Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Ноември 24, 2024, 23:11:13

Автор Тема: АвтоМото  (Прочетена 47317 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #60 -: Февруари 07, 2020, 23:53:13 »
анонимъс, няма как да намериш отговор за модел от преди 2-3 години.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #61 -: Февруари 08, 2020, 00:00:56 »
юмжагийн, този блог е тотал шит. там сравняват тесла модел 3 с ауди а5, а трябва за сравнение да вземат а4, сепак и двата модела се водят 'compact executive car'.

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #62 -: Февруари 08, 2020, 00:02:09 »
Сравнение на total cost of ownership (петгодишен период) за Tesla Model 3, Toyota Camry LE и Audi A5 може да се види тук https://evannex.com/blogs/news/total-cost-of-ownership-tesla-model-3-vs-toyota-camry
и тва сравнение е изсмукано от пръстите, няма логика след 5 години да продаваш електричка на половината от цената. нали батериите заминават.

Нали от тук тръгнахме.
Оказва се че това е строго секретно.
Преди да се прочете да се изяде или поне изгори.
По друг начин не мога да си го обясня.

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #63 -: Февруари 08, 2020, 00:03:59 »
юмжагийн, този блог е тотал шит. там сравняват тесла модел 3 с ауди а5, а трябва за сравнение да вземат а4, сепак и двата модела се водят 'compact executive car'.

Не разбрах защо не я сравняват с Майбах?

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8348
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #64 -: Февруари 08, 2020, 00:06:55 »
юмжагийн, този блог е тотал шит. там сравняват тесла модел 3 с ауди а5, а трябва за сравнение да вземат а4, сепак и двата модела се водят 'compact executive car'.
Не само.
След пет години батериите на електромобила ще са заминали.
Не видях някъде по сметките калкулирана подмяната им.
« Последна редакция: Февруари 08, 2020, 00:09:31 от 66 »

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #65 -: Февруари 08, 2020, 00:11:28 »
нема кво да си обясняваш. моделът е на две години. водят го хай-тек, демек много хипер-супер и затова прогнозират, че след пет години ще струва около половината от цената си.

а след пет години, като почнат да пристигат реалните резултати от употребата на батериите, това няма да е така. ама сега може секви да си дращят там по блоговете.

четох как някакви навъртяли над 1400 км с едно зареждане, тесла модел 3. обаче имаше известни компромиси в скоростта и комфорта:
Quote (selected)
Испытать себя и свою Теслу «на прочность» захотел Шон Митчелл, президент клуба «Denver Tesla Club», который взял с собой в дорогу известного американского видеоблогера Эрика Стрэйта.

О том, что им удастся поставить рекорд, стало ясно после использования около 88% заряда аккумуляторной батареи, когда пройденное расстояние уже составило 975 км.

Увы, в процессе испытания, Tesla Model 3 участвующая в заезде, сломалась, и автомобиль вынужденно отправили в сервисный центр Tesla.
...
В конце ноября прошлого года ЕРА определило, что для Tesla Model 3 запас хода в городе составляет 321,9 милю (518 км), на трассе 295,5 миль (476 км), комбинированный – 310 миль (499 км).

Шону Митчеллу же удалось доказать, что данный диапазон точно может быть вдвое больше. При этом, оба участника теста отметили, что не использовали никаких спецсредств для увеличения запаса хода, не прибегали к особым хитростям, и на протяжении всего пути постоянно придерживались средней скорости от 20 до 30 миль в час (30-50 км/ч).

Однако, ради экономии электроэнергии, мужчины не включали климат-контроль, и довольно скоро в салоне автомобиля температура поднялась до почти 40оС. Ради результата им пришлось терпеть. В обычной жизни, разумеется, владельцы жертвуют километражом ради комфорта.
https://www.autocentre.ua/news/sobytie/tesla-model-3-proehala-na-odnom-zaryade-pochti-1000-km-581207.html

Неактивен Юмжагийн Целденбал

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 578
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #66 -: Февруари 08, 2020, 00:12:42 »
Quote (selected)
Не намерих отговор на въпроса ми.
Колко км. ще минеш с един акумулатор в БГ преди да го смениш?
Колко струва нов акумулатор?
Колко струва рециклирането на стария акумулатор?
Аз след това мога да си сметна и сам.
За България можем засега да забравим, инфраструктурата за зареждане практически липсва.
Извън България - има следната картинка за остаряването на батериите според изминатите километри:
https://cms.qz.com/wp-content/uploads/2018/07/Tesla-Mileage.png?w=620&h=349&crop=1&strip=all&quality=75
Според тези данни след 250-300000 мили капацитетът на батерията спада на 90% от началния. Цялата статия в тук https://qz.com/1325206/tesla-owners-battery-data-show-it-wont-win-through-chemistry-only-a-better-factory/
Излиза, че след 5 години каране по 20000 км (което е горе-долу стандартно за година) батерията е все още в района на 95%. Така че смяната на акумулатора май отпада от практическа гледна точка (след 300000 мили  каране батерията все още държи - интересен е опитът на една фирма за превози, описан тук https://qz.com/1737145/the-economics-of-driving-seven-teslas-for-2-5-million-miles/

