Засега всички повече или по-малко признават, че наличният казус не е "покрит" от Конституцията.
Това е един подарък от ИТН, защото би позволил да се удължи действието на служебното правителство.
А нали уж една от идеите е служебното да стане редовно за някакъв срок - до напролет, както се говори.
Което може да стане по следния начин при така създалата се ситуация:
Спират се процедурите по даване на мандати за правителство и гласуванет поради неясната конституционна ситуация с казуса.
Прави се запитване до Конституционния съд как следва да се процедира в такъв един случай.
Най-добре е да питат 48 депутати, такъв брой е осигурим.
Но може и самият Президент да го направи.
Конституционният съд не е известен с особена експедитивност, а е и сезон на летни отпуски.
Но процедурата е задвижена - респективно: спряна (що се отнася до мандатите за правителство).
Ще рече, работи служебното правителство - и чакаме решение на Конституционния съд.
Парламентът междувременно работи и може да приема каквито закони са необходими; правителството също може да си внася закони - било то за актуализация на бюджет 2021, за бюджет 2022 и т.н.
Вече отделен въпрос е как ще се осигурят мнозинства за гласуването на такива закони, но май не би било по-различно от дотук наличната ситуация.
А ако Конституционният съд се размотае достатъчно до средата или края на септември, независимо от решението му - с малко пунт и пластика може да се докара ситуацията дотам, че Парламентът да не може да бъде разпуснат (три месеца преди изборите за Президент).
Тогава остават както Парламент, така и служебно правителство до встъпването в длъжност на новия (или новия стар) Президент и дори два-три месеца след това.
QED.