Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Декември 03, 2024, 19:58:53

Автор Тема: Наука и технологии  (Прочетена 273574 пъти)

0 Потребители и 9 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #180 -: Май 26, 2019, 22:17:18 »
Quote (selected)
А за сблъсъците, те бяха на две орбити, едната на 50 км, другата на 35.
Да няма изтървана нуличка - някъде между орбитата на Станцията иди-доди.
Но 50 км. си е силна атмосфера, а 35 км. си е направо в къщи в стратосферата.
На такива височини, няколко врътки прашчай Гергино.
Близкият Космос започва от 100-120 км. по различни разбирания, но твърдо над йоносферата.
Някъде оттатък го бяхме спорили, ама не помня с кой.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен хикса

  • Full Member
  • ***
  • Коментари: 247
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #181 -: Май 26, 2019, 22:45:07 »
Еми предполагам, че двигателите ще служат и за корекция на орбитата, освен за заобикаляне на препятствия. Нали идеята е да са толкова ниско, че да направят нещо като уай фай зона над земята. Може и да не си спомням точно числата, четох статия за проекта преди време, вече не си спомням къде, иначе щях да дам един линк, вместо да разказвам какво си спомням.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #182 -: Май 26, 2019, 22:53:14 »
МиГ-31 лети на максимална 32 км.
Но наистина трябва да са ниски орбити, слаби сигнали все пак...
Може би под йоносферата са го измислили някак си, но ме съмнява че бързо ще изпопадат по родните места.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
3D печат променя производството на обувки
« Отговор #183 -: Май 28, 2019, 12:29:22 »
Quote (selected)
Напълно нов подход в производството на обувки разработват в партньорство BASF 3D Printing Solutions, отворената платформа за триизмерно принтиране и Origin и компанията ECCO Group.
В своя център за изследвания и развитие в Дания ECCO използва платформата на Origin и материали Ultracur3D на BASF. Първоначалните резултати показват изключителна точност в детайлите и механична здравина, благодарение на уникалния програмируем процес на полимеризация (P3).
Целта на Origin заедно с производители на материали като BASF 3D Printing Solutions (BASF 3DPS) е да наложи триизмерното принтиране като подходящо решение за масово производство.
С новата технология се постига висока скорост на печат, а повърхността възпроизвежда дори най-фини текстури и гарантира изключителна механична здравина.
Продуктовата линия Ultracur3D включва фотополимери, които могат да бъдат използвани в различни процеси на принтиране, цифрова обработка на светлината, стереолитография и в LCD оборудване, а сега и с процеса P3 на Origin.
Гамата залага на здравина и устойчивост на удар, висока еластичност и впечатляваща дълготрайна UV стабилност. Тя е подходяща за производството на прототипи, както и за масово производство в практически всички основни индустрии.

https://technews.bg/article-116804.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Анализатори прогнозират бързо разпространение на свързаните автомобили в близките няколко години. Става въпрос за леки и товарни автомобили с безжичен достъп до мрежи, които взаимодействат тясно с данните от транспортното средство, събирани от различни датчици и софтуер.
IDC очаква през тази година продажбите на свързани автомобили да се увеличат с 45,4%, в сравнение с миналата година, превишавайки 51 млн. броя. В следващите четири години пазарът ще продължи да расте средно с 16,8% и към 2023 г. ще достигне 76,3 млн. броя.
Моделите от последните пет години се доставят с вграден модул за мрежова връзка, монтиран фабрично от производителя. За по-старите автомобили е предвидено следпродажбено инсталиране на автономен хардуерно-софтуерен блок, който се монтира чрез универсален интерфейс OBDII.
Ключова роля в развитието на пазара за свързан транспорт играе стремежът на автомобилните производители да направят вградената мрежова връзка стандартна опция в автомобилите. Според IDC, през 2023 г. почти 70% от новите леки и товарни автомобили на световния пазар ще имат вградени възможности за мрежово връзка.
Тази тенденция ще бъде най-силно изразена в САЩ, където технологията за свързване на автомобилите ще проникне в 90% от новите превозни средства, прогнозират анализаторите.