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #67 -: Февруари 08, 2020, 00:14:57 »
а бе, с две приказки, ако караш с 40-50 км/ч и се пържиш лятоска като за световно без климатик, ще успееш с колата си за 60 000 ойро да стигнеш от софия до слънчака :too_happy-1067:

което си е далавера отсекъде :way_to_go-1308:

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #68 -: Февруари 08, 2020, 00:15:57 »
ако, естествено, колата ти не се сломи, в който случай ще трябва да ходиш в сервизен център и може и там да си изкараш почивката :bigok:

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #69 -: Февруари 08, 2020, 00:17:40 »
тесла що не вземат да направят някой кабриолет? по-добре с кабрио, отколкото в седан на 40 градуса лятото :m0941:

Неактивен Юмжагийн Целденбал

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 578
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #70 -: Февруари 08, 2020, 00:19:38 »
юмжагийн, този блог е тотал шит. там сравняват тесла модел 3 с ауди а5, а трябва за сравнение да вземат а4, сепак и двата модела се водят 'compact executive car'.
Добре, да дадем думата на швейцарските собственици на Тесла: ето тук 40 страници пдф по въпроса http://www.mythbuster.ch/Mythbuster-Elektroauto-Rotta.pdf. Май всички въпроси са разисквани и отговорени (отделен въпрос е дали сме съгласни с отговорите)

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #71 -: Февруари 08, 2020, 00:21:24 »
що швейцарски, като въпросът беше за умерен климат? кога в швейцария имаш 45 градуса лятото? да речем, че -20/-25 зимата имаш.

ама амплитудата я нямааааааа

Неактивен SgtTroy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5521
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #72 -: Февруари 08, 2020, 00:24:25 »
за нищо на света не се разделям със санчо хтрейлов, дизел при тва  :smokin:

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #73 -: Февруари 08, 2020, 00:26:00 »
Quote (selected)
Не намерих отговор на въпроса ми.
Колко км. ще минеш с един акумулатор в БГ преди да го смениш?
Колко струва нов акумулатор?
Колко струва рециклирането на стария акумулатор?
Аз след това мога да си сметна и сам.
За България можем засега да забравим, инфраструктурата за зареждане практически липсва.
Извън България - има следната картинка за остаряването на батериите според изминатите километри:
https://cms.qz.com/wp-content/uploads/2018/07/Tesla-Mileage.png?w=620&h=349&crop=1&strip=all&quality=75
Според тези данни след 250-300000 мили капацитетът на батерията спада на 90% от началния. Цялата статия в тук https://qz.com/1325206/tesla-owners-battery-data-show-it-wont-win-through-chemistry-only-a-better-factory/
Излиза, че след 5 години каране по 20000 км (което е горе-долу стандартно за година) батерията е все още в района на 95%. Така че смяната на акумулатора май отпада от практическа гледна точка (след 300000 мили  каране батерията все още държи - интересен е опитът на една фирма за превози, описан тук https://qz.com/1737145/the-economics-of-driving-seven-teslas-for-2-5-million-miles/

Каква е разликата между акумулатора на Тесла и акумулатора на телефона ти?
И двата са li-ion.
И колко кара акумулатора на телефона ти?
Аз го сменям всяка година.
Предвиждам ехидността ти, но все пак помисли малко.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #74 -: Февруари 08, 2020, 00:27:07 »
юмжагийн, ми то и в този пдф същото:
Gesamtkosten
ohne allfällige Garantien
und Spezialaktionen
über 10 Jahre BMW 320i xDrive
Automat, Leder, Allrad, 184 PS
Tesla Model 3 „Plus“
Autopilot, Leder, Allrad, 260 PS
Kaufpreis 1 CHF 44'000 CHF 49'000
Treibstoff / Strom CHF 19'500 8.1 Liter, 1.60 CHF,
150‘000 km CHF 5'500 18 kWh (≈ 2 l Benzin),
0.20 CHF, 150‘000 km
Versicherung, Vollkasko 2 CHF 15'000 CHF 15'000
Verkehrsabgaben (ZH) CHF 3'500 befreit
Reparaturen CHF 3'000 CHF 2'000
Restwert CHF 10'000 CHF 10'000
Gesamtkosten, 10 Jahre CHF 75'000 CHF 61'500

как сметнаха, че разходите за ремонти за 10 години ще са 2000 и на 10 години това нещо ще се продава за 10 000 франка?! на какво отгоре?!

