Предимството на централизираната система е лесното и дублиране.
Точно от това се възползва Тесла.
Няма нищо революционно в чипа на Тесла.
3 x quad-core Cortex-A72 clusters
12 Cortex-A72 cores
Масово се използват по целият свят в хиляди устройства.
64-битов набор от инструкции ARMv8-A, нас още ни държат на 32-битовия набор от инструкции ARMv8-М, засега в микроконтролерите все още няма съществена нужда да се преминава към 64-битов набор от инструкции, поне в близкото бъдеще.
И освен това едно GPU 600 GFLOPS.
Донякъде интересни са двете NPU, но и там няма нищо революционно.
96 x 96 multiply-accumulates
9,216 MACs
36.864 trillion OPs
Технологията за изработка на чипа е Samsung 14 nm process, тоест пак нищо революционно.
Силата на Тесла е в постоянното развиване и усъвършенстване на програмното осигуряване на чипа.
Тоест Тесла е много повече софтуерна компания, отколкото автомобилен производител.
Нещо което и другите водещи автомобилни компании ще трябва да направят, когато се откажат от ДВГ.
Тоест стойността на бъдещите автомобили ще се определя много повече от нивото на програмното осигуряване, отколкото от механиката.
То не че ще остане нещо кой знае какво, след премахването на ДВГ от автомобила.
Основно батерии, няколко ел. двигателя, поносимо скъп хардуер и много скъп софтуер.
Но предимството на софтуера пред хардуера е, че веднъж направен копирането му на практика е почти безплатно, за разлика от хардуера.
Колкото до двете NPU, скоро и персоналните компютри може да се обзаведат с подобно:
VIA подготвя x86-съвместим процесор с AI ядро