https://technews.bg/article-116784.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Децентрализираната мрежа от любители на 3D печата на огнестрелни оръжия набира скорост в интернет. Те са анонимни и разпръснати; те си споделят планове, проекти, файлове и съвети за 3D печат на огнестрелни оръжия. Те са добре самоорганизирана общност. И изглежда невъзможно да бъдат спрени.
В Америка се разгръща нова мрежа от любителите на 3D печата на пистолети. За разлика от всички предишни опити за популяризиране на 3D-печатните оръжия, новата организация е напълно децентрализирана. Няма централа, няма търговски марки, няма истински лидер. Хората, които се занимават с това, казват, че не могат да бъдат спрени от правителствата, пише изданието Wired.
„Ако трябва да ме хванат, първо трябва да открият моята самоличност”, казва Иван Тролът, член на групата. Той е един от многото, които се занимават с въпросната дейност. Казва, че познава най-малко 100 души, които активно развиват технологията на 3D печат на пистолети, и твърди, че в мрежата участват хиляди. Тази широка общност се простира по целия свят.
Сериозни проекти
Любителите на 3D печата на пистолети общуват чрез няколко цифрови платформи, включително Signal, Twitter, IRC, Discord. Те критикуват работата на другите, обменят 3D файлове с CAD проекти на пистолети, дават съвети, говорят за теориите и си сътрудничат за бъдещи проекти. Тези ентусиасти споделят сходни идеи и политически възгледи за контрола над оръжията. Намират се помежду си като „краставите магарета” – чрез форуми и коментарни полета.
Самият Иван е само малка част от мрежата. Казва, че е от Илинойс, на възраст на „колежанин”, но гледа да не се набива на очи. В същото време прави професионални PR видеоклипове, демонстриращи новите 3D части, които е създал в собствената си „лаборатория”, включително рамка за пистолета Glock 17. Кадрите са съчетани с динамична музика на синтезатор, като визуално са обработени с модерен VHS филтър – естетиката е важна. Видето завършва с призиви като „Живей свободно или умри” и „Всеки може да го направи”.
От организация към децентрализация
През февруари тази година мрежата на любителите на 3D печата на огнестрелни оръжия решава да се нарече „Deterrence Dispensed”. Името е заигравка с друго наименование – „Defence Distributed”, известна компания за 3D печат на оръжия, доскоро управлявана от тексаския криптоанархист Коди Уилсън.
През септември 2018 г. 30-годишният Уилсън бе арестуван и обвинен в сексуално насилие срещу непълнолетно лице. Арестът „извади” Уилсън изцяло от света на 3D печата на пистолети. Много от хората, които го следваха, прецениха, че времето му е изтекло. В крайна сметка Уилсън бе освободен под гаранция, но оттогава не се чува нищо за него, а феновете на идеята за 3D печат на пистолети възкръсна в децентрализираната общност, в която участва Иван.
Опити за овладяване
Някогашната компания за триизмерен печат на оръжия има многобройни съдебни битки на ход. Защитници на над 20 американски щата в момента съдят фирмата – която обжалва – в опит да преборят съдебната победа, която временно позволи на Defense Distributed да качва и споделя онлайн планове за 3D печат на оръжия.
Местни власти на различни места търсят начини да противодействат на нарастващата тенденция. Наскоро Ню Йорк забрани официално 3D-отпечатаните пистолети.
Подобна битка е съществена на фона на нарастващото насилие по цял свят. Масови убийци все по-често атакуват общностите навсякъде по света – училища, градски центрове, църкви – всичко е мишена за тях. Проблемът става все по-горещ и то далеч не само в САЩ.
Неуловими
За групата на любителите на 3D печата на оръжия обаче това не е от значение. Те си качват файлове в услуги като Spee.ch и сайтове за хостинг, особено защитени чрез блокчейн системи, и изобщо не чакат някой да им даде разрешение или не. Поддържат цяла библиотека с файлове и то напълно безплатно.
За тях това, което правят, е пикантно хоби. „Някои хора се кефят на видеоигри, аз обичам да прекарвам часове в рисуване на разни неща на CAD”, казва Иван. Възприема заниманието си като забавно прекарване за свободното време.
Групи като неговата мрежа и друга такава, на име FOSSCAD, виждат 3D печата на оръжия като „хартиен лъв”. Макар че този вид огнестрелни устройства могат да убиват хора, самоделните гърмелки, с каквито хора по цял свят експериментират от десетилетия, са много по-опасни.
Виждане за свобода
Предвид нарастващия брой масови убийства и терористични актове по света естествено изниква въпросът дали светът наистина се нуждае от повече оръжия – самоделни, отпечатани на 3D, произведени легално – всякакви? Любителите на 3D печата смятат, че отговорът е „да”.
Те виждат това като въпрос на лична свобода. След като полицаите имат право да носят оръжие и да стрелят при нужда, защо другите хора да нямат? Фактор, който нахъсва групата, е наличието на елементи на полицейско насилие в някои инциденти със стрелба. За тях свободата да можеш да стреляш е също толкова важна като свободата на словото.
https://technews.bg/article-116867.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Тази седмица експерти по изкуствен интелект, политици и изпълнителни директори на влиятелни частни компании ще се съберат, за да зададат един важен въпрос: може ли светът да се споразумее как да използва разумно и контролира изкуствения интелект? Предизвикателството е колосално.
Световният икономически форум – международната организация, която обединява най-богатите и мощни страни в света, за да обсъжда важните глобални проблеми в Давос всяка година – ще бъде домакин на специално събитие в Сан Франциско. Там ще се говори за изкуствения интелект.
СИФ има идеята да формира организация, наречена „Съвет по изкуствения интелект”. Негова цел ще бъде да намери обща политическа основа между нациите, които все повече се противопоставят на силата и потенциала на изкуствения интелект и на други нововъзникващи технологии, отбелязва MIT Technology Review.
Въпросът може би обещава добри новини за развитието на ИИ, но е колосално предизвикателство точно сега, предвид настоящите геополитически ветрове. Изкуственият интелект се възприема като критичен за националната конкурентоспособност и геополитическото предимство на „големите”. Усилията за намиране на обща позиция ще са трудни, като се има предвид начинът, по който технологиите в последно време се оказаха вододел за страните, особено САЩ и Китай.
„Ролята на Форума е тази на безпристрастна международна организация”, казва Кей Фърт-Бътърфийлд, ръководител на поделението на СИФ, съсредоточено върху изкуствения интелект и машинното обучение. Новият съвет ще се стреми да идентифицира трите най-важни въпроса в ИИ, които, според нея, са:
как технологиите могат да повлияят на бъдещето на работата и заетостта;
как научните изследвания в областта на изкуствения интелект могат да бъдат от полза за развиващите се страни;
какви специфични случаи на използване на технологията ще се появят.

„Търсим области, в които трябва да преодолеем така наречените пропуски в управлението”, допълва Кей Фърт-Бътърфийлд.
Едно от специфичните приложения на ИИ, което се очаква да предизвика много вълнение и спорове, е наблюдението. Групите за защита на граждански права в много страни от западния свят настояват за по-голямо регулиране на лицевото разпознаване. В Китай пък има малко съпротива срещу подобни явления.
„Различните култури имат различни ценности. Изкуственият интелект е технология, която може да кодира тези ценности”, казва Джак Кларк, който ще присъства на събитието от името на OpenAI – компания за изкуствен интелект от Сан Франциско, подкрепена от влиятелни инвеститори от Силициевата долина. „Мисля, че в началото ще бъде предизвикателство да се споразумеем за неща като това какви ценности трябва да кодираме в една система – от глобална гледна точка”.
Независимо от изхода, мнозина виждат създаването на новия съвет по ИИ като ценна и необходима стъпка в настоящия момент, когато се разгръща нова студена война – на технологичния фронт. Дори самият факт, че се събират на едно място куп хора от различни култури и контексти, за да говорят за ИИ, е достатъчно знаково, смята Кларк.
https://technews.bg/article-116832.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Пътят към декарбонизацията на британските пътища достигна преломна точка в последните дни, след като стана ясно, че за първи път броят на станциите за зареждане на електрически превозни средства надвишава броя на бензиностанциите в страната.
Към 28 май на Острова има 8 546 точки за зареждане на електромобили, според данни на специалистите по зареждане на електромобили. В същото време Великобритания има 8 400 бензиностанции.