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8075
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #75 -: Февруари 08, 2020, 00:27:12 »
Цитат на: Юмжагийн Целденбал
Май всички въпроси са разисквани и отговорени (отделен въпрос е дали сме съгласни с отговорите)

Тия отговори да си ги наврат в ....... Батериите на лаптопите ми въобще не са съгласни с тях ... и с майка им, и със сестра им, и с цялата им женска рода.

Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8348
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #76 -: Февруари 08, 2020, 00:29:29 »
Юмжагийн Целденбал
Това са данни на производителя. В нет-а има примерно много предложения на чудо устройства дето ти смъкват сметките за ток с 35, 50 па и повече процента.
С картинки диаграми ......
 
Аз разсъждавам така.
Батериите средно имат шестотин цикъла на зареждане. Айде нека са хиляда. Поне лабораторни образци има. После капацитета пада с 20% а скоро и със 99
Ако дозареждаш всеки ден - отн. интензивно използване това са хайде с малък резерв 3 години.
През ден 5-6.

Неактивен SgtTroy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5521
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #77 -: Февруари 08, 2020, 00:30:00 »
Цитат на: Юмжагийн Целденбал
Май всички въпроси са разисквани и отговорени (отделен въпрос е дали сме съгласни с отговорите)

Тия отговори да си ги наврат в ....... Батериите на лаптопите ми въобще не са съгласни с тях ... и с майка им, и със сестра им, и с цялата им женска рода.

последният ми лаптоп самсунг се скапа на осмата година след некъв ъпдейт, батерията му си беше пушка дотогава.

а очевидно не си чел колегата целденбал в стария форум преди 10-15 години да оцениш, че по принцип пише сериозни неща и с разбиране.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8075
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #78 -: Февруари 08, 2020, 00:34:13 »
Цитат на: SgtTroy
а очевидно не си чел колегата целденбал в стария форум преди 10-15 години да оцениш, че по принцип пише сериозни неща и с разбиране.
В "Сега" съм някъде от 2015 или 2016 и не съм чел назад. Нямам впечатления от много хора.
Но от лаптопи имам доста впечатления.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #79 -: Февруари 08, 2020, 00:36:01 »
нор, принципно при лаптопите винаги имаш презареждане на батериите, в масовия случай седят с батерия и включени в контакта. докато при теслата е прямо наоборот - зареждаш и караш, докато не се разреди.

или докато не се прибереш, когато за по-сигурно пак ръгаш в контакта и става като лаптоп, де.

но моето основно възражение към ел колите е, че не стават за дълъг път. няма начин да минеш 400-500 км и да се кротнеш за 4-5-8 часа, докато батериите се заредят. не става. особено при положение, че двг-тата минават 800-1000 км с един резервоар и се зареждат за 5 мин.

ако се хванат и направят стандарт за сменяеми батерии - тогава ще е друго. спираш на бензиностанцията, сваляш 5 батерии и вземаш 5 заредени - за 5 мин работа с плащането. и продължаваш. но това значи коопериране на най-големите производители, масово производство /и рециклиране/ на батерии, плюс неква схема, както беше при рено, кето проверявах преди 2-3 години: колата си я купуваш, а батериите ги наемаш и плащаш абонамент.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #80 -: Февруари 08, 2020, 00:38:29 »
електричките са градски колички. тесла са луксозни градски колички. и дотам. щом в мамковината се шашкаш дали ще можеш да стигнеш от софето до морето без междинна спирка - значи не са готови още.

Неактивен SgtTroy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5521
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #81 -: Февруари 08, 2020, 00:41:02 »
според мен електрическите автомобили имат поне едно още 15 години преди да бъдат наистина смислена алтернатива на бензиновите и дизеловите - и като покупна цена, и като поддръжка, и като отстраняване на неизбежни технически проблеми на растежа.
дотогава ше си е повече пожелателно мислене как "превъзхождат" конвенционалните.

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #82 -: Февруари 08, 2020, 00:44:24 »
Не направят ли пробив в технологиите всичко си остава на ниво което го е написал по-горе Енгелс.

Quote (selected)
Тесла е бизнес проект, преследва изключително финансови цели, целта явно е да завладеят максимален обем от пазара на електромобили.
Като механическа конструкция Тесла няма никакви съществени преимущества пред автомобилите на другите автомобилни фирми.
Затова Мъск набляга на циркови номера с електрониката.
Затова и му трябват повече програмисти, отколкото инженери.
И ако може дори и без средно образование, за да не им плаща много.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8075
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #83 -: Февруари 08, 2020, 00:49:47 »
Цитат на: onzi
нор, принципно при лаптопите винаги имаш презареждане на батериите, в масовия случай седят с батерия и включени в контакта.
докато при теслата е прямо наоборот - зареждаш и караш, докато не се разреди.
И при различни типове ползване, и на различни марки лаптопи - на третата-четвъртата година батерията е за боклука.

