 2020 г. и, че компанията ще разкрие подробности за този проект през лятото, преди да започнат тестовете на криптовалутата.
Предполага се, че първоначално криптовалутата ще бъде достъпна за потребителите в няколко страни, които ще могат да извършват с нея сигурни плащания, без да използват банкови сметки.
Според медийни публикации, Facebook ще трябва да положи сериозни усилия, за да спечели доверието на потребителите към новата криптовалута, като се имат предвид многото скандали, които в последно време влошиха репутацията на компанията.
https://technews.bg/article-117055.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Maximus II

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 9200
  • Fuck the EU
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #138 -: Юни 08, 2019, 17:27:33 »
"Очаква се по-късно този месец Facebook да обяви собствената си криптовалута. "

Началото на нов феодализъм, империите и царствата се разпадат на феоди, този път феодите са корпорациите, така ми изглежда.

Как беше по Хегел, историята се повтаря два пъти, първия път е трагедия, втория - фарс.
Избрах! Но, народът не го интересува!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Дори основната версия струва 6000 долара – и то със сравнително скромно оборудване. Той има осемядрен процесор, 32 гигабайта оперативна памет и жалкия SSD с 256 гигабайта памет. Е, с това не може да се работи сериозно. Така че си трябва надстройване.
Въпреки това засега много малко се знае за цените на опциите и разширенията. На свободния пазар модулите с памет, необходими за максималния капацитет за съхранение от 1,5 терабайта, струват около 25 000 долара. Да, правилно прочетохте: 25 000 долара. Колкото един нов VW Golf. Може да се предположи, че модулите памет с марката Apple ще бъдат много по-скъпи. Това е част от традицията на компанията - да предлага памет, така да се каже, на безбожна цена.
 The Verge очаква максималната версия да струва повече от 50 000 долара, при закупуване и на екрана Pro XDR.

https://www.investor.bg/harduer/459/a/v-pylniia-si-kapacitet-noviiat-mac-pro-shte-struva-poveche-ot-tesla-283499/
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8069
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #140 -: Юни 13, 2019, 11:28:56 »
Хубу де, що ни занимаваш с ненормалници ? Ако щат, и 300 000 да пръснат за щайга с нагризана емблема ...
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Индия покорява Луната
« Отговор #141 -: Юни 15, 2019, 12:09:36 »
Quote (selected)
На 15 юли тази година Индия планира да пусне автоматичната станция Чандраян-2 (Chandrayaan-2), предназначена за изследване на Луната.
В началото на есента, около 6-7 септември, Индия трябва да достави малък роувър на лунната повърхност, който ще изследва повърхността на Луната и ще прави снимки. Очаква се роувърът да работи поне две седмици, съобщи Блумбърг.
Първоначално стартирането на станция Чандраян-2 бе предвидено за края на 2017 г. или началото на 2018 г. Но стартът бе отложен за есента на 2018 г., а след това – за пролетта на 2019 г. Сега Индия съобщава, че изстрелването ще стане в средата на лятото.
Ако роувърът на мисията Чандраян-2 кацне на повърхността на Луната, Индия ще стане четвъртата страна след САЩ, СССР и Китай, успяла да направи меко кацане на земния спътник.
През 2008 г. Индия изпълни програмата Чандраян-1. Апаратът остана в лунната орбита повече от 300 дни. От станцията беше пусната на повърхността ударна сонда, оборудвана с масспектрометър, алтиметър и видеокамера.
https://technews.bg/article-117200.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Технологичнo нeизгодно
« Отговор #142 -: Юни 29, 2019, 12:34:41 »
Quote (selected)
Те пък едни технологии...
Батерия, двигател, шепа транзистори и няколко тиристора.
И касетофонче - самопренавиващо се.
Неизгодно е да се използват тиристори при електрическо захранване на двигател с постоянен (прав) ток от батерии. Необходима е допълнителна електроника за запушване (изключване) на тиристора. При захранване с променлив ток тиристора се запушва автоматично при смяна на полупериода. Затова много по просто и лесно е да се използват IGBT транзистори.
Quote (selected)
А до края на другата ще се появи китайски електромобил, "Големият електрически дракон", който ще прилича леко на Тесла 3 и ще струва 5 000 долара.
Те и за 1000 долара могат да направят колата, но за останалите 4000 могат да направят батерия само за малко повече от 100 километра пробег.
Трябва да почакат някой да направи пробив при батериите, да го поканят да произвежда в Китай и за задигнат технологията.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #143 -: Юни 29, 2019, 12:37:23 »
Енгелс, бъркаш с голяма сила тиристори и симистори.
Едните се ползват при прав ток, другите при крив ток. :)
« Последна редакция: Юни 29, 2019, 12:53:03 от micky »
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Изцяло електрически Mustang
« Отговор #144 -: Юни 29, 2019, 12:38:36 »
Лондонската Charge Automotive тези дни прикова вниманието на любителите на класически автомобили с проект на впечатляващ спортен автомобил, който съчетава две обичани неща: електрическо задвижване и ретро дизайн. Черният Mustang с визия от 1967 г. има електрическа трансмисия с мощност от 536 к.с., която може да върти всичките му четири колела в продължение на 322 км. Прототипът ще направи своя дебют на фестивала Goodwood.