„Публичният и частният сектор инвестират сериозно в британската инфраструктура за заряди станции, за да гарантират, че има достатъчно меса за зареждане с цел подпомагане на нарастващия електрически автопарк,“ каза Бен Лейн, съосновател и главен технически директор в Zap-Map.
Този етап е показателен за бързия темп на промяната, който вече е на ход: двигателят с вътрешно горене отстъпва на изцяло електрическите превозни средства, които предлагат движение с нулеви вредни емисии и по-добро преживяване зад волана.
Бброят на публичните места за зареждане на електромобил се е увеличил с 57% през последните 12 месеца, сочат статистиките. Локации за зареждане могат да бъдат намерени по цялата дължина и ширина на Великобритания. Тази разширяваща се мрежа – достъпна за всички шофьори на ЕПС – поддържа все по-голям брой електрически превозни средства, които сега са 210 000 – спрямо 3500 само преди шест години. До края на 2022 г. повече в страната ще има повече от един милион електромобила, според прогнозите на Chargemaster.
https://greentech.bg/archives/78318
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
„Ролята на Форума е тази на безпристрастна международна организация”

Няма безпристрастни. Има умни и глупави, силни и слаби.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
До края на 2022 г. повече в страната ще има повече от един милион електромобила, според прогнозите на Chargemaster.

А според моята прогноза ще закъсат с АЕЦ-овете. И не само с тях  :smokin:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #190 -: Май 31, 2019, 13:45:47 »
Без да съм достатъчно компетентен си мисля че докато не се направи технологичен пробив при производството на акумулатори електромобилите си остават скъпи играчки за градските жители.
Зареждането на акумулатора не е като да налееш бензин. Иска време. Решението е бърза замяна на акумулатора, но тук възникват подводни камъни. Отивам на зарядната станция с нов акумулатор, а какъв ще ми предложат не е ясно.
Не ми се мисли как някой в северните страни ще тръгне на дълъг път при температура -20 -30* и докъде ще стигне.
Друг въпрос е екологията. Засега прехвърлят проблема със замърсяването от единия джоб в другия. Колите няма да бълват газове, но електроцентралите ще наваксат. Решението е АЕЦ, перки и соларки но срещу АЕЦ-овете са разни зелени, а перките и соларките засега са скъпи. Отделно много остро в екологичен план стои въпросът с рециклирането и утилизацията на старите акумулатори.

Винаги съм се чудел защо производителите на автомобили не произвеждат фабрични двигатели на газ?
Има готови инженерни решения. Не изисква почти никакви инвестиции. Екологично.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #191 -: Май 31, 2019, 13:51:57 »
много остро в екологичен план стои въпросът с рециклирането и утилизацията на старите акумулатори
Отровният добив на литий, манган и кобалт - в д-ви от Третия свят.
Отровното рециклиране или отровното складиране на стари акумулатори - пак там.
А чистият въздух - в д-вите на богаташите.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен Hateras

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 758
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #192 -: Май 31, 2019, 15:01:10 »
Quote (selected)
Винаги съм се чудел защо производителите на автомобили не произвеждат фабрични двигатели на газ?
Това не го разбрах. Повечето големи автопроизводители имат модели на метан, фабрично.
GOD is REAL, unless declared INTEGER

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #193 -: Май 31, 2019, 17:39:56 »
Quote (selected)
Винаги съм се чудел защо производителите на автомобили не произвеждат фабрични двигатели на газ?
Това не го разбрах. Повечето големи автопроизводители имат модели на метан, фабрично.

А пропан?
Метановата уредба е много голяма и неудобна.
Отделно че станциите за метан са по скоро екзотика.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25695
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #194 -: Май 31, 2019, 18:43:22 »
Quote (selected)
Винаги съм се чудел защо производителите на автомобили не произвеждат фабрични двигатели на газ?
Това не го разбрах. Повечето големи автопроизводители имат модели на метан, фабрично.

А пропан?
Метановата уредба е много голяма и неудобна.
Отделно че станциите за метан са по скоро екзотика.
Имам кола на "фабричен" метан.
Днес минах 202 км за 12.50 лева.
Няма фабрични автомобили на пропан или метан.
От завода излизат бензинови автомобили, няколко от тях се пренасочват към дъщерни компании за монтаж на газови системи.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен Hateras

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 758
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #195 -: Май 31, 2019, 19:01:43 »
Quote (selected)
Няма фабрични автомобили на пропан или метан.
От завода излизат бензинови автомобили, няколко от тях се пренасочват към дъщерни компании за монтаж на газови системи.
Да, но все пак е от завода, не е в кварталния гараж слагана.

Quote (selected)
А пропан?
Същото като метан. Нормален бензинов мотор, с възможност да се подава газ или бензин.
GOD is REAL, unless declared INTEGER

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7548
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #196 -: Май 31, 2019, 19:02:47 »
Винаги съм се чудел защо производителите на автомобили не произвеждат фабрични двигатели на газ?
Има готови инженерни решения. Не изисква почти никакви инвестиции. Екологично.

До колкото знам, Hyundai и Kia предлагат модели изцяло на газ. Друг въпрос е дали могат лесно да се намерят у нас.
the lamers club honourable member …

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7548
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #197 -: Май 31, 2019, 19:03:40 »
много остро в екологичен план стои въпросът с рециклирането и утилизацията на старите акумулатори
Отровният добив на литий, манган и кобалт - в д-ви от Третия свят.
Отровното рециклиране или отровното складиране на стари акумулатори - пак там.
А чистият въздух - в д-вите на богаташите.

Което е пълно безумие, имайки предвид глобалният характер на атмосферата.
the lamers club honourable member …

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #198 -: Май 31, 2019, 19:09:34 »
Което е пълно безумие, имайки предвид глобалният характер на атмосферата.
Не е безумие, а повод за нови санкции, такси и други уважухи.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен хикса

  • Full Member
  • ***
  • Коментари: 247
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #199 -: Май 31, 2019, 19:50:41 »
E, колко да е глобален, в Камерун май нямат проблеми, излезли от комините на Мариците?