П.П. Преди няколко дни за първи път ми се повреди линукс от ъпдейт (на ядрото). Сега тъкмя новата инсталация на мястото на предната двегодишна и псувам ту Интел, ту себе си, че не си държа лтс-ядро в запас.
Но хардуер от ъпдейт не ми се е повреждал. Може би защото винаги спирам ъпдейтите на уиндоус.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен onzi

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7910
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #84 -: Февруари 08, 2020, 00:58:28 »
аз за пръв път си купих смартфон преди 6 години, в дойчланд. в мамковината не ми трябваше - там имах две служебни нокии с копчета и една лична - и говорех яко, поне по 20 разговора на ден служебни. смартфон на толкоз разговори не държи. тука го взех заради гпс-а и гугъл мапс. щото на сяко кьоше пише, че си на това си щрасе и онова си щрасе, ама как да стигнеш до еди-кое си гассе номер 10 никой не ти казва.

та досега смених три телефона, но нито един заради батерия. първият /едно малко лг/ след ъпдейт на софтуера тръгна толкоз бавно, че за нищо не ставаше, да ти зарежда браузер 45 секунди си е мъчение. на втория /леново/ му строших дисплея, след като го изръсих два пъти от джоба на тениската след рязко спиране с колелото. първият път се понапука, вторият стана на сол и песъчинки и не му работеше тъча.

обаче телефон през нощта да се зарежда не съм оставял. вземам го, отивам на работа, ръгам го в усб-то, като мине 90% го махам. и проблем с батерията не съм имал.

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8348
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #85 -: Февруари 08, 2020, 01:07:09 »
Цитат на: onzi
нор, принципно при лаптопите винаги имаш презареждане на батериите, в масовия случай седят с батерия и включени в контакта.
докато при теслата е прямо наоборот - зареждаш и караш, докато не се разреди.
И при различни типове ползване, и на различни марки лаптопи - на третата-четвъртата година батерията е за боклука.

П.П. Преди няколко дни за първи път ми се повреди линукс от ъпдейт (на ядрото). Сега тъкмя новата инсталация на мястото на предната двегодишна и псувам ту Интел, ту себе си, че не си държа лтс-ядро в запас.
Но хардуер от ъпдейт не ми се е повреждал. Може би защото винаги спирам ъпдейтите на уиндоус.

То па голема полза. За ъпдейтите.
Микромеките са оставили толкова дупки, че е неспасяемо.
Примерно наскоро некъф вирус ми направи беля ползвайки точно "системните", "секюрити" или майна му какви ъпдейти беха.

Неактивен Юмжагийн Целденбал

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 578
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #86 -: Февруари 08, 2020, 01:13:47 »
И при различни типове ползване, и на различни марки лаптопи - на третата-четвъртата година батерията е за боклука.
Моят опит сочи друго... ето от любопитство рестартирах един лаптоп, който работи от години 24 часа непрекъснато (HP EliteBook 6930p) и погледнах в инфото на BIOS: ами батерията е от 27.08.2009 и си работи... сочи ми 2,7 часа за автономен режим). Да не говорим за един Compaq Armada, който е с  Windows 2000 и го пуснах и него сега: ами от 21.09.2000 му е батерията според BIOS, стартира си като момченце след като не е бил пускан от не знам кога (т.е. и батерията не се е разредила и има още за 20 минути).
Както рекъл оня селянин - свят голям, госпожа, случаи разни...

Неактивен SgtTroy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5521
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #87 -: Февруари 08, 2020, 01:18:41 »
значи лотария си е, особено с произведените след 2010 година.

програмирано остаряване или квото и да е.

въпреки че моят самсунг си издържа геройски близо 8 години и на финала не беше проблем от батерията.

Неактивен Юмжагийн Целденбал

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 578
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #88 -: Февруари 08, 2020, 01:36:41 »
значи лотария си е, особено с произведените след 2010 година.

програмирано остаряване или квото и да е.

въпреки че моят самсунг си издържа геройски близо 8 години и на финала не беше проблем от батерията.
Да, за по-новите производства ще се съглася: няколко нови HP EliteBook им умряха батериите за под година. Дизайнът беше на Bang & Olufsen, и изглежда техният стремеж към плоски форми беше довел и до проблеми с живота на батерията... в следващите версии вече е по-добре.

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #89 -: Февруари 08, 2020, 02:44:42 »
Батериите на лаптопа заредени до 100% доста по бързо сдават багажа, спрямо тези който стоят заредени на 60% когато лаптопа не се използва или е на ток.
Иначе някои батерии от лаптоп имат забележително дълъг живот, макар капацитета да им е паднал почти наполовина. Имам такива батерии от преди 15 години и още ги ползвам при металдетекторите. Други за по малко от 10 години, внезапно сдават багажа.
Заряда им пада рязко до стотина миливолта и ни приемат, ни предават.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8075
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #90 -: Февруари 08, 2020, 03:12:21 »
Цитат на: Engels
Батериите на лаптопа заредени до 100% доста по бързо сдават багажа, спрямо тези който стоят заредени на 60% когато лаптопа не се използва или е на ток.