Колата има електрически мотор на всяко колело. Четворицата изстрелва возилото така, че то развива от 0 до 100 км/ч за четири секунди. Максималната скорост е 240 километра в час. Акумулаторната батерия с капацитет 64 kWh осигурява пробег до 323 км.
За добро или лошо компанията Charge е решила, че този секси автомобил ще има не повече от 499 клиента. Дебютът му ще е на фестивала на скоростните возила Goodwood, който започва в четвъртък, 4 юли. Самите доставки за клиентите ще започнат през септември.

https://greentech.bg/archives/78397
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #145 -: Юни 29, 2019, 13:29:05 »
Енгелс, бъркаш с голяма сила тиристори и семистори.
Едните се ползват при прав ток, другите при крив ток. :)
Като се има предвид, че в Дебелт сме управлявали мегаватови двигатели с тиристори е малко вероятно да сбъркам толкова сериозно. Когато постъпвах в Дебелт на работа и имах само бегла представа от тиристори, шефа ми показа схема на един грец изправител и след него тиристор. Тогава реших, че схемата няма да работи защото е с прав ток и щеше да бъде вярно, ако след грец схемата имаше кондензатор. Но понеже такъв нямаше схемата щеше да работи, защото тогава тока е пулсиращ. Тоест пада до нула 100 пъти в секунда. При падането до нула тиристорът се запушва.
Семисторът не е нищо повече от два тиристора свързани в паралел но в противоположна посока, всеки обслужва и се отпушва при единия полупериод на променливия ток. Тоест за разлика от тиристора може да използва и двата полупериода на променливия ток.
Но запушването му е на същия принцип като тиристора, следователно не може да работи с прав ток от батерия. И тиристора и семистора имат нужда напрежението в определен момент да падне до нула за да се запушат, иначе стават неуправляеми, тоест след като се отпушат, остават отпушени ако през тях протича прав ток. Затова могат да работят само с променлив или пулсираш прав ток, но не и с прав ток от батерия, ако няма допълнителна електронна схема, която да осигури запушването на тиристора.

Quote (selected)
Запушването на симистора става както и при тиристорите само с прекъсване на веригата на тока между двата анода (анода и катода при тиристора). Управляващия електрод на симистора може да управлява само момента на неговото отпушване, но не и запушването му.
Характерно за симистора е, че при отпушено състояние, той има проводимост и в двете посоки. Триакът остава отворен, докато протичащия през основните му изводи ток е по-голям от определена величина, наречена ток на удържане.https://bg.wikipedia.org/wiki/Симистор


Тоест самостоятело, без допълнителна запушваща електроника, тиристора и семистора не могат да работят с прав ток от батерия и да могат да бъдат управлявани. Могат да бъдат управлявани самостоятелно, без допълнителна запушваща електроника, само при променлив и пулсираш прав ток.
При наличие на IGBT транзистори, никой не използва вече тиристори, освен ако не иска да спести някой и друг лев и да си усложни живота.
А освен IGBT има и достатъчно мощни MOSFET транзистори които да заменят тиристорите.

Quote (selected)
IGBT транзистор или само IGBT (от английски: Insulated Gate Bipolar Transistor) представлява полупроводниково устройство с три извода което се състои схемно от биполярен транзистор, управляван от полеви транзистор с изолиран гейт. Съчетава много висок входен импеданс на полевия транзистор с големите токове, които може да превключва биполярния транзистор. Ползва се във всички съвременни електромобили и изобщо схеми с превключване на големи токове.
https://bg.wikipedia.org/wiki/IGBT_транзистор
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #146 -: Юни 29, 2019, 13:44:02 »
Искаш да кажеш, че като свалиш напрежението в гейта, тиристора си остава отпушен?
Много интересно. Много интересно. :)
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #147 -: Юни 29, 2019, 14:27:53 »
Искаш да кажеш, че като свалиш напрежението в гейта, тиристора си остава отпушен?
Много интересно. Много интересно. :)
Ако тиристора е във верига на прав ток и подадеш управляващо напрежение на управляващия електрод (гейт ), дори след като свалиш напрежението в гейта, тиристора си остава отпушен, докато не се прекъсне поне за момент правотоковата верига в която е включен тиристора. Има доста трикове с които се постига тази цел. Например ако се използва втори тиристор за тази цел или транзистор.

