Жиже тоз министер дето даже големата бела птица, софийската кметица не го ибава ли?
Виш ся,
66, подмамваш мЪ да сЪ заиграя с един глагол, който въопще не подобава на дама, въпреки че некои тук мЪ въСприемат като
тъпа тийнейджърка … :b0201:
За сметка на това обаче бих искала да споделя точно тук – в тази тема! –
некои прогнози за влиянието на КОВИД-19 върху по-нататъшното развитие на света след евентуалното приключване или поне затихване на КОВИД-пандемията …
Тези изводи са направени в материал, с който се занимавах доста дълго време, но към който /както и друг път!/ не мога да дам още линк преди да излезе от печат. Самият материал е изключително смислен, тъй като преди да бъде одобрен за печат „е минал през иглени уши”, а и звучи толкоз резонно, че не може да не му се вярва …
Enjoy! •
Очаква се завръщане на ГЕОПОЛИТИКАТА в световен мащаб.• А най-вероятно вместо ГЛОБАЛИЗАЦИЯ,
регионализацията и
под-регионализацията да станат още по-силно изразени.
• „Диверсификация“ и „пренасочване“ са вече новите модерни думи в Европа и Азия. Това е видно от изявления на висши служители на ЕС, които призовават европейците
да съкратят и диверсифицират веригите си на доставки, както и
да обмислят преместване на търговските си връзки от Азия към Източна Европа, Балканите и Африка.
• Япония също стимулира своите компании да напуснат Китай и да се върнат у дома.
•
КОВИД-19 ще окаже значително въздействие върху транспорта между Европа и Азия. Влиянието на пандемията
вече връща отново на мода пътищата и железопътните линии. Освен това, докато морската свързаност ще продължи да има значителен дял в търговията между двата региона, най-вероятно значението на евразийската суша ще нарасне значително. Тази тенденция ще спомогне за отключване на потенциала на страните и регионите, намиращи се по сухопътните маршрути между Европа и Азия /например
Централна Азия,
Кавказ и
Черноморския регион/. Тъй като например транспортът от произволен град във вътрешността на Китай до Белгия или Германия отнема не повече от 15-20 дни, докато за пътуване по море от Шанхай до Европа са необходими цели 36 дни.
• След няколко месеца на безпрецедентно прекъсване на работата си Световната туристическа организация (UNWTO) съобщи, че в някои региони секторът започва да се рестартира – най-вече в Северното полукълбо, включително в Европа и Азия. Но за повечето глобални дестинации ограниченията за пътуване остават в сила, като не могат да бъдат изключени и нови вълни от КОВИД-19.
А туризмът остава един от най-силно засегнатите сектори. Предизвиканите от пандемията предпазни мерки водят и до
срив в авиацията, а милиони пътници в Европа и Азия вече предпочитат да пътуват на по-къси разстояния – с кола или железопътен транспорт.
На този фон най-вероятно в близко бъдеще туризмът ще се разраства най-вече в НАЦИОНАЛЕН и РЕГИОНАЛЕН мащаб.•
Друга тенденция – този път в областта на здравеопазването, която вече се очертава на фона на пандемията, е така нареченият „ваксинален национализъм“. Доста вероятно е надпреварата за достъп до ваксини да предизвика антагонизъм между националните правителства, както и негодувание срещу страните, които трупат ваксини. Естествен отговор на това може да се окаже единствено сътрудничеството, в което има достатъчно място за съвместни изследвания в областта на КОВИД-19 лечението, а на по-късен етап – и на ваксинацията.
• По всичко обаче изглежда, че
Китай планира да изгради допълнителни централи „на въглища”, за да отговори на нарастващото търсене на електроенергия, отстъпвайки от първоначалните си обещания за намаляване на CO2 емисиите. А по ирония на съдбата, докато възстановяването на Китай би било добра новина за световната икономика, то вероятно ще бъде придружено от нива на CO2 емисии дори по-високи от тези преди пандемията.