Е да, бе, ще си взема лаптоп, за да не го ползвам или пък да го държа на бюрото. Ми то като е за бюрото, имам си 4 настолни (трите разглобени), дето са по-мощни от лаптопите ми и екранът на бюрото ми е по-голям.

П.П. Имам 2 бормашини със здрав мотор и счупена механика, имам две стари колела, имам и два юпиеса със заминала батерия (пак на третата година). Дали не може от всичкия тоя боклук да се направи 4-колка с елмотор на батерии ?  :m1731: Ще е почти като "Тесла", ръчно производство за ценители  :nuts:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен buratinob

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 25618
  • ЕС е вреден за вашето здраве!
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #91 -: Февруари 08, 2020, 08:46:30 »
Електричките имат място под небето и днес.
За бизнес в градски условия са много добри даже и за товарни автомобили. Голямата част от трафика са фирмени автомобили таксита, куриери, всякакви други доставчици и сервизни. Те рядко изминават на ден повече от 100-200 км. В Бургас има такива, към синята зана - поставят скобите, куриерите от Спиди също имат няколко пикапа от година и се справят добре.
ЕС е вреден за вашето здраве!

Неактивен ddantgwyn

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 7545
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #92 -: Февруари 08, 2020, 09:33:53 »
П.П. Преди няколко дни за първи път ми се повреди линукс от ъпдейт (на ядрото). Сега тъкмя новата инсталация на мястото на предната двегодишна и псувам ту Интел, ту себе си, че не си държа лтс-ядро в запас.

Нямаш ли едно-две стари ядра в grub за такива случаи? Или ползваш някоя по-екзотична дистрибуция?
the lamers club honourable member …

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1741
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #93 -: Февруари 08, 2020, 12:18:13 »
.
« Последна редакция: Април 24, 2020, 21:54:15 от Captain Buddy »

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #94 -: Февруари 08, 2020, 13:09:14 »
Има доста програми които автоматично държат батериите заредени до 60%.
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #95 -: Февруари 08, 2020, 13:19:09 »
Това което описваш като схема, прилича на PI металдетектор:
http://md4u.ru/viewforum.php?f=84&sid=73b85cd8800e0d3a9b2233dd047b73e0
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1741
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #96 -: Февруари 08, 2020, 14:56:47 »
.
« Последна редакция: Февруари 09, 2020, 19:51:49 от Captain Buddy »

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8075
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #97 -: Февруари 08, 2020, 15:14:08 »
Цитат на: ddantgwyn
Нямаш ли едно-две стари ядра в grub за такива случаи? Или ползваш някоя по-екзотична дистрибуция?

На Арч съм и не пазех резервно ядро. Просто защото не очаквах такава идиотщина. Чак като стана белята, се зачетох в нета, и видях, че ядрата от серия 5 масово правели подобни мизерии. При мен стана на 5.5.1. До този момент близо две години никакви проблеми с Арч.
А има и по-лош вариант - проблемът да идва от взаимодействието на ядрото със системд-извращението.
В бъдеще може да мина на дистро с друга инит с-ма или дори на БСД.
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8075
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #98 -: Февруари 08, 2020, 15:20:45 »
Капитане,  :way_to_go-1308: :way_to_go-1308:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Активен пешo

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 2972
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #99 -: Февруари 08, 2020, 15:55:56 »
Quote (selected)
Батерията при постоянно включен лаптоп се поддържа на 100% заряд и при спад отново включва заряд, както също и при телефоните.
На моя евтинджос Lenovo има възможност да се укаже нивото, при което се включва презареждането. В момента съм го сложил на 95%.
Against stupidity the very gods themselves contend in vain.

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #100 -: Февруари 08, 2020, 21:28:19 »
Кептън
 :way_to_go-1308:

Някъде четох че най-доброто е да се държи ниво от 30 до 80%.
Старая се, но обикновено не ми се получава.
Що се отнася до лаптопа.
Самсунг на 6 години.
Аз отначало мислех че е някакъв дефект.
Не се зарежда повече от 78%.

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1741
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #101 -: Февруари 08, 2020, 21:29:49 »
.
« Последна редакция: Април 24, 2020, 21:53:11 от Captain Buddy »

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #102 -: Февруари 08, 2020, 21:46:40 »
Кептън
 :way_to_go-1308:
И за аватара.
Книгата е много добра.
Филмът също не е лош.

