авантюра която за GM (с модела EV1) е фиаско (най-вероатно поради петролното лоби).
Планирано фиаско.
General Motors is preparing to put its electric vehicle act on the road, and planning for a flop. With pride and pessimism, the company, the furthest along of the Big Three in designing a mass-market electric car, says [...] it has done its best but that the vehicle has come up short. [...] Now it hopes that lawmakers and regulators will agree with it and postpone or scrap the deadline.
Автомобилите не са били продавани, а отдавани под наем без никакъв шанс потребителят да ги задържи.
След приключване на програмата е имало желание автомобилите да бъдат задържани - удовлетворявали са ползвателите, но са били в ущърб на GM и целта за която са били създадени.
Това е времето на "края на историята", САЩ вече са имали неограничен достъп до петрола в света, включително и руския.
Проектирането на автомобил тогава е отнемало много време, инициативата е била още от предната петролна криза.
Законът в Калифорния е от края на студената война, част от снижаване цената на петрола и събаранято на СССР.
През 1996 вече е бил ненужен.
Веднага става ясно че новият автомобил ще затрие повечето от производствата в автомобилния сектор и последващия сервиз.
Което се случва сега, но сега на никой не му пука.
Детройт вече е призрачен град, частите и компонентите така или иначе се произвеждат в голямата си част извън САЩ.
Model S години на ред имаше повече продажби от луксозните варианти на Мерседес, Ауди и БМВ ... взети заедно!
Model S беше част от "луксозните" автомобили и като нещо ново беше на гребена на вълната.
С годините са се натрупали десетки милиони потребители на Мерседес, Ауди и БМВ ..., а на тесли няколко десетки хиляди (колкото можеха да произведат) - клуб на ексклузивите.
П.П. Колкото до SpaceX, това е тенденция която следват НАСА, Пентагона ....
Самите те са подвластни на бюджетен контрол докато съвместните им начинания с "търговски дружества" са черна кутия, непробиваеми поради "търговската тайна".
Чисти перачници на обществени финанси.