Класически схеми за изключване на тиристора с помощта на допълнителна верига
В тази схема например докато тиристора е отпушен се зарежда кондензатор, който после с помощта на друг тиристор или транзистор се разрежда в посока обратна на протичащия през тиристора ток. Протичащия през тиристора ток и този от кондензатора за част от секундата взаимно се неутрализират, напрежението пада до нула и тиристора се запушва.
Тук има повече  информация по въпроса:
Закрывание тиристора в цепи постоянного тока — Студопедия
https://studopedia.ru/2_18861_zakrivanie-tiristora-v-tsepi-postoyannogo-toka.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Tesla има тайна лаборатория за собствени батерии
« Отговор #148 -: Юни 29, 2019, 15:09:17 »
Quote (selected)
Американският технологичен концерн Tesla преглежда отново възможността за производството на собствени акумулаторни батерии, твърди CNBC, позовавайки се на петима настоящи и неотдавнашни служители. Засега производителят на електрически превозни средства разчита на Panasonic за батериите, след като дружествата подписаха мащабно споразумение за партньорство през 2014 г.
Този ход може да помогне на Tesla да предложи по-евтини електрически превозни средства с по-висока производителност, отколкото днес, без да се налага да плаща или да споделя данни и ресурси с външни доставчици или партньори. Батерията и батерийните клетки са основният компонент на разходите за електрическия автомобил, се твърди в проучване по темата на IHS Markit.
В миналото компанията бе „ограничавана от батериите“, призна изпълнителният директор Илон Мъск по време на годишното общо събрание на акционерите на компанията по-рано през юни. Това означава, че липсата на батерии ограничава производството и продажбите на Tesla на електрически превозни средства и системи за съхранение на енергия (Powerwalls и Powerpacks).
Създаването на собствени акумулаторни клетки и батерии също така се вписва и в общата амбиция на Мъск да направи Tesla възможно най-вертикална, което означава разработване, производство и продажба на всичко, което може - дори и собствения си корпоративен софтуер.
Служителите на Tesla, запознати с преговорите за доставки на клетки, заявиха, че компанията най-вероятно ще работи с Panasonic и LG, за да осигури батериите, които се ползват в първоначалните модели на Model 3, произведени в новата Шанхайска фабрика. Тази фабрика може да започне производство до края на 2019 г., като масовото производство ще стартира през 2020 г.
Амбицията за започване на собствено производство на тези батерии е широко дискутирана в Tesla и сред нейните последователи.
По време на годишното събрание на акционерите на компанията през юни Мъск покани главния технически директор Джей Би Щробъл и вицепрезидента по технологиите Дрю Байлино на сцената да разкажат на акционерите за инициативите в Tesla, свързани с батериите.
Мъск насърчи външните инвеститори да се съсредоточат върху два стратегически въпроса за Tesla: колко бързо компанията може да предложи напълно самостоятелни автомобили, както и плана ѝ да „разшири производството на батерии и да намали разходите за киловатчас”.
Той поясни, че компанията не е готова да е самостоятелна в тази област и ще разкрие допълнителни подробности - включително за придобиването на компанията Maxwell Technologies, приключило през май тази година, на специален ден за инвеститорите, посветен на батериите и задвижването преди края на 2019 година.