Неактивен Юмжагийн Целденбал

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 578
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #103 -: Февруари 08, 2020, 22:13:06 »
според мен електрическите автомобили имат поне едно още 15 години преди да бъдат наистина смислена алтернатива на бензиновите и дизеловите - и като покупна цена, и като поддръжка, и като отстраняване на неизбежни технически проблеми на растежа.
дотогава ше си е повече пожелателно мислене как "превъзхождат" конвенционалните.
Преди повече от 40 години имаше едно доста отрезвяващо разсъждение от някакъв руснак по повод на възторга от електроколите като "коли на бъдещето" - той сравняваше сумарната мощност на целия световен автомобилен парк (тогава) със сумарната мощност (пак тогава) на всички работещи по света електроцентали (защото, все пак, електроенергията за тези електроколи трябва да се взема отнякъде). Е, по неговата сметка 100% от енергията на електроцентралите стигаше за около 75% от автомобилния парк. Т.е., сметката в световен мащаб нещо не се връзва: трябват поне двойно повече електроцентрали от наличните, за да се "поемат" и електромобилите.
Естествено, не съм проверявал тези сметки, както се казва на руски - "за что купил, за то и продаю"; изглежда ми обаче резонно като разсъждение (и не ми изглежда резонно, че този въпрос се заобикаля изящно от редица защитници на електроколите).
Така че - да, сегашната дейност по електроколите (включая Тесла) е по-скоро доста разширена форма на това, което американците наричат "proof of the concept", а немците - "Machbarkeitsstudie"; на български май нямаме установен термин - би било нещо като "проверка на концепцията" или "проверка за осъществимост".
Може да изглежда парадоксално да се говори за "проверка на концепцията", след като вече са произведени няколко милиона електроколи - а това без концепция не става. Да, но въпросите, които "дъвчем" тук, както и базовият (от моя гледна точка) въпрос на вече споменатия руснак сочат, че има нужда точно от доуточняване на концепциите - за да е ясно кой за какво се бори... защото, както казвал един старшина - "на теория и практика е едно, а в живота е друго".  :smokin:

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #104 -: Февруари 08, 2020, 22:27:17 »
В Улан Батор пишат умни мисли.

Не ми се захваща темата как ги копаят и произвеждат редките метали за акумулаторите, колко е мръсно и производството и рециклирането им, кой и по какъв начин ще произвежда ток за зареждането им.
Екология с една дума.
Както казват тук.
Без поллитра не разберешся.
И без Грета Тунберг естествено.

Неактивен SgtTroy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5521
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #105 -: Февруари 08, 2020, 22:28:43 »
не е само до теория и практика. а и до интерпретация на наличните за ползване данни.

отначало антибиотиците са били считани за панацея, понастоящем борбата с антибиотичната резистентност е приоритет до степен да се препоръчва да се изписват едва ли не в крайни случаи, след дваесе години никой не знае...

за електромобилите - имаме информация от всякакви източници, но е невъзможно да се определи коя е относително достоверна и коя е лобистка (на едно или на друго лоби). електромобилите може да са и тотален булшит, но съвсем спокойно вече може и да е патентована свръхбатерията с размер на сим карта, достатъчна за 10,000 километра.

ше видим  :smokin:

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #106 -: Февруари 08, 2020, 22:39:34 »
отначало антибиотиците са били считани за панацея, понастоящем борбата с антибиотичната резистентност е приоритет до степен да се препоръчва да се изписват едва ли не в крайни случаи, след дваесе години никой не знае..

От мой личен опит.
Имам синузит.
Естествено като ходя тук там ми изписват всичко най-съвременно и най-скъпо.
Но много е важно да имаш приятел от детството.
Той сега е доктор.
Купувам си амоксицилин и ми помага.
Толкова за антибиотичната резистентност от мен.
Не я отричам, но не е повсеместна.

Неактивен Юмжагийн Целденбал

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 578
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #107 -: Февруари 08, 2020, 22:44:20 »
AnonimusBG - Днес в 00:26:00 »
Каква е разликата между акумулатора на Тесла и акумулатора на телефона ти?
И двата са li-ion.


Съществената разлика е, в схемата, която управлява заряда и разряда на акумулатора.
Jain...
Доколкото повечето телефони напоследък са смартфони (т.е. плоски като таблет телефони), повечето от тях  (а и в новите лаптопи от тип "ultrabooks") се използват друг вид Li-Ion акумулатори, т.нар. LiPo (Lithium Polymer) - те позволяват да се постигне дебелина на акумулатора под 5 мм, но за сметка на това са много по-чувствителни към презареждане, прегряване, преразреждане и - най-вече - при механически деформации може да се предизвика взрив (имаше вече случай със Samsung Galaxy Note 7, който беше частично изтеглен от продажба по света поради проблеми с батерията).

Старите лаптопи използваха блокове от свързани Li-Ion акумулатори най-често от вида 18650 (приличат на батериите тип АА по размер). Тези батерии са механично много по-добре защитени, а и са по-устойчиви на прегряване и зареждане с по-висок ток.

Батериите на Тесла, от своя страна, могат да се оприличат на голяма батерия за лаптоп - защото в една такава батерия всъщност са свързани няколко хиляди елемента 18650 (почти като тези за лаптоп, на оптимизирани за работа в автомобил - по-широк допустим температурен интервал за работа и други подобни неща.). Тези елементи осигуряват необходимата мощност (за 85 kWh батерия се свързват 7104 елемента 18650) - и, по фирмени и независими измервания с такъв пакет колата минава малко над 500 км.