Неактивен хикса

  • Full Member
  • ***
  • Коментари: 247
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #200 -: Май 31, 2019, 19:56:24 »
Без да съм достатъчно компетентен си мисля че докато не се направи технологичен пробив при производството на акумулатори електромобилите си остават скъпи играчки за градските жители.

За градските жители може да е удобно да ги карат, ама как точно се зарежда електрокарчето, ако живееш в апартамент?

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25695
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #201 -: Май 31, 2019, 20:03:41 »
E, колко да е глобален, в Камерун май нямат проблеми, излезли от комините на Мариците?

При нас проблемите излезли от комините са направо несъществени сравнени с финансовите измерения за защитата на природата.
При нас е мръсно и скъпо.
В Камерун е мръсно.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7548
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #202 -: Май 31, 2019, 21:12:54 »
E, колко да е глобален, в Камерун май нямат проблеми, излезли от комините на Мариците?

Засега.
the lamers club honourable member …

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #203 -: Май 31, 2019, 21:28:21 »
E, колко да е глобален, в Камерун май нямат проблеми, излезли от комините на Мариците?

Засега.
Ама във Ванкувър имат радиация от Фукушима. И боклуци, пак оттам. А в нашата тукашна река рибата не се яде, щото има стокове от на Чикаго заводите едно време и нашите си тукашни. За сибирския студ, дето скова средните щати миналата година, изобщо няма да споменаваме, че народът там почна да пита какво е това зимни гуми.

Активен Maximus II

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 9214
  • Fuck the EU
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #204 -: Май 31, 2019, 21:37:12 »
"Ама във Ванкувър имат радиация от Фукушима. "

Но пропагандата направи филм за Чернобил, щото Фукушима е наша, демократична.

Пък Германия била "наела" гори в Африка, за да има добър въглероден баланс, например българските гори поглъщат повече СО2, от колкото отделяме чрез изгаряне, за разлика от алчния и лицемерен Запад, имаме положителен баланс.

Да ви таковам в евроатлантическите ценности!

А, Шарлатан Александров по панорама ... "за императивите на живота..." ха ха ха Оправи ми настроението.
« Последна редакция: Май 31, 2019, 21:41:49 от Maximus II »
Избрах! Но, народът не го интересува!

Неактивен Ной

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 4942
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #205 -: Май 31, 2019, 21:43:03 »
надявам се да се изненадате, но тук мина съобщение, че "Чернобил" сериалът е правен по мотиви на истински случай. СЕРИОЗНО!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #206 -: Май 31, 2019, 21:49:34 »
надявам се да се изненадате, но тук мина съобщение, че "Чернобил" сериалът е правен по мотиви на истински случай. СЕРИОЗНО!
Ами изгледай го (ако успееш) и ни го разкажи. Чувал съм че става въпрос за едни зомбита с които се гонят главните герои...
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #207 -: Май 31, 2019, 21:50:56 »
Ной
Чернобылец перечислил ляпы в сериале «Чернобыль»
Но при этом признал его полезным для российской власти

https://www.mk.ru/culture/2019/05/30/chernobylec-perechislil-lyapy-v-seriale-chernobyl.html

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7548
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #208 -: Май 31, 2019, 23:06:53 »
надявам се да се изненадате, но тук мина съобщение, че "Чернобил" сериалът е правен по мотиви на истински случай. СЕРИОЗНО!
Ами изгледай го (ако успееш) и ни го разкажи. Чувал съм че става въпрос за едни зомбита с които се гонят главните герои...

Може да го гледаш и сам, стига да намериш желание да се абонираш за HBO :)
the lamers club honourable member …

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #209 -: Май 31, 2019, 23:34:34 »
Можеш да го гледаш и тук безплатно, но на мен ми стигнаха и няколко минути за да се откажа
Поредният американски Доктор Живаго или Война и мир.
Не могат американците да направят нормален филм за Русия колкото и да се мъчат.
https://hdmax.me/246-serial-chernobyl-2019-hdz.html

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #210 -: Май 31, 2019, 23:50:05 »
Не могат американците да направят нормален филм за Русия колкото и да се мъчат.
России умому не понять. :)
А пък без умому като в конкретния случай ептен не става!
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
SpaceX изпревари Tesla по пазарна стойност
« Отговор #211 -: Юни 01, 2019, 16:38:42 »
Quote (selected)
Компанията на Илон Мъск за космически технологии SpaceX вече има по-висока стойност от тази на производителя на електромобили Tesla - поне на хартия, пише CNBC.
SpaceX вече е оценена на 33,3 млрд. долара, коментира пред медията инвеститор, запознат с последния кръг на финансиране на компанията. Пазарната капитализация на Tesla към финала на борсовата търговия в петък е 32,8 млрд. долара.
Мъск е най-големият акционер и главен изпълнителен директор и на двете компании, с 54% дял в SpaceX и над 20% в Tesla.

https://www.investor.bg/novini/261/a/spacex-izprevari-tesla-po-pazarna-stoinost-283280/
Е, това е да изпревариш сам себе си.
И то в правилната посока.
Едно е дял от дори над 20% в Tesla, съвсем друго е да имаш 54% дял в SpaceX.
При това Тесла е публична компания и могат да му дърпат ушите.
А SpaceX си е частна и разните борсови и други регулатори не могат да му се бъркат.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен хикса

  • Full Member
  • ***
  • Коментари: 247
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #212 -: Юни 01, 2019, 17:13:38 »
Ми точно, че Спейс Екс не е публична и може да се оценява по всякакви начини, които зависят само от оценителя, както на кака Гинка десетте панела струваха милиарди. А Тесла отдавна съкращава хора и разходи, щото е пред фалит, на нея пазарната капитализация се държи само на комсомолският плам на някои инвеститори.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8087
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #213 -: Юни 01, 2019, 17:18:06 »
Ще прибере в СпейсХ няколко милиарда, ще доведе ракетите до под кривата круша (като теслАта) и ще каже:
"ами сори, оправяйте се по-нататък, като не можете да ме оцените"
И в този форум си имаме същия лъжлив "гениален визионер и анализатор", само дето нашият вместо набрани милиарди от шарани-техноманиаци има само сапьорска лопатка.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен хикса

  • Full Member
  • ***
  • Коментари: 247
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #214 -: Юни 01, 2019, 17:22:14 »
Ама във Ванкувър имат радиация от Фукушима. И боклуци, пак оттам. А в нашата тукашна река рибата не се яде, щото има стокове от на Чикаго заводите едно време и нашите си тукашни. За сибирския студ, дето скова средните щати миналата година, изобщо няма да споменаваме, че народът там почна да пита какво е това зимни гуми.

