Много добре си го написал - "примерно"! Чак такива маржове няма.
В различните бизнеси има различни маржове.
При техниката, всичко излязло от някаква поточна линия 20-30% са приемливи.
Съвсем различно е в модните аксесоари, дрехи, храни, вина, музика, филми...
За текстилните изделия и обувки, очила, чанти, играчки... 5-10 ПЪТИ ( 500 - 1000% ) надценки са приемливи.
Модата стана бърза, трае един сезон ( 3 месеца ) за следващия трябва нещо ново.
Лаптоп след година може да бъде реализиран с 20% отстъпка, от първите бройки се печели, накрая около нулата или с малка загуба, накрая има някаква печалба.
С модата е различно, седмица след като излезе в магазина започват промоциите.
Една проста щампована тениска да я изкараш трябва да подсигуриш по няколко бройки от ръст S,M,L,XL,XXL за всеки магазин, накрая много остават и пътуват към аутлета или направо на бунището.
Това не се случва с таблет, телефон, лаптоп...
Същото е с храните - срок на годност, фира, лош търговски вид...
Тука, има един як паралелен вносител. Последно шоколад Милка с цял лешник - срок на годност ( най-добър до ) 04.04.2025 на цена 1.49лева. На 05.04.2025 вече редовен за 3 лева.
Самият шоколад едва ли струва на производителя и 1 лев, другото е "бранд".
Днес гледам кенчета белгийска бира с изтичщ срок след седмица на цена 0,69 за брой. близо до стойността на продукта.
Те така, чудя се като подскачат по телевизиите акана министърчета и обясняват как щели да въвеждат пределна надценка - те идея си нямат каква е стойността на продукта.
Щели да го проверяват документално, аз колко фактури мога да напиша, те толкова не могат прочетат, не да ги проверят.