И в лаптопите, и в Тесла се използва т.нар. Battery Management System (BMS) - т.е., система за управление на батериите. Разликата е, че в лаптопа това е пасивна BMS (описана вече от Captain Buddy и контролираща групово при всички клетки зареждането  - за да не се получи презареждане). В Тесла, за разлика от лаптопите,  се използва активна BMS - която контролира както зареждането (и не допуска презареждане), така и разреждането - при това този контрол се извършва "индивидуално" за всеки от хилядите елементи 18650. Като резултат от това управление се получава реално удължаване на живота на батерията (не случайно в момента Тесла дава 8 години гаранция на батериите за колите, произведени след 2015, без оглед на изминати километри - преди 2015 са 8 години или 200000 км).

Сравнително грамотно описание за Battery Management System (на немецком языке  :D) се намира тук https://www.elektronikpraxis.vogel.de/worauf-es-beim-battery-balancing-von-lithium-ionen-akkus-ankommt-a-682080/


Неактивен SgtTroy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5521
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #108 -: Февруари 08, 2020, 22:45:21 »
читать между строк надо.

не взимам отношение дали има или няма антибиотична резистентност, а че "борбата" с нея е приоритет.

независимо дали тази борба е смислена или не.

Неактивен Юмжагийн Целденбал

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 578
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #109 -: Февруари 08, 2020, 23:00:57 »
не е само до теория и практика. а и до интерпретация на наличните за ползване данни.

отначало антибиотиците са били считани за панацея, понастоящем борбата с антибиотичната резистентност е приоритет до степен да се препоръчва да се изписват едва ли не в крайни случаи, след дваесе години никой не знае...

за електромобилите - имаме информация от всякакви източници, но е невъзможно да се определи коя е относително достоверна и коя е лобистка (на едно или на друго лоби). електромобилите може да са и тотален булшит, но съвсем спокойно вече може и да е патентована свръхбатерията с размер на сим карта, достатъчна за 10,000 километра.

ше видим  :smokin:
Ми напълно споделям това мнение.
Много открития минават през фаза на смес от въодушевление, отричане и лобизъм в тия две посоки, няма как електромобилите да са изключение.
И (както и в твоя пример за антибиотиците) докато умните се наумуват, често лудите се налудуват яко: ето, например, едно време, "когато радиоактивността беше млада, а рокът все още неизвестен" - радиоактивна паста за зъби  https://www.apfeldental.at/radioaktive-zahnpasta/ или крем за лице с радий и торий https://www.mta-r.de/blog/strahlend-schoen-gesund-radioaktive-produkte/ .
Защо с електроколите да е иначе?

PS. По повод свръхбатерията с размер на сим карта, достатъчна за 10,000 километра: не е патентована, открита е при иманярски разкопки в тракийска могила от VI в. пр.н.е. и се е намирала в колекцията на В. Божков. Не е ясна сегашната й  съдба (твърди се, че е била изнесена в портфейла на гореупоменатия, където той си я носел като талисман и вместо powerbank за смартфона му).  ;D

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #110 -: Февруари 08, 2020, 23:03:56 »
читать между строк надо.

не взимам отношение дали има или няма антибиотична резистентност, а че "борбата" с нея е приоритет.

независимо дали тази борба е смислена или не.

С такава интерпретация от твоя страна съм съгласен.

Просто при мен и близките ми антибиотиците произлизащи от пеницилина(струват копейки защото им е свършил срока на патента) вършат работа.
Може би има случаи когато не работят, но не вярвам че това е масово.
По скоро това си е поредният ход на маркетолозите от фарминдустрията.
Детският ми приятел също не го отрича.
Постоянно го посещават разни хора от разни компании и му разказват как е супер пупер с тяхните хапчета.
Не споря, че има болести където трябват редки лекарства.
Но елементарни неща като аналгин, парацетамол,лоратадин, диклофенак и т.н. да ни ги продават 10-20 пъти по-скъпо само защото са им измислили ново име и са хвърлили сума пари за реклама не го разбирам.
Всъщност, който е балък да си ги купува.

Активен Nor1

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8075
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #111 -: Февруари 08, 2020, 23:08:03 »
И за Монгола  :way_to_go-1308: :way_to_go-1308:
Джиджи: Ти ги оставѝ военните бази, Butch, защото аз предпочитам да говорим тук за булките на брат ми.