Е, Фукушима и Чернобил са най-големите промишлени аварии в историята, аз говорех за нормална работа. Това за студа и затоплянето не ща да го коментирам, много е учено, толкова, че и човек с основно образование може да изпердаши 4-5 хипотези, все необорими.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #215 -: Юни 01, 2019, 17:32:14 »
Така си е, не може да се отрече, Мъск е професионалист по измъкване на пари.
Доста пари ще отмъкне от инвеститорите.
И особено от държавата(САЩ) чрез НАСА.

« Последна редакция: Юни 01, 2019, 17:35:06 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #216 -: Юни 01, 2019, 22:11:20 »
Въпрос с понижена трудност:
Кой учен от нацистка Германия, участвал в създаването на ядрената бомба в СССР, получава за това званието "Герой на социалистическия труд"?
 
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #217 -: Юни 01, 2019, 22:21:31 »
Ясно е че е с понижена трудност, но май е Херц, който е работил в Сухуми.
По нататък трябва да се ровя.

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #218 -: Юни 01, 2019, 22:59:53 »
Байконур - 64
Легендарному космодрому Байконур 64 года.
2 июня 1955 года был утверждён проект главного космодрома Советского Союза. Бытует легенда, когда строители рыли котлован под первую стартовую площадку, они наткнулись на древнее поселение. Тогда главный конструктор Сергей Королёв произнес фразу - "это добрый знак, что мы строим космодром на берегу древней цивилизации. Значит место будет счастливым и для нас". Слова оказались пророческими.
https://www.youtube.com/watch?v=IgzL_U4Ej78
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #219 -: Юни 01, 2019, 23:41:50 »
Ясно е че е с понижена трудност, но май е Херц, който е работил в Сухуми.
По нататък трябва да се ровя.
Така е физикът Густав Херц, който печели Нобеловата награда също участва в проекта.
Но със звание "Герой на социалистическия труд" е удостоен Nikolaus Riehl.
Quote (selected)
Огромную роль в его создании сыграли корифей в области металлургии урана Николаус Риль (Nikolaus Riehl), получивший в СССР даже звание Героя Социалистического Труда, лауреат Нобелевской премии Густав Герц (Gustav Hertz), будущий президент Академии Наук ГДР Макс Фольмер (Max Volmer), создатель газовой центрифуги для разделения изотопов урана Макс Штеенбек (Max Steenbeck), Роберт Дёпель (Georg Robert Döpel), разработавший аппаратуру для измерения кинетики ядерных взрывов...
https://www.dw.com/ru/бомба-для-гитлера-и-сталина-история-барона-изобретателя/a-37118500
Nikolaus Riehl е май единствения германец със звание "Герой на социалистическия труд".
https://bg.rbth.com/history/327728-germanski-ucheni-atomna-bomba
Въпреки че има още по интересен участник в атомния проект барон Манфред фон Ардене, кавалер на Рицарски кръст с дъбови листа в Третия райх и един от любимите учени на Адолф Хитлер, след войната е удостоен на два пъти със Сталинска награда.

След като е заловен в съветската окупационна зона, той осъзнава, че сега трябва да работи за Москва. Така правят и редица негови колеги.
Всички лабораторни изследвания, цялото оборудване, включително урановата центрофуга с цялата документация и реактиви, попадат в руски ръце.
15 тона уран също са прибрани от руснаците.
Работата на Ардене е успешна, а през 1947 г. той получава Сталинска награда, а след това, през 1953 г., и Сталинска награда Първа степен. През 1955 г. се завръща в Източна Германия. Талантлив и непотопим, Ардене живее още 42 години и прави важни изследвания в областта на физиката и медицината.
Върнали му даже конфискуваното оборудване отпреди войната. На два пъти – през 1958 г. и 1965 г., бил награден и с държавната награда на ГДР. Безпрецедентно за соцлагера с паричните премии, придружаващи съветските и източногермански отличия, му разрешили отново да си направи частен институт. Така с почести ученият доживява и обединението на Германия. В последните години на живота си работи успешно върху физически методи за борба с рака.
Баронът умира на 90-годишна възраст през май 1997 г.
« Последна редакция: Юни 01, 2019, 23:53:30 от Engels »
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #220 -: Юни 01, 2019, 23:59:17 »
Енгелс
Надявам се че снимката не е от Абхазия.
Бил съм там м слава Богу имам други спомени.
Малко се порових и нещо изскочи в уикито.

Сухумский физико-технический институт
Сразу после окончания Второй мировой войны в СССР были доставлены сотни немецких ученых, трудившихся в Третьем рейхе над урановым проектом. Всего, по некоторым данным, в СССР к реализации атомного проекта были привлечены 7 тысяч немецких специалистов, из которых около 300 человек работало в Сухуми, где в 1945 году согласно Постановлению Государственного Комитета обороны были созданы два секретных объекта[2]. В распоряжение немецких физиков в 1945 году передали санатории «Синоп» и «Агудзеры», находившиеся в Абхазии. «Синоп» именовался в документах Объектом «А», возглавлял его барон Манфред фон Арденне, а «Агудзеры» именовался как объект «Г», его возглавлял лауреат Нобелевской премии по физике Густав Людвиг Герц. Так было положено начало Сухумскому физико-техническому институту, входившему тогда в систему сверхсекретных учреждений, работавших над проектом создания атомной бомбы в СССР[3].