https://www.investor.bg/novini/444/a/tesla-ima-taina-laboratoriia-za-sobstveni-baterii-284671/
След като Тесла е закъсала толкова с парите и производството, да видим дали Мъск ще успее да излъже инвеститорите да продължат да наливат още пари в Тесла.
 :m1731:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Цели 8 години след анонсирането на хиперколата SSC Tuatara стартира и нейното производство. Тя трябва да стане най-бързия сериен автомобил на планетата, като компанията SSC North America обещава първият клиент да получи автомобила си през септември.
Първият прототип на SSC Tuatara, чието име е взето от езика на аборигените в Нова Зеландия, беше показан на Конкурса за дизайн в Пебъл Бийч през 2011 г. Първоначално беше планирано хиперколата да получи 6,9-литров V8 с два турбокомпресора, но в крайна сметка компанията-производител се спря на 5,9-литров V8 с течни интеркулери и система за впръскване с две дюзи на всеки цилиндър.
При използване на стандартен бензин двигателят развива 1350 к.с., а с безиново-етанолова смес Е85 мощността се увеличава до 1750 г. Скоростната кутия е 7-степенна автоматизирана CIMA с време на смяна на предавките от 100 милисекунди.
Ускорението от 0 до 97 км/ч (60 мили по американските стандарти) отнема 2,5 секунди. Разстоянието от 1/4-миля двувратката изминава за 9,75 секунди. Предвидената максимална скорост е 300 мили или 483 км/ч. Това означава, че SSC Tuatara ще подобри постижението на на Koenigsegg Agera RS, който със своите 445,6 км/ч е най-бързият сериен автомобил на планетата.
По-голяма част от дейностите по производство на автомобила SSC North America извършва в собствената си фабрика в САЩ. Там се подготвят карбоновият монокок, който е в основата на колата, елементите от шасито и каросерията. Теглото на на Tuatara е 1247 кг., което е с 383 кг. по-малко от това на Lamborghini Aventador SVJ.

https://www.investor.bg/novini/444/a/zapochna-proizvodstvoto-na-nai-byrziia-serien-avtomobil-v-sveta-284832/
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Най-мощната версия на флагманското купе на BMW - M8 Competition, беше представена в рамките на Фестивала на скоростта в Гудууд. Машината ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секуди, като може да развие максимална скорост от 305 км/ч. 
Под капака на най-мощния и съответно най-бърз сериен автомобил на баварската марка е поставен 4,4-литров биутрбо V8 двигател, развиващ 625 к.с. Същият агрегат се поставя и на спортните модификации BMW M5, X5M и X6M.
Дилърите на BMW вече приемат поръчки за този автомобил, като цените му стартират от 137 500 евро. Първите доставки до крайните клиенти трябва да станат факт в края на октомври.

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/38748-bmw-pokaza-pred-publika-nay-svirepoto-si-seriyno-kupe
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
B нaчaлoтo нa ceдмицaтa eвpoпeйcĸият ĸoмитeт пo пpoвeждaнe нa нeзaвиcими ĸpaш тecтoвe Еurо NСАР oцeни пacивнaтa и aĸтивнaтa бeзoпacнocт нa aвтoмoбилитe, и пyблиĸyвa oтчeт зa peзyлтaтитe oт тecтвaнeтo нa шecт мoдeлa. Bĸлючитeлнo нeoтдaвнa излeзлият нa eвpoпeйcĸия пaзap eлeĸтpoмoбил Теѕlа Моdеl 3. Cпopeд Еurо NСАР, нaй-дocтъпният eлeĸтpичecĸи aвтoмoбил нa Теѕlа пoĸaзвa ĸaĸвo тpябвa дa e нивoтo в oблacттa нa aĸтивнитe cиcтeми зa бeзoпacнocт.
Cиcтeмитe зa бeзoпacнocт в aвтoмoбилитe ca paздeлeни нa двe гoлeми гpyпи: пacивнa и aĸтивнa бeзoпacнocт. Πacивнaтa бeзoпacнocт ce oпpeдeля oт eлeмeнтитe, пpeднaзнaчeни дa oблeĸчaт тeжecттa oт пocлeдcтвиятa нa ΠTΠ. A aĸтивнитe cиcтeми вĸлючвaт тexнoлoгичнитe peшeния и ĸoнcтpyĸтивнитe ocoбeнocти, ĸoитo cвeждaт дo минимyм възниĸвaнeтo нa aвapия и ΠTΠ.
Eĸcпepтитe нa Еurо NСАР ce впeчaтлиxa нaй-cилнo oт Теѕlа Моdеl 3. B пpoвeдeнитe тecтoвe eлeĸтpoмoбилът пoлyчи 12,3 тoчĸи oт 13 възмoжни. Hитo eдин oт тecтвaнитe Ѕkоdа Ѕсаlа, Меrсеdеѕ-Веnz В-Сlаѕѕ, Меrсеdеѕ-Веnz GLЕ, Кіа Сееd и DЅ 3 Сrоѕѕbасk нe ce пpиближaвa дopи и близĸo дo тoзи peзyлтaт.
Теѕlа Моdеl 3 ce пpeдcтaвя мнoгo дoбpe и в ocтaнaлитe тecтoвe. Бeзoпacнocттa нa вoдaчa и пътницитe e oцeнeнa c 36,7 тoчĸи oт 38 възмoжни, нa дeцaтa 42,3 oт 49, нa пeшexoдцитe – 35,7 тoчĸи oт 48 възмoжни. Блaгoдapeниe нa тeзи peзyлтaти eлeĸтpoмoбилът пoлyчи нaй-виcoĸия възмoжeн peйтинг зa бeзoпacнocт – пeт звeзди.
Интepecнo e, чe пpи ĸpaш тecтa cъc cблъcĸвaнe в cтълб или дъpвo Теѕlа Моdеl 3 пoĸaзa нaй-дoбpия peзyлтaт oт ocнoвaвaнeтo нa Еurо NСАР пpeз 1997 гoдинa.