Неактивен SgtTroy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5521
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #112 -: Февруари 08, 2020, 23:10:15 »
PS. По повод свръхбатерията с размер на сим карта, достатъчна за 10,000 километра: не е патентована, открита е при иманярски разкопки в тракийска могила от VI в. пр.н.е. и се е намирала в колекцията на В. Божков. Не е ясна сегашната й  съдба (твърди се, че е била изнесена в портфейла на гореупоменатия, където той си я носел като талисман и вместо powerbank за смартфона му).  ;D

не е така.
божков искал да я продаде на лакшми митал с посредничеството на братовчед му андон миталов.
наместо това андон я е пратил на кървавото ботоксно джудже чрез николай малинов от русофили, когото нарочно е освободил от ареста, за да отиде до москва.
американците се усещат твърде късно и за наказание вписват андон миталов, но не и братовчед му лакшми, в черния списък на корумпантите.

AnonimusBG

  • Гост
Re: АвтоМото
« Отговор #113 -: Февруари 08, 2020, 23:19:34 »
Quote (selected)
PS. По повод свръхбатерията с размер на сим карта, достатъчна за 10,000 километра: не е патентована, открита е при иманярски разкопки в тракийска могила от VI в. пр.н.е. и се е намирала в колекцията на В. Божков. Не е ясна сегашната й  съдба (твърди се, че е била изнесена в портфейла на гореупоменатия, където той си я носел като талисман и вместо powerbank за смартфона му).  ;D

Надявам се че това е тролинг от твоя страна.
Не ми се иска да мисля нещо друго.

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1741
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #114 -: Февруари 08, 2020, 23:25:51 »
.
« Последна редакция: Април 24, 2020, 21:52:55 от Captain Buddy »

Неактивен Юмжагийн Целденбал

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 578
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #115 -: Февруари 08, 2020, 23:31:43 »

Неактивен Engels

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 5913
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #116 -: Февруари 08, 2020, 23:36:17 »
Имам едно Леново на 5 години, работи почти денонощно, но програмата му OneKey Optimizer държи батериите постоянно заредени на 60%, на батерии е работил само когато е спирал тока за късо време. Трябва да взема да заредя батериите му до 100% и после да проверя колко часа може да издържи на минимално и максимално натоварване.
 :m1731:
"The future is already here – it's just not evenly distributed."

Неактивен Юмжагийн Целденбал

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 578
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #117 -: Февруари 08, 2020, 23:38:07 »

Надявам се че това е тролинг от твоя страна.
Не ми се иска да мисля нещо друго.

След като излиза от мен - със сигурност е от моя страна.
Ако си се почувствал изтролен (така ли е правилно? или потролен? затролен?) - извинявай, не съм искал да те засегна по какъвто и да било начин. :smokin:

Неактивен Captain Buddy

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 1741
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #118 -: Февруари 08, 2020, 23:40:11 »
.
« Последна редакция: Април 24, 2020, 21:52:39 от Captain Buddy »

Неактивен 66

  • Just Member
  • *****
  • Коментари: 8348
    • Профил
Re: АвтоМото
« Отговор #119 -: Февруари 08, 2020, 23:40:19 »
PS. По повод свръхбатерията с размер на сим карта, достатъчна за 10,000 километра: не е патентована, открита е при иманярски разкопки в тракийска могила от VI в. пр.н.е. и се е намирала в колекцията на В. Божков. Не е ясна сегашната й  съдба (твърди се, че е била изнесена в портфейла на гореупоменатия, където той си я носел като талисман и вместо powerbank за смартфона му).  ;D

не е така.
божков искал да я продаде на лакшми митал с посредничеството на братовчед му андон миталов.
наместо това андон я е пратил на кървавото ботоксно джудже чрез николай малинов от русофили, когото нарочно е освободил от ареста, за да отиде до москва.
американците се усещат твърде късно и за наказание вписват андон миталов, но не и братовчед му лакшми, в черния списък на корумпантите.
При това руснаците успешно са я копирали и с копията си задвижват ракетите, тези без ограничения в обхвата. В лицензионното споразумение обаче е записано, че трябва да лъжат че това е с "ядрен двигател".
Американците опитват да го следят, обаче добър човек им изпраща запис където се казва - "Да заповядат. Ще им демострирам какво става като се даде накъсо". Та вече не се говори за "ектрадиране" и подобни.
Друг добър човек обаче донася, че има и по големи чудеса в колекцията. Например артефакт който изпълнява три желания, или дори друг който дава връзка с извънземното на Кайлето. Онова от 121 ранг......
 
Та това е истината защо колекцията ще бъде изнесена от България.
Подготвят полигон в Сахара дето ще се правят тестовете.
 
-------------------------------
А по темата. Не ограничения в размерите а ограничения в теглото са причина да се мине къл Li-polymer батерии. Има много модели в по-старите телефони с дебелина 4 милиметра, че и по малко. При това става дума за сменяеми батерии, т.е. по сериозна "опаковка".
Тези средно 600 цикъла, за които споменах по горе са за литий-ион. За литий- полимер са по-малко, но на кой да му пука. Идеята е да си сменяш телефона всяка година.
« Последна редакция: Февруари 08, 2020, 23:43:02 от 66 »