После организационного объединения этих объектов им был дан номер почтового ящика п/я 0908. На двух площадках Синоп и Агудзеры работало около 200 немецких учёных и специалистов. Институт был строго засекречен. Обе площадки охранялись военными. Оба отдела «А» и «Г» управлялись из Синопа (г. Сухуми), где находился директор предприятия п/я 0908. В 1951 г. директором СФТИ был генерал Кочлавашвили, а в 1951—1954 гг. — В. В. Мигулин. Обе площадки были расположены на землях, которые до революции принадлежали костромскому помещику и лесопромышленнику Смицкому. На этих землях были высажены привезенные из-за границы редкие растения и был устроен дендропарк. В этом дендропарке находилась и государственная дача, где отдыхали государственные деятели СССР.[2]

Из наиболее известных немецких ученых в Синопе, наряду с фон Арденне и Густавом Герцем, жили и работали Макс Фольмер, Макс Штеенбек, Петер Адольф Тиссен, Вернер Шютце, Николаус Риль и другие.

В первые годы институт занимался исследованием и разработкой методов разделения изотопов и созданием аппаратуры для измерения изотопных концентраций. В 1952 году значительная часть результатов проведенной работы была передана для окончательного завершения в другие институты и конструкторские бюро страны с последующим внедрением их в промышленность

https://ru.wikipedia.org/wiki/Сухумский_физико-технический_институт

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #221 -: Юни 02, 2019, 00:11:22 »
Между другото разправят, че Николаус Риль след напускането на СССР дезертира в Западна Германия.
Когато бях малък, в Дрезден ми показаха лабораторията на Манфред фон Ардене, приличаше на обсерватория, най вероятно е имал и обсерватория. Тогава ми звучеше много странно, че той има частна лаборатория.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Tesla Model S изгоря при зареждане в Белгия
« Отговор #222 -: Юни 03, 2019, 15:02:15 »
Quote (selected)
При инцидента в Антверпен е пламнала и станция Supercharger
Eлектрически автомобил Tesla Model S е изгорял напълно при зареждане на станция Supercharger. Инцидентът се е случил в белгийския град Антверпен, където няколко минути след свързването на автомобила със станцията е възникнал пожар.

Собственикът включил електромобила към Suparcharger и се отдалечил за няколко минути, а когато се върнал, видял как неговият Model S гори заедно със станцията за зареждане, става ясно от репортаж на Electrek.

Пожарникарите, пристигнали на мястото на инцидента, използвали доста необичайна техника за гасене на превозни средства, прилагана и друг път, за да се уверят, че огънят няма да пламне отново. Те угасили откритите огньове, а после просто преместили цялата кола в огромен резервоар за вода, където тя останала цяла нощ.

Подобен инцидент с електромобил на Tesla се случи и по-рано. През 2016 г. Model S се запали и изгоря напълно в Норвегия, докато се зареждаше от станция Supercharger, припомнят наблюдателите на пазара.

В официално изявление по този случай Tesla обясни, че пожарът е причинен от късо съединение в колата. По-късно компанията актуализира и софтуера си, за да подобри сигурността по време на зареждане.
https://technews.bg/article-116940.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Maximus II

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 9214
  • Fuck the EU
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #223 -: Юни 03, 2019, 16:46:00 »
Да, литий-йонните батерии са склонни към самозапалване, и не се гасят с нищо. За това са забранени за авиокарго.
Избрах! Но, народът не го интересува!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Германският автомобилен гигант Volkswagen ще инвестира до 4 млрд. евро в следващите пет години – до 2023 г., за да цифровизира своята администрация и производство, съобщи Ройтерс, позовавайки се на изявление на компанията.
В процеса на дигитална трансформация Volkswagen може да съкрати до 4000 работни места в непроизводствените си отдели. Същевременно се очаква да бъдат създадени най-малко 2000 нови работни места, свързани с дигитализацията, казват от базираната във Волфсбург компания.
По думите на ръководителя на работническия съвет Бернд Остерло, цитиран от Ройтерс, Volkswagen няма да предприема принудителни съкращения до 2029 година.
Темата за работните места е особено актуална напоследък, на фона на роботизацията на производството и перспективите за пълна автоматизация на много други дейности в компаниите.
Оценките на анализаторите често са разнопосочни. Според оптимистичните прогнози, изкуственият интелект и роботизацията ще създадат търсене за специалисти с нов тип умения и същевременно ще освободят хората от изпълнение на рутинни дейности.
Но според други мнения, изкуственият интелект ще направи излишни повечето работници и ако технологиите останат в ръцете на ограничен кръг хора, това може да доведе до маргинализиране на огромни маси от населението и на практика да застраши устоите на обществото.

https://technews.bg/article-116998.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
От високоскоростния интернет до смартфоните, XXI век се радва на редица технологични постижения, които трансформират начина, по който живеем, работим и играем.
Една от последните иновации, които навлизат, са автономните устройства, които могат да изпълняват трудни задачи, преди това извършвани само от хора.
CNBC представя пет начина, по които автономните технологии променят света, в който живеем.

1. Доставки

Starship Technologies, която е специализирана в автономни услуга за доставки, съобщи през април тази година, че е извършила 50 хил. търговски доставки благодарение на своите технологии. Роботите на компанията могат да извършват доставки в радиус от 4 мили (6,4 км) и да пренасят различни видове стоки, включително хранителни продукти.

2. Земеделие

През март 2018 г. T&G Global, която отглежда плодове, обяви, че използва роботи, за да изпълняват работата, свързана с ябълковата реколта в Нова Зеландия. Роботите, които сами могат да берат ябълки, са дело на базираната в Калифорния технологична компания Abundant Robotics.

3. Превоз на товари

През август 2018 г. Hyundai Motor Company заяви, че първото пътуване на автономен камион по магистрала в Южна Корея вече е факт. Камионът Xcent на автомобилната компания е изминал 40 км между два града.
Превозното средство разполага със система за автономно шофиране, която ѝ е позволила да ускорява, намалява и да маневрира сред трафика без намесата на човек. И все пак в камиона е имало човек, който е можел да поеме контрола при необходимост.