https://www.kaldata.com/it-новини/tesla-model-3-е-еталон-по-безопасността-според-кр-313546.html 
« Последна редакция: Юли 07, 2019, 04:34:47 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Maximus II

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 9200
  • Fuck the EU
    • Профил
Re: Технологични новини
« Отговор #152 -: Юли 07, 2019, 08:34:53 »
4,4-литров биутрбо V8 двигател, развиващ 625 к.с.

 Не разбирам нещо, пищят за "парникови газове", за екология, да ни затворят "мръсните" ТЕЦове, а създават пазар и внушават фалшиви "потребности" у стадото, за толкова мощни коли, отразено е даже върху външния дизайн на автомобила, той е подчертано агресивен и хищен.


Назад страничните стъкла се стесняват все повече, а предницата напомня муцуна на хищник или акула.

Електрическите коли не са с по-малък въглероден отпечатък, вярно, няма да замърсяват града с изгорели газове... за които газове, излезли от катализатора съдържат много азотни окиси, отключвали шизофения...
Избрах! Но, народът не го интересува!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Технологични новини
« Отговор #153 -: Юли 07, 2019, 16:29:54 »
Quote (selected)
Електрическите коли не са с по-малък въглероден отпечатък, вярно, няма да замърсяват града с изгорели газове... за които газове, излезли от катализатора съдържат много азотни окиси, отключвали шизофения...

Писал съм го още оттатък.
Ако ги е грижа за екологията има си готово решение. Газова уредба.
Защо автомобилните гиганти не се насочват натам не мога да си го обясня.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
„Меките“ хибридни коли от Европа
« Отговор #154 -: Юли 17, 2019, 18:52:47 »
Quote (selected)
Автомобилните производители, базирани в Европа, продължават бързото внедряване на евтини „меки“ хибридни системи в своите превозни средства. Това застрашава доминантното положение на японските концерни в областта на екологичните технологии в автомобилостроенето, съобщава Nikkei Asia Review.
Най-големият производител на автомобили в света Volkswagen обяви, че новата версия на Golf ще използва именно такава мека хибридна система. Новият модел се очаква да бъде с 8% по-ефективнен при изгорелите газове спрямо предходната версия.
Системата позволява да бъде монтирана на вече съществуващи модели без особени промени в тяхната конструкция, посочват от VW. Подобна технология може да бъде инсталирана много по-лесно, отколкото пълната хибридна система, която се предлага от японските компании като Toyota Motor. 
VW планира да предлага подобна система за всички свои модели, задвижвани от двигатели с вътрешно горене.
Меките хибридни системи използват батерии с по-малък волтаж спрямо тези при пълните хибриди, което значи, че свързаните с безопасността системи и оборудване са по-елементарни.
Допълнителните разходи са приблизително една четвърт от тези при пълните хибриди, като обаче подобренията при горивната ефективност също са занижени.

https://www.investor.bg/novini/444/a/mekite-hibridni-koli-ot-evropa-zaplashvat-liderstvoto-na-iaponskite-koncerni-285683/
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил

Quote (selected)
Harley-Davidson сподели подробности за електрическия мотоциклет, който се готви да пусне на пазара тази година, надявайки се да грабне вниманието на новото поколение мотористи.
LiveWire, който скоро ще бъде наличен при ограничен брой дилъри, ще струва соленичко – близо 30 000 долара – и може да достигне от 0 до 100 км/ч за три секунди. Няма съединител, няма смяна на скорости. В машината са „скрити“ 105 конски скили, а капацитетът на батерията е 15.5 kWh.
Машината ускорява неусетно и сякаш няма ограничение за скорост, споделят първите ентусиасти, тествали LiveWire. 
Компанията съобщи още, че купувачите ще имат достъп до безплатно зареждане за LiveWire за първите две години след покупката. Компанията за мотоциклети от немалко време страда от намаляващи продажби и застаряваща клиентска база в родината си и в чужбина. Продажбите на мотоциклети в САЩ са намалели с 4,2%, а международните продажби -с 3,3% през първото тримесечие на тази година.

https://greentech.bg/archives/78428
"The future is already here – it's just not evenly distributed."