4. Транспорт

През май тази година автономен автобус направи няколко демонстрационни пътувания без пътници на Брюкселското летище в Белгия. Малко по-рано, през януари, японската авиокомпания All Nippon Airways обяви, че е започнала втората фаза от тестовете на автономни автобуси без шофьор на летище Ханеда в Токио.

5. Авиация

По-рано тази година британски екип от експерти изпрати автономно летателно средство на успешен полет. Опитите са били на 120 метра разстояние в затворено пространство. Прототипът е дълъг 15 метра, а размахът на крилата му е 10,5 метра.

https://www.investor.bg/novini/261/a/pet-nachina-po-koito-avtonomnite-tehnologii-promeniat-sveta-ni-283448/
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Суперкомпютърните центровете ще бъдат изградени в Барселона (Испания), Болоня (Италия), Каяни (Финландия), Миню (Португалия), Острава (Чехия), Бисен (Люксембург), София (България) и Марибор (Словения).
Инвестицията на държавите членки, заедно със средствата от ЕС, е в размер на 840 милиона евро. Българският еврокомисар добави още, че суперкомпютрите са в основата на европейското технологично лидерство и могат да направят успешно конкурирането със САЩ и Китай.

https://technews.bg/article-117058.html
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Някой ще си накопае биткоини на евтин ток.
Казват, щели резко да поскъпват...
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25695
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #228 -: Юни 07, 2019, 22:15:50 »
Оттатък имаше коментар, че всички са предложили други градове, само ние столицата вероятно в БанкИ ще го инсталират под магнолията.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #229 -: Юни 07, 2019, 22:19:23 »
Едва ли, по-скоро из "бизнес парковете".
Това е голямо и много бръмчи, къде го засили край зайчарника с магнолиите.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25695
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #230 -: Юни 07, 2019, 22:21:09 »
Що бе, може и на ЦЦ в мансардата, а Цвъки баш админ.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #231 -: Юни 07, 2019, 22:26:00 »
За мансарда не знам, ама виж за тераса - фитва като флашка на плашка!
Тъкмо ще се охлажда на далавера, когато завали неочаквано дъжд, или ни изненада поредния сняг.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

AnonimusBG

  • Гост
Re: Наука и технологии
« Отговор #232 -: Юни 08, 2019, 00:07:50 »
Facebook больше не разрешит предварительную установку своих приложений на смартфоны Huawei, сообщает Рейтер.

Те владельцы, у которых уже есть смартфоны Huawei, по-прежнему смогут пользоваться приложениями и получать обновления Facebook. Но новые телефоны уже не смогут иметь WhatsApp и Instagram.

Этот шаг Facebook повлияет на продажи смартфонов Huawei Technologies, которые в прошлом году принесли крупнейший доход, благодаря сильному росту в Европе и Азии, сообщает агентство.

https://www.mk.ru/politics/2019/06/07/facebook-zapretit-huawei-predustanavlivat-svoi-prilozheniya-na-smartfony.html

Слава Богу.
Чакам и другите гении да забранят и минавам на Хуавей.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Легендарният процесор Intel 8086, първият 16-битов процесор и първият чип с архитектура x86, чества на 8 юни рожден ден – той се появи точно преди 41 години, на 8 юни в далечната 1978 г.
Това е процесорът, който даде облика на съвременната РС индустрия, тъй като и днешните чипове за настолни компютри и лаптопи „говорят” на неговия език – инструкциите x86.
Силициевият кристал на 8086 съдържаше „само” 29 500 транзистора – смехотворно малко по съвременните стандарти, но несравнимо повече отколкото имаха неговите предшественици.
Чипът работеше на тактови честоти 5, 8 или 10 MHz, докато процесорът на един модерен смартфон има честота 2000 MHz и дори по-висока.
През юни 2018 г., когато 8086 навърши 40 години, Intel пусна юбилеен процесор Core i7-8086K – това бе ограничен тираж на флагмански 6-ядрен Core i7 с архитектура Coffe Lake за платформа LGA1151 v2.
Юбилейният чип стъпи на модела Core i7-8700K с възможност за овърклок до 5,0 GHz, което серийните 6-ядрени модели на същия процесор не можеха да гарантират.
Дали x86 ще продължи да доминира РС индустрията? Възможно е, но все по-често вече се говори за алтернативи, вкл. заимствани от процесорите за смартфони, където доминира архитектурата ARM.
https://technews.bg/article-117078.html
Intel 8086 – със шибаната адресна магистрала.
И за какво, за да си остане с 40 извода.
При положение, че следващите ще имат стотици.
Шибаняците от IBM предпочетоха i8088 пред Motorola 68000, а и двата излязоха през 1979. Следващия Intel 80186 беше такава порнография, че чак Бил Гейтс заяви за него че е с увреден мозък.  Intel 80286 произведен 1982 година все още е с 16 разрядна вътрешна архитектура за разлика от по стария от него Motorola 68000, които е  32-bit instruction set, with 32-bit registers and a 32-bit internal data bus. Едва Intel 80386 произведен чак през Октомври 1985 стана 32 разряден. Затова Macintosh 128K (1984) мачкаше IBM РС със стария Motorola 68000. Чак Intel Pentium успя да стане по добър от Motorola 68040, което е напълно логично след парите които успя да заработи Intel от IBM РС и клонингите, които после вложи в разработки. И за какво им трябваше на Intel да орязват адресната магистрала на i8086, а на i8088 и магистрала данни за да спестят някой и друг извод, като още при скапания i80186 им се наложи от 40 извода да минат на PGA68, сиреч 68 извода. При 80386 стигнаха до 132 извода (PGA132). Обаче заради програмната съвместимост с i8086 продължиха да използват извратеното адресиране от i8086. Много го мразех това адресиране при i8086. Добре че по късно се появиха и микроконтролерите, че да не ми се налага повече да използвам микропроцесори.
Сега със серията ARM базирани STM32H7 си е направо песен.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Intel 8086 – със шибаната адресна магистрала.
...
Сега със серията ARM базирани STM32H7 си е направо песен.
8086 е класиката в жанра. Първият функционален CISK микропроцесор.
А после...
Беше романтика, да си надграждаш ПЦ-то с математическия копроцесор. :)
С подобни процесори казват на Луната са летели. Аре да ви видим сега с кльопавите АРМ-та поне до Станцията ще добутате ли?!
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Intel 8086 – със шибаната адресна магистрала.
...
Сега със серията ARM базирани STM32H7 си е направо песен.
8086 е класиката в жанра. Първият функционален CISK микропроцесор.
А после...
Беше романтика, да си надграждаш ПЦ-то с математическия копроцесор. :)
С подобни процесори казват на Луната са летели. Аре да ви видим сега с кльопавите АРМ-та поне до Станцията ще добутате ли?!
Класика беше 8 битовият интелски 8080, произвеждаха го и в СССР.
8086 е второ поколение 16 битов микропроцесор.
8 битовите бяха в началото на революцията.
8080, Z80, 6502 са легендарните динозаври с които започна ерата на персоналните компютри. https://obsolescence.wixsite.com/obsolescence/later-8-bit-machines
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
AMD обяви 16-ядрен топ процесор Ryzen 9 3950X
« Отговор #236 -: Юни 11, 2019, 17:48:05 »
Quote (selected)
AMD повдигна завесата пред новия си флагман при десктоп процесорите – 3-то поколение Ryzen 9 3950X. Това е чип с 16 ядра и 32 нишки, които работят на честота 4,7 GHz, стана ясно на събитие „Next Horizon Gaming” в рамките на изложението Е3.
Водещият настолен процесор вече е поставил множество рекорди за производителност. С помощта на течен азот овърклок екипът на AMD успя да вдигне честотата на Ryzen 9 3950X до 5,375 GHz, постигайки многонишков резултат от 12167 със Cinebench R20.

https://technews.bg/article-117117.html
Едно време преминавахме от 8 битови компютри към 16 битови.
Сега от 8 ядрени ще минем към 16 ядрени.
Да се надяваме, че ще доживеем до 32 и 64 ядрените.
 :m1731:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Quote (selected)
Ядрената енергетика е в опасност от отмиране като значителен източник на електричество, пише Ник Бътлър за Financial Times. Затихването ще бъде постепенно, но е вече видимо в Германия и САЩ, като тенденцията вероятно ще бъде последвана във Франция, Южна Корея, Испания, Швейцария и Белгия. В много други региони ядрените централи застаряват, като на някои животът ще бъде удължен, но други няма да бъдат заместени от нови мощности.

В някои случаи процесът ще отнеме десетилетия – във Франция той ще започне през 2030 г., докато плановете на Южна Корея се простират чак до 2060 г. Западането в САЩ ще бъде определено от решението на съда относно субсидиите към ядрения сектор и от опитите да се промени съществуващото законодателство, за да се ограничи подкрепата за възобновяемата енергия.

Тенденцията обаче е ясна – ядрената енергетика ще задоволява все по-малък дял от глобалното търсене на енергия. Нов доклад на Международната агенция за енергетика (МАЕ) описва подробно какво се случва в момента и дълбоко съжалява за западането на ядрената енергетика – изненадващ извод от организация, която обикновено е съвършено неутрална по отношение на различните технологии. Гледната й точка е, че ядрената енергия е от съществено значение за енергийния преход към икономика с по-ниски въглеродни емисии.

Фаталният икономически проблем за индустрията е, че високите разходи за нови ядрени мощности станаха по-видими на фона на рязкото спадане на цената на енергията от ветрогенератори и соларни панели през последното десетилетие. С напредването и на технологиите за съхранение на енергия, алтернативните доставки в голям мащаб на нисковъглеродна енергия стават достъпни, като при това те не носят рисковете на ядрените централи.

Стандартизираните програми за ядрено развитие, използващи относително прости реактори, могат да бъдат мнгого ефективни, като осигуриха базата за успеха на сектора във Франция в миналото и в Китай сега. Бизнесът обаче беше изкушен от развиването на реактори с голям мащаб, като Европейския херметизиран реактор (ЕХР), чието изграждане е много сложно.

Фламанвил, новата ядрена централа в процес на строителство в северна Франция, бе замислена като витрина на ЕХР, но пускането й закъснява с повече от осем години, а бюджетът й надхвърля първоначалния с над 7 млрд. евро. ЕХР в Хинкли Поинт (Великобритания) също закъснява с години, като е дори още по-скъп. Ако централата в Хинкли изобщо бъде пусната, британските потребители ще бъдат натоварени за десетилетия с цена на електричеството, която е индексирана за 35 години напред спрямо изключително високото ниво от 92,50 паунда за мегаватчас, определено първоначално през 2013 г.

Затихването на ядрената енергетика е напълно възможно и може да се случи по-бързо от предвижданото от МАЕ. То също така е напълно управляемо. Преминаването към нисковъглеродна икономика ще стане, когато технологиите позволят такава енергия, която е конкурентна на останалите. Ако ядрената енергетика може да го направи, то тя ще спечели. Ако обаче остане неконкурентна, западането й е неизбежно.

https://www.investor.bg/analizi/91/a/iadrenata-energetika-shte-otmre-ako-ostane-nekonkurentna-283703
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен micky

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5303
    • Профил
Ядрена енергетика все още няма. Освен експериментална.
Това за сведение на "експерта"-писател.
Този пост вероятно съдържа продуктово позициониране на тема Армията на Федерацията. Преди употреба, прочете листовката!

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25695
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: Наука и технологии
« Отговор #239 -: Юни 11, 2019, 19:17:35 »
Ядрената енергия е твърде конкурентна затова е и ограничавана по всякакъв начин. Регулациите растат постоянно и вече съставляват повече от цената на съоръженията и произведеното електричество. В базовата технология практически няма промяна ( освен ако успеем с управляемия ядрен синтез ). Всевъзможни изисквания оскъпяват централите при нас например прословутите стружки за проверка на ректорите струващи стотици милиони.
ЕС е вреден за вашето здраве!